Amateurvoetbal

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Feanfan 1 » 05-06-2013 19:22

BakCristian schreef:Wanneer kunnen we de nieuwe competitie indeling/speelschema ongeveer verwachten?

Categorie A geloof ik rond 20 juni.
Categorie B meestal een maand later
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Flying Frisian » 11-06-2013 07:32

De kleinste voetbalvereniging van Nederland
Geart van der Pol – 29/05/2013

Gersloot is een nederzetting in de schaduw van Heerenveen. Het heeft precies 297 inwoners. Niets speciaals zou je zeggen. Toch is Gersloot niet zomaar een dorp met meer koeien dan mensen. Dit dorp heeft iets bijzonders. Dit dorp heeft VV Gersloot. Met 22 leden en maar één elftal de kleinste voetbalvereniging van Nederland. Afgelopen zondagochtend stond de thuiswedstrijd tegen de aartsrivaal VV Aengwirden op het programma. Voor Gersloot dé wedstrijd van het jaar in de 6e klasse E.

Ongeveer anderhalf uur voor de wedstrijd kun je nog een speld horen vallen in Gersloot. Terwijl de meeste inwoners nog liggen te slapen of aan het genieten zijn van hun vrije zondagmorgen, is Sietske Halman vroeg opgestaan om alles in orde te maken voor de derby. Eén keer in de twee weken zorgt Sietske ervoor dat alle randvoorwaarden in orde zijn. Inderdaad, er wordt hier niet getraind. Geld voor een tweede veld is er niet.

Sietske woont op een boerderij schuin tegenover het voetbalveld. Nadat de mythische vader van VV Gersloot Albert Bouwman is overleden heeft Sietske de club samen met de spelers geadopteerd. De foto in de kantine waarop Bouwman staat, springt meteen in het oog. Het beeld doet vermoeden dat de foto gisteren is gemaakt. Maar als Sietske de snoeppot vult met eigen gekocht lekkers, legt ze uit dat het al zo’n twintig jaar geleden is dat de foto werd geschoten. De klok staat hier dan ook letterlijk stil. Een nieuwe batterij is waarschijnlijk niet meegenomen in de begroting van dit jaar. Op de foto is te zien hoe Bouwman in een vuile overal, op klompen en met een shagje in zijn mond staat te vlaggen. Het doet denken aan een medewerker van de KLM, die op een koude verlaten landingsbaan met zijn vlaggetjes in zijn hand en een sigaret in zijn mond staat te wachten op het vliegtuig, om het vervolgens de goede richting op de wijzen.

Ondertussen druppelen de spelers één voor één binnen. Het tijdstip van binnenkomst valt Sietske erg mee. ‘’Soms komen er spelers pas in de rust aan. Dan moeten ze eerst nog even de koeien melken. Bij deze wedstrijd niet. Dit is de derby, dan willen ze wel’’, verklaart ze op een opvallend trotse toon. Terwijl de ballen met een primitief fietspompje worden opgeblazen betreedt ook de coach de kantine. ‘’Alvast gecondoleerd’’, lacht de brakke lobbes die na een nacht feesten over een fikse kater beschikt. Hoge verwachtingen van de wedstrijd die op het punt van beginnen staat zijn er duidelijk niet.

Na het eerste fluitsignaal slaat de sfeer bij de spelers compleet om. De grappende en relaxte spelers van voor de wedstrijd zijn nu schreeuwende beesten die vechten tegen hun eigen onkunde. Door die strijdlust lukt het Gersloot toch om drie keer van een achterstand terug te komen. Hierdoor eindigt de wedstrijd in een 3-3 gelijkspel. Vooral keeper Henk de Boer, middenvelder Anne-Jan Visser en spits Bassie van Norel weten het de technisch begaafdere spelers van Aengwirden knap lastig te maken. Dit tot frustratie van de spelers van Aengwirden.

Na de wedstrijd is Sietske alweer flink in het touw om de warme balletjes, de droge worst en het bier klaar te maken. Ze geniet er overduidelijk van. ‘’Mooier kan niet. Niet verloren, lekker weer, vrolijke mensen.’’ Het lijkt alsof de derde helft hier is uitgevonden. Hier doen ze het voor. Deze derde helften zorgen ervoor dat deze club nog bestaat.
Catenaccio.nl
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor geert23 » 11-06-2013 08:52

Schitterend
geert23
Selectiespeler
 
Berichten: 423
Geregistreerd op: 17-06-2006 08:55

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Feanfan 1 » 11-06-2013 16:44

Mijn grootouders woonden altijd naast het voetbalveld dus ik ben er wel bekend. Tegenover dat huis was inderdaad de beruchte kantine van familie Bouma (geen Bouwman).
Albert Bouma was een fantastische man. Mooie dingen mee beleefd en incidenteel naar een wedstrijd van Heerenveen. Helaas is hij veel te vroeg overleden al waren zijn laatste jaren een puinhoop, zowel in als rond het huis.

Ooit hoop ik er nog eens tegen te voetballen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Lardy » 21-06-2013 17:32

Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor feanfans » 21-06-2013 17:35

4A dus.

We hadden 4B aangevraagd, maar moeten nu dus veel verder reizen. Richting Sneek en de polder weer in.
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Lipton » 21-06-2013 21:23

Wij moeten naar ploegen als Zeeburgia en AFC'34. Mooi man!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor davp » 22-06-2013 09:42

3B volgend jaar dus. Zie een paar bekende clubs (o.a. Jubbega/Nieuweschoot), maar het zijn voornamelijk onbekenden voor ons.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor ---E--- » 28-06-2013 14:57

Weet iemand wanneer de beker bekend wordt gemaakt van de standaard ploegen?
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor feanfans » 28-06-2013 15:35

Categorie A uiterlijk 16 juli de rest uiterlijk 2 augustus
feanfans
Superster
 
Berichten: 2186
Geregistreerd op: 22-12-2005 16:48

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 28-06-2013 16:37

Indelingen van reserveklasse A-categorie (tm derde klas) ook bekend.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Rienk prins » 08-07-2013 11:52

Op naar FC Leo, Gronitas en Grijpskerk...

Helaas geen derby tegen Stiens meer :-(
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Rienk prins
Selectiespeler
 
Berichten: 356
Geregistreerd op: 18-08-2010 12:59

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-07-2013 18:50

Competitie-indeling voor lagere elftallen ook bekend. Nog forummers bij onderstaande teams ? Ik speel bij ODV 2

ODV 2
Bergum 3
DIO Oosterwolde 4
Houtigehage 2
Nicator 5
Oldeboorn 2
ONB 4
Sport Vereent 2
Spcl. Makkinga 2
THOR 2
Tijnje 3
UDIROS 3
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor tha boelie » 11-07-2013 00:25

Dit jaar weer met Anjum in de 4e klasse B, veel derby`s maar ook een paar teams waar je niet elke dag tegen speelt, Grootegast en Leovardia(fusie Leeuwarden/Roodgeel). Een echte favoriet voor kampioenschap is er niet lijkt mij.

Anjum
ASC
de Lauwers
Drogeham
Birdaard
Grootegast
Friese Boys
GSVV
Leovardia
Oostergo
Opende
Ropta Boys
VCR
Ternaard

In de beker spelen we tegen WTOC, Kootstertille en VVSV '09 (Ulrum/Zoutkamp)
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Rienk prins » 11-07-2013 11:53

Gsvv toch wel de sterkste dunkt mij, jammer dat jullie ons vorig seizoen zo hebben genaaid met Drogeham.

Maar dat hoort er allemaal bij...
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Rienk prins
Selectiespeler
 
Berichten: 356
Geregistreerd op: 18-08-2010 12:59

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor ---E--- » 11-07-2013 12:27

Wanneer je 4B gaat vergelijken met 4A lijkt het me wel een erg matige competitie. Dit was ook wel te zien aan de nacompetitiewedstrijden van vorig seizoen. Ropta Boys ging er uit tegen Workum, GSVV werd kansloos uitgeschakeld door Delfstrahuizen en ook Birdaard was kansloos tegen WTOC. Zegt ook wel genoeg dat VIOD vorig jaar zo dik kampioen is geworden.
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Rienk prins » 11-07-2013 17:11

Dat klopt, al heeft Viod wel degelijk een hele sterke ploeg hoor.. Die gaan makkelijk handhaven in de 3e klasse. Ploegen als Rottevalle en WTOC zijn aanzienlijk minder.
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Rienk prins
Selectiespeler
 
Berichten: 356
Geregistreerd op: 18-08-2010 12:59

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor JD » 12-07-2013 08:22

tha boelie schreef:Dit jaar weer met Anjum in de 4e klasse B, veel derby`s maar ook een paar teams waar je niet elke dag tegen speelt, Grootegast en Leovardia(fusie Leeuwarden/Roodgeel). Een echte favoriet voor kampioenschap is er niet lijkt mij.

Anjum
ASC
de Lauwers
Drogeham
Birdaard
Grootegast
Friese Boys
GSVV
Leovardia
Oostergo
Opende
Ropta Boys
VCR
Ternaard

In de beker spelen we tegen WTOC, Kootstertille en VVSV '09 (Ulrum/Zoutkamp)


Schrijf de Grinser Peen maar op voor het kampioenschap! ;) Leuke competitie met 2 echte derby's tegen GSVV en Grootegast
JD
Selectiespeler
 
Berichten: 398
Geregistreerd op: 18-12-2003 19:15

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor ---E--- » 12-07-2013 09:55

Rienk prins schreef:Dat klopt, al heeft Viod wel degelijk een hele sterke ploeg hoor.. Die gaan makkelijk handhaven in de 3e klasse. Ploegen als Rottevalle en WTOC zijn aanzienlijk minder.

Dat geloof ik graag. Ik ken VIOD en 4B namelijk niet zo goed. Mijn mening is voornamelijk gebaseerd op de nacompetitie wedstrijden waar ze er allemaal uit zijn gevlogen. Blijft natuurlijk wel knap van een ploeg als VIOD dat ze maar 1 keer gelijk hebben gespeeld en de rest gewonnen!
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Joeke12 » 12-07-2013 10:54

tha boelie schreef:Dit jaar weer met Anjum in de 4e klasse B, veel derby`s maar ook een paar teams waar je niet elke dag tegen speelt, Grootegast en Leovardia(fusie Leeuwarden/Roodgeel). Een echte favoriet voor kampioenschap is er niet lijkt mij.

Anjum
ASC
de Lauwers
Drogeham
Birdaard
Grootegast
Friese Boys
GSVV
Leovardia
Oostergo
Opende
Ropta Boys
VCR
Ternaard

In de beker spelen we tegen WTOC, Kootstertille en VVSV '09 (Ulrum/Zoutkamp)


Schrijf Ternaard maar op als kampioen! ^^
Joeke12
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 22-02-2013 10:27

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Rienk prins » 12-07-2013 12:22

Haha, die zullen dan een flinke kwaliteit impuls hebben moeten krijgen.

2x van verloren, maar god wat een bout team
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Rienk prins
Selectiespeler
 
Berichten: 356
Geregistreerd op: 18-08-2010 12:59

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Lipton » 12-07-2013 13:37

Lions kan op termijn wel een leuke ploeg worden, die hebben er weer een paar goede spelers bij gekregen.

Overigens is het niveau tot en met de 3e klasse bedroevend als je het mij vraagt ....
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Appie_M » 12-07-2013 14:01

Ben nooit zo'n fan geweest van Lions. Wij speelden een keer tegen Lions 3 en toen stonden er minstens 5 á 6 spelers van Lions 1 in.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Hinkelpikke » 12-07-2013 14:25

Lipton schreef:Overigens is het niveau tot en met de 3e klasse bedroevend als je het mij vraagt ....

Klopt, in de vierde klasse zie je de echte toppers voorbijkomen. ;)
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Lipton » 12-07-2013 15:50

Appie_M schreef:Ben nooit zo'n fan geweest van Lions. Wij speelden een keer tegen Lions 3 en toen stonden er minstens 5 á 6 spelers van Lions 1 in.


Dat gebeurd overal. En als je een beetje van weerstand houd is dat toch alleen maar mooi?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Rienk prins » 13-07-2013 10:44

Lions, dat heeft een me een bril en een bloedneus gekost, wat een sjakies daar.
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Rienk prins
Selectiespeler
 
Berichten: 356
Geregistreerd op: 18-08-2010 12:59

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Appie_M » 13-07-2013 20:50

Lipton schreef:
Dat gebeurd overal. En als je een beetje van weerstand houd is dat toch alleen maar mooi?


Op zich wel, maar wij zijn dan weer geen selectie-elftal. Ik speel gewoon met een bier-elftal in de 5e klasse reserve. Als er dan spelers van een eerste elftal meespelen bij de tegenstander is dat best wel oneerlijk. Ik ben het verder wel met je eens dat het wel leuk is als de tegenstander zelf ook leuk meevoetbalt. Wij speelden vorig jaar bijvoorbeeld tegen Delfstrahuizen en die lui speelden heel leuk mee. We hebben thuis met 7-4 van ze verloren en bij hun met 3-1 gewonnen. Waren hele leuke wedstrijden. Wij werden 3e en zij 2e. Als je dat dan vergelijkt met die ploegen in de 6e klasse, vooral boven Dokkum, daar is het alleen maar lange bal en erachteraan hollen en hopen dat de bal goed valt. Zit totaal geen gedachte achter. Wedstrijden tegen dat soort ploegen zijn vaak ook zo enorm saai.

Rienk prins schreef:Lions, dat heeft een me een bril en een bloedneus gekost, wat een sjakies daar.


Lions staat bekend als dé Aso-club van Leeuwarden. Er doen de nodige verhalen de ronde over cocaïnegebruik in de rust, spelers die op zaterdag vanuit de kroeg meteen doorgaan naar het voetbalveld en even een pilletje slikken om niet halverwege om te vallen, knokpartijen met andere ploegen. Zitten ook heel veel lui van de harde kern van Goutum Noord daarbij, zou dat toeval zijn? 8)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Rienk prins » 14-07-2013 14:21

Haha dat klopt wel.

Mijn vader zat destijds in het 4e van Hallum, moesten tegen Lions 3 of 4.
Komt er een busje helemaal blauw gerookt van binnen en een wiet lucht, niet te harden.

Overigens hangt de "kantine/snuifhol" vol met DKV prullaria en wordt er standaard snoeiharde hardcore gedraaid..
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Rienk prins
Selectiespeler
 
Berichten: 356
Geregistreerd op: 18-08-2010 12:59

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Appie_M » 14-07-2013 21:31

Rienk prins schreef:Haha dat klopt wel.

Mijn vader zat destijds in het 4e van Hallum, moesten tegen Lions 3 of 4.
Komt er een busje helemaal blauw gerookt van binnen en een wiet lucht, niet te harden.

Overigens hangt de "kantine/snuifhol" vol met DKV prullaria en wordt er standaard snoeiharde hardcore gedraaid..


Ja, typisch Lions inderdaad! 8)
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Amateurvoetbal

Berichtdoor Ebiede » 15-07-2013 08:26

Appie_M schreef:
Lions staat bekend als dé Aso-club van Leeuwarden. Er doen de nodige verhalen de ronde over cocaïnegebruik in de rust, spelers die op zaterdag vanuit de kroeg meteen doorgaan naar het voetbalveld en even een pilletje slikken om niet halverwege om te vallen, knokpartijen met andere ploegen. Zitten ook heel veel lui van de harde kern van Goutum Noord daarbij, zou dat toeval zijn? 8)


en toch lees je heel veel mensen die het zo fijn vinden dat de derby terug is. Hierboven is cambuur in al zijn glorie.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron