Technische en medische staf

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 28-04-2014 19:18

frisianbadboy schreef:En heb je ook te horen gekregen wie dat zijn? Ik heb mijn oor al een tijdje niet meer te luister gelegd bij iemand van de club. En waar er bezuinigd moet worden bij een club zal dat ook ten koste van personeel gaan.

Het is dan wel te hopen dat dat lieden zijn die met onze vorige voorzitter heulden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor SVSCH » 28-04-2014 19:19

Hoppa weer een paar rotte appels weg. Eindelijk Rini eruit. En Jelmar Helmhout was ook bekend als lek. Jaap Soet zelfde verhaal als Rini. Wegwezen.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor frisianbadboy » 28-04-2014 19:29

Als het waar is dat Rini er uit ligt dan gaat bij mij de vlag uit. Dit was nog het laatste restant van het 'gezwel' dat er nog in de club zat. Goed nieuws. Voor haar heb ik echt geen goed woord over. De verschrikkelijke kwalijke manier waarop deze dame heeft gehandeld ten opzichte van haar collega's was stuitend te noemen.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Duo Maxwell » 28-04-2014 19:32

@marcotimmer: Het gaat om manager communicatie Jelmar helmhout, jurist Jaap Soet secretaresse Jelle van der Bij en hoofd veiligheid rini ten grotenhuis
Duo Maxwell
Basisspeler
 
Berichten: 512
Geregistreerd op: 18-05-2008 20:19

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Calimero » 28-04-2014 19:36

Heerlijk nieuws op de maandagavond! Zou tijd worden dat Rini de zak krijgt. Buiten het feit dat ze niet geschikt is voor de baan speelde ze ook een ronduit smerige rol bij de Feanrevolutie.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 28-04-2014 19:46

En als jurist had Soet ook moeten weten wat het verschil is tussen goed en kwaad. Jellie van der Bij ken ik niet goed. Van Jelmar werd gezegd dat hij juist tegengas gaf aan RV. Maar hij is wel door diezelfde binnen gehaald als ik me niet vergis. Daar moet hij nu voor bloeden. Wat ik al voorspelde is uitgekomen. Riemer houdt niet van half werk. Het vergt misschien wat tijd, maar opruimen doet hij!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor SVSCH » 28-04-2014 23:07

Nu Piet Dijksma (Phoenix Security) nog.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor mitrita » 28-04-2014 23:22

Het lijkt me logisch dat als er op alles bezuinigd met worden ook verder gesneden wordt in het personeelsbestand dat niet direct met het voetbalgebeuren te maken heeft. Om dit nu allemaal te zien als afrekening met een "fout" verleden gaat wel ver, laat staan dat ze het verdienen hier collectief als "NSB-er" te worden weggezet. Als je dit soort termen gebruikt, ben je zelf geen haar beter.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor xander » 29-04-2014 00:20

‏@marcotimmer
Het gaat om manager communicatie Jelmar helmhout, jurist Jaap Soet secretaresse Jelle van der Bij en hoofd veiligheid rini ten grotenhuis

manager communicatie Jelmer Helmhout, een zeer zware jongen op de loonlijst geloof 100.000 per jaar wat ik eens heb opgevangen. Verder weinig misdaan maar prima te vervangen door iemand voor een normaal salaris lijkt mij.

jurist Jaap Soet altijd dicht bij het vuur gezeten maar niet aan de noodbel getrokken. 2de rangs duurbetaalde jurist al flink wat jaren actief voor de club maar ook prima te vervangen. Heeft sc Heerenveen nooit goed kunnen vertegenwoordigen in de rechtbank herinner mij nog dat er trillend in de rechtbank zat.

secretaresse Jelle van der Bij, ook een zeer duur betaalde kracht en flink wat jaren actief voor de club. De huidige directie heeft wellicht een andere goedkopere oplossing en haar niet meer nodig. En idem Jaap Soet ook altijd dicht bij het vuur gezeten maar bang voor eigen positie?...

hoofd veiligheid rini ten grotenhuis, haar rol is al lange tijd uitgespeeld en kan haar functie waarin ze zit al een seizoen niet meer zoals het zou moeten horen uitvoeren. Ze heeft oliedomme fouten begaan die ze in haar functie nooit had moeten doen. de supportersclubs en supporters praten al lange tijd niet meer met haar. Natuurlijk ze zit op een schop positie maar wat ze heeft gedaan kan echt niet, ongeschikt voor deze functie. Laten we het nog maar niet eens over haar rol hebben tijdens de feanrevolutie. Tijd om samen met de supprotersclubs deze functie een goede invulling te gaan geven in de toekomst, zeer belangrijk.

__________________________________________________+
minimaal per seizoen 200.000 bespaart aan deze 4 mensen schat ik


SVSCH schreef:Nu Piet Dijksma (Phoenix Security) nog.

Exact zou ik ook zeggen, dan kunnen echt met eens schone lei verder!
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Hielke » 29-04-2014 08:43

In navolging van mitrita's betoog hierboven een vriendelijk doch dringend verzoek om de fatsoensnormen in acht te nemen en op een normale toon, zoals xander doet, te discussiëren.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 29-04-2014 10:59

Gezien werkgeverslasten en dergelijke kan je die 200k gerust maal 1,5 doen. Ik schat hun totale salaris op zeker 250k. Dit maal 1,5 totale werkgeverslasten geeft je afgerond een besparing van 400k.

Ben blij dat ze de knoop eindelijk hebben doorgehakt aangezien 2 van de 3 namen al langer de revue (intern) passeerden. Helaas zullen ze ook een kleine oprotpremie meekrijgen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor du longhi » 29-04-2014 11:09

(verhaal) een besparing van 400k.


Je verhaal klopt als er voor deze mensen niemand terug gehaald wordt. Mochten de functies opnieuw ingevuld worden zal de besparing minimaal zijn. Hooguit 100K.
du longhi
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 08-12-2004 19:13

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor xander » 29-04-2014 11:36

du longhi schreef:Je verhaal klopt als er voor deze mensen niemand terug gehaald wordt. Mochten de functies opnieuw ingevuld worden zal de besparing minimaal zijn. Hooguit 100K.

De rol van Rini zal min of meer op vrijwilliger basis weer worden overgenomen verwacht ik, ik denk Takkenberg. De rol van Jelmer zal Erika wel verder op zich nemen, om 2 mensen hiervoor in dienst te hebben is ook wat te gek in een organisatie waar bespaart moet worden tenslotte. En misschien heeft de huidige directie wel een betere oplossing voor een secretaresse. Hooguit een nieuwe jurist nodig voor contracten etc.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Wizard » 29-04-2014 12:31

du longhi schreef:Je verhaal klopt als er voor deze mensen niemand terug gehaald wordt.

De club heeft aangegeven dat er in eerste instantie geen nieuwe mensen voor worden aangetrokken en eerst wordt gekeken hoe intern de vacatures kunnen worden vervuld. Een jurist zal de club sowieso nodig hebben (wat Xander terecht stelt).
De besparing zal dan ook zeker minimaal 200K zijn.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor edaluz » 29-04-2014 13:11

Wizard schreef:Een jurist zal de club sowieso nodig hebben (wat Xander terecht stelt).
De besparing zal dan ook zeker minimaal 200K zijn.


Denk hierbij echter ook aan soort sponsoring waarbij bijv. een advocatenkantoor, detacheerder o.i.d. in ruil voor commerciële ruimte bij de club een juridisch medewerker beschikbaar stelt. Hierin zijn vele mogelijkheden.
want morgen wordt alles anders
edaluz
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:49
Woonplaats: de hoofdstad

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 29-04-2014 17:49

De jurist had ten tijde van RV natuurlijk een dagtaak. Om alle claims en andere flauwekul met kranten, omroepen en voetbalbladen uit te vogelen en hard te maken waar mogelijk én zelfs onmogelijk :lol: Als alles op de rit is en de club zit weer helemaal in vertrouwd vaarwater kan het juridische deel ook wel in een deeltijd baan gedaan worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor john2p » 29-04-2014 17:50

Mackan68 schreef:De jurist had ten tijde van RV natuurlijk een dagtaak. Om alle claims en andere flauwekul met kranten, omroepen en voetbalbladen uit te vogelen en hard te maken waar mogelijk én zelfs onmogelijk :lol: Als alles op de rit is en de club zit weer helemaal in vertrouwd vaarwater kan het juridische deel ook wel in een deeltijd baan gedaan worden.



hahaha, daar zou best eens een kern van waarheid in kunnen zitten ;)
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Duo Maxwell » 30-04-2014 16:36

@marcotimmer: En weer twee mensen ontslagen bij #scheerenveen elftalleider Herman van dijk en maatschappelijke begeleider Pieter Busscher


Die Pieter Busscher zag ik laatst toevallig nog in een reportage over de jeugd van Heerenveen.
Duo Maxwell
Basisspeler
 
Berichten: 512
Geregistreerd op: 18-05-2008 20:19

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-04-2014 16:52

Herman van DIjk vind ik erg verrassend. Dat lijkt me echt een aardige en keurige man die een hart voor de zaak heeft
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 30-04-2014 17:00

Feanfan 1 schreef:Herman van DIjk vind ik erg verrassend. Dat lijkt me echt een aardige en keurige man die een hart voor de zaak heeft

Is ook een erg prettige man om mee te kletsen. Dit lijkt me dan ook puur economisch/financieel. Wellicht kan een gepensioneerde dit op vrijwillige basis en 'voor de eer om er bij te horen en erbij te zijn' ook prima invullen.
Busscher had een tijdelijk contract wat niet verlengd wordt. Ook erg sneu voor hem. Het is een belangrijke functie in het belang voor jonge, vooral buitenlandse, spelers. Hij zal een grote invloed hebben op de periode van aanpassing. Het leren beheersen van de Nederlandse (of minimaal de Engelse) taal. Op dat gebied was onze club altijd heel sociaal. Ook hier ga ik er maar vanuit dat de functie op zich wel zal blijven, in wat voor vorm dan ook, of door wie ingevuld.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Hielke » 30-04-2014 17:25

Hoe deze mensen functioneren kan ik niet beoordelen, en ik begrijp dat er gesaneerd moet worden, maar is dit geen misplaatste zuinigheid? Teammanager lijkt mij geen vrijwilligersfunctie en de rol van Pieter Busscher kwam onlangs heel positief naar voren in een verhaal over het succes van onze jeugdopleiding.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor BK2007 » 30-04-2014 17:43

Je vraagt je af hoe de vork hier in steel zit. Deze mensen verdienen echt niet zoveel dat ze te duur zijn, bovendien zal iemand dat werk moeten doen of komen hun functies niet terug ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Calimero » 30-04-2014 18:56

Ik gok zomaar dat het in deze wel zal draaien om de maandelijkse bijschrijvingen op de rekeningen van de desbetreffende personen.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Hielke » 30-04-2014 19:18

Dat kan ik mij niet voorstellen. Een spelersbegeleider met een tijdelijk contract zal niet de hoofdprijs verdienen en de na het ontslag van Joop Heida uit de fanshop weggeplukte Herman van Dijk ongetwijfeld ook niet.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Mackan68 » 30-04-2014 19:43

Ik ben geen rekenwonder. Maar ik heb vanaf het moment dat er bekend was dat er per week ongeveer een ton teveel uitging mezelf afgevraagd hoe je dat zou moeten oplossen door mensen te ontslaan. Met 52 x 100000 = 520000 euro te kort spreek je toch al snel over 10 functies met een royaal bovenmodaal jaarsalaris. Als het om modale salarissen zou gaan zouden dat nog meer banen betekenen. Het lijkt er op dat het besef er is dat de inkomstenkant niet op zeer korte termijn versterkt kan worden. Door sponsoring bijvoorbeeld. Of door het terug brengen van de huurkosten van het stadion aan Sportstad.
Wat is de invloed van het feit dat Jan van Erve, die prima werk deed, opstapte toen het huidige bestuur er doorgedrukt is? Heeft dit een nadelige invloed (gehad) op het verlengen van aflopende sponsorcontracten? Je hoort hier eigenlijk niets meer over. Voorheen las je nog wel eens iets over nieuwe sponsoren en contracten die verlengd werden. En dan niet alleen ten tijde van de laatste stuiptrekkingen van de vorige clubleiding. Het zijn zaken die mij erg benieuwd maken.
Laatst bijgewerkt door Mackan68 op 30-04-2014 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-04-2014 19:50

Ik ben vandaag weer eens naar een training geweest maarcwat lopen er belachelijk veel mensen rond. Zes in totaal. Waarvan er 3 amper wat doen. Wat een geldverspilling.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Hielke » 30-04-2014 19:51

Sowieso blijf ik het altijd een vreemd idee vinden dat voetbalclubs bezuinigen op medewerkers en vele tonnen, zo niet miljoenen, spenderen aan niet functionerende voetballers. Alsof wij geen biertje in het stadion kopen en op de terugweg wel een nieuwe auto.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor abegoal » 30-04-2014 20:00

Hielke schreef:Sowieso blijf ik het altijd een vreemd idee vinden dat voetbalclubs bezuinigen op medewerkers en vele tonnen, zo niet miljoenen, spenderen aan niet functionerende voetballers. Alsof wij geen biertje in het stadion kopen en op de terugweg wel een nieuwe auto.


Vind ik een drogreden Hielke. Alle uitgaven van de club die niet renderen, moeten worden bekeken en zonodig stop gezet. De tering naar de nering zetten noemen ze dat. Spelers zullen er moeten blijven komen, om maar eens met een open deur te komen. Daarvan zal altijd een percentage niet renderen, ook die zullen er dan zo snel mogelijk worden uitgezet.

En tja, als ik een nieuwe auto nodig heb, koop ik hem. Mits de financiele situatie het toelaat tenminste.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Thinkman » 30-04-2014 20:32

Mackan68 schreef:Ik ben geen rekenwonder. Maar ik heb vanaf het moment dat er bekend was dat er per week ongeveer een ton teveel uitging mezelf afgevraagd hoe je dat zou moeten oplossen door mensen te ontslaan. Met 52 x 100000 = 520000 euro te kort spreek je toch al snel over 10 functies met een royaal bovenmodaal jaarsalaris. Als het om modale salarissen zou gaan zouden dat nog meer banen betekenen.


Helemaal eens.. Met je eerste zin! Je mag hier en daar wel een factor tien toepassen. En dan heb je het over schrik niet 150 modale jaarsalarissen. Dat plaatst sommige zaken wel in een heel ander perspectief!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Technische en medische staf

Berichtdoor Beetle » 01-05-2014 14:34

.

LC+:
,,Het leek de afgelopen maanden juist wat rustiger te zijn en dan worden er opeens zes mensen ontslagen”, zegt De Roon. ,,Dat vind ik apart. Ik denk dat het wel zo netjes is om opheldering te vragen. Ik ga morgen (donderdag, red.) aan de andere spelers vragen wat we gaan doen. Dat is niet makkelijk, omdat veel jongens volgend seizoen weg zijn, maar wellicht gaan we een statement maken. Dit verbaast me.”
Nadat Jelmar Helmhout (perschef), Jelly van der Bij (directiesecretaresse), Rini ten Grotenhuis (veiligheidscoordinator) en Jaap Soet (clubjurist) maandag al hoorden dat er geen toekomst meer voor hen is bij Heerenveen, was het gisteren de beurt aan sociaal maatschappelijk begeleider Pieter Busscher (zijn aflopende contract wordt niet verlengd) en teammanager Herman van Dijk.

Voorzitter Jelko van der Wiel zegt dat de financiële problemen van de club het noodzakelijk maken om te snijden in het personeelsbestand. ,,Begryp my net ferkeard: der is gjin sprake fan disfunksjonearen of sa. Dit is dramatysk foar dizze minsken, mar it moat. We ha as club in te lúkse jaske oan en dat is net ôfbetelle. It jaske moat út en omruile wurde foar in ienfaldiger eksemplaar. Wat noadich is, is noadich.”

Heerenveen stevent dit seizoen af op een operationeel verlies van zo'n 4 miljoen euro, dus opbrengsten uit eventuele spelerstransfers niet meegerekend. Volgend jaar moet dat zijn teruggebracht tot zeker de helft. In 2016 wil de club weer voorzichtig winst maken.

De personen die op straat komen te staan, hebben volgens Van der Wiel een functie die deels door andere werknemers bij de club en deels door vrijwilligers kan worden ingevuld. ,,It binne funksjes dy't hearre by in moderne organisaasje dy't har ûntwikkelt en it is hartstikke moai as jo sokke minsken ha. Mar as it rendemint net mei groeit, dan moatte jo it oars dwaan. Guon minsken by de club sille no in stapke hurder sette moatte en foar oaren nimt de druk ta, mar ik bin der fan oertsjûge dat de kwaliteit net minder hoecht te wurden.”

Marten de Roon maakt zich vooral zorgen over het op straat zetten van Van Dijk en Busscher. ,,Mensen die voor het team heel belangrijk zijn, worden opeens de deur gewezen. Pieter Busscher is iemand die voor jonge jongens (Hakim Ziyech vertelde dat drie weken geleden nog in deze krant, red.) heel erg belangrijk is. En wat Herman betreft: wat hij allemaal voor ons doet, kan een vrijwilliger volgens mij niet. Hij is gewoon heel belangrijk voor het team. Ik hoop dat we als spelers nog iets kunnen doen.”

Oud-scheidsrechter Van Dijk, nu vier jaar team manager en eerder 3,5 jaar beheerder van de Feanshop, ontving naar eigen zeggen vele hartverwarmende reacties nadat hij het slechte nieuws had gekregen. ,,En it is moai dat de spilers sa bliid mei my binne.”

Overigens zint de ondernemingsraad, die rond de ontslagen niet om advies werd gevraagd, op actie. ,,It binne seis minsken, it giet net om in reorganisaasje”, verklaart Van der Wiel. Het is maar de vraag of de o.r. zich daar bij neerlegt.



Edit:
Toch het hele artikel geplaatst.

Mackan68 schreef:Ik ben geen rekenwonder. Maar ik heb vanaf het moment dat er bekend was dat er per week ongeveer een ton teveel uitging mezelf afgevraagd hoe je dat zou moeten oplossen door mensen te ontslaan. Met 52 x 100000 = 520000 euro te kort spreek je toch al snel over 10 functies met een royaal bovenmodaal jaarsalaris.


Een rekenwonder ben je inderdaad niet.... :mrgreen: :mrgreen:
5.2 miljoen bedoel je.


Ik denk waar het mis is gegaan is bij de sponsors. Door alle heisa rond Veenstra hadden die ineens een alibi om via de voordeur te vertrekken. Nu al die sores achter ons ligt, hebben ze ineens geen trek meer in een nieuw avontuur. Het is niet voor niets dat de reclamebalken in het dak boven de korte zijden volslagen leeg zijn. Alleen staat er nog dat de club sponsor is van Kika. Daar gaat dus alleen geld naar toe. (Overigens sta ik daar wel achter aangezien kanker onderzoek bij kinderen een hoge prioriteit verdient.)

Uit mijn eigen foto archief. Zoek de verschillen...
Afbeelding
Uit seizoen 2008-2009, tijdens sc Heerenveen - Ajax.

Afbeelding
Dit seizoen, Den Haag thuis.
Laatst bijgewerkt door Beetle op 01-05-2014 14:54, in het totaal 4 keer bewerkt
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten