WK 2014 Brazilië

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Toch niet normaal onder wat voor druk die lui stonden te voetballen. Brazilie heeft geen goede wedstrijd gespeeld op dit toernooi.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Brazilië was ook van geen enkel niveau. Gigantisch hoge druk en de twee meest belangrijke spelers missen. Een elftal dat niet in zichzelf geloofde en hier naar voetbalde, afgestraft door de Duitse voetbalmachine. Toch vraag ik mij af of deze 7-1 nu positief is voor Duitsland. Het was makkelijk, het was leuk, maar in de finale begin je gewoon weer met 0-0.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Terechte afstraffing van een erbarmelijk slecht Brazilië. Dit hele toernooi als een natte krant gespeeld. Vreselijk om dat Brazilë te zien voetballen. Duitsland gaf even gas en er lagen er vijf in.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Tactische flater van Scolari door na de 1-0 geen extra man door te schuiven naar het middenveld. De Duitsers hadden steeds een mannetje extra op het middenveld (vrije man) en liepen zo kinderlijk eenvoudig door naar voren.
Verder liepen die Brazilianen als een onsamenhangend team steeds blind naar voren, Duitsers zetten goed druk op het middenveld en liepen er in de omschakeling weer doorheen.
Die Scolari maakt zichzelf compleet belachelijk door te blijven zitten. Blijkbaar heb je dan geen plaat, maar de Chinese Muur voor je kop. Ongelofelijk!

Al met al vind ik het jammer, aangezien de kwartfinale wedstrijden allemaal erg spannend waren en de voetballiefhebber toch het liefst een halve finale met goed voetbal ziet. Met 2 zulke sterke teams/spelers zou je dat ook verwachten, echter het liep uit op een deceptie. Niet alleen voor de brazilianen, maar ook voor de voetballiefhebber.

Onterend vond ik 't wel dat, wanneer je in het gastland speelt en in een halve finale, je het gastland zo vernedert. Aan de ene kant terecht aangezien Brazilië bijna elke wedstrijd onterecht had gewonnen (cq gelijkgespeeld), aan de andere kant verdient geen enkel land en volk dit..
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Oefenwedstrijd Ajax - Bayern München 0-8, je moet Duitsers ook niet uitnodiging voor je feestje. Ik hoopte al op een Duitse zege, omdat ik vind dat Brazilië een finaleplek absoluut niet verdiende. Dat dit met zo'n grote afstraffing gepaard ging had ik niet verwacht, maar geinig was het zeker.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

De oranjekoorts is voorbij. De focus kan weer volledig op sc Heerenveen! :stan:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Appie_M schreef:De oranjekoorts is voorbij. De focus kan weer volledig op sc Heerenveen! :stan:
Voordat ik weer zin en vertrouwen in Heerenveen heb zullen er wel een paar echt goede spelers bij moeten ter vervanging van Finnbogason en Ziyech.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Wizard schreef:Tactische flater van Scolari door na de 1-0 geen extra man door te schuiven naar het middenveld. De Duitsers hadden steeds een mannetje extra op het middenveld (vrije man) en liepen zo kinderlijk eenvoudig door naar voren.
Verder liepen die Brazilianen als een onsamenhangend team steeds blind naar voren, Duitsers zetten goed druk op het middenveld en liepen er in de omschakeling weer doorheen.
Die Scolari maakt zichzelf compleet belachelijk door te blijven zitten. Blijkbaar heb je dan geen plaat, maar de Chinese Muur voor je kop. Ongelofelijk!

Al met al vind ik het jammer, aangezien de kwartfinale wedstrijden allemaal erg spannend waren en de voetballiefhebber toch het liefst een halve finale met goed voetbal ziet. Met 2 zulke sterke teams/spelers zou je dat ook verwachten, echter het liep uit op een deceptie. Niet alleen voor de brazilianen, maar ook voor de voetballiefhebber.

Onterend vond ik 't wel dat, wanneer je in het gastland speelt en in een halve finale, je het gastland zo vernedert. Aan de ene kant terecht aangezien Brazilië bijna elke wedstrijd onterecht had gewonnen (cq gelijkgespeeld), aan de andere kant verdient geen enkel land en volk dit..

Nou ik zie persoonlijk liever zo'n mooi halve finale als Bra-Dui, dan zo'n afbraakpartij als Ned-Arg. Spanning kan veel vergoeden, maar niet dat vreselijke antivoetbal wat gisteren zag (en dat geldt voor beide landen, Arg en Ned), wat een zaadpartij. Duitsland speelden het fantastisch uit, waar Brazilië EINDELIJK werd afgestraft voor hun overdreven passie, slechte taktiek, waardeloze opstelling met geen enkele creativiteit, alles toegespitst op Neymar, waardoor het als een kaartenhuis in elkaar zakt.

Nee ik vond Bra-Dui een genot om naar te kijken. Waarom zou geen enkel land dit verdienen, als ze het over zichzelf afroepen. Over het volk wil ik niet praten, want daar heb ik medelijden mee. Zoals het merendeel zelf zegt, het is goed dat het voorbij is, dan kunnen we eindelijk de echte problemen aanpakken. Maar het Braziliaanse elftal en zeker die vreselijk Scolari gun ik het 100%. Wat een angsthazen, tegelijkertijd ook arrogantie, ze zouden wel even wereldkampioen worden. Heerlijk afgestraft, ik zat echt te hopen dat de Duitsers de tweede helft nog verder zouden door drukken, naar de 10 goals, volgens mij nog nooit vertoont tijdens een wk. Op enader niveau vergelijkbaar met de 10-0 van PSV tegen Feyenoord. Historisch. Ik baalde ook echt van die tegengoal van Bra, 0-7 was nog mooier geweest.

Ik hoop dat dit hen wakker schut, dat ze met een nieuwe bondscoach weer terugkeren naar hun roots met de nadruk op mooi technisch voetbal, met voetballers als Zico, Romario, Ronaldo etc.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Appie_M schreef:De oranjekoorts is voorbij. De focus kan weer volledig op sc Heerenveen! :stan:

Oranjekoorts? nooit gehad dit wk. Focus op Heerenveen? nooit weggeweest ;)
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

john2p schreef:Oranjekoorts? nooit gehad dit wk. Focus op Heerenveen? nooit weggeweest ;)
Bij mij exact andersom; Heerenveen met een schuin oog gevolgd, maar vooral met Nederlands elftal en de andere wedstrijden bezig geweest. :lol:
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

john2p schreef: Ik hoop dat dit hen wakker schut, dat ze met een nieuwe bondscoach weer terugkeren naar hun roots met de nadruk op mooi technisch voetbal, met voetballers als Zico, Romario, Ronaldo etc.
En een spits die een doelpunt kan maken want als Fred en Jô je beste puntspelers zijn doe je echt iets verkeerd, helemaal als je kijkt hoeveel goede voetballers het land voortbrengt.
The two most powerful warriors are patience and time.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Trots kunnen we wel zijn op het nl-elftal! We zitten onze competitie vaak weg als zwak, ik vind het een prestatie dat je met 6 eredivisie spelers in je elftal de halve finale op een wk haalt.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2447
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ebiede schreef:Trots kunnen we wel zijn op het nl-elftal! We zitten onze competitie vaak weg als zwak, ik vind het een prestatie dat je met 6 eredivisie spelers in je elftal de halve finale op een wk haalt.
Een landenteam kan je niet bij elkaar kopen, dan zie je dat Nederland best prima voetballers heeft.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Vrieskist schreef:Een landenteam kan je niet bij elkaar kopen, dan zie je dat Nederland best prima voetballers heeft.
Kan wel. Landen als Qatar en de Arabische Emiraten laten geregeld hele bootladingen Brazilianen of Afrikanen naturaliseren omdat ze zelf niet of nauwelijks fatsoenlijke spelers hebben. Daar zal voor die jongens vast een leuke financiële vergoeding tegenover staan denk ik.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Brasil decime que se siente' en el Mineirao!
Forza Argentina. lekkere die argentijnse fans.

vertaling
Wij zijn Heerenveen.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Snap niet dat heel Nederland opeens voor Duitsland is. Honderd procent voor Argentinië en Messi vanavond.
Heerenveen till I die!
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Wat is die Van Persie een klein kind eg om Pierre van Hooijdonk zo neer te sabelen
Van Hooijdonk zei gewoon wat de rest van Nederland ook vond. Op Spanje en Australië na heeft Van Persie weinig laten zien, gefrustreerd mannetje die lang niet zo goed is als iedereen denkt
Gebruikersavatar
wald pyk
Wereldspeler
Berichten: 1771
Lid geworden op: 21-05-2003 21:57
Locatie: boelenslaan

Bericht door wald pyk »

Hinkelpikke schreef:Snap niet dat heel Nederland opeens voor Duitsland is. Honderd procent voor Argentinië en Messi vanavond.
Ik ben al jaren voor duitsland. De mentaliteit spreekt mij enorm aan. Daarbij voetballen ze meestal goed voetbal.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Hinkelpikke schreef:Snap niet dat heel Nederland opeens voor Duitsland is. Honderd procent voor Argentinië en Messi vanavond.
Op basis van dat je Messi geweldig vind? Omdat je het Argentijnse voetbal op deze WK zo geweldig vind of omdat je 'zinloos' nog steeds een schijthekel hebt aan Duitsland?
Duitsland is niet meer het Duitsland van '88 met zijn arrogante spelers. En zeker niet meer het Duitsland van 40-45. Het is echt niet zo vreemd dat er misschien net zo veel mensen zijn die hopen dat Duitsland wint als dat er 'fans' van Argentinië (Messi) zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ook wel interessant om vast even vooruit te kijken naar 2016 en 2018. Wie kunnen nog 2 of zelfs 4 jaar mee en wat komt er aan?

Kuyt lijkt mij te oud worden. Is nu nuttig geweest in sommige postjes, maar voetballend was het wel heel matig. De toppers Sneijder, Robben en ik noem toch ook maar Van Persie kunnen zeker nog 2 jaar mee, maar 4 jaar is wel lang voor dit soort spelers. Zeker de explosieve Robben.

Aanval
Depay zal de nieuwe ster moeten worden als vleugelspits. Daarnaast ben ik benieuwd wat een Kishna kan gaan doen. Bij ons hoop ik dat Bilal en Sinkgraven door kunnen groeien naar het niveau van een topclub en dan komt Oranje ook wel in beeld.
Ook ben ik benieuwd of Luuk de Jong en Bas Dost in Nederland weer in niveau kunnen groeien zodat ze ooit nuttig worden voor Oranje.
Nog een paar namen:
Zivkovic
Narsingh
Promes
Lens
Behalve Depay zie ik nog weinig absolute zekerheidjes voor de toekomst.

Het middenveld is ook heel interessant
Strootman moet daar natuurlijk de grote leider worden. Sneijder kan nog 2-4 jaar mee. Van Ginkel moet stappen maken. Nigel de Jong moet in die positie ook nog 4 jaar mee kunnen. Daarbij namens als:
Fer
Clasie
De Guzman
Wijnaldum
Ziyech?
Klaassen

Verdediging

Vlaar
De Vrij
Martins Indi
Blind
Janmaat
Veldman
Van Aaken (4 jaar)
Bruma
Rekik
Van Dijk
Kongolo

Keepers
Wat we nu hebben kan nog jaren mee.

Ben er vast nog veel vergeten en sommige die nu een belofte lijken zullen blijven hangen, maar toekomst lijkt zo slecht nog niet.
Veel eredivisie spelers uit Oranje van dit WK zullen nu of komend jaar vertrekken naar Buitenland en daar beter worden.
Silver

Bericht door Silver »

Messi speler van het toernooi ?! :roll: Yeah right FIFA :lol:
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

In mijn ogen kwam er maar 1 speler in aanmerking om speler van het toernooi te worden: James Rodríguez

6 goals en 2 assisten, daar kwam geen Nederlander bij in de buurt. Kroos en Muller van Duitsland waren ook heel sterk.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

Hoewel ik ook groot fan ben (geworden) van Rodriquez, vind ik niet dat hij speler van het toernooi kan zijn. Dat moet toch echt een speler van minimaal een halve finale team zijn en niet van een kwartfinale team.

Ik vind persoonlijk Toni Kroos, Bastian Schweinsteiger, Thomas Müller of Arjen Robben de meeste aanspraak maken op die titel. Meerdere malen beslissend in cruciale fasen van het toernooi.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Lipton schreef:In mijn ogen kwam er maar 1 speler in aanmerking om speler van het toernooi te worden: James Rodríguez

6 goals en 2 assisten, daar kwam geen Nederlander bij in de buurt. Kroos en Muller van Duitsland waren ook heel sterk.
Als je echt kijkt naar wie op dit toernooi het meeste opviel qua spelen qua dreiging dan was dat toch Robben. Scoorde misschien maar 3 goals, maar kijk eens hoe hij speelde. Iedere defensie was als de dood voor hem.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Knipecity schreef: Als je echt kijkt naar wie op dit toernooi het meeste opviel qua spelen qua dreiging dan was dat toch Robben. Scoorde misschien maar 3 goals, maar kijk eens hoe hij speelde. Iedere defensie was als de dood voor hem.
Robben speelde prima hoor, maar was uiteindelijk niet beslissend genoeg om de beste speler te worden. Stel hij had ons langs Argentinie geschoten dan was het een ander verhaal geweest.
Daarnaast waren de schwalbes van Robben ook wel wat zielig.
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Rodriquez, Kroos, Müller, Schweinsteiger, Robben en Mascherano waren sowieso beter dan Messi en dan vergeet ik er vast nog wel een paar. Messi is een geweldige voetballer, maar dit was absoluut niet zijn toernooi. Dat Messi met die gouden bal wegloopt is een lachertje. De FIFA mag zich opnieuw schamen.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Manuel Neuer is de beste van het WK geweest. Elke wedstrijd uitblinker en Duitsland heeft een groot deel aan hem te danken.
Maar ja, keepers worden niet zo snel verkozen
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Feanfan 1 schreef:Maar ja, keepers worden niet zo snel verkozen
Hij kreeg de Gouden Handschoen.. dat is het hoogst haalbare voor een keeper.
De Gouden Bal is voor de beste veldspeler..
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Kahn werd in 2002 toch tot beste speler van het toernooi verkozen?
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Plaats reactie