Marco van Basten

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfries88' » 28-08-2014 09:39

Yoeri van den Busken ‏@yvdbusken
Om speculaties tegen te gaan: Marco v Basten heeft last van hartkloppingen en moet nader onderzocht worden. Zie straks vi.nl
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Marco van Basten

Berichtdoor john2p » 28-08-2014 09:42

Geen leuk bericht. Hopelijk herstelt hij snel.
Laatst bijgewerkt door john2p op 28-08-2014 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Heerenveen rules » 28-08-2014 09:53

Hij heeft dus net zijn vader verloren lees ik en is doorgegaan met werken. Dat breekt hem nu op. Klote voor hem. Hopelijk is het niet ernstig en is hij snel weer de oude.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfean4 » 28-08-2014 10:16

Zaterdag, tijdens de wedstrijd tegen Utrecht, lijkt het me een mooi moment om op
een respectvolle manier eventjes stil te staan bij Marco en zijn familie!

Hartritmestoornissen, hoeft niet, maar kan uiterst vervelende vormen hebben.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Marco van Basten

Berichtdoor SCH1920 » 28-08-2014 10:28

Zo. Hopelijk herstelt hij snel!
Avatar gebruiker
SCH1920
Selectiespeler
 
Berichten: 429
Geregistreerd op: 06-12-2009 22:41

Re: Marco van Basten

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 29-08-2014 15:55

Denk dat het toch iets ernstiger is dan menigeen denkt :

Pastoor heeft het in gesprek met RTV Noord-Holland over ‘een vreemde week’. “Soms word je geconfronteerd met dingen die iets met je doen”, begint Pastoor zijn verhaal. “Dat is als mens en trainer moeilijk. Maar je moet meteen doorschakelen. We zijn de week prima doorgekomen.”
Overigens hebben Van Basten en Pastoor geen contact met elkaar gehad. “Het contact verloopt via een arts. Daar zijn duidelijke afspraken over gemaakt.”
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Mackan68 » 29-08-2014 19:06

RuudvanHuntelaar schreef:Denk dat het toch iets ernstiger is dan menigeen denkt :

Pastoor heeft het in gesprek met RTV Noord-Holland over ‘een vreemde week’. “Soms word je geconfronteerd met dingen die iets met je doen”, begint Pastoor zijn verhaal. “Dat is als mens en trainer moeilijk. Maar je moet meteen doorschakelen. We zijn de week prima doorgekomen.”
Overigens hebben Van Basten en Pastoor geen contact met elkaar gehad. “Het contact verloopt via een arts. Daar zijn duidelijke afspraken over gemaakt.”

Het kan vreemd zijn omdat van Basten nooit iets heeft laten weten. Dan is het inderdaad schrikken als hij na doktersbezoek het advies krijgt om zijn werk tijdelijk neer te leggen. Maar misschien is het inderdaad ernstiger. Ik zou echter geen reden weten om om de waarheid heen te draaien. Hartkloppingen, harstilstand, een lichte hartaanval. Het komt eigenlijk op het zelfde neer. Het is altijd ernstig als het motortje kuren begint te vertonen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marco van Basten

Berichtdoor TORCIDA » 01-09-2014 11:05

Hartkloppingen, harstilstand, een lichte hartaanval. Het komt eigenlijk op het zelfde neer. Het is altijd ernstig als het motortje kuren begint te vertonen.



Sorry ? Geen van drie kwalen komen op hetzelfde neer als je dat bedoeld....
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Otsje P » 01-09-2014 11:14

TORCIDA schreef:Sorry ? Geen van drie kwalen komen op hetzelfde neer als je dat bedoeld....


Ik denk dat Mackan bedoeld dat het in alle gevallen betekend, dat het niet licht opgevat moet worden, omdat het wel om de rikketik gaat.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Rumsas » 01-09-2014 13:16

Vanmorgen Wilfred Genee op radio 538 met het nieuws dat MvB verre van happy is als trainer bij AZ.
Daarnaast botert het niet tussen hem en Ernest Steward.
Voor wat het waard is...
Avatar gebruiker
Rumsas
Selectiespeler
 
Berichten: 277
Geregistreerd op: 03-07-2006 14:40

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Frisian Viking » 01-09-2014 13:20

Rumsas schreef:Vanmorgen Wilfred Genee op radio 538 met het nieuws dat MvB verre van happy is als trainer bij AZ.
Daarnaast botert het niet tussen hem en Ernest Steward.
Voor wat het waard is...


Slecht nieuws uit Alkmaar is altijd goed nieuws voor ons wat mij betreft. Vind het ook altijd schitterend om Gouweleeuw daar weer door het ijs te zien zakken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Marco van Basten

Berichtdoor john2p » 12-09-2014 05:49

VAN BASTEN STOPT BIJ AZ

Van onze Telesportredactie
Marco van Basten stopt als trainer van AZ. De voormalige topspits zou oorspronkelijk zijn werkzaamheden na het komende weekeinde hervatten. Mogelijk blijft hij aan als adviseur van de club. De beoogde opvolger is Alex Pastoor, die momenteel al als interim-trainer werkt en tot nu toe assistent van Van Basten was.
Van Basten tekende afgelopen zomer voor twee jaar bij AZ. In juli overleed zijn vader. Een paar weken geleden meldde Van Basten zich ziek. De voetbalclub voerde privéproblemen aan en later bleek dat Van Basten last had van hartkloppingen. Daardoor belandde hij in de ziektewet en moesten er verdere onderzoeken worden uitgevoerd.
Buiten de privésores was er meer aan de hand. Het was sterk van Van Basten, dat hij zijn assistenten hun gang liet gaan op de gebieden waar ze goed zijn. Zo gaf hij Pastoor het woord om tijdens een wedstrijdonderbreking een tactisch verhaal af te steken tegen de basisspelers. De trainer werkte er hard aan om zijn leidende rol op alle gebieden van zijn functie te vertolken.
Bij AZ betreurt men de recente ontwikkeling. Want Van Basten presenteerde zich als een open en prettig persoon om mee te werken. Hij liet iedereen vrij en in zijn waarde, wat bijzonder werd gewaardeerd.


Toch nog wel onverwacht. Maar wel het meest verstandige besluit. Waarschijnlijk is dit wel het einde denk ik van Marco´s trainers carriere.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Marco van Basten

Berichtdoor BK2007 » 12-09-2014 06:51

Sneu voor hem.
Dit gun je niemand.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Kiekerjan » 12-09-2014 09:22

Het bericht word ontkent door Ernie Steward maar ik denk dat maandag aan geeft dat hij de hancdoek in de ring gooit. Heel erg sneu voor hem. Ondanks Marco zijn tactische fouten mocht ik hem wel heel erg als coach en kon hij als een echte gentleman gedragen vooral vorig jaar, waar haast iedere trainer zou ontploffen. Maar ik ben wel van mening dat Marco geen coach kan zijn in het betaalde voetbal komt hij helaas kwaliteiten voor te kort.

Ik ben ook bang dat dit laatste keer word dat we Marco in de publiciteit gaan zien. Het ga je goed Marco.
Kiekerjan
Selectiespeler
 
Berichten: 355
Geregistreerd op: 26-02-2009 11:16

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Grimo » 12-09-2014 09:36

Kiekerjan schreef: Maar ik ben wel van mening dat Marco geen coach kan zijn in het betaalde voetbal komt hij helaas kwaliteiten voor te kort.

.


Zeg je over de man die hier 5e werd met een team waarin 6 man debuteerde in de eredivisie.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Marco van Basten

Berichtdoor john2p » 12-09-2014 09:46

Ach het is alles relatief. Natuurlijk was en is hij (nog) geen topcoach. Dat wist en weet hijzelf ook wel. Dat vind ik ook echt sympathiek aan hem. Zelden zo´n eerlijke en zichzelf relativerende trainer meegemaakt. Durft ook zijn twijfels en fouten te uiten. Desondanks hier bij Heerenveen wel naar behoren gepresteerd. De vervolgstap Az was op zich logisch voor zijn verdere ontwikkeling. Wie weet hoe ver hij alsnog was gekomen.

Wat ik altijd wel "cool" vond, is dat hij voor zijn mening bleef staan. Bijv. in affaires met Cruijff, altijd overeind bleef.
Hij heeft naar mijn idee zich ook nooit negatief over Heerenveen en het publiek geuit. Zelfs over de vermeende prikkelingen met Riemer en/of de Haan hield hij zich altijd op de vlakte.

Ik hoop dat hij weer gezond wordt. Ik zie hem ook best graag weer terug als trainer/coach. En wanneer niet, ben ik toch best trots dat zo´n man voor Heerenveen heeft gewerkt.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Marco van Basten

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 12-09-2014 10:15

Al speelt Marco van Basten zijn eigen beperkte manier van communiceren in dit verhaal ook een rol ( waarschijnlijk bewust), toch is het vreemd dat dit allemaal zo onhandig in de pers verschijnt. Dat moet toch in betere banen geleid moeten kunnen worden zou je zeggen, maandag zal er wel meer duidelijkheid komen omtrent de werkelijke redenen. Hoop in ieder geval dat hij weer snel gezond is.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Grimo » 12-09-2014 10:19

RuudvanHuntelaar schreef:Al speelt Marco van Basten zijn eigen beperkte manier van communiceren in dit verhaal ook een rol ( waarschijnlijk bewust), toch is het vreemd dat dit allemaal zo onhandig in de pers verschijnt. Dat moet toch in betere banen geleid moeten kunnen worden zou je zeggen, maandag zal er wel meer duidelijkheid komen omtrent de werkelijke redenen. Hoop in ieder geval dat hij weer snel gezond is.


Nu is het wel de Telegraaf die de melder is van dit bericht dus hoe betrouwbaar is het. Aan de andere kant zal AZ dit item graag over het weekend willen tillen zodat de aandacht naar de wedstrijd gaat.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfries88' » 12-09-2014 13:39

Volgens de AZ-watcher van RTV Noord-Holland heeft de moeder van Van Basten op 53-jarige leeftijd een hartaanval gehad en nadien is het bergafwaarts gegaan. Marco zit in dezelfde leeftijdscategorie (vijftig) en juist nu beginnen de hartkloppingen op te spelen. Wanneer je dan toch al erg kritisch naar jezelf kijkt, in zijn geval zeker waar, kan ik me indenken dat het op een gegeven moment klaar is. Dit is toch een stressvak.

Het zou in ieder geval heel erg jammer zijn. Nu ben ik niet zo onder de indruk van zijn trainerskwaliteiten, ondanks de goede resultaten vorig seizoen, maar dit gun ik hem absoluut niet. Al helemaal niet in de wetenschap dat zijn vorige loopbaan al vervelend ten einde is gekomen. Hopelijk komt het niet zo ver...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Flying Frisian » 12-09-2014 15:19

Ik heb Van Basten alleen in zijn nadagen als voetballer meegemaakt. In de periode tussen zijn gedwongen pensioen en zijn terugkeer heb ik hem altijd een mythisch figuur gevonden. Een type persoon dat het wereldje na het eindigen van zijn actieve carrière definitief vaarwel te zeggen en om in de anonimiteit te verdwijnen. Eenzelfde gevoel heb ik bij Dennis Bergkamp en Jari Litmanen, jongens waarbij de liefde voor het spelletje zwaarder weegt dan het winnen van prijzen en een dikkere bankrekening.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Frisian Viking » 13-09-2014 13:30

Flying Frisian schreef:Ik heb Van Basten alleen in zijn nadagen als voetballer meegemaakt. In de periode tussen zijn gedwongen pensioen en zijn terugkeer heb ik hem altijd een mythisch figuur gevonden. Een type persoon dat het wereldje na het eindigen van zijn actieve carrière definitief vaarwel te zeggen en om in de anonimiteit te verdwijnen. Eenzelfde gevoel heb ik bij Dennis Bergkamp en Jari Litmanen, jongens waarbij de liefde voor het spelletje zwaarder weegt dan het winnen van prijzen en een dikkere bankrekening.

Paar geweldige filmpjes van Van Basten, vooral zijn status in Milan is schitterend:

https://www.youtube.com/watch?v=vwRBTpsSUos

https://www.youtube.com/watch?v=wDB77_w3CUM

https://www.youtube.com/watch?v=9Ogy66uyshM
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Flying Frisian » 13-09-2014 16:20

Ik heb voldoende filmpjes van San Marco gezien en onderken zijn klasse, wat ik bedoelde is dat ik hem (helaas) in zijn hoogtijdagen niet heb zien spelen.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Marco van Basten

Berichtdoor rust » 16-09-2014 08:03

Ben blij dat hij weer terugkeert. Ik wordt op de 1 of andere manier helemaal gestoord van ratje Pastoor. Die kan niet even fatsoenlijk met iemand met hartproblemen omgaan. Hetzelfde was destijds bij Nec het geval, toen hij niet omkeek naar Evander Sno.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Hinkelpikke » 16-09-2014 08:54

Helaas, rust. Pastoor wordt hoofdcoach.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Marco van Basten

Berichtdoor rust » 16-09-2014 09:08

Ja dat lees ik nu ook.. Weer een jaar lang wegzappen als dat galbakje een interview geeft.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Marco van Basten

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 16-09-2014 09:37

Verstandig besluit van van Basten , het zat/zit er gewoon niet in !! Achteraf is het makkelijk je gelijk halen , maar ik heb dit altijd al geroepen. Iedereen kan roepen wat hij wil over Pastoor maar die is tenminste wel in staat om tijdens een interview inhoudelijk over voetbal te praten.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Otsje P » 16-09-2014 09:51

RuudvanHuntelaar schreef:Verstandig besluit van van Basten , het zat/zit er gewoon niet in !! Achteraf is het makkelijk je gelijk halen , maar ik heb dit altijd al geroepen.


Ik kan me niet herinneren dat jij ooit hebt geroepen dat Marco het mentaal niet aan kan. :?

Hij doet geen stap terug omdat hij denkt dat hij niet goed genoeg is. Hij kan niet omgaan met de stress die erbij komt kijken.
Zie niet in waarom jij je gelijk kan claimen na dit bericht.

Laat ik vooropstellen dat ook ik Marco inhoudelijk nooit goed genoeg heb gevonden. Maar aangezien dat niet de reden voor zijn terugtrekking is, valt er niet veel je gelijk te halen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Marco van Basten

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 16-09-2014 10:31

Otsje P schreef:
Ik kan me niet herinneren dat jij ooit hebt geroepen dat Marco het mentaal niet aan kan. :?

Hij doet geen stap terug omdat hij denkt dat hij niet goed genoeg is. Hij kan niet omgaan met de stress die erbij komt kijken.
Zie niet in waarom jij je gelijk kan claimen na dit bericht.

Laat ik vooropstellen dat ook ik Marco inhoudelijk nooit goed genoeg heb gevonden. Maar aangezien dat niet de reden voor zijn terugtrekking is, valt er niet veel je gelijk te halen.


Uiteindelijk komt het daar toch gewoon op neer , communiceren , overtuigingskracht , motiveren, het aansturen van groepsprocessen, leiding geven hangt in mijn optiek allemaal samen met het mentale gedeelte. Er daar heb ik het wel degelijk over gehad , nogmaals ik heb ongeveer 30 trainingen gezien en op 28 daarvan was hij gewoon toeschouwer. Bij AZ was dat al niet anders, dan kun je wel zeggen dat het enkel en alleen komt doordat hij niet kan omgaan met stress maar daar ben jij in mijn optiek een te groot voetbalkenner voor.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Grimo » 16-09-2014 12:19

RuudvanHuntelaar schreef:Iedereen kan roepen wat hij wil over Pastoor maar die is tenminste wel in staat om tijdens een interview inhoudelijk over voetbal te praten.


Als Pastoor begint te praten, vallen mijn ogen meestal dicht...
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Otsje P » 16-09-2014 12:36

RuudvanHuntelaar schreef:Uiteindelijk komt het daar toch gewoon op neer , communiceren , overtuigingskracht , motiveren, het aansturen van groepsprocessen, leiding geven hangt in mijn optiek allemaal samen met het mentale gedeelte. Er daar heb ik het wel degelijk over gehad , nogmaals ik heb ongeveer 30 trainingen gezien en op 28 daarvan was hij gewoon toeschouwer.


Het spijt me, maar ik zie dat toch een beetje anders. De zaken die jij opnoemt staat feitelijk helemaal los van het feit of iemand wel of niet stressgevoelig is. Iemand die lichamelijke klachten krijgt door stress, kan een prima motivator, communicator, overtuiger en leidinggevende zijn.

Daarmee wil ik niet zeggen dat hij wel degelijk een matig communicator, motivator enzovoort zou kunnen zijn. Ik heb die trainingen niet gezien, dus daar wil ik geen oordeel over geven. Maar dat staat los van het feit dat hij niet tegen de stress kan die het vak oplevert.

Hij kan moeilijk met de verantwoordelijkheid omgaan die het coachingsvak je oplegt. Er zijn honderduizenden fans die prestaties van je eisen, en hij is zo sociaal, dat hij zich dat aantrekt. Een arroganter type als Mourinho, kan het geen reet schelen wat de fans vinden. Marco vind dat ontzettend lastig. Vandaar ook zijn hang naar controle en resultaat. Als hij won, dan was de druk even weg.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten