Afonso Alves

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Alves bij Middlesbrough...

Ik gun hem het beste
87
49%
Ik heb gemengde gevoelens
27
15%
Ik hoop dat hij geen bal meer raakt
18
10%
Alves? Wie?
47
26%
 
Totaal aantal stemmen: 179

Gekko
Forumicoon
Berichten: 10137
Lid geworden op: 26-02-2005 12:35
Locatie: Heerenveen

Bericht door Gekko »

Als de motivatie er niet is wordt het een probleem. Hij stapt vanuit het zonnige Brazilië over naar het grijze, natte Nederland. Van het luie leventje naar weer pijn moeten lijden. Denken dat je die drempel weer over wilt is wat anders dan het daadwerkelijk kunnen opbrengen. Alves zal best snappen dat hij niet direct met de eerste groep mee kan trainen. Is voor hem fysiek ook niet verantwoord.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Is Alves vandaag al gesignaleerd? Lekker weer voor een pittige training!
geert23
Invaller
Berichten: 423
Lid geworden op: 17-06-2006 09:55

Bericht door geert23 »

Alves (nog) niet aanwezig op de training
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

geert23 schreef:Alves (nog) niet aanwezig op de training

Dan vrees ik dat het einde verhaal is, hoewel ik het prachtig zou vinden om hem straks nog een half seizoen te zien vlammen.
Maar het moet een mooi verhaal worden, geen slechte soap.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ach ja, als hij komt dan kunnen we misschien nog eens genieten van z'n kwaliteiten. Vertrekt ie weer, dan zal hij in herinnering blijven als beste speler voor Heerenveen ooit. Heb met beide wel vrede.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Volgens mij is toch echt Abe de beste speler ooit van sc Heerenveen...
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Volgens Roelof de Vries via Twitter

Heerenveen heeft met Afonso Alves de afspraak dat ie vandaag laat weten hoe zijn gevoel is. Volgens Riemer zijn er drie opties.

1 Hij gaat terug.
2 Hij wil een gesprek aangaan en uitleggen waar zijn twijfels zitten.
3 Hij is van gedachten veranderd en gaat meetrainen.

Riemer: "Ik heb ook geen idee waar zijn twijfels zitten. Ik heb alle respect voor Afonso. We hopen dat ie onze goede bedoelingen begrijpt."
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Grimo schreef:Volgens mij is toch echt Abe de beste speler ooit van sc Heerenveen...
Een beetje flauw gesteld heeft Abe nooit voor SC Heerenveen gespeeld.
Die naam is van veel later datum.
Zo gezien is er dus toch ruimte voor Alves :D .
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Heb je een punt, Abe speelde bij vv Heerenveen. :wink:
dirkj
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 07-01-2007 21:50

Bericht door dirkj »

Ik denk dat Abe, als hij in de gelegenheid zou zijn, wel meteen het goede gevoel bij een rentree zou hebben gehad.
dirkj
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 07-01-2007 21:50

Bericht door dirkj »

op het az-forum zijn ze ook dol-enthousiast: "we hebben nog een contract liggen" :)

http://azfanpage.nl/forum/viewtopic.php ... &start=740
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

dirkj schreef:Ik denk dat Abe, als hij in de gelegenheid zou zijn, wel meteen het goede gevoel bij een rentree zou hebben gehad.


:?

Natuurlijk.....wat jij weet precies hoe de vork in de steel zit tussen Alves en SC Heerenveen......
dirkj
Invaller
Berichten: 260
Lid geworden op: 07-01-2007 21:50

Bericht door dirkj »

Een grapje, beste Grimo, een grapje, over of Abe of Alves de beste is...
De kans op een rentree van Abe is al een tijdje vrij beperkt.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

dirkj schreef:
Een grapje, beste Grimo, een grapje, over of Abe of Alves de beste is...
De kans op een rentree van Abe is al een tijdje vrij beperkt.
Haha! you got me! :lol: :wink:
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Bij SC Heerenveen is iedereen nog vol onbegrip over de situatie rondom Afonso Alves. Ook trainer Marco van Basten zet zijn vraagtekens bij de Braziliaanse aanvaller, die aanvankelijk op proef zou komen bij de Friezen.

Alves had donderdag echter nog niet 'het goede gevoel'. "Uiterst curieus", aldus Van Basten tegenover Omrop Fryslan. "Als je gevoel niet goed is, kun je beter je koffers pakken en moven", meent hij. "Ik snap er niks van. Hij wil toch voetballen? Nou, laat het dan maar zien. En neem je voetbalschoenen mee."

Van Basten heeft de deur nog niet helemaal dichtgedaan. "Nee, het is niet einde verhaal, maar ik heb 'm nog niet eens een hand gegeven. Laat 'm eerst maar eens komen", vertelt hij huiverig.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Volgens het officiële twitter-account van de club:
Van Basten over Alves: ‘Hij geeft mij niet de indruk dat hij graag wil voetballen.
Kortom, we kunnen het boek wel sluiten en weer over tot de orde van de dag.
Nordfeldt94
Bankzitter
Berichten: 209
Lid geworden op: 03-12-2012 12:29

Bericht door Nordfeldt94 »

Ik ben er al weer klaar mee... Het mondt weer uit in één grote soap
Laatst gewijzigd door Nordfeldt94 op 01-11-2013 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Come on you boys!
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Uiterst knullig hoe dit allemaal verlopen is. Zwakke beurt van de club.
SCH
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Surhuisterveen schreef:Uiterst knullig hoe dit allemaal verlopen is. Zwakke beurt van de club.
Hoezo een zwakke beurt van de club? Wie weet is Alves onredelijk. Zal niet de eerste keer zijn, gezien het verleden. We weten alle ins en outs niet dus om nu iemand de zwarte piet toe te schuiven slaat nergens op.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Wat doet die vent hier in godsnaam dan als ie niet echt wil? Hij dacht hier zeker zomaar weer even aan te sluiten na 4 jaar zandbak, terende op zijn naam. Hij dacht hier zeker als een held te worden onthaald en met alle egards. Dat zal hem zijn tegengevallen. Nou dan niet toch, wat mij betreft helemaal prima. Tot nooit weer. Next.
Gebruikersavatar
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1655
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Hij zal wel graag willen spelen, maar ik denk dat hij direct mee wil doen met het eerste, maar dat de club hem gewoon nog geen contract wil geven. Voor beide is wat te zeggen, maar als hij zich bewijst bij het tweede, krijgt hij echt wel een contract.
Vind dit wel heel raar, hoe het nu gaat..
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Surhuisterveen schreef:Uiterst knullig hoe dit allemaal verlopen is. Zwakke beurt van de club.
Dus... waarom een zwakke beurt van de club?
De club geeft hem alle ruimte om hier te komen trainen. Dat hij dat bij de beloften moet doen is niet meer dan logisch.
Hij heeft een fantastisch jaar gehad, maar ik zal zeker nooit vergeten hoe hij de club daarna gepiepeld heeft.
En alles dan op z'n zaakwaarnemer afschuiven is zo'n enorm zwaktebod.. meneer was toen ook zelf oud en wijs genoeg...
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Waar iedereen hier aan voorbij lijkt te gaan... Volgens Sporre en Riemer zijn er afspraken gemaakt... Dat betekent iets tussen twee partijen.. Alves wil nu van die afspraken af.. Dat lijkt me niet aan de orde voor Heerenveen. Zowel Sporre, Vd Velde en Van Basten zijn daarover duidelijk geweest. Dan is het case closed en wieberen.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Alves zou vandaag uitsluitsel geven, dus we wachten het nog even af.
Misschien kunnen we er anders nog een rechtzaak van maken. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Thinkman schreef:Alves zou vandaag uitsluitsel geven, dus we wachten het nog even af.
Misschien kunnen we er anders nog een rechtzaak van maken. :mrgreen:
Ik denk dat hij vandaag heeft besloten om even lekker uit te slapen. Oh merda, já é 20:00
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Nou dat wordt nog een weekend land speculeren. Maandag valt de beslissing, heerlijk zo'n Braziliaan.
john2p
Wereldspeler
Berichten: 2006
Lid geworden op: 17-07-2013 09:54
Locatie: Kleve (Duitsland)

Bericht door john2p »

http://www.telegraaf.nl/tv/telesport/vo ... er___.html

Even doorspoelen. Het is niet mijn krant, maar Vaak is telesport wel goed geïnformeerd wat voetbal betreft. Als verhaal van Jaap de Groot klopt, d.w.y. over de drie gemaakte afspraken voor vandaag, dan is dit toch echt raar van Alves kant uit.

Dus niet eens de afspraken voor zijn komst, maar na dat "gevoel" verhaal, zijn er dus drie afspraken gemaakt volgens Jaap de Groot:

Alves heeft een gesprek met bestuur,
gaat trainen
laat om 12:00 uur zijn keus weten

Alledrie niet gebeurt. Tja. Dan kunnen we het wel over gevoel hebben....
plebejer
Jeugdspeler
Berichten: 45
Lid geworden op: 25-10-2009 16:10

Bericht door plebejer »

Inmiddels heeft helemaal niemand meer het 'goede gevoel' gok ik zo. Erg jammer, je hoopt toch dat hij met de jaren ook wat verstandiger is geworden, maar helaas.

Als hij zich hier een beetje in de kijker had gespeeld met alle aandacht die er al voor hem is had hij wellicht nog een paar jaar leuk in Europa kunnen voetballen, maar nu de ellende alweer losbarst zonder dat hij ooit een bal geraakt heeft vraag ik me af of hij ooit nog een fatsoenlijke club zover gaat krijgen hem in dienst te nemen.. :roll:
Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Het was niks, het is niks, het wordt niks!!

Helaas menen sommige mensen, met op een bepaald gebied exceptionele kwaliteiten, op andere gebieden zich ook de vrijblijvendheid te kunnen permitteren, die zij dankzij hun kwaliteiten in hun schoot geworpen krijgen. Onvoorstelbaar hoe verrassend actueel dit sub-forum is wanneer we de berichten van ruim vijf geleden omzetten naar een huidige situatie. Leren blijkt moeilijk te zijn, zeker voor zijn omgeving die hem weer op een voetstuk (proberen te) zetten.
Gebruikersavatar
Hermano
Bankzitter
Berichten: 174
Lid geworden op: 25-04-2009 11:17

Bericht door Hermano »

hm_DR88 schreef: Leren blijkt moeilijk te zijn, zeker voor zijn omgeving die hem weer op een voetstuk (proberen te) zetten.
Niemand ontkent dat hij een klootzak is, maar er is een groep supporters die droomt van een voorhoede met een fitte Alves én Finnbogason. Een voorhoede die onze club naar Europees voetbal en misschien wel meer kan leiden. Alves is een van de beste spelers ooit van Heerenveen, en het is niet raar dat zoveel (inclusief ikzelf) hem graag weer in het pompeblêdenshirt zien. Je moet er toch niet aan denken dat hij straks voor een concurrent gaat spelen?

Ben erg benieuwd wat er nu precies allemaal is gebeurd rondom Alves de afgelopen dagen. Dat 'goede gevoel' had hij denk ik ook niet toen hij hier eerder was, speelde puur voor zichzelf. Het was ook te mooi om waar te zijn, Alves & Finnbogason onder leiding van Van Basten... Ik reken nergens meer op iig, en hoop niet dat hij straks bij een andere club een contract tekent. 1 ding is zeker, en wisten we al lang: Alves kent geen clubliefde en trouw.
Plaats reactie