Kristoffer Nordfeldt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor ---E--- » 23-06-2015 15:23

Haha met Mulder meer rust achterin. Die vliegenvanger kan er niks van. Elke hoge bal gaat gevaarlijk worden
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor xander » 23-06-2015 15:26

Nordfeldt ole ole ole ole.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor El Maestro » 23-06-2015 16:39

En hij is ook nog jarig vandaag, wat een mooie dag voor hem. Gefeliciteerd Kristoffer!
sc Heerenveen, el orgullo de Fryslân.
Avatar gebruiker
El Maestro
Nieuw talent
 
Berichten: 66
Geregistreerd op: 14-02-2012 17:33
Woonplaats: Joure

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Flying Frisian » 23-06-2015 16:57

Nordfeldt wilde per se eerst gesprek met Monk
De transfer van Kristoffer Nordfeldt naar Swansea City hing al in de lucht. SC Heerenveen was zelfs al enige tijd rond met de club uit Wales, maar de doelman zelf wilde nog een persoonlijk gesprek met manager Garry Monk voordat hij zijn definitieve ja-woord gaf.

'Door de play-offs en de interlandverplichtingen van Kristoffer was dit het eerst mogelijke moment', zegt zaakwaarnemer Perry Overeem vanuit Wales. 'Kristoffer was heel stellig, hij wilde uit de mond van de manager zelf horen of hij een eerlijke kans als eerste doelman zou krijgen.'

Dat is voor de Zweedse goalie zeer belangrijk aangezien hij volgend jaar eerste doelman van Zweden wil zijn op het EK in Frankrijk. 'Het was een heel fijn gesprek', bevestigt Overeem.

'Alles was sowieso heel warm bij Swansea. Zowel Kristoffer als ik waren behoorlijk onder de indruk. Je merkt toch weer dat de Premier League echt heel groot is. De faciliteiten zijn echt fantastisch en het veld lag erbij alsof er vijf jaar niet op gespeeld was. We hebben alles en iedereen ontmoet, het waren twee lange zware dagen, maar Kristoffer is enorm blij en trots op deze volgende stap in zijn carrière.'
Voetbal International
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor nickstok » 23-06-2015 17:09

SC Heerenveen heeft het economische aspect voorrang gegeven bij de overgang van de Zweedse doelman Kristoffer Nordfeldt naar Swansea City.
'Dit is geen verrassing, het zat er al een tijdje aan te komen. We gunnen Kristoffer deze stap ook van harte', reageert technisch directeur Hans Vonk (foto) tegenover Voetbal International op de overstap van Nordfeldt naar Swansea City.

Heerenveen moest het sportieve en het economische aspect tegen elkaar afwegen. 'Hij had nog een contract voor een jaar. Dan is het de vraag of je een goede keeper wil houden of dat je gaat voor de economie van de club. In dit geval hebben we gekozen voor het laatste, tot tevredenheid van alle partijen', aldus Vonk.

De directeur wilde niet ingaan op de overeengekomen transfersom, die naar verluidt 850 duizend euro bedraagt. Mogelijk worden die inkomsten gebruikt om een nieuwe keeper aan te trekken. Dat is nu nog niet aan de orde.

Trainer Dwight Lodeweges heeft Viktor Noring, Marten de Fockert en Wieger Sietsma nog tot zijn beschikking. 'Noring heeft een ongelukkig jaar achter de rug en we hebben ook gezegd dat hij weg mag. Maar hij begint de voorbereiding gewoon bij ons. We gaan kijken of we nog een andere keeper nodig hebben', aldus Vonk. Erwin Mulder, die bij Feyenoord vertrekt, is daarbij een kandidaat.

Ook voetbal international.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 23-06-2015 17:28

8.5 ton is wel echt ontzettend weinig geld voor een zweeds international zelfs voor een 1 jarig contract.....

Maar goed... Ik had wel zo'n laag bedrag verwacht, want het duurde nog geen week of de clubs waren er al uit..
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Superfries1996 » 23-06-2015 17:57

Als Nordfeldt inderdaad voor €850.000 is verkocht mag Vonk wat mij betreft direct zijn ontslag indienen. Mijn god.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Mackan68 » 23-06-2015 18:01

Misschien hier en daar nog wat clausules?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Superfean4 » 23-06-2015 18:04

En daar gaat de laatste speler die voor het laatst Europees gehaald heeft met onze club.
vond hem vooral het laatste jaar steeds meer een persoonlijkheid achterin, wat hebben we toch fantastische wedstrijden en reddingen gezien van deze goalie. het ga je goed bij Swansea. Olé Olé Olé
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Royce_SCH » 23-06-2015 18:05

Mooie stap voor Nordfeldt! Na een matig begin toch uitgegroeid tot vaste waarde & publiekslieveling. Ondanks dat er altijd verbeterpunten zijn, heeft hij een erg goed jaar gehad. Wel zal het voor hem erg lastig worden om 1e keeper te worden... Het is hem van harte gegund. Hopelijk krijgt hij nog een moment om afscheid te kunnen nemen van de supporters!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Riverside » 23-06-2015 18:07

Superfean4 schreef:En daar gaat de laatste speler die voor het laatst Europees gehaald heeft met onze club.


Je vergeet Pele van Anholt.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Jazz » 23-06-2015 18:13

Mackan68 schreef:Misschien hier en daar nog wat clausules?


Welke clausules zullen interessant zijn voor Heerenveen? Hopelijk niet dat hij X aantal wedstrijden moet spelen. Het zal erg moeilijk worden voor Nordfeldt om eerste keeper te worden van Swansea. Fabianski speelde een fantastisch seizoen en heeft veel ervaring. Misschien dat Nordfeldt bekerwedstrijden mag spelen?

On: 8,5 ton... Wat valt me dit tegen zeg. Had zelf minimaal 2 miljoen verwacht.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Mackan68 » 23-06-2015 18:22

Jazz schreef:
Welke clausules zullen interessant zijn voor Heerenveen? Hopelijk niet dat hij X aantal wedstrijden moet spelen. Het zal erg moeilijk worden voor Nordfeldt om eerste keeper te worden van Swansea. Fabianski speelde een fantastisch seizoen en heeft veel ervaring. Misschien dat Nordfeldt bekerwedstrijden mag spelen?

On: 8,5 ton... Wat valt me dit tegen zeg. Had zelf minimaal 2 miljoen verwacht.

Zou inderdaad alleen kunnen wanneer Fabianski zelf al weer een transfer maakt. Wat niet heel logisch zou zijn, maar het is voetballerij en daarin gebeuren de vreemdste dingen. 2 Miljoen is wel heel veel voor een keeper met nog maar 1 seizoen in zijn contract. Ze hebben Kristoffer beloofd om schappelijk te zijn in de onderhandelingen. Misschien dat dat er mee te maken heeft?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Riverside » 23-06-2015 18:24

850.000 vind ik erg karig voor een Zweeds international. Ook opmerkelijk dat de club al zo snel rond was met Swansea, had hem dan nog even gehouden en wacht op een beter bod. Een keeper als Nordfeldt ligt toch wel goed in de markt?

Volgens Vonk is dit goed voor de economie van de club, maar ik neem aan dat er ook gekeken wordt naar een vervanger voor Nordfeldt. Gezien het bedrag wat er voor Nordfeldt getoucheerd is zullen we het moet zoeken in de transfervrije/koopjeshoek.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor us Hearrenfean » 23-06-2015 18:25

Ik meende dat hij een clausule had waarmee hij voor dit seizoen voor 2 miljoen sowieso weg had gemogen. Ik weet niet of dat bedrag hetzelfde is gebleven, maar daar zullen we misschien ook wel niet achter komen. De club had overigens wel aangegeven Nordfeldt een transfer te gunnen en niet te moeilijk zou gaan doen, dus het kan zijn dat dit de achterliggende reden is. Nordfeldt is fantastisch voor onze club geweest en daarom gun ik hem de transfer, ondanks dat het transferbedrag eventueel 8,5 ton zou zijn. We mogen als club trots zijn dat we een speler weer zo'n mooie transfer kunnen hebben laten maken!

Kristoffer, veel succes in de Premier League!
Blue-White Army!!
us Hearrenfean
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 28-02-2011 23:16
Woonplaats: Deventer

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Knipecity » 23-06-2015 18:31

Gearard schreef:850.000 vind ik erg karig voor een Zweeds international. Ook opmerkelijk dat de club al zo snel rond was met Swansea, had hem dan nog even gehouden en wacht op een beter bod. Een keeper als Nordfeldt ligt toch wel goed in de markt?

Volgens Vonk is dit goed voor de economie van de club, maar ik neem aan dat er ook gekeken wordt naar een vervanger voor Nordfeldt. Gezien het bedrag wat er voor Nordfeldt getoucheerd is zullen we het moet zoeken in de transfervrije/koopjeshoek.

Tegenwoordig kan je voor 850.000 redelijk shoppen in de hoek waar wij het zoeken.

Wel grappig dat in stukje op Feanonline werd gerept over dat het voor veel supporters als een verrassing kwam. Nou die hebben dan onder een steen gezeten de laatste maand :lol:
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Jazz » 23-06-2015 18:36

Mackan68 schreef: Zou inderdaad alleen kunnen wanneer Fabianski zelf al weer een transfer maakt. Wat niet heel logisch zou zijn, maar het is voetballerij en daarin gebeuren de vreemdste dingen. 2 Miljoen is wel heel veel voor een keeper met nog maar 1 seizoen in zijn contract. Ze hebben Kristoffer beloofd om schappelijk te zijn in de onderhandelingen. Misschien dat dat er mee te maken heeft?


International van Zweden, sowieso afgelopen voetbaljaar in de top 5 van keepers in de Eredivisie. Goede statistieken, redelijk jong voor een keeper (26) met nog 1 jaar contract.

Misschien is 2 miljoen wel ietsje teveel, maar 8,5 ton is dan weer veel te laag.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Stiffie » 23-06-2015 19:06

Die 850.000 is puur speculatief. En ook dat geneuzel dat de club niet te moeilijk zou doen bij transfer. Dat heeft Nordfeldt zelf in de wereld geholpen en iedereen praat dat na. Heerenveen is geen liefdadigheidsinstelling, die gaan heus wel voor een marktconforme prijs.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor AllardP » 23-06-2015 19:06

Een lachtertje dat bedrag, net zo veel als we voor Wildschut kregen. Had 'm dan nog een jaar gehouden. 'De economie van de club', we weten weer waar de prioriteit van Vonk ligt.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor zweed1 » 23-06-2015 19:25

8,5 ton zou echt een lachwekkend bedrag zijn, als dat waar is dan begin ik mij grote zorgen te maken over de onderhandelingsvaardigheden van Vonk.

Economisch belang en dan 8,5 ton vragen is bespottelijk. Weliswaar draaien wij operationeel verlies maar hebben de afgelopen jaren enorme transferopbrengsten gehad van tientallen miljoenen.

Ergens zit er schijnbaar een enorm lek in de orgsnisatie. Met dat salarisplafond van 2 ton haal je ook geen capabele vervangers binnen. Op zich is een plafond goed bedacht maar voor sommige posities moet je een uitzondering maken.

Tot nu toe verkopen wij tegen uitverkoopprijzen en moeten aankopen gratis zijn met magere salarissen. Dat wordt niets.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor TORCIDA » 23-06-2015 20:43

niemand weet het correcte bedrag maar men slacht op voorhand Vonk alweer af. Denk je dat Vonk niet zou weten wat zijn marktwaarde is? Denk je dat Vonk geen inzicht zou hebben in keeper transfers, als notabene oud keeper.

Het is alsof sommigen hier het liefst iedereen kapot willen schrijven. Walgelijk
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Lipton » 23-06-2015 21:46

Misschien is 8.5 ton ook wel een clausule, het is voor ons heel lastig om te beoordelen wat het bedrag is.
Hoe dan ook: Nordfeldt kwam gratis binnen is sportief echt van waarde voor ons geweest.

Bedankt Hansma!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Superfries1994 » 23-06-2015 22:26

TORCIDA schreef:niemand weet het correcte bedrag maar men slacht op voorhand Vonk alweer af. Denk je dat Vonk niet zou weten wat zijn marktwaarde is? Denk je dat Vonk geen inzicht zou hebben in keeper transfers, als notabene oud keeper.

Het is alsof sommigen hier het liefst iedereen kapot willen schrijven. Walgelijk


Juist, ben het helemaal met je eens. Wij weten alle ins en outs niet, en kunnen daardoor lastig beoordelen. Zelfs als het bedrag van 8,5 ton zou kloppen, kunnen we nog niets zeggen, daar er misschien clausules zijn.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Jazz » 24-06-2015 11:56

Superfries1994 schreef: Juist, ben het helemaal met je eens. Wij weten alle ins en outs niet, en kunnen daardoor lastig beoordelen. Zelfs als het bedrag van 8,5 ton zou kloppen, kunnen we nog niets zeggen, daar er misschien clausules zijn.


Ik heb het al eerder hier geplaatst, maar welke clausules zullen interessant zijn voor Heerenveen? 20+ aantal wedstrijden per jaar die Nordfeldt moet gaan spelen gaat ie waarschijnlijk niet redden. Het zal erg moeilijk worden voor Nordfeldt om eerste keeper te worden van Swansea. Fabianski speelde een fantastisch seizoen en heeft veel ervaring.

Doorverkooppercentage zou kunnen, maar ik denk dat Swansea zijn lat is. Verkoopbedrag zou ook niet meer dan 1 miljoen zijn als hij zou vertrekken bij Swansea. Met 20% (wat we kunnen dromen) verkooppercentage naar Heerenveen krijg je max 200.000 euro. Is natuurlijk meer dan 8,5 ton wat je in totaal binnenharkt.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Erwin4ever » 26-06-2015 05:54

Mooie stap voor Nordfeldt, het is hem gegund! Ik wens hem veel succes daar en hoop dat hij gaat slagen daar!!!!
Overigens wel opvallend dat Kristoffer zijn draadje heel snel hier beland en dat Uth nog gewoon bij spelers staat....
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Feanfan 1 » 26-06-2015 10:02

Ik verwacht niet dat Nordfeldt eerste keeper zal worden. Fabianski heeft een goed seizoen achter de rug en weet precies wat er de Premier League gevraagd wordt.
Ik denk wel dat Nordfeldt zijn minuten mag maken in de League Cup, Charity Shield of FA Cup. Al zal dat zijn persoonlijke doelstelling niet zijn
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Feanfan 1 » 08-08-2015 17:27

Zoals verwacht reservekeeper bij Swansea. Zal toch af en toe wel zijn minuten maken in de FA of League cup
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Silver » 08-08-2015 17:55

Inderdaad naar verwachting, maar las tijdje terug ook nieuwsbericht dat Fabianski z'n contract heeft verlengd tot 2019 dus dat is ook niet echt gunstig toekomstperspectief voor Kristoffer.
Avatar gebruiker
Silver
Basisspeler
 
Berichten: 753
Geregistreerd op: 29-08-2008 13:27

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor oldtimer » 08-08-2015 22:17

Silver schreef:Inderdaad naar verwachting, maar las tijdje terug ook nieuwsbericht dat Fabianski z'n contract heeft verlengd tot 2019 dus dat is ook niet echt gunstig toekomstperspectief voor Kristoffer.


Maar even los van Nordveldt, wat een geweldige wedstrijd!
Al had ik hem hier dan toch best even aan het werk willen zien.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor DSCH » 09-08-2015 11:14

Ik heb bij verscheidende reddingen van Fabianski gedacht: die zou Nordfeldt niet hebben gepakt. Dat weet je natuurlijk nooit zeker, maar ik zie hem Fabianski er niet uit keepen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten