Ondertussen bij de andere profclubs....

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 01-01-2015 10:27

En wéér een nieuw hoofdstuk wordt toegevoegd aan het sprookjesboek ADO vs. 'De Chinees'.
Gisteren viel er nog te lezen dat er na het eerder aflopen van 3 deadlines een streep zou worden gezet onder de deal die van der Kallen voor 8 miljoen euro had met de wazige Chinees Hui Wang over een overname van het hele aandelenpakket.
http://www.vi.nl/nieuws/geduld-ado-met- ... ne-op-.htm

En wat schetst de verbazing nu. Van der Kallen komt inderdaad zoals beloofd naar buiten met nieuws. Niet datgene waar iedereen zo langzamerhand op zit te wachten echter. Nee, hij besluit er nog maar eens een hoofdstuk aan toe te voegen. Hij wil namelijk nog langer wachten.
http://www.vi.nl/nieuws/chinezen-betale ... ign=nieuws

Laat de man zich voor de zoveelste keer bij de neus nemen of is het gewoon een kwestie van de langste adem?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Knipecity » 04-01-2015 19:43

Lees net dat Ajax waarschijnlijk de strijd om Odegaard, het Noorse megatalent, lijkt te winnen. Als ze Sinkgraven ook nog binnen weten te hengelen kan je wel stellen dat Ajax de club van de toekomst is. Met Zivkovic haalden ze vorig jaar al het grootste spitstalent van Nederland en met oa Fisher, El Ghazi, Kishna, Menig, Milik, Muric, Andersen, Veltman, Klaassen, Ligeon, Riedewald, Boilesen, Cilissen hebben ze wel erg veel talent voor de toekomst.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Riverside » 04-01-2015 19:57

Ajax kan nog zoveel talent halen, ze kunnen er maar 11 opstellen. :wink:

Met al die talenten en een beetje routine kun je in Nederland kampioen worden, maar Ajax wil ook in Europa weer eens iets betekenen en ik vraag mij af of ze dat met deze filosofie gaan bewerkstelligen. Bovendien, tegen de tijd dat het Europese topspelers zijn, spelen ze toch niet meer voor Ajax.

Er zijn Ajax-supporters die PSV ervan betichten 'een koopclub' te zijn. De ironie.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Knipecity » 04-01-2015 20:03

Gearard schreef:Ajax kan nog zoveel talent halen, ze kunnen er maar 11 opstellen. :wink:

Met al die talenten en een beetje routine kun je in Nederland kampioen worden, maar Ajax wil ook in Europa weer eens iets betekenen en ik vraag mij af of ze dat met deze filosofie gaan bewerkstelligen. Bovendien, tegen de tijd dat het Europese topspelers zijn, spelen ze toch niet meer voor Ajax.

Er zijn Ajax-supporters die PSV ervan betichten 'een koopclub' te zijn. De ironie.

Ik denk dat Ajax wel bezig is om met het beleid dat nu wordt gevoerd ook straks Europees weer wat meer mee te kunnen doen. De talenten die ze halen zijn echt buitencategorie. Die jongens kunnen rijpen, wennen aan het systeem en straks op hoog niveau mee. Ook hebben ze een enorm volle clubkas, dus er is veel mogelijk daar.
Structureel zal je het natuurlijk nooit meer winnen van de echte Europese top.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Voorstopper » 15-01-2015 15:51

ADO ziet miljoenen op bankrekening verschijnen en valt officieel in Chinese handen

ADO den Haag is donderdag eindelijk in Chinese handen gevallen. Sportmarketingbedrijf United Vansen heeft donderdag tegenover De Telegraaf bevestigd dat het gewenste bedrag is overgemaakt.

ADO Den Haag is al een klein jaar in gesprek met het bedrijf. Eigenaar Wang Hui slaagde er echter steeds niet in het geld, naar verluidt ruim acht miljoen euro, over te maken. Volgens een woordvoerder van United Vansen is dat nu wel gelukt. "Vandaag is het allemaal rondgekomen", vertelt hij aan de krant.

Een woordvoerster van ADO Den Haag kon donderdag nog niet bevestigen dat het geld op de rekening van grootaandeelhouder Mark van der Kallen staat. Wel is bekend dat directeur Maarten Fontein van ADO Den Haag zondag naar China reist. "Maar die trip stond al langer gepland", zei ze.

De clubleiding verschoof tot vier keer toe de deadline waarop het de betaling uit China wilde ontvangen. Uiteindelijk blijkt het geduld van de Eredivisie-club te lonen. Grootaandeelhouder Mark van der Kallen, hij draagt de aandelen over, was volgens Telesport nog niet bereikbaar voor commentaar.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Appie_M » 15-01-2015 16:35

Hopelijk wordt dan eindelijk de catering eens wat beter bij ADO. Babi Pangang of Foe-Yong-Hai zou een hele verbetering zijn ten opzicht van die gore broodjes worst die ze er nu hebben
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 15-01-2015 17:56

Ik wacht nog maar even rustig af tot van der Kallen inderdaad bekend maakt dat het allemaal voor elkaar is. Ik zag hem net met die Hui Wang ergens op een foto staan. Het verbaast mij niets dat hij mensen glashard met een grijns op z'n kop voor de gek houdt. Ik denk dat Wang waarschijnlijk nog nooit van Babi Pangang of Foe Yong Hai gehoord heeft Appie. Dat schijnen nogal behoorlijk 'Nederlandse' gerechten te zijn. Zeker géén traditionele Chinese. Een broodje hot dog hoort dan wel weer tot de mogelijkheden. Maar het lijkt me niet dat hij daar maar aan moet beginnen. Voor je het weet zit onze veganiste van het jaar mevrouw Thieme hem op de nek.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor SVSCH » 19-01-2015 17:05

http://www.indehekken.net/opschudding-o ... -supporter

Hopen dat er binnenkort weer eens wat stillen/politie en stewards als in dit filmpje een best pak slaag krijgen.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Ebiede » 19-01-2015 19:42

SVSCH schreef:http://www.indehekken.net/opschudding-over-inslaan-op-weerloze-psv-supporter

Hopen dat er binnenkort weer eens wat stillen/politie en stewards als in dit filmpje een best pak slaag krijgen.


Ik wou dag ze eens bij ons zo los gaan op uitsupporters in onze vakken.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-01-2015 22:30

Na Ajax en Feyenoord vliegt ook PSV uit de beker, ten koste van Roda JC.
Hopelijk weten Zwolle en Vitesse wel van DKV en Groningen te winnen voor ze hopen dat ook zij de beker kunnen winnen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Lardy » 21-01-2015 09:04

Nee Bubbe, je begrijpt het niet. Het is alleen hier een drama. Mensen hier zijn vaak iets te positief over een andere club. Zo kon Zwille net zoveel salaris betalen als Heerenveen, aldus een 'kenner'. Maar Zwolle heeft niet eens geld voor een fysiotherapeut. Groningen heeft op het moment iets meer lucht dankzij wat doorverkoopclausules, maar die draaien ook slecht zonder dat geld. Het is gewoon overal kut, en ik denk dat wij het beter doen dan menigeen denkt.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 21-01-2015 13:23

Lardy schreef:Groningen heeft op het moment iets meer lucht dankzij wat doorverkoopclausules, maar die draaien ook slecht zonder dat geld. Het is gewoon overal kut, en ik denk dat wij het beter doen dan menigeen denkt.

Groningen staat er financieel nog slechter voor dan je hier stelt. Het is dat ze met De Leeuw en Chery snel kunnen cashen, anders zouden ze zich nog meer zorgen moeten maken dan nu al het geval is. Van hun Eigen Vermogen is nog weinig over, terwijl ze operationeel al een paar jaar verlies draaien. Hetzelfde verhaal als bij ons dus, maar dan met veel minder EV en iets positiever operationeel resultaat. Ook daar hakt de stadionhuur er behoorlijk in.
PEC presteert sportief uitstekend, maar loopt wat naast haar schoenen m.b.t. financiën. Een paar financiële tegenvallers en ze staan zo weer in JL. Ook al gun ik ze als Zwollenaar een directe plek onder SCH.
Ik ben ervan overtuigd dat wij - wanneer Vonk vertrouwen krijgt, met Lodeweges wordt verlengd, en de rust binnen de club terugkeert - teams als PEC weer redelijk snel kunnen ontstijgen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor BK2007 » 21-01-2015 18:43

Kan iemand ook nog even het financiele gebeuren bij Cambuur onder loep nemen ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 21-01-2015 18:58

BK2007 schreef:Kan iemand ook nog even het financiele gebeuren bij Cambuur onder loep nemen ?

Vind ik niet echt interesant. Die spelen over 3 jaar toch weer JL.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Lardy » 21-01-2015 19:22

BK2007 schreef:Kan iemand ook nog even het financiele gebeuren bij Cambuur onder loep nemen ?


Al 4 jaar zwarte cijfers, maar nog een fors negatief eigen vermogen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 21-01-2015 19:39

Morgen nieuws over het 'nieuwe' stadion van DKV.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor baasje » 23-01-2015 09:42

Het was ook alweer een tijdje geleden......
Supportershome Ajax weer afgebrand

Een grote brand heeft vrijdagochtend het supportershome van Ajax verwoest. Het pand van AFCA Supportersclub in Amsterdam moet als verloren worden beschouwd. Even voor 07.00 uur werd het sein brand meester gegeven.
De brandweer is bezig met nablussen, meldde een woordvoerster.

De eerste melding van de brand kwam vrijdag rond 03.30 uur. ''Bij aankomst van de brandweer was er binnen brand.'' Of het gaat om brandstichting of kortsluiting kon de woordvoerster niet zeggen. ''Alle scenario's staan open.'' Onderzoek zal dat moeten uitwijzen. ''Als dat al mogelijk is'', zei ze met het oog op de grote schade.

Voor zover bekend was er niemand in het supportershome aan De Passage aanwezig toen de brand werd ontdekt. Er was flink wat rookontwikkeling. Maar dat leverde volgens de brandweer weinig gevaar op voor omwonenden, omdat er in de buurt vooral kantoorgebouwen zijn. De brandweer zette speciale teams in die via gaten door muren heen een brand kunnen blussen. ''De brandweerlieden zijn voor hun eigen veiligheid niet het pand binnengegaan vanwege de omvang van de brand.''

Brandstichting
AFCA Supportersclub is de onafhankelijke supportersvereniging van voetbalclub Ajax. Begin 2005 woedde er ook brand, die bleek te zijn aangestoken. En in april 2006 werden in de buurt van de Amsterdam Arena twee mannen gearresteerd voor een poging om het Ajax-supportershome in brand te steken. Ook eind 2008 woedde er een brandje. De schade aan het clubhuis bleef beperkt.

Het honk dat vrijdag in de as werd gelegd, zou op termijn verhuizen naar een plek in de parkeergarage onder de Amsterdam Arena, het zogenoemde transferium. De gemeente Amsterdam drong al langer aan op verplaatsing van het supportershome met het oog op orde en veiligheid.
http://www.nu.nl/binnenland/3978054/zware-schade-supportershome-ajax-brand.html
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Appie_M » 23-01-2015 09:46

Ik las dat de F-Side er vanuit gaat dat het Feyenoord-supporters zijn geweest die de brand hebben aangestoken. Wordt ongetwijfeld vervolgd dus.....
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor TORCIDA » 23-01-2015 11:56

wat ik ook nog steeds verwonderlijk vind na het DSB echec dat AZ nog zo ruim bij kas zit
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Appie_M » 23-01-2015 12:12

TORCIDA schreef:wat ik ook nog steeds verwonderlijk vind na het DSB echec dat AZ nog zo ruim bij kas zit


AZ heeft aardig wat centjes overgehouden aan de Europa League. Zijn toch een aantal keren doorgedrongen tot minstens de. Daarnaast hebben die een aantal keren goed gecasht met uitgaande spelers.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Wizard » 23-01-2015 12:20

TORCIDA schreef:wat ik ook nog steeds verwonderlijk vind na het DSB echec dat AZ nog zo ruim bij kas zit

AZ draait operationeel prima; en zit niet met een operationeel verlies zoals vele andere Eredivisie clubs. Zit niet met een absurde stadionhuur, heeft relatief lage salarissen en zoals eerder gesteld goed gecashed met uitgaande transfers.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Stiffie » 23-01-2015 12:27

Volgens mij draait AZ ook gewoon al een aantal jaar verlies hoor Wizard. Daarbij hebben ze al heel wat tafelzilver verkocht.
Maher en Altidore samen voor 17 miljoen, kassa. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze structureel meer te besteden hebben dan clubs als Heerenveen, Groningen of Utrecht. Maar goed, dit gaat over Twente.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Ondertussen ergens in Twente...

Berichtdoor Frisian Viking » 24-01-2015 06:13

Wizard schreef:AZ draait operationeel prima; en zit niet met een operationeel verlies zoals vele andere Eredivisie clubs. Zit niet met een absurde stadionhuur, heeft relatief lage salarissen en zoals eerder gesteld goed gecashed met uitgaande transfers.

Ik kan me van begin dit seizoen nog berichten herinneren waar in werd gesteld dat AZ dit jaar zo'n 8 miljoen verlies zou gaan leiden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 24-01-2015 09:59

Jullie hebben (deels) gelijk (ik keek verkeerd). 2012-2013 had AZ een winst van 8M, maar kwam dat voor 10M door verkoop spelers. Operationeel dus een klein verlies (wat bij AZ vooral komt door een stijging van de spelersalarissen).
In 2013/2014 een verlies van 2,8M en ook in dit seizoen is er voor minimaal 8M verkocht (salarissen 4,8M hoger dan seizoen ervoor). De jaren hiervoor draaiden ze prima met relatief lage spelersalarissen, maar goed, dat was natuurlijk pure noodzaak gezien het DSB-echec.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Gekko » 30-01-2015 21:09

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/419787/slachtoffer-van-vuistslag-kali-ik-moest-huilen-toen-ik-dat-hoorde-.html Dat kan alleen in het voetbal, een collega zijn kaak breken en alleen een boete krijgen. Wat een idioot.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor sonnema » 31-01-2015 15:51

Gekko schreef:Dat kan alleen in het voetbal, een collega zijn kaak breken en alleen een boete krijgen. Wat een idioot.


nou....niet alleen in het voetbal, Gekko.
Zie de recente juridische uitspraken rondom kopschoppers en (voorwaardelijke) taakstrafjes en dito schadevergoedingen.
in Nederland worden op dit moment verkeersovertredingen zwaarder bestraft dan zwaar lichamelijk geweld.
sonnema
Basisspeler
 
Berichten: 740
Geregistreerd op: 04-06-2003 09:19

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Lardy » 31-01-2015 16:02

ZWOLLE - PEC Zwolle zit 1,6 miljoen euro in de min. Dat blijkt uit het nu gepubliceerde jaarverslag 2013/2014. De sportieve prestaties kosten de club geld en PEC heeft niet al het geld binnen gekregen waar op gerekend werd.
Voorzitter Adriaan Visser ligt er niet echt wakker van, zegt hij desgevraagd: "Natuurlijk hadden we een beter resultaat verwacht, maar dit hoort bij de groeistuipen van de club."

In oktober vorig jaar hield Visser er al rekening mee dat PEC Zwolle weer in categorie 1 van de KNVB zou belanden. De KNVB kent drie categoriën en één is aan te merken als de gevarenzone. "Als we daar nu al niet zijn gekomen zal dat eerdaags zo zijn", zegt Visser zaterdag.

De omzet van PEC is gestegen door het winnen van de KNVB Beker en door een stijgend aantal toeschouwers, maar de inkomsten van sponsoring vielen tegen. Daar komt bij dat PEC extra heeft geïnvesteerd in spelers, dat er premies uitgekeerd moesten worden voor de goede resultaten en dat de organisatie meer moest groeien dan werd voorzien. "De kosten gaan nu eenmaal voor de baat", zegt Visser. "De organisatie loopt nog niet helemaal in de pas met de sportieve prestaties."


Overal komen sponsoren bij, behalve bij ons. Zwolle betaald al bijna meer dan ons. Andere clubs doen het veel beter dan ons.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor BK2007 » 31-01-2015 17:30

"De organisatie loopt nog niet helemaal in de pas met de sportieve prestaties" :mrgreen:

Aldus de woorden van de Zwolse bobo zakkenvuller :lol:
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Wizard » 31-01-2015 18:17

Lardy schreef:
Overal komen sponsoren bij, behalve bij ons.

Hoe kom je daarbij aangezien dat feitelijk onjuist is.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ondertussen bij de andere profclubs....

Berichtdoor Mackan68 » 31-01-2015 19:00

sonnema schreef:
nou....niet alleen in het voetbal, Gekko.
Zie de recente juridische uitspraken rondom kopschoppers en (voorwaardelijke) taakstrafjes en dito schadevergoedingen.
in Nederland worden op dit moment verkeersovertredingen zwaarder bestraft dan zwaar lichamelijk geweld.

Praat me er niet van. Belachelijke regels en voorschriften overtreden waarmee niemands leven geriskeerd wordt levert de schatkist meer op dan met een te hoge snelheid 3 mensen dood rijden. Welkom in het pittoreske Nederland. Waar alles kan en alles mag.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten