Sven Kums

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Sven Kums

Berichtdoor Heerenveen rules » 28-07-2013 19:11

Hij viel woensdag geblesseerd uit op de training, dus wellicht geblesseerd?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries88' » 28-07-2013 20:04

De clubsite (zie artikel Van Basten) geeft keurig antwoord:

Sven Kums was zaterdag niet van de partij. De Belg heeft een spiertje in de nek verrekt, maar volgens fysiotherapeut Erik ten Voorde is de blessure niet ernstig. Ten Voorde verwacht dat de Belg in de loop van de week weer aansluit bij de groep.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sven Kums

Berichtdoor Zinkhout » 19-08-2013 19:59

Kums wil weg, zat er ook wel een beetje aan te komen. Hij kwam er alleen niet uit met Zulte:

http://www.demorgen.be/dm/nl/998/Voetba ... m-af.dhtml
Zinkhout
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 22-09-2005 21:32

Re: Sven Kums

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-08-2013 20:10

Best een aardige club en dan vraagt hij teveel........ Het is wat met die verwende profs.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Sven Kums

Berichtdoor luku » 19-08-2013 21:07

Als je voortgaat op een krantenartikel....
Het is zo gemakkelijk van negatieve kritiek te spuien, niet ?
luku
Bankzitter
 
Berichten: 1
Geregistreerd op: 24-10-2011 21:05

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries88' » 19-08-2013 23:21

Heerenveen rules schreef:Best een aardige club en dan vraagt hij teveel........ Het is wat met die verwende profs.

Elf jaar geleden speelde Zulte nog op het derde niveau van België, ze werken met een begroting van negen miljoen euro (niveau PEC Zwolle) en de stadioncapaciteit is lager dan in Leeuwarden. Alle lof voor de recente resultaten hoor, maar om dat nu als belangrijkste graadmeter te nemen? Ik kan me heel goed voorstellen dat Kums op een mooiere uitdaging hoopt. Het is jammer dat hij onder Van Basten zo waanzinnig ver is weggezakt, want anders zou hij ook beduidend betere opties hebben. Zo'n anderhalf jaar geleden stond hij nog op een lijstje bij Ajax...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sven Kums

Berichtdoor Stiffie » 20-08-2013 06:53

Ik vind Kums niet minder dan wat er nu bij ons op het middenveld loopt (vd Berg of De Roon bv). Zo'n ervaren middenvelder zet je toch niet zo maar aan de kant?
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Sven Kums

Berichtdoor Knipecity » 20-08-2013 06:58

Stiffie schreef:Ik vind Kums niet minder dan wat er nu bij ons op het middenveld loopt (vd Berg of De Roon bv). Zo'n ervaren middenvelder zet je toch niet zo maar aan de kant?

Sterker nog, technisch is Kums veel beter dan De Roon en Vd Berg maar die heren hebben specifieke kwaliteiten. De Roon is een enorme aanjager, heeft diepgang en is meer leider dan Kums. Vd Berg zal ook om zijn vechtersmentailiteit meer spelen. Kums kan wel eens de dupe zijn van zijn Belgische bescheidenheid want dat hij gewoon erg goed kan voetballen hebben we wel gezien.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Sven Kums

Berichtdoor Gekko » 20-08-2013 19:13

Kums lijkt het niet (meer) te kunnen belopen. Actieradius is te klein.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sven Kums

Berichtdoor Stiffie » 20-08-2013 20:39

Dat lijkt me sterk, Kums heeft juist een enorme motor.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Sven Kums

Berichtdoor Wizard » 21-08-2013 08:23

Jammer om te zien dat Kums inderdaad zo ver is weggezakt. Heeft namelijk een fantastische pass in z'n voeten en daarnaast veel spelinzicht. Kon naast Elm controlerend goed spelen. Wanneer hij z'n 'oude' niveau haalt, zou hij in combinatie met Eikrem en Ziyech een voetballend zeer sterk middenveld vormen.

Ben 't ermee eens dat 't lijkt alsof hij 't niet meer kan belopen (conditie?).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Sven Kums

Berichtdoor Thinkman » 22-08-2013 20:47

Wizard schreef:Jammer om te zien dat Kums inderdaad zo ver is weggezakt. Heeft namelijk een fantastische pass in z'n voeten en daarnaast veel spelinzicht. Kon naast Elm controlerend goed spelen. Wanneer hij z'n 'oude' niveau haalt, zou hij in combinatie met Eikrem en Ziyech een voetballend zeer sterk middenveld vormen.

Ben 't ermee eens dat 't lijkt alsof hij 't niet meer kan belopen (conditie?).


Kums geeft zelf aan teleurgesteld te zijn in MvB, omdat die hem totaal niet heeft uitgelegd waarom hij niet meer speelt.
Verbaas me er over hoe weinig er in de voetballerij inhoudelijk met elkaar gesproken lijkt te worden. Je zou verwachten dat trainer en speler toch minstens 1 keer per maand even een halfuurtje met elkaar spreken, vakinhoudelijk.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Sven Kums

Berichtdoor 1983 » 22-08-2013 20:59

Ja, maar voetballers zijn ook wel erg weinig zelfkritisch en hebben altijd uitleg nodig. Als ie nou kritisch naar zichzelf zou kijken, zou hij toch inzien dat ie slecht heeft gepresteerd en dat ie door anderen is voorbijgestreefd? Dan zou jij helemaal geen uitleg nodig hebben. Ik zal niet een moment wakker liggen van zijn vertrek.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Sven Kums

Berichtdoor john2p » 22-08-2013 21:12

Thinkman schreef:
Wizard schreef:Jammer om te zien dat Kums inderdaad zo ver is weggezakt. Heeft namelijk een fantastische pass in z'n voeten en daarnaast veel spelinzicht. Kon naast Elm controlerend goed spelen. Wanneer hij z'n 'oude' niveau haalt, zou hij in combinatie met Eikrem en Ziyech een voetballend zeer sterk middenveld vormen.

Ben 't ermee eens dat 't lijkt alsof hij 't niet meer kan belopen (conditie?).


Kums geeft zelf aan teleurgesteld te zijn in MvB, omdat die hem totaal niet heeft uitgelegd waarom hij niet meer speelt.
Verbaas me er over hoe weinig er in de voetballerij inhoudelijk met elkaar gesproken lijkt te worden. Je zou verwachten dat trainer en speler toch minstens 1 keer per maand even een halfuurtje met elkaar spreken, vakinhoudelijk.


Maar dan moet je ook vBasten quoten, die aangeeft verscheidene malen wel aan Kums aangegeven te hebben wat hij verwachtte en waar hij aan moest werken (was namelijk in een en hetzelfde filmpje van Omrop Fryslan). En dat hij na aantal keren niet zaken blijft herhalen als in dit geval Kums het niet oppikt. Volgens mij is Kums een volwassen speler met voldoende ervaring om er mee aan de slag te gaan toch? Daarbij is voetbal toch vooral een bewegingsbezigheid en geen praatclub toch?
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries88' » 22-08-2013 21:13

Kums moet in eerste instantie naar zichzelf kijken. In zijn eerste seizoen vond ik hem fenomenaal goed, maar vorig seizoen ging het bergafwaarts. Dit seizoen heb ik tijdens de voorbereiding helaas geen stap omhoog gezien. Daarom staat hij er ook volledig terecht naast. Maar ik vind wel dat Van Basten het onhandig speelt door een basisspeler van vorig seizoen als een logische optie voor de basisopstelling te noemen, maar hem zonder uitleg wel aan de kant zet. Wees dan gewoon eerlijk en vertel dat je anderen op dit moment beter vindt. Het kost je weinig tijd en niemand die je iets kwalijk zal nemen, los van meningsverschillen over tactische beslissingen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sven Kums

Berichtdoor john2p » 22-08-2013 21:20

john2p schreef:
Superfries88' schreef:Kums moet in eerste instantie naar zichzelf kijken. In zijn eerste seizoen vond ik hem fenomenaal goed, maar vorig seizoen ging het bergafwaarts. Dit seizoen heb ik tijdens de voorbereiding helaas geen stap omhoog gezien. Daarom staat hij er ook volledig terecht naast. Maar ik vind wel dat Van Basten het onhandig speelt door een basisspeler van vorig seizoen als een logische optie voor de basisopstelling te noemen, maar hem zonder uitleg wel aan de kant zet. Wees dan gewoon eerlijk en vertel dat je anderen op dit moment beter vindt. Het kost je weinig tijd en niemand die je iets kwalijk zal nemen, los van meningsverschillen over tactische beslissingen.


Nogmaals wie heeft er gelijk? Dit blijft weer twee kanten verhaal, want vBasten geeft in hetzelfde filmpje aan WEL uitleg te hebben gegeven. En als er 1 naar mijn idee oprecht en eerlijk is, is het vBasten wel. Daarmee wil ik niet zeggen dat Kums liegt, maar wellicht heeft hij de uitleg niet goed, of te kort gevonden etc.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries88' » 22-08-2013 22:14

Geen enkel forumlid zal aanwezig zijn geweest bij dit gesprek, aannemende dat de hoofdrolspelers hier niet geregistreerd zijn. Wat dat betreft kunnen we alleen maar speculeren. Je zegt zelf dat Van Basten oprecht is, maar ik heb zelf weinig aanleiding om Kums te wantrouwen. Het zou ook kunnen dat er is gesproken en dat Kums daar onvoldoende argumenten bij heeft gehoord, even los van de vraag of dat gevoel terecht is.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sven Kums

Berichtdoor john2p » 22-08-2013 22:32

Superfries88' schreef:Geen enkel forumlid zal aanwezig zijn geweest bij dit gesprek, aannemende dat de hoofdrolspelers hier niet geregistreerd zijn. Wat dat betreft kunnen we alleen maar speculeren. Je zegt zelf dat Van Basten oprecht is, maar ik heb zelf weinig aanleiding om Kums te wantrouwen. Het zou ook kunnen dat er is gesproken en dat Kums daar onvoldoende argumenten bij heeft gehoord, even los van de vraag of dat gevoel terecht is.



Klopt, ben ik met je eens, maar je trekt zelf conclusies op basis van gesprekken waar je (en ik) niet bij ben geweest:

"Maar ik vind wel dat Van Basten het onhandig speelt door een basisspeler van vorig seizoen als een logische optie voor de basisopstelling te noemen, maar hem zonder uitleg wel aan de kant zet. Wees dan gewoon eerlijk en vertel dat je anderen op dit moment beter vindt."

Je concludeert zelf dat Kums zonder uitleg aan de kant is gezet en dat vBasten eerlijk moet zijn, Dus je doet zelf wat je mij verwijt. Laten we er ophouden dat de waarheid zoals zo vaak in het midden ligt.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Sven Kums

Berichtdoor Superfries88' » 22-08-2013 23:00

Mijn ervaring is dat veel trainers inderdaad steekjes laten vallen op dit gebied. Ik had de reactie van onze trainer nog niet meegekregen, dus vandaar mijn te voorbarige post. Ik verwijt je trouwens helemaal niets. Op cruciale punten zijn we het zelfs wel eens: wij kunnen niet beoordelen wie er gelijk heeft, als er al één waarheid bestaat. Laat ik deze discussie maar afsluiten door te stellen dat beide heren er verstandig aan doen om even rustig te gaan zitten en bij te kletsen. Zoiets moet niet blijven doorsudderen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Sven Kums

Berichtdoor john2p » 22-08-2013 23:05

Superfries88' schreef:Mijn ervaring is dat veel trainers inderdaad steekjes laten vallen op dit gebied. Ik had de reactie van onze trainer nog niet meegekregen, dus vandaar mijn te voorbarige post. Ik verwijt je trouwens helemaal niets. Op cruciale punten zijn we het zelfs wel eens: wij kunnen niet beoordelen wie er gelijk heeft, als er al één waarheid bestaat. Laat ik deze discussie maar afsluiten door te stellen dat beide heren er verstandig aan doen om even rustig te gaan zitten en bij te kletsen. Zoiets moet niet blijven doorsudderen.


Mee eens. Ik denk alleen niet dat er veel bijgekletst gaat worden, omdat Sven naar mijn idee bezig is met een transfer. En daarom "wantrouw" ik zijn motieven. Ik geloof best dat vBasten niet uitvoerig zaken heeft uitgelegd, lijkt me niet de persoon naar als ik zijn interviews lees en zie. Is toch wat van het korte en bondige. Maar mijn gevoel zegt me dat Sven over het grote geheel betrouwbaar is, maar dit wel voorzichtig aangrijpt voor een transfer. Maar je hebt gelijk we zullen het wel nooit te weten komen en dus is het verstandig omde discussie te sluiten ;).
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Sven Kums

Berichtdoor Peter » 23-08-2013 07:42

Als je als speler het gevoel hebt dat de trainer geen vertrouwen in je heeft speel je automatisch slechter. Kijk naar een Kruiswijk. Als oudere speler heb je dat blijkbaar nodig, zeker als je basisspeler bent geweest. De kunst als trainer is om dergelijke spelers toch dat gevoel te geven, hoewel je ze niet in de basis op stelt. De echte toptrainers kunnen dat de één of andere reden wel. Vaak uiteraard ook geholpen door het feit dat ze bij een topploeg aan het werk zijn. Voor jongere spelers gelden die vertrouwen minder of kunnen trainers dat gemakkelijker overbrengen, omdat die nog niet de status van basisspeler hebben. Het verbaasd me dus ook niet dat basisspelers of jonge spelers vaak goed met een trainer overweg kunnen, maar dat de spelers die net niet basisspeler zijn vaak meer moeite met een trainer heeft. Volgens mij is het ook een taak van de assistent van de trainer om hier een belangrijke rol in te spelen. Die moet eigenlijk tussen dergelijke spelers en trainer in staan. Ik zou het dus erg jammer vinden als Kums vertrok. Ik ben wel een fan van hem. Ik denk dat hij het ook echt nog wel in zich heeft. Als hij vertrekt, hoop ik wel dat er een goede buitenspeler gehaald kan worden, want daar ligt volgens mij op dit moment de zwakte van Heerenveen.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Peter
Basisspeler
 
Berichten: 809
Geregistreerd op: 02-12-2002 19:40
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Sven Kums

Berichtdoor Ebiede » 23-08-2013 08:50

Naast Waregem heeft Kortrijk nu ook belangstelling om hem over te nemen. Kums vertrekt nog deze periode.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Sven Kums

Berichtdoor topcoach » 23-08-2013 09:54

Je zag aan de reactie van MvB op tv dat hij er "voor past" telkens weer hetzelfde aan Kums te moeten vertellen waarom hij niet speelt. Ik snap dat wel maar die jongen heeft een ander idee van zIjn prestaties.... Dus moet MvB hier tijd in steken. Een tevreden kwalitatief goede bank is voor ons goud waard! Ook Sven Kums moet in zijn waarde worden gelaten. Zou jammer zijn dat we hem kwijt raken op dit moment.
topcoach
Nieuw talent
 
Berichten: 123
Geregistreerd op: 17-02-2013 18:31

Re: Sven Kums

Berichtdoor Gekko » 23-08-2013 10:39

Kums zal het niet met Van Basten eens zijn en wacht dus op een verklaring waar hij het wel mee eens kan zijn. Maar die komt er niet want het is zoals het is. Kums is momenteel minder dan de jongens die wel spelen.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Sven Kums

Berichtdoor Grimo » 23-08-2013 10:47

topcoach schreef:Je zag aan de reactie van MvB op tv dat hij er "voor past" telkens weer hetzelfde aan Kums te moeten vertellen waarom hij niet speelt. Ik snap dat wel maar die jongen heeft een ander idee van zIjn prestaties.... Dus moet MvB hier tijd in steken. Een tevreden kwalitatief goede bank is voor ons goud waard! Ook Sven Kums moet in zijn waarde worden gelaten. Zou jammer zijn dat we hem kwijt raken op dit moment.


Als wij tevreden bankzitters zouden hebben dan zou dat geen goede zaak zijn. Een speler die twee seizoen lang basisspeler was en vorig jaar reserve aanvoerder zal nooit begrijpen waarom hij niet speelt. Dat snap ik wel. Van Basten kiest nu voor andere spelers. Tegenwoordig piept elke speler als hij op de bank komt, commentaar in de pers, vragen om een vertrek. Ballen tonen, je mond houden en je terug knokken in de basis is niet meer van deze tijd lijkt het wel.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Sven Kums

Berichtdoor TORCIDA » 23-08-2013 13:42

toch zie ik liever kums spelen dan van den berg
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Sven Kums

Berichtdoor winterzzz85 » 26-08-2013 08:52

Zonde dat Kums niet 1 van zijn laatste mogelijkheden afmaakte, ik had het hem wel gegund.
winterzzz85
Basisspeler
 
Berichten: 711
Geregistreerd op: 09-10-2008 12:47
Woonplaats: Zeist

Re: Sven Kums

Berichtdoor MimiC » 27-08-2013 10:29

Sven Kums is bijna speler van Zulte Waregem. De middenvelder van sc Heerenveen mag weg uit Friesland en volgens Het Nieuwsblad is een akkoord zo goed als rond.


ik vind dit eigenlijk best jammer wat concurrentie op het middenveld is niet verkeerd.
MimiC
Nieuw talent
 
Berichten: 97
Geregistreerd op: 17-07-2013 16:23

Re: Sven Kums

Berichtdoor Frisian Viking » 27-08-2013 12:14

Ik ook. Daarnaast een zeer nuttige en goede speler. Jammer dat Kums de kop zo snel laat hangen, valt me tegen van hem eigenlijk. Wel is het zo dat dit weer de nodige besparingen oplevert. Kums zal toch één van de duurdere jongens zijn gok ik zo en op deze wijze kunnen we weer wat afhalen van die ton die we wekelijks teveel uitgeven.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Sven Kums

Berichtdoor H-J » 27-08-2013 12:22

Een Kums op de bank is kapitaalvernietiging, daar is hij te duur voor. In onze huidige situatie ongewenst. Sportief schieten we er ook weinig mee op, want Kums zal ontevreden zijn. En dat is lastig, met name bij duurdere jongens.

Kwam hij niet transfervrij? Levert misschien nog een paar centen op. Voor het vrijkomende geld (lees: minder salariskosten) kan wellicht een talent worden gehaald, als er is onze beloften geen geschikte bankzitter zit.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten