Afonso Alves

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Alves bij Middlesbrough...

Ik gun hem het beste
87
49%
Ik heb gemengde gevoelens
27
15%
Ik hoop dat hij geen bal meer raakt
18
10%
Alves? Wie?
47
26%
 
Totaal aantal stemmen : 179

Re: Afonso Alves

Berichtdoor sta » 02-11-2013 14:01

Op verzoek van Mackan het verhaal met de link uit 2007; sorry ik vergiste me, het ging niet om racisten maar om nazisten:

Het lijkt er niet op dat het ooit nog goed komt tussen Afonso Alves en SC Heerenveen. De Braziliaanse goalgetter in Friese dienst haalt via zijn persvoorlichter keihard uit naar zijn werkgever.

Op zijn eigen website schroomt het Alves-kamp niet verbaal zwaar aan te zetten. Het bestuur van Heerenveen, dat niet tot een akkoord kwam met de clubs die zich voor Afonso Alves meldden, krijgt er ongenadig van langs, zoals hieronder is te lezen in het integraal vertaalde artikel.

'Stimulatie van slavernij in Heerenveen'

Er wordt veel gesproken over het bestaan van slavenarbeid in Brazilië, en de waarheid gebiedt te zeggen dat dat in afgelegen regio's ook echt voorkomt. Maar het is zeer vreemd om te vernemen dat dergelijke praktijken floreren in de 21ste eeuw in uithoeken van het liberale Nederland.

Zoiets is vandaag de dag het geval in Heerenveen, de stad met de gelijknamige voetbalclub. Die club geeft er de voorkeur aan de Braziliaanse international Afonso Alves te houden aan een ongepast contract.

Heerenveen ontving verschillende aantrekkelijke aanbiedingen om de atleet te verkopen. Maar de amateuristische bestuurders, die duidelijk een bord voor hun kop hebben en niets van de voetbalwereld begrijpen, hielden zich van de domme en kozen ervoor de speler gevangen te houden.

Maar zelfs daar lieten diezelfde bobo's, die in Brazilië nog niet eens een club uit de Serie Z zouden mogen leiden, het niet bij. Ze wilden Afonso Alves doodleuk verplichten mee te doen aan een feest waar hij zou worden onderscheiden voor zijn prestaties van vorig seizoen.

De situatie is er niet naar om schouderklopjes te geven! Hoe kun je nou opdraven bij een gelegenheid waar supporters die geleid worden door nazistische overtuigingen, er niet voor terugdeinzen deze sportman te beledigen, zoals in de straten van Heerenveen gebeurt?

http://www.vi.nl/nieuws/alves-haalt-uit ... m?msn=true

en het origineel op zijn eigen blog:
http://afonso9.wordpress.com/2007/09/04 ... eerenveen/
sta
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 10-12-2008 14:39

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Grimo » 02-11-2013 14:03

Mackan68 schreef:
Ach ja beste Grimo. Na dit gelezen te hebben kan ik de conclusie trekken dat jij ook niet eens een beetje je best wil doen om te begrijpen wat ik heb geprobeerd uit te leggen. Als er redenen zijn om van Basten helemaal de hemel in te prijzen zal ik dat doen. Ere wie ere toekomt. Tot die tijd......Koekoek!



Ik begrijp je heel goed alleen vind ik het telkens weer grote onobjektieve kul die je uitslaat. Door je anti van Basten houding ben je alle objectiviteit kwijt.

Riemer is degene die dit lijntje met Alves heeft opgezet samen met Sporre. MvB heeft niet veel andere dingen gezegd dan Riemer en Sporre, de inhoud is hetzelfde. Alleen over Riemer en Sporre hoor ik je niet.

Mackan68 schreef:Nogmaals schuif ik niets af op van Basten. Geef ik hem nergens de schuld van. Ik vind alleen dat hij zich beter niet uit had kunnen laten over de situatie omdat hij niet met de persoon in kwestie had gesproken. Hij maakt zichzelf onderdeel van dit sprookje. That's all. Dat is mijn mening. Dat mag toch? Waar er 2 partijen het niet eens zijn, of onduidelijkheden hebben zijn er 2 partijen die het of niet goed duidelijk gemaakt of niet goed begrepen hebben.


Lees eens goed hoe je jezelf tegenspreekt. Je geeft hem nergens de schuld van...maar.... Maar ach dat zal je ook wel anders zien.


Het is eigenlijk belachelijk dat we zoveel aandacht geven aan een Braziliaan die een hele dag heeft gereist om hier te komen maar bang is om op zijn bek te gaan.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Afonso Alves

Berichtdoor 1983 » 02-11-2013 14:08

Mackan68 schreef:Laat hem dan dát inderdaad doen. Hopelijk mogen we tegen Utrecht aanschouwen dat hij daarin is geslaagd.....
Nogmaals schuif ik niets af op van Basten. Geef ik hem nergens de schuld van. Ik vind alleen dat hij zich beter niet uit had kunnen laten over de situatie omdat hij niet met de persoon in kwestie had gesproken. Hij maakt zichzelf onderdeel van dit sprookje. That's all. Dat is mijn mening. Dat mag toch? Waar er 2 partijen het niet eens zijn, of onduidelijkheden hebben zijn er 2 partijen die het of niet goed duidelijk gemaakt of niet goed begrepen hebben.

Dat is al een stuk genuanceerder dan je eerste post mbt dit onderwerp. In je eerdere post hierover zij je dat het allemaal met Van Basten te maken had en dat er maar een streep door zijn naam moest en dat hij met dit soort uitspraken niet bij onze club zou moeten horen en bla, bla, bla. Met een toonzetting alsof dit vooral aan Van Basten te wijten is. Gaat veel te ver en dat is heel wat anders dan dat het misschien niet handig was van Van Basten om hier uitspraken over te doen. Lees het zelf nou eens objectief terug en je komt tot de zelfde conclusie.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Flying Frisian » 02-11-2013 14:12

Wat mij betreft wordt het "je wilt hier spelen of niet"-principe toegepast, waardoor er nu al een streep door zijn naam kan. Dit staat los van hoe ik over de persoon Afonso Alves denk.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Afonso Alves

Berichtdoor sta » 02-11-2013 14:12

Eigenlijk draait het allemaal maar om 1 ding : een topic-kick geven waardoor het uiteindelijk gelukt is dit topic weer groter te maken dan dat van de oude Directie & Raad van Commissarissen.
sta
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 10-12-2008 14:39

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Appie_M » 02-11-2013 14:14

sta schreef:Eigenlijk draait het allemaal maar om 1 ding : een topic-kick geven waardoor het uiteindelijk gelukt is dit topic weer groter te maken dan dat van de oude Directie & Raad van Commissarissen.


Als dat de insteek is waarom Riemer Alves probeerde te verleiden tot een terugkeer dan is dat zeker gelukt ja. :lol:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Afonso Alves

Berichtdoor plebejer » 02-11-2013 14:32

Ik kan op zich wel enige sympathie voor zijn faalangst opbrengen, maar zoals Gekko al zegt: hij brengt zich door zijn huidige opstelling alleen maar meer in de problemen!

Ik kan me ook wel voorstellen dat Alves misschien teleurgesteld is dat hij zich eerst bij de beloften moet melden. Aan de andere kant, het lijkt me veel vernederender als hij bij het eerste begint, (nog) niet fit genoeg blijkt en terug gezet wordt naar de beloften.. Als hij zich bij de beloften positief zou laten zijn zit hij natuurlijk binnen no time bij het eerste, dus hem daar laten beginnen lijkt me voor iedereen het beste. Maar afijn, het 'gevoel'..
plebejer
Bankzitter
 
Berichten: 45
Geregistreerd op: 25-10-2009 16:10

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Grimo » 02-11-2013 14:57

Sowieso is het verstandig dat hij bij de beloften begint. Van Basten moet zich focussen op spelers die hij wel tot zijn beschikking heeft op het trainingsveld.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 15:04

Grimo schreef:

Ik begrijp je heel goed alleen vind ik het telkens weer grote onobjektieve kul die je uitslaat. Door je anti van Basten houding ben je alle objectiviteit kwijt.

Riemer is degene die dit lijntje met Alves heeft opgezet samen met Sporre. MvB heeft niet veel andere dingen gezegd dan Riemer en Sporre, de inhoud is hetzelfde. Alleen over Riemer en Sporre hoor ik je niet.




Het is eigenlijk belachelijk dat we zoveel aandacht geven aan een Braziliaan die een hele dag heeft gereist om hier te komen maar bang is om op zijn bek te gaan.


Ik heb Riemer en Sporre beide niet horen zeggen dat ze snel klaar met hem zouden zijn of dat hij zijn koffers zou kunnen pakken. Ze zeiden dat er duidelijke afspraken waren gemaakt. Waarbij Alves zijn twijfels had gekregen. Kennelijk is er onduidelijkheid ontstaan. Sporre sprak over vrijblijvend trainen. Terwijl Alves zijn carriëre nog voor een laatste keer op wil pakken. Nogmaals ik ben niet bij die besprekingen geweest, maar het lijkt me uitgesloten dat de club Alves zomaar laat gaan na een paar weken trainen als hij het tijdens die training geweldig doet. Met in het achterhoofd een mogelijk vertrek van Finny. Want kan Nwofor hem vervangen? Komt Uth terug terwijl hij bij Heracles het vertrouwen krijgt wat hij hier mist? Gaat Fazli in zijn laatste half jaar voor de volle 100% en verbaast hij jan en alleman? Het spijt me, maar ik ben in geen van de 3 gevallen overtuigd.
Lees op feanonline in het laatste artikel over Alves de uitleg van Westereender maar eens. Daarin kan ik grotendeels meegaan. Van Basten deed er alles aan om Finny binnen te houden. Dat zal hij ook in de winterstop doen. Hoe veel er ook voor hem betaald wordt. Marco wil hem gewoon behouden, punt én logisch, immers hij heeft geen idee hoe iemand anders het in zal vullen. Wie dan ook. Door zijn uitspraken lijkt het er voorlopig op dat er al wat deukjes in een eventuele arbeidsrelatie zitten nog voordat die is begonnen. En natuurlijk kunnen ze beide maandag hun excuses aan elkaar aanbieden. Alves voor zijn twijfels en afwezigheid en Marco vanwege voorbarige uitspraken. Maar of het daarvan zal komen. We gaan het zien.
Oh ja. Nogmaals fijn te weten dat een andere mening door jouw meteen bestempeld wordt als onobjectieve kul of weet ik wat voor andere bewoording je er voor weet te bedenken. Niemand is hier objectief. Omdat we allemaal van onze club houden. Omdat je of wel of geen fan bent van bepaalde spelers. Fan of niet van de hoofdtrainer. Dus in die zin geldt dat onobjectieve net zoveel voor jezelf. Laten we hier gewoon discussiëren en elkaars mening respecteren ok?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 15:09

1983 schreef:Dat is al een stuk genuanceerder dan je eerste post mbt dit onderwerp. In je eerdere post hierover zij je dat het allemaal met Van Basten te maken had en dat er maar een streep door zijn naam moest en dat hij met dit soort uitspraken niet bij onze club zou moeten horen en bla, bla, bla. Met een toonzetting alsof dit vooral aan Van Basten te wijten is. Gaat veel te ver en dat is heel wat anders dan dat het misschien niet handig was van Van Basten om hier uitspraken over te doen. Lees het zelf nou eens objectief terug en je komt tot de zelfde conclusie.


Dat komt wellicht omdat ik al geen fan ben van van Basten als trainer. Ik heb nooit gezegd dat het zijn schuld was, maar dat zijn uitspraken er wel mee te maken zouden kunnen hebben. En uitspraken/ vooroordelen/veroordelen zonder gesproken te hebben, ja dat heeft mijn mening alleen maar versterkt. Het duidelijke verschil qua uitspraken tussen een echte clubman Verbeek en een passant als van Basten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 15:11

Grimo schreef:Sowieso is het verstandig dat hij bij de beloften begint. Van Basten moet zich focussen op spelers die hij wel tot zijn beschikking heeft op het trainingsveld.


Juist! Laat Roelofsen zich wel of niet druk maken omdat Alves er wel of niet is.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Grimo » 02-11-2013 15:18

Nergens lees ik dat sc Heerenveen of van Basten zich niet aan de afspraken heeft gehouden. Tot zover we weten is Alves de enige die niet zijn afspraken is nagekomen. Hij stond donderdag niet op het trainingsveld, hij was gister niet op kantoor.

Ik kan me voorstellen dat van Basten geen zin heeft in deze heisa. Er zijn afspraken gemaakt, Alves komt in Nederland en komt die afspraken niet na. Dat maakt van Alves een onbetrouwbare partij. Logisch dat van Basten zegt, kom trainen en zo niet ga dan naar huis. Aan deze heisa heeft Heerenveen en van Basten en zijn selectie niks. Van Basten beschermt zijn selectie tegen deze heisa. Van Basten en Heerenveen had en heeft zich te concentreren op VVV en en Utrecht.
Niet op een profspeler die alle aandacht op eist.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Grimo » 02-11-2013 15:23

Mackan68 schreef:Juist! Laat Roelofsen zich wel of niet druk maken omdat Alves er wel of niet is.


En wie is de hoofdcoach? Juist van Basten! Die mag er wat van zeggen, als hem daarna gevraagd wordt. Of is de mening vaneen assistent trainer tegenwoordig al belangrijk. Dacht je dat men zat te wachten op de mening van een trainer van het beloften elftal?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 15:39

Grimo schreef:
En wie is de hoofdcoach? Juist van Basten! Die mag er wat van zeggen, als hem daarna gevraagd wordt. Of is de mening vaneen assistent trainer tegenwoordig al belangrijk. Dacht je dat men zat te wachten op de mening van een trainer van het beloften elftal?


Laat maar Grimo. Het heeft geen nut. Je wilt het gewoon niet begrijpen. Van Basten is geen trainer van het beloftenelftal. Wel eindverantwoordelijk voor het complete voetballende deel. Maar als er afgesproken is dat hij met de beloftes mee gaat trainen waar Roelofsen trainer is dan heeft het toch helemaal geen zin om je zo stellig uit te spreken? Wat is het voordeel van van Basten of de club in deze? Ik heb de nadelige effecten nu tig keer proberen uit te leggen. Vertel jij mij eens hoe opbouwend zijn rol hierin is geweest. Of je moet eindeloze discussies als positief ervaren.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Grimo » 02-11-2013 16:01

Mackan68 schreef:
Laat maar Grimo. Het heeft geen nut. Je wilt het gewoon niet begrijpen. Van Basten is geen trainer van het beloftenelftal. Wel eindverantwoordelijk voor het complete voetballende deel. Maar als er afgesproken is dat hij met de beloftes mee gaat trainen waar Roelofsen trainer is dan heeft het toch helemaal geen zin om je zo stellig uit te spreken? Wat is het voordeel van van Basten of de club in deze? Ik heb de nadelige effecten nu tig keer proberen uit te leggen. Vertel jij mij eens hoe opbouwend zijn rol hierin is geweest. Of je moet eindeloze discussies als positief ervaren.


Ik kan hetzelfde zeggen als jij, laat maar Mackan, het heeft geen nut als je deze oogkleppen op houdt.
Volgens mij wil jij het niet begrijpen. Als jij denkt dat dat de beloftentrainer zich hierover moet uitspreken ipv de hoofdtrainer dan snap je er echt werkelijk niks van. Natuurlijk mag van Basten zich uitspreken over de gang van zaken. Alves mag mee proeftrainen met als uiteindelijke doel, zich aan te sluiten bij de selectie van van Basten. Dat van Basten geen zin heeft in deze heisa rondom het 1e en beloften team is meer dan logisch. Roelofsen werkt in principe onder van Basten.

Maar goed al jou post lezende en nog erger je tweets over van Basten zeggen mij genoeg. Alles komt bij jouw op het matje van Basten. Iets anders komt niet in jouw brein voor. Het is obsessief. Jammer dat je deze oogkleppen op hebt. Ik sta voor veel andere meningen open maar jij legt alles maar dan ook bijna alles bij van Basten. Je laat geen mogelijkheid onbenut om kritiek te spuien over van Basten. Alles wat van Basten doet of zegt leg je onder een vergrootglas. Het neemt zeer trieste vormen aan. Sterkte kerel, straks gaan ze zijn contract misschien ook nog verlengen, wat zal jij een zware tijd tegemoet gaan. Sterkte kerel!
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-11-2013 16:23

Mackan68 schreef:
Laat maar Grimo. Het heeft geen nut. Je wilt het gewoon niet begrijpen.


Je hebt het al geconstateerd Grimo, maar Mackan heeft een van Basten obsessie. MMisschien een idee voor hem om anti- van Basten flyers uit te delen. :lol: Van Basten is niks en alles komt op zijn matje terecht. Van Basten moet uiteindelijk met Alves gaan werken en die mag niet kritisch zijn op de gang van zaken en mag niks zeggen over Alves omdat hij met Roelofsen gaat werken. Het is toch treurig........?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Thinkman » 02-11-2013 16:44

Heerenveen rules schreef:Je hebt het al geconstateerd Grimo, maar Mackan heeft een van Basten obsessie. MMisschien een idee voor hem om anti- van Basten flyers uit te delen. :lol: Van Basten is niks en alles komt op zijn matje terecht. Van Basten moet uiteindelijk met Alves gaan werken en die mag niet kritisch zijn op de gang van zaken en mag niks zeggen over Alves omdat hij met Roelofsen gaat werken. Het is toch treurig........?



Laten we aub Marco Roelofsen niet ook nog iets zeggen over Alves. Dát zou Alves pas als pijnlijk ervaren :erm: . Maar een eerlijk, respectvol en duidelijk standpunt van voormalig wereldspits Marco van Basten, daar moet Alves tegen kunnen.
Zo niet dan is hij sowieso
[ ] geschikt
[X] ongeschikt

MvB schept dus alleen maar helderheid richting iedereen, het eerste elftal inclusief. Dat is zijn taak en zijn plicht.
Maandag boek dicht of vuurwerk. Nu eerst de focus op Utrecht uit, toch drie punten te behalen!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 17:03

Grimo schreef:Nergens lees ik dat sc Heerenveen of van Basten zich niet aan de afspraken heeft gehouden. Tot zover we weten is Alves de enige die niet zijn afspraken is nagekomen. Hij stond donderdag niet op het trainingsveld, hij was gister niet op kantoor.

Ik kan me voorstellen dat van Basten geen zin heeft in deze heisa. Er zijn afspraken gemaakt, Alves komt in Nederland en komt die afspraken niet na. Dat maakt van Alves een onbetrouwbare partij. Logisch dat van Basten zegt, kom trainen en zo niet ga dan naar huis. Aan deze heisa heeft Heerenveen en van Basten en zijn selectie niks. Van Basten beschermt zijn selectie tegen deze heisa. Van Basten en Heerenveen had en heeft zich te concentreren op VVV en en Utrecht.
Niet op een profspeler die alle aandacht op eist.


Nergens lees je van mij ook dat ik het goed vind wat Alves en zijn companen aan het uitvoeren zijn.
Maar in tegenstelling tot zich er van te distantiëren wakkert hij de heisa aan. Dat blijkt uit de media-aandacht en de discussies hier. Geen aandacht aan besteedt was geen onrust binnen de selectie. Alves is er niet punt. Waarom niet? Dat weet ik niet en daar gaan we het niet over hebben punt. Laten we hard gaan trainen om tegen Utrecht een mooi resultaat te behalen. Het liefst met mooi voetbal punt. Zo makkelijk is het! De club handelt het verder af en ik doe er geen uitspraken over omdat ik het verhaal van Alves niet weet omdat ik niet met hem gesproken heb.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 17:05

Heerenveen rules schreef:
Je hebt het al geconstateerd Grimo, maar Mackan heeft een van Basten obsessie. MMisschien een idee voor hem om anti- van Basten flyers uit te delen. :lol: Van Basten is niks en alles komt op zijn matje terecht. Van Basten moet uiteindelijk met Alves gaan werken en die mag niet kritisch zijn op de gang van zaken en mag niks zeggen over Alves omdat hij met Roelofsen gaat werken. Het is toch treurig........?

Heb je al een nat broekje van het broekplassen door je eigen humor? Niks obsessie. Maar denk en geloof lekker wat jullie zelf willen. Blinde aanbidders van Grande Marco. Zou zomaar net zo obsessief kunnen zijn!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor dirkj » 02-11-2013 17:16

Mackan68 schreef: Laten we hier gewoon discussiëren en elkaars mening respecteren ok?


Mackan68 schreef:Heb je al een nat broekje van het broekplassen door je eigen humor? Niks obsessie. Maar denk en geloof lekker wat jullie zelf willen. Blinde aanbidders van Grande Marco. Zou zomaar net zo obsessief kunnen zijn!


In verhouding tot je grote woorden over respect, normen en waarden is je discuseer-stijl wel wat merkwaardig. Zullen we het gewoon bij je eerste qoute houden?
dirkj
Selectiespeler
 
Berichten: 260
Geregistreerd op: 07-01-2007 21:50

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 17:23

dirkj schreef:
In verhouding tot je grote woorden over respect, normen en waarden is je discuseer-stijl wel wat merkwaardig. Zullen we het gewoon bij je eerste qoute houden?


De post waarop ik reageerde wellicht over het hoofd gezien Dirk? Of niet helemaal gelezen. Of ik moet iemand met respect behandelen die mensen die niet dezelfde mening hebben als hij voor joker wil zetten? Dat is namelijk iets structureels met HR. Mijn vraag om elkaars mening te respecteren heeft hier trouwens niets mee te maken want die was gericht aan Grimo, die dezelfde manier van antwoorden toe begon te passen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor dirkj » 02-11-2013 17:32

Mackan68 schreef:
De post waarop ik reageerde wellicht over het hoofd gezien Dirk? Of niet helemaal gelezen. Of ik moet iemand met respect behandelen die mensen die niet dezelfde mening hebben als hij voor joker wil zetten? Dat is namelijk iets structureels met HR. Mijn vraag om elkaars mening te respecteren heeft hier trouwens niets mee te maken want die was gericht aan Grimo, die dezelfde manier van antwoorden toe begon te passen.


Je posts zijn moelijk over het hoofd te zien, maak je geen zorgen. En ik lees ze altijd met veel plezier. Het punt hier gaat niet om die 2 posts. Je gebruikt voordurend grote woorden (en haalt vaak de revolutie erbij om je eigen gelijk te onderstrepen. Ik zet dit tussen haakjes omdat ik je rol daarin niet goed ken, en je daar dus ook niet tekort in wil doen). Maar wat ik vreemd vind is dat nu de een (Grimo) jou netjes moet behandelen terwijl jij dat bij de ander (HR) niet hoeft te doen omdat hij naar jouw idee het zelf niet zo netjes doet?

Dus het antwoord is ja, die moet je ook met respect behandelen. Of niet, mag ook, maar laat dan dat moralisme ook weg graag.
dirkj
Selectiespeler
 
Berichten: 260
Geregistreerd op: 07-01-2007 21:50

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 17:34

Grimo schreef:
Ik kan hetzelfde zeggen als jij, laat maar Mackan, het heeft geen nut als je deze oogkleppen op houdt.

Dan laten we het hier mooi bij.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 17:40

dirkj schreef:
Je posts zijn moelijk over het hoofd te zien, maak je geen zorgen. En ik lees ze altijd met veel plezier. Het punt hier gaat niet om die 2 posts. Je gebruikt voordurend grote woorden (en haalt vaak de revolutie erbij om je eigen gelijk te onderstrepen. Ik zet dit tussen haakjes omdat ik je rol daarin niet goed ken, en je daar dus ook niet tekort in wil doen). Maar wat ik vreemd vind is dat nu de een (Grimo) jou netjes moet behandelen terwijl jij dat bij de ander (HR) niet hoeft te doen omdat hij naar jouw idee het zelf niet zo netjes doet?

Dus het antwoord is ja, die moet je ook met respect behandelen. Of niet, mag ook, maar laat dan dat moralisme ook weg graag.

Eigen gelijk onderstrepen? Vaak de revolutie erbij halen? Waar gaat het over? Ik zeg niet dat Grimo mij netjes moet behandelen. Jij verdraait de woorden. Ik vraag om elkaars mening te respecteren. Als iemand dat bij mij doet krijgt hij dat terug. Proberen ze me voor lul te zetten dan kunnen ze dat terug verwachten. Het kan niet van 1 kant komen. Maar gezien je reactie sluit je deels je ogen wat betreft diverse discussies waarin HR deelneemt. Het is namelijk een terugkerend iets.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-11-2013 17:40

Ik heb een natte broek van jouw posts zolangzamerhnad Mackan. Je doet namelijk precies hetzelfde dan wat je mij verwijt. Als mensen niet jouw mening hebben dan word je persoonlijk. Geeft niks, maar ga dan niet janken over een ander.

Ik ga maar stoppen met reageren op welke post dan ook van je. Ik lees je geobsedeerde posts over van Basten met een glimlach voortaan.......
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Feankoorts » 02-11-2013 18:31

Mackan stop toch eens met dat gejank over wie gelijk heeft, respect, etc etc. Je lijkt wel een wijf.

Back on topic: Alves maandag met schoentjes en tasje op Skoatterwâld.
Wie niet scout wie niet wint!
Feankoorts
Nieuw talent
 
Berichten: 144
Geregistreerd op: 12-07-2007 19:38

Re: Afonso Alves

Berichtdoor dirk3 » 02-11-2013 19:22

Van Basten zit helemaal niet op Alves te wachten. Ik denk dat hij bang is om daardoor Finn kwijt te spelen in de winterstop.
En trouwens, spelen met Alves is nog minder controle, zal misschien ook een rol spelen. Hij zit het gewoon niet zitten in hem.

Verbeek had allang zijn kicksen aangetrokken en was individueel met Alves gaan trainen...
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Afonso Alves

Berichtdoor H-J » 02-11-2013 19:23

Wat mij betreft blijft dit topic in de sectie oud spelers. Graag of niet. Mocht hij bevallen na een paar weken trainen, dan herhaalt het circus zich.

Op zich had het interessant kunnen zijn. Maandje meetrainen en als hij bevalt: binnenhalen indien Finnbogasson vertrekt.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Knipecity » 02-11-2013 19:53

dirk3 schreef:Van Basten zit helemaal niet op Alves te wachten. Ik denk dat hij bang is om daardoor Finn kwijt te spelen in de winterstop.
En trouwens, spelen met Alves is nog minder controle, zal misschien ook een rol spelen. Hij zit het gewoon niet zitten in hem.

Verbeek had allang zijn kicksen aangetrokken en was individueel met Alves gaan trainen...

Van Basten kost ons punten met zijn twijfelachtige handelen, Alves kan ons veel punten opleveren.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Afonso Alves

Berichtdoor forca hveen » 02-11-2013 20:09

dirk3 schreef:Van Basten zit helemaal niet op Alves te wachten. Ik denk dat hij bang is om daardoor Finn kwijt te spelen in de winterstop.
En trouwens, spelen met Alves is nog minder controle, zal misschien ook een rol spelen. Hij zit het gewoon niet zitten in hem.


Van Basten heeft zijn twijfels over Alves, net als dat iedereen dat hier volgens mij heeft. In mijn ogen terechte twijfel gezien zijn jaren in de 'zandbak' en zijn operaties in de clubloze tijd erna. Heb zelf ook zoiets gehad van laat hem meetrainen om te zien wat hij nog kan.

Dat de directie dan ermee komt dat hij alleen conditie op peil komt houden zolang hij bij vrienden verblijft kan ik mij voorstellen dat bij Alves twijfels komen (ik zou toch op proef komen met kans op contract?). Dit heeft dus niets met van Basten te maken en zijn uitspraken........ Bovendien antwoord van Basten gewoon open op wat hem gevraagd wordt en hij heeft (terecht) geen zin in een nieuwe soap na het vorige bestuur.

De bal ligt bij Alves, het is aan hem om de bal op te pakken, mee te trainen bij sc heerenveen en zich aan afspraken te houden.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten