Afonso Alves

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Alves bij Middlesbrough...

Ik gun hem het beste
87
49%
Ik heb gemengde gevoelens
27
15%
Ik hoop dat hij geen bal meer raakt
18
10%
Alves? Wie?
47
26%
 
Totaal aantal stemmen : 179

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-11-2013 20:40

dirk3 schreef:Van Basten zit helemaal niet op Alves te wachten. Ik denk dat hij bang is om daardoor Finn kwijt te spelen in de winterstop.
En trouwens, spelen met Alves is nog minder controle, zal misschien ook een rol spelen. Hij zit het gewoon niet zitten in hem.

Verbeek had allang zijn kicksen aangetrokken en was individueel met Alves gaan trainen...


Puur suggestief, nergens op gebaseerd.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Grimo » 02-11-2013 20:43

Knipecity schreef:Van Basten kost ons punten met zijn twijfelachtige handelen, Alves kan ons veel punten opleveren.


Jij gaat er maar blind vanuit dat hij fit genoeg is en nog steeds goed genoeg is na jaren in de zandbak te hebben gevoetbald. Tevens ga je er maar van uit dat hij en Heerenveen over zijn salaris en misschien wel tekengeld er uit komt?


Voor hetzelfde is Alves gewoon een gevalletje Kalou.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Afonso Alves

Berichtdoor 1983 » 02-11-2013 20:49

dirk3 schreef:Verbeek had allang zijn kicksen aangetrokken en was individueel met Alves gaan trainen...

Alves, Wie? Echt onzin. Verbeek is in tegenstelling tot een heleboel hier op het forum een man van principes, die is wat Alves hem geleverd heeft echt nog niet vergeten. Die zal nooit meer met zo iemand willen werken, of hij zou wel heel, heel diep door het stof moeten. Maar dat heeft Alves nooit gedaan.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Grimo » 02-11-2013 20:59

Mackan68 schreef:Heb je al een nat broekje van het broekplassen door je eigen humor? Niks obsessie. Maar denk en geloof lekker wat jullie zelf willen. Blinde aanbidders van Grande Marco. Zou zomaar net zo obsessief kunnen zijn!



Nergens lees jij dat ik fan ben van Basten. Nergens lees jij dat ik hem een geweldige coach vind. Ik ben het alleen niet eens met jouw mening over van Basten en Pappa. Kennelijk omdat ik en Heerenveen Rules het niet met jouw eens zijn ben je dan gelijk een van Basten aanbidder.

Het doet me denken aan de discussie over de oude directie. Als je daar iets in zei wat niet tegen maar ook niet voor was dan werd je gelijk in het Veenstra kamp gezet. Zeer kortzichtig. Waarschijnlijk zie je door je anti van Basten oogkleppen het verschil niet meer en kan je de nuance niet meer maken. Daarom lijkt het me zoals Heerenveenrules ook schrijft verstandig dat je weer flyers gaat uitdelen. Misschien is dat een goeie uitlaat klep voor je.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Afonso Alves

Berichtdoor pyter » 02-11-2013 21:35

De NOS:

Alves alweer weg uit Heerenveen

Afonso Alves keert niet terug bij sc Heerenveen. De Braziliaanse spits was een aantal dagen in Friesland om te kijken of een rentree mogelijk was, maar hij is alweer vertrokken naar zijn geboorteland. Dat heeft interim-directeur Gaston Sporre aan de NOS laten weten.


Het waren vier leuke dagen.
pyter
Basisspeler
 
Berichten: 561
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:49
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Appie_M » 02-11-2013 21:41

Jammer dan, het was mooi geweest als hij hier nog 2 á 3 jaar net als Sibon had kunnen vlammen, ook al had het voor hetzelfde geld ook faliekant kunnen mislukken. Hoe dan ook, we kunnen weer over op de orde van de dag.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Stiffie » 02-11-2013 21:54

Jammer maar helaas. Vind het wel sneu voor Riemer en co die hun uiterste best hebben gedaan.
Afonso zal wel mooi in de zon gaan zitten, beetje bij het zwembad zijn dollars tellen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Afonso Alves

Berichtdoor mitrita » 02-11-2013 22:12

Voor alle partijen het beste, wat blijft is de mooie herinnering aan een karrevracht goals.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Thinkman » 02-11-2013 22:15

Ok, Alves durft niet. Klaar! Gelukkig hebben we Finnbogason nog. Morgen knallen tegen Utrecht.

En wat Alves betreft; gelukkig hebben we de herinneringen nog. Geweldige voetballer, apart mannetje.
Afonso, vá com Deus! En kom nog eens langs voor een bakje.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Afonso Alves

Berichtdoor 1983 » 02-11-2013 22:17

Mooi zo, dan is dat ook weer duidelijk. Kom hier alsjeblieft nooit weer.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Afonso Alves

Berichtdoor john2p » 02-11-2013 22:56

Erg vaag dit. Was ook te mooi om waar te zijn. Ondanks alles, het ga je goed Afonso!
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Skopperij » 02-11-2013 23:25

Het is maar beter zo. 4 jaar zandbak, 7 maand geen wedstrijd, een zware operatie aan de knie, 32 jaar: voor een speler die veel moest hebben van snelheid en explosiviteit is dat funest. Alves is geen Sibon.
Avatar gebruiker
Skopperij
Superster
 
Berichten: 6176
Geregistreerd op: 21-03-2007 17:47

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 03-11-2013 05:17

Grimo schreef:Nergens lees jij dat ik fan ben van Basten. Nergens lees jij dat ik hem een geweldige coach vind. Ik ben het alleen niet eens met jouw mening over van Basten en Pappa. Kennelijk omdat ik en Heerenveen Rules het niet met jouw eens zijn ben je dan gelijk een van Basten aanbidder.


Wat heeft Pappa er mee te maken als ik mag vragen? Je begint nu geloof ik echt dingen door elkaar te halen. Ik heb nergens gezegd dat die er in zou moeten ofzo. Ik heb alleen gezegd dat hij vooral technisch erg goed onderlegd is. Haal er nog meer niet relevante zaken bij en je bent het spoor helemaal bijster denk ik. Veel plezier met je maatje HR. Jullie vullen elkaar goed aan. Goede afwisseling ook. Doei! Weet je wat het is. Alles wat een ander schrijft is flauwekul, gemekker en weet ik wat jullie 2en er voor bewoording voor hebben. Check jullie posts eens in inderdaad het Pappa-deel en dan begrijp je wel wat ik bedoel. Jij mag net zo voor of neutraal zijn als dat ik het niet in van Basten als trainer zie zitten. En die zijn er gelukkig meer maar zijn niet zo resoluut als dat ik ben. Ik weet dat dat mijn probleem is. Als ik iets waardeloos vind ga ik niet zeggen dat het aardig was of wel mee viel. Erger dan een hoop rotzooi over mee heen op een forumpje heeft het me tot op heden niet opgeleverd dus ik hou het gewoon zo. Ik ben voor van alles en nog wat uitgemaakt, maar allemaal figuren die me niet kennen. Dat zegt wat mij betreft al voldoende.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor dirk3 » 03-11-2013 06:44

Jammer, hopelijk komt het ware verhaal nog eens naar boven.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Knipecity » 03-11-2013 08:05

Erg jammer! In dit team met slechts 1 goede aanvaller had ik er graag een 2e bij gehad of alvast de opvolger van Finn, maar helaas, het is net oars.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Heerenveen rules » 03-11-2013 08:56

Jij denkt Knipe dat Alves na 5 jaar 'niks' doen, knieoperaties en 7 maanden niet spelen, nog een toegevoegde waarde zou worden?

Gezien het feit dat hij zelf faalangstig was, geeft aan dat ook hij weinig vertrouwen had in een goede comeback.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Stiffie » 03-11-2013 10:24

We zullen het nooit weten HR. En dat is nou zo jammer. We hebben niets verloren, maar wellicht wel iets niet gewonnen.
De terugkeer van Alves met toegevoegde waarde (en een lekkere song in het stadion :stan:).

Als Afonso mee had getraind en geen peppernoot het geraakt, had ik daar meer mee kunnen leven dan die rare soap nu.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Marça » 03-11-2013 10:31

Volgens Harm Weistra, die eerder goede bronnen had rondom Alves, is dit de samenvatting van het gebeuren:

Harm Weistra ‏@weistra 39m
Alves voelde zich geen 'belofte' en had willen aanhaken bij eerste elftal Hveen. Na het zien van bekerduel werd gevoel niet beter. Dus exit.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Appie_M » 03-11-2013 11:06

Alves had op basis van zijn 'trackrecord' natuurlijk op het eerste elftal gerekend. Helaas voor hem bieden in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst. Ik kan de club niets verwijten rond de hele affaire, ze hebben zich in mijn ogen redelijk opgesteld tegenover het kamp Alves.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Fanatismo » 03-11-2013 11:41

Het is Alves allemaal erg tegengevallen, meetrainen met de Beloftes, het 1e viel hem denk ik ook niet mee,
hij had denk ik verwacht dat ze hem met open armen zouden ontvangen en dat ie gelijk bij het 1e kon aansluiten.
Dat was een fikse teleurstelling voor hem en aangezien hij al onzeker en onstabiel is, maakt het er niet gemakkelijker op.
Dan is het maar goed dat ie nu vertrokken is en dat ie maar een leuke club mag vinden in Brazilie.
Overigens vond ik het belachelijk dat ze hem donderdag toezongen, dat moet toch voor Finnbogason raar geweest zijn,
een jongen, die zich zowel op het veld als daarbuiten keurig gedraagt en dat kunnen we van Alves niet zeggen!!
Dus ik wens hem hierbij veel succes in Brazilie en hoop dat het nog wat wordt met hem!
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Grimo » 03-11-2013 11:59

Mackan68 schreef: Erger dan een hoop rotzooi over mee heen op een forumpje heeft het me tot op heden niet opgeleverd dus ik hou het gewoon zo. Ik ben voor van alles en nog wat uitgemaakt, maar allemaal figuren die me niet kennen. Dat zegt wat mij betreft al voldoende.



Aandoenlijk hoor, deze slachtofferrol. De pot verwijt de ketel. Je doet zelf niet anders. Maar ook dat zie je al niet meer in dus omdat je zo overtuigd bent van je eigen gelijk.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Grimo » 03-11-2013 12:03

Marça schreef:Alves voelde zich geen 'belofte' en had willen aanhaken bij eerste elftal Hveen. Na het zien van bekerduel werd gevoel niet beter. Dus exit.
[/quote]


Dit is wat hij zegt. Dit is wat hij denkt. Er staat nergens bij wie dat gezegd heeft.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Knipecity » 03-11-2013 12:47

Soms is die Friese nuchterheid echt een belemmering. Die jongen was misschien wel de beste spits ooit bij Heerenveen, leverde ons 18 miljoen op en werd topscorer van Nederland en scoorde de meeste goals ooit in 1 competitieronde. Behandel zo iemand met respect en gooi die rode loper uit. Nee wat doen ze bij Heerenveen, ze zetten hem bij de beloftes; sukkels. Dan snap je er echt niks van.

Nee lekker aan blijven modderen met spelers als Wildschut, De Kamps of hoe die prutser ook mag heten en Vd Berg, daar trek je mensen mee naar het stadion.

Dit was een buitenkans!
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Stiffie » 03-11-2013 13:07

Vind ik lastig te beoordelen Knipe. Voor de Alves van toen hadden ze wel een lopertje mogen neerleggen.
Maar wie zegt dat het die Alves nog is. Riemer heeft duidelijk alles geregeld maar ik heb het idee dat van Basten niet op Alves zat te wachten en of geen onrust in zijn eerste selectie wilde. Jammer dat ze blijkbaar geen compromis konden vinden.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Afonso Alves

Berichtdoor H-J » 03-11-2013 13:07

Alves had moeten begrijpen dat heerenveen eerst wil zien of hij fit genoeg is. Je kunt het m.i. professioneel gezien niet maken om dat bij het eerste te doen. Iemand die niet fit genoeg is, laat je niet met zijn pens bij het eerste aanmodderen, dat verstoort.

Als ik het goed begrijp stond meetrainen met het eerste op termijn wel in de planning. De wedstrijd tegen VVV was inderdaad droevig, maar dat doet niet ter zake. Je krijgt een kans en die moet je pakken, en elke prof doet dat als hij echt graag wil.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Stiffie » 03-11-2013 13:13

Toen Sibon kwam aanwaaien of bv Seip bij VVV. Trainen ze dan met het eerste of met de beloften mee?

Stel dat een niet geheel fitte Pranjic zich meldt. Zeggen we dan meetrainen met de beloften of zeggen we Pranjic jij was een modelprof, altijd positief opgesteld naar de club, hup jij mag met het eerste meetrainen.

Lastige vragen allemaal.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Afonso Alves

Berichtdoor 1983 » 03-11-2013 13:17

Rode loper, flikker toch op man. Hij wist toen het goed ging niet hoe gauw hij hier weg moest komen en daarna is zijn carrière zo in het slop geraakt tot het punt dat niemand hem meer hoeft en dan is Heerenveen plotseling weer goed genoeg. Hij heeft hemel en aarde bewogen om van Heerenveen af te zijn, nog niet al te lang geleden. Vind je het gek dat ie niet met alle egards door diezelfde club wordt ontvangen. Hij heeft niets meer gepresteerd sindsdien. Hij mag blij zijn dat ie überhaupt de kans had gekregen, dat is eigenlijk al vreemd. Had je nou echt verwacht dat ie nog wat kon? En dit heeft niets met Friese nuchterheid te maken, want die heb ik niet.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Knipecity » 03-11-2013 13:30

Natuurlijk kan Alves dat belabberde niveau hier nog aan na een paar weekjes optrainen. Verbeek was persoonlijk met hem aan de slag gegaan en dan kan je in paar weken veel resultaat bereiken.

Maar goed, we zullen nooit weten of een andere aanpakt had gewerkt. Deze manier iig niet. We blijven lekker aanmodderen met Slaveer, Wildschut en VLP...
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Afonso Alves

Berichtdoor dirk3 » 03-11-2013 13:32

Vind je het gek dat ie niet met alle egards door diezelfde club wordt ontvangen.


Dan hadden ze er gewoon niet aan moeten beginnen. Of je doet er alles aan om het een succes te laten worden, of je begint er niet aan. Dit was gewoon een domme actie van de club.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Thinkman » 03-11-2013 13:48

dirk3 schreef:Dan hadden ze er gewoon niet aan moeten beginnen. Of je doet er alles aan om het een succes te laten worden, of je begint er niet aan. Dit was gewoon een domme actie van de club.


Niet mee eens. De club nam een gokje, maar geen groot risico. De enige domme actie in dit verhaal komt van Alves.
Hij toonde aan dat hij niet het juiste karakter heeft om met succes terug te keren bij onze club.
Sc Heerenveen heeft hem daartoe wel alle ruimte te geven, maar Alves heeft die ruimte niet gepakt.

En daarmee is dit boek vóór Sinterklaas alweer dicht, en kunnen we dus stoppen met zwartepieten! :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten