Jan de Jonge

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor us Hearrenfean » 21-06-2013 20:24

Een verlies voor de club, maar het is hem zeker gegund!

Bedankt voor je inzet en veel succes Jan!
Blue-White Army!!
us Hearrenfean
Selectiespeler
 
Berichten: 192
Geregistreerd op: 28-02-2011 23:16
Woonplaats: Deventer

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Frisian Viking » 21-06-2013 21:03

Met het vertrek van De Jonge is wel een periode aangebroken waarin een generatie mensen compleet van het toneel verdwenen zijn die de club zo'n dertig jaar gerund hebben. De Jonge, Verbeek, Foppe en Riemer zijn toch lange tijd het gezicht van onze club geweest en aan die tijd komt nu definitief een einde.

Zoals hierboven ook al staat een gevoelig verlies voor de club mijns inziens. De Jonge heeft altijd goed werk verricht met de jeugd vind ik.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor elmo87 » 21-06-2013 21:39

Hopen op een zelfde scenario als bij Verbeek. Die is ook ooit via Heracles hoofdcoach geworden... Voor nu heel veel succes, het is hem van harte gegund!!
twitter.com/jelmo87
elmo87
Nieuw talent
 
Berichten: 146
Geregistreerd op: 24-09-2010 18:57
Woonplaats: Menaam

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Knipecity » 21-06-2013 22:40

elmo87 schreef:Hopen op een zelfde scenario als bij Verbeek. Die is ook ooit via Heracles hoofdcoach geworden... Voor nu heel veel succes, het is hem van harte gegund!!

Verbeek was een soort van talent dat gestald werd om later de stap omhoog bij ons te kunnen maken. Jan de Jonge is al een paar keer hoofdtrainer geweest en naar mijn idee de talentfase al jaren voorbij en niet de man om ons 1e te leiden, tenzij we weer eens in de eerstedivisie belanden misschien.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Grimo » 22-06-2013 00:07

Knipecity schreef:
elmo87 schreef:Hopen op een zelfde scenario als bij Verbeek. Die is ook ooit via Heracles hoofdcoach geworden... Voor nu heel veel succes, het is hem van harte gegund!!

Verbeek was een soort van talent dat gestald werd om later de stap omhoog bij ons te kunnen maken. Jan de Jonge is al een paar keer hoofdtrainer geweest en naar mijn idee de talentfase al jaren voorbij en niet de man om ons 1e te leiden, tenzij we weer eens in de eerstedivisie belanden misschien.



Buiten dat Jan hier al heel lang rond loopt en wel een echte sc Heerenveen man is verwacht ik niet dat zijn vertrek een groot gemis is. Jan lag niet in de gehele jeugdafdeling even goed. Hij kan soms nog erger als Verbeek een ontzettende grote hork zijn in de omgang. Overigens verwacht ik niet dat Jan het gaat redden bij Heracles. Die selectie daar is kwalitatief behoorlijk uitgedund, veel spelers zijn daar weg op transfervrije basis of met een kleine vergoeding. Er is in ieder geval weinig gecasht voor spelers. Ik voorspel dat hij daar snel als een aangeslagen stress kip langs de lijn staat. Ik ben benieuwd.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Baggerraartje » 23-08-2014 00:23

Valt ook bij Heracles eigenlijk als hoofdtrainer door de mand. Zal mij niet verbazen, dat hij de eerste trainer is, die de laan uitgestuurd wordt. Komt duidelijk te kort als hoofdtrainer. Nu zal wel weer geroepen worden dat er veel nieuwe spelers ingepast moeten worden, maar daar heeft elke trainer in onze competitie last van.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Feanfan 1 » 23-08-2014 09:22

Baggerraartje schreef:Valt ook bij Heracles eigenlijk als hoofdtrainer door de mand. Zal mij niet verbazen, dat hij de eerste trainer is, die de laan uitgestuurd wordt. Komt duidelijk te kort als hoofdtrainer. Nu zal wel weer geroepen worden dat er veel nieuwe spelers ingepast moeten worden, maar daar heeft elke trainer in onze competitie last van.

Hij heeft een hele slechte selectie met totaal geen scorend vermogen, alleen Linssen en Avdic
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Baggerraartje » 23-08-2014 10:28

In zijn tijd bij de Graafschap, had hij een van de beste selecties van de jupiler league en toen werd het ook niks.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Superfries88' » 23-08-2014 10:36

Baggerraartje schreef:In zijn tijd bij de Graafschap, had hij een van de beste selecties van de jupiler league en toen werd het ook niks.


De Jonge moest een heel nieuw team opbouwen. In het eerste seizoen haalde hij daarmee de play-offs, een jaar later werd men kampioen om zich vervolgens prima te handhaven. Noem het maar 'niks'...

Vorig seizoen moest De Jonge opnieuw renovatiewerk doen. Met minder spelersmateriaal waren de resultaten goed, maar het spel onvoldoende attractief. Nu vallen de resultaten ook nog eens tegen. Al vind ik dat geen verrassing gezien het materiaal. Linssen kan een stap hogerop aan, de rest kan niet veel beter m.i.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Gekko » 24-08-2014 04:20

Hoogma was bij Heerenveen, voor een van Excelsior of een van ons? Er zal wat bij moeten daar want het gaat niet best.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Ebiede » 24-08-2014 08:01

Als hij ons toch zou verlossen van Wildschut...
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor dirk3 » 24-08-2014 08:11

Ebiede schreef:Als hij ons toch zou verlossen van Wildschut...


en Uth, twee halen één betalen
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Mackan68 » 24-08-2014 10:14

Gekko schreef:Hoogma was bij Heerenveen, voor een van Excelsior of een van ons? Er zal wat bij moeten daar want het gaat niet best.

Mogelijk toch weer voor Uth. Aangezien Tannane geen spits is en voor volgende week geschorst. En die aanvaller van PEC (Avdic??) lijkt het ook niet te hebben daar. Of ze zijn ver in de onderhandelingen met Grunn over Linssen. In dat geval misschien één van onze omstreden vleugelspelers of die van Excelsior.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor hm_DR88 » 31-08-2014 13:26

Het ontslag van Jan de Jonge is niet onverwacht gekomen. De wijze waarop hij in Studio Sport zaterdagavond een kopje kleiner werd gemaakt, was in mijn ogen misselijkmakend. Dat de meeste commerciële zenders een partij bagger uitbraken is geen nieuws. Dat Studio Sport kiest voor een zeer tendentieuze toonzetting en beelden, zegt heel veel over de kwaliteit van een deel van de sportjournalistiek. "Don't shoot the messenger" wordt vaak gezegd. Persvrijheid ontslaat de journalisten echter niet van de verplichting om kwaliteit te leveren. Wat een triest zootje.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Grimo » 01-09-2014 00:48

Het is nu wel duidelijk dat deze stresskip geen hoofdtrainer is.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Baggerraartje » 01-09-2014 01:14

Baggerraartje schreef:Valt ook bij Heracles eigenlijk als hoofdtrainer door de mand. Zal mij niet verbazen, dat hij de eerste trainer is, die de laan uitgestuurd wordt. Komt duidelijk te kort als hoofdtrainer. Nu zal wel weer geroepen worden dat er veel nieuwe spelers ingepast moeten worden, maar daar heeft elke trainer in onze competitie last van.


Tja...
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor jorro » 01-09-2014 07:20

Ik vraag me af welke andere trainer het met dit waardeloze spelersmateriaal beter zou doen. Op een paar acceptabele spelers na (waaronder Linssen) hebben ze een selectie van JL niveau. Zelfs een wereldtrainer kan hier niks mee.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Otsje P » 01-09-2014 08:07

jorro schreef:Ik vraag me af welke andere trainer het met dit waardeloze spelersmateriaal beter zou doen. Op een paar acceptabele spelers na (waaronder Linssen) hebben ze een selectie van JL niveau. Zelfs een wereldtrainer kan hier niks mee.


Dat klopt. Neemt niet weg Jan zijn periodes als hoofdtrainer in de Eredivisie steeds maar van korte duur zijn. Hij werd kampioen met de Graafschap in de JL, maar dat is ondertussen al een hele poos geleden.

Hij lijkt in de luwte, als assistent, beloftentrainer of hoofd opleidingen beter tot zijn recht te komen. Ik ben bang dat het een hele poos gaat duren voor er weer een club is die het met hem aandurft. Of het moet in de JL zijn, dat zie ik misschien nog wel gebeuren. Ik vind het wel jammer, heb wel een zwak voor hem. Denk ook dat hij voetbalinhoudelijk een prima trainer is.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Grimo » 01-09-2014 08:20

jorro schreef:Ik vraag me af welke andere trainer het met dit waardeloze spelersmateriaal beter zou doen. Op een paar acceptabele spelers na (waaronder Linssen) hebben ze een selectie van JL niveau. Zelfs een wereldtrainer kan hier niks mee.


Heracles heeft geen minder matriaal dan Dordrecht, Willem2, Excelsior, Cambuur, NAC of Go Ahead Eagles. Dat ontloopt elkaar niet.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Knipecity » 01-09-2014 08:53

Heracles zat in een negatieve spiraal die vorig seizoen eigenlijk al is ingezet. Die moest doorbroken worden. Ik denk dat het bij Heracles wel eens kan werken als daar de juiste man komt.
Daarbij denk ik dat Jan de Jonge inmiddels wel eens kritisch naar zichzelf mag kijken als het gaat om hoofdtrainerschap.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Superfries88' » 01-09-2014 09:47

Grimo schreef:Heracles heeft geen minder matriaal dan Dordrecht, Willem2, Excelsior, Cambuur, NAC of Go Ahead Eagles. Dat ontloopt elkaar niet.


Cambuur heeft wel degelijk een betere ploeg dan Heracles. Daarnaast vind ik enkele ploegen uit dit rijtje sowieso niet minder. Wanneer het dan even tegenzit en de clubleiding al zo snel publiekelijk dreigt met een paniekingreep, krijg je dit soort gevallen. Heracles voert momenteel niet het beleid waarmee ze jarenlang razendknap stand hebben gehouden. Dat valt niet alleen De Jonge aan te rekenen. Dat is ook de tendens in Almelo: begrip voor de ingreep, maar erkennen dat het probleem dieper zit.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Grimo » 12-05-2016 11:59

Jan de Jonge gaat vanaf volgend seizoen Verbeek assisteren bij Bochum.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Mackan68 » 13-05-2016 16:00

Grimo schreef:Jan de Jonge gaat vanaf volgend seizoen Verbeek assisteren bij Bochum.

Die kans is zeker aanwezig, maar de deal is volgens Jan absoluut nog niet rond. Iets te voorbarige berichtgeving.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Grimo » 20-05-2016 08:15

Mackan68 schreef:Die kans is zeker aanwezig, maar de deal is volgens Jan absoluut nog niet rond. Iets te voorbarige berichtgeving.


Nu dan wel definitief :wink:
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor rust » 28-05-2016 22:16

Ik hoop het voor hem! Was als hoofdtrainer bij heracles met 0 punten uit 9 wedstrijden helemaal van het pad. Leek wel eens inelkaar te storten voor de camera van de zenuwen en stress. Heel erg mooi dat hij ergens in de luwte kan werken zonder verantwoordelijkheid. Heb een zwak voor hem.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Vorige

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron