Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

› actueel nieuws dat niet elders past

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Uitbreiden naar 32.000?

Doen!
158
65%
Niet doen!
53
22%
Mwa...
33
14%
 
Totaal aantal stemmen : 244

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor mitrita » 15-04-2014 21:15

ArjanSCH schreef: Of zie ik dit nou verkeerd? :?:

Ja, dat zie je verkeerd. Of beter, dat maak ik zelf wel uit. Voetbal is entertainment en persoonlijk vind ik het wel zo prettig dat je voor en na de wedstrijd en in de pauze iets met je smartphone kunt.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Currahee » 15-04-2014 21:17

Ik heb 4g. Nergens last van. Kan mijn telefoon de gehele tijd in het stadion gebruiken. Het heeft dus vooral te maken met de overbelasting van het 3g netwerk waar te veel telefoons bij elkaar zitten die allemaal hetzelfde netwerk gebruiken.

Wifi zou kunnen maar moet je wel een hele sterke hebben die veel capaciteit aan kan. Anders krijg je zelfde probleem. Te veel telefoons die tegelijk te veel dingen doen waardoor het juist weer heel traag of zelfs helemaal niet werkt.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Flying Frisian » 15-04-2014 21:42

Ik heb een stupidphone en ik heb in het stadion geen problemen met de bereikbaarheid. Maar ik kan ook alleen maar bellen en sms-en.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Superfries88' » 16-04-2014 09:46

Een hele wedstrijd op je mobiele telefoon kijken is inderdaad weinig zinvol in een stadion. Echter, je kunt ook functioneel gebruik maken van de mobiel. Bijvoorbeeld om te checken wat de andere tussenstanden zijn, of het wel/geen strafschop was en soms gewoon om te checken wie die ene kans onbenut liet omdat het aan de andere kant van het veld gebeurde. Dat zijn simpele dingetjes die gewoon mogelijk moeten zijn. Dat valt goed te combineren met het volgen van de wedstrijd. Daarnaast maakt iedereen zelf inderdaad wel uit of hij/zij gebruik wil maken van dergelijke diensten. Als er vraag naar is en het is haalbaar, dan moet je daar als club op inspringen, vind ik.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Frisian Viking » 16-04-2014 10:49

Waar mensen zich al druk om maken. In de moderne maatschappij waar wij in leven is het aanbieden van een goede internetvoorziening iets wat erbij hoort. Dat mensen zich blijkbaar storen als een ander op zijn telefoon kijkt zegt meer over die eerste dan over de tweede persoon.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Otsje P » 16-04-2014 11:07

Frisian Viking schreef:Waar mensen zich al druk om maken. In de moderne maatschappij waar wij in leven is het aanbieden van een goede internetvoorziening iets wat erbij hoort. Dat mensen zich blijkbaar storen als een ander op zijn telefoon kijkt zegt meer over die eerste dan over de tweede persoon.


Je moet een ander zijn woorden niet omdraaien. Er is hier niemand die beweert zich te storen aan een ander die op zijn telefoon kijkt. Er zijn echter genoeg mensen die niet snappen waar men zich druk om maakt. 10 jaar terug vonden we het allemaal veel gezelliger en sfeervoller, en een echt avondje uit als we naar het stadion gingen. En weet je wat? Toen was die hele smartphone toestand nog niet begonnen.

Daarmee wil ik niet beweren dat het geen enkele prioriteit heeft, het hoort erbij zoals je zelf aangeeft. Maar dat neemt niet weg dat het smartphone gebruik zielige vormen begint aan te nemen.

En als het de club een kapitaal kost om dat internetgedoe voor elkaar te krijgen, dan heb ik liever dat ze het niet doen. De financiële prioriteit ligt wat mij betreft op hele andere gebieden.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Damaverick » 17-04-2014 14:43

Flying Frisian schreef:Ik heb een stupidphone en ik heb in het stadion geen problemen met de bereikbaarheid. Maar ik kan ook alleen maar bellen en sms-en.


Zelfs dat wilde laatst in de rust tijdens de wedstrijd tegen PSV niet eens.... mijn vriendin was nog onderweg richting Heerenveen.
Zowel ik als mijn buurvrouw in het stadion kon totaal geen telefoontje naar buiten plegen...
Damaverick
Nieuw talent
 
Berichten: 147
Geregistreerd op: 29-01-2013 12:44

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor feanryp23 » 20-04-2014 09:30

Opmerkelijke uitspraak van de directeur van Willem II, die het Koning Willem II-stadion wil uitbreiden.

De directeur weet dat het lastig wordt om een nieuw stadion te financieren en wil daarom rustig beginnen. "Mijn voorstel is om de grachten te dempen, de tribunes te verlengen en meer commerciële ruimtes te creëren. Om te beginnen op de korte zijde, dat hoeft echt niet zoveel te kosten. Zo'n model verdient zich uiteindelijk altijd terug."


Het zou hun stadion in ieder geval een stuk mooier maken!
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Currahee » 20-04-2014 09:34

Bij ons heeft de gracht ook nog een functie dat de trapopgangen er zitten en dat de eetgelegenheden er staan etc. Bij Willem II is dit niet het geval. Dus daar zal het een stuk goedkoper zijn dan als bij ons. Hier moet nog steeds ruimte blijven voor mensen om te kunnen lopen en ook zullen er trapopgangen gemaakt moeten worden etc.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor feanryp23 » 20-04-2014 09:45

Dat wordt inderdaad makkelijker:

Afbeelding

Als je dan toch bezig bent, bouw dan de tribunes door totdat de voorste rij nog iets lager zit dan het veld, zoals je vaak ziet bij klassieke stadions in Engeland. Ik zie hier wel iets moois ontstaan! 8)
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor BK2007 » 20-04-2014 10:06

Zeker ! Vind ik nou ook. Zet Nieuw Noord maar helemaal onderaan achter het veld. Overigens hebben ze dat bij PSV ook gedaan als ik me niet vergis. Dat stadion hebben ze op een fantastische manieren verbouwd de afgelopen jaren. Daar kunnen wij nog een voorbeeld aan nemen.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor feanryp23 » 20-04-2014 12:40

Waarom bouwt een Nederlandse club niet een keer zo'n tribune, in plaats van met die lelijke grachten of muren.

Afbeelding
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Avatar gebruiker
feanryp23
Superster
 
Berichten: 1655
Geregistreerd op: 06-09-2013 16:56
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Lardy » 19-01-2015 12:50

Zit er al een beetje schot in de zaak wat betreft het NN-vak. Misschien is zoiets een optie:

Afbeelding
En dan gaat het om het onderste stukje. Dus een stuk tussen de zittribunes en de statribune aan het veld.

Zoals bij Swansea.
Afbeelding

Zijn er überhaupt concrete plannen/tekeningen?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 20-01-2015 09:18

Er is geen rooie cent voor verbouwing volgens mij.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Ebiede » 20-01-2015 12:11

:? We moeten elk dubbeltje twee keer omdraaien en dan zijn hier mensen bezig met een stadionuitbreiding.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Lardy » 20-01-2015 12:14

Ebiede schreef::? We moeten elk dubbeltje twee keer omdraaien en dan zijn hier mensen bezig met een stadionuitbreiding.


Nieuw Noord wil toch een staantribune aan het veld. Dat is toch concreet. De enige plek waar die kan komen is daar. Als je denkt dat iedereen even hun plek in vak 11 en 12, die ze al jaren hebben, gaat opofferen voor een staantribune is wel heel naïef. Ik vraag me dan ook hard op af wat de plannen zijn.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor xander » 20-01-2015 12:20

Lardy schreef:
Als je denkt dat iedereen even hun plek in vak 11 en 12, die ze al jaren hebben, gaat opofferen voor een staantribune is wel heel naïef.

Jaren valt wel mee, nogmaals vak 10 en 11 zijn destijds zelfs beschikbaar gekomen door Nieuw Noord. Vak 12 was vroeger een gemixt vak, waar je als voetbalclubs "familievak" naast het uitvak plaats kon nemen met wat losse verkoop. De groep die er al sinds het begin van het nieuwe stadion zit valt relatief gezien reuze mee. Ik moest destijds helaas verplicht verhuizen omdat het uitvak werd verplaatst. Had een pracht plekje in de hoek eerste rij.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Lardy » 20-01-2015 12:24

Maar je zit toch ook met de zichtlijnen van de omliggende vakken? Die zitten en in het midden twee vakken die staan. Heel noord staand zie ik niet gebeuren, en ik denk dat twee vakken aan het veld al een heel karwei wordt. Daarom kwam ik met ideeën, waar niemand last van heeft.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 20-01-2015 12:29

Lardy schreef:Maar je zit toch ook met de zichtlijnen van de omliggende vakken? Die zitten en in het midden twee vakken die staan. Heel noord staand zie ik niet gebeuren, en ik denk dat twee vakken aan het veld al een heel karwei wordt. Daarom kwam ik met ideeën, waar niemand last van heeft.


Idee is niks verkeerd mee. Ik vraag me ook af hoe ze het willen doen met de mensen die er zitten die dan weg moeten en de mensen in de omliggende vakken. Maar men zal echt niet gaan verbouwen om een sfeervak. Er is zo weinig geld dat een verbouwing voor een sfeervak geen prioriteit zal hebben.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor BK2007 » 20-01-2015 12:38

Als het regent of sneeuwt zitten die mensen daar beneden niet echt fijn natuurlijk. Ik denk dat het gros ervan best wel wat hoger zou willen zitten.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Lardy » 20-01-2015 16:46

BK2007 schreef:Als het regent of sneeuwt zitten die mensen daar beneden niet echt fijn natuurlijk. Ik denk dat het gros ervan best wel wat hoger zou willen zitten.


Iets hoger zal het probleem niet zijn, maar ze moeten een compleet vak omhoog, of uitwaaien naar de zijkanten. Dit speelde er bij AZ:

AZ-fans zijn in gesprek met de clubleiding. „Twee jaar geleden werd er ook gekeken naar de mogelijkheden, maar dat ketste af op zichtlijnen”, aldus voorlichter Daan Ruiter. „Je kunt niet een klein groepje laten staan, want dan hebben anderen er last van.”


Ik neem aan dat dat probleem zich hier ook voordoet.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor bollebert » 20-01-2015 16:56

Tekeningen etc liggen al 2 jaar klaar en ook daar is rekening gehouden met zichtlijnen.
Zijn 3 opties meende ik en ook die van larry.
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Royce_SCH » 24-01-2015 14:17

Wat is een klein groepje? Momenteel kunnen er 1200 personen staan in het NN vak maar volgens mij is veel meer vraag dan staan plekken. Bovendien is het NN vak elke wedstrijd uitverkocht. Stel voor dat er tussen de 1500 en 2000 mensen willen staan dan noem ik dat geen klein groepje...
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Grimo » 24-01-2015 15:09

Verbouwen kost geld. Aangezien ze niet eens een rechtsbuiten kunnen financieren of een eigen jeugdcomplex kunnen bouwen aan de andere kant van sportpark Skoatterwald, waar ze al jaren van dromen zal een verbouwing wel helemaal een utopie zijn.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Joucke » 24-01-2015 18:46

Royce_SCH schreef:Wat is een klein groepje? Momenteel kunnen er 1200 personen staan in het NN vak maar volgens mij is veel meer vraag dan staan plekken. Bovendien is het NN vak elke wedstrijd uitverkocht. Stel voor dat er tussen de 1500 en 2000 mensen willen staan dan noem ik dat geen klein groepje...

Als er 1500 man wil staan, zijn dat maar 300 meer dan nu. Dat is 1,1% van het totaal aantal mensen dat in het stadion past. Dat is een klein groepje.
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Royce_SCH » 26-01-2015 18:32

Joucke schreef:Als er 1500 man wil staan, zijn dat maar 300 meer dan nu. Dat is 1,1% van het totaal aantal mensen dat in het stadion past. Dat is een klein groepje.


Ik doel op bovenstaand bericht van AZ. Je moet uitgaan van minimaal 1500 man... Nieuw Noord en Feanfan zullen het ongetwijfeld beter weten met de uitkomst van de enquête. Want dan heb ik het nog niet eens over de mensen die van Zuid ook best op Noord willen zitten/staan. Daarnaast heb je ook nog veel mensen onder vak NN zitten die van de sfeer genieten. Deze personen zullen ongetwijfeld iets hoger of elders in het vak plaats willen nemen. Het blijft natuurlijk gissen. Ben benieuwd wanneer we nieuws kunnen verwachten!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor gwgwgw » 08-02-2015 12:00

Ik weet niet of je gisteren er bent geweest, maar oei wat een lege plekken. Ik denk dat we de 20.000 nog niet gehaald hebben. Volgens jouw overzichtje (en ook teletekst) zouden dit er ruim 25.000 zijn geweest. Dus wat deze cijfers waard zijn?
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor Otsje P » 08-02-2015 12:36

gwgwgw schreef:Ik weet niet of je gisteren er bent geweest, maar oei wat een lege plekken. Ik denk dat we de 20.000 nog niet gehaald hebben. Volgens jouw overzichtje (en ook teletekst) zouden dit er ruim 25.000 zijn geweest. Dus wat deze cijfers waard zijn?


Weet niet hoe goed jij kunt tellen of schatten, maar volgens jouw was er dus meer dan 1/5 deel van het stadion leeg??

Die lege plekken in de hoeken achter de goal lijken groot als je er dichtbij zit, maar op het totaal valt dat allemaal wel mee.

Elk kaartje wordt gescand, dus die cijfers zullen wel redelijk kloppen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor gwgwgw » 08-02-2015 12:52

Otsje P schreef:Elk kaartje wordt gescand, dus die cijfers zullen wel redelijk kloppen.


Ik mag toch hopen dat je niet serieus meent dat je denkt dat er gisteren meer dan 25.000 toeschouwers waren?

Zuidtribune niet gezien? Of de hoek tussen noord en oost? Of linker bovenhoek van noord? Plus een 800 a 900 lege plekken in het uitvak. Ja ik denk dat 20.000 eerder in de buurt komt.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Uitbreiding Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor gwgwgw » 08-02-2015 13:06

Bubbe schreef:Het aantal dat op de clubsite staat is inderdaad het aantal tickets dat bij binnenkomst onder de scanner door gaat. Er waren dus wel degelijk 25.000 mensen. Niet iedereen die binnenkomt zit ook daadwerkelijk de hele wedstrijd op de tribunes, er is altijd een deel dat te laat komt, eerder weg gaat, binnen de wedstrijd kijkt of in de supporters home. Etc.

Bij een toeschouwersaantal van 25.000 zijn er nog altijd zo'n 1000 tot 1500 lege plaatsen, dat kan inderdaad best veel ogen op het blote oog. Maar hoe kom je in godsnaam bij 20.000? :roll:

Strekking van het verhaal blijft dat we gemiddeld bijna 1000 kaarten meer per wedstrijd verkopen. Al zou jouw theorie kloppen, dan zou men dat trucje ongetwijfeld vorig jaar ook hebben toegepast. Maar ik acht dat uitgesloten.


Nou ja dan zal het aan mij liggen...

Maar 26100 - 25145 toeschouwers betekend minder dan 1000 lege plekken. Deze waren er al bijna in het uitvak. Dus heeft de rest vol gezeten. Ik meende met name op de zuidtribune wat anders gezien te hebben. Hetzelfde geld voor de hoek noord/oost en de linke bovenhoek van noord.

Maar dat heb ik me dan verbeeld als de 25.000 de daadwerkelijk gescande kaarten zijn.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron