Doke Schmidt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Ebiede » 22-02-2015 16:05

Prima wedstrijd.. Groot drama deze stuiterbal.. Grote bron van onrust, zat er regelmatig verschrikkelijk naast.

U bent de zwakste schakel, tot ziens!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Riverside » 22-02-2015 16:10

Ik vond Doke Schmidt ook niet zo best spelen, oogde onzeker centraal achterin. Prima jongen om erbij te hebben in de selectie, maar als hij volgend seizoen basisspeler wil zijn, kan hij beter zijn heil gaan zoeken bij clubs als Go Ahead en Heracles.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Joucke » 22-02-2015 17:27

Stond continu een of meer passen achter de rest van de verdediging, lette niet voldoende op om van de goal af te spelen. Zorgde daardoor voor te grote ruimtes, waardoor het middenveld de boel niet meer kon belopen. Wel een voldoende op het gebied van strijd, passie, inzet, onvoldoende voor inzicht, afspraken nakomen en uitvoering.
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Erwin4ever » 22-02-2015 17:30

Superfries1996 schreef:Hij speelde een prima wedstrijd en hij is heerlijk fel, dat slaat over op zijn teamgenoten en op de supporters. Maar bij de 1-1 wordt ook gelijk zijn grote manco duidelijk; hij is te klein voor een centrale verdediger.

Dat tegendoelpunt had niks met zijn lengte te maken, hij stond gewoonweg compleet verkeerd. Het leek wel of hij op buitenspel speelde bij een ingooi.......
Zou hij niet als verdedigende middenvelder uit de voeten kunen?

Grote kans dat we dat volgende week gaan zien nu de Roon geschorst is.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Joucke » 22-02-2015 17:51

Of we krijgen een middenveld met Van Amersfoort, Thern en Thorsby ;-)
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor pes5 » 22-02-2015 19:06

Joucke schreef:Stond continu een of meer passen achter de rest van de verdediging, lette niet voldoende op om van de goal af te spelen. Zorgde daardoor voor te grote ruimtes, waardoor het middenveld de boel niet meer kon belopen. Wel een voldoende op het gebied van strijd, passie, inzet, onvoldoende voor inzicht, afspraken nakomen en uitvoering.


Eens. Doke is een prima kereltje, maar komt te kort. Die missertjes komen bij hem te vaak voor, omdat hij op zijn tenen moet lopen om het niveau aan te kunnen. Op zijn posities zijn die missertjes vaak fataal.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Knipecity » 22-02-2015 19:23

Een van de uitblinkers vandaag. We hebben bijna geen kansen weggegeven en dat was vooral aan hem te danken. Kwam heel vaak voor zijn man en onderbrak daardoor weer potentiële aanvallen. Prachtig om die felheid van deze jongen te zien.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Lardy » 22-02-2015 19:43

Zo kan je er ook naar kijken. Ik vind de verdediging redelijk chaotisch als hij centraal staat. Had niet een moment het idee dat wij deze pot wel even zouden winnen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Knipecity » 22-02-2015 19:48

Lardy schreef:Zo kan je er ook naar kijken. Ik vind de verdediging redelijk chaotisch als hij centraal staat. Had niet een moment het idee dat wij deze pot wel even zouden winnen.

bij mij is het glas vaak halfvol, gelukkig wel. Ik vind Doke een held. En zoals je net ook maar weer in de samenvatting zag gaven we nauwelijks kansen weg en dat komt ook door Doke.
En Groningen heeft daar voorin en op het middenveld echt wel wat rondlopen, maar ze maakten bijna niks klaar.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Voorstopper » 22-02-2015 19:56

Ik vond Doke ook prima maar vind hem wel vaak wat druistig. Dan komt hij bijvoorbeeld uitstekend voor zijn man en passt vervolgens in de voeten van een tegenstander of verliest de bal vervolgens weer knullig. Als hij daar wat aan kan verbeteren is hij prima bezig. Gewoon wat meer rust in zijn spel brengen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Heerenveen rules » 22-02-2015 20:19

Doke komt tekort voor dit niveau. Hij compenseert veel met een geweldige werklust maar staat vrij vaak positioneel verkeerd. Net als bij de gelijkmaker. Maar als iedereen zijn werklust bezat dan verloor je geen wedstrijd.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor dekoning » 22-02-2015 21:13

Strijd en passie, maar te vaak verkeerd opstellen en verkeerd inschatten van de situatie. Ik denk dat hij te kort komt voor een basisplaats, zeker in het centrum. Op de vleugel zou het misschien kunnen, maar dan moet Doke zich wel verder ontwikkelen. En of dat gaat gebeuren is zeer de vraag, hij is tenslotte al bijna 23.
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor BK2007 » 22-02-2015 21:16

Ik zag Marzo en v Anholt ook een aantal keer opzichtig in de fout gaan. Dan deed Schmidt het nog best aardig. Het is ook niet voor niks dat GAE hem maar wat graag wilde contracteren. Schmidt is gewoon een goede ere divisie speler.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Knipecity » 22-02-2015 21:19

De gelijkmaker zou je hem deels kunnen aanrekenen, maar dan moet je zeker ook Van Aken daarin meenemen. Maar goed, dat zijn situaties die kunnen gebeuren. Gewoon hel goed uitgespeeld van Grunn.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor abegoal » 22-02-2015 21:22

Knipecity schreef:De gelijkmaker zou je hem deels kunnen aanrekenen, maar dan moet je zeker ook Van Aken daarin meenemen. Maar goed, dat zijn situaties die kunnen gebeuren. Gewoon hel goed uitgespeeld van Grunn.


Nou is je glas meer dan halfvol :lol: Hij maaide ook in de 16 vol over de bal heen, waardoor de bal zo door de Leeuw kon worden ingetikt. Dat die daar niet op rekent, is een gelukje. In ieder geval een enorme fout!

Prima back up voor onze sc, maar in mijn ogen geen basiswaardige speler voor het nivo wat wij nastreven.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Wizard » 22-02-2015 21:57

Ik denk dat veel spelers, die een serie zwakke wedstrijden neerzetten, het daarna niet snel meer goed kunnen doen bij de fans. Zie ook het verleden met Breuer, VLP (snap ik nog steeds niet), Slagveer, Schmidt, en noem ze maar op.
Persoonlijk vond ik hem heerlijk gretig en fel in de duels wat duidelijk nodig was tegen dit Groningen. Stond bij de 1-1 niet goed, maar dat stond Van Aken (en ook De Roon meen ik) ook niet. Doke met een misser waardoor die kans voor De Leeuw ontstond, maar zo had Van Aken (zoals wel vaker) een handsbal. Beide leden een aantal keren slordig balverlies.
Ik vind Doke als CV'er misschien wel beter dan als rechtsback. Als rechtsback is hij nog druistiger en wilder, en als CV'er lijkt hij toch wat volwassener te spelen. Ook lijkt hij de bal wat makkelijker kwijt te kunnen omdat er meer keuzemogelijkheden zijn.
Als back-up speelde hij een fatsoenlijke wedstrijd, en kan zo maar eens als rechtsback starten aangezien Marzo geen sterke serie doormaakt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor 1983 » 23-02-2015 11:36

Als hij speelt achterin centraal vind ik het allemaal veel onrustiger ogen dan wanneer Otigba-Van Aken het duo vormen. Hij is heel ijverig, maar wild en druistig. Van zijn inzet kan je niks zeggen, maar verder komt ie eigenlijk op alle punten tekort. Zowel aan de bal als zonder. Vooral op gebied van positionering, wat was ie zijn man vaak kwijt. Ook zijn gebrek aan lengte compenseert hij niet genoeg in de lucht met een geweldige timing of sprongkracht. Misschien goed om hem achter de hand te hebben, maar zal nooit basiswaardig worden.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor fuotbalgek » 23-02-2015 11:44

Doke Schmidt speelt als back-up van back-up Otigba een voor zijn doen vrij goede wedstrijd maar krijgt hier behoorlijk kritiek. Onze beide backs, allebei basisspelers, waren met name de eerste helft ronduit zwak.

Voor mij speelde Doke gisteren zeker op een voldoende. Het doelpunt mag hem worden aangerekend, maar aan de andere kant: Vorige week met Otigba en van Aken werd er ook niet doorgedekt. De Roon is nu eenmaal met regelmaat een blind paard, en voor een jonge verdediging is dat moeilijk te corrigeren. Die 10 van hun komt uit het middenveld, en het lijkt alsof onze achterste 6 stuk voor stuk niet konden anticiperen op deze snelle ingooi.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Fryskeboy22 » 01-03-2015 23:59

Qua inzet, strijdlust, passie en beleving zou ik willen dat elke selectiespeler dat had, zoals Doke dat heeft, in dat opzicht heeft hij wel een streepje voor maar contractverlenging, mwuah ik heb me twijfels daarbij, scoort altijd wel een 5 of een 6, en bij hoge uitzondering een 6,5 of 7-.. Absoluut vervangbaar.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Wizard » 02-03-2015 10:31

Wordt sterk misbruikt als 12e man. Vervanger van Marzo, Otigba en nu De Roon. Heeft moeite met de inspeelpass wanneer hij onder druk komt te staan, en dan wordt zo'n speler op het middenveld in de punt naar achteren geposteerd. Dit had alleen gekund wanneer je met de punt naar voren had gespeeld en er dus een middenvelder naast Doke had gestaan. Nu moetst hij met creatieve ideëen komen, en het is al veelvuldig gebleken dat Doke daar niet toe in staat is.
Redelijke rechtsback en goede stand-in cv, maar absoluut geen middenvelder. Wellicht dat hij in zich heeft, maar dan moet hij eerst nog veel en veel rustiger worden aan de bal wanneer er druk op staat.
Als 12e man is hij prima, maar voor de basis (uitslluitend) als rechtsback moet hij nog 1 extra stap zetten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Peter » 04-04-2015 20:43

Zeker geen centrale verdediger. Het is omdat het NAC is, maar een ploeg met een redelijke spits had vandaag geprofiteerd van zijn aanwezigheid. Wat zat hij er vaak naast vandaag. Mooi op de back blijven. Ook een erg stomme overtreding in de 7e minuut. Van de aanwezig backs mag er wat mij betreft minimaal 1 weg. Een betere back moet wel te halen zijn.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Mackan68 » 05-04-2015 07:29

Viel eigenlijk alleen op door zijn inzet. Helaas red je het daarmee alleen niet. Ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat ze wel met hem gaan verlengen. Is met de Roon en Slagveer ook gebeurt ondanks grote vraagtekens bij de supporters. Die vraagtekens ontstaan ook steeds meer bij Lodeweges overigens, maar dat terzijde.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor rust » 05-04-2015 09:09

Als er vraagtekens zijn bij Lodeweges, waarom zet hij dan niet een jeugdspeler er neer? Of is dat nog minder? St Juste gewoon voor de leeuwen gooien?
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Flying Frisian » 05-04-2015 09:41

Ik onderschrijf de mening van Mackan, met daarbij aangevuld dat hij gisteren in zijn ijver regelmatig anderen in de weg liep. Indien je als club stappen wilt maken, dien je afscheid te nemen van Doke omdat hij niet de potentie heeft beter te worden dan het niveau dat hij nu heeft.

Ik denk nog steeds dat wanneer de Eagles zich veilig spelen, Schmidt een contract in Deventer tekent om wekelijks te spelen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor winterzzz85 » 05-04-2015 11:34

Niet om aan te gluren deze man. Met Otiga en Schmidt is er weinig tot geen voetbal van achteruit en daarbij de garantie dat minimaal een van de twee een enorme fout gaat maken.
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Erwin4ever » 06-04-2015 10:27

Kwam op mij erg onzeker over, wat misschien ook niet zo vreemd is gezien de 5 positie waar hij speelde dit jaar.
En toch was hij een paar keer erg belangrijk, zoals die keer dat hij het halve veld over sprinte om, volgens mij was het Ligeon ( die van Larson wel heel veel vrijheid kreeg om op te komen ) op te vangen. Zag toen ook dat het met zijn snelheid wel ok is.
Later haalt hij bij de 1e paal nog een bal weg die anders een grote kans opgeleverd had.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor abegoal » 26-05-2015 19:12

Zal nu ook wel geen optie meer zijn om terug te gaan naar Go Ahead Eagles.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Fryskeboy22 » 26-05-2015 21:07

abegoal schreef:Zal nu ook wel geen optie meer zijn om terug te gaan naar Go Ahead Eagles.


Zou hem graag hier houden, als 34 wedstrijden basisspeler net iets te kort, maar back-up ideaal, 200% strijdlust, mekkert niet.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Flying Frisian » 26-05-2015 23:19

Mijn ideaalplaatje is dat Van Anholt hier een nieuw contract tekent en eerste rechtsback wordt met Marzo als back-up. Pelé zal echter komende zomer vertrekken als de club nog iets voor hem wil vangen. Vervolgens heeft men twee opties, óf Doke als tweede man te gebruiken óf een versterking te halen die de potentie heeft beter te worden dat het materiaal dat voor hem in de pikorde staat. Indien je als club vooruit wilt, moet je voor de laatste optie kiezen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Doke Schmidt

Berichtdoor Flying Frisian » 29-06-2015 21:02

Is Doke ook in Garderen gespot, Willem Huizing is ondanks zijn aflopende verbintenis mee op trainingskamp met de club.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten

cron