Kristoffer Nordfeldt

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-10-2014 16:44

Lardy schreef:Als jij die eerste goal hem aanrekent dan maakt hij inderdaad veel fouten per seizoen.


Haha, jij vindt niet dat een keeper moet heersen in zijn gebied? Dikke fout van hem.......als jij hem het niet aanrekent dan snap ik dat je hem een aardige keeper vindt. Hij is echt om te janken deze man!

Maar blijf hem verdedigen Lardy. Zet jezelf weer lekker voor lul.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-10-2014 16:51

Welke kwaliteiten? :lol: Een beetje doelman komt eruit bij die eerste goal. Nee, meneer doet het weer eens in zn broek. Angsthaas.
Laatst bijgewerkt door Heerenveen rules op 26-10-2014 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Lardy » 26-10-2014 16:52

Heerenveen rules schreef:Welke kwaliteiten? :lol:


Zet jezelf weer lekker voor lul.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor DSCH » 26-10-2014 16:53

Wat een ongelofelijke blunder. Had daarvoor niet echt het gevoel dat er wat aan de hand was, pas na die blunder en de 2-2 kreeg Zwolle weer vertrouwen. Ontzettend zuur dit, weer een voorsprong weggegeven.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-10-2014 16:53

Nou, welke dan Lardy? Ik ben benieuwd. Meer dan 1 kun jij niet noemen....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Lardy » 26-10-2014 16:58

Heerenveen rules schreef:Nou, welke dan Lardy? Ik ben benieuwd.


Hij heeft een prima reflex, sprongkracht, snelle spelhervatting, durft te voetballen. Minpunten is dat dat meevoetballen niet altijd goed gaat, maar hij krijgt ook een bal of 40 per wedstrijd. Dus gewoon kappen met die domme terugspeelballen.

En ja vandaag was een blunder. Maar sinds wanneer moeten wij een keeper bij Heerenveen verwachten die foutloos speelt. Velthuizen maakt blunder. Nienhuis, Ten Rouwelaar, Padt, keepertje van AZ. Cassilas, Joe Hart, De Gea, Buffon. Ook ik ben teleurgesteld, ook ik vond het een fout. Maar het voetbal was dramatisch en ik wil Nordfeldt niet de schuld geven van deze nederlaag. Want we kregen de eerste helft ook een 5 tegen 2 situatie, niet uitgespeeld. Dat vind ik een net zo grote blunder als die van Nordfeldt.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-10-2014 17:09

Durft te voetballen? Maar het is een drama. Negen van de tien uittrappen lever je in. Hij heeft een aarxige reflex zo nu en dan ja op de lijn. Maar tegen DKV stompt hij een simpel balletje zo het veld weer in.

Hij kan totaal niet voetballen, is enorm onzeker op hoge ballen( dus hoezo sprongkracht), heerst nooit in de 16, straalt niks uit behalve nonchalance en maakt veel te veel fouten. Ik ben helemaal klaar met deze man. Next!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Lardy » 26-10-2014 17:13

Ja, en dan moet De Fockert er in. Ik kan je op een briefje geven, die gaat ook fouten maken. En moet dan Noring er in? Zit gewoon de rit uit, geeft hem vertrouwen. De Roon kost ons ook wedstrijden, en die staat er ook nog in.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-10-2014 17:16

Als een speler niet presteert en dat doet hij niet. En in de topsport dien je dan vervanger te worden....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Lardy » 26-10-2014 17:23

Helemaal mee eens. Maar De Fockert is ook geen garantie voor succes. Mocht hij moeten banken dan snap ik dat wel. Ik wil alleen deze nederlaag niet helemaal aan Nordfeldt ophangen. En dan ook De Roon, Thorsby en Slagveer wissel.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Mackan68 » 26-10-2014 17:36

Lardy schreef:
De Fockert maakt nooit fouten?

Als je het geen kans geeft weet je dat niet. Net zo min als dat we voor dit seizoen een idee hadden of Uth het hier waar zou maken. Een ding is zeker. Nordfeldt heeft de afgelopen 2 wedstrijden een bijzonder prominente rol gespeeld in het verlies van 4 punten. En het zijn er dit seizoen al meer geweest. Slagveer staat al geruime tijd op de nominatie om na 1 helft gewisseld te worden omdat hij daarna onzichtbaar is. Nordfeldt is wat mij beteft ook bezig aan zijn laatste wedstrijden waarin hij maar mag blijven staan. Hoe onzeker en blunderend hij zich ook door de wedstrijden heen werkt. Nog 1 zo'n geval en dan mag wat mij betreft Maarten aan het werk. Dat hypen van deze middelmatige keeper mag wel eens stoppen.
Laatst bijgewerkt door Mackan68 op 26-10-2014 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor g11 » 26-10-2014 17:37

Lardy schreef:Helemaal mee eens. Maar De Fockert is ook geen garantie voor succes. Mocht hij moeten banken dan snap ik dat wel. Ik wil alleen deze nederlaag niet helemaal aan Nordfeldt ophangen. En dan ook De Roon, Thorsby en Slagveer wissel.


Dit topic gaat over onze vaste keeper.
De Roon, Thorsby, Slagveer en zelfs de Fockert schijnen hun eigen topic te hebben.

Ik zag ook dat Herman van Dijk een vreemde beweging maakt in de eerste helft, maar dat is toch geen reden om Nordfeldt dan maar te blijven opstellen.
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Heerenveen rules » 26-10-2014 17:42

Gaan wij nu een normale discussie voeren Lardy? :wink: Ik ben vaak kort na een niet gewonnen wedstrijd nogal wat geirriteerd....

Maar we hadden het in de eerste helft allang moeten af maken ja. Totaal geen overzicht voorin, want we hadden meerdere malen een overtal situatie. Het had zo 0-3 moeten staan. Dus in dat opzicht valt deze nederlaag niet alleen Nordfeldt aan te rekenen nee.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Mackan68 » 26-10-2014 17:44

Lardy schreef:Helemaal mee eens. Maar De Fockert is ook geen garantie voor succes. Mocht hij moeten banken dan snap ik dat wel. Ik wil alleen deze nederlaag niet helemaal aan Nordfeldt ophangen. En dan ook De Roon, Thorsby en Slagveer wissel.

Op zich eens. Maar in het geval van deze 3 zijn er door de smalle selectie weinig mogelijkheden, al zie ik graag Huser eens voor Slagveer invallen. Marten is aanvoerder en die wissel je niet snel. Met Maarten heb je de mogelijkheid van keeper te wisselen wel. Laat Nordfeldt maar eens goed voelen dat zijn plekje niet onomstreden is!! En laat hem maar vechten voor zijn plaats onder de lat.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Lardy » 26-10-2014 18:00

Heerenveen rules schreef:Gaan wij nu een normale discussie voeren Lardy? :wink: Ik ben vaak kort na een niet gewonnen wedstrijd nogal wat geirriteerd....


Het voelt nog wat onwennig. :lol:

Mackan68 schreef:Op zich eens. Maar in het geval van deze 3 zijn er door de smalle selectie weinig mogelijkheden, al zie ik graag Huser eens voor Slagveer invallen. Marten is aanvoerder en die wissel je niet snel. Met Maarten heb je de mogelijkheid van keeper te wisselen wel. Laat Nordfeldt maar eens goed voelen dat zijn plekje niet onomstreden is!! En laat hem maar vechten voor zijn plaats onder de lat.


Wie moet er dan in. Noring of De Fockert? Ik kan helaas nooit kijken bij de beloften.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Knipecity » 26-10-2014 18:11

Nordfeldt kost ons inmiddels meer punten dan dat hij pakt. Maar goed, vindt maar eens een keeper die echt punten voor je pakt. Heerenveen is nog nooit goed geweest in het scouten van keepers.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 26-10-2014 18:37

Wat betreft de eerste goal , daar had van de week Frans Hoek tijdens een meeting een mooie opmerking over. Hij noemt dat provocerend keepen , wil zoveel zeggen dat je als keeper al iets verder van je lijn af zou kunnen komen bij een vrije trap vanaf deze positie. Stel Nordfeldt had bij deze vrije trap nog 2 meter verder naar voren gestaan , maakt hij het zichzelf een stuk makkelijker. Tweede goal is een lelijke , maar in mijn optiek pakt hij nog voldoende ballen om vertrouwen in hem te houden.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Wizard » 26-10-2014 18:59

Ik hou van de persoonlijkheid van Nordfeldt. Fanatiek en altijd zeer gedreven. Normaal een goede lijnkeeper, maar dit seizoen kost hij ons meer punten dan dat hij oplevert. Wanneer je kijkt naar het linkerrijtje clubs heeft Nordfeldt de meeste blunders achter z'n naam staan. Zoals hier al terecht werd aangegeven: Dordrecht, Roda (beker), Cambuur en nu PEC. Waarbij deze tegen PEC wel een hele grove blunder was. Om hem nu meteen te vervangen lijkt me te drastisch, maar hij moet zich wel heel goed bewust worden dat dit wel de laatste blunder was. Keepers vervang je minder snel dan spelers, maar het begint nu echt te storen. En dan te bedenken dat meneer al 1,5 seizoen roept een stap hogerop aan te kunnen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor 1983 » 26-10-2014 19:15

Het is een fout en die maakt hij vaker, maar hij houdt er daarentegen ook heel veel uit. Te makkelijk om het weggeven van de punten aan hem toe te rekenen. Het was gewoon over het geheel niet best vandaag en die goal was uiteindelijk toch wel gevallen vrees ik, was verdiend. Dit is gewoon het lot van en keeper van Heerenveen niveau. Want dat is hij, niet meer niet minder. Kijk eens naar andere keepers van subtopclubs, bij hen gaat het echt niet veel anders, minder zelfs.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor H-J » 26-10-2014 19:36

Bij hoge ballen op een meter of 5-7 zie je hem niet. Altijd billen knijpen en spitsen vinden het heerlijk. Die hoeven niet bang te zijn voor 2 vuisten. Knal er gewoon eens in man.

2-2 is helder.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Wizard » 26-10-2014 19:42

1983 schreef:Het was gewoon over het geheel niet best vandaag en die goal was uiteindelijk toch wel gevallen vrees ik, was verdiend. Kijk eens naar andere keepers van subtopclubs, bij hen gaat het echt niet veel anders, minder zelfs.

1) Het gaat er niet om of die goal wel/niet was gevallen; dat zullen we nooit weten. Het was een blunder die ons wederom punten kost. Hoezeer ik ook van de mens Nordfeldt houd, het houdt momenteel niet over. Het is te wisselvallig.
2) Andere keepers van topclubs staan zoals ik me voor de geest kan halen maximaal op 1 blunder. Velthuizen mijns inziens op een blunder en een fout. Kijk de tegengoals nog eens na tegen Dordrecht, Roda, Cambuur en nu tegen PEC. Alle 4 zijn grove fouten waar tegen Dordrecht, Roda en PEC het gewoon duidelijke blunders zijn.
Natuurlijk heeft Kristoffer ook een aantal puike wedstrijden gekeept. In het verleden kwam Vdb ook ter discussie te staan na een nieuwe blunder. Waarom zou Nordfeldt op een wolk moeten zitten. Kan me niet voorstellen dat Nöring en De Fockert zoveel minder zijn.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor gwgwgw » 26-10-2014 20:42

De 1 - 1 tegen Dordrecht, direct doorslaggevend in de uitslag
De 2 - 1 tegen Cambuur, direct doorslaggevend in de uitslag
De 2 - 2 tegen Zwolle, direct doorslaggevend in de uitslag
De 1 - 0 tegen Roda in de beker, direct doorslaggevend in de uitslag

Dat zijn al 4 grote blunders in 11!! wedstrijden. En dan zijn er nog een aantal tegendoelpunten waarbij je denkt, was daar niet meer aan te doen.

Tel daarbij elke wedstrijd tussen de 10 á 20 uittrappen/doeltrappen die in niemandsland belanden, het regelmatig in de problemen brengen van verdedigers door niet uit te komen en het continu op de doellijn blijven staan bij hoge ballen.

Geen idee hoe goed de andere 2 keepers zijn, maar ik neem aan dat het gemak oppassen voor hem is.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Ebiede » 27-10-2014 07:51

Hij begon redelijk sterk dit jaar maar de clown is terug.

Onze eigen Bruce Grobbelaar!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor TORCIDA » 27-10-2014 09:41

Plus dat ik vind dat de 1-1 ook zijn bal moet zijn, deze draait de 16 in en op de lijn van het keepersvak ingekopt, deze bal had hij prima kunnen hebben, maar hij blijft staan zoals zo vaak.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor BakCristian » 27-10-2014 10:16

Een keeper die punten voor je pakt is moeilijk te halen/behouden voor Heerenveen. Maar zorg er dan voor dat je een keeper opstelt, die tenminste geen punten kost.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor frisiansmurf » 27-10-2014 11:16

Heerenveen rules schreef:Als een speler niet presteert en dat doet hij niet. En in de topsport dien je dan vervanger te worden....

Als dat zo is dan had Slagveer al 4 wedstrijden niet moeten spelen, want een ramp is die vent.
Avatar gebruiker
frisiansmurf
Nieuw talent
 
Berichten: 94
Geregistreerd op: 15-01-2014 17:06

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Satyr » 27-10-2014 14:01

Ik ben op zich wel fan van Nordfeldt, maar de 1-1 is zijn grote minpunt: Hij wil/kan niet van die lijn af. Kom op, knie naar voren (waar zie je dat nog???) en kegelen maar.

Elke indraaiende vrije trap is een potentiële hartaanval hier :?
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor AllardP » 27-10-2014 14:13

Fijn dat nu meer mensen lijken te beseffen, waaronder de technische staf, dat de prestaties van Nordfeldt ver onder de maat zijn. Hij is op zich een prima lijnkeeper en sterk in de 1-tegen-1, maar matig bij hoge ballen en spelhervattingen. Het ergste vind ik echter zijn wedstrijdinstelling; het lukt hem domweg niet om de concentratie vast te houden, waardoor hij elke wedstrijd wel een keer kolderiek de fout ingaat. Dit is al sinds het begin zo en wordt maar niet beter.

Wordt er wel serieus gescout op keepers? Het komt op mij over dat er steeds iemand wordt gecontracteerd die toevallig transfervrij is, zoals nu weer die Noring. Het is heel moeilijk om een goede keeper te vinden, maar wel een sleutelpositie. Iets meer tijd, moeite en geld erin steken graag. Wij hadden bv. ook best Ruiter, Hahn of Stevens uit de JL kunnen halen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Lardy » 27-10-2014 14:46

Hahn is een matige keeper, echt niks bijzonders en krijgt veel goals tegen waarvan je denkt: die had hij best kunnen hebben. Stevens is blijkbaar nog slechter dan Marsman, die ook genoeg fouten maakt. En Ruiter maakt ook genoeg fouten. Nordfeldt is een Heerenveen keeper, de ene keer fantastisch, de andere keer de schlemiel.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Kristoffer Nordfeldt

Berichtdoor Knipecity » 27-10-2014 17:20

VI watcher is ook erg negatief over Nordfeldt.

http://www.vi.nl/radio/pec-heerenveen-d ... league.htm

Denk dat deze keeper alom wordt gezien als een zeer matige keeper. Alleen een deel vd Heerenveen supporters hebben ooit een goede keeper gezien in hem en hij doet soms goede dingen, maar van een keeper wordt nou eenmaal verwacht dat hij ballen tegenhoudt. Ik vind hem geen stabiele en rustgevende factor voor onze achterhoede. Zijn eerste jaar was oke, maar daarna veel te veel blunders.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten