Jan de Jonge

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Surhuisterveen » 06-11-2012 13:29

Mooi oprotten dan. Vind die gast helemaal niks.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Otsje P » 06-11-2012 13:39

Surhuisterveen schreef:Mooi oprotten dan. Vind die gast helemaal niks.


Ontzettend functionele bijdrage hoor, lekker respectvol ook.

Een man die zowel als speler en als trainer (jeugd, assistent, hoofdtrainer, hoofd opleidingen) jarenlang alles uit de kast haalt voor de club kan volgens bij wel een beetje anders bejegend worden.

Zola schreef:Jan de Jonge wordt niet als plezierig ervaren door zijn mede trainers. Ook de manier van communiceren tov andere medewerkers ed is verruit onplezierig en meer als horkerig. Men noemde Verbeek een hork qua communicatie, Jan de Jonge wint dit op punten. Veel geschreeuw en weinig wol.


En hoe kom jij hierbij? Ik zeg niet dat het niet zo is, maar iedereen kan zoiets wel roepen natuurlijk.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Johnny de Jong » 06-11-2012 14:44

Otsje P schreef:
Surhuisterveen schreef:Mooi oprotten dan. Vind die gast helemaal niks.


Ontzettend functionele bijdrage hoor, lekker respectvol ook.

Een man die zowel als speler en als trainer (jeugd, assistent, hoofdtrainer, hoofd opleidingen) jarenlang alles uit de kast haalt voor de club kan volgens bij wel een beetje anders bejegend worden.


Zelfs al was hij niet jaren speler of trainer geweest, dan hoeft hij nog steeds niet zo bejegend te worden. Ik word er zo ontzettend moe van dat iedereen altijd maar moet 'oprotten' of 'z'n bek houden'.
Johnny de Jong
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 23-05-2003 17:55
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Surhuisterveen » 06-11-2012 15:02

Oke, had misschien andere woorden moeten gebruiken. Laat ik het er op houden dat JdJ niet mijn sympathie geniet.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 06-11-2012 18:08

Ik ken hem verder niet zo goed, er staan mij van hem een paar dingen bij: In tranen bij het afscheid van hem jaren geleden, toen NN een klein doekje had gemaakt voor hem en hem toezong. Was in het jaar dat NN in vak 10 stond.

Daar recht tegenover staat de norse manier van communiceren bij een forumavond en nog een paar keren dat ik hem gesproken heb. Hij voelde zich ver verheven boven supporters en liet dat duidelijk merken. Wil zogenaamd wel 'de discussie aangaan', maar in die discussie stelt hij zich totaal niet redelijk op en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Maar over zijn werk als hoofd opleidingen kan ik niet oordelen. Ik mag wel hopen dat hij die hautaine houding tegenover zijn collega's niet heeft.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Marça » 06-11-2012 20:43

De manier hoe hij zijn nek uitstak toen Heerenveen in de problemen zat vond ik klasse. Dat zijn harde stijl niet gepruimd werd door de toenmalige selectie was erg teleurstellend. Maar dat was een strijd die hij op voorhand al verloren had. Ik ben blij dat hij desondanks bij de club betrokken is gebleven.

De laatste jaren heb ik hem vooral gezien als coach van de jeugd/beloften. Voor die leeftijdsgroep vind ik zijn manier van coachen zeer geschikt. Juist in die leeftijdscategorie lopen er genoeg spelers rond die denken dat ze het al helemaal gemaakt hebben. De Jonge zorgt er wel voor dat die spelers weer met beide benen op de grond komen. En als ze dat niet doen, dan haken ze op een andere manier wel af. (Quenten Martinus bijv.)

Net als bij Verbeek (de vergelijking wordt in mijn ogen terecht gemaakt) houdt hij van no-nonsense. Dat werkt bij jonge en minder getalenteerde spelers, maar bij vedetten (zoals Dingsdag, Popov, Sibon, etc.) werkt dit juist tegendraads. Ik hoop voor hem dat hij in het rechterrijtje weer een mooie club kan vinden om te starten als hoofdcoach.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Wizard » 07-11-2012 08:56

Persoonlijk vind ik hem een leuke gast met een prachtig karakter. Echter, door zijn houding kan hij botsen met gevestigde spelers (want wat heeft JdJ nu gepresteerd?). Wanneer hij zich wat realistischer en meer open opstelt richting gevestigde spelers, zou hij prima een rechterrij club kunnen trainen. Vooralsnog denk ik dat hij op dit moment 't best op z'n plaats is, namelijk bij de jeugd.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Superfries88' » 07-11-2012 10:45

Jan de Jonge is gewoon een clubman, absoluut. Niet voor niets heeft hij hier in verschillende fases werkzaamheden verricht: speler, interim-trainer, assistent-trainer, jeugdtrainer en hoofd opleidingen. In deze rol vind ik hem ook heel geschikt, dus wat mij betreft tekent hij een nieuw contract. Maar uiteindelijk draait het toch om zijn gevoel. Het was zijn ambitie om als hoofdtrainer te slagen en waarom zou je die hoop opgeven na een paar mindere fases? Er zijn wel meer trainers die een lange aanloop nodig hebben gehad om uiteindelijk de stap te maken, zoals Ronald Koeman. Het is vooral belangrijk dat je nadenkt over waarom het elders fout is gegaan en of je in staat bent dat recht te zetten. Als je dat gevoel hebt, moet je die sportieve ambitie niet laten varen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Surhuisterveen » 07-11-2012 12:14

Clubman?
Voor mij ben je geen clubman als je wilt samenwerken met Cambuur.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor 1983 » 07-11-2012 12:32

Tsja, wat is precies een clubman? en wanneer ben je een echte clubman? Als je ergens lang speelt/werkt, ben je dan automatisch een clubman? of komt daar meer bij kijken? Wat mij betreft toch wel dat laatste, gevoel hebben bij een club echt ervan houden, dat mis ik bij de Jonge toch wel. Foppe, Riemer, in minder mate Gert-JAn, daar merk je de liefde voor de club duidelijk aan af. Maar dat kan ook met De Jonge's uitstraling te maken hebben. Dat hij hier lang werkt kan ook komen door het feit dat hij nou niet echt gewild is en dat de aanbiedingen hem om de oren zijn gevlogen de laatste jaren, dus of hij hier nou al zo lang zit vanwege liefde voor de club is maar de vraag. Maar nogmaals het kan ook met zijn voorkomen te maken hebben, ik heb hem wel eens gesproken en toen kwam ie erg onsympathiek over. Het lijkt me ook geen fijne vent om mee samen te werken, stuk chagrijn. Hij zal zijn kwaliteiten hebben en van waarde zijn geweest voor de club, maar de figuur zal ik niet missen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor xander » 28-11-2012 21:36

Gisteren kwam Hansma even bij ons staan lullen en het ook even gehad over Jan de Jonge, hij had al snel spijt van zijn uitspraak in de media. Mede door de ontwikkelingen bij de Graafschap had hij dat geroepen maar zoals het nu lijkt blijft hij toch verbonden aan sc Heerenveen.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4909
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Otsje P » 29-11-2012 08:49

xander schreef: maar zoals het nu lijkt blijft hij toch verbonden aan sc Heerenveen.


Dat zou een goede zaak zijn. Zijn werk bij de beloften moet zich uiteraard nog uitbetalen bij het 1e. Maar ik ga er van uit dat er weer 1 of 2 man door gaan stromen. Slagveer? Otigba?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Ebiede » 30-11-2012 21:52

xander schreef: Mede door de ontwikkelingen bij de Graafschap had hij dat geroepen maar zoals het nu lijkt blijft hij toch verbonden aan sc Heerenveen.


De Jonge speculeert dus op geruchten en is niet zo clubman als hij zich voordoet. Ik schrok ook van het verhaal dat vd Bergh schreef in VI. Iets in vertrouwen vertellen en de volgende dag is de hele club op de hoogte. Dat is niet een vaderfiguur die een jeugdopleiding nodig heeft.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Riverside » 30-11-2012 22:29

Doelde van den Bergh hiermee op Jan de Jonge? Ik dacht uit het interview te halen dat dit iemand anders was geweest.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Ebiede » 30-11-2012 22:55

Gearard schreef:Doelde van den Bergh hiermee op Jan de Jonge? Ik dacht uit het interview te halen dat dit iemand anders was geweest.



Hoofd opleiding destijds, zat bij Heerenveen-Zwolle op de bank. Dat kan maar een zijn.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Otsje P » 11-04-2013 15:03

Zowel de Jonge als Janssen hebben hun contracten met 2 jaar verlengt. Hier ben ik erg blij mee. Deze heren zijn nu al een aantal jaren verantwoordelijk voor de oudste lichtingen van de jeugd, en de afgelopen jaren hebben we daar de vruchten van geplukt. Nu kun je natuurlijk niet alle credits aan hun geven, maar ze zijn beslist medeverantwoordelijk voor het feit dat Gouweleeuw, Narsingh en Pele van Anholt de laatste jaren definitief doorgebroken zijn. Met Ziyech, Slagveer, Otigba, Streutker, Aktaou en misschien zelfs Heerkes, staat ook de volgende lichting te trappelen. Natuurlijk kunnen deze heren niet allemaal tegelijk ingepast worden, waardoor enkelen hun doorbraak hier de komende tijd nog niet gaan maken.(sommigen misschien zelfs nooit) Maar al deze heren zullen op eredivisie niveau gaan spelen, daar ben ik van overtuigd.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 11-04-2013 15:23

Goede zaak inderdaad, al zijn ze nog in gesprek over (eventuele) verlenging van het contract van hoofd opleidingen voor de Jonge.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Arjen » 21-06-2013 08:42

Hoop dat Jan de Jonge ook nog een boekje open doet over de interne situatie bij Heerenveen als hij getekend heeft bij Heracles...

Nu valt ook de jeugdopleiding volledig uit elkaar Foppe weg en ook Jan de Jonge. Er blijft niets over van onze club zo.
Laatst bijgewerkt door Arjen op 21-06-2013 09:41, in het totaal 2 keer bewerkt
Avatar gebruiker
Arjen
Superster
 
Berichten: 2035
Geregistreerd op: 03-12-2002 19:15
Woonplaats: Sneek

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Otsje P » 21-06-2013 09:19

Arjen schreef:Hoop dat Jan de Jonge ook nog een boekje open doet over de interne situatie bij Heerenveen als het getekend heeft bij Heracles...

Nu valt ook de jeugdopleiding volledig uit elkaar Foppe weg en ook Jan de Jonge. Er blijft niets over van onze club zo.


Doe je hier een gokje? Of heb je informatie die wij niet hebben?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Frisian Viking » 21-06-2013 09:22

Na even googlen kom ik uit op een website over Heracles waar iemand die aardig ingevoerd lijkt te zijn weet te melden dat De Jonge bovenaan het lijstje staat bij Heracles.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor BK2007 » 21-06-2013 11:58

Ik zou het erg jammer vinden als hij weg zou gaan. Hij boekt toch erg leuke resultaten met de beloften.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor UnitedPompebleden » 21-06-2013 15:03

Ik hoop voor Heerenveen dat Jan de Jonge bij de SCH blijft. Ik zie hem toch als een echte 'Heerenveenman' ( clubman ).
Voor hem persoonlijk zou ik het wel een prachtige uitdaging vinden.
UnitedPompebleden
Bankzitter
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 10-11-2012 16:06

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor JJK » 21-06-2013 19:24

En het is officieel http://www.heracles.nl/nieuws?newsId=7706 :

Jan de Jonge nieuwe trainer Heracles Almelo - 21-06-2013
Heracles Almelo heeft in Jan de Jonge een nieuwe hoofdtrainer vastgelegd. De 50 jarige oefenmeester (Emmen, 8 mei 1963) signeert in het Polman Stadion een verbintenis voor twee seizoenen. Jan de Jonge was als speler actief voor Germanicus, FC Groningen, SC Heerenveen en Emmen. Als hoofdtrainer was De Jonge actief voor Emmen en De Graafschap. Bij SC Heerenveen was hij assistent-trainer en interim-hoofdtrainer. De laatste jaren was De Jonge Hoofd Opleidingen in Friesland.

Voorzitter Jan Smit en directeur Nico-Jan Hoogma zullen de nieuwe trainer maandag presenteren in een persconferentie.]


Jammer dat hij Heerenveen verlaat, maar een kans om hoofdtrainer te worden in de eredivisie laat je natuurlijk niet liggen.
JJK
Nieuw talent
 
Berichten: 96
Geregistreerd op: 09-06-2013 21:25
Woonplaats: Groningen

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Beetle » 21-06-2013 19:30

En gelukkig is dit wel een elegante wijze waarop hij de club verlaat.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Hielke » 21-06-2013 19:32

Dit is wél een gevoelig verlies voor onze club. Topkerel, het (club)hart op de juiste plaats, heel belangrijk geweest voor onze jeugdopleiding. Aan de andere kant is deze mooie stap hem gegund. Hij verdient revanche voor de periode waarin hij zijn nek uitstak voor onze club, en die eraf ging. Jan bedankt en tot ziens!
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor heerenveenown » 21-06-2013 19:32

Helaas. We hadden hem mooi kunnen gebruiken hier.
Toch gun ik hem deze stap van harte! Jan, heel veel succes bij Heracles. Een mooie club!

Wie vinden jullie geschikte opvolgers van de jeugdopleiding?
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor dirk3 » 21-06-2013 19:32

Ik zie win win. Hansma kapt als TD, maar mag blijven als hoofd opleidingen. Geen afkoopsom en hij een baan die wellicht beter bij hem past.
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Hielke » 21-06-2013 19:36

Daar heb je gelijk in, dirk3. Hiermee is een fluwelen aftocht voor Hansma gecreëerd. Als medeclubman lijkt hij mij een capabele opvolger van Jan de Jonge.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor dirk3 » 21-06-2013 19:44

Hielke schreef:Daar heb je gelijk in, dirk3. Hiermee is een fluwelen aftocht voor Hansma gecreëerd. Als medeclubman lijkt hij mij een capabele opvolger van Jan de Jonge.


Uiteraard na een uitgebreid mea culpa
dirk3
Wereldspeler
 
Berichten: 1289
Geregistreerd op: 30-08-2012 21:10

Re: Jan de Jonge

Berichtdoor Lipton » 21-06-2013 19:47

Hielke schreef:Dit is wél een gevoelig verlies voor onze club. Topkerel, het (club)hart op de juiste plaats, heel belangrijk geweest voor onze jeugdopleiding. Aan de andere kant is deze mooie stap hem gegund. Hij verdient revanche voor de periode waarin hij zijn nek uitstak voor onze club, en die eraf ging. Jan bedankt en tot ziens!


Wat heeft hij volgens jou zo goed gedaan dan? Want ik ben iets kritischer. Hij heeft ca. 15 spelers uit het buitenland gehaald waarvan geen 1 het 1e elftal heeft weten te breiken. Zonde voor de overige talenten en van de centen.
Ik heb het idee dat er nog veel meer in de opleiding zit dan momenteel het geval is.

Als trainer van de beloftes was het ook niet altijd alles, veel counter voetbal en matig samenspel. Afgelopen seizoen was het natuurlijk prima, maar wel met een abnormale goede selectie voor een beloften elftal.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron