Mark Uth

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Volgens mij wordt door sommige mensen Messi of Ibrahimovic als maatstaaf gebruikt. :lol:
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Scouts Van de Spurs hebben de afgelopen weken Uth bekeken. Uth moet Adebayor en Soldado vervangen.
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/427 ... _campaign=

Aldus Voetbalprimeur. Het lijkt me nu al duidelijk dat we Uth hoe dan ook kwijtraken.
Samen maken we de club sterk.
thestreets
Invaller
Berichten: 258
Lid geworden op: 31-08-2007 20:01

Bericht door thestreets »

Uth naar de Spurs.
Best gevaarlijk dit forum lezen met slok koffie in je mond..
Zit er helemaal onder.
Wat een grap.
Habemus san Marco!
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

thestreets schreef:Uth naar de Spurs.
Best gevaarlijk dit forum lezen met slok koffie in je mond..
Zit er helemaal onder.
Wat een grap.
:lol: :mrgreen:
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

thestreets schreef:Uth naar de Spurs.
Best gevaarlijk dit forum lezen met slok koffie in je mond..
Zit er helemaal onder.
Wat een grap.
Ze kunnen hem voor de toekomst kopen he....
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Uth is al 23, het staat ook in het artikel, maar voor zover ze écht interesse hebben, willen ze hem als 2e of 3e spits.
nou nou
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Superfries1996 schreef:Uth is al 23, het staat ook in het artikel, maar voor zover ze écht interesse hebben, willen ze hem als 2e of 3e spits.
Al 23? Dat is voor de Premier League niet oud hoor. Je zit daarbij pas gemiddeld gezien op je 28e tot je 30e op je top dus Uth heeft nog jaren om door te groeien.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

'Heerenveen krijgt slecht nieuws: Uth een serieuze kandidaat voor Duitsers'

Mark Uth is een serieuze kandidaat om de aanvalslinie van Werder Bremen te versterken. De Duitse aanvaller van sc Heerenveen wordt genoemd als mogelijke aanwinst van de club uit de Bundesliga.

Bij Werder komt er naar verluidt geld vrij door een aanstaande transfer van Davie Sielke naar Red Bull Leipzig. Aangezien de overstap op 1 april werd aangekondigd, was Kreiszeitung huiverig, maar het lijkt om een serieuze deal te gaan.

Mede daardoor komt Uth in beeld en is er geld om hem te halen. De doelpuntenmachine van Heerenveen, dit seizoen goed voor veertien treffers en elf assists, is geboren in Köln en is door zijn Duitse nationaliteit een interessante speler voor Werder.

De prioriteit van de Duitsers ligt bij het langer vastleggen van Franco Di Santo, zo meldt Kreiszeitung. Maar door een afkoopsom van circa anderhalf miljoen euro is Uth een interessante optie voor Werder. Ook Anthony Ujah en Nikolaos Karelis worden genoemd.
Zou wel een schandalig laag bedrag voor hem zijn als dit waar is.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Echt een prachtige speler. Sierlijk en gezien het aantal assists en doelpunten ook nog erg effectief. Er was hier iemand die beweerde dat Uth hoe dan ook zou bijtekenen? Ik weet zo niet meer wie dit was, maar dat lijkt me nu helaas een ut(h)opie.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Als de afkoopsom idd anderhalf miljoen Euro is, dan gaat Uth echt niet bijtekenen.
Ik weet ook niet of de club al langer met hem in gesprek is of pas sinds korte tijd, maar met zo'n afkoopsom is ie natuurlijk van de zomer weg!
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Verhaal komt van Kicker en dat kun je een redelijk betrouwbare bron noemen.
Of het bedrag van anderhalf miljoen juist is, is nog maar de vraag.
Nog maar een half jaar terug zouden we dat trouwens een gouden deal hebben genoemd.
Het kan snel gaan.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

mitrita schreef:Verhaal komt van Kicker en dat kun je een redelijk betrouwbare bron noemen.
Of het bedrag van anderhalf miljoen juist is, is nog maar de vraag.
Nog maar een half jaar terug zouden we dat trouwens een gouden deal hebben genoemd.
Het kan snel gaan.
Spreek voor jezelf. Als je nou 9 maanden geleden had gezegd misschien wel 8)
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Ik kan uit het bericht niet opmaken of het om een vraagprijs van de club of een minimale afkoopsom gaat. In het eerste geval zou ik hem lekker nog een jaar hier laten spelen en hem medio 2016 transfervrij laten vertrekken. Mocht het om een clausule gaan, is de club met handen gebonden en kan men op zoek naar een vervanger.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Pff 1,5 miljoen is niet veel als je ziet hoeveel we voor andere spelers hebben gekregen die minder belangrijk voor het team waren.

Dan maar nog een jaar hier spelen inderdaad en transfervrij laten vertrekken.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ik kan me niet herinneren dat Heerenveen aan minimale clausules doet. Corrigeer me, wanneer ik het mis heb.
Wellicht is het bedrag gebaseerd op z'n contractwaarde (salaris nog van een jaar). Ik denk dat Uth op het moment namelijk niet bijzonder veel verdient.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Wizard schreef:Ik kan me niet herinneren dat Heerenveen aan minimale clausules doet. Corrigeer me, wanneer ik het mis heb.
Wellicht is het bedrag gebaseerd op z'n contractwaarde (salaris nog van een jaar). Ik denk dat Uth op het moment namelijk niet bijzonder veel verdient.
Ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen heb dat het contract van Nordfeldt een minimale afkoopsom bevat.

Edit: http://www.feanonline.nl/nieuws/5437/-n ... b-af-.html, reactie van Mackan (laatste reactie)
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Je moet voor de grap eens vragen aan Mackan hoe hij aan die "wijsheid" komt :mrgreen:
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Van mij 8)
Mag ik het ook eens fout hebben? :roll:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

abegoal schreef:Van mij 8)
Mag ik het ook eens fout hebben? :roll:
BK leest alleen wat hij/zij wil lezen. Het is niet opgevallen dat de 2,3 miljoen door iemand anders genoemd werd en hij/zij begrijpt niet dat ik daarom in mijn post spreek van (naar verluidt) = 'vermeende' = 'wat wordt gezegd' minimale transfersom. Als je van 2007 bent is het sowieso al knap dat je je zo goed kunt redden op internet.... Nu maar weer over Mark Uth.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Flauw.
Blijkbaar gingen er wat quotes en links aan vooraf.
Desalniettemin vervelend voor ons als spelers als Nortfeldt en Uth allebei gelimiteerde transfersommen blijken te hebben in hun contracten.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Flauw.
Blijkbaar gingen er wat quotes en links aan vooraf.
Desalniettemin vervelend voor ons als spelers als Nortfeldt en Uth allebei gelimiteerde transfersommen blijken te hebben in hun contracten.
Verdiep je in materie voordat je daar 'grapjes' over maakt. Als je dat niet doet zijn je oneliners inderdaad zoals je het zelf aangeeft flauw.

Bij Nordfeldt werd er gezegd dat de afkoopsom 2,3 miljoen zou zijn, al dan niet op waarheid berust. Der Kicker lijkt nu over informatie te beschikken dat de afkoopsom van Uth 1,5 miljoen zou zijn. Met de prijs in de optie tot koop voor Heracles van 4 ton niet heel ongeloofwaardig. Te meer omdat de contractduur toen mét de eenzijdige optie 2 seizoenen betrof. Met de prestaties die Uth nu laat zien wel bijzonder jammer. Hij zal waarschijnlijk geen topscorer worden wat voor andere clubs vooral van belang is om tot een bepaalde transfersom te komen. Voor ons is hij van veel meer waarde. Niet door zijn goals alleen, maar vooral door zijn manier van voetballen inclusief zijn assists. Hij is gewoon enorm belangrijk voor het team.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef: Corrigeer me, wanneer ik het mis heb.
Wellicht is het bedrag gebaseerd op z'n contractwaarde (salaris nog van een jaar). Ik denk dat Uth op het moment namelijk niet bijzonder veel verdient.
Dat zou betekenen dat Uth 125.000 per maand zou verdienen. (1.500.000 : 12) Dat vind ik nogal wat. Of is dit dan weer te eenvoudig beredeneerd en zit er een of andere formule aan vast :?: Wie het weet mag het zeggen....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Mackan68 schreef: Dat zou betekenen dat Uth 125.000 per maand zou verdienen. (1.500.000 : 12) Dat vind ik nogal wat. Of is dit dan weer te eenvoudig beredeneerd en zit er een of andere formule aan vast :?: Wie het weet mag het zeggen....
Schijnt zelfs dat hij dat per maand verdient :roll:
nou nou
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Superfries1996 schreef:
Schijnt zelfs dat hij dat per maand verdient :roll:
Ja dat salarisverhaal lijkt mij dus ook niet te kloppen. Die 1,5 miljoen die der Kicker noemt moet dus ergens anders op gebaseerd zijn. Toch een clausule in het vorige contract of de eenzijdige optie?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Het is gewoon onzin: de gelichte optie uit het contract is al afgesproken toen Uth in 2012 naar Heerenveen kwam. Het lijkt me volstrekt onlogisch als je als club zijnde, in een optie die je alleen licht als de desbetreffende speler sportieve meerwaarde heeft, een afkoopsom van 1.5 miljoen euro laat zetten, dit is als eis van kamp Uth ook niet logisch, omdat hij op dat moment de onderhandelingspositie helemaal niet had om zo'n afkoopsom af te dwingen.

Daarnaast kan ik behalve Kreiszeitung geen enkele bron vinden voor die anderhalf miljoen euro, en zij zeggen: als afkoopsom wordt een bedrag van 1.5 miljoen euro genoemd (vrij vertaald). Dat is dus ook maar een wilde gok van de journalist.
Dabei soll es sich nicht um Kölns Anthony Ujah (24) oder Nikolaos Karelis (23) von Panathinaikos Athen handeln. Ein heißer Kandidat ist dagegen Mark Uth vom SC Heerenveen. Der 23-Jährige ist in Köln geboren, hat es aber beim FC nur bis in die Regionalliga geschafft. Es folgte 2012 der Wechsel in die niederländische Ehrendivision und in dieser Saison dann der Durchbruch: Mit 14 Toren und elf Assists in 27 Spielen mischt Uth die Liga auf. Sein Vertrag läuft bis 2016, als Ablöse sind 1,5 Millionen Euro im Gespräch.
nou nou
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Superfries1996 schreef: dit is als eis van kamp Uth ook niet logisch, omdat hij op dat moment de onderhandelingspositie helemaal niet had om zo'n afkoopsom af te dwingen.
Zo vreemd is dat niet. Uth lijkt me een jongen die behoorlijk overtuigd is van zij kwaliteiten. Daarnaast heeft onze club een tijdlang de naam gehad zeer lastig te zijn in de onderhandelingen tijdens uitgaande transfers. Daar krijgen potentiële nieuwe spelers en zeker hun zaakwaarnemers ook wel wat van mee.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Superfries1994
Wereldspeler
Berichten: 2016
Lid geworden op: 04-01-2014 19:27

Bericht door Superfries1994 »

1,5 miljoen euro als afkoopsom lijkt mij zeer onlogisch. Uth had inderdaad geen goede onderhandelingspositie, mocht weg bij Köln.

Heerenveen moet het vooral van het verkopen hebben, ook al in 2012. Ze zullen destijds ook overtuigd zijn van zijn kunnen en dan is 1,5 miljoen euro niet genoeg voor een spits. Als Heerenveen maximaal 1,5 miljoen euro kan verdienen op een speler die een paar ton kost en ook nog salaris, is de winst natuurlijk minimaal. Dat kan nooit de bedoeling zijn geweest, dus lijkt mij die clausule zeer onlogisch.

En Uth is vast heel overtuigd van zijn kwaliteiten, ook destijds (hij vroeg zich af waarom hij ook niet 32 doelpunten zou kunnen maken, net als Dost), maar had met redelijk tot zeer goede prestaties in jeugdteams natuurlijk niet zo enorm veel te eisen.

Het lijkt mij dus gewoon onzin. Ik neem aan dat de krant vooral heeft gekeken naar zijn contractduur (1 jaar) en gewoon wat gegokt heeft.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Kwam Mark gisteren tegen in de Swetser, hij was daar met z'n broer. Vond het wel grappig om te zien hoe erg die twee op elkaar lijken, als 2 druppels water.
dirkj
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 07-01-2007 21:50

Bericht door dirkj »

Neymar schreef:Kwam Mark gisteren tegen in de Swetser, hij was daar met z'n broer. Vond het wel grappig om te zien hoe erg die twee op elkaar lijken, als 2 druppels water.
heb je z'n broer nog naar z'n afkoopsom gevraagd?
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Als hij verstandig is blijft hij hier, speelde gisteren niet slecht, maar ik vind toch wel dat hij voor de goal veel tijd nodig heeft waardoor er grote kansen verloren gaan. In de Bundesliga zou hij het echt niet redden.
Plaats reactie