Afonso Alves

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Alves bij Middlesbrough...

Ik gun hem het beste
87
49%
Ik heb gemengde gevoelens
27
15%
Ik hoop dat hij geen bal meer raakt
18
10%
Alves? Wie?
47
26%
 
Totaal aantal stemmen : 179

Re: Afonso Alves

Berichtdoor 1983 » 03-11-2013 13:58

Knipecity schreef:Verbeek was persoonlijk met hem aan de slag gegaan en dan kan je in paar weken veel resultaat bereiken.

Dat zou hij helemaal niet, Verbeek moest hem al niet meer toen ie hier nog was en hij aan het begin van het seizoen wegbleef. Laat staan wat er daarna nog allemaal gebeurd is en de manier waarop hij uiteindelijk vertrok. En het niveau is hier inderdaad omlaag gegaan, maar Alves zijn niveau waarschijnlijk nog harder na 4 jaar stilstand. Maar we zullen het inderdaad nooit helemaal weten, maar ik heb daar meer dan vrede mee.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Afonso Alves

Berichtdoor diepFries » 03-11-2013 15:17

Ik weet het niet. De beste spits die ik zelf in het Abe Lenstra Stadion heb zien spelen. Zijn doelpunten, de kiezelharde vrije trappen en 'bananenballen'. Maar toch ook z'n fratsen. Het gedoe met de zaakwaarnemers, AZ, arbitragecommissie en de rode kaart tegen Vitesse. Daartegenover de 18 miljoen en de herinneringen aan een aantal bijzondere momenten, ik noem de 1-1 in de Euroborg, de 7-klapper tegen Heracles, de 5-1 tegen Feyenoord.

Ik had zo graag nog gezien hoe hij in ons prachtig pompeblêdenshirt de ballen in het doel van de tegenstander joeg. Niet voor het geld. Gewoon omdat hij nog een paar seizoenen wilde genieten van het leven als profvoetballer. En dat bij de club waar hij zijn hoogtijdagen beleefde. Het heeft niet zo mogen zijn. Niet omdat hij het niveau niet meer heeft. Maar omdat Alves het niet aandurft. Het zij zo. Forza Heerenveen!
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 03-11-2013 16:36

Grimo schreef:

Aandoenlijk hoor, deze slachtofferrol. De pot verwijt de ketel. Je doet zelf niet anders. Maar ook dat zie je al niet meer in dus omdat je zo overtuigd bent van je eigen gelijk.


Ach ja, als jij het zo wilt zien jongem prima. Gelijk, ongelijk? Slaat nergens op. Het gaat om meningen. En het gelijk, de waarheid ligt ergens tussen beide in.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 03-11-2013 16:39

Stiffie schreef:Toen Sibon kwam aanwaaien of bv Seip bij VVV. Trainen ze dan met het eerste of met de beloften mee?

Stel dat een niet geheel fitte Pranjic zich meldt. Zeggen we dan meetrainen met de beloften of zeggen we Pranjic jij was een modelprof, altijd positief opgesteld naar de club, hup jij mag met het eerste meetrainen.

Lastige vragen allemaal.


Seip trainde bij ons in ieder geval bij de beloftes.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor pes5 » 03-11-2013 17:25

Wel of niet bij de beloftes. Het gaat erom dat Vd Velde en Sporre dat hadden afgesproken met Alves en zijn gevolg.

Al voordat hij naar Nederland kwam. En nu wordt Van Basten hier aangevallen? Val dan ook Sporre en Riemer aan...

Sporre zei immers donderdagavond.. Alves moet gewoon wat laten zien en anders gaan er morgen een heleboel vliegtuigen naar Rio...
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 03-11-2013 19:28

pes5 schreef:Wel of niet bij de beloftes. Het gaat erom dat Vd Velde en Sporre dat hadden afgesproken met Alves en zijn gevolg.

Al voordat hij naar Nederland kwam. En nu wordt Van Basten hier aangevallen? Val dan ook Sporre en Riemer aan...

Sporre zei immers donderdagavond.. Alves moet gewoon wat laten zien en anders gaan er morgen een heleboel vliegtuigen naar Rio...

Die had wél met hem gesproken. Legde ook uit over de papierwinkel die er overdag nog bij kwam. Van Basten had op zich wel gelijk, maar had zich er wat mij betreft niet over uit moeten laten. Te meer omdat hij niet met Alves had gesproken. Lees terug wat ik schreef over hoe Verbeek het destijds deed toen Alves wél een eerste selectiespeler was. Gelukkig is het sprookje nu uit. In de media lees je ook nu wat verschillende berichten. Er wordt gesproken dat hij al weer terug gereisd is. Dat kan de indruk wekken dat hij helemaal geen contact meer heeft (gehad) met mensen van de club. Maar dat is te voorbarig want hij vertrekt pas op dinsdag zo zei Sporre.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor pes5 » 03-11-2013 20:19

Ga even terug de boeken in en kijk dan wat Verbeek van Alves vond en over hem zei... En dan doel ik op december 2008 en januari 2009. Alves wie? Dat was misschien ook niet slim, want Alves had een marktwaarde en door dit soort uitspraken van Verbeek kon die dalen, maar was wel oprecht en bovendien terecht, want het werd hem gevraagd. Van Basten heeft ook antwoord gegeven op vragen en mag dat doen. Hij gaat over het voetbalgedeelte hier. Bovendien moet hij een groep managen en daar kan hij geen onruststokers bij gebruiken. Graag of niet. Juist iets wat jou als Verbeek adept moet aanspreken toch?

Bovendien is de Alves van nu niet te vergelijken met de Alves van toen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 03-11-2013 20:34

pes5 schreef:Ga even terug de boeken in en kijk dan wat Verbeek van Alves vond en over hem zei... En dan doel ik op december 2008 en januari 2009. Alves wie? Dat was misschien ook niet slim, want Alves had een marktwaarde en door dit soort uitspraken van Verbeek kon die dalen, maar was wel oprecht en bovendien terecht, want het werd hem gevraagd. Van Basten heeft ook antwoord gegeven op vragen en mag dat doen. Hij gaat over het voetbalgedeelte hier. Bovendien moet hij een groep managen en daar kan hij geen onruststokers bij gebruiken. Graag of niet. Juist iets wat jou als Verbeek adept moet aanspreken toch?

Bovendien is de Alves van nu niet te vergelijken met de Alves van toen.


Verbeek adept? Ik ben voorlopig van niemand adept.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Superfries88' » 03-11-2013 22:32

Zoals ik elders al schreef: Heerenveen werkt gericht toe naar wedstrijddagen en daarop is de trainingsarbeid ook aangepast. Alves heeft aangegeven weken nodig te hebben om überhaupt speelklaar te worden voor 'een wedstrijd', dus dat zou helemaal niet op zijn lijf geschreven zijn. Daarnaast heb je toch wedstrijden nodig als meetpunt en die optie zat alleen vast aan het beloftenteam, dus hij zou daar vroeg of laat toch meegedraaid hebben als hij was aangesloten. Het lijkt me dan ook niet meer dan normaal om hem daar zijn ritme te laten oppakken en bij goede ontwikkelingen zou hij vanzelf in beeld zijn gekomen.

Alves had gewoon moeten beseffen dat hij in dit stadium van zijn loopbaan weinig status heeft. Als hij dan niet zo'n buitenkans wenst aan te grijpen, moet je er absoluut niet aan beginnen. Aan zulke jongens heb je helemaal niets. Heerenveen heeft in mijn optiek een keurig voorstel gedaan en zeker in de wetenschap dat hij de club in het verleden willens en wetens heeft misbruikt voor zijn eigen lusten. Ik lig er geen seconde wakker van dat meneer terugkeert naar Brazilië. Totaal niet.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Otsje P » 04-11-2013 14:45

Voor alles is wel wat te zeggen hier. Dat Alves de beloften niet zo'n goed idee vond, is te begrijpen. Maar hij had die trots opzij kunnen zetten, en de club kunnen overtuigen. Sporre en van Basten hadden zich in de media ook iets minder sceptisch en wat respectvoller op kunnen stellen richting Alves. Dat gelul over koffers pakken enz. had wel wat minder gekund. Zeker als je ziet wat er tegenwoordig bij ons rond loopt voorin, en in de hele Eredivisie. Het niveau is in vergelijking met Alves zijn piek schrikbarend naar beneden gegaan. Als je dan de kans hebt om zo'n speler een poosje bij je aan het werk te zien, dan mag het wel wat enthousiaster. Had hem met het 1e mee laten trainen, als hij dan gigantisch door de mand valt, dan weten we dat ook weer, en maak je weer een eind aan de trainingsstage. Maar heb je hem in ieder geval het gevoel gegeven dat hij serieus genomen zou worden.

Het blijft echter verbazingwekkend dat hij hier heen komt met serieuze plannen, en zo als een blad aan een boom is omgedraaid qua plannen. Dat lijkt inderdaad wel erg op een zelfvertrouwen/faalangst kwestie. De angst dat hij het niet meer zou kunnen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Wizard » 07-11-2013 13:44

Superfries88' schreef:Alves had gewoon moeten beseffen dat hij in dit stadium van zijn loopbaan weinig status heeft. Als hij dan niet zo'n buitenkans wenst aan te grijpen, moet je er absoluut niet aan beginnen. Aan zulke jongens heb je helemaal niets. Heerenveen heeft in mijn optiek een keurig voorstel gedaan en zeker in de wetenschap dat hij de club in het verleden willens en wetens heeft misbruikt voor zijn eigen lusten. Ik lig er geen seconde wakker van dat meneer terugkeert naar Brazilië. Totaal niet.

Precies.. Over en klaar.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Lipton » 07-11-2013 14:03

Ik heb eigenlijk niet begrepen waarom het allemaal zo uitgebreid in de media moest. Dat creerde allemaal onnodige verwachtingen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 07-11-2013 17:11

Friesiaan schreef:Vind je dat ook als het zo was dat Riemer de hele transfer had doorgedrukt?

Riemer zei ook dat er duidelijke afspraken met Alves waren gemaakt. Dat hij daarop is teruggekomen kunnen we niemand bij de club aanrekenen. Ben het wel eens dat hij ondanks dat hij op een nare manier is vertrokken toch wel een wat hartelijker welkom had mogen krijgen. En dan bedoel ik niet rode lopers of pleasen in een andere vorm. Gewoon welkom terug heten en hem op zijn gemak laten voelen. Zie het als de eer aan jezelf houden. Ook ben ik het er mee eens dat er door de media aandacht (te) veel druk op het verhaal is gelegd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Grimo » 07-11-2013 23:32

Ach Alves, hij is op een rare manier vertrokken waarin hij niet te vertrouwen was en hij is op rare manier opnieuw vertrokken. Snel vergeten en af en toe op YouTube nog eens naar zijn prachtige goals kijken. Nu is het vergane glorie.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Otsje P » 08-11-2013 08:43

Friesiaan schreef:Vind je dat ook als het zo was dat Riemer de hele transfer had doorgedrukt?


Ja, dan vind ik dat nog steeds. Ik heb nu wel begrepen dat jij het niet zo op Riemer en zijn invloed hebt. Maar in deze kwestie had ik er helemaal geen moeite mee dat Riemer het er heeft doorgedrukt. Sterker nog, ik vind het frappant dat hij het er überhaupt door moest drukken. Het had toch een win-win situatie voor iedereen kunnen worden?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Flying Tilster » 09-11-2013 01:10

Otsje P schreef:Het had toch een win-win situatie voor iedereen kunnen worden?


Hier was niks te winnen. Deze man heeft 6 jaar in de zandbak gespeeld en verwacht dan bij terugkomst gelijk met het 1e mee te mogen trainen? Als hij echt nog wat van zijn carrière willen maken had hij zich wezenloos getraind met de beloften, zodat hij daarna kon aansluiten bij het 1e.

Meneer gaat met gedonder weg, komt weer terug tegen voorwaarden, en er is gelijk weer gedonder.
Het enige wat ik de club verwijt is dat ze hem weer teruggehaald hebben.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Voorstopper » 27-05-2014 21:15

Van een Bulgaarse bekende vernam ik net dat Afonso waarschijnlijk gaat tekenen bij CSKA Sofia.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 28-05-2014 00:13

Voorstopper schreef:Van een Bulgaarse bekende vernam ik net dat Afonso waarschijnlijk gaat tekenen bij CSKA Sofia.

Zou hij na een half jaar vakantie een beetje in topvorm zijn? :wink:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Gekko » 28-05-2014 08:41

Wat gaat hij tekenen, een contract of mooie meiden op het strand?
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 28-05-2014 15:37

En daar twijfelen ze nu ook al over zijn fysieke gesteldheid. Ben benieuwd. Als zijn zaakwaarnemer daar een contract voor elkaar weet te toveren komt hij volgens bronnen naar Nederland als voorbereiding op komend seizoen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor E.D. » 01-10-2015 13:28

Ja ja daar is ie weer... Zou wat zijn!!
Sexbierum groet S.C.Heerenveen
E.D.
Basisspeler
 
Berichten: 568
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:31
Woonplaats: Mercuriusfontein

Re: Afonso Alves

Berichtdoor NNboss » 01-10-2015 14:17

staat hem wel goed! ;)
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Eric » 01-10-2015 14:38

Hij heeft in ieder geval nog een goed postuur, de afgelopen jaren niet stilgezeten. Als je dat bijvoorbeeld vergelijkt met een Duarte die nog wel actief is in het profvoetbal..

Enige waar hij moet opletten dat hij niet overhaast ivm blessures. Eerst maar lekker een maand of twee laten meetrainen (als hij hier behoefte aan heeft).
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Afonso Alves

Berichtdoor NNboss » 01-10-2015 16:30

Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Afonso Alves

Berichtdoor NNboss » 02-10-2015 08:25

Bubbe schreef:Doe mij maar deze NNboss 8)

https://www.youtube.com/watch?v=3xW35t8dA54

mooiste chant die een speler bij ons heeft gehad als je mij vraagt!
Pride of the north! :stan:
Avatar gebruiker
NNboss
Selectiespeler
 
Berichten: 422
Geregistreerd op: 27-09-2013 18:16

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-10-2015 16:19

Alves schijnt bij een vriend op bezoek te zijn, ene Peter de Vries. Die zal ongetwijfeld supporter zijn en die weet ook dat het met Veerman en Te Vrede niks zal worden. Hiervan uitgaande dat hij Alves misschien wel over probeert te halen dat hij nu de redder van Heerenveen kan zijn. Tis kwalitatief zo beroerd voorin. Ook de tegenstander zal wel met enige schrik weer tegen Heerenveen spelen, tis toch wat anders als Alves tegenover je staat (waarom keepen Bas Roorda en Pieckenhagen niet meer :wink: )
Dan is het enige probleem nog het salaris. Ik meende op dit forum ergens gelezen te hebben dat het bedrijf Unis Group ook een soort aandeel en isschien dat zij bereid zijn om het salaris of een gedeelte daarvan te betalen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Afonso Alves

Berichtdoor sido » 04-10-2015 20:00

peter de vries is de directreur van Unis group
sido
Nieuw talent
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 19-08-2009 21:29

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-10-2015 20:08

sido schreef:peter de vries is de directreur van Unis group

Ok... nou 1 + 1 = 2.
Over 2 weken direct maar in de basis, kan me nog wel een wedstrijd herinneren tegen Feyenoord, 4 goals en tranen bij Van Hooijdonk
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Afonso Alves

Berichtdoor sinjoor » 04-10-2015 21:40

Dat Alves als clubicoon wordt gezien is prima, hoewel ik mijn vraagtekens heb of Alves' zijn liefde voor H'veen ook zo groot is. Zo'n H'veen hart heeft ie niet gehad hoor.

Daarnaast zou Alves hier helemaal niet zijn als hij écht fit was, dan had ie het wel bij een grotere club geprobeerd. H'veen is gewoon zijn laatste optie, waarbij hij hoopt dat ie ook van waarde kan zijn op 60, hooguit 70%. Twee jaar geleden kreeg hij hier ook al een kans mee te trainen met de beloften en zichzelf te bewijzen. Toen was hij 33, had ie ook al jaren niet meer gespeeld, en vertrok ie zonder wat te zeggen omdat hij zich te groot voelde zich bij de beloften te moeten bewijzen.

En nu is ie 35, heeft geen enkele club nog interesse en wilt hij weer graag voor H'veen spelen???
sinjoor
Selectiespeler
 
Berichten: 276
Geregistreerd op: 06-12-2014 14:07

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Feanfan 1 » 04-10-2015 21:46

Alves op 50% is altijd gevaarlijker dan die andere spitsen die we hebben en ook tegenstanders zullen zich er op aanpassen.
Plus het publiek zal weer wat positiever naar de club kijken
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten