Mark Uth

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Hielke
Forumicoon

Re: Mark Uth

Bericht door Hielke »

Mark Uth toonde gisteravond in Terwolde aan een échte spits te zijn. Een knappe intikker, verder de hele wedstrijd onopvallend en ongelukkig. Ter verdediging van hem moet ik zeggen dat hij nauwelijks bruikbare ballen kreeg. Bedien Uth goed en hij maakt er twintig, daar ben ik van overtuigd.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Hielke schreef:Bedien Uth goed en hij maakt er twintig, daar ben ik van overtuigd.
Ik ook. Ik twijfel echter wel een beetje aan zijn gestel. Als hij fit blijft, schiet hij er heus een zwikje in.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Volgens mij is er sowieso geen vertrouwen in Uth aangezien zijn contract aan het eind van het seizoen afloopt en tot op heden niet niet verlengt is. Doet ie het goed loopt ie daarna gratis de deur uit.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Uth staat continu tussen de beide centrale verdedigers in, dat is makkelijk verdedigen of je kunt hem buitenspel zetten. Hij moet beide verdedigers in het oog hebben, voor zich. Dan zit hij in hun rug zoals Finnbogason dat ook altijd deed.
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Zou Uth nog in de picture zijn om alsnog terug te keren bij Heracles, of hebben die al een nieuwe spits ?
Samen maken we de club sterk.
Lipton
Forumicoon

Bericht door Lipton »

Als Uth weggaat dan moet er weer een spits bij, nee ik denk dat deze twee heren het moeten uitvechten.
Robert
Selectiespeler

Bericht door Robert »

Bij Cambuur varieerde Lodeweges ook veel in de spitspositie (al was dat soms noodgedwongen), dus ik verwacht dat Uth veel meer perspectief heeft en krijgt dan in het Van Basten tijdperk.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Erg passief gisteravond en geen concurrent voor Dalgaard. Was armoedig wat Uth liet zien.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Gekko schreef:Erg passief gisteravond en geen concurrent voor Dalgaard. Was armoedig wat Uth liet zien.
Volledig met je oneens. Jij en ik hebben niet naar dezelfde wedstrijd gekeken ben ik bang. Het is niet zijn schuld dat hij amper fatsoenlijke ballen heeft gehad. Uth werkte zich een slag in de rondte, probeerde steeds aanspeelbaar te zijn, en had in 1 wedstrijd meer geslaagde kaatsballen dan Finnbogason in 2 volledige seizoenen had.

Uth liet zien dat hij heel aardig is als aanspeelpunt. Helaas heeft hij geen kans gehad in de 16, hij is niet in scoringspositie geweest.

Maar op basis van gisteren, is Dalgaard geen concurrent voor Uth. Dalgaard heeft namelijk niks goed gedaan gisteren. Geen bal aangenomen, geen bal gekaatst. (Niet dat ik hem op die 25 minuten ver- en beoordeel, maar puur om de opmerking dat Uth geen concurrent voor Dalgaard is).

Het zat Uth net niet mee in de situaties die in een kans hadden kunnen resulteren, maar verder vond ik hem goed spelen.
Superfries88'
Forumicoon

Bericht door Superfries88' »

Otsje P schreef:Helaas heeft hij geen kans gehad in de 16, hij is niet in scoringspositie geweest.
Dat vind ik te makkelijk. Er zijn absoluut momenten geweest waarop Uth gevaarlijk had kunnen worden, maar dan liep hij of niet goed vrij of hij had simpelweg te veel tijd nodig. Een rode draad in zijn voorbereiding: net niet. Uth doet zijn best en is in balbezit bruikbaar, als afmaker is hij alleen niet goed genoeg voor dit niveau. In mijn ogen is de kans ook vrij groot dat hij opnieuw de concurrentiestrijd verliest.
Gekko
Forumicoon

Bericht door Gekko »

Hij heeft geen gevoel voor wat er om hem heen gebeurt, loopt amper andere lijnen dan van middenstip naar penaltystip, probeert niet de centrale verdedigers te verwarren, of een back mee te lokken. Hij voetbalt alleen aan de bal maar in het geheel niet zonder bal. Terwijl dat voor een spits juist zo belangrijk is. Om zelf in een gevaarlijke positie te komen of ruimte te maken voor een ander. Het is heel eenzijdig wat hij doet met zijn loopacties. Vergelijk het maar eens met Dalgaard. Die is veel dynamischer en dwingt verdedigers tot keuzes (en dus fouten).
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Dalgaard heeft t.o.p van Uth zijn fysiek mee en is daardoor ook zichtbaarder, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat hij in het half uur dat hij meespeelde feitelijk nauwelijks een bal raakte.
Zou het een gek idee zijn Uth eens - zeker zo lang er geen nieuwe kandidaat voor die positie is - aan de linkerkant te laten spelen? Dat maakt het mogelijk wat eenvoudiger voor hem.
Baggerraartje
Wereldspeler

Bericht door Baggerraartje »

Met 2 spitsen gaan spelen? Uth als kaatser en Dalgaard als afmaker.
Frisian Viking
Superster

Bericht door Frisian Viking »

Speelde lang niet gek. Verstopt zich niet, wil de bal graag hebben en doet niet zoveel domme dingen. Afronding had beter gemoeten, vooral die eerste kans moet erin. Die tweede speelde hij zichzelf knap vrij door een goede aanname, keeper kon er nog net bij.

Begreep niet helemaal waarom hij gewisseld werd. Het spel was zonder hem een stuk minder in ieder geval.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
ThiagoAlcantara
Selectiespeler

Bericht door ThiagoAlcantara »

Ik had t al na de wedstrijd tegen Levante gezegd. Ik zie nog steeds veel potentie in Uth en wil ook zeker niet mijn gelijk halen, maar ik vond Uth weer niet gek spelen of zelfs prima spelen. Hij had weer een aantal goede kaatsen en zeker een paar goeie aannames waarbij hij zich zelf bij 1 aanname in één keer fraai voor de keeper zette. Vond het echt sneu voor hem dat hij werd gewisseld en zeker al zo vroeg... oké hij maakte die goal niet waar hij trouwens dicht bij was, maar geef hem vertrouwen!Ik vond een paar keer bijv ook dat ie goed het spel verlegde naar de zijkanten en zelf heel snel weer klaarstond in het strafschopgebied. Wanneer er 2 goede vleugels bij komen kan deze jongen er 20 maken. Ik zie hem nu al veel liever dan Dalgaard.
BK2007
Forumicoon

Bericht door BK2007 »

Uth viel me vandaag positief op maar scoort weer niet. Dalgaard viel tegen maar werd ook niet gevonden want de tweede helft was gewoon slecht gespeeld. Een echt oordeel over Dalgaard lijkt haast niet mogelijk.
Samen maken we de club sterk.
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Ik denk dat ik hier één van de weinigen ben, maar ik denk dat Uth een goede spits voor Heerenveen kan worden. Hij scoort nog niet zoveel maar hij heeft een uitstekende techniek, redelijk snel, kan kaatsen, nog redelijk fysiek sterk. Voetballend zijn wij er enorm op vooruit gegaan, alleen het spul er omheen is nog dramatisch. Tegen Levante draaide hij een keer open achter het standbeen weg, echt fenomenaal. Als Messi dat had gedaan dan ging het de wereld over. Gister ook een keer prachtig weggedraaid, een keer een goede aanname waardoor hij bal direct kon schieten, door die snelle balbehandeling heeft hij iedere keer enkele seconden voorsprong.

Als het spul om hem heen wat beter wordt gaat hij gewoon 15+ maken.
Delars
Invaller

Bericht door Delars »

Gister viel mij op hoe goed en functioneel de techniek van Uth is. Jammer genoeg scoorde hij niet, terwijl hij dat wel had moeten doen, maar er zit zeker genoeg potentie in deze spits. Geef hem vertrouwen en hij zal het uitbetalen. Goede positionering, goede kaatsen, goede aannames en een harde werker. Hopelijk staan er tegen Feyenoord twee goede buitenspelers in en krijgt hij meer aanvoer van de zijkanten.
Grimo
Superster

Bericht door Grimo »

Lardy schreef:Ik denk dat ik hier één van de weinigen ben, maar ik denk dat Uth een goede spits voor Heerenveen kan worden. Hij scoort nog niet zoveel maar hij heeft een uitstekende techniek, redelijk snel, kan kaatsen, nog redelijk fysiek sterk. Voetballend zijn wij er enorm op vooruit gegaan, alleen het spul er omheen is nog dramatisch. Tegen Levante draaide hij een keer open achter het standbeen weg, echt fenomenaal. Als Messi dat had gedaan dan ging het de wereld over. Gister ook een keer prachtig weggedraaid, een keer een goede aanname waardoor hij bal direct kon schieten, door die snelle balbehandeling heeft hij iedere keer enkele seconden voorsprong.

Als het spul om hem heen wat beter wordt gaat hij gewoon 15+ maken.

Scoren is een kwaliteit. Er waren gister ballen bij die een echte spits wel maakt.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

Grimo schreef: Scoren is een kwaliteit. Er waren gister ballen bij die een echte spits wel maakt.
Ik ken betere spitsen die wel grotere kansen hebben gemist. Iedere spits mist er meer dan dat hij er maakt.

Natuurlijk had Uth 1 van die kansen moeten verzilveren, maar buiten dat speelde hij een keurige pot. Ik vond de wissel dan ook waardeloos. Op deze manier wordt er zo'n onrealistische druk op een spits gelegd, daar maak je hem mee kapot. Hij weet nu, dat als hij in de eerste 50 minuten niet scoort, dat hij dan gewisseld wordt. Ongeacht hoe goed hij speelt. Domme actie, vertrouwen geven is wat je nu moet doen.

Dalgaard is lomper en opportunistischer. Ze gingen alleen nog maar lange ballen geven, dan is meteen alle voetbal eruit.
Joeke12
Jeugdspeler

Bericht door Joeke12 »

Ik ken betere spitsen die wel grotere kansen hebben gemist. Iedere spits mist er meer dan dat hij er maakt.

Natuurlijk had Uth 1 van die kansen moeten verzilveren, maar buiten dat speelde hij een keurige pot. Ik vond de wissel dan ook waardeloos. Op deze manier wordt er zo'n onrealistische druk op een spits gelegd, daar maak je hem mee kapot. Hij weet nu, dat als hij in de eerste 50 minuten niet scoort, dat hij dan gewisseld wordt. Ongeacht hoe goed hij speelt. Domme actie, vertrouwen geven is wat je nu moet doen.

Dalgaard is lomper en opportunistischer. Ze gingen alleen nog maar lange ballen geven, dan is meteen alle voetbal eruit.
Uth was inderdaad goed bezig, helaas kwam er 1 op de paal, als die erin was gegaan was het meer een verhaal, ja hij maakte er toch een toen hij zo geweldig wegdraaide.. echt een klasse spits. Er zit veel potentie in, maar het was alleen zo jammer dat hij geen aanvoer kreeg vanuit de flanken.
Wizard
Beheerder

Bericht door Wizard »

Voetbaltechnisch een zeer goede spits, maar niet echt een neusje voor de goal. Nu hopen dat onze mensen hem dat kunnen leren.
oldtimer
Superster

Bericht door oldtimer »

Kennelijk vond men zijn wissel inderdaad sneu, gezien het bemoedigende applaus dat hij daarbij kreeg.
Lodeweges had hem gewoon moeten laten staan en wat meer van links moeten laten spelen.
Dan was ons Wildschut bespaard gebleven.
Wat hem betreft dacht ik dat ik de verbazing al voorbij was.
Maar nee.
Otsje P
Verified
Superster

Bericht door Otsje P »

oldtimer schreef: Dan was ons Wildschut bespaard gebleven.
Wat hem betreft dacht ik dat ik de verbazing al voorbij was.
Maar nee.
Haha, klopt. Ik betrapte me er op dat ik op een gegeven moment dacht: "Wildschut maar voor Slagveer, minder kan het toch niet gaan". Hoe dom kon ik zijn.... :lol:
DSCH
Wereldspeler

Bericht door DSCH »

Haha, Otsje, ik had precies dezelfde gedachte tijdens de wedstrijd. Na afloop dacht ik: nooit meer die Wildschut opstellen, dan maar Slagveer. Trappen we er toch weer in :lol:
Feanfan 1
Verified
Forumicoon

Bericht door Feanfan 1 »

Ik las ergen op het forum dat hij al meer dan 1.000 minuten niet gescoord had, als dat waar is moet je je als spits toch diep schamen. Vandaag tegen Feyenoord speelde hij niet eens slecht en tegen Feyenoord hoef je ook niet te scoren, maar die andere 900 minuten ...?
Maar gauw Dalgaard erin, zeker tegen een Excelsior waar Heerenveen vaker voor de goal komt dan tegen Feyenoord
Heerenveen rules
Forumicoon

Bericht door Heerenveen rules »

Het is haast minachting van je publiek. Van Finnbogason naar Uth. Inderdaar meer dan 1000 min zonder goals. Dat kan niet als spits. Hij is veel te onrustig voor de goal.
Superfries1996
Wereldspeler

Bericht door Superfries1996 »

Meevoetballend prima, maar als het op goals aankomt? Drama.
nou nou
Lardy
Superster

Bericht door Lardy »

Superfries1996 schreef:Meevoetballend prima, maar als het op goals aankomt? Drama.
Finnbogason net andersom.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Bericht door RuudvanHuntelaar »

In aanleg best een aardige spits , alleen hoe langer die goal uit blijft hoe geforceerder hij er naar op zoek gaat. En dat komt de rust voor de goal inderdaad niet ten goede, ik hem dit seizoen nog wel tussen de 12 en 15 goals maken. Van mij krijgt hij voorlopig nog het voordeel van de twijfel.
Plaats reactie