Wieger Sietsma

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Wieger Sietsma

Berichtdoor Fryskeboy22 » 17-02-2015 13:36

sc Heerenveen trekt doelman Wieger Sietsma aan


Afbeelding

sc Heerenveen heeft zich met het oog op het nieuwe seizoen versterkt met de 19-jarige doelman Wieger Sietsma uit Groningen. De goalie komt in de zomer over van FC Groningen, waar hij de jeugdopleiding doorliep en momenteel deel uitmaakt van de selectie van het beloftenteam. Wieger Sietsma maakte vorig seizoen zijn debuut voor Oranje onder 19. Hij tekent bij sc Heerenveen een contract voor drie seizoenen.

De in Groningen geboren Wieger Sietsma is blij met de kans die sc Heerenveen hem biedt. ,,Ik zie het helemaal zitten. Ik heb een goed gesprek gehad met de club en het feit dat ik een langdurig contract krijg, spreekt veel vertrouwen uit.’’ De doelman zijn naam doet vermoeden dat hij van Friese afkomst is, maar dat is niet het geval. ,,Ik ben een geboren Groninger, mijn opa en oma zijn wel Friezen, mijn roots liggen dus in Friesland.’
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Knipecity » 18-02-2015 09:22

Moet ook wel lachen om de media die het een gewaagde overgang noemen. Wat een geneuzel, die jongen komt uit de A's. Het is niet dat we een basisspeler van Groningen overnemen en zelfs dan.....

Maar goed, zeker sinds Cambuur terug is ligt vanuit Heerenveen-zijde, althans bij mij, deze wedstrijd toch heel anders. Vanuit Groningen zal het nog steeds wel beladen zijn. Daar zullen komend weekend wel een hoop mensen met vuurwerk bij de training staan... :roll:
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Calimero » 18-02-2015 19:18

Hij komt uit het beloftenelftal, niet uit de A's.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Wizard » 19-02-2015 10:33

Calimero schreef:Hij komt uit het beloftenelftal, niet uit de A's.

En speelde daar op amateurbasis. Wellicht kon hij hier een 'echt' profcontract tekenen t.o. een kleine aanbieding van onze oosterburen. Is jeugdinternational geweest ,maar lijkt zich daarna niet meer echt te hebben ontwikkeld. Ik ben benieuwd wat de reden is geweest en hoeveel heil onze staf in hem ziet (qua doorgroei).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Superfries88' » 19-02-2015 10:44

Het schijnt dat Sietsma daar voor anderhalf jaar kon tekenen en er sowieso een concurrent bij zou krijgen. Wanneer Heerenveen dan met een langer contract op de proppen komt en wellicht een beter verhaal heeft, is de keuze niet zo heel erg moeilijk. Vertrouwen is in zo'n situatie natuurlijk een zeer belangrijke factor.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Knipecity » 19-02-2015 11:20

Ik heb het idee dat er de afgelopen jaren best wel veel jonge keepers zijn gehaald door Heerenveen, maar ze druipen ook allemaal weer af. Het is zo'n beetje de enige positie in het eerste elftal waar vaak jaren dezelfde man staat. Als reserve kom je dan zelden aan de bak.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Wizard » 19-02-2015 11:30

Dat is een understatement en inherent aan het keepersvaak. Je hebt maar 1 keeper in je basis staan, en die wissel je niet zo snel als bij een spitspositie, waarvan er in 4-3-3 ook maar 1 speelt. Daarom kan je de reservekeepers ook vaak vrij goedkoop contracteren met de belofte dat, wanneer ze basisklant zijn, hun contract wordt geüpgrade. Uiteraard dit i.t.t. grote clubs aangezien hun 2e keeper anders snel wordt weggekaapt door een middenmoter/subtopper.
Dus niet vreemd dat een club veel wisselt met 3e en 4e keepers.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Feanfan 1 » 19-02-2015 19:24

Ik ken deze jongen niet, maar ik ben wel een voorstander van keepers die op het hoogste niveau al iets hebben laten zien.
Een keeper is niet een positie waar je tijd moet krijgen, dat is een positie waar je direct moet staan.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Superfries1996 » 11-03-2015 16:52

nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor pes5 » 11-03-2015 16:56

Superfries1996 schreef:
Opmerkelijk, zeker met oog op een waarschijnlijk vertrek van Nordfeldt.


Vooral opmerkelijk dat hij dit vertelt. Laat dit lekker binnenskamers. Anders lijkt het me beter dat Kuperus ergens anders aan de slag gaat.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Knipecity » 11-03-2015 17:14

Hele vreemde actie van Kuperus, net als laatst van Joey vd Berg. De club is gebaat bij rust. Houd dan dit soort onvrede binnenskamers en hang het niet aan de grote klok.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Lardy » 11-03-2015 18:42

Er roepen hier altijd een hoop mensen: transparantie. Nou, hier is het. Als ik Van der Wiel zou zijn dan had Kuperus van mij morgen niet weer hoeven komen. Nog merkwaardiger is dat de persvoorlichter, de voorzitter en de trainer dit toelaten. Zij krijgen de tekst toegezonden en mogen dan schrappen wat ze willen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor AllardP » 11-03-2015 19:08

Dit bevestigt wel mijn idee dat men maar wat doet met keepers. Zie ook het fiasco rond Noring. Kan iemand enige lijn in het beleid ontdekken? In de loop der jaren handenvol 'talentvolle' keepers zien komen en gaan, maar in de praktijk stroomt er niets door.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Knipecity » 11-03-2015 20:36

Lardy schreef:Er roepen hier altijd een hoop mensen: transparantie. Nou, hier is het. Als ik Van der Wiel zou zijn dan had Kuperus van mij morgen niet weer hoeven komen. Nog merkwaardiger is dat de persvoorlichter, de voorzitter en de trainer dit toelaten. Zij krijgen de tekst toegezonden en mogen dan schrappen wat ze willen.

Nou, ik betwijfel dat die mensen deze tekst hebben gezien want dan was het nooit toegelaten. Dom, dom, dom.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Lardy » 11-03-2015 21:39

Daar hoef je niet over te twijfelen want dat is gewoon zo. Lodeweges had dat interview met Van den Berg ruim voor publicatie/druk al ingelezen, en dus gewoon laten staan. Aan de ene kant prima, want geen geregiseerde stukjes van de club. Maar dan van Kuperes vind ik niet kunnen. Wie denkt die gozer dat hij is. Het is geen Van der Sar hoor.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Grimo » 12-03-2015 09:27

Lardy schreef:Daar hoef je niet over te twijfelen want dat is gewoon zo. Lodeweges had dat interview met Van den Berg ruim voor publicatie/druk al ingelezen, en dus gewoon laten staan. Aan de ene kant prima, want geen geregiseerde stukjes van de club. Maar dan van Kuperes vind ik niet kunnen. Wie denkt die gozer dat hij is. Het is geen Van der Sar hoor.


Waarom heeft Lodeweges als hij voor publikatie het artikel van van der Berg heeft gelezen dan niet het een en ander gecorrigeerd. Nu liet hij in het stuk Foppe afbranden over de periodisering, terwijl de zaken heel anders waren. Joey kraamde hierdoor onzin uit en beschadigde Foppe hier in onnodig in.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor fuotbalgek » 12-03-2015 11:02

Over het doordrukken van Noring door Riemer, uiteindelijk kan dit ook een manier zijn om jongens als Thern binnen te kunnen halen. Om je netwerk warm te houden een keer transfervrij een 2e/3e keeper binnen halen, zodat je een streepje voor hebt wanneer je een speler graag wilt binnen halen.

Dat Noring en Nordfeldt beide voor een vertrek staan lijkt duidelijk. Dus een extra keeper aantrekken kan geen kwaad. Daar heeft Kuperus naar mijn idee weinig mee van doen, hij is hier om de keepers beter te maken, niet om het technisch plan vorm te geven. Hij wordt naar zijn mening gevraagd en weet gelijk hoe gewichtig die is binnen het geheel.

Uiteindelijk heeft Kuperus ook maar een blauwe maandag op niveau gekeept, en mag hij blij zijn met zijn positie bij sc Heerenveen. Door dit soort fratsen moet je je wel afvragen hoe lang hij daar blijft zitten.

Voor een jongen als Sietsma overigens lekker binnen komen bij sc Heerenveen zo.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Grimo » 12-03-2015 11:13

fuotbalgek schreef:Over het doordrukken van Noring door Riemer, uiteindelijk kan dit ook een manier zijn om jongens als Thern binnen te kunnen halen. Om je netwerk warm te houden een keer transfervrij een 2e/3e keeper binnen halen, zodat je een streepje voor hebt wanneer je een speler graag wilt binnen halen.


Deze vat ik even niet, wil je dat eens uitleggen?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor fuotbalgek » 12-03-2015 11:17

Grimo schreef:Deze vat ik even niet, wil je dat eens uitleggen?


Een zaakwaarnemer heeft meerdere spelers onder zijn hoede. Stel dat de zaakwaarnemer van Noring een goede relatie heeft met Riemer (het zij via via). Dan kan het zijn dat het binnenhalen van deze keeper als 2e of 3e doelman een positieve uitwerking heeft wanneer je een andere speler uit hetzelfde netwerk binnen wilt halen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Grimo » 12-03-2015 11:34

Dus een zaakwaarnemer pleasen om een speler uit zijn stal te halen die je eigenlijk niet goed genoeg vindt maar als doel heeft om die andere goede speler wel te halen? Dure grapjes zijn dat. Mag hopen dat Heerenveen zich hier niet voor laat lenen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor fuotbalgek » 12-03-2015 11:46

Grimo schreef:Dus een zaakwaarnemer pleasen om een speler uit zijn stal te halen die je eigenlijk niet goed genoeg vindt maar als doel heeft om die andere goede speler wel te halen? Dure grapjes zijn dat. Mag hopen dat Heerenveen zich hier niet voor laat lenen.


Dat gebeurt meer idd.
Kijk naar relaties tussen TD's een zaakwaarnemers.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Feanfan13 » 12-03-2015 13:29

Vindt het niet heel erg dat Herman zich hierover uitlaat, natuurlijk was het beter geweest als het binnenkamers was gebleven maarja.

Het is toch mooi dat een keeper trainer zich verantwoordelijk wil voelen voor het gene wat hij aflevert. Laat hem inderdaad lekker talanten scouten voor onze club.

Het bericht is overigens wel sneu voor Wieger, maarja dat is topsport
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor ET » 12-03-2015 15:36

Ik denk dat we het allemaal wel met een korreltje zout mogen nemen. Ik vind het namelijk een vrij tendentieus stukje van VI, volledig gericht op het verstoren van de rust. Eerst een gefrustreerde ex-keeperstrainer aan het woord laten die zijn kans schoon ziet de club een trap na te geven. Daarna nog even vissen bij de huidige keeperstrainer of hij wel genoeg wordt betrokken in de scouting. Dan krijg je ook altijd wel een antwoord waar je iets mee kunt.

Conclusie: niet te veel aandacht aan besteden. En het is aan Wieger om het ongelijk van Kuperus te bewijzen.
He is back (for what it's worth)
Avatar gebruiker
ET
Nieuw talent
 
Berichten: 91
Geregistreerd op: 23-09-2005 21:40
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Stiffie » 12-03-2015 16:06

Niet echt leuk en een lekkere start als de keepertrainer waarmee je moet gaan werken dit over je zegt...
Aan de andere kant moet je in de voetbalwereld een olifantenhuid hebben en tegen een stootje kunnen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Grimo » 13-03-2015 11:22

ET schreef:Ik denk dat we het allemaal wel met een korreltje zout mogen nemen. Ik vind het namelijk een vrij tendentieus stukje van VI, volledig gericht op het verstoren van de rust. Eerst een gefrustreerde ex-keeperstrainer aan het woord laten die zijn kans schoon ziet de club een trap na te geven. Daarna nog even vissen bij de huidige keeperstrainer of hij wel genoeg wordt betrokken in de scouting. Dan krijg je ook altijd wel een antwoord waar je iets mee kunt.

Conclusie: niet te veel aandacht aan besteden. En het is aan Wieger om het ongelijk van Kuperus te bewijzen.


Uiteindelijk valt het wel op dat er bij keepers van der Sleen om zijn mening werd gevraagd, dat dat ook bij Cuperus wordt gedaan maar dat ze dus niks met die mening doen. Dat is wel frappant.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Grimo » 13-03-2015 11:41

Bubbe schreef:
Ik mag hopen van wel, aangezien Thern straks een mooi bedrag op zal gaan leveren.


Wat heeft dit met Thern te maken? Wie is extra bij gekomen dan om de zaakwaarnemer van Thern te pleasen?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Mackan68 » 13-03-2015 16:37

Stiffie schreef:Niet echt leuk en een lekkere start als de keepertrainer waarmee je moet gaan werken dit over je zegt...
Aan de andere kant moet je in de voetbalwereld een olifantenhuid hebben en tegen een stootje kunnen.

Het is maar net in welk verband hij uitspraken heeft gedaan. In feite geeft hij alleen maar aan dat ze voor het seizoen vol in hebben gezet op de jonge en talentvolle de Fockert die niet geschikt werd geacht voor Feyenoord, maar hier in no time 2e keeper werd en jeugdinternational is. Verder haalt hij aan dat er met Kist nóg een talentvolle jonge keeper bij de club zit. En dat hij het verstandiger acht om een iets ervarener keeper te halen in plaats van nóg een jonge speler. Hij hoeft niet persé Sietsma afgevallen te zijn. Hij laat alleen weten dat hij het onzin vind/vond dat hij hem nog even moest bekijken terwijl de contractbesprekingen al liepen. Helemaal niet zo'n vreemde gedachtegang als je het mij vraagt.
Er is hier en ook op FO een negatieve ondertoon t.o.v. Harmen. Mooi dat Nordfeldt aangeeft beter te zijn geworden onder zijn leiding. Dat was ook al zo toen Harmen Albert eerder al tijdelijk moest vervangen i.v.m zijn knieblessure. Ook toen was ineens een positieve groei van Kristoffer te bespeuren.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Wieger Sietsma

Berichtdoor Flying Frisian » 13-03-2015 21:35

Graag hier verder over Sietsma, de andere hiervoor genoemde betrokkenen hebben allen hun eigen topics
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26


Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten