Alfreð Finnbogason

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

abegoal schreef:Prima, nog een seizoen met Finnbogason lijkt me ook een mooie optie! 8)
Mijn voorkeur gaat uit naar verkoop, maar mocht hij blijven, dan heb ik er ook vrede mee. Is voor ons natuurlijk een goede spits.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Zal wel weer eind augustus worden. Eigenlijk zou je als club een deadline moeten trekken, dat er na de eerste competitiewedstrijd niemand meer verkocht gaat worden. Dan krijgen we tenminste geen dramatische seizoensstart omdat er nog aan de ploeg gebouwd moet worden.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Appie_M schreef:Zal wel weer eind augustus worden. Eigenlijk zou je als club een deadline moeten trekken, dat er na de eerste competitiewedstrijd niemand meer verkocht gaat worden. Dan krijgen we tenminste geen dramatische seizoensstart omdat er nog aan de ploeg gebouwd moet worden.
Ze moeten gewoon die zomer transferwindow veranderen, toestaan om de hele zomer te kopen en verkopen en dan de window 1 augustus sluiten, een week á 2 weken voordat de meeste competities beginnen in Europa.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Tja, dat zal voorlopig wel niet gebeuren, want daar heb je de hulp van de Fifa voor nodig en die hebben belang bij een zo hoog mogelijke cashflow. Dus dat zal er niet inzitten denk ik. Dus zul je als club principieel moeten zijn en inderdaad 1 augustus als deadline stellen en je er ook aan houden. Ik weet dat het naïef is, maar ik blijf hoop houden. :roll:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Transferperiode 1 maand. Of 1 maand na de laatste competitiewedstrijd van het afgelopen seizoen. Of 1 maand voorafgaand aan de eerste competitiewedstrijd van het aanstaande seizoen.
Maar dat is puur gerekend vanuit supportersoogpunt. Omdat supporters graag willen weten hoe de selectie van hun club er uit ziet aan het begin van het nieuwe seizoen. En omdat ze zodra de competitie daadwerkelijk begonnen is geen spelers meer willen zien vertrekken.
Vanuit de clubs zijn er uiteraard ook andere belangen. Ook al zou de transferwindow 4 maanden geopend zijn, dan nog zou de meeste actie gevoelsmatig in de laatste week van de transferperiode zijn. Zo gaat dat al jaren. Men ziet het even aan. Worden er aan de start van de competitie teveel punten gemorst, dan wordt de beurs getrokken en worden er nog versterkingen gehaald. De grote clubs met geld zijn in het voordeel. De kleinere clubs met beperkt budget moeten het maar uitzoeken. Spelers gaan waar ze het meeste kunnen verdienen. Althans in 90% van de gevallen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
vincentdelbos
Selectiespeler
Berichten: 522
Lid geworden op: 03-02-2007 13:11
Locatie: Joure

Bericht door vincentdelbos »

di 24 jun 2014, 07:18
Finnbogason naar Real Sociedad
door Robin Jongmans

Alfred Finnbogason kan zijn droomtransfer naar een Europese topcompetitie maken als Real Sociedad en Heerenveen in de komende 48 uur het laatste hobbeltje nemen. De Primera Division lonkt voor de IJslandse topscorer, nu SC Heerenveen en Real Sociedad een akkoord naderen over een transfersom van een kleine acht miljoen euro.

Het gat tussen beide partijen is minder dan een miljoen euro. Finnbogason had, mede door een lichte blessure, net als vier andere (jeugd-)internationals, toestemming om de voorbereiding later te starten en meldde zich nog niet in Heerenveen
Bron: Telegraaf.

Niet de meest betrouwbare bron, maar toch het vermelden waard. 8 miljoen lijkt mij een prima bedrag. Ook fijn dat het relatief vroeg gebeurt.
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6241
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Prima prijs, naar een prima club.. veel succes Alfred.
Spijt heb je morgen maar!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Het moet allemaal nog. Dit soort dingen gaat vaak op het laatste moment fout, maar als het doorgaat inderdaad fijn dat het mooi op tijd gebeurt. Los van wat nog met Ziyech gebeurt kan je dan vast investeren in een nieuwe spits. Ziyech zijn vertrek is iets gemakkelijker intern op te lossen met het bestaande middenveld.
edaluz
Invaller
Berichten: 324
Lid geworden op: 02-01-2008 19:49
Locatie: de hoofdstad

Bericht door edaluz »

Knipecity schreef:Het moet allemaal nog.
Precies. Volgens mij is Sociedad ook nog altijd bezig om Vela definitief over te nemen. Maar dit soort nieuws schud i.i.g. andere clubs ook wakker.
want morgen wordt alles anders
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Als dit door zou gaan is het uitstekend! Mooi op tijd, mooi bedrag en een mooie club voor Alfred in een topcompetitie. Laat de definitieve bevestiging maar komen!
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Real Sociedad mag zich vanaf dinsdag definitief eigenaar noemen van spits Carlos Vela. De 25-jarige Mexicaan komt al sinds het seizoen 2011/12 uit voor de Basken, maar Arsenal had een optie tot terugkoop voor zo’n 4,2 miljoen euro en wilde die graag gebruiken. Real Sociedad ging niet akkoord: de club heeft nu circa 11 miljoen euro overgemaakt naar Londen om Vela volledig in bezit te krijgen voor de komende jaren.
zit wel geld dus bij sociedad, maar benieuwd of het nu nog doorgaat, na het aantrekken van carlos vela.

vela naar sociedad
Laatst gewijzigd door camataru op 24-06-2014 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij zijn Heerenveen.
Sumzor
Invaller
Berichten: 399
Lid geworden op: 03-03-2011 14:32

Bericht door Sumzor »

Vela hadden ze al toch? Arsenal bezat alleen nog 50% van de transferrechten.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Sumzor schreef:Vela hadden ze al toch? Arsenal bezat alleen nog 50% van de transferrechten.
Arsenal had een terugkoopclausule van iets van 4,5 miljoen. Die optie wilden ze lichten, maar Sociedad wilde Vela behouden. Sociedad heeft die clausule nu dus afgekocht.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Volgens dit bericht is Olympiakos ook nog in beeld.
http://www.feanonline.nl/nieuws/6171/vo ... adliner.nl

Of het allemaal rond komt is maar de vraag. Ik vind 8 miljoen ook aan de lage kant trouwens.
Op zich is het mooi als het nu al rond zou komen, maar voor het geld zou ik nog even afwachten op andere clubs die meer willen bieden.
Samen maken we de club sterk.
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Volgens de geruchten anticipeert Real Sociedad met de aankoop van Finnbogason op een vertrek van de frans international Antoine Griezmann.
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

BK2007 schreef: Of het allemaal rond komt is maar de vraag. Ik vind 8 miljoen ook aan de lage kant trouwens.
Op zich is het mooi als het nu al rond zou komen, maar voor het geld zou ik nog even afwachten op andere clubs die meer willen bieden.
Voor een (beperkte) speler met een jaarcontract een prima prijs. Daarnaast wil Heerenveen ook snel verkopen zodat ze het geld kunnen investeren in nieuwe aankopen.

Het is voor een trainer ook niet leuk om met een speler te moeten trainen die hoogst waarschijnlijk vertrekt en daarom misschien minder gemotiveerd is. Ik snap wel dat Heerenveen nu dit soort boden gaat accepteren, al zullen ze wel het onderste uit de kan willen gaan halen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Een jaarcontract met optie voor nog een jaar toch? Dus 2 jaar?
Gebruikersavatar
rienksch
Nieuw talent
Berichten: 126
Lid geworden op: 23-04-2014 22:22
Locatie: Drachten

Bericht door rienksch »

Weet iemand al of het zeker is dat hij bij Sociedad gaat tekenen? Vind het de ideale club voor Finnie 100x beter als naar Griekenland.
rust
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 10-04-2009 12:13

Bericht door rust »

Denk je nou echt dat er een heikneuter op dit forum is die het nu al zeker weet?
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Keeper Bravo van Sociedad verkocht naar Barcelona voor 12 miljoen euro. Er zijn dus genoeg centjes in Baskenland nu.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Het schijnt dat Sociedad € 7,5 mln ineens geboden heeft en bonussen, gebaseert op o.a. prestaties, van € 2,5 mln.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Dit gaat wel rondkomen denk ik. Sociedad heeft inderdaad genoeg middelen om zo'n bedrag af te tikken. Ook mooi op tijd zo, kunnen wij in actie komen en het elftal versterken.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

HEERENVEEN/SAN SEBASTIAN -
De transfer van Alfred Finnbogason naar Real Sociedad is zo goed als rond. Eind deze week wordt de spits in Spanje verwacht, waar hij zijn handtekening hoopt te zetten onder een vijfjarig contract. SC Heerenveen ontvangt acht miljoen euro voor de 25-jarige eredivisietopscorer.
aldus de Telegraaf is en blijft wel de telegraaf die dit meld.
Zal er vandaag of morgen wel een spits bijkomen.
Wij zijn Heerenveen.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

camataru schreef: is en blijft wel de telegraaf die dit meld.
Dat wordt er altijd bij gezegd ja, maar op voetbalgebied is dat niet terecht. Daar zijn ze gewoon altijd erg goed ingevoerd.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Is hij er vandaag wel gewoon bij op de club ?
Of heeft hij langer vakantie.
Samen maken we de club sterk.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

BK2007 schreef:Is hij er vandaag wel gewoon bij op de club ?
Of heeft hij langer vakantie.
Vanaf vandaag zou hij aansluiten, net als een aantal anderen. Maar gezien het waarschijnlijk doorgaan van de transfer, kan ik me ook voorstellen dat hij voor de medische keuring niet meer in actie komt.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Volgens Feanonline traint Finn niet mee met het oog op de aanstaande transfer. Woensdag wordt er door Heerenveen gesproken met Real Sociedad. Zou mooi zijn als het zo vroeg in de voorbereidingsperiode rond komt.
Gebruikersavatar
rienksch
Nieuw talent
Berichten: 126
Lid geworden op: 23-04-2014 22:22
Locatie: Drachten

Bericht door rienksch »

Ben erg benieuwd wie eruit eindelijk gehaald word als beoogde 1e spits.
Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Vandaag schijnt hij gekeurd te worden in San Sebastian.
Gebruikersavatar
Neymar
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Finnbogason naar Real Sociedad
Gepubliceerd op 2 juli 2014 15:09
Topscorer Alfreð Finnbogason vertrekt naar Real Sociedad. sc Heerenveen en Real Sociedad hebben daarover een principe akkoord bereikt. De 25-jarige aanvaller zal een vierjarig contract gaan tekenen bij de Spaanse club.

Finnbogason speelde sinds 2012 zeer succesvol bij sc Heerenveen. In de afgelopen twee seizoenen scoorde Finnbogason in totaal 59 doelpunten voor Heerenveen. Afgelopen seizoen maakte Finnbogason 29 doelpunten voor Heerenveen en was daarmee de topscorer van de Nederlandse Eredivisie.
Aldus de officiële site.
Plaats reactie