Jukka Raitala

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor fuotbalgek » 17-05-2013 09:01

Kijk voor de grap nog maar eens hoeveel ballen hij ingeleverd heeft. Als je dan ook nog geen directe tegenstander heb voeg je heel weinig toe. Niet voor niks dat MvB hem er eerst af haalt, en niet zomer. Raitala is op meevoetballend vlak zo apathisch, en dan vinden mensen hem prima spelen. Sorry, maar wat hij toevoegt kan iedere willekeurige jeugdspeler.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Wizard » 17-05-2013 09:22

fuotbalgek schreef:Kijk voor de grap nog maar eens hoeveel ballen hij ingeleverd heeft. Als je dan ook nog geen directe tegenstander heb voeg je heel weinig toe. Niet voor niks dat MvB hem er eerst af haalt, en niet zomer. Raitala is op meevoetballend vlak zo apathisch, en dan vinden mensen hem prima spelen. Sorry, maar wat hij toevoegt kan iedere willekeurige jeugdspeler.


Wat een onzin. MvB haalt hem er als eerste af omdat hij de vrije man is. Daarnaast moet je op Mulenga een fysiek sterke verdediger zetten en was er op dat moment meer behoefte aan een middenvelder/aanvaller erbij dan verdediger voor verdediger.
Hij levert ballen in omdat er geen duidelijkheid en samenhang is. Meevoetballend apathisch omdat hij de bal niet krijgt wanneer hij doorloopt en doordat El G alles terugkaatst naar het midden. Kijk aub even wat verder (de oorzaak) dan alleen naar 't gevolg.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor fuotbalgek » 17-05-2013 09:38

wat een lariekoek man, je ziet gewoon dat hij niet goed genoeg is. Heb voor de lol even gekeken wat hij tot nu toe heeft gekregen in de seizoensbeoordelingen van andere forum-gebruikers:

4,5
4
5
4,5
4

Dit zegt genoeg. Maar nee, prima voetballer hoor. Als je er tien messi's omheen zet :lol:
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 17-05-2013 09:49

fuotbalgek schreef:wat een lariekoek man, je ziet gewoon dat hij niet goed genoeg is. Heb voor de lol even gekeken wat hij tot nu toe heeft gekregen in de seizoensbeoordelingen van andere forum-gebruikers:

4,5
4
5
4,5
4

Dit zegt genoeg. Maar nee, prima voetballer hoor. Als je er tien messi's omheen zet :lol:


Nee, als je van Peppen noemt als vervanger, dan heb je ze op een rijtje. Die is 2 klassen minder dan Raitala, en als jij die serieus als opvolger wil dan heb jij het laatste jaar geen tv gekeken.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Calimero » 17-05-2013 10:02

Raitala heeft echt wel laten zien dat hij in potentie(!) een hele goeie linksback is. Probleem is echter dat deze jongen (vooral mentaal) toch flinke dreunen krijgt gedurende het seizoen. Wordt met regelmaat (soms terecht) gepasseerd en weet eigenlijk helemaal niet waar hij aan toe is. Op de een of andere manier geloof ik wel dat hij het in zich heeft en dat wij nog niet continue de Raitala hebben gezien die hij kan zijn.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Damaverick » 17-05-2013 13:52

Calimero schreef:Raitala heeft echt wel laten zien dat hij in potentie(!) een hele goeie linksback is. Probleem is echter dat deze jongen (vooral mentaal) toch flinke dreunen krijgt gedurende het seizoen. Wordt met regelmaat (soms terecht) gepasseerd en weet eigenlijk helemaal niet waar hij aan toe is. Op de een of andere manier geloof ik wel dat hij het in zich heeft en dat wij nog niet continue de Raitala hebben gezien die hij kan zijn.


Kan ik mij wel in vinden, maar ik ben ook van mening dat onze backs regelmatig in de steek worden gelaten door onze vleugelspelers.
Daardoor "verdrinken" onze backs regelmatig.
Bij van Anholt heb je nog het geluk dat het een bijtertje is en dat Gouweleeuw vaak nog wel voor goede rugdekking zorgt (als die er is), maar Raitala heeft naast zich de dit seizoen zeer matig spelende Zomer naast zich.

Al met al hoop ik dat hij zich alsnog wat meer gaat laten zien, ik heb ook het idee dat hij beter kan.
Damaverick
Nieuw talent
 
Berichten: 147
Geregistreerd op: 29-01-2013 12:44

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 1983 » 20-05-2013 11:24

Het is gewoon een hele slechte aankoop geweest, van wat was het 8 ton??? Leuk dat ie het een keer aardig gedaan heeft tegen Messi, maar je kan hem niet op die ene wedstrijd beoordelen en denken die moet wel wat kunnen. En het is ook niet voor niets dat ie bij die clubs in Spanje en Duitsland mocht vertrekken. Als je hem beoordeeld op wat ie hier heeft laten zien dan is het zonde van het geld geweest wat mij betreft. Ik kan me niet voorstellen dat er in de jeugd niet een speler rondloopt die minstens hetzelfde had kunnen brengen, en anders valt het met die jeugdopleiding van ons ook wel wat mee. Zelfs de centrale verdedigers die dit jaar op die posities hebben gespeeld vond ik beter dan Raitala. Volgend jaar backup, want verkopen zal wel niet lukken en die Aktaou de kans geven.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 20-05-2013 15:28

Bubbe schreef:Heb jij Van Peppen de afgelopen twee seizoenen wel gevolgd vraag ik me dan af.
Hij heeft sowieso een voorsprong op Raitala, omdat Raitala helemaal niets begrijpt van het tactische spelletje in Nederland. Raitala is een leuke back in een goed draaiend Heerenveen, maar kan de kar niet trekken en voegt op dit moment helemaal niets toe aan het elftal.


Zeker, en het is een jongen die aan de bal nog redelijk mee kan komen. Maar hij mist absolute snelheid, duelkracht en kan makkelijk gepasseerd worden. Hij begon het jaar aardig, maar hij heeft het laatste half jaar wel laten zien dat RKC wel zijn top is. Bovendien moet je die jongen om z'n leeftijd ook niet meer willen. Raitala vertrouwen geven en dan kan de jeugd zich lekker ontwikkelen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Riverside » 20-05-2013 16:32

Lardy schreef:Zeker, en het is een jongen die aan de bal nog redelijk mee kan komen. Maar hij mist absolute snelheid, duelkracht en kan makkelijk gepasseerd worden.


Heb je het nou over Raitala? :wink:
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 15-09-2013 21:05

Nu Dijks weer geschorst gaat worden, het centrale duo niet uit elkaar moet worden gehaald en Kum totaal geen linksback is, wordt het maar weer tijd dat Raitala gaat spelen. Hij heeft misschien niet de fysiek van Dijks maar is voetballend beter. Ik heb wel vertrouwen in Raitala.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Appie_M » 15-09-2013 21:11

Ik blijf erbij dat Raitala vorig seizoen niet zo denderend was omdat hij naast de falende Zomer speelde. Dus moest hij naast zijn eigen taken ook nog de fouten van Zomer zien op te lossen. Een ondankbare taak dus. Daarom wil ik de volgende wedstrijd(en) graag Raitala op de plek van Dijks. Die jongen zal vast wel wat kunnen, was vorig seizoen gewoon basisspeler in de Primera Division en is de linksback van het Finse nationale team. Dan ben je geen pannekoek.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Frisian Viking » 15-09-2013 22:40

Tien wedstrijden Raitala en ik denk dat we een hele degelijke back achterin hebben staan. Van Basten is vorig jaar niet goed met hem omgesprongen en heeft zijn moreel flink weten te knakken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Erwin4ever » 19-09-2013 07:35

Helemaal eens met bovenstaande posts, hij verdient een serieuse kans naast een degelijk centraal duo.
Beter dan rechtspoot Kum hier neer zetten!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 1983 » 21-09-2013 10:56

Oh ja? Op basis waarvan dan? Die geweldige wedstrijden van hem vorig seizoen? Of omdat ie ooit basisspeler was in Spanje? (not, want hij speelde maar 17 duels. Of omdat ie ooit meespeelde in een wedstrijd waarin Messi meedeed en het 0-0 bleef? Of omdat ie wel eens voor FInland heeft uit mogen komen? Wat een A land is dat toch hé?

Hij is overal mislukt en hier mislukt ie ook. Het is niks, het is nooit wat geweest en het zal nooit wat worden. Past goed in het rijtje grote miskopen. Weggegooid geld.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Appie_M » 21-09-2013 11:55

1983 schreef:Hij is overal mislukt en hier mislukt ie ook. Het is niks, het is nooit wat geweest en het zal nooit wat worden. Past goed in het rijtje grote miskopen. Weggegooid geld.


Lees mijn post op de vorige pagina maar eens terug. Ik blijf bij het punt wat ik daar maakte. Laten we hem eerst maar eens de kans geven naast een fatsoenlijk centraal duo en dan over hem gaan oordelen. Ik zou graag zien dat hij een 2e kans krijgt ten koste van Dijks. Op zijn minst zou het een aantal rode kaarten schelen, want als Dijks zo doorgaat komt hij dit jaar op meer dan 5 rode kaarten, wat volgens mij een nieuw nationaal record zou zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 1983 » 21-09-2013 12:59

Oh, dus het ligt allemaal aan anderen dat Raitala geen reet heeft gepresteerd? Hou toch op zeg. Bovendien, is dat centrum van nu nou zoveel beter dan? We krijgen nog net zoveel goals tegen als vorig jaar, het valt nu alleen minder op omdat we er zelf minder maken. En daarbij, andere linksbacks hebben het vorig jaar met dat zelfde verrotte centrum beter gedaan dan Raitala. Ik snap niet waar dat vertrouwen in hem weg komt. Wat hij liet zien was echt dramatisch. Het record rode kaarten is overigens 7, Gregor van Dijk (verbaasd me niet dat die lul dat record heeft, maart dat geheel terzijde).
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Mackan68 » 21-09-2013 19:12

1983 schreef:Oh, dus het ligt allemaal aan anderen dat Raitala geen reet heeft gepresteerd? Hou toch op zeg. Bovendien, is dat centrum van nu nou zoveel beter dan? We krijgen nog net zoveel goals tegen als vorig jaar, het valt nu alleen minder op omdat we er zelf minder maken. En daarbij, andere linksbacks hebben het vorig jaar met dat zelfde verrotte centrum beter gedaan dan Raitala. Ik snap niet waar dat vertrouwen in hem weg komt. Wat hij liet zien was echt dramatisch. Het record rode kaarten is overigens 7, Gregor van Dijk (verbaasd me niet dat die lul dat record heeft, maart dat geheel terzijde).


Van die goals zit er ook een aantal blundertjes bij van Nordfeldt. We hadden er zo een stuk of 4-5 minder tegen kunnen hebben. De penalty tegen Grunn meegerekend. Je ziet het echt niet goed als je wilt beweren dat het centrale duo niets beter is als vorig seizoen. Laat me het zo stllen: Wil je Kruiswijk of Otigba graag vervangen door Zomer? Hij is de reden van een gepasseerde Raitala. Kum mocht daar op een gegeven moment blijven staan terwijl hij daar niets beter was.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Appie_M » 21-09-2013 19:27

Mackan68 schreef:Van die goals zit er ook een aantal blundertjes bij van Nordfeldt. We hadden er zo een stuk of 4-5 minder tegen kunnen hebben. De penalty tegen Grunn meegerekend. Je ziet het echt niet goed als je wilt beweren dat het centrale duo niets beter is als vorig seizoen. Laat me het zo stllen: Wil je Kruiswijk of Otigba graag vervangen door Zomer? Hij is de reden van een gepasseerde Raitala. Kum mocht daar op een gegeven moment blijven staan terwijl hij daar niets beter was.



Dit dus. Laten we Raitala eerst maar eens een 2e kans geven naast een fatsoenlijk centraal duo voordat we over hem gaan zeuren.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 1983 » 21-09-2013 19:49

Nee, ik hoef Zomer er niet in. Het centrum is wel iets beter, maar het blijft allemaal erg kwetsbaar. Ik geloof er niks van dat Raitala het beter gaat doen naast hen. Leg mij nou eens uit waarom ik, of beter we, daar vertrouwen in zou moeten hebben? Blijf ook vooral lekker naar anderen wijzen om het falen van Raitala goed te praten. Naar mijn mening deden Kum en zelfs Krijswijk, beiden niet eens echte linksbacks, het daar een stuk beter dan Raitala. Meningen mogen gelukkig verschillen, wat mij betreft slijten ze hem zo gauw mogelijk ergens.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 21-09-2013 20:41

Nee, Kum staat inderdaad een dijk van een wedstrijd te spelen. Niet stappen bij buitenspelval, 45 minuten lang Hupperts kwijt en aanvallend 0,0 inbreng.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 1983 » 21-09-2013 20:46

Ja inderdaad. Kum haalt vanavond net niet het niveau van Raitala van vorig seizoen. Jammer hoor.
Zonder gekheid, het blijft natuurlijk een dramatisch slecht bezette positie, wie we er uit onze huidige selectie ook neerzetten.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Heerenveen rules » 21-09-2013 22:13

Lardy schreef:Nee, Kum staat inderdaad een dijk van een wedstrijd te spelen. Niet stappen bij buitenspelval, 45 minuten lang Hupperts kwijt en aanvallend 0,0 inbreng.


Raitala heeft gelukkig ook laten zien vorig jaar een goede speler te zijn....... Die kan er ook helemaal niks van.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor fuotbalgek » 22-09-2013 11:00

Wat ik eerder ook aangaaf, daarom is Dijks gehaald. Voor de rest is het drama op linksback. Is dan ook één van de prioriteiten voor komend seizoen deze positie.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Mackan68 » 22-09-2013 11:04

Heerenveen rules schreef:Raitala heeft gelukkig ook laten zien vorig jaar een goede speler te zijn....... Die kan er ook helemaal niks van.

Dijks heeft nu tot 2 keer toe geblunderd. Nu was Kum betrokken bij 2 tegengoals. Het zou fair zijn als Raitala in ieder geval de kans zou krijgen zich te bewijzen naast een prima spelende Kruiswijk dit seizoen. Falen van Raitala kwam mede door Zomer. Wie dat niet wil zien...Trouwens Kruiswijk kon er ook helemaal niets van en kon wel vertrekken. Het kan verkeren.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor fuotbalgek » 22-09-2013 11:06

Mackan68 schreef:Het zou fair zijn als Raitala in ieder geval de kans zou krijgen zich te bewijzen naast een prima spelende Kruiswijk dit seizoen. Falen van Raitala kwam mede door Zomer. Wie dat niet wil zien...


Raitala is al afgeschreven. En terecht. Heeft veel en veel te veel geblunderd vorig jaar. Moeten ze alleen nog kwijt zien te raken.
Het falen van Raitala afschuiven op Zomer, sorry hoor, het bord voor je kop.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Mackan68 » 22-09-2013 11:08

fuotbalgek schreef:Raitala is al afgeschreven. En terecht. Heeft veel en veel te veel geblunderd vorig jaar. Moeten ze alleen nog kwijt zien te raken.
Het falen van Raitala afschuiven op Zomer, sorry hoor, het bord voor je kop.


Het bord, daar hebben er meer last van.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Riverside » 22-09-2013 13:46

Raitala heeft vorig seizoen ook genoeg goede wedstrijden gespeeld. Ik pleit voor een nieuwe kans voor Raitala. Je kunt toch moeilijk beweren dat hij het minder gaat doen dan Dijks of Kum.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 1983 » 22-09-2013 14:04

Dat beweer ik wel, vorig jaar haalde hij regelmatig hetzelfde niveau als Kum gister. En daarbij vond ik Dijks buiten 2 keer rood beter dan Raitala. Die goede wedstrijden waar jij het over hebt, welke waren dat precies? Ik kan me ze niet voor de geest halen en dat ligt niet aan mijn geheugen. Volgende week gewoon weer Dijks wat mij betreft.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Mackan68 » 22-09-2013 14:12

1983 schreef:Dat beweer ik wel, vorig jaar haalde hij regelmatig hetzelfde niveau als Kum gister. En daarbij vond ik Dijks buiten 2 keer rood beter dan Raitala. Die goede wedstrijden waar jij het over hebt, welke waren dat precies? Ik kan me ze niet voor de geest halen en dat ligt niet aan mijn geheugen. Volgende week gewoon weer Dijks wat mij betreft.


Ik denk wat iedereen betreft. Maar bij de volgende schorsing voor Dijks verdient Raitala een kans. Kum heeft die nu gehad en tot 2 keer toe gefaald. Dat kun je niet blijven 'belonen'!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Riverside » 22-09-2013 19:18

Wat heeft Dijks nou zo goed gedaan dat hij er volgende week 'gewoon' weer in staat? Twee domme rode kaarten en ondanks zijn lengte een hele matige kopper. Allesbehalve overtuigend.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten