Thomas Dalgaard

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Grimo » 22-12-2014 09:50

Wizard schreef:Aan de andere kant hebben we ook geen vleugels in ons team die een goede voorzet kunnen geven. Laat een type Dalgaard nou daar uitsluitend afhankelijk van zijn. Jammer dat juist op dit punt niet beter is gescout zou je zeggen.


Ah nu ligt het aan de vleugels...Dalgaard uitsluitend afhankelijk van vleugels die een goede voorzetten kunnen geven? Daar sla je de plank even mis...Hoe kom je daarbij?
Als je zijn doelpunten van vorig jaar ziet zie je dat op een enkele corner na helemaal geen goals van hem komen dankzij ballen van de vleugels.


http://youtu.be/4Jcu7-doSS4
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Wizard » 22-12-2014 10:12

Ben 't met je eens -wanneer je deze beelden ziet - dat er slechts een handvol voorzetten van de vleugels komen (in het filmpje in ieder geval de 3e en 4e goal), en dat er veel goals via de centrale lijn komen. Blijkbaar heeft hij een goede loopbeweging. Maar goed, zoals eerder door Scandinavië volgers op dit forum is gesteld, geven de verdedigers veel meer ruimte weg. Je ziet dat hij bij alle goals door het midden veel ruimte krijgt van de verdedigers.
De uitspraak die ik deed baseer ik op uitspraken van Dalgaard. Hij gaf bij zijn komst zelf aan sterk voor de goal te zijn. Wanneer je sterk voor de goal zegt te zijn, ben je sterk bij indirect dode spelmomenten en voorzetten.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Lardy » 02-01-2015 21:10

Ik lees net dat Fernandez niet naar NAC wil, niet een idee om Dalgaard aan NAC te verhuren, of welke club dan ook. Deze jongen moet gewoon iedere week 90 minuten voetballen op Eredivisie niveau om de stap naar het eerste van Heerenveen te maken. Ik zie het overigens niet gebeuren dat hij die stap maakt, maar die mogelijkheid moet je hem wel geven. Nu heb je er ook geen reet aan.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor patjuhh » 02-01-2015 21:21

Beter verkopen ze deze man aan NAC
patjuhh
Bankzitter
 
Berichten: 32
Geregistreerd op: 05-05-2014 13:21
Woonplaats: Fryslân

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor zweed1 » 02-01-2015 21:22

Lardy schreef:Ik lees net dat Fernandez niet naar NAC wil, niet een idee om Dalgaard aan NAC te verhuren, of welke club dan ook. Deze jongen moet gewoon iedere week 90 minuten voetballen op Eredivisie niveau om de stap naar het eerste van Heerenveen te maken. Ik zie het overigens niet gebeuren dat hij die stap maakt, maar die mogelijkheid moet je hem wel geven. Nu heb je er ook geen reet aan.


Prima idee, onze Deense vriend vertelde net op het forum niet verrast te zijn dat Dalgaard het moeilijk heeft. Vraag mij wel af wie deze speler heeft bekeken. Staat ook in Denemarken als traag en weinig balvaardig te boek.
Laatst bijgewerkt door zweed1 op 03-01-2015 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor oldtimer » 03-01-2015 01:48

patjuhh schreef:Beter verkopen ze deze man aan NAC


En NAC zou dus blij moeten zijn met deze speler omdat ze een paar punten lager staan dan Heerenveen?
Kortom: jullie als no. 17 zijn de perfecte club voor deze op zijn best matige speler?
Wat een arrogantie!
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Knipecity » 03-01-2015 08:17

Geen arrogantie, maar realistisch. Heerenveen is wel een aardige stap hoger dan NAC, zoals Ajax een stap hoger is dan Heerenveen, ondanks dat wij tegen hen onderling laatst, lang de betere waren.
Je ziet het ook aan een De Kamps. Hier totaal kansloos voor een basisplaats, bij NAC staat hij altijd in de basis, als hij niet geschorst is. Het niveau van de Heerenveen-spelers ligt gewoon een stukje hoger dan die van NAC.

Neemt niet weg dat ik denk dat Dalgaard gewoon niet goed genoeg is voor de eredivisie.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Gekko » 03-01-2015 10:18

Iemand van die leeftijd moet er meteen staan of echt een pinchhitter zijn. Beide is niet het geval, wat ook de redenen mogen zijn. Dus is kijken naar een andere oplossing (buitenshuis), misschien na afloop vh seizoen verstandig. Anders heb je iemand die meehobbelt maar niets toevoegt. Zonde voor hem en de club.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Superfean4 » 13-01-2015 21:53

http://www.feanonline.nl/nieuws/7428/-v ... kken-.html


Tja, wat mij betreft kopen ze hem gelijk terug
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Neymar » 13-01-2015 23:45

Met een beetje verlies verkopen, trots inslikken en doorgaan.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor fuotbalgek » 14-01-2015 10:26

Eerste mogelijkheid om enigszins acceptabel van hem af te komen aangrijpen. Loopt wel een leuke tweede spits in de jupiler league voor dat wisselgeld, Almere en Oss bv.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor rienksch » 14-01-2015 13:02

Ik sta er nog van te kijken dat iemand hem nog wil hebben hij heeft in dit afgelopen half jaar helemaal niks gepresteerd en gelukkig voor ons hebben wij met Uth een spits die doelpunten kan maken en mee kan voetballen anders stonden we nu wel in het rechterrijtje.
Avatar gebruiker
rienksch
Nieuw talent
 
Berichten: 126
Geregistreerd op: 23-04-2014 21:22
Woonplaats: Drachten

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Mackan68 » 14-01-2015 13:09

rienksch schreef: anders stonden we nu wel in het rechterrijtje.

Dat staan we al!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor rienksch » 14-01-2015 15:43

Bubbe schreef:Rienksch bedoelde het rechterrijtje van het rechterrijtje. :mrgreen:


Ja, foutje van mij! :P
Avatar gebruiker
rienksch
Nieuw talent
 
Berichten: 126
Geregistreerd op: 23-04-2014 21:22
Woonplaats: Drachten

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Mackan68 » 15-01-2015 17:41

Thomas heeft geleerd van de uitspraken van Vonk. Hij gaat lekker afwachten. Hij heeft het hier naar zijn zin ondanks beperkte speeltijd. Maar hij heeft een prima contract en financiële zekerheden. Een vertrek naar Noorwegen moet voor hem wel behoorlijk aantrekkelijk gemaakt worden wil hij hier niet gewoon rustig op zijn kans wachten. Nog 3 jaar. Alle tijd. Ik blijf me afvragen hoe ze erbij gekomen zijn om hem op zijn 30e een contract voor 4 seizoenen aan te bieden. Bizar als je er goed over nadenkt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Neymar » 15-01-2015 19:30

Mackan68 schreef:Thomas heeft geleerd van de uitspraken van Vonk. Hij gaat lekker afwachten. Hij heeft het hier naar zijn zin ondanks beperkte speeltijd. Maar hij heeft een prima contract en financiële zekerheden. Een vertrek naar Noorwegen moet voor hem wel behoorlijk aantrekkelijk gemaakt worden wil hij hier niet gewoon rustig op zijn kans wachten. Nog 3 jaar. Alle tijd. Ik blijf me afvragen hoe ze erbij gekomen zijn om hem op zijn 30e een contract voor 4 seizoenen aan te bieden. Bizar als je er goed over nadenkt.


Ook als je er niet goed over na denkt is het bizar.

Denk trouwens niet dat zijn salaris enorm hoog is, ofja ik hoop het niet.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Thinkman » 15-01-2015 19:43

Het " uitstekende contract" is voor Dalgaard een motief om te blijven, zo geeft hij eerlijk toe. Ook gezien zijn leeftijd en de duur van het contract maken een overgang naar elders waarschijnlijk gekkenwerk voor hem. Het contract dat hij hier mocht ondertekenen valt ook in de categorie " gekkenwerk".
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Delars » 30-01-2015 09:39

Volgens de Telegraaf heeft een Deense club zich donderdagavond gemeld voor de huur van Dalgaard. Vonk geeft de interesse toe maar noemt het 'flauw en verre van concreet'.
Avatar gebruiker
Delars
Selectiespeler
 
Berichten: 369
Geregistreerd op: 08-12-2013 10:13

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Magnus Eikrem » 30-01-2015 10:06

De (eventuele) verhuur van Dalgaard schieten we m.i. niks mee op. De club die hem over zal nemen (Viborg?) gaat waarschijnlijk niet zijn hele salaris overnemen, waardoor Heerenveen alsnog een deel moet betalen. An sich is dat niet het ergste, maar Thomas is al 30 jaar, daar zit weinig tot geen rek meer in. Volgend jaar heb je hem dan wellicht terug, en ben je per saldo niks opgeschoten.
Magnus Eikrem
Nieuw talent
 
Berichten: 86
Geregistreerd op: 24-09-2013 14:42

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor ET » 30-01-2015 10:11

Behalve toch een beetje geld...
He is back (for what it's worth)
Avatar gebruiker
ET
Nieuw talent
 
Berichten: 91
Geregistreerd op: 23-09-2005 21:40
Woonplaats: Heerenveen

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Fryskeboy22 » 30-01-2015 10:20

Die Deense club mag voor dat huurbedrag Dalgaard wel gelijk overnemen wat mij betreft.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Superfries88' » 30-01-2015 10:37

Magnus Eikrem schreef:Viborg?


Volgens De Telegraaf gaat het om een club uit de hoogste divisie van Denemarken. Viborg valt dan af.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Crash » 30-01-2015 10:39

Deze beste man laten gaan. Desnoods voor niets. Probeer zijn contract maar af te kopen net als bij Pappa destijds. Slikken, verlies pakken en weer doorgaan.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Grimo » 30-01-2015 12:26

Crash schreef:Deze beste man laten gaan. Desnoods voor niets. Probeer zijn contract maar af te kopen net als bij Pappa destijds. Slikken, verlies pakken en weer doorgaan.


Dus 7 ton in een half jaar afschrijven en hem ook nog een jaarsalaris(??) meegeven? Dure grap. Overigens denk ik dat Dalgaard ala Kenny Steppe hier gewoon zijn tijd uit gaat zitten. Dit salaris zal hij in Denemarken niet krijgen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor edaluz » 30-01-2015 12:40

Grimo schreef:Dus 7 ton in een half jaar afschrijven en hem ook nog een jaarsalaris(??) meegeven? Dure grap. Overigens denk ik dat Dalgaard ala Kenny Steppe hier gewoon zijn tijd uit gaat zitten. Dit salaris zal hij in Denemarken niet krijgen.


Wat ik mij afvraag: wat verdient de beste man eigenlijk ongeveer? Dat zal, als gevolg van salarisplafond, stuk minder zijn jaren hiervoor. Schat zelf zo rond de 2 - 3 ton per jaar?

Tevens moet je ook meenemen in de beslissingen om af te schrijven, of Dalgaard een andere (talentvolle) spits niet in de weg staat. Zolang hij hier is, zal ie meetrainen met het 1e en ook een plek op de bank warmhouden.
want morgen wordt alles anders
edaluz
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:49
Woonplaats: de hoofdstad

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Crash » 30-01-2015 12:45

Grimo schreef:Dus 7 ton in een half jaar afschrijven en hem ook nog een jaarsalaris(??) meegeven? Dure grap. Overigens denk ik dat Dalgaard ala Kenny Steppe hier gewoon zijn tijd uit gaat zitten. Dit salaris zal hij in Denemarken niet krijgen.


Ja. Absoluut! Zeker wanneer je hem nog maar één jaarsalaris mee zou hoeven geven zoals in jouw voorbeeld. Zou een werelddeal zijn zelfs.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Grimo » 30-01-2015 13:19

Crash schreef:Ja. Absoluut! Zeker wanneer je hem nog maar één jaarsalaris mee zou hoeven geven zoals in jouw voorbeeld. Zou een werelddeal zijn zelfs.


Ik zou proberen hem te slijten voor 2, 3 ton. Zal in Denemarken toch nog wel gewild zijn. Dan houd je de finacieele schade beperkter.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Voorstopper » 30-01-2015 13:22

Grimo schreef:Ik zou proberen hem te slijten voor 2, 3 ton. Zal in Denemarken toch nog wel gewild zijn. Dan houd je de finacieele schade beperkter.

Hij is vast nog wel gewild maar er zijn in heel Scandinavie misschien 4/5 clubs die zijn salaris überhaupt op kunnen hoesten en die zitten niet te wachten op deze man. De clubs in de kelder van de Deense Eredivisie kunnen hem niet betalen en water bij de wijn doen heeft hij niet zo'n zin in. Ik kan hem daarin geen ongelijk geven.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Crash » 30-01-2015 13:31

Precies. Dus je zult mee moeten denken met hem. En met meedenken bedoel ik natuurlijk geld meegegeven. Zodanig dat Dalgaard er zelf beter van wordt. Hij speelt elders wél en ontvangt er misschien een derde van wat hij hier verdient. Dan moet je hem dus ongeveer 2/3 van zijn huidige contract uitbetalen. Alleen zo kun je het interssant maken voor hem. Net als in het geval 'Pappa' destijds.

We hebben er niets aan dat hij bij ons op de tribune zit, of erger nog, op de bank, alwaar hij de doorstroom van jeugdspelers blokkeert.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Thomas Dalgaard

Berichtdoor Voorstopper » 30-01-2015 13:37

Je zult wel iets met hem moeten als hij hier uit beeld raakt. Een verhuur waarbij de hurende partij een deel van zijn salaris overneemt is dan een logische optie. Dan ben je hem zo kwijt verwacht ik. Vind ik eigenlijk logischer dan hem direct maar een pak geld meegeven. Hij kan zich in de kijker spelen door wekelijks te spelen en de club bespaart op salaris. Je kunt dan kijken of je hem tussentijds toch kunt slijten of je verhuurt hem voor de rest van zijn contractperiode. Misschien kun je zo 50% op zijn salaris besparen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten

cron