Ondertussen bij de andere profclubs....

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Frisian Viking » 03-05-2015 19:24

Feanfan 1 schreef:vd Looi niet te vergeten. En uitgerekend die DKV'er die 2x moet scoren

Die Van der Looi is nog een heel stuk erger ja. Treurig mannetje.

Sommigen zullen nu Vonk wel de schuld geven van feit dat Groningen de beker wint.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-05-2015 19:26

Tja, dat zou zomaar kunnen, je moet ook geluk hebben met de loting
Ik vind Lodeweges een uitstekende trainer en die mag van mij nog wel 10 jaar blijven, maar ik hoop dat hij volgend jaar de beker wél serieus neemt.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Voorstopper » 03-05-2015 19:28

Tja, jammer dat we ze nu niet meer kunnen aftroeven op basis van palmares. En die 6 potten Europees zijn natuurlijk een heel lekker extraatje. Best een beetje jaloers.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Flying Frisian » 03-05-2015 20:06

Om twee vergelijkbare discussies te voorkomen, wil ik jullie vragen verder te gaan in het Groningen-topic
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor abegoal » 08-05-2015 14:07

Over de discussie van het extra EL ticket via de Fair play:

Go Ahead wil 'unieke kans' op Europa graag aangrijpen


Mocht Go Ahead Eagles op basis van het fair play-klassement in aanmerking komen voor een Europees ticket, dan gaat de club er alles aan doen om Europa in te mogen.


Go Ahead Eagles heeft op dit moment samen met Excelsior (dat nog twijfelt) de beste papieren om de Europa League in te mogen op basis van het fair play-klassement. 'Maar ook andere clubs liggen nog op de loer. Het gaat over 34 wedstrijden. Een kaartje meer of minder kan veel uitmaken', vertelt voorzitter Edwin Lugt in gesprek met Voetbal International.

Maar mochten de Deventenaren via het klassement in aanmerking komen voor Europa, dan gaat de club er alles aan doen om dat ook daadwerkelijk te mogen. 'Dat heeft nog met de nodige licenties te maken, daarover zijn we nog in overleg met de KNVB. Wij verbouwen bijvoorbeeld ons stadion, waardoor we begin juli zouden moeten uitwijken naar een andere locatie.'

Degradatie
Mogelijke degradatie heeft volgens de preses geen invloed op een eventueel Europees avontuur. 'Voor de club is dit een unieke kans. Vijftig jaar geleden speelden we voor het laatst Europees, toen tegen Celtic. Misschien moeten we nu in de eerste ronde naar Verweggistan, maar we gaan ervoor.'

Lugt zegt wel dat Go Ahead Eagles niet van plan is zich nu in te houden tijdens de laatste twee wedstrijden van het seizoen. 'We zullen onze poot niet terugtrekken in een duel om dit klassement te winnen. Het belangrijkste is nu dat we in de Eredivisie blijven, daar ligt onze focus nu op. En zolang we nog kans hebben om ons direct te handhaven, vechten we voor die kans.'

En natuurlijk droomt Lugt van Europa met Go Ahead Eagles. 'Maar de aandacht moet nu niet worden afgeleid.' (Oscar van der Horst)


We hebben de punten hard nodig om niet nog meer startbewijzen kwijt te raken. Laten we dan a.u.b. een representatief team afvaardigen voor dit ticket.

Lijkt mij de beste optie (zoals genoemd in het Twente topic) om dean de verliezend finalist van de playoffs voor het Europleague ticket, deze extra plek te geven. Geen idee overigens of dat zomaar mag of kan.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Marça » 11-05-2015 09:32

Als ik het goed begrijp zijn alle punten die Excelsior of Go Ahead Eagles haalt, mooi meegenomen of niet? Normaalgesproken haal je helemaal geen punten, ervan uitgaande dat je niet ieder jaar Fair Play-prijs wint. Of gaat het UEFA-coefficient over gemiddeld aantal zeges/verliezen in Europees verband?
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 11-05-2015 09:44

Dat gaat inderdaad over het gemiddelde.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Marça » 11-05-2015 10:39

Nou, dan worden we even flink genaaid door de UEFA dan... :o

Straks gaat ploeg uit Jupiler League nog Europe in... :crying:
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Voorstopper » 11-05-2015 10:52

Wanneer Fairplay deelnemers ook punten verdienen is dat niet gunstig voor de ranking. Natuurlijk is het prachtig voor die clubs om zoiets eens mee te maken maar de eerste ronde eruit tegen FC Baku of Apollon Limassol is niet zo goed voor de coefficient. En wat we willen is zo snel mogelijk die verloren plek terug zodat we ons wat sneller kunnen plaatsen via de competitie.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Appie_M » 25-05-2015 18:34

Tja, Eagles er dus uit. Erg jammer, Go Ahead vond ik een van de leukste uitwedstrijden. Hopelijk komt de Graafschap ervoor in de plaats.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 25-05-2015 18:59

Laat NAC er a.u.b. inblijven ten koste van Roda JC. Ik vind NAC een leuke club en heb een schijthekel aan Roda JC, komt bij dat we ook zelden presteren in Limburg
Graafschap en Volendam zijn beide leuke clubs om er bij te hebben, maar als ik moet kiezen, heb ik ook liever De Graafschap
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor feanryp23 » 26-05-2015 14:38

Als het aan mij ligt dan wordt het NAC, want met Roda zouden we er nóg een kunstgrasploeg bij hebben. Volgens mij geldt dat voor Volendam ook, dus doe De Graafschap maar.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Appie_M » 26-05-2015 15:53

Roda kunstgras? Dat heb ik dan even gemist. Dan hebben we naast de grote afstand nog een tweede reden om te hopen dat Roda niet promoveert en dat NAC erin blijft.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Riverside » 26-05-2015 15:57

Hoop ook dat NAC het redt, al is het alleen maar om dat kunstgras van Roda. Het wordt in ieder geval een leuke clash tussen deze twee clubs. Wedstrijden om de prijzen zijn leuk, maar promotie/degradatiewedstrijden zijn pas echt heroïsch.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 26-05-2015 16:50

Appie_M schreef:Roda kunstgras? Dat heb ik dan even gemist. Dan hebben we naast de grote afstand nog een tweede reden om te hopen dat Roda niet promoveert en dat NAC erin blijft.

Tsja, je moet in dit geval een echte grasmat maar waardeloos uitvak met instortingsgevaar bij NAC wegstrepen tegen kunstgras maar een prima uitvak van Roda.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Currahee » 26-05-2015 17:28

Uitvak is prima bij roda maar het na de wedstrijd een half uur tot 3 kwartier wachten na een wedstrijd voor je er uit mag is waardeloos. Plus we spelen altijd slecht in kerkrade en in breda komen we regelmatig met punten weg dus wat mij betreft blijft roda lekker in de jupiler leauge
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Appie_M » 26-05-2015 17:35

Mackan68 schreef:Tsja, je moet in dit geval een echte grasmat maar waardeloos uitvak met instortingsgevaar bij NAC wegstrepen tegen kunstgras maar een prima uitvak van Roda.


Tsja, het uitvak van NAC is inderdaad niet best, al was dat instortingsgevaar alleen van toepassing op de hoofdtribune en dus niet op het uitvak heb ik begrepen. Is wel een erg sympathieke club met aardige mensen en hondstrouwe supporters. Roda daarentegen heb ik vrij weinig mee. Naast de lange afstand die we moeten afleggen om er te komen en dat Duitse gedweep kun je nu ook dat kunstgras opvoeren als nadeel.

Nee, geef mij maar NAC. Vooral mijn persoonlijke voorkeur, maar toch. Daarnaast winnen wij de laatste jaren vrij vaak in Breda, ook niet onbelangrijk.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 27-05-2015 09:18

De wedstrijden tegen Roda leverden vaak wel spektakel op en een hoge uitslag. Desondanks zie ik liever Nac dan Roda in de Eredivisie en dan is 't ten eerste al om het kunstgras. Dat de KNVB dat ooit heeft toegestaan vind ik nog steeds schandalig.
Verder vind ik NAC echt een prachtige volksclub met veel leven in de brouwerij. Het zou zonde zijn als zo'n club met elke thuispot 20.000 man op de tribunes onze league zou verlaten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 31-05-2015 15:36

Kevin Blom ook eens goed bezig. Hij keurt als 5e official een goal goed voor NAC waar de bal wel/niet over de lijn is.
Ik zeg dat de bal er niet over is, maar volgens Blom wel.4
Nu hopen dat NAC dat volhoudt of zelfs nog een goal maakt

Bah bah bah, Roda JC terug :evil:
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Appie_M » 31-05-2015 21:12

Leuk, dat wordt weer een teringeind rijden volgend seizoen. Zul je weer net zien dat we ze op een zondag om 12:30 treffen...
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Frisian Viking » 31-05-2015 21:39

Bubbe schreef:Mooi dat Roda JC terug is. In tegenstelling tot veel anderen niets tegen die club. NAC daarentegen heeft het echt verdiend. Na het geluk bij VVV (niet rood voor De Kamps) en al dat investeren in de winterstop nog niets presteren. Roda JC heeft een geweldige 120 minuten gespeeld vandaag, heel terecht dat zij winnen.

Wel met je eens dat NAC ook best eens een jaartje eerste divisie mag spelen. Hoort daar qua spelersmateriaal en wantoestanden helemaal thuis. Roda ben ik echter helemaal niet blij mee. Heb werkelijk niks met die grijze muis.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Sjoerdbokje » 31-05-2015 21:50

Jammer dan Roda er weer bij komt. Samen met NAC gun ik die twee clubs de Eerste divisie tot in der eeuwigheid.
Ik vind het jammer dat Emmen niet promoveerde, ik had het ze wel gegund.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor fuotbalgek » 01-06-2015 01:09

Ik had het Eindhoven wel een keer gegund. Voeren al een aantal jaren een goed beleid.
De terugkeer van de Graafschap vind ik wel mooi, blijft een leuke club.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-06-2015 13:33

Het zit de Go Ahead Eagles-supporters ook niet mee na hun degradatie.
Mogen ze via de Fair Play Europa in treft het Ferencfaros uit Hongarije. Sportief valt er heel misschien nog wel iets te halen, maar de thuiswedstrijd van Ferencvaros in Boedapest moet zonder publiek gespeeld worden.
Denk je dat je eindelijk Europa in mag, krijg je dit
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Voorstopper » 22-06-2015 19:11

Zuur voor ze inderdaad. Ik vind het wel vreemd dat de GAE fans nu dus het bokje zijn terwijl de (misdragende) achterban van Ferencvaros wel gewoon naar Nederland mag afreizen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Voorstopper » 24-06-2015 09:32

WIllem 2 is ondanks de beperkte middelen weer aardig bezig, gaan we volgend jaar waarschijnlijk weer leuk voetbal van zien. Dijks naar Ajax, Koppers van Twente als vervanger en verder Zivkovic, Ligeon en de Sa van Ajax gehuurd.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 24-06-2015 09:38

Voorstopper schreef:WIllem 2 is ondanks de beperkte middelen weer aardig bezig, gaan we volgend jaar waarschijnlijk weer leuk voetbal van zien. Dijks naar Ajax, Koppers van Twente als vervanger en verder Zivkovic, Ligeon en de Sa van Ajax gehuurd.

Tsja, zij kiezen er voor om zomaar 3 spelers te huren. Wij willen dat toch liever niet? Wij willen toch spelers waar geld aan te verdienen valt? Gelukkig hebben wij kennelijk meer armslag dan dat ze in Tilburg hebben.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Voorstopper » 24-06-2015 09:44

Ik vind het gewoon netjes van Willem 2 dat ze met nul middelen weer een goede selectie neer weten te zetten, met een paar huurspelers of niet. Ze zijn gewoon creatief met de kleine beurs. Snap de link naar ons beleid niet helemaal, daar zeg ik niks over en dat was mijn doel ook niet.

En ja, wij hebben financieel veel meer armslag dan clubs als Cambuur en Willem 2 en zijn gelukkig niet veroordeeld tot alleen maar transfervrije spelers oppikken en huur.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 24-06-2015 21:49

Voorstopper schreef: Snap de link naar ons beleid niet helemaal, daar zeg ik niks over en dat was mijn doel ook niet.

En ja, wij hebben financieel veel meer armslag dan clubs als Cambuur en Willem 2 en zijn gelukkig niet veroordeeld tot alleen maar transfervrije spelers oppikken en huur.

Omdat dit een Heerenveenforum is leek het mij niet heel vreemd om de link te leggen met ons transferbeleid. Het zal je bedoeling niet zijn geweest, maar het had er wel schijn van dat je het huren van spelers van Ajax niet een groot probleem vond. Voor Willemll is dat waarschijnlijk ook het geval. Uit noodzaak. Mooi voor ze dat ze hun problemen op die manier op kunnen lossen en mooi voor onze club en voor ons dat wij daar niet toe gedwongen zijn. :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor wijzijnscheerenveen » 01-07-2015 23:58

Geen idee waar ik dit nou precies moest plaatsen, maar kwam het tegen:

http://www.offside.nl/mobile/406442/lex ... richt.html
wijzijnscheerenveen
Selectiespeler
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 20-05-2015 11:40

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten