Marco van Basten

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Grimo » 08-05-2014 10:31

Knipecity schreef:Van Basten moet vooraf Ziyech opstellen ipv vd Berg, dat roep ik al weken maar ja we wonnen dus was het goed volgens velen hier.....


En nu je gelijk halen bij het eerste verlies na een hele serie winstpartijen? :roll:
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Grimo » 08-05-2014 10:33

Het blijft amateuristisch. Ik geloof niet dat clubs als Twente, Ajax, PSV en Feyenoord hun clubarts thuis laten.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Chilion » 08-05-2014 12:06

Gaan we nog afscheid nemen van MvB? Een groot spandoek met, "Bedankt Pannekoek!" ?

Lijkt me gezellig! :)
Chilion
Bankzitter
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 30-08-2012 10:25

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Jacob » 08-05-2014 12:38

Ondanks dat er wellicht qua posities wel wat veranderd kon worden, waar uiteraard MvB verantwoordelijk voor is, kan hij er mijn inziens toch ook weinig aan doen, hoe slecht sommige spelers stonden te voetballen. Juist de basis dingetjes die de laatste weken erg goed naar voren kwamen, zoals rust aan de bal, was vandaag compleet weg. Van Aken was gewoon slecht, Kruiswijk was een beetje paniekerig en wist niet wat ie met de bal moest, Slagveer én Ziyech stonden voor zichzelf te voetballen, vd Berg die zichzelf een beetje overschatte door voor eigen kansen te gaan... is dit dan allemaal aan van Basten te wijten?
Jacob
Bankzitter
 
Berichten: 18
Geregistreerd op: 07-10-2013 04:03

Re: Marco van Basten

Berichtdoor fuotbalgek » 08-05-2014 14:41

In principe deed MvB niks anders dan de afgelopen weken. Je ziet echter dat het begin al moeilijk is en we terug moeten lopen omdat we met 10 man staan. Daarna is het van vooruit druk zetten - waarmee ze de wedstrijd wel degelijk wilden beginnen - niet echt meer gekomen. Tel er dan bij op dat Kruiswijk en van Aken een behoorlijke off day hadden, en dat de rest individueel ook niet de beste wedstrijd van het seizoen speelde en dit kan je gebeuren uit bij AZ.

Ik geloof niet dat MvB enige andere instructie heeft gegeven dan de afgelopen wedstrijden en het resultaat lijkt meer een samenloop van omstandigheden. Wanneer het dan allemaal even tegen zit kun je er zo 3-0 af gaan, net zoals je daar in de competitie zomaar 1-5 wint. Zuur? Zeker! Natuurlijk wil je graag Europees, maar misschien is het met veel vertrekkende spelers en een nieuwe trainer wel goed dat er ook veel tijd is voor trainingsuren.

Maar om nu naar MvB te wijzen is natuurlijk veel te kort door de bocht en totaal niet de indruk die ik van hem heb als persoon.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Calimero » 08-05-2014 18:47

Nee, van Basten is geen coach van integriteit. Hij kiest gewoon voor eigen belang: met AZ Europees voetbal halen. En ik geef hem geen ongelijk.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfries1994 » 09-05-2014 00:27

Calimero schreef:Nee, van Basten is geen coach van integriteit. Hij kiest gewoon voor eigen belang: met AZ Europees voetbal halen. En ik geef hem geen ongelijk.


Denk je dat of weet je dat? Ik denk dat Van Basten gewoon wel voor het hoogst haalbare op dit moment met Heerenveen gaat.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Gekko » 09-05-2014 09:07

De jongens hebben meer verzaakt dan Marco tegen AZ. Al moet ene ploeg weten wat te doen als er een tegenstander is met een man meer op het middenveld: wie schuift dan door, waar vang je ze op enz. Dat is echter Marco's makke. Die afspraken zijn er in twee jaar tijd nooit goed doorgekomen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Grimo » 09-05-2014 11:21

Calimero schreef:Nee, van Basten is geen coach van integriteit. Hij kiest gewoon voor eigen belang: met AZ Europees voetbal halen. En ik geef hem geen ongelijk.


Wat een onzin.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Frisian Viking » 09-05-2014 11:47

Van Basten is geen goede trainer, maar we gaan toch niet serieus beweren dat het de schuld van Van Basten is dat we verloren hebben op de manier zoals het gegaan is? Mensen die dat beweren hebben zelf nog nooit aan sport gedaan, op wat voor niveau dan ook.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Hielke » 09-05-2014 13:58

Tegen AZ werd pijnlijk duidelijk dat Van Basten als trainer niet kan schakelen. Hij kan tijdens een wedstrijd niet reageren op de verrassende tactiek van een tegenstander, hij speelt niet adequaat in op de onverwacht lange blessurebehandeling van een speler. Hij heeft iets voor ogen en houdt daar aan vast, wat er ook gebeurt.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Marco van Basten

Berichtdoor dirk3 » 09-05-2014 14:47

Frisian Viking schreef:Van Basten is geen goede trainer, maar we gaan toch niet serieus beweren dat het de schuld van Van Basten is dat we verloren hebben op de manier zoals het gegaan is? Mensen die dat beweren hebben zelf nog nooit aan sport gedaan, op wat voor niveau dan ook.


Nee niet dé schuld, maar wel een flink groot aandeel erin. Wisselbeleid, opstelling en tactiek worden door hem bepaald.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Hielke » 09-05-2014 14:51

Weinig trainers hebben de gave om een elftal op cruciale momenten op scherp te krijgen: mentaal, fysiek en tactisch. Sollied kon dat meesterlijk, maar was op veel andere fronten ongeschikt voor onze club. Van Basten beheerst dat kunstje duidelijk niet. Daarmee past hij overigens wel in een traditie bij onze club.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Marco van Basten

Berichtdoor fuotbalgek » 09-05-2014 15:14

Marco van Basten mag best worden aangewezen voor de apathische manier waarop Heerenveen omging met de strijdwijze van AZ. Daarmee kun je de schuld wel bij hem leggen. Niet scherp genoeg, niet goed omgaan met bepaalde omstandigheden, niet schakelen als het niet loopt tegen de 4-4-2 van AZ.

Mensen die beweren dat MvB echter bewust verliest slaan wat mij betreft de plank mis. Als trainer is hij niet beter dan dit.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Gekko » 10-05-2014 11:16

Advocaat wordt geroemd door zijn strijdplan. Voor hetzelfde waren zijn spelers daar onwennig mee omgegaan en hadden ze verloren. Dat is ook wel voetbal. Met wijsheid kom je niet ver. De goede dingen doen vooraf, spelers fit hebben duidelijkheid over hoe je voetbalt, wie wat doet en hoe je omgaat met bepaalde situaties (zoals de extra middenvelder). Dan ben je al een heel eind.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-05-2014 22:25

Maar ik reken van Basten dit verlies zwaar aan. Waarom Slagveer in de basis? Die jongen kan er niks van. VLP is veel dreigender. Ook vd Berg in de spitscwas eeb bedroevende keus. Toch al met AZ bezig?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfries1994 » 11-05-2014 01:04

Heerenveen rules schreef:Maar ik reken van Basten dit verlies zwaar aan. Waarom Slagveer in de basis? Die jongen kan er niks van. VLP is veel dreigender. Ook vd Berg in de spitscwas eeb bedroevende keus. Toch al met AZ bezig?

Hou toch op, ik had ook niet voor Slagveer en VDB in de spits gekozen, maar om die matige keuzes nou te koppelen aan AZ slaat nergens op.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Marco van Basten

Berichtdoor dirk3 » 11-05-2014 06:22

Ik stel voor dat Van Basten namens AZ een bod op VDB gaat doen. Zo'n alleskunner is tenslotte best handig in je selectie nietwaar?
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Mackan68 » 11-05-2014 09:28

Heerenveen rules schreef:Maar ik reken van Basten dit verlies zwaar aan. Waarom Slagveer in de basis? Die jongen kan er niks van. VLP is veel dreigender. Ook vd Berg in de spitscwas eeb bedroevende keus. Toch al met AZ bezig?

AZ of niet. Dit is gewoon van Basten in optima forma als trainer. In de eerste helft vanuit de controle proberen 3 goals te maken. Pas vanaf de 2e helft opportunistischer spel met Otigba en de snelle van la Parra er in. Dat had natuurlijk veel eerder gemoeten. Dan had het kunnen lukken. We hadden een tegengoal kunnen krijgen. Maar in ieder geval was de kans op een grotere uitslag dan 1-0 groter geweest. Ik wens van Basten bijzonder veel plezier met zijn experimenten in Alkmaar. Na 2 seizoenen betwijfel ik het of hij daar daadwerkelijk beter van worden. Als je zelfs in het uiterste (alles of niets) vast blijft houden aan controle i.p.v opportunisme wat aantoonbaar diverse keren heeft gewerkt......
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Baggerraartje » 11-05-2014 11:03

En als AZ nu had gescoord, omdat we vol op de aanval waren gaan spelen?? Dat was van Basten ook weer een onbenul geweest! Ken je dat spreekwoord van die kont en die koe? Dat geldt voor jouw post.
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Marco van Basten

Berichtdoor dirk3 » 11-05-2014 11:31

Baggerraartje schreef:En als AZ nu had gescoord, omdat we vol op de aanval waren gaan spelen?? Dat was van Basten ook weer een onbenul geweest! Ken je dat spreekwoord van die kont en die koe? Dat geldt voor jouw post.


Die niet waagt, die nooit wint....
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Heerenveen rules » 11-05-2014 11:54

Mackan68 schreef:AZ of niet. Dit is gewoon van Basten in optima forma als trainer. In de eerste helft vanuit de controle proberen 3 goals te maken. Pas vanaf de 2e helft opportunistischer spel met Otigba en de snelle van la Parra er in. Dat had natuurlijk veel eerder gemoeten. Dan had het kunnen lukken. We hadden een tegengoal kunnen krijgen. Maar in ieder geval was de kans op een grotere uitslag dan 1-0 groter geweest. Ik wens van Basten bijzonder veel plezier met zijn experimenten in Alkmaar. Na 2 seizoenen betwijfel ik het of hij daar daadwerkelijk beter van worden. Als je zelfs in het uiterste (alles of niets) vast blijft houden aan controle i.p.v opportunisme wat aantoonbaar diverse keren heeft gewerkt......


Heb jij een ploeg gezien die vast hield aan controle? Vreemd. We speelden met 2 aanvallende middenvelders met Sinkgraven en Ziyech. Het was superaanvallend. Dat je het niet in v Basten ziet zitten ok, maar verkondig geen onwaarheden. Het lag eerder aan de de spelers die stonden opgesteld. Vd Berg is geen spits en VLP is drie klassen beter dan Slagveer. Maar met de speelwijze was niks mis. Die was totaal niet gericht op controle. Heb je het wel gezien Mackan?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Mackan68 » 11-05-2014 18:58

Heerenveen rules schreef:
Heb jij een ploeg gezien die vast hield aan controle? Vreemd. We speelden met 2 aanvallende middenvelders met Sinkgraven en Ziyech. Het was superaanvallend. Dat je het niet in v Basten ziet zitten ok, maar verkondig geen onwaarheden. Het lag eerder aan de de spelers die stonden opgesteld. Vd Berg is geen spits en VLP is drie klassen beter dan Slagveer. Maar met de speelwijze was niks mis. Die was totaal niet gericht op controle. Heb je het wel gezien Mackan?

Ik heb het gezien zoals ik het uitleg. Je kunt wel 11 aanvallend ingestelde spelers opstellen, maar als die met een bepaalde tactiek het veld ingestuurd worden dan heb je daar niet zoveel aan. Bijvoorbeeld te veel vertrouwen dat het wel goed zou komen over 2x 45 minuten. De 2e helft werd er vooral vol voor de aanval gegaan en kwamen er ook veelal de kansen. Zoals ik zei, dat mistte ik in de eerste helft. Maar als jij werkelijk gelooft dat de Kamps een winnaar is zoals je elders durft te beweren dan vraag ik me af hoe jij dingen ziet. Alleen vanaf minuut 1 opportunistisch voetbal had je hier eventueel een grote score neer kunnen zetten. Niet met het tikkie breed en tikkie terug voetbal wat we veelvuldig hebben gezien dit seizoen. Leuk hoor, het idee hebben van controle, maar je hebt er geen ruk aan. Is gister wéér bewezen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Mackan68 » 11-05-2014 19:01

Baggerraartje schreef:En als AZ nu had gescoord, omdat we vol op de aanval waren gaan spelen?? Dat was van Basten ook weer een onbenul geweest! Ken je dat spreekwoord van die kont en die koe? Dat geldt voor jouw post.

Nee dat geldt het niet, want vooraf gaf ik aan dat je met superaanvallend voetbal ook een goal tegen zouden kunnen krijgen. Maar dan had je in ieder geval veel goals kunnen zien en een grotere kans om door te gaan. Nu was het 'maar' 1-0 maar waren in de eerste helft de beste kansen evengoed voor AZ.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Heerenveen rules » 11-05-2014 19:44

In plaats van in te gaan op hoe ze gisteren speelden, begin je weer over de Kamps. Zit je hoog blijkbaar om er in dit topic over te beginnen......

Lange halen voetbal is puur toevalsvoetbal. Logisch dat je daar niet vanaf minuut 1 mee begint. Dat doet geen enkele ploeg. Dat is wanhoopsvoetbal. Ze hebben eerst geprobeerd met combinatiespel AZ te bespelen. Dit soort opmerkingen vind ik van mensen die gewoon zeuren om het zeuren zonder na te denken.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Mackan68 » 11-05-2014 20:08

Heerenveen rules schreef:Lange halen voetbal is puur toevalsvoetbal. Logisch dat je daar niet vanaf minuut 1 mee begint. Dat doet geen enkele ploeg. Dat is wanhoopsvoetbal. Ze hebben eerst geprobeerd met combinatiespel AZ te bespelen. Dit soort opmerkingen vind ik van mensen die gewoon zeuren om het zeuren zonder na te denken.

Wat jij in het kort en zonder uitleg over van Basten te melden had bedoel je. Niemand kan er iets van. Slagveer niet, Van den Berg niet. Dat is geen zeuren om het zeuren. Er was niets te verliezen met een 3-0 achterstand. En met 90 minuten vol op de aanval veel te winnen. Daar gaat het om. We zijn het best eens. Ik had ook voor een spits als spits gekozen. Voor van la Parra i.p.v Slagveer. Maar ik had ook zeker de speelstijl aangepast.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfries88' » 11-05-2014 20:33

Van Basten kan wat mij betreft op een compliment rekenen. Niet dat ik hem opeens een goede trainer vind, ik plaats nog steeds regelmatig vraagtekens bij zijn werkwijze. Het is ook niet zo dat ik hem ga missen. Maar hij heeft zich twee jaar correct gedragen, heeft zijn uiterste best gedaan t/m de allerlaatste wedstrijd en heeft ook best leuke dingen voor elkaar gekregen. Zoals Riemer en Van der Wiel al zeiden: een vertrek door de voordeur.

Succes Marco! Maar niet te veel, uiteraard :wink:.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Marco van Basten

Berichtdoor hm_DR88 » 11-05-2014 21:46

Ik voorspel dat we de komende jaren met weemoed terug zullen denken aan de rust die de afgelopen twee jaar op het trainersvlak heeft geheerst. Terwijl de hele organisatie in de brand stond wist Van Basten en zijn staf in de afgelopen twee jaar een opgaande lijn te pakken (met pieken en dalen). Een trainer die niet terugdeinsde om zijn eigen kwetsbaarheid ook te tonen. Een trainer die waarschijnlijk hier zelf ook stappen heeft gezet bij het leren van het trainersvak. Hij was ons visitekaartje, ik hoop dat Heerenveen voor hem ook een visitekaartje zal zijn geweest.

26.000 toeschouwers, 26.000 trainers, 26.000 meningen. Eén die verantwoordelijkheid kan nemen en heeft genomen. Marco dank voor dit trainerschap. Heerenveen is op een punt gekomen waar beslissingen genomen gaan worden binnen kaders die op financieel gebied erg beperkend kunnen zijn. Ik vrees dat we Marco gaan missen.
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Kiekerjan » 12-05-2014 12:50

hm_DR88 schreef:Ik voorspel dat we de komende jaren met weemoed terug zullen denken aan de rust die de afgelopen twee jaar op het trainersvlak heeft geheerst. Terwijl de hele organisatie in de brand stond wist Van Basten en zijn staf in de afgelopen twee jaar een opgaande lijn te pakken (met pieken en dalen). Een trainer die niet terugdeinsde om zijn eigen kwetsbaarheid ook te tonen. Een trainer die waarschijnlijk hier zelf ook stappen heeft gezet bij het leren van het trainersvak. Hij was ons visitekaartje, ik hoop dat Heerenveen voor hem ook een visitekaartje zal zijn geweest.

26.000 toeschouwers, 26.000 trainers, 26.000 meningen. Eén die verantwoordelijkheid kan nemen en heeft genomen. Marco dank voor dit trainerschap. Heerenveen is op een punt gekomen waar beslissingen genomen gaan worden binnen kaders die op financieel gebied erg beperkend kunnen zijn. Ik vrees dat we Marco gaan missen.


We mogen best een groot compliment geven aan Marco hoe hij zich heeft gedragen. Niets minder dan volle lof voor deze man. Maar met Lodeweges hebben we een uitstekende correcte man als vervanger. In dat opzicht vindt ik niet dat we daar op achter uit gaan. Het enige is ik hoop niet dat komende seizoen de terug val in kwaliteit te groot word. Maar Lodeweges heeft opzich bewezen dat deze man best een team kan laten voetballen. Persoonlijk vindt ik het onzin dat alle credits gaan naar Henk de Jong.

Maar we zullen zien in de toekomst.
Kiekerjan
Selectiespeler
 
Berichten: 355
Geregistreerd op: 26-02-2009 11:16

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Feanfan 1 » 28-08-2014 09:30

' schreef:Marco van Basten staat zaterdag niet langs de lijn wanneer AZ het in de Eredivisie opneemt tegen FC Dordrecht. De club uit Alkmaar laat weten dat de hoofdtrainer 'langer dan verwacht afwezig is'.

AZ schrijft op de officiële website dat de afwezigheid van Van Basten meer tijd in beslag neemt, dan in eerste instantie verwacht werd. Door privézaken kampt de oud-voetballer al langere tijd met fysieke ongemakken. De ernst van de klachten nam de afgelopen periode toe, schrijft AZ. De Alkmaarse club stelt dat Van Basten door de klachten niet in staat is zijn werk optimaal uit te voeren.

Van Basten wordt zaterdag op bezoek in Dordrecht in de dug-out vervangen door assistent-trainer Dennis Haar en Alex Pastoor. AZ wenst Van Basten en zijn familie via het digitale thuis veel sterkte toe. Van Basten is bezig aan zijn eerste maanden als trainer van de Eredivisie-club uit de Kaasstad. De afgelopen twee seizoenen was de voormalig Oranje-bondscoach actief bij sc Heerenveen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten