Afonso Alves

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Alves bij Middlesbrough...

Ik gun hem het beste
87
49%
Ik heb gemengde gevoelens
27
15%
Ik hoop dat hij geen bal meer raakt
18
10%
Alves? Wie?
47
26%
 
Totaal aantal stemmen : 179

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-11-2013 23:55

Gewoon opdonderen met die vent. Spoort niet. Niet aan beginnen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Grimo » 02-11-2013 00:32

Hermano schreef: 1 ding is zeker, en wisten we al lang: Alves kent geen clubliefde en trouw.


Voetballers en clubliefde? Dat is wel een hele romantische gedachte. Voetballers hebben geen clubliefde. Supporters hebben clubliefde.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Gekko » 02-11-2013 10:09

Uitleg in de papieren LC: hij is bang dat zijn loopbaan voorbij is als hij na een stage bij Heerenveen geen contract krijgt. Dat is een verklaarbare en logische angst. Want wat is het alternatief in dat geval.
Maar zijn angst drijft hem juist daarheen waar hij niet heen wil. Namelijk dat het einde oefening is. Die jongen zit zichzelf in de weg, eerzuchtig als hij is en blijkbaar krijgt niemand hem over die blokkade heen. Dus gewoon aan de bak, het laten zien en dan komt die oplossing in de vorm van een club vanzelf, welke dat ook mag zijn. Kan Peter de Vries dat nog een keer aan hem uitleggen?
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Afonso Alves

Berichtdoor oldtimer » 02-11-2013 10:35

Dan zou hij er dus van uit zijn gegaan dat hij juist bij Heerenveen op basis van het verleden ( hoe je het ook bekijkt was deze periode toch het hoogtepunt van zijn loopbaan, waarbij hij zelfs het Nationale Elftal haalde ) min of meer automatisch een contract zou krijgen? Althans eerder dan bij elke willekeurige andere club?
Dat hij het mogelijk als vernederend zal hebben ervaren met de Beloften mee te moeten trainen kan ik me wel weer voorstellen. Misschien had die voorwaarde niet gesteld moeten worden.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Hermano » 02-11-2013 10:36

Grimo schreef:Voetballers en clubliefde? Dat is wel een hele romantische gedachte. Voetballers hebben geen clubliefde. Supporters hebben clubliefde.


Natuurlijk hebben spelers niet dezelfde clubliefde als supporters. Het blijven boven alles gewoon werknemers die uit zijn op promotie. Wel heb je spelers die hun waardering uitspreken, die eerlijk zijn, die beschikbaar zijn om te spelen als je ze nodig hebt en die niet via de media laten weten dat ze ontevreden zijn. Er is een verschil tussen een Vandenbussche en Alves.
Avatar gebruiker
Hermano
Selectiespeler
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 25-04-2009 10:17

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 10:44

Hermano schreef:
Natuurlijk hebben spelers niet dezelfde clubliefde als supporters. Het blijven boven alles gewoon werknemers die uit zijn op promotie. Wel heb je spelers die hun waardering uitspreken, die eerlijk zijn, die beschikbaar zijn om te spelen als je ze nodig hebt en die niet via de media laten weten dat ze ontevreden zijn. Er is een verschil tussen een Vandenbussche en Alves.


Je post klopt helemaal. Maar het valt in dit geval met het feit dat je mensen uit verschillende culturen vergelijkt. Dat gaat altijd spaak.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Gekko » 02-11-2013 10:48

oldtimer schreef:Dan zou hij er dus van uit zijn gegaan dat hij juist bij Heerenveen op basis van het verleden ( hoe je het ook bekijkt was deze periode toch het hoogtepunt van zijn loopbaan, waarbij hij zelfs het Nationale Elftal haalde ) min of meer automatisch een contract zou krijgen? Althans eerder dan bij elke willekeurige andere club?
Dat hij het mogelijk als vernederend zal hebben ervaren met de Beloften mee te moeten trainen kan ik me wel weer voorstellen. Misschien had die voorwaarde niet gesteld moeten worden.

Nee, juist niet. Hij is er niet zeker van dat hij goed/fit genoeg zal blijken. Je mag aannemen dat Heerenveen hem niet zomaar laat meetrainen maar een vervolg in gedachten heeft. Die onzekerheid hoeft hij dus niet te hebben.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Gekko » 02-11-2013 10:54

Een vorm van faalangst lijkt Afonso Alves momenteel parten te spelen. Volgens Peter de Vries, een vriend van de Braziliaanse spits, leeft de angst dat zijn voetbalcarrière ten einde komt mocht een eventuele testperiode bij sc Heerenveen niets opleveren.

"Afonso is doodsbenauwd dat wanneer hij traint bij Heerenveen en geen contract krijgt, het afgelopen is met zijn carrière", vertelde De Vries aan de Leeuwarder Courant. "Toen wij woensdag van Schiphol naar Grou redenen, dacht ik al: het zit hem niet lekker."
feanfan.nl
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 10:58

oldtimer schreef:Dan zou hij er dus van uit zijn gegaan dat hij juist bij Heerenveen op basis van het verleden ( hoe je het ook bekijkt was deze periode toch het hoogtepunt van zijn loopbaan, waarbij hij zelfs het Nationale Elftal haalde ) min of meer automatisch een contract zou krijgen? Althans eerder dan bij elke willekeurige andere club?
Dat hij het mogelijk als vernederend zal hebben ervaren met de Beloften mee te moeten trainen kan ik me wel weer voorstellen. Misschien had die voorwaarde niet gesteld moeten worden.

Gezien wat er nu speelt krijg ik sterk de indruk dat het met van Basten te maken heeft. Alves heeft in Brazilië er alles aan gedaan dat hij hier relatief fit aan zou komen. Had getraind en was zelfs afgevallen. Als je hier dan komt en je mag bij de beloftes opdraven denk ik toch dat er een verschil zit tussen zogenaamde vrijblijvendheid van de club (wat natuurlijk helemaal niet zo is. Want, presteert Alsves op 70-80% van destijds dan is hij absoluut nog de beste speler en leggen ze hem maar wat graag vast om te stunten) en de intentie van Alves. Afonso heeft een paar keer aangegeven graag naar Heerenveen te komen. En niet om af te bouwen of weet ik wat. Die is gemotiveerd om zich nog eenmaal in Europa te laten zien.
Nu zullen bepaalde mensen wel weer zeggen dat ik alles met een anti-van Basten bril zie, maar in dit geval werkt hij dat zelf voor 100% in de hand. Hij heeft Alves nog niet gezien of gesproken. Maar ik lees het ene na het andere verhaal en hoor wat van Basten er van vind. En dat is gewoon waardeloos. Hoe had hij het gevonden als wij als supporters meteen na zijn aantreden al met witte zakdoekjes hadden staan zwaaien omdat hij bij Ajax bagger was. Dat hij met zijn miljoenenaankopen door alles en iedereen bij Ajax, zijn club, uitgekotst werd. Zonder ook maar één actie van hem als trainer te hebben gezien? Je mag een oordeel hebben. Maar dan wel een oordeel gebaseerd op feiten en prestaties. Niet op emoties, zonder enige vorm van contact voor- of veroordelen. Er gaat wat mij betreft zo langzamerhand een hele dikke streep door de naam van Basten. Want met praatjes als deze hoort ook hij niet bij onze club. Als er mensen zijn die zijn handelen correct vinden. We hebben met z'n allen een bedenkelijk clubbestuur eruit gewerkt omdat we weer terug wilden naar de Heerenveen normen en waarden. Dat er respectvol met elkaar omgegaan zou worden. Maar onze hoofdcoach heeft daar kennelijk een ander idee bij. We weten dat Alves niet de makkelijkste zaakwaarnemers heeft. Hij heeft zelf de woorden uitgesproken zich hier graag te laten zien. Wat er nu gebeurt is dat zijn zaakwaarnemer inspeelt op de situatie bij de club. Iedere negatieve uitlating zal hij gebruiken om Alves hier weg te halen. En dan speelt hij straks ergens anders. Bij DKV, Vitesse, Feijenoord of om mijn part Heracles. En als hij het daar waarmaakt dan zitten we hier weer met z'n allen te grienen. Geef de man de tijd en de kans om een en ander uit te leggen. En bevalt die uitleg niet, dan heeft iedereen recht van spreken. Nu niet. Denk er nog maar eens goed over na.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor dirkj » 02-11-2013 11:11

Mackan68 schreef:Gezien wat er nu speelt krijg ik sterk de indruk dat het met van Basten te maken heeft. Alves heeft in Brazilië er alles aan gedaan dat hij hier relatief fit aan zou komen. Had getraind en was zelfs afgevallen. Als je hier dan komt en je mag bij de beloftes opdraven denk ik toch dat er een verschil zit tussen zogenaamde vrijblijvendheid van de club (wat natuurlijk helemaal niet zo is. Want, presteert Alsves op 70-80% van destijds dan is hij absoluut nog de beste speler en leggen ze hem maar wat graag vast om te stunten) en de intentie van Alves. Afonso heeft een paar keer aangegeven graag naar Heerenveen te komen. En niet om af te bouwen of weet ik wat. Die is gemotiveerd om zich nog eenmaal in Europa te laten zien.
Nu zullen bepaalde mensen wel weer zeggen dat ik alles met een anti-van Basten bril zie, maar in dit geval werkt hij dat zelf voor 100% in de hand. Hij heeft Alves nog niet gezien of gesproken. Maar ik lees het ene na het andere verhaal en hoor wat van Basten er van vind. En dat is gewoon waardeloos. Hoe had hij het gevonden als wij als supporters meteen na zijn aantreden al met witte zakdoekjes hadden staan zwaaien omdat hij bij Ajax bagger was. Dat hij met zijn miljoenenaankopen door alles en iedereen bij Ajax, zijn club, uitgekotst werd. Zonder ook maar één actie van hem als trainer te hebben gezien? Je mag een oordeel hebben. Maar dan wel een oordeel gebaseerd op feiten en prestaties. Niet op emoties, zonder enige vorm van contact voor- of veroordelen. Er gaat wat mij betreft zo langzamerhand een hele dikke streep door de naam van Basten. Want met praatjes als deze hoort ook hij niet bij onze club. Als er mensen zijn die zijn handelen correct vinden. We hebben met z'n allen een bedenkelijk clubbestuur eruit gewerkt omdat we weer terug wilden naar de Heerenveen normen en waarden. Dat er respectvol met elkaar omgegaan zou worden. Maar onze hoofdcoach heeft daar kennelijk een ander idee bij. We weten dat Alves niet de makkelijkste zaakwaarnemers heeft. Hij heeft zelf de woorden uitgesproken zich hier graag te laten zien. Wat er nu gebeurt is dat zijn zaakwaarnemer inspeelt op de situatie bij de club. Iedere negatieve uitlating zal hij gebruiken om Alves hier weg te halen. En dan speelt hij straks ergens anders. Bij DKV, Vitesse, Feijenoord of om mijn part Heracles. En als hij het daar waarmaakt dan zitten we hier weer met z'n allen te grienen. Geef de man de tijd en de kans om een en ander uit te leggen. En bevalt die uitleg niet, dan heeft iedereen recht van spreken. Nu niet. Denk er nog maar eens goed over na.


Nou, dat duurde nog lang zeg. Natuuuuuurlijk is het allemaal de schuld van Van Basten......

Van Basten geeft gewoon antwoord op de vragen die hem worden gesteld, open en transparant. Dat wilden we toch zo graag? Van Basten geeft een broodnuchtere weergave van de zaken: als die Alves echt zo gemotiveerd is als jij zegt dat hij is, zal Alves toch op een bepaald moment wel z'n voetbalschoenen moeten aantrekken. Ik zie niet in waarom dat respectloos zou zijn - termen als 'uitgekotst' hierboven zijn dat wellicht wel.

Maar wat is het alternatief? Omdat die gast een beetje gaat bokken moeten we 'm dan maar meteen een contract geven? Dat Van Basten zich wat gereserveerd opstelt, en dat de club hem in eerste instantie bij de beloften laat meespelen is een verplichting naar de eigen spelers, die anders wel heel makkelijk een afgevallen kanarie geparachuteerd zien worden. Dit allemaal afschuiven op zaakwaarnemers is veel te makkelijk. Die vent is 32, wil graag (kennelijk). Hij is er gewoon zelf bij hoor. Nou, laat maar zien dan. Maar meteen een contract, of meteen meetrainen met de wedstrijdselectie geeft een raar signaal af naar de spelers.

Bij die normen en waarden die jij aanhaalt hoort ook dat je afspraken met de club kan maken, en dat de club dan niet bij de eerste de beste gelegenheid gaat marchanderen 'omdat het Alves is'. Hij krijgt de tijd om het uit te leggen (nu tot maandag). En ach, dan speelt ie straks maar bij DKV. Heeft de club zich in ieder geval integer gedragen door op een normale, zorgvuldige manier afspraken te maken en na te komen. Denk er maar eens over na.
Laatst bijgewerkt door dirkj op 02-11-2013 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt
dirkj
Selectiespeler
 
Berichten: 260
Geregistreerd op: 07-01-2007 21:50

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Thinkman » 02-11-2013 11:32

MvB: "Het is uiterst curieus. Je komt hier om te voetballen. Dan pak je je voetbalschoenen en ga je het veld op. Wil je dat niet, en die indruk krijg ik, dan kun je maar beter je koffers pakken en iets anders gaan doen. Dit gedrag lijkt me niet bevorderlijk voor zijn kansen. Het is graag of niet."

Natuurlijk kun je er een cultureel sausje overheen gieten, maar we weten hoe het andersom werkte met Alves. Het is beter respectvol maar duidelijk te zijn dan pappen en nathouden. Alves krijgt nu extra "bedenktijd", lijkt me een vorm van respect naar hem toe. Maar maandag moet ie dan ook gewoon woord houden, dan is het helder voor iedereen. MvB zegt niets ernstigs, en gaf ook aan dat Alves gewoon nog welkom is.

Faalangst Alves is begrijpelijk, hij wil graag 'de oude' worden, en heeft die verwachtingen ook zelf gewekt. Maar nu is het aan Alves om te laten zien of hij het nog in zich heeft. Dont run away from your fears, confront them Alves!
Als het niet lukt zwaaien we m in december netjes uit in het stadion. Als het wel lukt.....joy! :mrgreen:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Janstra » 02-11-2013 11:34

Wat zegt van Basten dan verkeerd Mackan? Hij mag nog steeds komen zegt van Basten, dus ik snap je probleem niet. Dan zou je toch eerder de schuld moeten leggen bij Sporre en Riemer, want van Basten maakt de afspraken niet.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Feanfan 1 » 02-11-2013 11:40

Laat Alves nog maar een week vakantie houden en de periode 11 tot 22 november met het eerste meetrainen. Dan is er toch een Interlandperiode en zijn er nauwelijks mensen van het 1e elftal
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Stiffie » 02-11-2013 11:43

Van Basten geeft Alves nou niet het gevoel dat hij erg welkom is en een kans gaat krijgen bij het eerste team.

Ik kan mij de faalangst bij Alves ook wel voorstellen. Hij was absurd goed en de fans verwachten dat hij dat nog steeds is of kan zijn. Daarmee staat hij eigenlijk voor een mission impossible, tenzij hij 1: nog zo goed is 2: de fans / de club met wat minder ook wel genoegen nemen.

Aan de andere kant heeft Alfonso niets te verliezen. Hij heeft zich binnen gevoetbald en als hij geen contract krijgt kan hij altijd elders in Europa dan wel in Brazilie gaan voetballen.

Voetbalschoenen aan en trainen zou ik zeggen. Wat heeft hij te verliezen?
Laatst bijgewerkt door Stiffie op 02-11-2013 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Afonso Alves

Berichtdoor dirkj » 02-11-2013 11:45

Feanfan 1 schreef:Laat Alves nog maar een week vakantie houden en de periode 11 tot 22 november met het eerste meetrainen. Dan is er toch een Interlandperiode en zijn er nauwelijks mensen van het 1e elftal


da's een hele pragmatische oplossing.
(hoewel ik het toch een gek zou vinden naar de spelers; het is toch een beetje alsof Jhon van de Beukering met Vitesse belt, "ik ben wat afgevallen, mag ik drie weken meetrainen met het eerste?")
dirkj
Selectiespeler
 
Berichten: 260
Geregistreerd op: 07-01-2007 21:50

Re: Afonso Alves

Berichtdoor 1983 » 02-11-2013 12:07

Oh ja hoor, nu is het weer van Basten zijn schuld. Tuurlijk, grijp even lekker alles aan om je kritiek op hem te uiten. Er zijn toch van tevoren afspraken gemaakt met die lul de behanger, dat in zal houden dat ie bij de beloften begint. En als meneer dan hier komt en dat niet meer blijkt te willen zegt Van Basten waar het op staat, dat ie er blijkbaar geen zin in heeft. En dat heeft hij dus blijkbaar niet, want anders zou hij wel zijn mond houden en zijn veters strikken, en bewijzen dat ie het nog kan (wat ik me overigens niet in kan denken, kan niet eens meer half zo goed zijn). Maar dat is blijkbaar teveel gevraagd. Niks miszegt door Van Basten en al helemaal niet respectloos. Hij wist van tevoren waar ie aan toe was, kan me niet voorstellen dat ze hem niet hadden verteld bij de beloften te starten. En als puntje dan bij paaltje komt wil meneer de diva niet meer, wie is hier nou respectloos en wie geeft hier nou het gevoel niet graag te willen? Maar goed de grote heilige Alves kan natuurlijk nooit iets fout doen en het is allemaal de schuld van de zaakwaarnemers (hij is zelf blijkbaar een seniele sukkel die niks zelf kan) en de grote boze Van Basten wolf.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Superfries88' » 02-11-2013 12:50

Alves heeft er natuurlijk een verschrikkelijke puinhoop van gemaakt in zijn eerste periode. Op basis daarvan had je probleemloos kunnen besluiten om deze situatie te laten passeren, wat in mijn optiek de beste oplossing zou zijn geweest. In plaats daarvan hebben ze hem een kans geboden om mee te trainen zonder een contract uit te sluiten. Er trainen wel vaker oud-spelers mee en meestal blijft dat buiten de aandacht, maar in dit geval besteden ze er ook nog eens aandacht aan op de clubwebsite. Een deel van het publiek heeft hem bovendien weer in de armen gesloten door hem toe te zingen. Veel meer kan en mag je niet vragen.

Wat doet Alves ondertussen? Meneer begint de twijfelaar uit te hangen en komt afspraken niet na... Als ik al niet tegen zijn terugkeer zou zijn geweest, was ik nu wel zo ver geweest. Maar zelfs dat is niet het geval: Heerenveen laat de mogelijkheid keurig open en laat hem uiterlijk maandag besluiten of hij wel of geen zin heeft om er op in te gaan. Heerenveen valt in deze echt helemaal niets te verwijten. Ze geven hem eerder te veel ruimte dan te weinig.

Van Basten valt ook niets te verwijten. Hij heeft aangegeven Alves wel te willen zien mocht hij een positieve indruk maken bij de beloften. Vrijdag liet hij de mogelijkheid nog steeds open. Hij vraagt eigenlijk maar één ding van Alves mocht hij willen meedraaien: een professionele en ambitieuze instelling. Dat lijkt me toch wel het minimale wat je mag eisen als trainer?
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-11-2013 12:50

Mackan, dit gaat toch werkelijk nergens meer over? Dat je dit nu ook al van Basten in de schoenen schuift. Je staat wat buiten de realiteit wat hem betreft als je het mij vraagt. Wat zegt hij nu verkeerd? Alves houdt zich niet aan de afspraak en de hoofdtrainer reageert daar terecht afwijzend op. Ik snap dan ook niets van je relaas. Blijkbaar mag je een persoon die zich zo respectloos richting de club opstelt niet kritisch benaderen. Een speler mag zich dus wel respectloos richting de club opstellen. Van Basten heeft de juiste woorden gebruikt. Hij had ook mogen zeggen dat het klaar is nu. Hij zou donderdag trainen, maar meneer de koning zag er ineens vanaf. De kans is nu voorbij. Daaag!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 12:56

Janstra schreef:Wat zegt van Basten dan verkeerd Mackan? Hij mag nog steeds komen zegt van Basten, dus ik snap je probleem niet. Dan zou je toch eerder de schuld moeten leggen bij Sporre en Riemer, want van Basten maakt de afspraken niet.


Het oordeel van van Basten. Terwijl hij Alves nog niet gezien en gesproken heeft. Dat ze er wellicht snel klaar mee zouden zijn als hij ook niet maar een beetje niveau had. Dat hij beter zijn koffers kon pakken en weer vertrekken. Dat zijn leuke uitspraken al op het moment voordat hij ook maar een stap op het veld heeft gezet. Waar bemoeit hij zich überhaupt mee. Of doet hij er uitlatingen over. Hij traint toch het eerste elftal en niet de beloftes? Die afspraak ik gemaakt voor zover ik weet. Laat hij zich vooral bezig houden met iets van lijn en automatismen aan te brengen bij de hoofdmacht. Daar is iedereen veel meer bij gebaat dan geneuzel over Alves. Ik zeg niet dat ik het eens ben met de situatie. Alleen als ik vandaag de uitleg lees in de LC dan kan ik me daar wel iets bij voorstellen. Een aantal mist dat inlevingsvermogen en in grenzeloze aanbidding van de grote van Basten is alles wat hij doet goed. Prima. Ieder zijn meug. Ik ben en blijf kritisch. Op spelers, op trainers en op mensen van de clubleiding. Het hele verhaal is in de media tot een sprookje gemaakt. En daar heeft de interim clubleiding dankbaar aan meegewerkt, wetende dat er een groot deel van de supporters het prachtig zou vinden als één van de beste spitsen zijn kunstje hier nog eens lichtelijk over zou kunnen doen. Alves de beste spits? Nee voor mij was dat Marcus 'Mackan' Allbäck. Qua voetbal, en qua persoon. Die had echt alles wat een topspits moet hebben. Hij heeft jammer genoeg veel te kort in ons ALS gespeeld.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 13:09

Heerenveen rules schreef:Mackan, dit gaat toch werkelijk nergens meer over? Dat je dit nu ook al van Basten in de schoenen schuift. Je staat wat buiten de realiteit wat hem betreft als je het mij vraagt. Wat zegt hij nu verkeerd? Alves houdt zich niet aan de afspraak en de hoofdtrainer reageert daar terecht afwijzend op. Ik snap dan ook niets van je relaas. Blijkbaar mag je een persoon die zich zo respectloos richting de club opstelt niet kritisch benaderen. Een speler mag zich dus wel respectloos richting de club opstellen. Van Basten heeft de juiste woorden gebruikt. Hij had ook mogen zeggen dat het klaar is nu. Hij zou donderdag trainen, maar meneer de koning zag er ineens vanaf. De kans is nu voorbij. Daaag!

Ik schuif hem niets in de schoenen. Ik zeg alleen dat zijn uitspraken er mee te maken kunnen hebben dat hij nu twijfelt. In mijn nederige overtuiging had hij beter kunnen zeggen dat hij niet met Alves had gesproken. Dat hij niet wist wat er speelde en dat hij dus niet concreet zijn mening hierover kon geven. Dat was net even iets beter geweest als 'snel klaar' en 'koffers pakken'. Maar kennelijk kan ik het op geen enkele manier goed verwoorden. Laat het dan maar zo. Ze hadden deze hele poppenkast gewoon moeten laten rusten. Desnoods was hij hier sneaky binnen komen wandelen. Maar dit levert alleen weer onrust op. Je ziet het hier. In dit sprookje lijken er op dit moment alleen verliezers te zijn. Niet meer reageren dus tot maandag en dán mag iedereen zeggen dat Alves na het niet aangrijpen van deze 2e kans een gigantische lapzwans is. Niemand heeft met hem gesproken of bij de gesprekken gezeten waarin de afspraken zijn gemaakt en toch heeft iedereen zijn mening al klaar. Zowel voor als tegenstanders. Als het echt zo erg was geweest had de clubleiding al lang gezegd, mooi, dit was het sprookje van Alves 2.0 maar we zijn er klaar mee.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor sta » 02-11-2013 13:13

@Mackan: Wat mij betreft is mijn wantrouwen richting de persoon Alves niet gebaseerd op iets wat in het verleden bij een andere club is gebeurd, zoals jij over Van Basten suggereert. Als we het over respectvol met elkaar omgaan hebben ben ik bepaald niet vergeten hoe Alves met onze club is omgegaan. En hoe hij de club en de supporters heeft genoemd: slavendrijvers en racisten.

Als hij terug wil komen als de voetballer Alves, dan is hij wat mij betreft van harte welkom en vind ik het een geweldige stunt. Riemer is in mijn ogen ook niet gek. Ik kan niet goed oordelen over wat er nu speelt. Dan zou ik in elk geval wel graag een excuus willen horen voor zijn gedrag van vroeger. Maar als hij terug wil komen met het gedrag zoals hij is weggegaan geldt er voor mij maar 1 zin: "Alves, Alves, Who the fuck is Alves?"
sta
Selectiespeler
 
Berichten: 201
Geregistreerd op: 10-12-2008 14:39

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 13:18

Stiffie schreef:Van Basten geeft Alves nou niet het gevoel dat hij erg welkom is en een kans gaat krijgen bij het eerste team.

Ik kan mij de faalangst bij Alves ook wel voorstellen. Hij was absurd goed en de fans verwachten dat hij dat nog steeds is of kan zijn. Daarmee staat hij eigenlijk voor een mission impossible, tenzij hij 1: nog zo goed is 2: de fans / de club met wat minder ook wel genoegen nemen.

Aan de andere kant heeft Alfonso niets te verliezen. Hij heeft zich binnen gevoetbald en als hij geen contract krijgt kan hij altijd elders in Europa dan wel in Brazilie gaan voetballen.

Voetbalschoenen aan en trainen zou ik zeggen. Wat heeft hij te verliezen?

Voor zover bekend is er nooit gesproken over 'kansen maken bij het eerste elftal'. Maar reken er maar op dat als hij het wel geweldig zou doen dat ze maar wat graag met hem verder zouden willen. Helemaal als Finnbogason in de winterstop verkocht zou worden. We weten allemaal nog de handelsgeest te herinneren van Riemer Ik ben ook van mening dat nu de papieren (verzekering) goed voor elkaar zijn hij gewoon zijn schoenen aan moet trekken en bezig moet gaan met wat voetballers het liefste doen. Namelijk op het veld met een bal bezig zijn. Daar kan en mag geen twijfel over zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 13:23

sta schreef:@Mackan: Wat mij betreft is mijn wantrouwen richting de persoon Alves niet gebaseerd op iets wat in het verleden bij een andere club is gebeurd, zoals jij over Van Basten suggereert. Als we het over respectvol met elkaar omgaan hebben ben ik bepaald niet vergeten hoe Alves met onze club is omgegaan. En hoe hij de club en de supporters heeft genoemd: slavendrijvers en racisten.

Als hij terug wil komen als de voetballer Alves, dan is hij wat mij betreft van harte welkom en vind ik het een geweldige stunt. Riemer is in mijn ogen ook niet gek. Ik kan niet goed oordelen over wat er nu speelt. Dan zou ik in elk geval wel graag een excuus willen horen voor zijn gedrag van vroeger. Maar als hij terug wil komen met het gedrag zoals hij is weggegaan geldt er voor mij maar 1 zin: "Alves, Alves, Who the fuck is Alves?"

Het gaat om vooroordelen. Geloof je nu echt dat ik in die tijd op Alves stond te wachten? Ik zeg alleen dat van Basten zich koest had moeten houden. Dat deed Verbeek ook toen hij niet op kwam dagen destijds. Hij zei: Ik vind het vervelend dat hij er niet is, maar ik heb niet met hem gesproken en weet niet wat er aan de hand is. De woorden slavendrijvers en racisten waren gebezigd door Tiburcio. Niet Alves. Ten minste ik heb dat niet van hem meegekregen. Maar als je een linkje hebt hou ik me aanbevolen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Superfries88' » 02-11-2013 13:26

Van Basten zal ongetwijfeld over interne informatie beschikking, in tegenstelling tot wij. Riemer heeft trouwens grotendeels hetzelfde geroepen: óf je hebt een goed gevoel en je gaat meedraaien óf je hebt geen gevoel en het verhaal is klaar. Dat lijkt me niet meer dan logisch, mocht je hem überhaupt nog een kans willen geven uiteraard...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Grimo » 02-11-2013 13:31

Mackan68, je laat geen enkel kans onbenut om van Basten neer te halen. Het wordt een zielig patroon onderhand waarin je jezelf volstrekt belachelijk maakt.

Mackan68 schreef:Niemand heeft met hem gesproken of bij de gesprekken gezeten waarin de afspraken zijn gemaakt en toch heeft iedereen zijn mening al klaar. Zowel voor als tegenstanders. Als het echt zo erg was geweest had de clubleiding al lang gezegd, mooi, dit was het sprookje van Alves 2.0 maar we zijn er klaar mee.


Om dan vervolgens wel te zeggen dat het diva gedrag van Alves met van Basten te maken heeft. Je laat geen één kans onbenut he.. Koekoek!
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Janstra » 02-11-2013 13:34

Alves zijn gevoel was niet goed voor die uitspraken, dus dat heeft er niks mee te maken. Sporre deed ongeveer dezelfde uitspraken als van Basten, dus ze zitten wel op een lijn. Alves zelf begon dat zijn gevoel niet goed was, toen had van Basten nog geen negatieve uitspraak gedaan. Die twijfel heeft dan weinig met van Basten te maken lijkt mij. Als zijn gevoel niet goed is kan hij beter zijn koffers pakken vind ook geen vreemde uitspraak, daar zijn ze binnen de club zo lijkt het wel over eens. Daarbij laat Van Basten nog steeds de deur open voor Alves net als Sporre en co.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 13:41

Grimo schreef:
Om dan vervolgens wel te zeggen dat het diva gedrag van Alves met van Basten te maken heeft. Je laat geen één kans onbenut he.. Koekoek!


Ach ja beste Grimo. Na dit gelezen te hebben kan ik de conclusie trekken dat jij ook niet eens een beetje je best wil doen om te begrijpen wat ik heb geprobeerd uit te leggen. Als er redenen zijn om van Basten helemaal de hemel in te prijzen zal ik dat doen. Ere wie ere toekomt. Tot die tijd......Koekoek!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Appie_M » 02-11-2013 13:41

Ik vind niet dat je dit op Van Basten af kan schuiven. Ik ben ook geen fan van de trainer van Basten, maar in deze situatie valt hem niets te verwijten. In het verleden heeft Alves wel vaker laten zien dat hij af en toe een tikkeltje 'wispelturig' kan zijn en dat hij nu weer twijfels krijgt is dus misschien niet eens zo heel verassend.

Van Basten heeft de verantwoording over een hele spelersgroep en wil gewoon weten waar hij aan toe is. Dat hij dan een houding aanneemt van "of je traint normaal mee of je dondert maar op" is niet meer dan normaal in mijn ogen. Van Basten heeft meer te doen dan Alves te pleasen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 13:46

Janstra schreef:Alves zijn gevoel was niet goed voor die uitspraken, dus dat heeft er niks mee te maken. Sporre deed ongeveer dezelfde uitspraken als van Basten, dus ze zitten wel op een lijn. Alves zelf begon dat zijn gevoel niet goed was, toen had van Basten nog geen negatieve uitspraak gedaan. Die twijfel heeft dan weinig met van Basten te maken lijkt mij. Als zijn gevoel niet goed is kan hij beter zijn koffers pakken vind ook geen vreemde uitspraak, daar zijn ze binnen de club zo lijkt het wel over eens. Daarbij laat Van Basten nog steeds de deur open voor Alves net als Sporre en co.

Dat gevoel zal zeker niet beter zijn geworden na de uitspraken, denk je wel? Waar er eerst vrijdag een besluit zou worden genomen wordt dit door de clubleiding terecht over het weekend heen getild. Op die manier kan Alves goed over zaken nadenken, dit met zijn vrienden bespreken en een weloverwogen keus maken ja of nee. Als we van iemand uitspraken hadden mogen verwachten dan waren die van Roelofsen geweest. Hij is namelijk de trainer van de beloften. Niet van Basten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Afonso Alves

Berichtdoor Mackan68 » 02-11-2013 13:49

Appie_M schreef:Van Basten heeft meer te doen dan Alves te pleasen.

Laat hem dan dát inderdaad doen. Hopelijk mogen we tegen Utrecht aanschouwen dat hij daarin is geslaagd.....
Nogmaals schuif ik niets af op van Basten. Geef ik hem nergens de schuld van. Ik vind alleen dat hij zich beter niet uit had kunnen laten over de situatie omdat hij niet met de persoon in kwestie had gesproken. Hij maakt zichzelf onderdeel van dit sprookje. That's all. Dat is mijn mening. Dat mag toch? Waar er 2 partijen het niet eens zijn, of onduidelijkheden hebben zijn er 2 partijen die het of niet goed duidelijk gemaakt of niet goed begrepen hebben.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten

cron