Ramon Zomer

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor abegoal » 22-07-2013 10:57

Knipecity schreef:Ben benieuwd wie de supporters weer als pispaal gaan kiezen als VLP en Zomer uit de basis zijn verdwenen. Het lijkt toch wel of supporters er in ieder geval altijd 1 moeten hebben om hun frustraties op kwijt te kunnen.

Wie zijn de genomineerden?

Kruiswijk?
Dijks?
Wildschut?
Kums?
Vd Berg?

Ben benieuwd.... 8)


Knipecity schreef:
abegoal schreef:Kansloos! :?

Helemaal mee eens. Ik vind het namelijk ook kansloos gedrag om er altijd 1 of 2 uit te pikken. Ik heb ook wel spelers die minder favoriet zijn van mij, maar die figuren die tijdens een wedstrijd alleen maar lopen te zeiken op 1 en dezelfde speler, dat vind ik kansloos.


Het zal de warmte wel zijn Knipe, maar wat je hier nu mee wilt zeggen?!?!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Mackan68 » 22-07-2013 11:00

Otsje P schreef:Blader eens terug zou ik zeggen. Er wordt hier over het wegsturen van spelers gesproken alsof het om een laptop gaat die niet snel genoeg meer is.

Het gaat niet om het feit dat hij niet goed genoeg meer is, dat vind ik namelijk ook. Het gaat om het gemak waarop iedereen hier doet over het "weg doen" van een speler.


Ik heb je advies opgevolgd. Ik weet niet hoe ver ik terug moet gaan om woorden in de strekking van 'dumpen' of 'wegsturen' te kunnen vinden.
Het enige wat ik las en wat eventueel als zodanig opgevat zou kunnen worden is het woord 'vervangen'. Maar is dat niet gewoon in de zin van iemand anders opstellen? Als dat al niet meer mag op een forum. Er wordt gewoon gezegd dat er voor bepaalde posities gewoon betere spelers zijn. Of ten minste spelers die aantonen wellicht beter te zijn als de spelers die de supporters in meerderheid als zwakke schakels aangeduid hebben.
Finnbogason is ook niet een sterke speler. Krijgt ook wel eens wat kritiek. Maar hij scoort. En dat is belangrijk in zijn positie, ook al zien we liever een beter meevoetballende balvaste spits. Misschien dat hier in de toekomst bij een vertrek van Finnbogason rekening mee gehouden kan worden.
Van vleugelspelers mag je verwachten dat ze assists geven op de spits in plaats van constant voor eigen trucjes te gaan. Als een ervaren centrale verdediger aanvoerder is mag je er hopelijk vanuit gaan dat hij de organisatie achterin weet neer te zetten. Niets blijkt echter minder waar, gezien de vele tegengoals. En als hij dan in de voorbereiding al aangeeft geen genoegen te nemen met een plaats op de bank dan roept hij reacties als die er nu geplaatst worden over zichzelf af.
Het mag duidelijk zijn dat ik die reacties best mee vind vallen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Superfries88' » 22-07-2013 11:17

Bij Zomer moet ik steevast denken aan de bekerwedstrijd bij Vitesse. Hij ging er met een hersenschudding af en direct ontstond er paniek in het Heerenveen-vak. Zomer was immers een belangrijke verdediger en zijn vervanger Kruiswijk was al lang afgeschreven. We zijn nu een jaar verder en een fitte Kruiswijk lijkt zonder discussie af te stevenen op een basisplek, waar Zomer er schijnbaar niets meer van kan. Dat is toch een beetje de heersende opinie. Over een jaar kan het weer heel anders zijn...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor AllardP » 22-07-2013 11:29

Zo is het maar net. Van zowel Zomer, Kruiswijk als Kum heb ik het idee dat ze bij hun vorige clubs beter presteerden. Onverklaarbaar waarom het er hier niet uitkomt. Op dit moment vind ik Kruiswijk beter dan Zomer, dus logisch als Zomer binnenkort vertrekt.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Mackan68 » 22-07-2013 11:31

Superfries88' schreef:Bij Zomer moet ik steevast denken aan de bekerwedstrijd bij Vitesse. Hij ging er met een hersenschudding af en direct ontstond er paniek in het Heerenveen-vak. Zomer was immers een belangrijke verdediger en zijn vervanger Kruiswijk was al lang afgeschreven. We zijn nu een jaar verder en een fitte Kruiswijk lijkt zonder discussie af te stevenen op een basisplek, waar Zomer er schijnbaar niets meer van kan. Dat is toch een beetje de heersende opinie. Over een jaar kan het weer heel anders zijn...


Het heeft er alle schijn van dat juist het moment wat je beschrijft het moment is geweest waarna het qua prestaties met Ramon bergafwaarts is gegaan. In mijn ogen zal de situatie niet meer ontstaan dat Zomer weer beter zal worden als Kruiswijk. Laatstgenoemde was door veel supporters ook afgeschreven maar maakte afgelopen seizoen terecht een goede comeback. Ook Anton zal nooit een wereldverdediger worden, maar is momenteel gewoon beter als Zomer. Na het vertrek van Hansson hebben de meeste supporters alle centrale verdedigers die daarna kwamen de vergeleken met deze topper. En dat is op zich wel logisch, maar niet altijd terecht.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor winterzzz85 » 25-07-2013 12:09

Volgens het Twitter account van FeanOnline.nl is de overgang van Zomer naar Panathinaikos dichtbij...dat zou toch een mooie oplossing zijn.
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Wizard » 25-07-2013 12:31

Dat zou een prachtige stap zijn voor Ramon. Een buitenlands avontuur bij een club waar hij basisspeler is.
Daarnaast is de Griekse competitie nog wel van redelijk niveau (niveau Denemarken) en dus geen VAE-of Chinese competitie.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-07-2013 19:05

Roelof de Vries plaatst het gerucht dat Zomer naar DKV gaat.........
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor BK2007 » 30-07-2013 19:48

Heerenveen rules schreef:Roelof de Vries plaatst het gerucht dat Zomer naar DKV gaat.........


Dat zou brutaal zijn. Kan hij beter naar Rusland gaan.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Flying Frisian » 30-07-2013 19:55

Heerenveen rules schreef:Roelof de Vries plaatst het gerucht dat Zomer naar DKV gaat.........

Arjen de Boer ontkracht het gerucht al, ook van Panathinaikos heeft Zomer niets gehoord
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Mackan68 » 30-07-2013 20:18

Heerenveen rules schreef:Roelof de Vries plaatst het gerucht dat Zomer naar DKV gaat.........

Ik kan dat gerucht wel verklaren. Een aantal dagen geleden twitterde Gerard Bos van het FD dat hij contact had gehad met directeur Gerard van den Belt van de Leeuwarders. Die had aangegeven dat Cambuur op dat (en dit) moment vooral bezig is om zich te versterken met een (snelle) rechtsbuiten én een ervaren CV. Waarbij ik aan namedropping heb gedaan die hij geretweet heeft richting van den Belt. En zo is dat cirkeltje weer rond. Ik had de naam genoemd van van la Parra omdat ze nadrukkelijk vroegen om een snelle rechtsbuiten en niets over voetballende kwaliteiten verder.... :lol: En Gerard dacht aan Zomer als CV omdat die aangegeven had niet te weten of hij wel genoegen wilde nemen met een plaats als wisselspeler. En omdat hij uiteraard voor Cambuur wel z'n waarde zou kunnen hebben met zijn leeftijd en ervaring.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Appie_M » 06-08-2013 15:28

Ramon Zomer kan misschien niet meedoen tegen NAC vanwege een blessure. Je wenst natuurlijk niemand een blessure toe en ik hoop dan ook dat hij er snel weer bovenop komt. Toch denk ik dat dit alleen maar goed kan zijn voor Heerenveen. Van Basten heeft er nogal een handje van om Zomer op te stellen en dankzij zijn blessure is dat waarschijnlijk geen optie. Zomer is over zijn top en zal waarschijnlijk nooit meer op zijn oude niveau terug komen.

Dit, in combinatie met zijn dure contract zorgen ervoor dat de beste optie is om hem na dit jaar te verkopen. Er zullen heus nog wel ploegen zijn voor wie hij nog van waarde kan zijn. Denk bijvoorbeeld aan RKC, GAE, Goutum-noord, NAC en dergelijke. Voor Heerenveen is hij helaas niet goed genoeg meer.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Mackan68 » 16-09-2013 19:19

Ramon kan het niveau bij de beloftes ook al niet meer bijhouden. Gaat opzichtig in de fout. Jong Heracles wint met ruime cijfers op Skoatterwald. Maar wat wil je. Bij de Almeloërs doet een hele goede CV mee. En die mist Heerenveen nu dus duidelijk. Fazli maakte nog de aansluitingstreffer, maar in de 2e helft liep Heracles alsnog uit naar 1-3.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor abegoal » 16-09-2013 20:15

[zeikmode]Fazli maakte toch de gelijkmaker?[/zeikmode]
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Baggerraartje » 29-09-2013 13:43

Pffff..eerst een fout en nu gelijk weer geel! Je zou denken dat spelers zich willen laten gelden als ze eindelijk in basis mogen starten! Prutser!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor paparazzi » 29-09-2013 14:22

Bovendien presteert Otigba veel minder met Zomer naast hem. Was me ook al eens eerder opgevallen.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Eric » 29-09-2013 14:26

Ongelofelijk idd. Op El haalt sibon het ook al aan. Zo kan je niet aan een derby beginnen.

Ik mag het niet zeggen, maar qua fanatisme mag hij wel even op les bij leeuwin. Die houdt in zijn eentje heel dkv overeind.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Sumzor » 29-09-2013 16:29

Hopelijk na deze wedstrijd nooit meer in de basis!
Sumzor
Selectiespeler
 
Berichten: 399
Geregistreerd op: 03-03-2011 14:32

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor abegoal » 29-09-2013 16:32

In de winter maar snel afscheid nemen!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Gekko » 29-09-2013 16:55

Een naZomerdag was het vandaag. Echt niet goed genoeg voor de basis. Stel dan een middenvelder op centraal achterin maar dit kan niet zo.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Superfries1996 » 29-09-2013 19:22

NOOIT meer opstellen, stapelde fout op fout en overtreding op overtreding. Eén brok onzekerheid en onrust in de verdediging, wanneer is Kruiswijk terug??
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor john2p » 29-09-2013 19:24

Gekko schreef:Een naZomerdag was het vandaag. Echt niet goed genoeg voor de basis. Stel dan een middenvelder op centraal achterin maar dit kan niet zo.



Het was inderdaad om te huilen. Ik ben bijna geneigd om je gelijk te geven. Maar v.d.Berg daar zou denk ik rood hebben opgeleverd. Maar goed, we hebben gewonnen, maar aan Zomer heeft het niet gelegen :roll:
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Janstra » 29-09-2013 19:37

Was weer slecht en heeft slechte invloed op het team. We gaan dan echt op de 16 staan, terwijl we dit seizoen iets verder naar voren staan.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor frisianbadboy » 29-09-2013 19:43

Waar was deze man mee bezig? Dit heeft toch niks meer met voetballen te maken? Leeuwin van Cambuur lijkt me goede vervanger voor deze man.
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor mitrita » 29-09-2013 19:51

Kruiswijk of Zomer, het blijkt een enorm verschil.
De onzekerheid sloeg ook over op de andere verdedigers.
Kum centraal achterin zou een betere oplossing zijn geweest.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor john2p » 29-09-2013 19:56

frisianbadboy schreef:Waar was deze man mee bezig? Dit heeft toch niks meer met voetballen te maken? Leeuwin van Cambuur lijkt me goede vervanger voor deze man.



Weet je dat ik daar ook al aan dacht. Otigba-Leeuwin, lijkt me helemaal geen slecht centraal duo.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-09-2013 19:57

Over en uit, deze man kan echt niet meer....... Hoe traag kun je worden?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor Riverside » 29-09-2013 20:10

Uitgerangeerd noemen we dat. Misschien kan een club uit onderkant Eredivisie hem in de winterstop overnemen?
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor zweed1 » 29-09-2013 21:13

Triest dat wij niet beter hebben dan Zomer, jan echt niet meer. Nog een gelukt dat Cambuur opgelegde kansen (volledig ongedekt) niet wist te benutten.

Afscheid nemen van Zomer en Kum.

Deze winter al ingrijpen door bijna transfervrije verdedigers te halen.

Mijn tops Lachman (PEC) en/0f Koolwijk (NEC), laatste is nu middenvelder maar kan ook goed centraal spelen. Veel lengte en goede opbouw met een echte mandekker ernaast prima combi.

Dit soort spelers is prima haalbaar voor ons, anticiperen op aflopende contracten van Otigba! Kum, Zomer en Krijwijk. Ik twijfel over alle 4.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Ramon Zomer

Berichtdoor g11 » 29-09-2013 22:38

Zomer ==> Over
Ik pas hier niet
Avatar gebruiker
g11
Basisspeler
 
Berichten: 768
Geregistreerd op: 10-01-2005 22:26
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten

cron