Gertjan Verbeek

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-02-2014 17:33

Zonet het laatste half uur gekeken van Hertha BSC - Nurnberg en stond het 1-1.
In een spaarzame counter raakte Nurnberg de paal en in de rebound de 1-2. Voor de winterstop zal de bal buitenkant paal zijn gegaan
Maar in de 89e gebeurde een van de vreemdste dingen die ik ooit heb gezien. De keeper van Nurnberg komt uit en een speler van Hertha schiet van 30 meter prachtig met een hoge bal in een keer op doel. De bal wordt door een speler met de handen van de doellijn gehaald, maar de bal na die handsbal komt bij de spits van Hertha terecht die hem er alsnog inschiet. De speler van Nurnberg krijgt rood en Hertha krijgt een penalty. Dan komt de actie van de grensrechter. Op het moment dat die speler van 30 meter op goal schiet staat die ene spits (niet hinderlijk) buitenspel. Dus de grensrechter ging uit van de voordeelsituatie die ze dus eigenlijk niet hebben.
De scheidsrechter deed eigenlijk de goede beslissing, maar door de beslissing van de grensrechter kreeg Nurnberg een vrije trap en de rode kaart werd teruggedraaid.
De scheidsrechter was in de 93 helemaal het bokje toen Nurnberg een penalty toegekend kreeg. Penalty was zwaar en was randje binnen/buiten strafschopgebied met de 1-3 als gevolg

Het zit Verbeek dus totaal niet tegen, maar het is hem van harte gegund
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor john2p » 02-02-2014 18:36

Tja geluk moet je hebben. Voor de winsterstop had hij heel veel tegen. Niet dat het die actie van die grensrechter rechtvaardigd hoor. Hier in Duitsland wordt er schande van gesproken, maar ja daar zal Verbeek terecht lak aan hebben ;).

Het zal best wel eens kunnen dat hij een huzarenstukje gaat uithalen bij Nürnberg, 1 van de slechtste pleogen in de Bundesliga. echt heel knap van hem. Verbeek hoort ook gewoon in de Bundesliga met zijn uitstraling. Het zou me niet verbazen als hij via Nürnberg bijvoorbeeld naar Schalke gaat, past helemaal bij hem; een hondstrouwe achterban, grote club, In Duitsland horend bij de (sub)top.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor john2p » 08-02-2014 15:36

Zo in 5 minuten laat Verbeek zien hoe een spelopvatting behoort te zijn. Nota Bene tegen München. Ik hoop dat vBasten en zijn team kijkt. Ook al ben je zwakker, strijdlust laat veel compenseren. Dit wil ik zeker morgen tegen Groningen zien.

Natuurlijk speelt Nürnberg thuis, maar er is een levensgroot verschil in kwaliteit met Bayern. Echt fantastisch hoe Verbeek dit team inspireert.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Feanfan 1 » 16-02-2014 17:22

Verbeek wint opnieuw, de uitwedstrijd tegen de nummer 9 Augsburg. Eindstand 0-1
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor john2p » 16-02-2014 21:53

Feanfan 1 schreef:Verbeek wint opnieuw, de uitwedstrijd tegen de nummer 9 Augsburg. Eindstand 0-1


Jep, was niet al te best, maar wel gewoon terecht. Wat een oefenmeester. Wil hem terug :)
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Gekko » 17-02-2014 12:16

Een Beierse derby winnen, mooi man. Hij begint nu serieus omhoog te klimmen. Het is hem van harte gegund
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor BK2007 » 17-02-2014 13:01

Verbeek moest maar eens bondscoach worden van het Nederlandse elftal.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 18-02-2014 14:10

Gekko schreef:Een Beierse derby winnen, mooi man. Hij begint nu serieus omhoog te klimmen. Het is hem van harte gegund


Zeg in Nürnberg maar niet dat het in Beieren ligt :wink:
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor john2p » 18-02-2014 16:56

@Fanatic 4 ever. Nürnberg ligt in de deelstaat Bayern= Beieren (zuid oosten van Duitsland). Dus de nürnbergers hebben daar geen enkel probleem mee.

Ook augsburg ligt in deelstaat Bayern. Dus Gekko heeft volkomen gelijk.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-02-2014 17:40

Ik denk dat Fanatic-4-ever bedoeld dat Nurnberg niet geassocieerd wil worden met Beieren. Vergelijk het maar dat Cambuur niet bij Friesland wil horen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor john2p » 18-02-2014 20:37

@feanfan 1,

Dat is een interessante these. Bayern is historisch gezien een cruciale deelstaat. Het Duitsland zoals we nu kennen is eigenlijk relatief jong (ruim 150 jaar oud), daarvoor onafhankelijke vorstendommen, waarvan Bayern 1 van de machtigste en welvarendste was.

Eigenlijk ook altijd stiekem onafhankelijk/autonoom willen zijn (zoals Friesland ;)).

Nürnberg speelt met name een grote rol in de ontstaangeschiedenis, maar ook het einde van het nazisme. In 1935 werden daar de beruchte antisemitische wetten aangenomen en in 1947 waren natuurlijk de beroemde Nürnberger processen.

Hoe de gevoelens van de Nürnbergers nu staan tegenover hun eigen deelstaat durf ik niet zoveel over te zeggen. Ik ken er ook geen 1. Op zijn minst gemengd denk ik, zoals vele Duitsers worstelen met hun eigen oorlogsverleden uit schaamte, en daar erg krampachtig in zijn. Aan de andere kant historisch is Nürnberg zo verweven met Bayern, dat ik me haast niet kan voorstellen, dat er ook niet een gevoel van trots zal zijn. Het is namelijk nog steeds 1 van de machtigste deelstaten van Duitsland.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 20-02-2014 14:39

@John2p: Ja, Nürnberg ligt nu in de deelstaat Beieren (niets meer dan een administratieve eenheid net zoals alle andere deelstaten), maar dat is ook gewoon een samenraapsel van een aantal (historische) regio's. Nürnberg is namelijk Franken, het 'echte' Beieren is het huidige (in grote lijnen) zuidelijke deel van de deelstaat.

Zie hier:

Afbeelding
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor john2p » 20-02-2014 19:22

Fanatic 4 ever, ondanks dat het off topic is, dank voor deze les. Ik vind het altijd leuk dit soort weetjes erbij te leren.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-02-2014 15:31

Zometeen speelt Nurnberg de hele belangrijke wedstrijd tegen de nummer laatst Braunschweig. Als ze winnen doen ze hele goede zaken en sluiten ze aan bij de middenmoot

Is het overigens geen idee om een oefenwedstrijd te spelen tegen Nurnberg ? Heerenvene speelde in de zomer al eens tegen Arminia Bielefeld en FC Koln, dus waarom Nurnberg niet (ligt iets verder weg)
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-02-2014 16:11

0-1 achter met 10 man na 40 minuten en Braunschweig mist ook nog een penalty
Edit, in de 46e minuut de 1-1, minuut 47 de 2-1 voor Nurnberg
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Frisian Viking » 22-02-2014 16:49

Het is nog niet gespeeld daar, maar wat ontzettend knap van Verbeek zoals hij het daar nu doet. Met tien man een achterstand ombuigen in een voorsprong is ontzettend knap. Ik kan de wedstrijd niet kijken op dit moment, maar ongetwijfeld zal de fitheid van zijn ploeg hier weer mee te maken hebben.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Knipecity » 22-02-2014 16:49

0-1 achter bij rust en rood voor Nürnberg. Dacht al, Verbeek zet de boel vast wel goed neer en op scherp en ja hoor, 2 minuten na rust al 2-1 voor.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-02-2014 16:50

Knipecity schreef:0-1 achter bij rust en rood voor Nürnberg. Dacht al, Verbeek zet de boel vast wel goed neer en op scherp en ja hoor, 2 minuten na rust al 2-1 voor.

En weer ene penalty tegen en weer wordt die gemist. Blijft 2-1 voorlopig ...
Het is wel eenrichtingsverkeer
En ook Nurnberg mist een penalty
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor john2p » 22-02-2014 17:44

Applaus voor Gert Jan. Echt heel leuk dat hij het nu ook bij Nürnberg laat zien. Ze lopen ook met hem weg. Ik vermoed dat hij heel snel naar Schalke gaat. Dan wordt hij ook weer herenigd met Huntelaar, die ook al gek op hem was/is.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Vrieskist » 22-02-2014 23:05

Mooi voor Verbeek maar hierdoor is het onwaarschijnlijk dat hij weer terug komt in Heerenveen :(
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor john2p » 23-02-2014 01:11

Vrieskist schreef:Mooi voor Verbeek maar hierdoor is het onwaarschijnlijk dat hij weer terug komt in Heerenveen :(


tja wellicht over 3 a 4 jaar ;)
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Lardy » 23-02-2014 10:56

In Duitsland lopen ze met hem weg, als je het forum van Nurnberg leest dan is Verbeek het beste dat de club is overkomen. Als Verbeek het hier goed blijft doen dan zit hij binnen no-time bij een subtopper. Schalke zoals john2p zegt bijvoorbeeld. Maar ik zie Verbeek ook wel bij Werder Bremen werken, dicht bij huis en toch werken in de mooiste competitie ter wereld en ook een fantastisch land. Als je eenmaal in het 'Duitse' zit, dan ga je daar niet zomaar weg. Ik zie Verbeek nog wel jaren in Duitsland werken en reken er maar niet op dat hij voor Heerenveen weer terug komt.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor john2p » 24-02-2014 00:35

Lardy schreef:In Duitsland lopen ze met hem weg, als je het forum van Nurnberg leest dan is Verbeek het beste dat de club is overkomen. Als Verbeek het hier goed blijft doen dan zit hij binnen no-time bij een subtopper. Schalke zoals john2p zegt bijvoorbeeld. Maar ik zie Verbeek ook wel bij Werder Bremen werken, dicht bij huis en toch werken in de mooiste competitie ter wereld en ook een fantastisch land. Als je eenmaal in het 'Duitse' zit, dan ga je daar niet zomaar weg. Ik zie Verbeek nog wel jaren in Duitsland werken en reken er maar niet op dat hij voor Heerenveen weer terug komt.



Klopt helemaal Lardy. Verbeek staat er ontzettend goed op (en terecht natuurlijk). Ik denk eerlijk gezegd, dat Bremen niet zo´n goede keus zal zijn. Het is natuurlijk een potentiële topclub, maar het beleid is nergens naar.
Schalke daarentegen staat (na een aantal lastige jaren) er veel beter voor. Kan zo weer meedraaien met top 4. En is in ieder geval dichterbij dan Nürnberg ;).
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 24-02-2014 12:41

Frisian Viking schreef:maar ongetwijfeld zal de fitheid van zijn ploeg hier weer mee te maken hebben.


Over het algemeen zijn de ploegen in Duitsland enorm fit en conditioneel top. Ik denk zeker niet dat zijn team fitter is dat andere teams in de bundesliga. Tegen Hannover gaven ze in de laatste 10 minuten en 3-1 voorsprong weg, bijvoorbeeld.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor pes5 » 27-02-2014 17:13

Leuk voor Verbeek dat hij het zo goed doet, maar laten we het ook niet overdrijven. Verbeek wordt nogal eens verheerlijkt hier, maar op het laatste jaar na hebben we hier onder hem ook nauwelijks dwingend en aantrekkelijk voetbal gezien en grote talenten als Armenteros en Schöne kwijnden weg omdat mannen als Yuri Rose minuten maakten..

Bovendien is ook Verbeek iemand die naar de kwaliteiten kijkt en dan zijn speelstijl bepaalt. In het eerste jaar van Alves speelden er 7 man dienst in dienst van hem.. Het werd een onherkenbaar 442 voetbal, maar omdat Alves ze erin knalde was iedereen blij.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Eric » 27-02-2014 17:43

Inderdaad, in de jaren van Verbeek had Heerenveen de stap naar de top moeten maken en steevast mee moeten gaan doen om de plaatsen 1 t/m 3 ipv 4 t/m 8. Dit is niet gebeurd, ondanks we toen best wel het materiaal ervoor hadden.
Natuurlijk was Verbeek onervaren en zal hij nu wel de nodige baggage hebben. Ik zie hem nog wel eens best graag terugkomen, maar ik zie hem zeker niet als de messias.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Mackan68 » 28-02-2014 04:57

pes5 schreef:Bovendien is ook Verbeek iemand die naar de kwaliteiten kijkt en dan zijn speelstijl bepaalt. In het eerste jaar van Alves speelden er 7 man dienst in dienst van hem.. Het werd een onherkenbaar 442 voetbal, maar omdat Alves ze erin knalde was iedereen blij.


Het was juist wél herkenbaar. Dat is wat nu het grote manco is. Geen vleugelspelers die met een passeeractie de backs uitspelen en een goede voorzet geven die er door Finn ingeschoten wordt. Soms proberen ze dat, maar zie je met lede ogen toe dat Finn helemaal niets met hoge ballen van de flanken kan. Een deel van het seizoen wordt Finn met leuke steekpassjes de ruimte achter de verdedigers ingestuurd om te scoren. Ook dat gebeurt nog wel af en toe, alleen bakt Finn er niets van.
Het enige wat nu voorspelbaar is zijn de uitspraken van van Basten en zijn gewissel in de verdediging weer, zelfs nu iedereen daar weer fit is. En voorspelbaar is ook dat Finn blijft staan. Marco voelt zich namelijk moreel verplicht om hem te laten staan. Finn heeft zijn verblijf bij Heerenveen gemaakt. Maar is dat nu ook min of meer aan het breken. Immers zonder de goals van Finn valt het team nu regelmatig als een kaartenhuis in elkaar. En Marco weet niet wat er mee of liever gezegd aan te doen.
Je kunt van Verbeek zeggen wat je wilt. Maar zijn visie is altijd wel om aan te vallen en het publiek te vermaken. De theorie is namelijk zeer eenvoudig. Je wint alleen wedstrijden door goals te maken. Niet door ze tegen te houden. Met elke goal die er gemaakt wordt stijgt je kans om een wedstrijd te winnen. In de tijd van Formsma heeft hij ook de uitspraak gedaan dat wat het publiek er van vond hem niets interesseerde.
Voordeel aan een Verbeek als trainer is dat je eigenlijk altijd over een ultiem fitte selectie kunt beschikken. Dan kun je als het moet ook nog eens een vechtwedstrijd vol maken. Nu geven ze zich na 1 goal bij Ajax bijvoorbeeld gewonnen en laten ze het lopen. Maar ik geloof dat dat meer met instelling dan met fysiek te maken heeft. In andere wedstrijden hebben ze genoeg laten zien dat ze wel kunnen knokken voor iedere bal. Maar als het vertrouwen er bij de hoofdcoach al niet is, dan wordt het meer een psychologisch verhaal.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Frisian Viking » 28-02-2014 07:27

pes5 schreef:Leuk voor Verbeek dat hij het zo goed doet, maar laten we het ook niet overdrijven. Verbeek wordt nogal eens verheerlijkt hier, maar op het laatste jaar na hebben we hier onder hem ook nauwelijks dwingend en aantrekkelijk voetbal gezien en grote talenten als Armenteros en Schöne kwijnden weg omdat mannen als Yuri Rose minuten maakten..

Bovendien is ook Verbeek iemand die naar de kwaliteiten kijkt en dan zijn speelstijl bepaalt. In het eerste jaar van Alves speelden er 7 man dienst in dienst van hem.. Het werd een onherkenbaar 442 voetbal, maar omdat Alves ze erin knalde was iedereen blij.

Zou het misschien kunnen dat Schöne en Armenteros er destijds nog helemaal niet klaar voor waren? Schöne heeft een flinke omweg gehad om te komen tot het niveau waar hij nu op acteert. Daarbij waren er ook zeker wel andere spelers dan Rose.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Otsje P » 28-02-2014 08:32

Frisian Viking schreef:Zou het misschien kunnen dat Schöne en Armenteros er destijds nog helemaal niet klaar voor waren? Schöne heeft een flinke omweg gehad om te komen tot het niveau waar hij nu op acteert. Daarbij waren er ook zeker wel andere spelers dan Rose.


Je haalt me de woorden uit de mond. Schöne was in die tijd bij lange na niet in staat om de concurrentiestrijd op het middenveld aan te gaan. Wat zeg ik, zelfs bij de beloften was hij vaak bankzitter. Armenteros was een 17 jarig jochie, die juist door Verbeek een kans kreeg in de voorbereiding. Hij deed dat aardig, maar had anderen voor zich. Het verwende kereltje meende echter dat hij al te goed was voor de beloften. En wat heeft Armenteros nu allemaal gepresteerd, dat hij überhaupt genoemd moet worden? Finnbogason maakt in 1 seizoen meer eredivisie doelpunten, dan Armenteros in 120 duels maakte.

Ook Verbeek maakte soms vreemde keuzes. Ik noem bijvoorbeeld het opstellen van Timmy Johansson. Die werkelijk op alle fronten tekort kwam, maar toch een hele poos mocht blijven staan. Of het blijven opstellen van Poulssen, terwijl Beerens elke keer bewees dat hij er veel meer uithaalde. Maar om het Verbeek nu aan te rekenen dat hij zijn elftal in dienst van Alves liet voetballen..... :? We hadden hele aardige selecties, maar er waren ook altijd een paar posities waar echt zwakke spelers stonden. Bovendien was ook de concurrentie nog wel een stukje sterker.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Gertjan Verbeek

Berichtdoor Grimo » 28-02-2014 11:04

Mackan68 schreef:
Het was juist wél herkenbaar. Dat is wat nu het grote manco is. .


Heerenveen in 4-4-2 was totaal niet herkenbaar. En idd 7 man die in dienst van Alves speelde. Desondanks vermaakte ik me wel op de tribune.
Je hebt het over dat zonder de goals van Finnbogason het team regelmatig als een kaartenhuis in valt. Verbeek had geluk dat Alves nooit geblesseerd was, want als die weg viel had hij een groot probleem. Geen middenvelder die destijds doelpunten maakt. Alles stond en viel destijds op Alves zijn bevliegingen nog veel meer dan nu met Finnbogason.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten