Memorabele momenten

> voor al het historische leesvoer...

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Memorabele momenten

Berichtdoor Skip » 03-02-2005 12:45

Heerlijk om SC Heerenveenherinneringen op te halen. Fantastische wedstrijden, heerlijke goals, ludieke supportersacties, massale volksverhuizingen en huldigingen, maar ook degradatie, bijna-faillissement, ontslag, dramatisch verlies en relletjes.
Kortom, welke memorabele SCH-momenten zijn in jullie geheugen blijven hangen?

Om een voorzet te geven: de superspannende thuiswedstrijd tegen Vitesse in het seizoen 90/91 (eerste jaar eredivisie). Heerenveen vocht tegen degradatie en knokte voor wat het waard was. Vlak voor tijd scoorde Rene v/d Gijp met een formidabele vrije trap van zo'n 35m en bezorgde ons de punten. Het stadion stond volledig op z'n kop.
Skip
Selectiespeler
 
Berichten: 266
Geregistreerd op: 03-05-2004 14:28

Berichtdoor vlqrt » 03-02-2005 12:54

Ik vond de verloren wedstrijd thuis tegen National Bukarest mooi. Het hele stadion dat achter het team ging staan. Alleen jammer dat we verloren.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor el nino » 03-02-2005 13:02

De bekerwedstrijd thuis ,in het oude abelenstra stadion, tegen PSV zal ik niet vergeten. In de laatste minuut 1-1 door Tammer en in de verlenging de 2-1 door Marco Roelofsen... Prachtige tafarelen na de wedstrijd :D
el nino
Selectiespeler
 
Berichten: 242
Geregistreerd op: 14-01-2003 10:57
Woonplaats: joure

Berichtdoor Frisian Viking » 03-02-2005 13:09

Ik kan me nog een wedstrijd herinneren tegen PSV. We kwamen met 3-0 achter en er was nog een halfuur te spelen. Foppe gooide er nog 2 aanvallers bij waardoor we met 5 spitsen speelden. Uiteindelijk werd het nog 3-3, een knotsgekke voetbalavond, heerlijk....

Verder waren de wedstrijden tegen Vitesse ook altijd leuk toen Sander Westerveld daar nog op doel stond. SANDER IS EEN MIETJE!!! SANDER IS EEN MIETJE!!! Hij werd daar zo zenuwachtig door dat hij de gekste dingen ging doen. Hands buiten het strafschop gebied, hij veroorzaakte nog een penalty. Prachtig.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Raider » 03-02-2005 14:01

Dat vind ik ook el nino,daar was ik ook bij .ik weet nog dat er al veel mensen weggingen en plotseling kwamen ze weer terug.Die wedstrijd is mij dus ook het meest bijgebleven
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Berichtdoor Glick » 03-02-2005 14:08

De amstelcupfinale in 1997...

geweldig, nog nooit zoveel bussen tegelijk gezien! 1 grote gekte gedurende de heenreis! viaducten compleet vol, met spandoeken... echt mooi om daarvan een onderdeel te mogen zijn
Legendarysk
Avatar gebruiker
Glick
Basisspeler
 
Berichten: 502
Geregistreerd op: 14-01-2003 15:43
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor Jeroen » 03-02-2005 14:18

Die amstelcup is ook gelijk mijn grootste teleurstelling. Iedereen dacht dat we die cup even op kwamen halen... :cry:
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor André » 03-02-2005 14:22

Nog lekker vers in het geheugen:
SC Heerenveen - Stuttgart. Heerlijke sfeer met een onverwacht resultaat.
Een ander speciaal moment was natuurlijk de bekerwedstrijd tegen Willem II met als eerste keer het NN vak. :stan:
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Berichtdoor rottevalle » 03-02-2005 16:15

Ajax thuis een paar jaar geleden 5-1 :D
Ajax had geen uitpubliek mee alleen de hoge pieten van Ajax zaten er.
Avatar gebruiker
rottevalle
Wereldspeler
 
Berichten: 1157
Geregistreerd op: 01-09-2003 14:39
Woonplaats: Rottevalle

Berichtdoor Superfries88' » 03-02-2005 16:27

SC Heerenveen - Feyenoord 0-1.

Feyenoord ging vooraf niet in de houding staan voor het Friese volkslied, een schot van Tininho na een fout van Vonk bleek voldoende voor een zege. Deze zege was de laatste voor de Rotterdams de laatste jaren, mooi houden zo ook :wink:.

Verder zijn er natuurlijke vele memorabele wedstrijden geweest.
SC Heerenveen - PSV (ook al eerder genoemd) 3-3, na een 0-3 achterstand nog een 3-3 eindstand. Van Nistelrooij was na de wedstrijd behoorlijk ziek van die puntendeling kan ik me herinneren.

De bekerfinale tegen Ajax, ondanks een 6-2 nederlaag een fantastisch feest (al was ik er zelf niet bij, was toen nog niet echt een voetbalfan). Als 1e divisieclubje wat 12 jaar eerder nog zo goed als dood leek.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor KingFoppe » 03-02-2005 16:56

Enkele kleinere hoogtepuntjes:


Amica uit in '98:

25 gulden(!) in de pot en het niet op kunnen krijgen, zelfs niet als je de locale bevolking trakteert. Het voetbal was iets minder........

Groningen thuis:

Laatste minuut Samaras over het beentje van Boekweg


Valencia uit:

Bang om te juichen, bij de goal van Venema, omdat het zo steil was dat je bijna naar beneden vloog. En daarna bij Manolo een biertje.

De 2-2 tegen Heracles in de nacompetitie

De kleine bekerfinale tegen FC Twente

Lang leve Ruud.

SVV-SC Heerenveen

Schelden op die Peter Barendse die de 1-0 maakte
No retreat, No surrender!
KingFoppe
Nieuw talent
 
Berichten: 109
Geregistreerd op: 14-05-2003 08:06
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor Frisian » 03-02-2005 17:15

vlqrt schreef:Ik vond de verloren wedstrijd thuis tegen National Bukarest mooi. Het hele stadion dat achter het team ging staan. Alleen jammer dat we verloren.

Die wedstrijd hebben we toch met 2-0 gewonnen?
De uitwedstrijd verloren we met 3-0.
Vond ik ook een geweldig moment.
De media zaagde behoorlijk aan de poten van Foppe, en hoe wij toen die wedstrijd achter de ploeg en vooral achter Foppe gingen staan was geweldig.
Verder de 1e promotie naar de eredivisie.
En natuurlijk de bekerreeks, de kwartfinale van de beker tegen PSV in het oude stadion, wat een sfeer.
Toen met de halve finale tegen Den Bosch deden we het nog eens dunnetjes over.
Maar toen de Finale tegen Ajax, jammerlijk verloren maar wat een geweldige dag, die zal ik nooit meer vergeten. :mrgreen:
Avatar gebruiker
Frisian
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 10-07-2004 11:43

Berichtdoor Heerenveen in mijn hart » 03-02-2005 17:17

Ik kom niet zo vaak maar mijn eerste 2 wedstrijden en voralsnog laatste:

Bukarest thuis:

NN-Vak duidelijk te horen ik zat er bijna tegenover.Een paar vrienden van mij zaten naast het uitvak waar een mannetje of 7 zat en die wilden zingen maar ze werden bedriegd door die vrienden van mij :lol: toen hielden ze hun mond.
Wedstrijd zelf niet veel gevolgd was meer bezig met zingen.Vooral toen er een postje getijdrekt werd door een speler van hun,werd hij helemaal uitgescholden gefloten etc.


De Graafschap thuis:

Wat heerste er een grafstemming maar we wonnen toch maar lekker.Toen bleek dat ik de trein gemist had omdat ik de hele wedstrijd bleef,tot het einde.
Ik weet nog maar een ding:

Er werd gescoord en ik riep:Hakkanson omdat ik dacht dat die gescoord had,kom ik thuis bleek dat Hakkanson niet eens speelde :wink:
Was toen geen echte heerenveen supporter.Nu wel.

Dit waren mij enige twee wedstrijden maar er komen nog wel een heleboel als ik op me zelf woon.

Dieptepunt:
RBC uit:
Ik wilde gaan had al een kaartje gekocht maar toen lag ik met een keelontsteking op bed :?
Met nieuwnoord op weg naar een sfeervol ABE Lenstra Stadion!
Heerenveen in mijn hart
Nieuw talent
 
Berichten: 130
Geregistreerd op: 07-08-2004 01:15
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-02-2005 17:32

Mijn mooiste voetbalmoment?

In de Champions League thuis tegen Olympiakos Pireaus. Een zenuwslopende wedstrijd die 8 minuten voor tijd werd beslist door een kopbal van Daniel Jensen.
Na de wedstrijd het nummer Simply the Best en steeds als ik dat nummer hoor, denk ik juist aan die wedstrijd.

Mijn dieptepunt bij Heerenveen ?

Ik denk toch de bekerfinale in 1997 tegen Roda JC. Geweldige dag gehad, maar de uitslag was pijnlijk.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Berichtdoor MannusD » 03-02-2005 17:59

Ik kan me ook nog goed een wedstrijd tegen vitesse thuis herrineren. We stonden volgens mij bij rust kansloos met 2-0 achter. Uit eindelijk waren het 2x sammy en daarna van nistelrooy die de wedstrijd even helemaal omdraaide. Wat een sfeer was het toen!
Ook twente uit kan ik me nog herrineren met pahlplatz nog bij Heerenveen. Hij werd aldoor uitgescholden en toe gezongen met er is maar 1 echte pahlplatz (doelend op theo pahlplatz). Uiteindelijk stond het ver in de blessuretijd 1-1 totdat pahlplatz de bal er in knalde. Nog nooit zo'n vreugde explosie gezien wat was dat geweldig. Minuten lang daarna kunnen zingen dat er inderdaad maar 1 echte pahlplatz was :D

Ook de wedstrijd tegen NAC voor de beker ergens in 1995. Voor het eerst suddendeath. schoot regtop de 3-2 binnen. De NAC supporters waren toen al begonnen om de staanplaatsen te maken van het uitvak ;).
MannusD
Bankzitter
 
Berichten: 49
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:07
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Elwin » 03-02-2005 18:02

Ik denk het afscheid van foppe op het kuperus-plein
Avatar gebruiker
Elwin
Nieuw talent
 
Berichten: 105
Geregistreerd op: 03-02-2005 13:46
Woonplaats: Katlijk

Berichtdoor Joho » 03-02-2005 18:17

Ook een keertje 3-3 thuis tegen Ajax. Vooraf totaal kansloos geacht door veel blessures en daardoor een piepjonge achterhoede. De 3-3 was van Tony Alberda. Achterin met oa Pander en Venema als ik het goed heb.
Joho
Basisspeler
 
Berichten: 661
Geregistreerd op: 22-12-2004 20:52

Berichtdoor FeanFanForLife » 03-02-2005 18:54

:lol: :lol: Dat is voor mij het moment dat Marcus Allbäck debuteerde. Het is een geweldige speler.!! En later dat Mika Väyrynen bij heerenveen kwam!! Jammer dat MArcus weg is!! En het afscheid va n Foppe op het Cuperusplein was erg mooi!
FeanFanForLife
Wereldspeler
 
Berichten: 1204
Geregistreerd op: 02-02-2005 17:41
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor master_willem » 03-02-2005 20:58

4/5/6(??) jaar geleden speelde Heerenveen Europees voetbal (intertoto?), het was iig thuis tegen een onbekende club uit Rusland (?, in die buurt). Ik mocht mee met een vriend, binnen een paar minuten was het 0-1. Wij denken, nou dat wordt nog leuk...

Dat werd het ook :P , 4/5-1 gewonnen d8 ik.

Weet iemand trouwens ook welke wedstrijd dit was?
Ja, of niet.
Avatar gebruiker
master_willem
Nieuw talent
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 23-10-2004 14:24
Woonplaats: Hallum

Berichtdoor Superfries88' » 03-02-2005 21:12

Ik denk dat je bedoelt: SC Heerenveen - Liepaja Metalurgs 6-1
Liepaja won in Letland met 3-2, in Heerenveen werd het al na 5 minuten 0-1 door Dobrecovs geloof ik.

Via Allbäck (3), Lurling (penalty), Talan en Jensen (weet ik niet zeker) liep Heerenveen uit naar een 6-1 zege. Daarna werd het uitgeschakeld door FC Basel.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor master_willem » 03-02-2005 21:15

Ja, die bedoel ik ja.
Thnx, was trouwens wel leuke wedstrijd. :mrgreen:
Ja, of niet.
Avatar gebruiker
master_willem
Nieuw talent
 
Berichten: 68
Geregistreerd op: 23-10-2004 14:24
Woonplaats: Hallum

Berichtdoor Heerenveen in mijn hart » 04-02-2005 09:34

Mijn andere memorabele wedstrijden heb ik beleefd via de radio:

Heerenveen-Ajax 5-1,

Ajax stond eerst met 0-1 voor maar vlak voor rust kwam heerenveen langszij.Toen kon ik Heerenveen-ajax niet meer volgen omdat Psv een CL duel moest spelen en dat kwam volledig live.Toen rond 22.15 bleek dat Heerenveen over Ajax heen gelopen was.

Heerenveen-Feyenoord 3-1:

Feyenoord kwam eerst met 0-1 voor maar ik was er zeker van dat Heerenveen zou winnen en ja hoor Denneboom was in vorm(het was dicht bij de kerst dus..) hij scooorde er 2 en we wonnen met 3-1.

Heerenveen-Psv 3-2:

Psv kwam vlak voor de rust op 0-1 maar nog vlakker voor de rust kwam Heerenveen weer langszij.Toen kwam Psv op 1-2 maar even daarna was het 2-2.En toen hoorde ik een gejuich ik dacht dat Heerenveen gescoord had,maar het bleek dat v.Bommel een rode kaart kreeg.Toen wist ik dat het goed zat en we wonnen ook nog.Een paar dagen later kregen we Ajax op bezoek en die wonnen we ook.
Fantastisch altijd als Heerenveen van de top-3 wint!!!

En memorabele dingen vind ik het altijd als Heerenveen goede commentaar krijgt.
Dat is zo mooi....

Kan wel janken dan................maar ik doe het niet!!
Met nieuwnoord op weg naar een sfeervol ABE Lenstra Stadion!
Heerenveen in mijn hart
Nieuw talent
 
Berichten: 130
Geregistreerd op: 07-08-2004 01:15
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor kukkel » 05-02-2005 15:00

iid tegen psv 93..........en de "troostfinale"tegn twente in zwolle...ook leuk.nog een ereronde gemaakt met de spelers op het veld .geinig
 con·ti·nu·ï·teit de; v onafgebroken duur
Avatar gebruiker
kukkel
Basisspeler
 
Berichten: 786
Geregistreerd op: 08-10-2004 12:25

Berichtdoor Edmanian Devil » 06-02-2005 17:35

Off-topic:
Heerenveen in my hart schreef:Een paar vrienden van mij zaten naast het uitvak waar een mannetje of 7 zat en die wilden zingen maar ze werden bedriegd door die vrienden van mij :lol: toen hielden ze hun mond.

Hahaha, wat een lol :frown: Zou me rotschamen...


On-topic:

MannusD schreef:Ook twente uit kan ik me nog herrineren met pahlplatz nog bij Heerenveen. Hij werd aldoor uitgescholden en toe gezongen met er is maar 1 echte pahlplatz (doelend op theo pahlplatz). Uiteindelijk stond het ver in de blessuretijd 1-1 totdat pahlplatz de bal er in knalde. Nog nooit zo'n vreugde explosie gezien wat was dat geweldig. Minuten lang daarna kunnen zingen dat er inderdaad maar 1 echte pahlplatz was :D


Is ook voor mij een hoogtepunt. Ik woonde toen in Enschede en was zó blij, vooral voor Pahlplatz. Toen ik naar huis fietste, zag ik alleen maar chagrijnige mensen. Ik kon m'n lach niet onderdrukken :D Maar ook de bekerfinale tegen Roda, de westrijden in de CL en de (gewonnen) wedstrijden tegen de top3 blijven me bij.
Avatar gebruiker
Edmanian Devil
Basisspeler
 
Berichten: 868
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:42
Woonplaats: Zwolle

Berichtdoor dekoning » 06-02-2005 21:07

Niet leuk, maar wel in de herinnering blijvend, de uitwedstrijd tegen NAC ergens begin/halverwege de jaren '90 in het oude NAC stadion aan de Beatrixstraat. Bij opkomst van de beide teams vloog het dak van de tribune tegenover ons (de B-Side, B-Side Brandweer-Side zongen we) in de fik, wat een brand was dat zeg. Na het blussen werd er wel afgetrapt en stonden we vrijwel direct met 0-1 voor door een doelpunt van Romeo Wouden. Uiteindelijk werd er verloren met 5 of 6-1....
Tja....
dekoning
Basisspeler
 
Berichten: 691
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:48

Berichtdoor Skip » 07-02-2005 11:54

Ook halverwege jaren 90: Heerenveen-Ajax. Volgens mij de wedstrijd met al die jonkies waar Joho aan memoreerde. In vak 15 (toen nog jeugdvak/cross-side) zat een of andere idioot die normaalgesproken fanatiek voor Heerenveen was, maar tegen Ajax ineens voor de Amsterdammers. Ajax scoorde en genoemde gast ging staan en stak een bengaalse fakkel af, te midden van de H'veensupporters. Het doelpunt werd echter afgekeurd en zo stond hij daar moederziel alleen met z'n fakkeltje tussen de lachende Hveenfans. Tot overmaat van ramp werd hij ook nog afgevoerd door stewards. Volgens mij heb ik m nooit weer gezien, maar wat was dat lachen zeg!
Skip
Selectiespeler
 
Berichten: 266
Geregistreerd op: 03-05-2004 14:28

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-02-2005 16:16

De bekerwedstrijd Heerenveen - PSV in 1993. Tammer die in de allerlaatste minuut de gelijkmaker scoort. Stadion op zijn kop, verlenging en 2-1 door Roelofsen. Wat een topsfeer toen!
Ook de wedstrijd tegen Fortuna in de nacompetitie van dat jaar staat nog vers in het geheugen. We moesten winnen en 10 minuten voor tijd wist Tammer pas te scoren. Promotie dus.
Verder:
Cl tegen Olympiakos P en de 1-5 in het Oosterpark (96??)
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor Frisian Viking » 07-02-2005 17:29

Heerenveen rules schreef:De bekerwedstrijd Heerenveen - PSV in 1993. Tammer die in de allerlaatste minuut de gelijkmaker scoort. Stadion op zijn kop, verlenging en 2-1 door Roelofsen. Wat een topsfeer toen!
Ook de wedstrijd tegen Fortuna in de nacompetitie van dat jaar staat nog vers in het geheugen. We moesten winnen en 10 minuten voor tijd wist Tammer pas te scoren. Promotie dus.
Verder:
Cl tegen Olympiakos P en de 1-5 in het Oosterpark (96??)

Ik was er zelf niet bij, maar ik heb laatst een mooi nummer van iemand gekregen. We are de champions en daartussen door hoor je het verslag van Omrop Fryslân bij de goals. Prachtig...
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Romano for president » 07-02-2005 17:49

Champions leaque wedstrijd uit tegen Valencia. Het was steenkoud, omdat die spanjaarden ons ergens bovenin het stadion hadden gepropt, maar toch een mooi resultaat behaald.)1/1 voor de mensen die het niet weten, doelpunten gescoord door rechtsback Ronnie Venema'.

Daarna nog even een borreltje gehaald in de Manolo bar.

Heb daar nog een mooi shawltje van overgehouden in het zwart oranje met alle deelnemers van die CL/poule erop.

Verder de wedstrijd in Polen tegen Amica Wronki waar we superslecht speelden maar toch wonnen door een doelpunt van Dennis de Nooijer volgens mij. Daar kon je nog lekker een feestje bouwen voor een paar eurootjes.
Tink om de beam!!!!!
Romano for president
Basisspeler
 
Berichten: 551
Geregistreerd op: 22-05-2003 11:01
Woonplaats: Haarlem

Berichtdoor vlqrt » 07-02-2005 19:39

De thuiswedstrijd tegen Amica was ook leuk, zelfs de polen deden mee aan de wave .... terwijl ze achter stonden.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Volgende

Keer terug naar De Pronkkeamer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten