Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Flying Frisian » 23-06-2013 20:26

Heerlijk, die overwinning van Hoogerland in Kerkrade vanmiddag, beetje genoegdoening voor de pech van de laatste jaren.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Flying Frisian » 25-06-2013 12:57

Welk helder licht bij de Omrop dacht dat Mollema een Fries is, naar mijn weten is hij een Groninger.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Superfries88' » 25-06-2013 13:20

RTV Noord in 2012:

Is Bauke Mollema nu een Groninger of een Fries? Onze jongens van Tour du Nord hebben in Frankrijk een woordelijk robbertje gevochten met Omrop Fryslan-collega Roelof de Vries.

Bauke groeide op in Zuidhorn en leerde hier ook fietsen en zeker hard fietsen. Zijn ouders zijn Fries en onlangs is Mollema in Friesland gaan wonen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Flying Frisian » 25-06-2013 14:06

Superfries88' schreef:RTV Noord in 2012
Ah, claro
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Flying Frisian » 30-06-2013 22:05

Zitten er momenteel Feanfans op Corsica of is er een sc Heerenveen-tenue aan de lokale bevolking gegeven?
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 02-07-2013 13:11

Ik zag inderdaad ook iemand achter een tafelgast bij de avondetappe staan.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Calimero » 09-07-2013 16:57

Smerige actie van Cavendisch, onsportief als de neten.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Currahee » 09-07-2013 17:02

Calimero schreef:Smerige actie van Cavendisch, onsportief als de neten.


Inderdaad wat een mafkees!

Op belgie vonden ze het trouwens de schuld van veelers. Maar volgens mij fietst die gewoon rechtdoor. (Kijk witte lijn waarover hij fietst) het zal wel er mee te maken hebben dat hij voor quickstep fietst
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 09-07-2013 17:19

Currahee schreef:het zal wel er mee te maken hebben dat hij voor quickstep fietst


Dat lijkt mij ook, wel lekker hypocriet trouwens. Bij de herhaling hielden ze het ook gewoon nog vol.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Janstra » 09-07-2013 17:40

Currahee schreef:Op belgie vonden ze het trouwens de schuld van veelers.

Ook op Eurosport vonden ze het absoluut geen fout van Cavendish. Het leek mij ook dat Cavendish naar links gaat hangen terwijl dat niet nodig was. Het is wel zo dat Veelers totaal niet oplet, maar hij maakt geen gekke stuurbeweging of wat dan ook, Cavendish kon er gewoon om heen
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor GMV » 09-07-2013 17:59

Veelers komt toch echt zelf wat naar rechts. Cav gebruikt zijn baanervaring om overeind te blijven op het moment dat ze elkaar raken. Vervolgens valt Veelers omdat hij het niet verwachtte. Absoluut geen fout van Cav.
GMV
Selectiespeler
 
Berichten: 317
Geregistreerd op: 29-10-2006 12:10
Woonplaats: Joure

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 09-07-2013 18:20

Volgens Cavendish zelf (Twitter) is het geen fout van hem (I believe didn't move line), en de jury laat het onbestraft. Zelfs geen deklassering, ik vind dat onbegrijpelijk. Cavendish gaat naar rechts, en komt precies bij Veelers naar links en tikt hem precies op zijn onderarm waardoor Veelers de macht over het stuur verliest en valt. Dat heeft in mijn ogen niks met baanervaring te maken (is geen beuk of wat dan ook), maar gewoon een minne streek terwijl hij zelf vol door kan.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 10-07-2013 10:59

Column van Thijs Zonneveld in het AD:

Mark Cavendish, een tijdbom op twee wielen

Giet een fles testosteron leeg in een grote kom. Doe er in fijne stukjes gehakte dynamiet bij, roer er daarna elke dag een paar eetlepels frustratie doorheen, flambeer het met brandende ambitie en maak het geheel af met een kort lontje.

Ziehier: het recept voor Mark Cavendish, een tijdbom op twee wielen.

Gisteren bombardeerde Cavendish de trein van Argos in de massasprint. Eerst wrong hij zich tussen twee ploeggenoten (Veelers en Kittel), daarna veegde hij Veelers met een bodycheck van de fiets. Dat die het zonder botbreuken overleefde was een wonder.

Het was ver, ver, ver over de grens van het toelaatbare wat Cavendish deed. Hij kwakte van rechts naar links over de weg en reed dwars door Veelers heen, een collega wiens werk erop zat, en van wie Cavendish wist dat hij zou uitsturen. Het was een actie van een sprinter die zag dat hij te laat kwam en uit frustratie en wanhoop zijn achterstand probeerde goed te maken met een ijshockeymanoeuvre.

Na afloop wachtte iedereen bij Argos op verontschuldigingen van Cavendish. Die kwamen niet. Integendeel. Cavendish zei dat hij niet van zijn lijn afweek (Mark, beste jongen, koop een nieuwe bril) en bovendien vond hij het nodig om het opnameapparaat van een journalist te jatten die het had gedurfd een vraag te stellen over Cavendish' aanslag in de laatste hectometers.

Cavendish is, naast de beste sprinter van het afgelopen decennium, een onhandelbaar klein kind dat niet tegen zijn verlies kan. Als hij een keer niet wint, schreeuwt en scheldt hij iedereen verrot - en smijt hij met alles wat hij in zijn handen krijgt.

Hij riskeert alles in de laatste kilometers van de koers. Hij duikt in gaatjes die alleen hij ziet, hij stuurt onderdoor in blinde bochten en hij rijdt renners van de fiets; eerder in deze Tour veegde hij Bauke Mollema ook al van een rotonde. In de Ronde van Zwitserland van drie jaar terug waren zijn collega's zó klaar met zijn kamikazeacties, dat ze twee minuten staakten om de jury ervan te overtuigen dat er moest worden opgetreden tegen het Engelse testosteronbommetje. En o wee als een andere renner een gevaarlijke actie uithaalt waarvan hijzelf het slachtoffer is. De klassementsrenners moeten van hem opzouten uit de voorposten van het peloton in de aanloop naar een sprint en hij bestempelde een legertje jonge sprinters als brokkenpiloten. Vorig jaar riep hij in de Giro dat Roberto Ferrari naar huis moest toen die van links naar rechts zwiepte en daarmee het halve peloton op zijn muil legde.

Daar was ik het destijds mee eens, overigens. Wie lijf en leden van zijn collega's riskeert door bodychecks, kopstoten of zwiepers verdient het niet om in het peloton te rijden. Daarom had de jury van de Tour Cavendish van mij ook naar huis mogen sturen na zijn actie van gisteren.

Cavendish kreeg uiteindelijk geen enkele sanctie. Hij werd niet teruggezet naar de laatste plaats, hij werd niet uit de koers gezet, hij hoefde geen boete te betalen. Het is een schoolvoorbeeld van klassenjustitie. Als Veelers of een onbekende Kazak hetzelfde had gedaan, was de beslissing van de jury heel anders uitgevallen.

Dat Cavendish er zonder straf vanaf kwam, was maar aan één ding te danken: zijn status.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Rienk prins » 10-07-2013 11:58

De laatste zin, dat is het hem nou.

Als een V. Poppel zo'n streek uithaalt wordt hij gediskwalificeerd, maar de grootste sprinter in het huidige peloton wordt gespaard. Van de zotten, een belachelijke actie van Cav en ik hoop dan ook niet dat hij deze tour nog een etappe wint.


Hoewel dat wel jammer zou zijn voor mijn tourploeg :-(
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Rienk prins
Selectiespeler
 
Berichten: 356
Geregistreerd op: 18-08-2010 12:59

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor forca hveen » 10-07-2013 12:25

Het Franse publiek straft Cavendish wel:
Mark Cavendish lijkt het verbruid te hebben bij de Franse wielersupporters. De Britse sprinter van Omega Pharma-QuickStep werd woensdag flink uitgejouwd tijdens de rit tegen de klok.

Ploeggenoot Jérôme Pineau twittert zelfs dat een toeschouwer urine over de Brit zou hebben gegooid. Cavendish is daarmee letterlijk de pispaal van het peloton.

De Fransman Pineau stelt zich verder te schamen voor het Franse publiek.

De Brit, die al een reputatie als heethoofd had, kwam in de vlakke etappe van dinsdag in opspraak nadat het leek alsof hij de Nederlander Tom Veelers in de eindsprint opzettelijk naar de grond had gewerkt.

De Tourorganisatie besloot, ondanks een protest van Argos-Shimano, de Brit echter niet te bestraffen. Zelf telefoneerde Cavendish dinsdagavond met Veelers om te informeren hoe het met hem ging en om zijn kant van het verhaal te doen.

De ploeggenoten van Cavendish kwamen dinsdag ook niet ongeschonden uit de strijd. De Britse kopman liet na afloop van de sprint in de ploegbus duidelijk merken dat hij niet te spreken was over het feit dat zijn hele sprinttrein ver voor de streep was opgerookt. De scheldkanonnade van Cavendish was zelfs buiten de ploegbus goed te horen.


Vond het zelf een lelijke beuk die Cavendish uitdeelde waarbij hij overduidelijk naar links ging om Veelers een beuk te verkopen. Wanneer je kijkt naar de witte lijn blijkt inderdaad wel dat Veelers iets naar rechts ging maar niet op zo'n manier dat Cavendish aan de linkerkant van zijn fiets moest overhangen of dat hij in de weg werd gereden door Veelers. Gelukkig voor Veelers kreeg hij niet het halve peloton over zich heen maar wist iedereen die achter hem fietste hem goed te ontwijken voor zover ik zag.
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Superfean4 » 12-07-2013 16:40

wie had dat gedacht vandaag. etappe's om van te smullen.
Hopen dat het in de bergen nog spannender wordt.
JALALALALALALA .......SCHEISSE 04
Avatar gebruiker
Superfean4
Basisspeler
 
Berichten: 912
Geregistreerd op: 29-03-2011 16:39
Woonplaats: Langs de Luts

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Lipton » 12-07-2013 16:51

Z'n actie van Cavendish kan echt niet, je brengt het leven van die renner in gevaar. En niet alleen van hem, maar ook die van anderen. Het is eigenlijk een wonder dat Tom er zo "goed" van afkwam want ze reden ca. 60 km per uur.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor heerenveenown » 12-07-2013 16:58

Prachtige Etappe vandaag, wielrennen op het hoogste niveau!
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Hinkelpikke » 12-07-2013 18:11

Zondag al een prachtige bergetappe gezien, maar de rit van vandaag was toch wel het meest spectaculair. Fantastisch om te zien. En wat zijn Mollema en Ten Dam attent zeg, complimenten.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Flying Frisian » 12-07-2013 18:19

Lipton schreef:Z'n actie van Cavendish kan echt niet, je brengt het leven van die renner in gevaar. En niet alleen van hem, maar ook die van anderen. Het is eigenlijk een wonder dat Tom er zo "goed" van afkwam want ze reden ca. 60 km per uur.
Die actie tekent de mens Cavendish, een en al frustratie omdat hij andermaal in een rechtstreeks duel met Kittel tekort komt. Ik ben benieuwd wat de Tourdirectie had gedaan als de rollen omgedraaid waren en Veelers Cav tegen de grond beukte.

Mooie reactie van Mollema trouwens op de vraag of ze niet op Valverde hadden moeten wachten.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Janstra » 12-07-2013 18:32

Wachten op Valverde zou onlogisch zijn omdat ze ook vol aan het koersen waren. Kittel zat in de groep erachter, als ze dan zouden wachten zou die groep ook een stuk dichterbij komen, al zou het Belkin weinig uitmaken. Mollema en Ten Dam waren erg scherp door mee te springen met Saxo, ook erg mooi dat het ook nog lukte. Ik was gewend geraakt dat de Nederlanders tegenwoordig dan ent de slag misten, maar dit jaar zijn ze erg goed bezig. Ik vind dit jaar sowieso een mooie tour en dan krijgen we nog een aantal mooie bergetappes.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Flying Frisian » 12-07-2013 21:21

Janstra schreef:Wachten op Valverde zou onlogisch zijn omdat ze ook vol aan het koersen waren. Kittel zat in de groep erachter, als ze dan zouden wachten zou die groep ook een stuk dichterbij komen, al zou het Belkin weinig uitmaken. Mollema en Ten Dam waren erg scherp door mee te springen met Saxo, ook erg mooi dat het ook nog lukte. Ik was gewend geraakt dat de Nederlanders tegenwoordig dan ent de slag misten, maar dit jaar zijn ze erg goed bezig. Ik vind dit jaar sowieso een mooie tour en dan krijgen we nog een aantal mooie bergetappes.
Ik doelde meer op de zeurderige vraag van de NOS-verslaggever of het niet onsportief was, waarop Bauke reageerde dat Valverde de afgelopen jaren op zijn minst onsportief bezig geweest is.

Aangezien ik me nog altijd bedonderd voel en ik nog enigsinds terughoudend ben, zie ik om Ducrot te parafraseren ´een menselijkere norm´ in de huidige Tour.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Rienk prins » 13-07-2013 10:46

Gisteren met open mond voor de TV gestaan, wat een etappe!
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Rienk prins
Selectiespeler
 
Berichten: 356
Geregistreerd op: 18-08-2010 12:59

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Surhuisterveen » 14-07-2013 17:28

Mooi dat Mollema uiteindelijk toch zijn 2e stek behoud ten koste van Contador.
Froome vandaag weergaloos. Als hij de Tour gewoon uitfietst dan wordt hij de winnaar.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor mathysjorritsma » 14-07-2013 18:51

Een paar kilometer voor de finish spurtte Froome opeens weg, ik kon mijn ogen niet geloven. Tijdens de klim op de Mont Ventoux even wegrijden alsof het vlak terrein is.. :shock:
Inderdaad, die Froome gaat de tour gewoon winnen, maar knap hoe Mollema ook vandaag weer standhield tegen Contador. Het gat met hem is nog 11 seconden in het klassement.
mathysjorritsma
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 02-04-2011 20:42

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Appie_M » 14-07-2013 21:40

Zo, knappe prestatie van Laurens ten Dam. Ook knap van Bauke Mollema dat hij niet opgaf ondanks dat ie het moeilijk had. Die Froome gaat deze tour inderdaad op zijn sloffen winnen, als je op het laatst nog zo overtuigend weg kan fietsen van die Quintana dan ben je gewoon de onbetwiste nummer 1.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Flying Frisian » 14-07-2013 21:51

Het is toch schrijnend om te zien dat Andy Schleck eigenlijk een hele matige coureur is wanneer hij geen greep neemt uit de snoeppot. Vandaag hebben mijn twijfels omtrent Froome alleen maar doen toenemen, al hoop ik dat hij echt een natuurtalent is en in een paar jaar enorme stappen heeft gemaakt.

Over leegrijden gesproken http://www.sporza.be/cm/sporza/videozon ... ntana_dood
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Boffy » 15-07-2013 08:28

Flying Frisian schreef:Vandaag hebben mijn twijfels omtrent Froome alleen maar doen toenemen, al hoop ik dat hij echt een natuurtalent is en in een paar jaar enorme stappen heeft gemaakt.


Die versnelling op de Ventoux, die sloeg echt nergens op. Ook het feit dat hij in de tijdrit bijna harder reed dan Martin en dat hij nergens in de Tour nog echt een zwakke dag gehad heeft, ondanks hele grote inspanningen. Bijna net zo snel als Armstrong een berg op raggen. Het neigt mij allemaal veel teveel naar `het oude wielrennen´.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Appie_M » 15-07-2013 10:51

Denk je dat hij doping heeft gebruikt? Die versnelling op het laatst leek wel heel erg overdone. Ik wil verder niks zeggen, maar het zou mij niet zo gek veel verbazen als ook Froome wordt betrapt. Anders moet hij wel bijna buitenaards goed zijn.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Wielrennen (Giro, Tour, Vuelta en al het andere)

Berichtdoor Hinkelpikke » 15-07-2013 10:55

Misschien naïef van mij, maar ik geloof hem. Tuurlijk roept het vraagtekens op, maar hij pretendeert schoon te zijn. Na alles wat er gebeurd is lijkt het me niet dat je daarover kan liegen. Maar goed, de toekomst zal het leren. Vooralsnog geniet ik van zijn prestaties.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten