Erik Edman

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Erik Edman

Berichtdoor camataru » 23-12-2004 10:17

na alles wat heerenveen voor hem heeft gedaan geeft hij de trots van het noorden nog een schop na.
Nadat zijn transfer naar benfica is mislukt heeft heerenveen er voor gezorgd dat hij naar de SPURS kon (er is geen mooiere club dan deze)omdat zijn vriendin hier niet kon aarden, en wat krijg je terug een eis van 1.5 miljoen euro.

Stukje van het verslag;
Edman eist 1,5 miljoen euro van Heerenveen

[23/12/2004] Erik Edman en SC Heerenveen troffen elkaar voor de arbitrage-commissie van de KNVB. Inzet: de anderhalf miljoen euro waar Edman recht op denkt te hebben. Erik Edman vertrok afgelopen zomer naar Tottenham Hotspur. In zijn contract was een clausule opgenomen, waarin stond dat hij recht had op een deel van de transfersom. SC Heerenveen stelt dat die afspraak verviel op het moment dat Edman halsoverkop naar Tottenham vertrok.


Hele verslag staat hier te lezen http://www.voetbalplus.nl/i-news/hele_nieuws.php?id=3451

Vind dat edman niet moed lullen nadat hij was mislukt in Duitsland en italy heeft heerenveen hem en weer gebracht waar hij nu is, hij moet eens bij zichzelf nagaan, waar hij nu is door wie dat komt (foppe & riemer) dus HEERENVEEN.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Berichtdoor the rockII » 23-12-2004 10:49

(hier was ook al een topic over)

Laat de abritage-commissie maar bepalen wie er gelijk heeft. Nu geef je bij voorbaad de club gelijk en dit vind ik niet helemaal juist.

Edman zal zijn redenen hebben om dit te eisen. Wie zegt dat de club alles goed heeft afgehandeld. Je mag aannemen dat dergelijke afspraken op papier zijn vastgelegd. Is dit niet zo dan mag dat een slordigheid genoemd worden.
Avatar gebruiker
the rockII
Basisspeler
 
Berichten: 606
Geregistreerd op: 17-12-2002 12:08
Woonplaats: Sneek

Berichtdoor Superfries88' » 23-12-2004 11:19

Afwachten.
Als Edman er recht op heeft dan moet hij dat geld krijgen,is het niet zo dan gaat het Edman alleen maar geld kosten en zal ''voetbalnaam'' er niet beter voor komen te staan.

Maar Edman zal niet zomaar geld gaan eisen ,als hij weet dat hij toch niet gelijk heeft.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Berichtdoor Heerenveen rules » 23-12-2004 12:16

Voetballers zijn over het algemeen niet de slimsten. Heerenveen zal ook wel weten wat ze doen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Berichtdoor boy waterman » 23-12-2004 12:56

hij moest blij wezen dat hij bij sc heerenveen mocht voetballen.
hij is duitsland en geloof ik in italie hellemaal niet aan de bak gekomen en hier in nederland wel en daardoor ook weer in de nationale zweedse selectie gekomen......
als je dan ook nog anderhalf miljoen gaat eisen........
sc heerenveen weet vast wel wat ze doen dus laat maar voor komen zou ik zeggen....
boy waterman
Basisspeler
 
Berichten: 737
Geregistreerd op: 01-06-2004 11:37
Woonplaats: drachten

Berichtdoor Arnoud » 23-12-2004 13:05

Om te beginnen: Edman heeft het bij ons heel goed gedaan en als ik af en toe Rasza bezig zie dan verlang ik erg naar hem terug. Dus wat Edman vóór Heerenveen gedaan heeft is niet relevant.
Zijn claim op Heerenveen ligt bij de arbitragecommissie. Als die in het voordeel van de club beslist, dan heeft Edman of zijn zaakwaarnemer ongelijk. Beslist de commissie in het nadeel van de club dan heeft deze een grote fout gemaakt door de afspraak (je mag nu weg, maar ziet af van die 1,5 miljoen euro) niet op papier te zetten en door betrokkenen niet daarvoor te laten tekenen. Ik kan me niet voorstellen dat Yme Kuiper een dergelijk fout zou maken.
Dus, afwachten maar en niet teveel afgeven op Edman.
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Berichtdoor 30plus » 23-12-2004 13:55

Edman eist geen € 1,5 miljoen maar een gedeelte daarvan waar hij volgens het "oude" contract nog recht op had. sc Heerenveen liet Edman voor een prijsje weggaan naar de Spurs waarbij toen volgens de sportclub de afspraak gemaakt is dat Edman afzag van een percentage van de transfersom. De vraag is nu of de sportclub zo "slim" geweest is om die nieuwe afspraak ook op papier te zetten of is daarover alleen maar een mondelinge afspraak gemaakt.
30plus
Basisspeler
 
Berichten: 612
Geregistreerd op: 25-01-2004 04:42
Woonplaats: Heerenveen

Berichtdoor Frisian Viking » 23-12-2004 16:59

Toen hij hier kwam was het een hoopje stront. Hij was bij verschillende clubs helemaal mislukt, hij stelde niets voor. Toch heeft Heerenveen het vertrouwen in hem gehad en ze hebben hem gehaalt. Hier is hij uitgebloeit tot een hele goeie verdediger. En dit is zijn dank voor de bewezen diensten denk ik.... Wat mij betreft kan hij het heen en weer krijgen...
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Vrieskist » 23-12-2004 17:47

30plus schreef:Edman eist geen € 1,5 miljoen maar een gedeelte daarvan waar hij volgens het "oude" contract nog recht op had. sc Heerenveen liet Edman voor een prijsje weggaan naar de Spurs waarbij toen volgens de sportclub de afspraak gemaakt is dat Edman afzag van een percentage van de transfersom. De vraag is nu of de sportclub zo "slim" geweest is om die nieuwe afspraak ook op papier te zetten of is daarover alleen maar een mondelinge afspraak gemaakt.

mondelinge overeenkomst is ook geldig dacht ik?
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Berichtdoor Big Fella » 23-12-2004 21:47

Beetje kort door de bocht reactie hoor :urgs:

Ik vraag me af wie er hier nu de ondankbare hond uithangt :?:

Misschien heeft Heerenveen idd wel iets verkeerd gedaan, was jij erbij?
Dacht het niet. Dus schreeuw niet zo en wacht maar ff af.

Bovendien heeft Edman een zakelijk geschil met de club, daar heb ik als supporter niets mee te maken.

Edman heeft wel iets betekend voor deze club, jammer dat men dat ff vergeet :evil:
and they call you a genius,cause you're easier to sell
Avatar gebruiker
Big Fella
Nieuw talent
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: 02-12-2002 18:44

Berichtdoor Frisian Viking » 23-12-2004 22:10

Big Fella schreef:Beetje kort door de bocht reactie hoor :urgs:

Ik vraag me af wie er hier nu de ondankbare hond uithangt :?:

Misschien heeft Heerenveen idd wel iets verkeerd gedaan, was jij erbij?
Dacht het niet. Dus schreeuw niet zo en wacht maar ff af.

Bovendien heeft Edman een zakelijk geschil met de club, daar heb ik als supporter niets mee te maken.

Edman heeft wel iets betekend voor deze club, jammer dat men dat ff vergeet :evil:

Het is jammer dat hij vergeet dat Heerenveen meer voor hem heeft betekent dan andersom. Hij heeft alles te danken aan Heerenveen. Toen Riemer en co. hem hier naartoe haalden werd hij door het slijk gehaalt, hij was een voetballer die geen bal kon raken. Heerenveen heeft het risico gelopen dat het één grote flop zou worden met hem.... Toch is hij hier geslaagt, hij speelt nu bij een prachtige club in de beste en de mooiste competitie van de wereld, hij verdient bakken vol geld en hij heeft zich op het EK mogen manifesteren..... Een beetje dankbaarheid kan er ook wel vanaf.
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor Jeroen » 23-12-2004 22:13

Frisian Viking schreef:
Big Fella schreef:Beetje kort door de bocht reactie hoor :urgs:

Ik vraag me af wie er hier nu de ondankbare hond uithangt :?:

Misschien heeft Heerenveen idd wel iets verkeerd gedaan, was jij erbij?
Dacht het niet. Dus schreeuw niet zo en wacht maar ff af.

Bovendien heeft Edman een zakelijk geschil met de club, daar heb ik als supporter niets mee te maken.

Edman heeft wel iets betekend voor deze club, jammer dat men dat ff vergeet :evil:

Het is jammer dat hij vergeet dat Heerenveen meer voor hem heeft betekent dan andersom. Hij heeft alles te danken aan Heerenveen. Toen Riemer en co. hem hier naartoe haalden werd hij door het slijk gehaalt, hij was een voetballer die geen bal kon raken. Heerenveen heeft het risico gelopen dat het één grote flop zou worden met hem.... Toch is hij hier geslaagt, hij speelt nu bij een prachtige club in de beste en de mooiste competitie van de wereld, hij verdient bakken vol geld en hij heeft zich op het EK mogen manifesteren..... Een beetje dankbaarheid kan er ook wel vanaf.


Hij zegt toch nergens dat hij niet goed behandeld is gedurende zijn verblijf hier? Het is gewoon een contractueel geschil, en als ik nog een paar ton tegoed had zou ik ook alles proberen om het te krijgen. Hoe goed mijn werkgever ook zou zijn geweest.

Krijg een beetje het idee dat ze aan de spaarcentjes van de forummers zitten ofzo? :?
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Berichtdoor vlqrt » 23-12-2004 22:30

Vrieskist schreef:
30plus schreef:Edman eist geen € 1,5 miljoen maar een gedeelte daarvan waar hij volgens het "oude" contract nog recht op had. sc Heerenveen liet Edman voor een prijsje weggaan naar de Spurs waarbij toen volgens de sportclub de afspraak gemaakt is dat Edman afzag van een percentage van de transfersom. De vraag is nu of de sportclub zo "slim" geweest is om die nieuwe afspraak ook op papier te zetten of is daarover alleen maar een mondelinge afspraak gemaakt.

mondelinge overeenkomst is ook geldig dacht ik?


Volgens mij is een mondelinge overeenkomst ook rechtsgeldig mits er een getuige bij aanwezig is geweest. Maar ik schat ze bij heerenveen wel zo slim in dat dit ook even op papier is gezet, dat doet de gemiddelde tweedehands autoboer al. Aan de andere kant, clubs doen soms domme dingen, zoals Vitesse dat vergeet een bankgarantie van Benfica te vragen.
vlqrt
Superster
 
Berichten: 3020
Geregistreerd op: 11-08-2003 12:17
Woonplaats: Leeuwarden

Berichtdoor Frisian Viking » 24-12-2004 11:06

Jeroen schreef:Hij zegt toch nergens dat hij niet goed behandeld is gedurende zijn verblijf hier? Het is gewoon een contractueel geschil, en als ik nog een paar ton tegoed had zou ik ook alles proberen om het te krijgen. Hoe goed mijn werkgever ook zou zijn geweest.

Krijg een beetje het idee dat ze aan de spaarcentjes van de forummers zitten ofzo? :?

Riemer en Edman hebben afgesproken dat als Edman naar Engeland zou gaan de afspraak verviel dat hij een deel van de transfersom zou krijgen. Op dat geld is hij nu uit.....
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Berichtdoor FRYSLÂN FOPPE » 24-12-2004 12:51

Edman heeft wel iets betekend voor deze club, jammer dat men dat ff vergeet :evil:[/quote]

idd. jammer dat erik zo in zijn hemd gezet wordt hier, en als een ieder van ons zo'n bedrag nog kon krijgen zouden we waarschijnlijk allemaal, zeggen ach lieve riemer en lieve Heerenveen houd dat geld maar!

:D don't think so, ik denk dat een ieder van ons ook dat geld had geprobeerd te krijgen!




.
ieder mens is de som van zijn eigen keuzes.
FRYSLÂN FOPPE
Bankzitter
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 10-12-2004 11:03

Berichtdoor Lipton » 24-12-2004 12:53

Denk dat Edman wel genoeg bij tottenham verdient, je hoeft geen medeleiden met hem te hebben iig...
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 24-12-2004 15:10

Maar ff afwachten, ik denk dat hij toch probeert wat te krijgen, wat hij waarschijnlijk niet zal krijgen, maar het proberen waard is... Zou ik ook doen, alleen niet bij een club die je geholpen heeft hogerop te komen...
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Berichtdoor HaEmTeDe » 24-12-2004 23:39

Geen paniek. Harde uitspraken hier over een speler die in de afgelopen periode goed werk bij Heerenveen gedaan heeft. Twee dingen vallen me op.

In de eerste plaats verbaast het mij dat veel supporters onvoorwaardelijke steun eisen van (ex)spelers ten aanzien van de club. Leuk maar de praktijk is anders. Met het huidige aan- en verkoopbeleid zie je spelers komen en gaan. Iemand beter (en niet te duur), kopen (halen). Voor jou zo iemand anders. Natuurlijk wordt er een professionele houding van spelers verwacht. Maar zo gemakkelijk de club een speler aan de kant zet, zo gemakkelijk kan de speler het vertrouwen ook in de club verliezen.
Ik ben nieuwsgierig in welke mate de mensen met de hardste uitspraken hun loyaliteit naar hun werkgever in alle omstandigheden uitspreken.
Verder zou het me erg verbazen wanneer deze afspraken alleen maar mondeling zouden zijn overeen gekomen. Natuurlijk zal de eerst fase mondeling zijn verlopen maar het is toch niet meer dan normaal dat daarna alles op schrift wordt vastgelegd.
Is dit laatste gebeurd dan zal er niets aan de hand zijn. Zo niet, nou ja stom. Weten we direct een bestemming voor dat extra potje tv-geld.

ReSpEcT
HaEmTeDe
Selectiespeler
 
Berichten: 274
Geregistreerd op: 10-03-2003 21:52

Berichtdoor Huefaveen » 25-12-2004 00:39

Misschien kunnen sommigen zich het afscheid van sibon, knopper en denneboom nog herinerren? Dat was in de rust van een thuiswedstrijd...Destijds werd door riemer gezegd dat op een later tijdstip afscheid genomen zou worden van Erik Edman (erik zou niet kunnen komen wegens een programma in engeland)...
Dat kan waar zijn, maar wellicht was het een aanwijzing dat er destijds al wat meer speelde rondom deze zaak... 1,5 is trouwens wel een enorm bedrag...
Huefaveen
Bankzitter
 
Berichten: 15
Geregistreerd op: 03-12-2002 15:05
Woonplaats: Swolla

Berichtdoor FC Drogeham » 25-12-2004 12:42

Het is dus slechts een heel klein deel van die 1,5 miljoen....
Avatar gebruiker
FC Drogeham
Basisspeler
 
Berichten: 800
Geregistreerd op: 20-07-2003 16:49
Woonplaats: Drogeham

Berichtdoor AIK » 07-01-2005 18:19

edman is gewoon een geldwolf
AIK
Nieuw talent
 
Berichten: 140
Geregistreerd op: 21-12-2004 20:16

Berichtdoor Olaf » 07-01-2005 20:08

Dank je wel voor je zinnige bijdrage. :?

Dit soort one-liners zonder inhoud mag je achterwegen laten. Zeker als je daarmee een oud topic omhoog haalt.
Olaf
Erelid
 
Berichten: 226
Geregistreerd op: 02-12-2002 00:00
Woonplaats: Lissabon

Berichtdoor Forza S C H » 07-01-2005 20:20

Laat hem maar terug komen :wink: rzasa is toch niks , een van onze zwakke punten met de linksbuiten
Forza S C H
 

Berichtdoor AIK » 07-01-2005 21:25

nee geen edman terugzetten!!

jeroen drost in de basis !!!
AIK
Nieuw talent
 
Berichten: 140
Geregistreerd op: 21-12-2004 20:16

Berichtdoor foppe65 » 10-01-2005 01:43

Ja Rzasa ook maar weg dan en Jeroen in de basis!!!!!!!
Als we toch aan het opruimen zijn,hupsakee weg ermee!!! :wink:
You simply the best, better than all the rest!!!
foppe65
Nieuw talent
 
Berichten: 61
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:58
Woonplaats: Lemmer

Berichtdoor Fladian » 10-01-2005 07:24

AIK schreef:nee geen edman terugzetten!!

jeroen drost in de basis !!!


En Derveld dan? :P
Avatar gebruiker
Fladian
Selectiespeler
 
Berichten: 431
Geregistreerd op: 15-07-2004 11:34
Woonplaats: Arnhem

Berichtdoor Forza S C H » 10-01-2005 14:21

[/quote]Fladian schreef:
AIK schreef:
nee geen edman terugzetten!!

jeroen drost in de basis !!!



En Derveld dan?


oja die kan natuurlijk ook linksback.
tot hoelang heeft rzasa een contract :?: hoop niet al te lang
Forza S C H
 

Berichtdoor proudofthenorth » 10-01-2005 17:15

1 jaar toch??
De enige echte trots van het noorden!!
proudofthenorth
Nieuw talent
 
Berichten: 145
Geregistreerd op: 21-08-2004 09:23
Woonplaats: Hallum

Berichtdoor Mickey » 10-01-2005 17:44

Tomasz Rzasa tekent een contract voor één jaar met een optie voor nog een jaar.


Aldus een nieuwsbericht van 2 augustus 2004 op de officiële site. Dus na dit jaar loopt zijn contract af en ik denk dat Heerenveen niet voor niets Derveld heeft gehaald. Rzasa is ook al de 30 gepasseerd dus niet meer 1 van de jongsten.
Avatar gebruiker
Mickey
Nieuw talent
 
Berichten: 139
Geregistreerd op: 05-10-2004 21:52
Woonplaats: Heerenveen

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten