Daley Sinkgraven

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Stiffie » 31-01-2015 00:54

Zaterdag wordt alles rond gemaakt. 6,5M is nog speculatief maar Vonk zal tevreden zijn met het transferbedrag. Je mag toch aannemen dat er al lijntjes zijn gelegd met nieuwe spelers alvorens deze transfer af te wikkelen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Frisian Viking » 31-01-2015 02:23

Flying Tilster schreef:Hij zat dus met zijn hoofd al in Amsterdam.. Waarom speelde hij dan nog vanavond?

Het is gvd een schandaal. Waarom speelde hij vanavond? Leek echt nergens op. Duidelijk met zijn hoofd ergens anders. Als ik Lodeweges was dan kon hij het vergeten.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Satyr » 31-01-2015 08:24

6,5 miljoen voor een binnenlandse transfer van een niet bewezen speler is niet zo dramatisch. Ik ga wel uit van een percentage bij doorverkoop.

Tsja, de Daley van de afgelopen weken missen we echt niet, zeker met Thern die vrijwel meteen goed zijn draai heeft gevonden. Ik snap dat hij naar Ajax wil, ze hebben vast een mooi verhaal afgestoken, maar logisch is het niet. Maar ja, da's voetbal he [clichémodus uit]
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Satyr » 31-01-2015 09:33

Zijn laatste duel voor SC Heerenveen was niet zijn beste. De aanstaande transfer naar Ajax spookte door het hoofd van de negentienjarige Daley Sinkgraven.

'Het was best lastig om me te concentreren op deze wedstrijd met Ajax in het achterhoofd', zegt Sinkgraven direct na afloop van het duel in Dordrecht (0-0) tegenover Voetbal International.

Opvallend genoeg wist niemand binnen de selectie en technische staf van SC Heerenveen dat de gesprekken tussen Ajax en Sinkgraven in een vergevorderd stadium waren. Pas na de wedstrijd kwam het nieuws naar buiten.

'Ik heb deze week een gesprek gevoerd met Frank de Boer en Marc Overmars. Een goed gesprek zonder beloftes op een basisplaats. Maar dat hoeft ook niet. Ik ga graag de uitdaging aan', aldus Sinkgraven, die vrijdag tegen Dordrecht na ruim een uur naar de kant ging.

De linksbenige middenvelder tekent binnen afzienbare tijd een contract voor 5,5 jaar, en daarmee komt een droom uit. 'Dat kan ik niet ontkennen. De club speelt mooi aanvallend voetbal. En dat past bij mij.'

De negentienjarige Sinkgraven, bezig aan zijn tweede seizoen in de Friese hoofdmacht, verhuist per direct voor 6,5 miljoen euro naar Amsterdam. Afgelopen zomer deed Ajax al tevergeefs een bod op de jeugdinternational.


Lul :grmbl:
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Riverside » 31-01-2015 09:50

Heel zuur dat je je toptalenten, na niet eens een volwaardig seizoen, al moet laten gaan. Een jaar geleden maakte Sinkgraven zijn debuut in het eerst elftal en nu is hij verkocht, bizar. Een paar goede wedstrijden en ze zijn weg tegenwoordig.

Hopelijk groeit de club snel weer toe naar de stabiele subtop met een enkele uitschieter naar boven. Wellicht dat we onze spelers dan wat langer kunnen behouden.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor H-J » 31-01-2015 09:50

Hij speelt al geen goede wedstrijden meer sinds dat de naam *j*x viel. Sterker nog, ik had me kunnen voorstelen dat we hem tegen dordrecht hadden opgeofferd voor de Roon.

Nu zal hij daar niet direct de man zijn aan wie door de tegenstander extra aandacht wordt geschonken, mogelijk dat dat hem helpt. Anders kunnen we stellen dat er weer een jonge voetballer een verkeerde keuze heeft gemaakt.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Thinkman » 31-01-2015 10:04

Otigba werd buiten de basis gezet omdat ie te laat kwam.
Maar Sinkgraven had natuurlijk ook niet meer mogen spelen:

'Ik heb deze week een gesprek gevoerd met Frank de Boer en Marc Overmars."
Het was best lastig om me te concentreren op deze wedstrijd met Ajax in het achterhoofd', zegt Sinkgraven

Concentratie? Focus? Gister niets van dat alles gezien bij Sinkgraven. We verliezen dure punten mede hierdoor.
Helaas heeft Vonk toegegeven aan de eisen van Frank en Marc. Hopelijk zit er wel een goede doorverkoopclausule op anders is het echt een miskleun.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Superfries1994 » 31-01-2015 10:28

Thinkman schreef:Otigba werd buiten de basis gezet omdat ie te laat kwam.
Maar Sinkgraven had natuurlijk ook niet meer mogen spelen:

'Ik heb deze week een gesprek gevoerd met Frank de Boer en Marc Overmars."
Het was best lastig om me te concentreren op deze wedstrijd met Ajax in het achterhoofd', zegt Sinkgraven

Concentratie? Focus? Gister niets van dat alles gezien bij Sinkgraven. We verliezen dure punten mede hierdoor.
Helaas heeft Vonk toegegeven aan de eisen van Frank en Marc. Hopelijk zit er wel een goede doorverkoopclausule op anders is het echt een miskleun.


Ik vind ook dat Sinkgraven er eigenlijk buiten gelaten moest worden. Ik begrijp best dat Sinkgraven zich niet 100% kon focussen als de transfer zo dichtbij was.
6,5 miljoen is gewoon een goed bedrag, daarnaast wil Sinkgraven zelf ook erg graag. En aan een ongemotiveerde speler heb je nu eenmaal niets. En het is een goed bedrag voor een middenvelder die al maanden niet het niveau haalt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor bollebert » 31-01-2015 10:36

En aan een ongemotiveerde speler heb je nu eenmaal niets.

Alleen als alle spelers dat gaan roepen.Eerst bilal nu Sinkgraven word tijd dat hveen zegt als er weer zoiets aandient hij blijft zo wie zo x aantal jaar nog en klaar!
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-01-2015 10:41

Wat een enorme, ondankbare domme looser! Hij kan zich niet concentreren...... hij kan zich al 10 wedstrijden niet concentreren. Succes tegen Top Oss Daley. :lol:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Crash » 31-01-2015 10:48

Vind je het goed als ik looser even aanpas in loser? Anders staat het zo suf en ondermijnt het je boodschap. :wink:
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Superfries88' » 31-01-2015 10:49

Om te beginnen met de beslissing van Sinkgraven zelf: dom! In mijn ogen moet een speler van sc Heerenveen (of een andere subtopper) pas naar een topclub als Ajax verkassen zodra hij hier wekelijks uitblinkt, en dan bij voorkeur langer dan één jaar. Sinkgraven was absoluut geen uitblinker de laatste maanden, speelde alsof hij met het hoofd in Amsterdam zat. Zelfs in de fantastische wedstrijd tegen Vitesse vond ik hem een zwakke schakel, maar dan merk je dat de buitenwereld alsnog lyrisch is omdat hij een lucky goal maakt en een paar mooie acties verricht.

Hoewel ik Sinkgraven best een goede vervolgstap gun, al is het alleen maar omdat er een percentage doorverkoop is afgesproken, ben ik bang dat hij voorlopig vooral Eredivisie-ervaring opdoet als invaller. Misschien gaat hij wel hetzelfde meemaken als Zivkovic bij Ajax en Basacikoglu bij Feyenoord. Het zou zomaar kunnen...

Wat Heerenveen betreft: de timing is ongelukkig (ook niet erg sterk van Ajax trouwens), maar de overeenkomst an sich vind ik prima. Nu gaat het wel cruciaal worden om te anticiperen. Ik ben heel benieuwd wat er de komende dagen nog gaat gebeuren...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Superfries1994 » 31-01-2015 10:58

bollebert schreef:En aan een ongemotiveerde speler heb je nu eenmaal niets.

Alleen als alle spelers dat gaan roepen.Eerst bilal nu Sinkgraven word tijd dat hveen zegt als er weer zoiets aandient hij blijft zo wie zo x aantal jaar nog en klaar!


Ja? En dan? Die jongen wil weg, klaar. Als jij dan een goed bedrag kan krijgen, moet je dat gewoon doen. Je kunt hem wel verplichten hier te blijven, maar dat heeft geen zin.

Ik vind het ook te vroeg voor hem, deze transfer. Een half jaar wachten had toch ook gekund, waarom zo snel? Maar aan de andere kant gaat hij vast wel kansen krijgen. Op dat middenveld daar staan soms 'voetballers' als Zimling en Viergever. Ook die Andersen vind ik nog niet echt iets eigenlijk. Sinkgraven gaat saar misschien wel 5x zijn salaris verdienen, gaat spelen bij de grootste club van Nederland. Geen rare stap. Maar ik denk ietsje te vroeg. We zullen zien.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Frisian Viking » 31-01-2015 11:45

Waarom wist Lodeweges niet dat Sinkgraven zou vertrekken? Zo'n jongen mag nooit spelen als al duidelijk is dat hij vertrekt. Is toch gewoon schandalig. Zeker als je dan ook nog eens leest dat het mannetje tijdens de wedstrijd meer met Ajax bezig was dan met het spel zelf. Was ook duidelijk te zien aan de waardeloze wedstrijd die hij speelde.

Waarom verkoopt Vonk hem op 30 januari nog? Wat zijn dat voor praktijken. Zeg dan maar lekker tegen Ajax dat ze over een half jaar weer kunnen komen. Ontzettend dom dit.

Qua spel zullen we er denk ik niet op achteruit gaan. Wat Sinkgraven de laatste maanden liet zien leek nergens op en met Thern hebben we iemand die zeker niet minder is denk ik.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor BK2007 » 31-01-2015 11:46

Op het Ajax forum zijn er ook sceptische reacties en dan die prijs van 6,5 miljoen. Ik denk dat de stap te vroeg is en beland hij bij Ajax in het tweede. Dat hij het daar gaat maken is absoluut niet zeker en hebben ze bovendien ook nog allerlei goede eigen jeugdspelers.
Zelf denk ik dat het een tweede Sulejmani verhaal gaat worden.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Voorstopper » 31-01-2015 11:57

Ajax heeft behoefte aan een directe versterking, niet een speler die nog veel tijd nodig zal hebben. Snap de reacties wel, zeker 6,5 miljoen is veel geld. Ik vind zijn verkoop jammer maar voor dat bedrag logisch. Van dat geld kun je zelf 3 goede versterkingen halen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor bollebert » 31-01-2015 12:01

Voorstopper schreef:Ajax heeft behoefte aan een directe versterking, niet een speler die nog veel tijd nodig zal hebben. Snap de reacties wel, zeker 6,5 miljoen is veel geld. Ik vind zijn verkoop jammer maar voor dat bedrag logisch. Van dat geld kun je zelf 3 goede versterkingen halen.


Ben benieuwd welke versterkingen dan!
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor 1983 » 31-01-2015 12:02

Ja en ook wanneer, volgend jaar misschien eens een keer?
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Lipton » 31-01-2015 12:41

Leuk voor Daley, gaat daar waarschijnlijk ook wel een paar centen meer verdienen dan hier.
Toch wel zonde dat hij het seizoen niet afmaakt, vooral voor zijn eigen ervaring was dat goed geweest.

Al met al geen onmisbare speler voor ons, hoewel hij wel goed kan voetballen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Superfries1996 » 31-01-2015 13:33

Ik vind het maar een gekke transfer, ze hebben o.a. Andersen voor die positie al rondlopen, die is echt niet minder. Verder toptalenten als v/d Beek en Nouri in de jeugd rondlopen, dan heb je geen Sinkgraven nodig lijkt me. Maar 6.5 miljoen euro is een mooi bedrag, mits er één of twee versterkingen voor terugkomen.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 31-01-2015 13:57

We schijnen in totaal 7.25 miljoen te krijgen voor daley meldt soccernews..
Als we dan ook nog een door verkooppercentage hebben bedwongen heeft Vonk toch een werelddeal gedaan!

Bron: http://ajaxfanzone.nl/2015/01/31/transf ... witterfeed
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Voetballeerproces » 31-01-2015 14:11

Grappig hoe sommigen weer gefrustreerd raken door de realiteit. Dat zo'n jongen als Sinkgraven gaat kon je al weken aan zien komen. We krijgen een prachtig bedrag en het is wederom een groot compliment naar de jeugdopleiding. Heerenveen kan het geld goed gebruiken en er staan wel weer anderen op. Ik sluit niet uit dat Thern al veel verder in zijn ontwikkeling is dan Sinkgraven.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Fanatismo » 31-01-2015 14:55

Hij maakte op mij al wekenlang een ongeinspireerde indruk, zat al tijden met zijn hoofd bij Ajax.
Van de week op de training deed ie ook al niet veel, toen dacht ik al, oei....
Ik hoop voor hem dat de stap naar Ajax niet te vroeg is, denk ook niet dat Frank de Boer hem gelijk bij het 1e haalt en dat ie hem voorlopig bij Jong Ajax stalt.
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-01-2015 15:00

Ik ben ook heel blij dat deze gehypte, overschatte speler weg is. Getuige zijn optredens de laatste maanden kun je stellen dat het een karakterloos, over het paard getild jongetje is. Iemand met karakter had hier de laatste maanden keihard gewerkt om zijn club te bedanken voor alle jaren investering. Meneer heeft moeiet zich te concentreren..... Treurig ventje.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor BK2007 » 31-01-2015 15:01

Heerenveen rules schreef:Ik ben ook heel blij dat deze gehypte, overschatte speler weg is. Getuige zijn optredens de laatste maanden kun je stellen dat het een karakterloos, over het paard getild jongetje is. Iemand met karakter had hier de laatste maanden keihard gewerkt om zijn club te bedanken voor alle jaren investering. Meneer heeft moeiet zich te concentreren..... Treurig ventje.


Ik vond de eigen goal in de wedstrijd tegen Ajax ook al verdacht. :mrgreen:
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Heerenveen rules » 31-01-2015 15:03

Waarschijnlijk de enige goal die hij dit seizoen maakt in de Arena of speelt Jong Ajax ook zijn potjes daar? :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Superfries1994 » 31-01-2015 15:06

We krijgen een hele smak geld voor deze jongen. Aardige deal als je straks rond de 8 miljoen of meer kan bijschrijven.

Ajax betaalt naar verluidt zes miljoen euro voor Sinkgraven en die transfersom kan nog verder oplopen wanneer de middenvelder bepaalde sportieve doelstellingen haalt. Ook heeft Heerenveen een doorverkooppercentage bij een eventuele volgende transfer bedongen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor DSCH » 31-01-2015 15:11

Ik vind het wel een goede deal. 6,5 miljoen, en dat kan nog hoger worden, een doorverkoop percentage en Lerin Duarte voor een half jaar om Namli nog te laten wennen. Geen problemen mee, alleen het tijdstip is wat ongelukkig.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Thinkman » 31-01-2015 16:07

Positieve eindconclusie:

sc Heerenveen heeft één van de beste jeugdopleidingen van Nederland!

En die levert nog geld op ook! :D

(en nu op slot dit topic) :mrgreen:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Daley Sinkgraven

Berichtdoor Feanfan13 » 31-01-2015 17:08

Alleen over 2 jaar zegt ajax dat sinkgraven uit hun eigenjeugd komt.

Naja goede deal, hoop dat hij daar gaat presteren.
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten