Nieuws van de Dag

› voor de rest; maar spreken is zilver..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor SVSCH » 30-06-2015 23:06

Haha kansloze reacties. Was te verwachten. Denken jullie nou echt dat de politie een gek die een wapen zou hebben gaat bespringen? Ws is achteraf een zogenaamde legitieme reden voor het optreden verzonnen. Het ergste is nog dat als ze ontdekken dat hij geen hartslag meer heeft hem als een stuk vuil in de ME bus dumpen. Walgelijk. De manier van boeien is ook al verkeerd want op je buik liggend met 2 man vol op je rug heb je een grote kans te stikken of een hartstilstand te krijgen. Daar komt nog bij een minutenlange nekklem. Daarom is verzet bieden ook niet zo raar in deze situatie als je voelt dat je bijna stikt.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 01-07-2015 08:34

afgezien van de reden, op een van de filmpjes is heel duidelijk te zien hoe een agent hem in een nekklem min of meer wurgt terwijl er ook iemand op zijn rug zit. Het getuigd allemaal van onkunde en excessief geweld. Er zijn volgens mij voldoende technieken om iemand om een eenvoudigere manier op de grond te werken. Omstanders zien ook dat het niet goed gaat maar de politie is volledig blind

@lipton, het is geen discussie van het is nooit goed, bijzonder naïeve beeldvorming van jou, maar feit is dat deze man nu dood is, hij geen wapen bij zich had, hij zich verzette, is dat het recht wat de politie heeft? Natuurlijk vind ik dat deze man zich rustig had moeten insluiten en had moeten luisteren, maar de extremis is dat hij nu dood is..en de beelden spreken boekdelen. Er zal uit autopsie nu wel blijken dat de beste man een slecht hart had of iets in die trend...dat het niet te wijten is aan het geweld.

@muck, enig fysiek geweld? kijk eens goed naar die nekklem die hem zo'n beetje wurgt. Kijk eens hoe ze met hem omgaan terwijl hij bewusteloos is, hij zakt als pudding in elkaar en vervolgens smijten ze hem in de arrestatiebus, dan moet je toch ernstig gaan twijfelen aan het inschattings- vermogen van de dienders. Wat doet überhaupt iemand nog die bewusteloos is?
Nee walgelijk...
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Muck » 01-07-2015 08:48

Ja, enig fysiek geweld. Iemand in bedwang houden en dwingen tot meewerken noem ik 'enig fysiek geweld'.

Hij verkondigt dat hij een wapen bij zich heeft, waardoor hij de aandacht van de politie heeft. Vervolgens wil hij niet meewerken aan zijn arrestatie en de politie dwingt hem daartoe. Dat dan blijkt dat achteraf daar fouten zijn gemaakt, mag uitgezocht worden.

Als die vent zich gewoon normaal gedragen had en zich niet in deze situatie had gemanouvreerd, had hij nu weer op een antilliaans eiland op de strand kunnen liggen met een cocktail in zijn hand. Laten we niet vergeten dat het allemaal begint zijn gedrag. De consequenties zijn derhalve ook voor hem. Helaas voor hem wél met fatale gevolgen.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 01-07-2015 10:10

Muck schreef:Ja, enig fysiek geweld. Iemand in bedwang houden en dwingen tot meewerken noem ik 'enig fysiek geweld'.

Hij verkondigt dat hij een wapen bij zich heeft, waardoor hij de aandacht van de politie heeft. Vervolgens wil hij niet meewerken aan zijn arrestatie en de politie dwingt hem daartoe. Dat dan blijkt dat achteraf daar fouten zijn gemaakt, mag uitgezocht worden.

Als die vent zich gewoon normaal gedragen had en zich niet in deze situatie had gemanouvreerd, had hij nu weer op een antilliaans eiland op de strand kunnen liggen met een cocktail in zijn hand. Laten we niet vergeten dat het allemaal begint zijn gedrag. De consequenties zijn derhalve ook voor hem. Helaas voor hem wél met fatale gevolgen.


Als hij zich normaal gedragen had was hij inderdaad niet eens opgepakt, lijkt me helder, geen misverstand over.
Als iedereen zich normaal gedraagt zouden we ook geen politie nodig hebben
Als iedereen zich normaal gedraagt bij een arrestatie zouden we 1 op 1 kunnen arresteren.

Echter is dit niet de waarheid van de dag en hebben we met gekken en dwazen te maken. MAAR, als hij verkondigt een wapen bij zich te hebben, wat niet zo is, er is ook geen enkele politieman die hem onder schot houdt en dit is slechts het verhaal, maar ook nog niet bewezen volgens mij.. maar dan nog rechtvaardigt zijn gedrag niet de manier van handelen van de politie, ze hoeven hem heus niet met fluwelen handschoenen aan te pakken hoor, maar iemand in een wurggreep houden met 6 man op hem in slaan getuigd van zeer onkundig en onprofessioneel gedrag. Het komt over als politie die zichzelf niet meer onder controle heeft. Gewoonweg niet weet hoe ze met een situatie als deze om moeten gaan. Dus slecht gedrag heeft als consequentie de dood door deze manier van handelen? Laten we dan ook maar weer de doodstraf invoeren... Van die hele groep agenten moet er toch wel eentje zijn die enigszins beseft dat wat er gebeurd niet goed gaat.

Als op straat iemand doodgeslagen wordt door een groepje schreeuwen we moord en brand, als de politie met 6 op 1 iemand de dood in jaagt had hij maar beter moeten luisteren? Dan is toch het einde zoek? Dan gaat het geweld zich toch ook vaker en harder tegen de politie keren..
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor fuotbalgek » 01-07-2015 11:28

SVSCH schreef:Haha kansloze reacties. Was te verwachten. Denken jullie nou echt dat de politie een gek die een wapen zou hebben gaat bespringen? Ws is achteraf een zogenaamde legitieme reden voor het optreden verzonnen. Het ergste is nog dat als ze ontdekken dat hij geen hartslag meer heeft hem als een stuk vuil in de ME bus dumpen. Walgelijk. De manier van boeien is ook al verkeerd want op je buik liggend met 2 man vol op je rug heb je een grote kans te stikken of een hartstilstand te krijgen. Daar komt nog bij een minutenlange nekklem. Daarom is verzet bieden ook niet zo raar in deze situatie als je voelt dat je bijna stikt.


Nee jouw constante kritiek op alles en iedereen met enige autoriteit is kansloos.
In één zin praat je volledig suggestief de complete aanleiding voor dit gebeuren weg.
Het gedrag van deze persoon staat symbool voor een groeiend gebrek aan respect voor het moeilijke werk dat agenten uitvoeren. Jij stapt hier in één zin aan voorbij en concludeert dat de politie een reden heeft verzonnen om deze man opzettelijk zo hard aan te pakken. Sorry hoor, maar wanneer je zo over de wetshandhaving denkt, dan heb je behoorlijk wat problemen in je bovenkamer.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor mitrita » 01-07-2015 11:49

Het slachtoffer kan wellicht aanleiding hebben gegeven tot het moeten optreden van de politie maar dat kan natuurlijk nooit een reden zijn om hier een eigen schuld, dikke bult verhaal aan op te hangen.
De politie kan, mag en moet af en toe geweld gebruiken maar het moet wel proportioneel blijven.
Die grens is hier duidelijk overschreden, bovendien is men behoorlijk nalatig geweest toen bleek dat het slachtoffer buiten bewustzijn was geraakt. Het persbericht dat hij bij het vervoer naar het buro onwel was geworden is simpelweg niet waar.
Hier past een kritisch onderzoek en zullen de verantwoordelijken zeker ter verantwoording moeten worden geroepen.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor SVSCH » 01-07-2015 12:00

Inmiddels zijn de agenten verdachte en op non actief gesteld. Zoals verwacht is het slachtoffer gewurgd. Neem het maar voor de agenten op fuotbalgek, volgens mij spoor jij niet en/of ben je agent. Je moet je oogkleppen eens af doen en kijken hoe de politie werkelijk functioneert. En dat is niet best kan ik je vertellen. waarom jij dat niet wil inzien en bij een zeer ernstig incident begint over het moeilijke politiewerk zegt genoeg over jou.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor fuotbalgek » 01-07-2015 12:54

SVSCH schreef:Inmiddels zijn de agenten verdachte en op non actief gesteld. Zoals verwacht is het slachtoffer gewurgd. Neem het maar voor de agenten op fuotbalgek, volgens mij spoor jij niet en/of ben je agent. Je moet je oogkleppen eens af doen en kijken hoe de politie werkelijk functioneert. En dat is niet best kan ik je vertellen. waarom jij dat niet wil inzien en bij een zeer ernstig incident begint over het moeilijke politiewerk zegt genoeg over jou.


Ik neem het inderdaad op voor de agenten, in die zin dat ze hard ingrijpen wanneer iemand tegen de politie schreeuwt over een wapen. Dat is namelijk pure uitlokking van hard optreden door een potentieel gevaarlijke situatie te insinueren. Het feit dat jij aangeeft dat dit waarschijnlijk puur een excuus is van de politie, en daarmee impliceert dat ze zonder aanleiding bedacht hebben deze man eens even bewust zo hard aan te pakken vind ik nog steeds volstrekt krankzinnig.

Dat er bij de aanhouding excessief hard geweld gebruikt is zal uit onderzoek moeten blijken. Dat ze hangende dit onderzoek op non-actief worden gesteld is niet meer dan logisch. Feit blijft voor mij dat deze man na het creëren van een gevaarlijke situatie en verzet bij politieoptreden zelf een hard optreden van de politie uitlokt. Let op, een hard optreden, niet excessief hard. Maar deze lijn kan ik bepaalde gevallen zeer dun zijn.

Waar ik in mijn eerste post al aangaf dat onderzoek zal uitwijzen of er excessief geweld gebruikt is blijf ik er ook bij dat jouw manier van wegzetten van autoriteit, wat je stelselmatig op dit forum doet, krankzinnig is. Dat hier wellicht een fout is gemaakt door agenten nadat iemand die roept een wapen te hebben zich heeft verzet tegen het optreden van de politie wordt door jou aangegrepen om je afkeer tegen politie/autoriteit te onderstrepen. Onder het mom van enkele agenten hebben hier wellicht een fout gemaakt(dat was op dat moment helemaal niet duidelijk), zie je wel, dat is de politie ..

Je vergeet dat een agent in Nederland geen enkele reden heeft om dit werk te doen(daarom staken ze ook al een tijdje) dan iets voor de maatschappij te betekenen. De manier waarop jij ze hier wegzet, gecombineerd met je algehele houding tegen iedere vorm van autoriteit die je niet aanstaat, is pijnlijk triest.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 01-07-2015 13:21

sorry fuotbalgek, je bent nu zaken aan het rechtpraten die krom zijn. Overigens is het 1 discussie en jij maakt er twee van volgens mij. SVSCH heeft het volgens mij nergens over dat de politie niet mag optreden echter stelt hij meerdere malen het excessief geweld en de willekeur aan de kaak.


Ik neem het inderdaad op voor de agenten, in die zin dat ze hard ingrijpen wanneer iemand tegen de politie schreeuwt over een wapen. Dat is namelijk pure uitlokking van hard optreden door een potentieel gevaarlijke situatie te insinueren. Het feit dat jij aangeeft dat dit waarschijnlijk puur een excuus is van de politie, en daarmee impliceert dat ze zonder aanleiding bedacht hebben deze man eens even bewust zo hard aan te pakken vind ik nog steeds volstrekt krankzinnig.

Dus alles wat de politie doet en als reden gebruikt wordt, wordt zonder meer door jou op voorhand goedgekeurd? Toch gek dat hij geen wapen bij zich had, men dit had kunnen constateren en daarna het overbodige geweld zou kunnen beperken, toch gek dat als ze echt dachten dat hij een wapen zou dragen, ze zelf niet het pistool trokken en hem onder schot hielden. Toch gek dat van de 6 agenten bovenop hem en de agenten er om heen niet beschikken over inschattend vermogen om collega's te manen om het geweld te beperken, is er dan niemand die leiding heeft? Ze zijn als opgefokte dienders tekeer gegaan, terwijl je juist van hen mag verwachten dat ze gepast geweld gebruiken.

Dat er bij de aanhouding excessief hard geweld gebruikt is zal uit onderzoek moeten blijken. Dat ze hangende dit onderzoek op non-actief worden gesteld is niet meer dan logisch. Feit blijft voor mij dat deze man na het creëren van een gevaarlijke situatie en verzet bij politieoptreden zelf een hard optreden van de politie uitlokt. Let op, een hard optreden, niet excessief hard. Maar deze lijn kan ik bepaalde gevallen zeer dun zijn.

Heb je de filmpjes niet gezien dan? heb je niet gezien hoe ze met hem als oud vuil omgingen toen hij bewusteloos was?
Waarom zijn ze op nonactief gesteld? vraag je je dat niet af? Elke blinde kon nog zien dat dit niet door de beugel kon

Wellicht iets fout? hij is dood, als gevolg van zijn aanhouding, hoe wil je dat goedpraten? Hoe kun je dat bagatelliseren, dat jij tegenstanders van dit politie gedrag afdoet als krankzinnig zegt gelet op jouw bagatelliserende praat over hetgeen gebeurd is meer van jou?


Waar ik in mijn eerste post al aangaf dat onderzoek zal uitwijzen of er excessief geweld gebruikt is blijf ik er ook bij dat jouw manier van wegzetten van autoriteit, wat je stelselmatig op dit forum doet, krankzinnig is. Dat hier wellicht een fout is gemaakt door agenten nadat iemand die roept een wapen te hebben zich heeft verzet tegen het optreden van de politie wordt door jou aangegrepen om je afkeer tegen politie/autoriteit te onderstrepen. Onder het mom van enkele agenten hebben hier wellicht een fout gemaakt(dat was op dat moment helemaal niet duidelijk), zie je wel, dat is de politie ..

Je vergeet dat een agent in Nederland geen enkele reden heeft om dit werk te doen(daarom staken ze ook al een tijdje) dan iets voor de maatschappij te betekenen. De manier waarop jij ze hier wegzet, gecombineerd met je algehele houding tegen iedere vorm van autoriteit die je niet aanstaat, is pijnlijk triest.


de laatste alinea is wel het meest slechte voorbeeld wat je kunt noemen, hij hoeft dat werk niet te doen? hij wordt toch ook niet verplicht om agent te worden? Hij kiest ervoor en dat zou dan disproportioneel gedrag goedpraten. Jouw naïeve mening in deze lijkt mij pas triest, niet dat je het gedrag ook al doet iemand dit vaker aan de kaak stelt

En dan zaterdag staken en de burgertje pesten door hun macht opnieuw te misbruiken? Om meer loon? Hoeveel Nederlanders hebben de laatste 4 jaar geen verhoging gehad ? Stel die zouden ook gaan staken en de tour de france ontregelen? Zou dit geaccepteerd worden?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor fuotbalgek » 01-07-2015 13:54

TORCIDA schreef:sorry fuotbalgek, je bent nu zaken aan het rechtpraten die krom zijn. Overigens is het 1 discussie en jij maakt er twee van volgens mij. SVSCH heeft het volgens mij nergens over dat de politie niet mag optreden echter stelt hij meerdere malen het excessief geweld en de willekeur aan de kaak.


Wat wil je beweren met willekeur? De politie reageert hier op een dreigende situatie, omdat er geïnsinueerd wordt dat de beste man een wapen heeft. Vervolgens verzet hij zich tegen een arrestatie. Los van of je wel of niet iets hebt gedaan, waar willekeur op zou kunnen slaan, is verzetten tegen de politie natuurlijk het meest achterlijke wat je kunt doen. Ze waren er binnen 1 minuut achter geweest dat er geen wapen was, en dus geen dreiging.

TORCIDA schreef:Dus alles wat de politie doet en als reden gebruikt wordt, wordt zonder meer door jou op voorhand goedgekeurd? Toch gek dat hij geen wapen bij zich had, men dit had kunnen constateren en daarna het overbodige geweld zou kunnen beperken, toch gek dat als ze echt dachten dat hij een wapen zou dragen, ze zelf niet het pistool trokken en hem onder schot hielden


Stel je hebt geen wapen op zak. De politie denk van wel. Waarom verzet je je tegen de politie als je daar geen reden voor hebt? De politie heeft de plicht om bij enige verdenking de situatie te onderzoeken. Werk gewoon mee, en klaar. Maar nee, sommige mensen hebben moeite om autoriteit te accepteren.

TORCIDA schreef:Heb je de filmpjes niet gezien dan? heb je niet gezien hoe ze met hem als oud vuil omgingen toen hij bewusteloos was? Waarom zijn ze op nonactief gesteld? vraag je je dat niet af? Elke blinde kon nog zien dat dit niet door de beugel kon. Wellicht iets fout? hij is dood, als gevolg van zijn aanhouding, hoe wil je dat goedpraten? Hoe kun je dat bagatelliseren, dat jij tegenstanders van dit politie gedrag afdoet als krankzinnig zegt gelet op jouw bagatelliserende praat over hetgeen gebeurd is meer van jou?


Op de filmpjes zie je een grove aanhouding als gevolg van de dreiging van een wapen en verzetten tegen aanhouding. Dat deze man hier aan overleden is blijft triest. Of het excessief geweld is, kun je niet over oordelen puur op basis van dit filmpje, je kent de dreiging van de situatie niet. Het is inderdaad een zeer harde arrestatie, maar dergelijke arrestaties zijn niet vreemd bij verzet tegen de politie. Wil je beweren dat men deze arrestatie heeft uitgevoerd met het doel hem van zuurstof te onthouden? Vind je het raar dat de politie hard optreed in een situatie waarin de dreiging is van een wapen en deze persoon zich vervolgens verzet?

TORCIDA schreef:je laatste alinea is wel het meest slechte voorbeeld wat je kunt noemen, hij hoeft dat werk niet te doen? hij wordt toch ook niet verplicht om agent te worden? Hij kiest ervoor en dat zou dan disproportioneel gedrag goedpraten. Jouw naïeve mening in deze lijkt mij pas triest, niet dat je het gedrag ook al doet iemand dit vaker aan de kaak stelt. En dan zaterdag staken en de burgertje pesten door hun macht opnieuw te misbruiken? Om meer loon? Hoeveel Nederlanders hebben de laatste 4 jaar geen verhoging gehad ? Stel die zouden ook gaan staken en de tour de france ontregelen? Zou dit geaccepteerd worden?


Hij hoeft het werk toch niet te doen? Je begrijpt met deze opmerking helemaal niks van het punt. Mensen die bij de politie werken doen dit over het algemeen maar met één reden, omdat ze iets willen betekenen voor de maatschappij. Vanuit deze gedachte werken ze, en vanuit deze gedachte hebben ze kordaad willen optreden in een dreigende situatie. De manier waarop het tuig dat zich misdragen heeft in de Schilderswijk, of jij hier, oordeelt over het geweld dat hier gebruikt is, staat dus in mijn ogen in geen enkel perspectief tot de gedachte waarmee de politie hier handelend heeft willen optreden. Een oordeel over het geweld is dus nog tot daar aan toe, als sec een handeling die als het onderzoek dit uitwijst excessief is geweest, maar deze handeling omzetten naar het oordeel over de politie zoals hierboven of in de schilderswijk gebeurt, dan snap je echt totaal niet met welke gedachte en welk doel agenten dagelijks de straat op gaan. Alleen al omwille van al deze kortzichtige oordelen, die er bijvoorbeeld toe leiden dat er nu willekeurig agenten bedreigd en uitgescholden worden die helemaal los hiervan staan, verdienen deze mensen inderdaad eerder een loonsverhoging dan jij of ik.

En nee, ik ben dus geen agent.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Feanfan 1 » 01-07-2015 14:16

Er zal wel drugs in het spel geweest zijn en dan heb ik met zulke mensen geen medelijden
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor SCH0513 » 01-07-2015 19:18

Feanfan 1 schreef:Er zal wel drugs in het spel geweest zijn en dan heb ik met zulke mensen geen medelijden

En dat baseer je op?
SCH0513
Selectiespeler
 
Berichten: 151
Geregistreerd op: 06-03-2015 12:05

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor SVSCH » 01-07-2015 22:39

Jij hebt geen idee wat er speelt en leeft onder bepaalde groepen mensen fuotbalgek. Dit is een al jarenlang gaande proces wat nu tot uitbarsting komt. Ik zeg niet dat alle agenten fout zijn maar er lopen teveel mongolen tussen die misbruik van hun macht maken. Binnen een organisatie die alleen maar gefocust is op de cijfertjes en niet op het aanpakken van werkelijke problemen. Hierdoor is de politie al lang zijn autoriteit en geloofwaardigheid verloren. Jarenlang zijn de rotte appels de hand boven het hoofd gehouden en op een gegeven moment wordt dat niet meer gepikt. Ik snap dat het voor veel "brave burgers" uit dorpjes met 2 veldwachters moeilijk is voor te stellen maar er zijn zeer veel misstanden binnen de politie. Tip: niet altijd de media en persberichten aannemen als de waarheid en neem eens wat van een ander aan.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor SVSCH » 01-07-2015 23:01

Even een voorbeeldje van politie den haag met betrekking tot voetbalgebeuren: bij Ado uit dit seizoen werden 2 allochtone jongens bij het verlaten van de NN bus direct in de boeien geslagen, moesten zich uitkleden in een celletje en werden gedwongen om de gehele wedstrijd in de Feanfanbus te blijven omdat ze anders gearresteerd zouden worden. Reden: openbare dronkenschap... Terwijl er niets aan de hand was en deze 2 de hele busreis geen overlast veroorzaakten. Een verzonnen reden dus. Ze mochten ook gewoon weer mee in de bus terug. Of dit racisme is is niet te bewijzen maar het is wel behoorlijk vernederend. En diep triest dat ex politie Veiligheidscoordinatoren van onze club dit allemaal toestaan. Helaas kun je hier niets tegen doen. En er zijn duizenden van deze gevallen kan ik je vertellen.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Frisian Viking » 02-07-2015 07:42

SVSCH schreef:Jij hebt geen idee wat er speelt en leeft onder bepaalde groepen mensen fuotbalgek. Dit is een al jarenlang gaande proces wat nu tot uitbarsting komt. Ik zeg niet dat alle agenten fout zijn maar er lopen teveel mongolen tussen die misbruik van hun macht maken. Binnen een organisatie die alleen maar gefocust is op de cijfertjes en niet op het aanpakken van werkelijke problemen. Hierdoor is de politie al lang zijn autoriteit en geloofwaardigheid verloren. Jarenlang zijn de rotte appels de hand boven het hoofd gehouden en op een gegeven moment wordt dat niet meer gepikt. Ik snap dat het voor veel "brave burgers" uit dorpjes met 2 veldwachters moeilijk is voor te stellen maar er zijn zeer veel misstanden binnen de politie. Tip: niet altijd de media en persberichten aannemen als de waarheid en neem eens wat van een ander aan.

Hahaha.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Grimo » 02-07-2015 08:47

Wat vind je van de aankopen SVSCH? Wat vind je van Bijker, Cavlan en van der Boomen? Wat vond je van het afgelopen seizoen en hoe denk je over het aankomende seizoen? Hoe zie jij het middenveld het liefst? Wat voor spits zie je graag?

Zomaar even wat voetbalvragen. Weten allemaal inmiddels wel wat je Stadionverboden, Uitvakken, stewards, Piet, Ben Takkenberg, politie en justitie vindt maar ben wel eens benieuwd hoe je over voetbal denkt en daarin ben ik vast niet de enige.
Ik lees daar nergens iets van terug, lees nimmer een reaktie over voetbal gerelateerde onderwerpen en uiteindelijk gaat het toch om het voetbal..... toch?
Laatst bijgewerkt door Grimo op 02-07-2015 08:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor fuotbalgek » 02-07-2015 08:48

Ik kan niet anders dan mij aansluiten bij FV. Jouw probleem, SVSCH, met verschillende vormen van autoriteit die je hier op het forum uit maken het voor jezelf niet makkelijker en je denkbeelden over de algemene werkwijze en houding van de politie zijn vrij hilarisch.

Woon overigens niet in een dorpje, desondanks weinig aan te merken op het werk van de politie in mijn woonplaats. Alleen dat ze op alle fronten mankracht te kort komen, en daardoor nauwelijks kleine criminaliteit kunnen aanpakken.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 02-07-2015 09:01

wat zitten er hier toch opzichzelf geilende gasten, grimo, superfries. svsch neemt de moeite om zijn visie, mening en ervaring hier als discussie aan te zwengelen, een zielige puber reactie van superfries door hem uit te lachen, o wat moet je jezelf toch geweldig vinden, grimo die hem uit de tent probeert te lokken. Wie ben jij om te bepalen wat hij schrijft, en waar hij en in welk topic hij wat schrijft? of waar hij op reageert. Misselijke houding van lieden die de discussie niet eens aan durven, niet het vermogen te hebben zijn berichten te filteren en antwoord te geven. Lipton maakt graag stemming en voegt niets toe. Alleen maar zuigen. Sla jezelf maar lekker op de borst hoor. Wees trots dat je niet fatsoenlijk antwoord kunt geven.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 02-07-2015 09:21

@fuotbalgek, vind je de voorbeelden die svsch noemt hilarisch? vind je het gebeuren in Den Haag hilarisch, ik vind dat hij door ze persoonlijke ervaringen hier neerzet wel degelijk een punt maakt wat hout snijdt. Overigens niet alleen hij maar inmiddels ook in Nederland ontstaat er wel een beeld dat de politie in veel gevallen niet capabel handelt.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Grimo » 02-07-2015 09:32

TORCIDA schreef:wat zitten er hier toch opzichzelf geilende gasten, grimo, superfries. svsch neemt de moeite om zijn visie, mening en ervaring hier als discussie aan te zwengelen, een zielige puber reactie van superfries door hem uit te lachen, o wat moet je jezelf toch geweldig vinden, grimo die hem uit de tent probeert te lokken. Wie ben jij om te bepalen wat hij schrijft, en waar hij en in welk topic hij wat schrijft? of waar hij op reageert. Misselijke houding van lieden die de discussie niet eens aan durven, niet het vermogen te hebben zijn berichten te filteren en antwoord te geven. Lipton maakt graag stemming en voegt niets toe. Alleen maar zuigen. Sla jezelf maar lekker op de borst hoor. Wees trots dat je niet fatsoenlijk antwoord kunt geven.



Last van de zon Torcida? Wie ben jij om iedereen hier zo te veroordelen? Hele normale vraag, ik zaag z'n mening toch niet af? Ik bepaal ook helemaal niet in welk topic hij moet gaan schrijven maar ik ben ook benieuwd naast alle randzaken waar hij over schrijft, naar z'n voetbal mening over onze mooie club? Niks raars aan.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Mackan68 » 02-07-2015 09:53

fuotbalgek schreef:
Dat er bij de aanhouding excessief hard geweld gebruikt is zal uit onderzoek moeten blijken.

Waar ik in mijn eerste post al aangaf dat onderzoek zal uitwijzen of er excessief geweld gebruikt is blijf ik er ook bij dat jouw manier van wegzetten van autoriteit, wat je stelselmatig op dit forum doet, krankzinnig is. Dat hier wellicht een fout is gemaakt door agenten nadat iemand die roept een wapen te hebben zich heeft verzet tegen het optreden van de politie wordt door jou aangegrepen om je afkeer tegen politie/autoriteit te onderstrepen. Onder het mom van enkele agenten hebben hier wellicht een fout gemaakt(dat was op dat moment helemaal niet duidelijk), zie je wel, dat is de politie ..

Je vergeet dat een agent in Nederland geen enkele reden heeft om dit werk te doen(daarom staken ze ook al een tijdje) dan iets voor de maatschappij te betekenen. De manier waarop jij ze hier wegzet, gecombineerd met je algehele houding tegen iedere vorm van autoriteit die je niet aanstaat, is pijnlijk triest.


Ik vraag me ten eerste af of je überhaupt het filmpje hebt gezien met je uitspraak over of er wellicht te veel geweld is gebruikt. Op het moment dat het filmpje geschoten werd was als duidelijk dat dat zo was. Geen twijfel over mogelijk. Heb je de 'getuigen' gehoord over de situatie?

Een agent in Nederland zal daar tegenwoordig voor kiezen omdat hij kickt op autoriteit. Waarom? Omdat zoals bekend de primaire en secundaire voorwaarden nou niet echt geweldig zijn, gezien ze al tijden bezig zijn met een nieuwe CAO. Voor dit soort lieden zou de dienstplicht misschien weer in het leven geroepen moeten worden.
'Fans' van politie zullen er ook altijd zijn. Of ze nu zaken goed doen of mensen de dood in jagen. Wellicht toch enige directe connectie met mensen uit het politievak?

Dit is het 1e dodelijke geval niet en als er nu niet door OM eens kei en keihard opgetreden wordt zal Mitch de laatste ook niet zijn. Een gros van de politiemensen zijn namelijk gewoon niet kundig genoeg. Ik vraag me af of er ook psychologisch getest wordt tegenwoordig voordat ze veldwachters aannemen.

De nekklem wordt overigens normaal gesproken toegepast door zeer goed getrainde arrestatieteams. Daar was in dit geval geen sprake van. Dit waren onvakkundige prutsers in een politieuniformpje die ver over de grens zijn gegaan. Nog nooit eerder is er een agent veroordeelt. Zou het nu (terecht) de eerste keer worden? Er is namelijk sprake van moord, doodslag, dood door schuld, nalatigheid of weet ik wat ze er weer van weten te maken. Het is om je ogen uit de kop te schamen als Nederlander zijnde. En dan zeggen dat het in Amerika niet deugt wanneer ze verdachten met een kogel op zeep helpen...... Dit is kennelijk hoe er vandaag de dag gedacht wordt. Beschamend als je het mij vraagt.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/24224148/___Politietraining_schiet_tekort___.html
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/24221844/__Kostte_nekklem_Mitch_het_leven___.html
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor fuotbalgek » 02-07-2015 10:04

TORCIDA schreef:@fuotbalgek, vind je de voorbeelden die svsch noemt hilarisch? vind je het gebeuren in Den Haag hilarisch, ik vind dat hij door ze persoonlijke ervaringen hier neerzet wel degelijk een punt maakt wat hout snijdt. Overigens niet alleen hij maar inmiddels ook in Nederland ontstaat er wel een beeld dat de politie in veel gevallen niet capabel handelt.


Ik vind zijn algehele beeld over politie of andere vormen van autoriteit hilarisch.
Wanneer je persoonlijke ervaringen met de politie hebt moet je misschien eens bij jezelf te rade gaan.
Knap dat je weet welk beeld de algemene Nederlander over de politie heeft. Wat ik heb waargenomen is over het algemeen twijfel of afkeer wat betreft het handelen van de politie in dit specifieke geval. En een enkele idioot die heeft lopen rellen. Beeldvorming wordt ook gevormd door je omgeving, wellicht hebben we daarom niet hetzelfde beeld.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Mackan68 » 02-07-2015 10:05

Feanfan 1 schreef:Er zal wel drugs in het spel geweest zijn en dan heb ik met zulke mensen geen medelijden

Er was na autoptie duidelijk dat er géén drugs noch (te veel) alcohol in het spel was.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Mackan68 » 02-07-2015 10:11

fuotbalgek schreef:
Hij hoeft het werk toch niet te doen? Je begrijpt met deze opmerking helemaal niks van het punt. Mensen die bij de politie werken doen dit over het algemeen maar met één reden, omdat ze iets willen betekenen voor de maatschappij. Vanuit deze gedachte werken ze, en vanuit deze gedachte hebben ze kordaad willen optreden in een dreigende situatie.

In eerst instantie zijn er 5-6 man incapabel gebleken. Maar het waren er meer gezien het aantal wat er om heen stond (en waarvan 1 probeerde filmende mensen het zicht te onthouden) Mogen we voor het gemak er vanuit gaan dat zij zich terug trekken uit hun politiebaan op straat? Zij zijn namelijk niet bekwaam gebleken om in een bepaalde situatie de goede keus te maken. Ze hadden hem beter onder schot kunnen houden, wat niet gebeurd is. Desnoods hadden ze hem een kogel in zijn poot gejaagd, had hij nog niet mee willen werken. Dan had hij waarschijnlijk nu nog geleefd. Dát is waar het om gaat.
Ze hebben niet gehandeld naar een zeer gevaarlijke situatie zoals jij het beschrijft. Bij serieuze dreiging van een wapen hadden ze 100% zeker anders opgetreden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor fuotbalgek » 02-07-2015 10:14

Mackan ik ga niet nogmaals de hele discussie aan over oordelen op basis van beelden zonder voorgeschiedenis. Wanneer jij me kunt laten zien hoe het hele proces van aanhouding is verlopen kunnen we oordelen over het feit dat de politie hardhandig te werk is gegaan. Wat voor mij nog los staat van het feit dat geen enkele agent voor deze aanpak heeft gekozen met de gevolgen die er nu zijn als doel.

Dat je het woord moord in de mond neemt is raar. Daarmee impliceer je dat dit met voorbedachte rade is. Dat de agenten bewust daar stonden om deze man van het leven te beroven. Geloof je dit werkelijk? Maar ik zie dat je daarin heerlijk mee gaat met de retoriek van het publiek van de grootste kwaliteitskrant van Nederland.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 02-07-2015 10:18

Als je persoonlijke ervaringen hebt met de politie dan ligt dat per definitie aan jezelf? Je hebt zijn voorbeelden niet gelezen, heb je gelezen bv hoe diverse heerenveen supporters bij de wedstrijd vitesse-heerenveen zijn behandeld? Lees je de krant wel, zeer recent nog? Zouden alle misstanden verzonnen worden dan? Krijg je wel mee dat er diverse onderzoeken worden gedaan naar het functioneren van de politie? En hoezo is het knap dat ik weet hoe de algemene nederlander denkt over de politie, je leest niet, ik schrijf dat er in Nederland een beeld ontstaat dat de politie te vaak niet capabel handeld, dit blijkt uit diverse items in de media, onderzoeken etc. Dat is heel wat anders dan dat jij nu over mij suggereert, Jij bent wel erg zwart wit zeg.
Ik schrijf ook nergens dat de Politie niet mag optreden en zij mogen met gepast geweld handelen, echter de grens van gepast geweld wordt telkens dunner en daar zijn meerdere voorbeelden van. Aanleiding van deze discussie is het voorval in Den Haag, zelfs het eigen Politie apparaat is er van geschrokken, de 5 agenten zijn verdachten geworden en jij ontkent en bagatelliseert dit nog steeds ? Ik mag toch van de politie vakbekwaamheid verwachten, heb je wel gezien hoe ze met hem omgingen, zelfs toen hij al bewusteloos was.. en jij beweerd dat de beeldvorming dan wordt gevormd door mijn of iemands omgeving? Dit doen ze dan toch zelf.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor TORCIDA » 02-07-2015 10:24

fuotbalgek schreef:Mackan ik ga niet nogmaals de hele discussie aan over oordelen op basis van beelden zonder voorgeschiedenis. Wanneer jij me kunt laten zien hoe het hele proces van aanhouding is verlopen kunnen we oordelen over het feit dat de politie hardhandig te werk is gegaan. Wat voor mij nog los staat van het feit dat geen enkele agent voor deze aanpak heeft gekozen met de gevolgen die er nu zijn als doel.

Dat je het woord moord in de mond neemt is raar. Daarmee impliceer je dat dit met voorbedachte rade is. Dat de agenten bewust daar stonden om deze man van het leven te beroven. Geloof je dit werkelijk? Maar ik zie dat je daarin heerlijk mee gaat met de retoriek van het publiek van de grootste kwaliteitskrant van Nederland.



sorry hoor, maar dat jij met droge ogen nog steeds twijfelt aan het feit dat door teveel geweld hij nu dood is maakt elke verdere discussie met jou overbodig. MAckan zal waarschijnlijk doodslag bedoelen ipv moord, maar jij had dit zelf ook wel kunnen filteren ipv er een punt van te maken om er mee te beargumenteren.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor Mackan68 » 02-07-2015 10:27

fuotbalgek schreef:Wat voor mij nog los staat van het feit dat geen enkele agent voor deze aanpak heeft gekozen met de gevolgen die er nu zijn als doel.

Feitelijk hebben ze dat wél. Ze hadden hem namelijk ook op andere manieren uit kunnen schakelen. Ik hoef hier denk ik geen voorbeelden van te geven? Als het doel alleen maar was om hem onder controle te krijgen, dan zijn ze daar iets te goed in 'geslaagd'.

Dat je het woord moord in de mond neemt is raar. Daarmee impliceer je dat dit met voorbedachte rade is. Dat de agenten bewust daar stonden om deze man van het leven te beroven. Geloof je dit werkelijk? Maar ik zie dat je daarin heerlijk mee gaat met de retoriek van het publiek van de grootste kwaliteitskrant van Nederland.

In het geval van het gebruik van het woord 'moord' heb je gelijk. Daar had 'dood' moeten staan. Edit: Teruglezend zie ik dat ik niet specifiek spreek over moord, maar over alle mogelijke namen die ze kunnen of willen geven aan de dood van deze arrestant. Voor de rest praat je onzin. Iedereen voelde al dat het niet goed zat. Behalve de dienders van ons zeer correct werkend politieapparaat. Nogmaals wijs ik op wat omstanders zeiden. Kennelijk hebben die meer gevoel voor bepaalde situaties dan politiemensen.
Het filmpje en interview had overigens net zo goed van de Volkskrant, het Parool of welke door jouw als goed gekwalificeerde krant kunnen zijn, maar dat is in dit geval niet aan de orde. Het gaat er om wat er door een deskundig persoon gezegd en geschreven wordt. En dat heeft 0,0 te maken met wat voor retoriek, publiek of kwaliteitskrant dan ook. Ik weet niet, hebben we hier eerder deze week ook al niet ons meningsverschil over uitgesproken, maar dan op Twitter? Iets geeft me dat gevoel.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor fuotbalgek » 02-07-2015 10:41

TORCIDA schreef:Als je persoonlijke ervaringen hebt met de politie dan ligt dat per definitie aan jezelf? Je hebt zijn voorbeelden niet gelezen, heb je gelezen bv hoe diverse heerenveen supporters bij de wedstrijd vitesse-heerenveen zijn behandeld?
Ik schrijf ook nergens dat de Politie niet mag optreden en zij mogen met gepast geweld handelen, echter de grens van gepast geweld wordt telkens dunner en daar zijn meerdere voorbeelden van. Aanleiding van deze discussie is het voorval in Den Haag, zelfs het eigen Politie apparaat is er van geschrokken, de 5 agenten zijn verdachten geworden en jij ontkent en bagatelliseert dit nog steeds ? Ik mag toch van de politie vakbekwaamheid verwachten, heb je wel gezien hoe ze met hem omgingen, zelfs toen hij al bewusteloos was.. en jij beweerd dat de beeldvorming dan wordt gevormd door mijn of iemands omgeving? Dit doen ze dan toch zelf.


Ik heb zijn voorbeelden wel gelezen. En de rest van zijn bijdragen hier ook. Genoeg daarover.

Het enige wat ik hier aan probeer te geven is dat door de verruwing van de maatschappij agenten inderdaad op een steeds dunnere lijn komen te werken, en dat het krankzinnig is dat mensen oordelen met termen als 'moordernaars', het hele politie-apparaat wegzetten op basis van deze gebeurtenis, of erger nog het trieste overlijden - waarvan geen van de betrokkenen het gewild heeft - aangrijpen om nogmaals hun eigen grieven te uiten.

Zolang je niet de gehele gang van zaken kent weet je niet waarom de politie hardhandig heeft opgetreden. Om nog maar te zwijgen over de oordelen die impliceren dat het een bewuste actie is.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Nieuws van de Dag

Berichtdoor fuotbalgek » 02-07-2015 10:48

Mackan68 schreef:Feitelijk hebben ze dat wél. Ze hadden hem namelijk ook op andere manieren uit kunnen schakelen. Ik hoef hier denk ik geen voorbeelden van te geven? Als het doel alleen maar was om hem onder controle te krijgen, dan zijn ze daar iets te goed in 'geslaagd'.


Natuurlijk Mackan, ze hebben voor deze gevolgen als doel. Ze hadden veel beter in een massa mensen gelijk een vuurwapen kunnen gebruiken om hem in zijn been te schieten. :roll:

Dat je het woord moord in de mond neemt is raar. Daarmee impliceer je dat dit met voorbedachte rade is. Dat de agenten bewust daar stonden om deze man van het leven te beroven. Geloof je dit werkelijk? Maar ik zie dat je daarin heerlijk mee gaat met de retoriek van het publiek van de grootste kwaliteitskrant van Nederland.

In het geval van het gebruik van het woord 'moord' heb je gelijk. Daar had 'dood' moeten staan. Edit: Teruglezend zie ik dat ik niet specifiek spreek over moord, maar over alle mogelijke namen die ze kunnen of willen geven aan de dood van deze arrestant. Voor de rest praat je onzin. Iedereen voelde al dat het niet goed zat. Behalve de dienders van ons zeer correct werkend politieapparaat. Nogmaals wijs ik op wat omstanders zeiden. Kennelijk hebben die meer gevoel voor bepaalde situaties dan politiemensen.
Het filmpje en interview had overigens net zo goed van de Volkskrant, het Parool of welke door jouw als goed gekwalificeerde krant kunnen zijn, maar dat is in dit geval niet aan de orde. Het gaat er om wat er door een deskundig persoon gezegd en geschreven wordt. En dat heeft 0,0 te maken met wat voor retoriek, publiek of kwaliteitskrant dan ook. Ik weet niet, hebben we hier eerder deze week ook al niet ons meningsverschil over uitgesproken, maar dan op Twitter? Iets geeft me dat gevoel.[/quote]

Fijn dat iedereen al oordeelde op onderbuikgevoel.
Ik heb het over de retoriek van het publiek van de krant, die totaal verschilt van oa de door jou genoemde kranten.
En nee, ik heb met niemand een Twitter discussie hierover gevoerd.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Offtopics

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten