Lerin Duarte

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor frisianbadboy » 31-01-2015 19:12

En we gaan maar weer eens een speler huren. Blijkbaar is het lijstje van Vonk niet groot genoeg om een speler aan te trekken en zelf onder contract te hebben. Voor mij een bevestiging van het zwakke optreden op technisch gebied. Hoeveel geld er ook binnen komt, onze technisch kader slaagt er amper in een evenwichtige selectie samen te stellen.

Mensen zijn tevreden met 6,5 miljoen euro voor Sinkgraven. Vonk zou het fantastisch hebben gedaan. Nou Vonk heeft niks gedaan aan het begenadigde talent wat Sinkgraven bezit. Hij heeft een speler met nog 4,5 jaar contract verpatst voor een schamel bedrag van 6,5 miljoen euro. Eén van de grootste talenten op de Nederlandse velden met een nog zo langlopend contract voor een prikje weggedaan. Een middenveld achterlatend waar een totaal waardeloze voetballer als de Roon nu wekelijks in de basis lijkt te gaan staan. Of moeten we het hebben van een Duarte die in de laatste anderhalf jaar amper een wedstrijd op niveau heeft gespeeld?

En ondertussen nog altijd een elftal/selectie die totaal uit balans is en waarbij nog altijd een ontevreden rechtsback op de linksbackpositie moet spelen en er op rechtsbuiten nog altijd geen voetballer met enige kwaliteit rond loopt. En dan zijn we inmiddels een jaar verder met Hans Vonk als TD. En na een jaar nog altijd geen enkel evenwicht in de samenstelling van onze selectie. Als een jaar niet eens genoeg is om je selectie op peil te krijgen dan ben je niet geschikt als TD. Een TD die bovendien zijn eigen supporters voor populistisch uitmaakt als je hem kritische vragen stelt over de selectiesamenstelling waar hij verantwoordelijk voor is.

Ondertussen kapitalen ontvangen voor Bilal, Finnbogasson, Ziyech, Wildschut en Sinkgraven maar nog altijd blijkbaar geen geld hebben voor versterking van de selectie op plaatsen waarvan elke supporter ziet dat die onvoldoende zijn ingevuld. Bovendien onderhandelen met een speler als de Roon over mogelijke verlenging van zijn contract terwijl elke voetballiefhebber kan zien dat hij voor het niveau wat Heerenveen nastreeft te kort komt.

In een cruciale overlevingsstrijd om clubs als Groningen, Zwolle en Cambuur voor te blijven worden supporters en sponsoren de tribunes afgejaagd bij een compleet ambitieloos beleid dat gevoerd word.

Maar ik zal het wel te negatief zien.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Mackan68 » 31-01-2015 19:20

frisianbadboy schreef:Een middenveld achterlatend waar een totaal waardeloze voetballer als de Roon nu wekelijks in de basis lijkt te gaan staan.


Maar ik zal het wel te negatief zien.

Ik ben het in hele grote lijnen met je eens. Maar dat de Roon speelt terwijl er een aanwijsbare betere optie is kun je moeilijk in de schoenen van Vonk schuiven. Misschien is Lodeweges wel minder 'leuk' dan we allemaal dachten. De blunder bij Roda met een behoorlijk aangepast basiselftal deed hij af met woorden in de trend van 'ik zou dat een volgende keer zo weer doen'. In het geval van de blunder het middenveld aan te passen voor Dordt t.o.v Vitesse heeft hij woensdag de kans om zich te herstellen. Ik vrees echter dat hij dat niet gaat doen. Ook niet wanneer Daley hier nog gewoon gespeeld had. Die was tenminste wedstrijdfit i.t.t Duarte. De Roon zal dan ook gewoon blijven staan. Ik vrees en verwacht zelfs voor de rest van het seizoen. Die is aanvoerder en die haal je er niet uit. Hij gelooft er zelfs in dat dat één van de betere spelers is. Helaas zien we op de tribune andere dingen. Het zij zo. Misschien ben ik nu wel te makkelijk. Veel meer dan hier blijven jammeren dat we het niets vinden kunnen we er toch niet aan doen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor frisianbadboy » 31-01-2015 19:25

Misschien is Lodeweges wel minder 'leuk' dan we allemaal dachten.


Het, naar bijna leek geforceerd, opstellen van de Roon tegen Dordrecht was inderdaad de eerste deuk in het vertrouwen wat ik heb / had in Lodeweges. Ik wacht af wat de keuzes de komende tijd zullen zijn die Lodeweges maakt.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Mackan68 » 31-01-2015 19:34

frisianbadboy schreef:
Het, naar bijna leek geforceerd, opstellen van de Roon tegen Dordrecht was inderdaad de eerste deuk in het vertrouwen wat ik heb / had in Lodeweges. Ik wacht af wat de keuzes de komende tijd zullen zijn die Lodeweges maakt.

Die van Roda heeft bij mij toch ook al een aardig deukje veroorzaakt. Komt bij het eeuwig op blijven stellen en laten staan van zowel Slagveer als de Roon. In verband met de aanvoerdersband kan ik me in het geval van de Roon nog iets indenken. Maar als je voor een geblesseerde linksvoor wel allerlei dubieuze opstellingen weet te verzinnen, dan moet je ook zo creatief zijn om voor een falende rechtsvoor iet uit de hoge hoed te toveren. Maar tot dusver eigenlijk een beetje teleurstellend. Soms goed en vaak ook stukken minder. Net zoals het voetbal zeg maar.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor DSCH » 31-01-2015 19:51

frisianbadboy schreef: Maar ik zal het wel te negatief zien.


Geen enkel probleem dat mag, daar hoef je niet over in te zitten :wink:

Ben het op sommige punten ook met je eens, zoals het feit dat de selectie niet in balans is. Er staat een aardige basis, maar bij de eerste de beste blessure/schorsing komen we in de problemen. Dat mag je Vonk zeker aanrekenen. Hieronder valt ook het (nog) niet kunnen aantrekken van een rechtsbuiten. Daarnaast ben ik het ook met je eens over het huren van spelers, liever niet, en als het dan toch moet, wel met optie tot koop. Dat lijkt in het geval met Duarte zo te zijn en ik begrijp deze huur ook wel enigszins. Duarte geeft Lodeweges wat extra keuze en is voor eredivisie begrippen redelijk ervaren. Hij kan eerst spelen zodat Namli en Thorsby niet direct voor de leeuwen worden gegooid, dan kun je in de zomer zien of Namli en Thorsby er klaar voor zijn en kun je beslissen of je Duarte wilt behouden of niet.

Ik ben het echter met je oneens over de deal van Sinkgraven. Hij is een groot talent, dat staat buiten kijf, maar 6,5 miljoen + bonussen + doorverkoop percentage vind ik goed onderhandeld, zeker als je na gaat dat Sinkgraven nog maar 37 wedstrijden in de eredivisie heeft gespeeld. Daarnaast is er meteen gereageerd door Duarte te halen en met Simon Thern is er ook een goede speler aangetrokken die op de positie van Sinkgraven kan spelen.

Al omt al: zo negatief als jij het ziet, zie ik het niet, maar ik ben het op sommige punten zeker met je eens.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor vries153 » 31-01-2015 23:38

Ik persoonlijk ben wel tevreden met de huur + optie tot koop deal, daarnaast stel SInkgraven breekt door en ze verkopen hem voor Ajax bedragen 18-25 miljoen met denk ik een 10% doorverkoop percentage dan kom je al snel uit op een bedrag van:

1,8 tot 2,5 miljoen voor het doorverkoop % Plus nog eens 900.000 - 1,25 als opleidingsvergoeding komt toch neer op een totaal die kan gaan uitkomen op rond de 10+ miljoen.

Er is een optie op Duarte wat aangeeft dat de transfersom voor deze speler al bekend is en Heerenveen dit ook zal gaan betalen aan Ajax mocht het tot een overname komen.
vries153
Selectiespeler
 
Berichten: 241
Geregistreerd op: 23-07-2003 18:48
Woonplaats: gorredijk

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor bollebert » 01-02-2015 08:19

Mits duarte ook zelf flink willen inleveren op salaris natuurlijk.
Speelt hij hier de sterren van de hemel dan tekent hij hier dus nooit!
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor 1983 » 01-02-2015 13:38

Ik denk een prima aanwinst, ik had hem er überhaupt al wel bij gewild om meer opties op het middenveld te creëren. Meer scorend vermogen vanaf het middenveld is zeer welkom, zeker nu Sinkgraven weg is (al scoorde die nog veel te weinig). Dus ere wie ere toekomt, prima gedaan door Vonk (nu nog een rechtsbuiten he).
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Knipecity » 01-02-2015 14:07

Ik denk dat wij wel een winnaar zijn van deze transferperiode. 3 spelers erbij die allemaal wel wat toe kunnen voegen op het middenveld en voor de aanval, 1 speler kwijt en € 6,5 miljoen minus de kosten voor die 3 erbij gekregen. Ik denk dat wij beter zijn dan voor de winter.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Lardy » 01-02-2015 14:13

Zolang De Roon en Slagveer in de basis staan zijn wij niks opgeschoten. Een middenveld met Thern, Duarte en vd Berg is uitstekend. Een aanval met Larsson, Uth en een aankoop is ook uitstekend. Moet nog wat gebeuren dus.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Knipecity » 01-02-2015 14:18

Lardy schreef:Zolang De Roon en Slagveer in de basis staan zijn wij niks opgeschoten. Een middenveld met Thern, Duarte en vd Berg is uitstekend. Een aanval met Larsson, Uth en een aankoop is ook uitstekend. Moet nog wat gebeuren dus.

Onzin. Met Thern, De Roon en Vd Berg heb je prima middenveld en met Namli en Duarte ben je in de breedte sterker. En wllicht speelt Duarte 1 van de andere 3 er ook wel uit.

Daarnaast ben je financieel sterker geworden.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Lardy » 01-02-2015 14:21

Knipecity schreef:Onzin. Met Thern, De Roon en Vd Berg heb je prima middenveld en met Namli en Duarte ben je in de breedte sterker. En wllicht speelt Duarte 1 van de andere 3 er ook wel uit.

Daarnaast ben je financieel sterker geworden.


Niet mee eens. In de breedte sterker en financieel sterker is allemaal leuk. Maar matige spelers gaan je punten kosten. Als je Sinkgraven gaat vervangen voor een speler van hetzelfde kaliber schiet je niks op. De Roon en Slagveer kunnen het niveau niet aan, wil je stappen maken dan moet je die matige spelers vervangen. Niet de goede.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Otsje P » 02-02-2015 09:28

Knipecity schreef:Onzin. Met Thern, De Roon en Vd Berg heb je prima middenveld


Dat is helemaal geen onzin. Het verschil met en zonder de Roon heb je de afgelopen 2 duels prachtig kunnen zien. Ook ik zal niet eerder spreken van een goed middenveld, dan wanneer de Roon niet meer bij de 1e drie zit.

Thern, Duarte, van den Berg. Uitstekend, alle vertrouwen in. Maar als de Roon je achterste middenvelder is, de man bij wie het allemaal moet beginnen, dan heb je een probleem.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Stiffie » 02-02-2015 10:16

Een, van mij hoeft De Roon niet verlengd te worden. Duarte is wel een echte voetballer, mooie technische linkspoot.
Ik verwacht er wel wat van!
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor fuotbalgek » 02-02-2015 11:36

Dwight heeft zijn keuze één keer uit kunnen stellen, afgelopen vrijdag. Door de komst van Thern deze periode, en Duarte als vervanger van Sinkgraven, is het een feit dat De Roon meer concurrentie gaat krijgen dan voor de winterstop.

Zelf zie ik Duarte de positie van Sinkgraven invullen en Thern de positie van De Roon overnemen. Maar het is lastig in te schatten in welke vorm Duarte momenteel is. Het zal snel beter zijn dan De Roon.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Neymar » 02-02-2015 19:41

Kan Duarte ook op rechtsbuiten spelen?
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor pes5 » 02-02-2015 19:49

Neymar schreef:Kan Duarte ook op rechtsbuiten spelen?


Dat lijkt me verre van ideaal.

Veel zal eerst afhangen van hoe fit Duarte is. In principe een prima speler voor ons, maar je weet niet hoeveel invloed de tijd bij Ajax op zijn ritme en vorm heeft gehad.

Ik moet overigens nog zien of hij na dit half jaar wil blijven. Hij zal bij Ajax fors meer verdienen en misschien dit half jaar willen gebruiken om zich in de kijker te spelen voor bijvoorbeeld het buitenland.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor fuotbalgek » 02-02-2015 21:00

Neymar schreef:Kan Duarte ook op rechtsbuiten spelen?


Ik zou hem nog eerder als linksback zien :D
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor pes5 » 02-02-2015 23:51

fuotbalgek schreef:
Ik zou hem nog eerder als linksback zien :D


Ja dat ging lekker tegen Salzburg :(
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor fuotbalgek » 03-02-2015 09:46

Ach, daar stond een te jong elftal onder een druk die ze niet aan konden. Ik heb een Ron Vlaar ook meerdere malen helemaal nat zien gaan, die is nu ook zeer gewaardeerd in de Premier League.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Grimo » 03-02-2015 10:00

fuotbalgek schreef:Ach, daar stond een te jong elftal onder een druk die ze niet aan konden. Ik heb een Ron Vlaar ook meerdere malen helemaal nat zien gaan, die is nu ook zeer gewaardeerd in de Premier League.


Die jongen is natuurlijk alles behalve linksback. Laten we alsjeblieft geen domme dingen doen. Daar liggen zijn kwaliteiten totaal niet.

Ron Vlaar ging nat op zijn eigen positie, dat is misschien nog wel veel erger.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor bollebert » 03-02-2015 10:40

Ik moet overigens nog zien of hij na dit half jaar wil blijven. Hij zal bij Ajax fors meer verdienen en misschien dit half jaar willen gebruiken om zich in de kijker te spelen voor bijvoorbeeld het buitenland.[/quote]

Hier ben ik dus ook bang voor!
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor fuotbalgek » 03-02-2015 11:02

Grimo schreef:Die jongen is natuurlijk alles behalve linksback. Laten we alsjeblieft geen domme dingen doen. Daar liggen zijn kwaliteiten totaal niet.

Ron Vlaar ging nat op zijn eigen positie, dat is misschien nog wel veel erger.


Ik zou hem ook zeker niet als linksback gebruiken tenzij we echt problemen krijgen achterin. Mijn stelling was puur dat hij eerder een linksback is dan een rechtsbuiten.

Vlaar is precies wat er mis is met de Nederlandse clubs in Europa. Zolang ze nog niet rijp zijn voetballen ze hier, zodra ze het wel zijn dan zijn ze vertrokken.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor AllardP » 03-02-2015 18:16

Goeie aanwinst dit. Eindelijk iemand met snelheid en een goeie linker die voor voorzetten van de zijkant kan zorgen. Hij heeft volgens mij in zijn Spartatijd nog linksbuiten gestaan, dus ook dat is misschien nog een optie.

Overigens was De Boer ooit van plan om hem om te scholen tot rechtsbuiten (want hij is gek op naar binnen trekkende vleugelspelers), maar daar is volgens mij niets van gekomen. Moesten wij ook maar niet doen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Stiffie » 03-02-2015 18:59

Lodeweges zegt dat hij er goed op staat. Zou zomaar speelminuten kunnen krijgen morgen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Superfries1994 » 03-02-2015 20:30

Hopelijk gaat deze jongen het een beetje goed doen! In vorm een aanwinst denk ik, en een mooie vervanger van De Roon.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor oldtimer » 05-02-2015 10:24

Superfries1994 schreef:Hopelijk gaat deze jongen het een beetje goed doen! In vorm een aanwinst denk ik, en een mooie vervanger van De Roon.


Duarte is de mooiere voetballer, maar ik denk dat we de kracht en het loopvermogen van De Roon minstens net zoveel nodig hebben. Die kwaliteiten worden door sommigen hier sterk onderschat.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Robert » 05-02-2015 10:39

Heeft grootste kans op speeltijd op de rechtsbuiten positie.

Aan het middenveld gaat Lodeweges echt niet veel veranderen. De Roon is dan wel in passing en balbezit niet altijd gelukkig, met zijn lengte en mentaliteit heeft hij absoluut grote waarde in de basis 11.
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Otsje P » 05-02-2015 15:46

oldtimer schreef:Die kwaliteiten worden door sommigen hier sterk onderschat.


Volgens mij hebben we tegen Vitesse gezien dat Thern net zo goed of beter op die plek kan spelen. Dan kan Duarte in de rol spelen die Thern gisteren toebedeeld kreeg. En dan zou de Roon eruit kunnen.

Marten heeft gisteren echter heel behoorlijk gespeeld, daarover geen kritiek.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Lerin Duarte

Berichtdoor Joucke » 05-02-2015 16:20

Robert schreef:Heeft grootste kans op speeltijd op de rechtsbuiten positie.

Aan het middenveld gaat Lodeweges echt niet veel veranderen. De Roon is dan wel in passing en balbezit niet altijd gelukkig, met zijn lengte en mentaliteit heeft hij absoluut grote waarde in de basis 11.

Gelukkig kunnen in de eredivisie middenvelders probleemloos mee op de rechtsbuitenpositie, zie Toornstra en Schöne ;-)
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten