Jukka Raitala

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Knipecity » 29-03-2014 21:12

DSCH schreef:Ik vind hem anders ook niet slechter. Als je hem het vertrouwen geeft is hij volgens mij zelf beter dan Dijks.

Nou dan hebben wij verschil van inzicht 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor DSCH » 29-03-2014 21:23

Knipecity schreef: Nou dan hebben wij verschil van inzicht 8)


Wat Raitala betreft wel inderdaad :wink:
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor fuotbalgek » 31-03-2014 08:58

Raitala weer erg kwetsbaar en voegt zeer weinig toe aan de bal. Angstige voetballer met een gebrek aan uitstraling.
Dan maar gewoon de eigen jeugd een kans, zoals van Aken.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Wizard » 31-03-2014 09:19

pes5 schreef:Wat moeten we nou met deze back? Wat een bron van onrust.. Net als vorig jaar. Ik wil wel weer eens een goede linksback zien bij Heerenveen.

Inderdaad. Met hem in de verdediging kan je niet spreken over een rustpunt. Zeer onrustig, oogt wild en druistig. In dit jonge elftal is dan juist behoefte aan een zeker ogende en verdediging waar rust vandaan komt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Baggerraartje » 31-03-2014 09:39

DSCH schreef:Ik vind hem anders ook niet slechter. Als je hem het vertrouwen geeft is hij volgens mij zelf beter dan Dijks.


Als een speler, van zijn leeftijd in een heel jong elftal, geen zelfvertrouwen heeft, ben je gewoon niet goed genoeg!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor DSCH » 31-03-2014 21:50

Baggerraartje schreef: Als een speler, van zijn leeftijd in een heel jong elftal, geen zelfvertrouwen heeft, ben je gewoon niet goed genoeg!


Als een speler, die ook gewoon een mens is, maandenlang niet heeft gespeeld en altijd op het tweede plan heeft gestaan, dan kan ik mij voorstellen dat het aan hem gaat knagen. Ik vond hem tegen Vitesse ook niet geweldig spelen, maar ik zag wel een paar dingen waarvan ik dacht: hij kan toch wel wat. Hij gaf een paar hele goede ballen en ook zat hij er een paar keer goed tussen. Wat ik wil zeggen is: als hem vanaf het begin het vertrouwen was gegeven dan was hij zeker niet minder dan Dijks geweest die ook gewoon heel kwetsbaar is. Je hebt ook van Aken en van Anholt eventueel nog mocht Raitala niet bevallen. Dijks is gewoon weggegooid geld geweest, daar had Raitala ook gewoon kunnen staan. Vertrouwen is een zeer belangrijke factor in het voetbal en doet meer met een mens dan je denkt. Zowel positief als negatief.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor abegoal » 01-04-2014 09:37

Ze willen het blijven proberen met Jukka Raitala, die nog een doorlopend contract heeft. Ze vonden het geen respect voor mij en mijn kwaliteiten om als speler achter hem te starten. Om zo weer een jaar op de bank te moeten plaatsnemen." Voor Aktaou kwam het nieuws als een verrassing. "Ze hebben altijd beweerd dat ik meer kwaliteiten had dan Raitala en dan vervolgens dit… Jammer.


Aldus Aktaou op Feanonline en Tjerkstra media. Vind dit op zijn minst opvallend te noemen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor fuotbalgek » 01-04-2014 09:51

Geen budget voor twee, Raitala wil niemand hebben, dus sneuvelt een eigen talent. Ik hoor Hansma nog vertellen hoe Raitala al twee jaar gevolgd werd en van Messi had gewonnen. Zeker twee jaar door Stevie Wonder bekeken, wat een beperkte voetballer is dit. Gelukkig is, noodgedwongen, de tijd voorbij dat er geld wordt gespendeerd aan dit soort clowns.

Het is jammer voor Aktaou en Heerenveen, maar Raitala loopt hier tot einde contract. Het is te hopen dat dit echter vooral op het trainingsveld gebeurd en hij niet basisspeler wordt.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Flying Frisian » 01-04-2014 12:21

Gezien zijn leeftijd zal Aktaou komend seizoen niet nog een jaar in de beloften willen spelen, bovendien blokkeert hij dan de ontwikkeling van Voest. Klaarblijkelijk acht de club hem niet goed genoeg om als back-up/concurrent van Raitala bij de selectie te halen. Een goedkopere invulling van het vertrek van Dijks is er namelijk niet dan het laten doorstromen van eigen talent.

Mijn verwachting is dan ook dat er extern een vervanger wordt gehaald die de strijd aan moet gaan met onze Finse vriend.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor DSCH » 03-08-2014 13:42

Deze man gewoon op de linksback zetten en van Anholt naar het middenveld. Op de linksback hoort gewoon een linksbenige speler. Toen hij gister inviel vond ik het in elk geval al een stuk beter ogen dan van Anholt op de linksback die alleen maar naar binnen draait.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Robert » 03-08-2014 15:48

Hij is gewoon niet goed genoeg voor het niveau wat Heerenveen nastreeft. Zowel verdedigend (scherp en agressief dekken, positioneel goed staan) als aanvallend (snelheid, voorzet, passing) schiet hij tekort. Gezien het feit dat hij hier al enige tijd rondloopt en ook kansen gehad heeft, verwacht ik niet dat er nog verbetering in zit. Als back-up is hij bruikbaar, maar voor 34 wedstrijden niet.
Robert
Basisspeler
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:14

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor DSCH » 03-08-2014 20:18

Ik vind juist niet dat Raitala hier genoeg kansen heeft gehad. Kijk naar vorig seizoen, toen stond Dijks daar die naar mijn mening echt niet beter is dan Raitala. Het probleem met Raitala is dat niemand het, zonder hem nog eens te zien spelen, nog in hem ziet zitten. Ik zou zeggen: geef hem nog eens een echte kans en hij kan het waar maken!! Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat Raitala een geweldige linksback is, en er mag van mij ook een nieuwe linksback bij komen, maar zo lang hij er is zonder echte versterking zou ik hem gewoon opstellen. Een betere linksback hebben we gewoon niet.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Currahee » 03-08-2014 20:39

is ook omdat wanneer hij aanspraak zou kunnen maken op speeltijd veelal last van een blessure heeft.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Knipecity » 03-08-2014 21:27

DSCH schreef:Ik vind juist niet dat Raitala hier genoeg kansen heeft gehad. Kijk naar vorig seizoen, toen stond Dijks daar die naar mijn mening echt niet beter is dan Raitala. Het probleem met Raitala is dat niemand het, zonder hem nog eens te zien spelen, nog in hem ziet zitten. Ik zou zeggen: geef hem nog eens een echte kans en hij kan het waar maken!! Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat Raitala een geweldige linksback is, en er mag van mij ook een nieuwe linksback bij komen, maar zo lang hij er is zonder echte versterking zou ik hem gewoon opstellen. Een betere linksback hebben we gewoon niet.

Ik vind het eigenlijk vrijwel altijd onzin als mensen,of spelers zelf, roepen dat een speler geen kansen heeft gekregen. Elke training, elke wedstrijd bij de beloftes zijn een kans. En ook mag je er in principe van uit gaan dat de trainer het in zijn ogen beste team opstelt.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor DSCH » 04-08-2014 14:35

Daar moet ik je wel gelijk in geven Knipe, elke dag mag hij natuurlijk op de training laten zien wat hij kan, maar tijdens een wedstrijd is het toch anders. Spelen voor publiek, voor de punten, dat zijn de momenten waarop je het echt kunt laten zien. Nu speelt er van origine geen linksback op zijn positie en dat is iets wat mij stoort, ik vind van Anholt op de linksback tot nu toe niet zo denderend, alles met rechts en ik heb ook het idee dat hij er zelf ook niks aan vind. Ik zeg geef Raitala dan een kans, een echte kans, het is geen wonderback, dat weet ik, maar hij is ook niet zo slecht dat van Anholt speciaal op de linksback moet, dat vind ik grote onzin!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Knipecity » 04-08-2014 14:54

Je ziet het vaker. Blijkbaar heeft ook Lodeweges liever Pele op een vreemde plek dan dat hij Raitala opstelt. Dat zegt eigenlijk al heel veel?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor DSCH » 04-08-2014 15:07

Knipecity schreef:Je ziet het vaker. Blijkbaar heeft ook Lodeweges liever Pele op een vreemde plek dan dat hij Raitala opstelt. Dat zegt eigenlijk al heel veel?


Dat zegt inderdaad veel, misschien wil ik te graag een goede linksback in onze selectie zien en Raitala is eigenlijk de enige linksback die we hebben dus hoop ik maar dat Raitala dat is, we hebben hem nog niet vaak in actie gezien dus het zou kunnen, maar zoals je al aangaf zal dat ook wel een reden hebben. Jammer!
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 1983 » 04-08-2014 17:28

Ach, we hebben toch ook allemaal gezien dat hij faalde toen hij wel de kans kreeg (en die heeft ie wel degelijk gehad, 20 duels in zijn eerste jaar)? Dijks was geen topper, maar deed het beduidend beter en de nieuwe trainer kiest nu ook al weer niet voor hem terwijl er geen andere 'echte' linksback voorhanden is. Dat zegt genoeg over het niveau van deze jongen. Hij is ook eigenlijk overal mislukt als je ziet hoe weinig hij eigenlijk heeft gespeeld.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor diepFries » 04-08-2014 17:47

Mwoah, die 20 duels in z'n eerste seizoen kun je ook je vraagtekens bij zetten. Trek er het aantal invalbeurten eens van af, kijk dan nog eens hoeveel series hij neer heeft mogen zetten en vergeet tot slotte niet het regelmatige totaal gebrek aan rugdekking wat hij dat seizoen kreeg (Zomer t.o.v. afgelopen seizoen Kruiswijk).

Het gevoel wat mij bij Raitala vooral bekruipt is dat hij zo verschrikkelijk onzeker is. Hij lijkt iedere vorm van vertrouwen te ontberen, (te)vaak en (te)veel 'op safe', terwijl zijn kracht juist ook in de aanvallende bijdrage zit. Een mooie uitdaging voor de Technische staf lijkt mij.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Erwin4ever » 09-08-2014 14:08

Ik ben het helemaal met je eens diepfries, zowel over de steun die hij kreeg van Zomer als betreffende zijn gebrek aan zelfvertrouwen. Laten we hopen dat Dwight en consorten hem dit jaar op de rit krijgen.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Harmiej » 09-08-2014 19:30

Ik vond Raitala het vandaag tegen Dordrecht heel aardig doen.
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Superfries1996 » 09-08-2014 20:09

Speelde de eerste helft gewoon uitstekend, de tweede net als de rest wat minder, maar nog steeds (ruim) voldoende.

Wel lullig voor hem dat zijn mannetje desondanks wist te scoren door een blunder van Nordfeldt.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Frisian Viking » 09-08-2014 20:16

Vond het ook niet gek. Aan de bal toch nog wel wat fouten, maar wat mij betreft laten we hem een tijdje staan. Van Anholt door naar het middenveld.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor BK2007 » 09-08-2014 20:43

Raitala maar een paar wedstrijden een kans geven. Dan kan Pelé controleur spelen wat vorig jaar zo goed liep.
Op het middenveld dan maar verder De Roon en Sinkgraven (Ziyech zal wel gaan).
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-08-2014 23:38

Speelde boven verwachting goed. Valt me wel op dat hij ver in kan gooien
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Superfries1996 » 15-08-2014 21:11

Schaken mag die voorzet bij de 1-1 natuurlijk nóóit geven, maar je kan je ook afvragen waarom Immers tussen de Roon, Buijs en van Aken in gewoon vrij kan inkoppen..
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 15-08-2014 21:27

Superfries1996 schreef:Schaken mag die voorzet bij de 1-1 natuurlijk nóóit geven, maar je kan je ook afvragen waarom Immers tussen de Roon, Buijs en van Aken in gewoon vrij kan inkoppen..


Schaken maakt de actie en Raitala moet reageren, dan ben je altijd te laat. En de Roon is Immers volledig kwijt, zoals de hele wedstrijd ongeveer.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Superfean4 » 24-09-2014 17:07

Wanneer deze speler de bal krijgt hou ik bijna letterlijk mijn hart vast.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor fuotbalgek » 25-09-2014 09:09

Superfean4 schreef:Wanneer deze speler de bal krijgt hou ik bijna letterlijk mijn hart vast.

Wanneer zijn tegenstander de bal krijgt heb ik meer angst.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Fryskeboy22 » 25-09-2014 10:39

Ik vind Raitala een typische 5.5 speler, ik vind hem nooit echt slecht maar ook nooit geweldig, gewoon redelijk. Ik vond het fijn om te zien dat er weer eens een linkspoot op de linksback stond in plaats van Van Anholt, Een linkspoot kan dan makkelijker het spel opbouwen langs de zijlijn dan een rechtspoot op die positie die altijd naar binnen over het veld moet.

Hij is niet goed genoeg voor 34 wedstrijden basis maar als back-up achter van Anholt tegen een iet wat mindere tegenstander is hij goed genoeg, Jammer dat Hans Vonk het heeft vertikt om een linksback te halen.

En dat supporters hem met de grond gelijk maken is niet terecht en netjes, uitfluiters en azijnzeikers mogen wat mij betreft thuisblijven, elke speler verdient support. Support als de 12de man ipv stil blijven zitten, de spelers die voor jou club elk weekend strijden om de 3 punten.

Wellicht bij absentie van Sam Larsson Raitala eens als linksbuiten proberen? Want Raitala houd schijnbaar van aanvallen en Thorsby en Van Amersfoort is ook geen gezicht op die positie, allebei rechtsbenig. Wellicht komt er in Jukka dan een verborgen talent bovendrijven :mrgreen:
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten