Jukka Raitala

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor oldtimer » 25-09-2014 11:41

Vind ik niet eens zo'n gek idee, al los je daar het "Van Anholt - probleem" natuurlijk niet mee op.
Op ook mij komt het erg armoedig over, al die rechtspoten op links. Precies wat je zegt: geen gezicht! Al hebben we daar destijds wel de CL mee gehaald na het verdwijnen van Samarczic. Lurling en Pahlplatz waren vrijwel stijf rechts.
Overigens: ook Sam Larsson zoekt vrijwel voortdurend naar zijn rechterbeen. Maar die heeft toch wel een paar specifieke kwaliteiten die hem meer geschikt maken voor die positie. Al heb ik die meer gezien in de Zweedse YT - fimpjes dan tot dusver op ons veld.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Wizard » 26-09-2014 11:54

Daarvoor is hij technisch te beperkt en ook niet snel genoeg op de eerste meters.
Wanneer Pelé heeft aangegeven niet op het middenveld te willen spelen, dan houdt 't simpel op en zal hij 't moeten doen als linksback aangezien Marzo het prima doet als rechtsback.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Fryskeboy22 » 19-10-2014 19:10

Ik was serieus enthousiast toen Jukka erin kwam als linksbuiten voor Thorsby, Jukka heeft namelijk wel een goede voorzet met zijn linkerbeen in huis wat handig kan zijn vanaf links zonder eerst naar binnen te moeten draaien en kappen en vervolgens met rechts.... en hoopte op hoogstens 1 of 2 voorzetten richting Uth, maar nee. Weer door de mand gevallen deze jongen.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor DSCH » 19-10-2014 19:20

Fryskeboy22 schreef:Ik was serieus enthousiast toen Jukka erin kwam als linksbuiten voor Thorsby, Jukka heeft namelijk wel een goede voorzet met zijn linkerbeen in huis wat handig kan zijn vanaf links zonder eerst naar binnen te moeten draaien en kappen en vervolgens met rechts.... en hoopte op hoogstens 1 of 2 voorzetten richting Uth, maar nee. Weer door de mand gevallen deze jongen.


Ik was meer verbaasd dan enthousiast. Raitala als linksbuiten is toch een lachertje!? Ik had liever van Amersfoort of zelfs Varga gezien. Die weten tenminste hoe je als linksbuiten moet spelen. Verder vond ik ook dat wanneer je Otigba brengt om wat te forceren dat je hem dan gewoon in de spits moet zetten en dan maar alles lang op Otigba. Overigens kan je Raitala niets verwijten, hij kan er ook niets aan doen dat er verder geen buitenspelers zijn.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Fryskeboy22 » 19-10-2014 21:06

DSCH schreef:
Ik was meer verbaasd dan enthousiast. Raitala als linksbuiten is toch een lachertje!? Ik had liever van Amersfoort of zelfs Varga gezien. Die weten tenminste hoe je als linksbuiten moet spelen. Verder vond ik ook dat wanneer je Otigba brengt om wat te forceren dat je hem dan gewoon in de spits moet zetten en dan maar alles lang op Otigba. Overigens kan je Raitala niets verwijten, hij kan er ook niets aan doen dat er verder geen buitenspelers zijn.


Verbaasd was ik ook wel wat verbaasd, maarja Varga is er niet klaar voor en met Van Amersfoort blijf je het zelfde probleem houden als met Thorsby, het is bovendien inderdaad een lachertje maarja die mag je op de conto van Hans Vonk schrijven, hij heeft nagelaten om de vleugels goed te bezetten.

Raitala kan daar inderdaad niets aan doen, maarja die linkerbeen en directe voorzetten was eventueel een goede wapen geweest in vergelijking met de houterige Thorsby en V. Amersfoort. Helaas heeft het eigenlijk zoals verwacht slecht uitgepakt.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Joucke » 08-11-2014 22:14

Lekkere invalbeurt, met de gelijkmaker. Verder: geen idee op welke positie hij nou moest spelen. Middenveld?
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor BK2007 » 09-11-2014 12:25

Rataplan zelf stelt op feanonline dat hij linksbuiten speelde :lol:
Wie het weet mag het zeggen.
Ik zou gezien ons tekort aan buitenspelers eens kijken of hij een goede passeeractie heeft :mrgreen:
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Thinkman » 09-11-2014 13:26

Zoals vriend Pele van Anholt gister speelde, mag Raitala weer een beetje hopen op speeltijd. Pele zou toch echt op het middenveld moeten, en anders toch maar cashen, alhoewel hij meestal een van de steunpilaren is van dit elftal.
Ik ben héél benieuwd hoe ons elftal er na de winterstop uitziet!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor fuotbalgek » 09-11-2014 14:12

Joucke schreef:Lekkere invalbeurt, met de gelijkmaker. Verder: geen idee op welke positie hij nou moest spelen. Middenveld?


Het inbrengen van Raitala was puur een manier om Sinkgraven weer naar het centrum te krijgen. Daarmee zou je verwachten dat Raitala inderdaad dus op de linkerflank moest spelen. Kwam er niet zo heel goed uit naar voren :mrgreen:
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Erwin4ever » 29-11-2014 21:29

Ik vond Jukka, na een onwennig begin, een goede wedstrijd spelen.
Zeker in de tweede helft deed hij het prima.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor DSCH » 29-11-2014 22:25

Erwin4ever schreef:Ik vond Jukka, na een onwennig begin, een goede wedstrijd spelen.
Zeker in de tweede helft deed hij het prima.


voor een niet middenvelder speelde hij inderdaad redelijk, maar je kon duidelijk zien dat het niet zijn positie is. Hij had geen enkel idee waar hij moest lopen en stond meermaals anderen in de weg. In de tweede helft ging dat inderdaad iets beter, maar de volgende keer heb ik toch liever Pele op het middenveld. Laat het wel duidelijk zijn dat Raitala hier niets aan kan doen. Hij kan het ook niet helpen dat hij daar wordt neergezet bij gebrek aan beter.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor siesta » 02-02-2015 09:47

Bedankt en tot ziens!
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Beetle » 06-02-2015 01:31

Er wordt in de VI gerept dat hij wegens trieste omstandigheden terug keert naar Finland. Iemand iets bekend?
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Feanfan 1 » 06-02-2015 06:49

Beetle schreef:Er wordt in de VI gerept dat hij wegens trieste omstandigheden terug keert naar Finland. Iemand iets bekend?

Zijn vader is niet heel lang geleden overleden.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Voorstopper » 12-02-2015 17:07

Heeft getekend bij Vestsjaelland in de Deense Superliga.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten