Geert Arend Roorda

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Dreetje » 19-07-2013 09:51

'Cambuur klopt bij NEC aan voor jeugdexponent van rivaal Heerenveen'
Vrijdag, 19 juli 2013 om 10:43 (Voetbalzone)
Geert-Arend Roorda krijgt in Friesland mogelijk de kans om zijn loopbaan nieuw leven in te blazen. De middenvelder is uit de gratie geraakt bij NEC-coach Alex Pastoor, die niet tevreden is over de ontwikkeling die de voormalig jeugdinternational heeft doorgemaakt. Bij promovendus SC Cambuurg gelooft men echter nog in de 25-jarige Roorda.
/
Volgens de Gelderlander is dat kans groot dat de ex-speler van onder meer sc Heerenveen en Excelsior Nijmegen deze zomer achter zich zal laten. Niet alleen ziet Pastoor het niet in hem zitten, ook zijn contract tot medio 2014 maakt dat NEC hem nu moet verkopen om nog een transfervergoeding te vangen.
NEC nam Roorda vorig jaar over van sc Heerenveen, maar de samenwerking tussen de geboren Fries en de Gelderlanders liep minder vlot dan gehoopt. Roorda kwam slechts tot veertien competitieduels, waarvan zeven als invaller. In de andere zeven duels werd hij voortijdig naar de kant gehaald.
Laat het AUB weer over voetbal gaan ipv bestuurlijk geneuzel..
Dreetje
Nieuw talent
 
Berichten: 119
Geregistreerd op: 04-02-2008 12:18

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor TWR22 » 19-07-2013 10:43

Als ie naar Cambuur gaat, is hij voor mij per direct de meest waardeloze oud-Heerenveen speler die er ooit was!

Overigens was er rond zijn vertrek veel discussie een jaar geleden. Ik denk dat we nu allemaal wel zien dat ie iets overschat geweest is??
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor rust » 19-07-2013 12:38

Het is een goede voetballer. Bij nec zit een trainer die niks van het spelletje snapt. Nec degradeerde net niet met een behoorlijke selectie. Een andere trainer had hem vaker opgesteld. Als hij volgend seizoen ritme kan opdoen, dan zul je zien dat hij nog prima kan ballen. Ik hoop alleen niet. Dat dit bij dkv gaat gebeuren.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Superfries88' » 19-07-2013 13:08

Roorda wás een goede voetballer. Tegenwoordig is er niets meer van over: hij sjokt wat over het veld en brengt er niets van terecht. Bij Excelsior wist hij nog even een hype te creëren (meer was het niet), maar uiteindelijk is toch wel gebleken dat het hard bergafwaarts is gegaan met zijn ontwikkeling. Dat heeft niets met Pastoor te maken. Roorda presteert niet en in de topsport is er dan ook geen plek voor je.

Ik verwacht ook niet dat we Roorda zijn belofte ooit nog gaat inlossen. Helaas...
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Ironis » 22-07-2013 12:37

Roorda was gewoon beter dan de rest bij Excelsior, waardoor hij opviel. Niets meer, niets minder. De selectie van Excelsior was overigens geen hele slechte, met o.a. Clasie en Fernandez in de gelederen, daar paste Roorda leuk bij op dat moment.
Vraag me trouwens af of hij zelf bij Cambuur zou willen spelen, als Heerenveensupporter (naar eigen zeggen)..
Avatar gebruiker
Ironis
Wereldspeler
 
Berichten: 1438
Geregistreerd op: 27-04-2009 10:39
Woonplaats: Rotterdam

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Eric » 22-07-2013 17:32

Het is een goede voetballer. Bij nec zit een trainer die niks van het spelletje snapt. Nec degradeerde net niet met een behoorlijke selectie. Een andere trainer had hem vaker opgesteld. Als hij volgend seizoen ritme kan opdoen, dan zul je zien dat hij nog prima kan ballen. Ik hoop alleen niet. Dat dit bij dkv gaat gebeuren.


Heb je naar Roorda gekeken tijdens het begin van afgelopen seizoen? Wat speelde die slecht zeg! Veel balverlies, werd er door iedereen uitgelopen en oogde erg laks in alles. Zelfs tegen Ajax leek hij ongeinspireerd. Hij werd toen na 45 minuten gewisseld geloof ik, maar dat had wat mij betreft al veel eerder mogen gebeuren.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor siesta » 03-01-2014 14:24

NEC lijkt op korte termijn afscheid te gaan nemen van Michel Breuer, Daan Bovenberg en Geert-Arend Roorda. De drie spelers kregen deze week te horen dat zij niet meereizen naar Spanje, waar de Nijmegenaren de komende week een trainingskamp hebben belegd. De selectie is te breed geworden, zo weet de Gelderlander.


Bron: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=204326

Zou het ooit nog eens wat worden met deze jongen? Harkemase Boys wellicht een optie?
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Stiffie » 03-01-2014 20:26

Ik hoop op ONS Sneek.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Freezeman » 05-01-2014 17:15

Doe dan maar SWZ Boso Sneek.
Anti anti. :)
Avatar gebruiker
Freezeman
Superster
 
Berichten: 2851
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:34
Woonplaats: Sneek

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Calimero » 08-01-2014 20:25

Of bij te plaatselijke SV Skubbekut.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor davp » 09-01-2014 09:14

Ja Skubbetkutteveen 6 zoekt nog een statische middenvelder volgens mij. Maar even zonder gekheid, Roorda heeft er zelf ook niet alles aan gedaan om te slagen. Ben hem nogal eens tegen gekomen bij het uitgaan in diverse steden. Denk ook niet dat hij nog snel bij een eredivisieclub aan de bak komt, heeft bij degradatiekandidaat NEC al geen basisplaat. Zal wel bierleague ofzo worden.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor JJK » 29-01-2014 13:04

Geert-Arend Roorda vervolgt zijn profloopbaan wellicht in het shirt van Sparta Rotterdam. De 25-jarige middenvelder van Friese komaf heeft een aflopend contract bij NEC, dat hem de rest van dit seizoen niet meer nodig heeft. Sparta zou hem graag aan willen trekken en de interesse is wederzijds.

Roorda begon zijn carrière bij sc Heerenveen, maar mede door stevige blessures moest hij uiteindelijk vertrekken uit zijn geboortestad. In de zomer van 2012 tekende de middenvelder een tweejarig contract bij NEC, maar daar maakte hij onvoldoende indruk en liep hij een nieuwe blessure op. Hij ziet het wel zitten om aan de slag te gaan op Het Kasteel.

“Ik heb Sparta altijd een mooie club gevonden”, geeft Roorda aan in het Algemeen Dagblad. In het verleden stond hij een half seizoen als huurling in dienst van Sparta’s stadsgenoot Excelsior, die toen nog in de Eredivisie speelde. Het werd een doorslaand succes, met acht doelpunten in dertien wedstrijden. Als de deal doorgaat, komt Roorda bij Sparta onder meer Michel Breuer en Khalid Sinouh tegen, die ook voor NEC uitkwamen.


http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=206326

Als hij zijn goede begintijd bij Heerenveen had kunnen doorzetten dan had hij nu wel bij een middenmoter of subtopper in een grote competitie kunnen spelen. Maar het wordt nu dus waarschijnlijk Jupiler league bij Sparta.
JJK
Nieuw talent
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: 09-06-2013 21:25
Woonplaats: Groningen

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Gekko » 29-01-2014 22:37

Dat zal zijn laatste kans worden. Er is geen club meer die aan hem begint als hij het bij Sparta niet laat zien.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Superfries1996 » 30-01-2014 15:19

Gekko schreef:Dat zal zijn laatste kans worden. Er is geen club meer die aan hem begint als hij het bij Sparta niet laat zien.


Cambuur is een zeer geschikte optie voor dat kaliber spelers :D
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor siesta » 12-04-2014 10:59

Waarom speelt ie niet bij Sparta?
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Flying Frisian » 12-04-2014 16:36

siesta schreef:Waarom speelt ie niet bij Sparta?

Sparta Fanzine ITWM onderschrijft hetgeen op dit forum al enige malen is geopperd: "Bij Roorda zijn er steeds grotere twijfels of zijn fysieke gestel het profvoetbal nog wel aankan."

Spijtig dat een veelbelovende carrière in de kiem is gesmoord voordat deze goed en wel begonnen was.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Superfries1996 » 22-05-2014 14:38

Mag ook alweer vertrekken bij Sparta
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Hinkelpikke » 22-05-2014 14:59

Niet verrassend. Heb het nooit wat gevonden en bovendien veel te blessuregevoelig.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor fuotbalgek » 22-05-2014 15:33

Hinkelpikke schreef:Niet verrassend. Heb het nooit wat gevonden en bovendien veel te blessuregevoelig.


Dat vind ik erg kort door de bocht. Roorda was een voetballer met genoeg potentie, maar niet de fysiek om profvoetbal te spelen zoals pijnlijk duidelijk is geworden. Toch is deze man van onschatbare waarde, kopte in de laatste minuut van de verlenging van de bekerfinale de bal van de doellijn weg. Anders waren er geen penalty's aan te pas gekomen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Mackan68 » 22-05-2014 16:46

fuotbalgek schreef:Dat vind ik erg kort door de bocht. Roorda was een voetballer met genoeg potentie, maar niet de fysiek om profvoetbal te spelen zoals pijnlijk duidelijk is geworden. Toch is deze man van onschatbare waarde, kopte in de laatste minuut van de verlenging van de bekerfinale de bal van de doellijn weg. Anders waren er geen penalty's aan te pas gekomen.

Klopt. Dat was dan ook meteen zijn second of absolute fame. Daar horen we verder nooit meer wat van. Of je moet oprecht geïnteresseerd alle amateurniveaus volgen...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Otsje P » 23-05-2014 07:49

Zijn lichaam heeft hem al vroeg in de steek gelaten. En ik heb mijn twijfels bij zijn mentaliteit.

Maar dat hij het talent had, staat voor mij buiten kijf. De Roorda van zijn eerste seizoen was echt erg goed, en was in die ervaren ploeg vrijwel meteen een onmisbare schakel. Sollied wilde niet voor niks zijn ploeg om spelverdeler Roorda heen bouwen. Helaas gooide een nieuwe blessure weer roet in het eten, en daarna hebben we die goede Roorda nooit weer terug gezien.

Ik denk dat het nu als een nachtkaars uit gaat. Wellicht zien we hem in de toekomst terug als jeugdtrainer.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Superfries88' » 25-06-2014 10:33

En de volgende stap terug... :wink:

Geert Arend Roorda traint de komende dagen mee met de eerste selectie van Cambuur.

De oud-speler van SC Heerenveen zit zonder club na zijn vertrek bij NEC en zal bij Cambuur zijn conditie op peil houden. Roorda vertrekt vanmiddag met de Leeuwarders voor een kort trainingskamp naar Ameland. (LC).
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Gekko » 25-06-2014 13:30

Op eredivisie niveau zullen er niet veel alternatieven voor hem zijn. Ik ga er van uit dat men wil zien of hij fit is en zo ja, hij zal worden vastgelegd.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor john2p » 25-06-2014 20:00

Ik denk dat het over en sluiten is met hem. Leek een groot talent.
john2p
Superster
 
Berichten: 2006
Geregistreerd op: 17-07-2013 08:54
Woonplaats: Kleve (Duitsland)

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor SVSCH » 25-06-2014 23:19

Die jonge is wel erg ver gezakt.. triest.
SVSCH
Basisspeler
 
Berichten: 709
Geregistreerd op: 15-02-2013 21:31

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Ebiede » 26-06-2014 08:14

Roorda zijn verdiende loon, meneer "de superster" heeft ons enkele jaren geleden geschoffeerd door niet te willen bijtekenen en flirten met onder clubs o.a Standaard Luik.

Hij zit nu precies waar hij hoort met zijn arrogantie. Ut is niks, ut wudt niks en ut sal oek nooit wat wurde.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor fuotbalgek » 26-06-2014 08:59

Af en toe was overtrokken reacties hier, al klopt het wel dat hij een beetje arrogant is :wink:
Roorda was één van de eerste grote talenten uit de jeugdopleiding die hier nu floreert maar is fysiek ongeschikt bevonden. Een revival bij Excelsior ten spijt is hij zowel bij NEC als bij Sparta op een zijspoor beland. Bij onze buren probeert hij het voor wat denk ik zijn laatste kans is, maar of hij het niveau van Makrini of Ritzmaier nog kan benaderen durf ik sterk te betwijfelen. Een maatschappelijke carrière opbouwen, vangen bij een top- of hoofdklasser en trainerspapiertjes binnen halen lijkt zijn beste optie met dat lichaam.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor Otsje P » 26-06-2014 09:40

fuotbalgek schreef:Af en toe was overtrokken reacties hier, al klopt het wel dat hij een beetje arrogant is :wink:
Roorda was één van de eerste grote talenten uit de jeugdopleiding die hier nu floreert maar is fysiek ongeschikt bevonden. Een revival bij Excelsior ten spijt is hij zowel bij NEC als bij Sparta op een zijspoor beland. Bij onze buren probeert hij het voor wat denk ik zijn laatste kans is, maar of hij het niveau van Makrini of Ritzmaier nog kan benaderen durf ik sterk te betwijfelen. Een maatschappelijke carrière opbouwen, vangen bij een top- of hoofdklasser en trainerspapiertjes binnen halen lijkt zijn beste optie met dat lichaam.


Ben bang dat je gelijk hebt. Hij heeft het aan Henk de Jong te danken dat hij daar een kansje krijgt. Ik hoop voor hem dat het nog gaat lukken, maar ik vrees net als jij het ergste. Al durf ik niet uit te sluiten dat de Jong hem op de 1 of andere manier toch nog weet aan te slingeren.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor siesta » 29-06-2014 16:20

Heeft ie al een contract getekend dan? Hij mocht toch alleen meetrainen? Hij zou wel helemaal af gaan als ie zelfs bij DKV geen contract mag tekenen! :lol:
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Geert Arend Roorda

Berichtdoor dirk3 » 29-06-2014 16:56

siesta schreef:Heeft ie al een contract getekend dan? Hij mocht toch alleen meetrainen? Hij zou wel helemaal af gaan als ie zelfs bij DKV geen contract mag tekenen! :lol:


Ja lachen man, dat een kind van onze club in het slop is geraakt.....
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten