Janio Bikel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Feanfan13 » 29-06-2015 19:54

Klopt inderdaad Satyr, die mentaliteiten van zulke landen passen niet bij ons! Die zijn alleen maar op geld uit, golddigers.
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Harmiej » 29-06-2015 20:39

Bikel definitief naar NEC. Ondankbare hond!
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Lardy » 29-06-2015 20:43

Ik denk dat 99% dezelfde keuze gemaakt zou hebben.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Janio Bikel

Berichtdoor pyter » 29-06-2015 20:45

Om die jongen af te schilderen als 'blaag' slaat natuurlijk nergens op. Lijkt me dat het probleem vooral ligt bij zijn zaakwaarnemer, de Zweed Oliver Cabrera. Als hij exorbitante eisen heeft neergelegd bij de club, lijkt het me niet meer dan logisch dat de club daar niet in mee gaat. Je hoofd op hol laten brengen door een zaakwaarnemertje die een talent in zijn stal heeft dat zich nog écht moet bewijzen; waanzin natuurlijk en goed dat de club dat niet doet. Dat Bikel niet in gaat tegen z'n zaakwaarnemer, tsjah, als die jongen gouden bergen wordt beloofd... Ik denk bij dit soort situaties altijd maar: 'wat zou ik zelf doen?', exact, kiezen voor de centen. Blijft natuurlijk staan dat de situatie verschrikkelijk zonde is. Veel geld in geïnvesteerd, precies nul rendement.
pyter
Basisspeler
 
Berichten: 561
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:49
Woonplaats: Amsterdam

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Satyr » 29-06-2015 20:46

Nijmegen is natuurlijk een stuk dichter bij Portugal, da's wel weer zo.

Benieuwd wat hij dan bij NEC verdiend, naast de belofte op speeltijd.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Janio Bikel

Berichtdoor abegoal » 29-06-2015 21:21

Vind dit persoonlijk ook erg jammer. Had het gevoel dat hij komend seizoen wel eens een grote stap zou kunnen maken. Het is niet anders. Als de club een goed alternatief binnenhaalt zullen we er alleen maar sterker uitkomen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Grimo » 30-06-2015 08:35

Jazz schreef:
Het is uberhaupt een absurd bedrag als je ziet hoeveel hij gespeeld heeft.


Het gaat er niet om hoeveel wedstrijden hij heeft gespeeld. Het gaat er om wat je hem waard vindt.

Jazz schreef: Het bedrag dat hij verlangde zou sowieso meer zijn wat de spelers die je noemde verdienen.


Ik ben heel benieuwd...Wat voor bedrag verlangde hij dan? En wat verdienen die andere spelers die ik noemde?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Janio Bikel

Berichtdoor tsfo » 30-06-2015 08:48

Jammer maar snel vergeten en boek sluiten van Janio Bikel.
Succes bij NEC
tsfo
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 31-03-2014 10:03

Re: Janio Bikel

Berichtdoor nickstok » 30-06-2015 08:53

Dit zegt Vonk tegenover de VI:

'Maar we konden de optie in zijn contract niet lichten', geeft Vonk uitleg. 'De voorwaarden die daarin stonden die waren te duur voor ons. We wilden wel verlengen tegen andere condities en we hebben Janio meerdere aanbiedingen gedaan, maar hij heeft besloten daar niet op in te gaan.


Geeft dus wel aan dat ze redelijk ver zijn gegaan. Als Bikel vervolgens voor speeltijd wenst te gaan óf vast wil houden aan de originele optie in het contract dan houdt het gewoon op. Jammer maar helaas.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Otsje P » 30-06-2015 09:24

Aantal achterlijke reacties hier heren. Heerenveen haalt met Cavlan en van der Boomen 2 spelers voor het middenveld. Bovendien zijn er met Joey, Marten, Thern en Thorsby nog vele concurrenten. Is het dan niet die jongen zijn goed recht om te kiezen voor een situatie waarin hij vele malen meer uitzicht heeft op een basisplaats?

Er wordt hier zo kortzichtig met een blauw wit hart gereageerd. Maar een poging tot verplaatsen in de betreffende speler is er niet bij. Als NEC mij min of meer een basisplek garandeert, terwijl ik bij Heerenveen 7 concurrenten heb, waaronder de aanvoerder en de reserve-aanvoerder, dan ging ik ook naar NEC. En jullie ook.

Nog ongeacht de centen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Grimo » 30-06-2015 09:29

Helemaal met je eens Otsje!

Daarin tegen vind ik het gek dat een club als NEC wel aan zijn voorwaarden kan doen terwijl die maar een zeer beperkt budget hebben. Dan vraag je je toch af wat SC daadwerkelijk heeft geboden.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Flying Frisian » 30-06-2015 09:36

Het is een teken van verstandig beleid dat de club ervoor koos de contractuele optie in het contract van Bikel niet te lichten. Voetballers spelen voor het geld en het is in mijn ogen te verdedigen dat Janio vervolgens om zich heen is gaan kijken.

@Otsje: In mijn ogen heeft Bikel alleen De Roon en in mindere mate Amin als concurrent. De anderen spelen allemaal op een andere positie.

Bovendien had hij, indien de club de optie gelicht had, evenveel uitzicht op speeltijd als wanneer hij de verlaagde aanbieding had geaccepteerd.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Silver » 30-06-2015 09:46

Otsje P schreef:Aantal achterlijke reacties hier heren. Heerenveen haalt met Cavlan en van der Boomen 2 spelers voor het middenveld. Bovendien zijn er met Joey, Marten, Thern en Thorsby nog vele concurrenten. Is het dan niet die jongen zijn goed recht om te kiezen voor een situatie waarin hij vele malen meer uitzicht heeft op een basisplaats?

Er wordt hier zo kortzichtig met een blauw wit hart gereageerd. Maar een poging tot verplaatsen in de betreffende speler is er niet bij. Als NEC mij min of meer een basisplek garandeert, terwijl ik bij Heerenveen 7 concurrenten heb, waaronder de aanvoerder en de reserve-aanvoerder, dan ging ik ook naar NEC. En jullie ook.

Van den Boomen wordt (denk ik tenminste) gehaald in plaats van Bikel. Als Bikel had verlengt, was vd Boomen waarschijnlijk niet gehaald. Dus volgens mij had hij alleen de Roon voor zich in de pikorde op de positie van verdedigende middenvelder. Tuurlijk kunnen Thern en vd Berg daar ook spelen als je gaat schuiven, maar als Bikel inderdaad zo'n groot talent is voor die positie had hij het Lodeweges makkelijk kunnen maken door bij blessure van de Roon gewoon Bikel erin te zetten.

Maar voor de rest heb je een punt. Heerenveen wou niet tegen de optievoorwaarden verder en z'n contract liep af dus is het z'n goed recht om verder te kijken. Het is (jammer genoeg) te idealistisch om in het huidige voetbalwereldje te denken dat clubliefde of dankbaarheid richting de club die hem een kans heeft gegeven nog een rol speelt. En ja, waarschijnlijk kan hij in Nijmegen een basisplaats krijgen maar kom op hoe oud is die jongen? Tijd genoeg en is het niet alsof Heerenveen z'n talenten geen kansen gunt, het tegenovergestelde juist.
Dus zal het inderdaad wel om de centen gaan, waarbij waarschijnlijk een zaakwaarnemer ook wel een rol speelt. Al kan ik me niet voorstellen dat hij bij NEC nou zoveel meer kan verdienen dan hier...
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Otsje P » 30-06-2015 09:57

Silver schreef:Al kan ik me niet voorstellen dat hij bij NEC nou zoveel meer kan verdienen dan hier...


Je moet in dat kader ook kijken naar de rol waarin hij komt, dan wel de rol waarin hij hier zou zitten.

Basisspeler, bouwsteen Heerenveen: € 135.000
Jong talent, back-up, incidentele basisspeler Heerenveen: € 50.000
Basisspeler, bouwsteen NEC: € 100.000
Jong talent, back-up, incidentele basisspeler NEC: € 35.000

(bedragen zijn maar voorbeelden)

Als men hem in Nijmegen dus inschaalt in hun hoogste categorie, dan zal hij daar meer kunnen verdienen dan in onze lage categorie. Niet meer dan logisch. Heerenveen kan een net doorgebroken gastje dat waarschijnlijk geen basiskracht gaat worden dit seizoen, niet gaan betalen als basiskracht. Bij NEC kunnen ze dat wel degelijk omdat hij dat daar waarschijnlijk ook gaat worden.

Natuurlijk kan Heerenveen in principe iets meer betalen dan NEC. Als dezelfde speler voor dezelfde rol een aanbieding zou krijgen, dan zouden wij in principe waarschijnlijk meer kunnen bieden dan NEC. Echter is er in deze situatie een verschillende rol voor de speler, en dus ook een verschillende salarisschaal.

Als Heerenveen en NEC beiden interesse zouden hebben in Fischer van Excelsior. Dan zou Heerenveen hem zien als ervaren back-up achter Buijs en St. Juste, en hem bijvoorbeeld een ton bieden. NEC zou hem echter als belangrijke basisspeler zien, en hem dus bijvoorbeeld wel € 140.000 bieden. Als Heerenveen hem echter ook als belangrijke basiskracht zou willen halen, dan zouden ze beslist meer kunnen betalen dan NEC.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Silver » 30-06-2015 11:08

Ik snap je verhaal en het is een goed voorbeeld, maar het komt inderdaad dan uit op de centen.
Maar ik vind het dan ook wat korte termijn denken (van Bikel in dit geval dan). Want als we dan zijn op het financiële gedeelte focussen: op lange termijn zal ie bij Heerenveen meer kunnen verdienen. En het is niet alsof zijn situatie bij Heerenveen hopeloos was en een doorbraak bijna onmogelijk is: hij heeft vorig seizoen een goede indruk achtergelaten en staat er vast goed op bij de technische staf. En zoals ik m'n vorige post schreef: de concurrentie op zijn positie was niet moordend (let wel: ik heb Amin nog niet live kunnen beoordelen).

Je zou hem dan als club zijnde bepaalde bonussen in het contract kunnen opnemen. Of meerjarig contract waar het salaris na 1 jaar omhoog gaat of iets dergelijks. Er zijn vast constructies te bedenken. Maar je moet dan als speler wel geduld en vertrouwen in je eigen kunnen hebben. Bikel gaat m.i. nu voor de gemakkelijke weg door voor het korte termijngeld te kiezen (wat uiteraard z'n goed recht is & wat veel van ons waarschijnlijk ook had gedaan). In zo'n situatie kan een zaakwaarnemer een rol spelen door z'n speler een lange termijnvisie voor te schetsen waarbij ik denk dat Heerenveen sportief én financieel de beste optie is.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Grimo » 30-06-2015 11:16

Silver schreef:
Je zou hem dan als club zijnde bepaalde bonussen in het contract kunnen opnemen. Of meerjarig contract waar het salaris na 1 jaar omhoog gaat of iets dergelijks. Er zijn vast constructies te bedenken. Maar je moet dan als speler wel geduld en vertrouwen in je eigen kunnen hebben. .


Z'on worst is hem eerder voorgehouden. Denk ook dat Bikel behoorlijk is afgeknapt op Heerenveen. Er is hem iets in het vooruitzicht aangeboden wat zijn werkgever twee jaar later niet meer wil nakomen. Misschien is die optie destijds juist de reden geweest om dat contract te tekenen. Club staat onderhand bekend dat ze voor een dubbeltje eerste rang willen zitten. Ik zou er zelf ook klaar mee zijn.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Frisian Viking » 30-06-2015 11:31

Een worst voor gehouden? Net zoals hij om zich heen mag kijken mag Heerenveen een OPTIE niet lichten.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Grimo » 30-06-2015 11:55

Frisian Viking schreef:Een worst voor gehouden? Net zoals hij om zich heen mag kijken mag Heerenveen een OPTIE niet lichten.




Een worst ja. 'Janio als jij het heel goed doet dan lichten wij je optie met 2jaar en krijg je een loonsverhoging'. Vervolgens doe je het goed, haal je de eerste selectie, je debuteert zelfs, de technische staf is tevreden en dan komen we de afspraken niet na en gaan we nieuwe maken. Een ieder in het bedrijfsleven zo de smoor in hebben als er zo met je om wordt gegaan.

Dat dan wordt verweten (ondankbare hond etc) hier dat hij om zich heen gaat kijken snap ik niet. Daar is hij dan vrij in.
Laatst bijgewerkt door Grimo op 30-06-2015 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Muck » 30-06-2015 11:58

Als het Twitter staat, betekent nog niet dat het waarheid is: Kwam dit bericht tegen over de relatie Bikel en N.E.C.:

Jean.knipping @Knippingsr

Bikel naar nec omdat hij kostganger is bij hans klein van buro futuralis makkelijk scouten.


Futuralis is het bedrijf van Johan Hansma. Die kan als oud medewerker van sc Heereenveen op de hoogte zijn van het oude contract van Bikel. Etc.etc.
Muck
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 09-07-2007 20:28
Woonplaats: Heerenveen

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Silver » 30-06-2015 12:01

Grimo schreef:Z'on worst is hem eerder voorgehouden. Denk ook dat Bikel behoorlijk is afgeknapt op Heerenveen. Er is hem iets in het vooruitzicht aangeboden wat zijn werkgever twee jaar later niet meer wil nakomen. Misschien is die optie destijds juist de reden geweest om dat contract te tekenen.

Klopt, is ook zo en ik snap Bikel aan de ene kant ook wel vanuit financieel oogpunt. Zonder de bedragen te weten, als jij een optie hebt waarin je een x-bedrag gaat verdienen en de club zegt dat doen we niet maar we bieden je een y-bedrag dat zoveel lager ligt dan het x-bedrag dan zou ik er ook van balen. Alleen in mijn voorbeeld heb ik het niet over opties die de club wel of niet kan lichten, dit zijn dan contractueel vastgelegde bedragen waar de club dan wel aan moet voldoen.

De nadruk in m'n vorige post ligt meer op het sportieve gedeelte en de lange termijn. En dat kan voor Bikel ook financieel voordelig zijn, alleen moet je dan wel wat geduld hebben.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Grimo » 30-06-2015 12:04

Muck schreef:
Futuralis is het bedrijf van Johan Hansma. Die kan als oud medewerker van sc Heereenveen op de hoogte zijn van het oude contract van Bikel. Etc.etc.



Misschien zit hij daar nu tijdelijk in de kost gedurende zijn terug keer na het EK. In Heerenveen woonde hij volgens mij samen met Joris Voest. Sporre en van der Velde waren verantwoordelijk voor zijn contract.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Jazz » 30-06-2015 13:14

Eerst dacht ik nog dat het puur om het salaris ging, maar als je er langer over nadenkt, dan is het misschien mogelijk dat Bikel perse een basisplaats wilde die Heerenveen niet kan garanderen (te veel middenvelders).
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Janio Bikel

Berichtdoor wijzijnscheerenveen » 30-06-2015 13:16

En het is officieel! Bikel naar Nijmegen, komen we vast ook wel weer overheen.
wijzijnscheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 20-05-2015 11:40

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Flying Frisian » 30-06-2015 13:21

N.E.C. legt Janio Bikel vast
N.E.C. versterkt zich met de Portugees jeugdinternational Janio Bikel. De talentvolle middenvelder komt transfervrij over van sc Heerenveen en tekent een contract voor drie jaar.

Bikel (20) werd geboren in het West-Afrikaanse Guinee-Bissau waar hij als kind bij de lokale voetbalclub speelde. Op zijn dertiende kreeg Bikel de kans om in Spanje te voetballen in de jeugdteams van CF Torre Levante in Valencia. Hierna woonde hij enkele jaren in Portugal, welke nationaliteit hij nu ook bezit. Toen Bikel 15 jaar was, werd hij aangetrokken door sc Heerenveen waar hij de jeugdopleiding van sc Heerenveen doorliep. Hij ontwikkelde zich door en debuteerde op 7 maart 2015 in de Friese hoofdmacht.

De groei van Bikel bleef in Portugal niet onopgemerkt. Hij werd opgenomen in de selectie onder 19 en 20 jaar en heeft inmiddels drie wedstrijden op zijn naam staan voor het Portugese nationale jeugdelftal O20.
Welkom in Nijmegen Janio!
Bron: Officiële site NEC

En met de transfer van Bikel vertrekt dit topic naar het Oud-spelers deel van het forum.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Voorstopper » 30-06-2015 15:15

Jazz schreef:Eerst dacht ik nog dat het puur om het salaris ging, maar als je er langer over nadenkt, dan is het misschien mogelijk dat Bikel perse een basisplaats wilde die Heerenveen niet kan garanderen (te veel middenvelders).

Een combi is waarschijnlijk. Zoals hier eerder is opgemerkt zal NEC zijn basisspelers echt niet voor minder inschalen dan wij onze beloften. Hij krijgt waarschijnlijk een prima salaris + garantie op speeltijd.

Voor NEC een leuke investering, ben benieuwd of hij zich een beetje doorontwikkelt. Was wel gecharmeerd van hem in de minuten die hij bij ons mee heeft gedaan.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Jazz » 13-07-2015 18:23

Bikel bevestigt in De Gelderland dat zijn overgang naar NEC puur te maken had met het uitzicht op een basisplek. "Bij NEC liggen naar mijn mening betere kansen. Dit is een sportieve keuze."

Bron: http://www.feanonline.nl/nieuws/8770/bi ... ogen-.html
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Frisian Viking » 13-07-2015 22:35

Lekker degraderen daar. Hoe sportief zou dat zijn.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Harmiej » 13-07-2015 22:48

Frisian Viking schreef:Lekker degraderen daar. Hoe sportief zou dat zijn.


Ik zie NEC komend seizoen niet degraderen. Denk dat ze komend seizoen schommelen tussen plek 11-16.
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Mackan68 » 14-07-2015 07:33

Je kunt je afvragen wat hij zou hebben gedaan als hij had geweten dat de Roon, die net bij had getekend, toch zou vertrekken. Zou hij van zijn aanstaande vertrek op de hoogte zijn geweest? Wij kunnen nu zijn uitspraak over de sportieve uitdaging wel weer bekritiseren en onze eigen conclusie er aan verbinden dat het puur een financiële afweging was, maar of dat terecht is. Het zal sommige mensen vast een beter gevoel geven.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Jazz » 14-07-2015 11:43

Mackan68 schreef:Je kunt je afvragen wat hij zou hebben gedaan als hij had geweten dat de Roon, die net bij had getekend, toch zou vertrekken. Zou hij van zijn aanstaande vertrek op de hoogte zijn geweest? Wij kunnen nu zijn uitspraak over de sportieve uitdaging wel weer bekritiseren en onze eigen conclusie er aan verbinden dat het puur een financiële afweging was, maar of dat terecht is. Het zal sommige mensen vast een beter gevoel geven.


Laten we eerlijk zijn, Bikel heeft op korte termijn grotere kansen om het hele seizoen basisspeler te zijn bij NEC dan bij Heerenveen. Daar moeten we gewoon eerlijk in zijn. De strijd om een basisplek bij Heerenveen is iets zwaarder en mentaal ook een tandje hoger dan bij NEC. Ik denk dat Bikel zijn kansen zag slinken en dat hij op korte termijn meer kansen zag om basis te staan bij NEC. Dat is zijn keuze, ik vraag me af hoeveel mensen op dit forum hetzelfde zouden doen. Laten we het feit dat steeds minder spelers clubtrouw zijn achterwege en dan snap je zijn keuze.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten