Marco van Basten

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Mackan68 » 30-04-2014 02:23

john2p schreef:

Ja dat vind ik ook een verademing. wat je ook van hem als persoon/trainer vindt, hij is echt zichzelf, niet een nagemaakt persoon (zoals een Robert Maaskant).


Ik denk dat je Robert Maaskant serieus te kort doet door te zeggen dat hij niet zichzelf en nagemaakt zou zijn.
Hij is alleen een hele andere persoonlijkheid. Hij praat alsof hij zichzelf helemaal geweldig vind en dat hij het allemaal uitgevonden heeft. Een karaktereigenschap die hier bij ons inderdaad niet werkt. Maar nep. Nee dat geloof ik niet. Verbeek is ook stronteigenwijs, maar ook realistisch in zijn uitspraken en meestal goed onderbouwd. En dat is het verschil met blaaskaak Maaskant.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Marco van Basten

Berichtdoor john2p » 30-04-2014 05:48

@mackan68 dan is dat waarom ik een hekel aan dhr. maaskant heb. wellicht is hij echt, maar dan vind ik dat "echte" niet zo aangenaam ;)
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Erwin4ever » 04-05-2014 21:26

Ik ben heel nieuwsgierig naar de meningen hier omtrent MvB en de komende battle met AZ.
Persoonlijk ben ik van mening dat het beter zou zijn om die zonder v Basten aan te gaan.
Hoe je het ook bekijkt, volgens mij kan hij het nooit goed doen.
Wint AZ dan is hij hier zeer waarschijnlijk de gebeten hond, winnen wij komt hij bij AZ binnen met een -.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Knipecity » 04-05-2014 21:33

Lijkt mij allemaal niet zo lastig. Gewoon professioneel mee omgaan.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfries88' » 04-05-2014 21:47

Zoveel invloed zal Van Basten niet kunnen uitoefenen. Hij weet dat alle spotlights in deze wedstrijden op hem gericht zijn, dus hij gaat heus niet zijn beste spelers aan de kant houden of een ongepaste tactiek hanteren. Dat zal intern ook nooit geaccepteerd worden. Deze spelers en stafleden willen Europees voetbal afdwingen, dus ze eisen van de trainer ook een goede motivatie. Ik voorzie wat dat betreft geen problemen. Natuurlijk zal je altijd discussie krijgen mocht het onverhoopt fout gaan, maar daarop vooraf anticiperen is paniekvoetbal.

Over de trainer Van Basten is veel gezegd en geschreven. Persoonlijk ben ik nog steeds niet overtuigd, hoewel ik de laatste maanden wel progressie zie. Maar nu moet je het karwei gewoon goed met elkaar afronden. Bij AZ zullen ze eventuele uitschakeling niet prettig vinden, maar als Advocaat volgend seizoen in Heerenveen zou werken hadden ze precies dezelfde mentaliteit geëist. Niet moeilijk over doen, professioneel blijven en dan zien we vanzelf hoe het loopt.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Neymar » 04-05-2014 22:32

Ik mag toch hopen van iemand als Marco van Basten professioneel genoeg is om gewoon zijn taken uit te voeren. Maar zoals hierboven ook al genoemd, zijn invloed hoeft niet enorm te zijn. Als hij gewoon hetzelfde team als de afgelopen 4 wedstrijden opstelt, dan doen de spelers de rest wel. Met de wissels zou die nog wel wat kunnen verkloten, maar die zijn toch nooit zo sterk.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Marco van Basten

Berichtdoor dirk3 » 05-05-2014 04:45

Kom op zeg! Ik vind Van Basten niet een goeie trainer, maar ik twijfel geen seconde aan integriteit.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Marco van Basten

Berichtdoor john2p » 05-05-2014 13:32

Ik vind dit wel een aardige analyse van Marco Timmer:http://www.vi.nl/radio/van-basten-is-uiteindelijk-toch-een-goede-trainer-.htm

Kritisch op het spel, realistisch over de uitvoering.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Wim de Bok » 06-05-2014 19:28

Het kan niet anders dat het volgend jaar veel beter zal gaan met Lodeweges (die van Cambuur) want als ik het goed lees hier stelt het niet veel voor die van Basten. Jans was ook al niks. Dus het kan alleen maar beter. Ik ben benieuwd.
Wim de Bok
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 06-11-2012 00:03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Marco van Basten

Berichtdoor abegoal » 06-05-2014 20:41

Wim de Bok schreef:Het kan niet anders dat het volgend jaar veel beter zal gaan met Lodeweges (die van Cambuur) want als ik het goed lees hier stelt het niet veel voor die van Basten. Jans was ook al niks. Dus het kan alleen maar beter. Ik ben benieuwd.


Het wordt helemaal niet beter, Lodeweges is ook niks!! Welkom op ons kritische forum Wim! :lol:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Wim de Bok » 06-05-2014 23:02

abegoal schreef:Het wordt helemaal niet beter, Lodeweges is ook niks!! Welkom op ons kritische forum Wim! :lol:


@abegoal Ha ha, jullie zijn inderdaad heel kritisch. Ik heb me als buitenstaander goed vermaakt met Heerenveen dit jaar, bijna altijd leuke wedstrijden gezien met een aantal geweldige talenten. Smaakmaker.
Wim de Bok
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 06-11-2012 00:03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Appie_M » 07-05-2014 06:48

Och, mensen moeten altijd wat te zeuren hebben, dat is hier zo, maar in Munchen, Barcelona, Manchester en Madrid net zo goed. Kijk maar eens op een forum van Ajax of Feyenoord, daar zitten ze net zo hard te zeuren als hier. Wij zijn gewoon een zeikvolkje :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Marco van Basten

Berichtdoor john2p » 07-05-2014 12:55

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213752

Geweldig stukje zelf analyse en zelfkritiek. VBasten weer heel eerlijk over zijn eigen capaciteiten.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Knipecity » 07-05-2014 13:28

john2p schreef:http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=213752

Geweldig stukje zelf analyse en zelfkritiek. VBasten weer heel eerlijk over zijn eigen capaciteiten.

Van Basten is kritischer op zichzelf dan de meeste mensen hier 8)

Ik ben uiteindelijk,mede door de laatste serie van 4 winstpartijen wel redelijk content met het resultaat van dit seizoen.

Ik bewonder daarbij vooral de durf van Van Basten om veel jeugd de kans te geven, al dan niet soms gedwongen door de omstandigheden.
Waar ik moeite mee had was vooral zijn in mijn ogen verdedigende voorkeur op het middenveld. En waar we in de 1e seizoenshelft nog discussie hadden over 1 of 2 creatieve middenvelders (Eikrem, Ziyech), stond aan het eind van het seizoen zelfs de enige creatieveling er niet meer in.
Maar goed, wel was er toen eindelijk de controle waar Marco eigenlijk 2 jaar om heeft gezocht en de resultaten waren gewoon goed en dan heb je gelijk.

Succes in Alkmaar, zolang je maar onder ons blijft 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfries1996 » 07-05-2014 15:54

Marco van Basten lijkt tijdens de aankomende play-offs zijn eigen glazen in te gooien als hij met sc Heerenveen voor Europees voetbal gaat. Want dat zou betekenen dat hij zijn nieuwe club AZ uit de Europa League houdt. De twee komen elkaar in de eerste ronde tegen, pikant onderonsje dus.

Een beetje vreemd, noemde Van Basten de situatie nadat bekend werd dat hij het moet opnemen tegen zijn nieuwe werkgever. Maar hij heeft nog een contract tot 30 juni in Heerenveen. En zijn werk belooft hij daar goed af te maken.

Maar laten we niet vergeten wat Marco van Basten al bereikt heeft in Heerenveen. Toen hij kwam, vertrokken Dost, Sibon, Narsingh en Assaidi. En zoals het een voormalig topspits betaamt, leidde hij zelf hun opvolgers op. En iedereen wil jongens als Finnbogason, Ziyech en Basacikoglu nu hebben.

Na Feyenoord had Heerenveen dit seizoen samen met Twente de productiefste aanval van de Eredivisie. En dat is mede te danken aan de twee competitiewedstrijden tegen AZ. Thuis werd met 4-2 gewonnen, uit zelfs met 5-1.

Toch bewaren de Friezen niet louter goede herinneringen aan de Alkmaarders, want in een bloedstollend duel knikkerde AZ de Friezen uit de beker. Na de verlengingen stond het 2-2 en werd Esteban de held in de strafschoppenserie.

Zowel als voetballer als speler heeft Van Basten wel wat met zijn collega Advocaat. Van Basten speelde onder hem immers zijn laatste interland voor Oranje, in oktober 1992. Van Basten volgde Advocaat in 2004 op als bondscoach. En nu treedt hij in de voetsporen van De Kleine Generaal bij AZ.

De Alkmaarders lopen na een lang seizoen op hun tandvlees en missen onder andere Johannsson, Poulsen en Beerens. Ze wachten al acht officiële duels op een zege en lijken te snakken naar een welverdiende vakantie.

Advocaat heeft nog achttien fitte spelers over, na een lang seizoen waarin AZ ook de kwartfinale haalde van de Europa League en de halve finale van de beker. Volgens de scheidend trainer is dat genoeg om het Heerenveen moeilijk te maken. En dan met name Marco van Basten.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Marco van Basten

Berichtdoor john2p » 07-05-2014 16:27

[quote="Knipecity
Ik ben uiteindelijk,mede door de laatste serie van 4 winstpartijen wel redelijk content met het resultaat van dit seizoen.

Ik bewonder daarbij vooral de durf van Van Basten om veel jeugd de kans te geven, al dan niet soms gedwongen door de omstandigheden.
Waar ik moeite mee had was vooral zijn in mijn ogen verdedigende voorkeur op het middenveld. En waar we in de 1e seizoenshelft nog discussie hadden over 1 of 2 creatieve middenvelders (Eikrem, Ziyech), stond aan het eind van het seizoen zelfs de enige creatieveling er niet meer in.
Maar goed, wel was er toen eindelijk de controle waar Marco eigenlijk 2 jaar om heeft gezocht en de resultaten waren gewoon goed en dan heb je gelijk.

Succes in Alkmaar, zolang je maar onder ons blijft 8)[/quote]


Zo is het knipe enne zullen we gokken op 1 SCH en 2 AZ? ;)
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Duo Maxwell » 07-05-2014 20:34

MVB had Van den Berg gewoon meteen moeten wisselen. Dat eeuwen lange gewacht heeft de concentratie van de spelers geen goeds gedaan.
Duo Maxwell
Basisspeler
 
Berichten: 512
Geregistreerd op: 18-05-2008 20:19

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfries1996 » 07-05-2014 21:51

Ik doe het dan maar; vreemd dat we nagenoeg juist in déze, cruciale, wedstrijd om Europees voetbal tegen de toekomstig werkgever van van Basten onze meest dramatische, inzetloze, kansloze wedstrijd van het seizoen spelen.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Sumzor » 07-05-2014 21:54

rare beslissingen van mvb vandaag...
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Feanfan 1 » 07-05-2014 21:57

Allemaal onzin, Van Basten wil gewoon winnen en Europees voetbal halen. Ook voor Van Basten heeft dat voordelen
- Heeft langer vakantie als AZ geen Europees voetbal haalt
- Als Advocaat geen Europees voetbal haalt, kan Van Basten het moeilijk slechter doen

Alleen de wissel Slagveer, en geen VLP snap ik niet
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Marco van Basten

Berichtdoor dirk3 » 07-05-2014 22:19

Hoe is het toch mogelijk dat Van Basten niet na vijf minuten de boel omzet. Je schuift Marzo door naar het middenveld, Van Anholt links naar het midden (loper op Berghuis). Dan heeft iedereen op het middenveld een man en maak je koppeltjes.
Achterin Van Aken en Kum in de mandekking en Kruiswijk erachter voor de rugdekking. Moeilijker is het niet.

Nu is het middenveld de hele wedstrijd overlopen en hadden Kum en Kruiswijk regelmatig beiden een man en moesten ze ook nog anticiperen op de doorkomende man. Kansloos!
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Wizard » 07-05-2014 23:18

Je zou bijna denken dat 't omgekocht is...zo slap heb ik SCH in geen weken / maanden gezien...
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Stiffie » 07-05-2014 23:18

Van Basten tactisch onbenul, punt.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfries1994 » 07-05-2014 23:30

Wizard schreef:Je zou bijna denken dat 't omgekocht is...zo slap heb ik SCH in geen weken / maanden gezien...

Is ook mijn gedachte.. Zo slap, totaal geen inzet, hopeloze afstandsschoten en dan nog dat eindeloze getik tussen Kum, Kruiswijk en Van Aken op z'n elf en dertigste..
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Wim de Bok » 08-05-2014 00:17

Vanavond de wedstrijd bezocht maar AZ was ook fysiek erg sterk en daar zat kracht over. Kon wel denken, waarom begint Zyech niet. Het was ook rommelig met van de Berg (dacht ik)een tijd eruit in de eerste helft. Finbogasson eruit. Het was niet de avond van Heerenveen en dan ook nog Makelie. Het was een mooie wedstrijd om te zien.
Wim de Bok
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 06-11-2012 00:03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Knipecity » 08-05-2014 06:55

Duo Maxwell schreef:MVB had Van den Berg gewoon meteen moeten wisselen. Dat eeuwen lange gewacht heeft de concentratie van de spelers geen goeds gedaan.

Dat weet je toch niet vooraf? Trainers wachten altijd tot een speler aangeeft niet meer te kunnen in dit soort gevallen.

Van Basten moet vooraf Ziyech opstellen ipv vd Berg, dat roep ik al weken maar ja we wonnen dus was het goed volgens velen hier.....
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Stiffie » 08-05-2014 07:16

10 minuten wachten in een belangrijke wedstrijd? Gewoon na een aantal minuten wisselen. Dit was absurd.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Eric » 08-05-2014 08:03

Dit is dan meer een blunder van de medische staf toch? Vaak zie je bij dit soort hoofdwonden dat spelers binnen 3 minuten weer op het veld staan met een mooie tulband. De wond van Joey leek te zijn dicht gelijmd en bloedde nog steeds toen hij het veld op kwam. De medische staf moet kunnen bepalen of het snel kan worden opgelost of dat ze er langer mee bezig zijn. Je zag duidelijk dat MvB hier geïrriteerd over was.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Grimo » 08-05-2014 10:29

Eric schreef:Dit is dan meer een blunder van de medische staf toch? Vaak zie je bij dit soort hoofdwonden dat spelers binnen 3 minuten weer op het veld staan met een mooie tulband. De wond van Joey leek te zijn dicht gelijmd en bloedde nog steeds toen hij het veld op kwam. De medische staf moet kunnen bepalen of het snel kan worden opgelost of dat ze er langer mee bezig zijn. Je zag duidelijk dat MvB hier geïrriteerd over was.


Het was de clubarts van AZ die hier alle tijd voor nam.En gelijk had ie. Amateuristisch dat SC Heerenveen niet eens een eigen clubarts meeneemt naar uitwedstrijden.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Marco van Basten

Berichtdoor Superfries88' » 08-05-2014 10:30

Roelof de Vries op Twitter:

@yvdbusken Volgens Van Dijk is er in de Eredivisie de afspraak dat clubs gebruik maken van de arts van de thuisploeg.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten