Alfreð Finnbogason

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 22-12-2014 23:39

sinjoor schreef:Hoe dan ook. Wie van de twee ook beter is of de voorkeur verdient, Finnbogason is en blijft in mijn ogen een fenomeen. Wie in 2 jaar tijd clubtopscorer aller tijden is geworden (en niet de minste spitsen achter zich heeft gelaten) met een fantastisch moyenne, verdient gewoon lof. Dat hij daarbij niet de beste voetballer was doet daar niets aan af.
Ik snap die zuurpruimerij ook niet, net alsof we met zn allen stiekem zitten te hopen dat ie het niet redt.

Ik snap niet waar jij je druk om maakt? Als je hem puur afrekent op scoren was het een prima spits, maar blijkbaar willen sommige Heerenveen-supporters liever een spits zien die meer kan. Dost en Finnbogason scoorden in een seizoen (bijna) evenveel goals als een Akves, maar Alves was voor mij een veel betere speler. Een speler die regelmatig mijn mond deed openvallen. Iemand die veel prachtige goals maakte, vrije trappen er in pegelde, iemand kon uitspelen, fantastisch.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Gekko » 23-12-2014 08:37

Ook onze Alfred wordt slachtoffer van het toegenomen cynisme bij onze aanhang. Bij Heerenveen spelen alleen voetballers met beperkingen. Hadden ze die niet dan speelden ze elders. Dan vond ik alle beperkingen van Alfred niet zo'n groot probleem.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Otsje P » 23-12-2014 13:30

Gekko schreef:Ook onze Alfred wordt slachtoffer van het toegenomen cynisme bij onze aanhang. Bij Heerenveen spelen alleen voetballers met beperkingen. Hadden ze die niet dan speelden ze elders. Dan vond ik alle beperkingen van Alfred niet zo'n groot probleem.


Niet met je eens. De ene speler bevalt je gewoon beter dan de andere. Bij Alfred kon je vaak alleen plezier hebben van de goals die hij maakte. Gelukkig scoorde hij vaak, en op belangrijke momenten. Voor sommige fans is dat het enige dat telt. Ik ben net als Knipe veel meer een Uth-man. Iemand die de hele wedstrijd goede dingen doet, en daar bovenop ook nog kan scoren. Weliswaar is zijn scorend vermogen misschien iets minder dan dat van Alfred, maar dat neem ik graag op de koop toe. Heerlijke speler om naar te kijken. Dat heb ik van Alfred, ondanks zijn goals, nooit kunnen zeggen.

Maar om dat nu als cynisme bij de eigen aanhang weg te zetten, lijkt me verre van terecht. Ieder zijn eigen smaak.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor sinjoor » 23-12-2014 15:05

Gaan we straks ook nog verkondigen dat we vorig jaar beter Uth hadden kunnen houden en Finnbogason naar heracles hadden moeten verhuren :lol: :lol: Kom op zeg! :shock: Finnbogason is toch voor H'veen een geweldige spits geweest, en als hij naast veel scoren ook nog een geweldige voetballer was geweest had ie niet hier gespeeld. Een spits wordt afgerekend op zijn doelpunten. Dat doen we trouwens ook bij Uth, want als hij naast zijn meevoetballende acties niet was gaan scoren hadden een aantal hier hem bij het grof vuil gezet. (Lees overigens de augustusweken van Uth in zijn topic maar eens terug.)
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Otsje P » 24-12-2014 09:07

sinjoor schreef:Gaan we straks ook nog verkondigen dat we vorig jaar beter Uth hadden kunnen houden en Finnbogason naar heracles hadden moeten verhuren :lol: :lol: Kom op zeg! :shock:


Heb jij het idee dat iemand dat hier beweerd?

sinjoor schreef:Finnbogason is toch voor H'veen een geweldige spits geweest


Dat wat was hij inderdaad. Hij had het geluk soms aan zijn kont hangen, maar dat heeft een spits die in vorm is. Zijn goals waren van ontzettend veel waarde. Wordt ook door niemand ontkend.

sinjoor schreef:Een spits wordt afgerekend op zijn doelpunten.


Door jou misschien. Ik, en sommige anderen kijken niet alleen naar de goals. Als je spits voetballend zo matig is dat je niet aanvallend kan spelen, en je mede daardoor puur countervoetbal moet spelen, dan is dat bijzonder jammer. Ik prefereer een beter voetballende spits, zodat je verder van je goal kan spelen en je dus de druk van je achterhoede afhaalt.

sinjoor schreef:Dat doen we trouwens ook bij Uth, want als hij naast zijn meevoetballende acties niet was gaan scoren hadden een aantal hier hem bij het grof vuil gezet.


Dat is logisch, en wordt door niemand ontkend. Maar ik heb liever een spits die het team beter laat spelen en er zelf 15 maakt. Dan een spits die er 25 in schiet, maar verder 90 minuten lang een ergernis is omdat elke bal van zijn poot springt.

sinjoor schreef:(Lees overigens de augustusweken van Uth in zijn topic maar eens terug.)


En lees jij mijn bijdrages in dat topic maar eens terug.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Beetle » 11-02-2015 01:05

Slecht nieuws eigenlijk. Uit het FD:

Friese furie Finnbogason verbleekt in Spaanse zon



San Sebastian - Aan de rechterkant omspeelt Rajiv van la Parra Cambuur-back Lucas Bijker. Met een halfhoge voorzet bereikt de buitenspeler van Heerenveen spits Alfred Finnbogason, die voor zijn neus de aanvoerder van de Leeuwarders, Ramon Leeuwin, ziet uitglijden. De IJslander heeft weinig bedenktijd nodig en koelbloedig als hij is, stift hij de bal over Cambuur-doelman Leonard Nienhuis. Heerenveen komt op 2-1 in de Friese derby, het Abe Lenstra Stadion ontploft.

Door Vincent Houttuin

Dit scenario voltrekt zich zo'n anderhalf jaar geleden, op 29 september 2013. Finnbogason is dan het goudhaantje aan Heerenveen-zijde door het winnende doelpunt te maken in een wedstrijd die voor het eerst sinds dertien jaar gespeeld wordt. Zondag staat de volgende editie van het Friese onderonsje op het programma. Zonder de IJslander, want hij vertrok afgelopen zomer naar het Spaanse Real Sociedad. Hoe gaat het nu met de spits die in twee jaar eredivisie een verpletterende indruk maakte?

Niet erg goed, is het antwoord. Spitsen worden afgerekend op doelpunten en daar maakt Finnbogason er bij Real Sociedad weinig van. De IJslander wordt voor acht miljoen euro overgenomen door de Baskische club, maar maakt de hoge verwachtingen nog niet waar. De 26-jarige aanvaller komt in vijftien competitiewedstrijden voor de ploeg van de Engelse trainer David Moyes vooralsnog niet tot scoren. In het bekertoernooi is hij wel twee keer trefzeker voor Real Sociedad.

Volgens Iain Rogers, Spaans sportcorrespondent voor persbureau Reuters, is Finnbogason simpelweg niet goed genoeg voor de Spaanse competitie. ,,Ik denk dat hij het niet in zich heeft om de stap naar La Liga te maken", zegt hij. Zo succesvol als de eredivisietopscorer aller tijden van Heerenveen in Fryslân is, zo vruchteloos is de eerste periode van de IJslander in Spaanse dienst.

Rogers is het vertrouwen in Finnbogason echter nog niet helemaal kwijt. ,,Moyes is een gedegen coach. Wellicht lukt het hem om er meer uit te halen. Maar hij mist snelheid en kwaliteit.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 11-02-2015 07:48

Ik kan niet zeggen dat me dat verrast.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Otsje P » 11-02-2015 10:20

Knipecity schreef:Ik kan niet zeggen dat me dat verrast.


Mij ook niet inderdaad. Wel zonde, had de naam van de club omhoog kunnen liften.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Superfries88' » 11-02-2015 10:28

Heerenveen heeft een doorverkoopclausule bedongen, dus hopelijk verkoopt Sociedad hem alsnog voor een mooi bedrag. Ik vrees ook dat hij het daar niet gaat redden. Zonde, want ik gun het Finnbogason van harte.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Stiffie » 11-02-2015 11:53

Ik heb de hoop nog niet opgegeven, hij is ook geblesseerd geweest. Mentaal is hij sterk en hij heeft de gave heel makkelijk te scoren. Ik geef hem nog een half jaar.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Voorstopper » 11-02-2015 12:37

Door de schouderblessure had hij een wat stroeve start, dat klopt wel, maar inmiddels is dat toch al een tijdje achter de rug. Inmiddels 21 keer ingezet voor Sociedad en alleen in de beker 2 goals gemaakt. Dat is gewoon matig, zeker als je speelt bij een beoogd subtopper die naar voren wil spelen. Hij heeft ook geen basisplaats.
Ik hoop ook dat hij het redt en dat het een gevalletje over het dode punt heen komen is maar de paar keer dat ik hem dit seizoen heb zien spelen was het nog niet veel en kwam hij geen moment los van zijn bewakers. En dat waren wedstrijden tegen laagvliegers...
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor fuotbalgek » 11-02-2015 12:38

Uiteindelijk zal Finnbogason het daar niet redden, net zoals hij bij IJsland geen vaste basisspeler is geworden.
Wanneer je het aflegt tegen Sigthorsson dan krijg je het moeilijk in Spanje. Natuurlijk was hij hier trefzeker, maar:

- voetballend beperkt
- fysiek maakt hij het verschil niet
- scoren in NL is niet moeilijk
- trek de penalty's er maar eens af

Dan hou je geen hele bijzondere spits over. Een goede spits, maar niet bijzonder. Wat dat betreft zie ik Uth verder komen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Wizard » 11-02-2015 13:35

fuotbalgek schreef:- trek de penalty's er maar eens af

Dat vind ik zo'n drogreden. De penalty's zijn ook voor een groot deel het resultaat van zijn optreden geweest. Daarnaast maakt hij ze wel allemaal, terwijl dat er maar heel weinig spelers lukt.
Het doelpuntentotaal dat hij heeft behaald in de Eredivisie is (bijna) alleen maar weggelegd voor relatief grote spelers. Alleen El Hamdaoui en Vleminckx steken erbij af (maar scoorden ook beduidend minder).
Uiteraard is een groot deel van z'n goals gevallen uit de omschakeling/counter en gedijt hij in dat systeem duidelijk beter dan in balbezit. Toch vind ik het moeilijk te voorspellen of hij gaat slagen. Ik denk dat de Italiaanse competitie veel beter bij hem past. Hoewel je daar vaak meer klassieke verdedigers hebt, past het speltype aldaar beter bij zijn kwaliteiten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 11-02-2015 14:20

Tsja, je kan het wel voor hem opnemen, maar het blijft een wonder dat hij zoveel heeft gescoord. Dat zegt veel over onze competitie, want hij is echt een hele matige voetballer (op dat niveau). Ik had dan ook wel verwacht dat hij het in de sterkste competitie ter wereld niet zou redden.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Wizard » 11-02-2015 15:06

Over wat de sterkste competitie ter wereld is, kan je discussiëren, maar goed, dat is een hele andere discussie.
Ik verdedig hem niet echt - wanneer je goed leest - maar zeg dat Finnbogason niet gedijt in dit systeem. Zet je hem bij een middenmoter in Spanje of Italië dat meer op de omschakeling speelt, zal je zien dat hij ook daar scoort. Zijn looplijnen en gevoel voor positie voor de goal zijn bij hem fenomenaal. Bij ons paste hij dan ook perfect in het systeem onder MvB door te spelen op de omschakeling/reactie. Verder is hij ongelofelijk 'koel', wat blijkt uit z'n statistieken voor de goal en uit z'n % benutte penalty's. Echter, wanneer hij niet in die positie komt of teveel moet bewegen en kaatsen met veel spelers om zich heen, krijgt hij het erg moeilijk.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor fuotbalgek » 11-02-2015 15:17

fuotbalgek schreef:- trek de penalty's er maar eens af


Wizard schreef:Dat vind ik zo'n drogreden. De penalty's zijn ook voor een groot deel het resultaat van zijn optreden geweest.


Ik weet in hoeverre hij die penalty's zelf heeft verdiend.

Punt blijft dat hij niet meer dan een eindstation is, en daarbij niet bijzonder snel of sterk is. Wanneer je niet kunt meevoetballen(sorry dat is echt beperkt bij hem), niet snel bent en ook niet fysiek in de duels dan moet je erg sluw zijn én nog blijf je altijd erg afhankelijk. Komt nog eens bij dat je hier als spits ruimtes hebt waar je in die competities alleen maar van kunt dromen. Wanneer je het in Nederland, waar het toch relatief makkelijk scoren is, al van de enorme ruimte in de omschakeling moet hebben, dan heb ik er een hard hoofd in op een hoger niveau.

We hebben er leuk aan verdiend, hij strijkt een lekker salaris op, maar een succes in een grote competitie gaat het niet worden.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Wizard » 12-02-2015 13:14

Hij krijgt het absoluut moeilijk in de grotere competities, aangezien je daar minder ruimte krijgt. Toch denk ik dat hij als spits met zijn vaardigheden ideaal in de Italiaanse competitie zou passen. Hij is snel op de eerste meters, zeer slim, heeft prima looplijnen en is sterk voor de goal. Deze eigenschappen passen zeer goed bij een club die op de omschakeling speelt (wat de meeste Italiaanse ploegen doen). De overige vaardigheden die een spits nodig heeft, heeft hij niet. Wanneer hij nog wat behendiger wordt in de kleine ruimte, zie ik hem een typische 'Inzaghi'-rol krijgen. Was ook geen aanspeelpunt, niet echt balvast, maar snel op de eerste meters, zeer zeer slim, uitstekende looplijnen, en dodelijk voor de goal. Daarnaast moet je Alfred wel in de omschakeling gebruiken, want in balbezit (zoals Sociedad nu vnl. speelt) heb je inderdaad heel weinig aan hem.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Knipecity » 12-02-2015 13:34

Haha, je houdt er niet over op he ;-)

Ik ga nu de Engelse competitie niet beter vinden hoor. Alaves en Espanyol speelden recent ook nog Europa League finale en Alaves speelt ook al geen PD meer. 8)

Maar hoe het ook zij, de PD is een stap te hoog voor onze Alfredo. Die zullen we vanaf komende zomer wel elders terugzien. Wellicht een goede opvolger van Uth als hij transfervrij weg mag ;-)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Wizard » 12-02-2015 14:16

Knipecity schreef:Ik ga nu de Engelse competitie niet beter vinden hoor. Alaves en Espanyol speelden recent ook nog Europa League finale en Alaves speelt ook al geen PD meer. 8)
Maar hoe het ook zij, de PD is een stap te hoog voor onze Alfredo. Die zullen we vanaf komende zomer wel elders terugzien. Wellicht een goede opvolger van Uth als hij transfervrij weg mag ;-)


Alaves speelde in 2000-2001 EL finale. Dat is 15 jaar terug. Noem ik niet echt recent, Knipe. Je haalt er eerst coëfficiënten bij van de afgelopen 5 jaar, en refereert nu naar prestaties van 13 en 15 jaar terug.
Ik vraag me af of de PD een stap te hoog is voor Alfred. Zoals ik eerder stelde, past het huidige systeem niet bij Alfred. Je ziet 't ook bijv. bij een Dost (waarvan ook het gros hier meldde dat Wolfsburg een te grote stap was), die nu opeens helemaal opbloeit, omdat het systeem is gewijzigd en hij een basisplaats heeft.
Tegen verdedigers van de top legt Alfred het zeker af, maar tegen clubs rond plek 8-20 moet hij er op jaarbasis zeker 15 in kunne leggen, mits spelend in een systeem wat gericht is op de omschakeling.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Lardy » 22-03-2015 20:52

Zojuist gescoord voor Sociedad. De 3-1 tegen Cordoba.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Superfries88' » 23-03-2015 00:06

Dit is 'm: https://vine.co/v/OYtgaKthOlW. Geen moeilijke goal, maar ook die telt.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Fryskeboy22 » 23-03-2015 22:14

Fantastische spits geweest voor ons, zo koelbloedig, nog nuchterder dan een doorsnee fries. fantastische killer in de 16.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Superfries88' » 04-04-2015 22:54

Sociedad speelde vanavond 1-1 tegen Málaga. Finnbogason gaf vijf minuten na zijn invalbeurt de assist.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor TORCIDA » 08-04-2015 19:26

Fryskeboy22 schreef:Fantastische spits geweest voor ons, zo koelbloedig, nog nuchterder dan een doorsnee fries. fantastische killer in de 16.


maar een slechte voetballende spits, in Spanje wordt er meer van je verwacht en dat kan hij niet brengen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Mackan68 » 01-05-2015 21:02

Alfred opende vanavond in de 13e minuut de score van Sociedad tegen Levante. In de 49e minuut pakt hij ook de eerste gele kaart voor zijn werkgever in deze wedstrijd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Superfries1996 » 05-05-2015 19:08

Zou me niets verbazen als hij daar deze zomer al dan niet vrijwillig vertrekt, simpelweg niet goed genoeg. Hij moet lekker naar een club als Celtic gaan.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor nickstok » 01-06-2015 12:51

Helaas een mislukt huwelijk, hij mag voor ongeveer 4 miljoen weg bij real sociedad. Er schijnt ook interesse vanuit de eredivisie te zijn. (bron: http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/439 ... isie-.html)
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor Superfries1996 » 01-06-2015 13:12

HUREN!

Maar dat zal wel niet gebeuren, een eventuele transfer zou wel interessant zijn vanwege het doorverkooppercentage dat op hem bedongen is. Dat levert de club zo een paar ton op.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor oldtimer » 02-06-2015 11:39

nickstok schreef:Helaas een mislukt huwelijk, hij mag voor ongeveer 4 miljoen weg bij real sociedad. Er schijnt ook interesse vanuit de eredivisie te zijn. (bron: http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/439 ... isie-.html)


Mislukt, helemaal volgens ( althans mijn ) verwachting.
Hij brengt gewoon te weinig mee voor de grotere competities.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Alfreð Finnbogason

Berichtdoor TORCIDA » 02-06-2015 15:24

niet terughalen, kan geen bal aannemen en bij hem houden. Uth is een vele malen completere voetballer
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 26 gasten