Seizoensbeoordelingen 2012/2013

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor vincentdelbos » 16-05-2013 22:35

Ik dacht, laat ik eens een dergelijk topic openen. Doel: jouw visie geven op het functioneren van de basisspelers van dit seizoen, jouw aanbeveling blijven of laten gaan. Ik zal de aftrap doen:

Nordfeldt: 7,5 - Kende een goed seizoen, spelhervattingen zijn verbeterd, maakt wel een slippertje zo nu en dan. (Blijven)

van Anholt: 7,5 - Eén van de weinige verdedigers die terug kan kijken op een geslaagd seizoen. Durft en is fel (Blijven)
Zomer: 5 - Duidelijk op zijn retour. Speelt zo nu en dan best aardig, maar maakt ook regelmatig (cruciale) fouten (Vertrek)
Gouweleeuw: 6,5 - Erg wisselvallig seizoen, heeft zich wel hersteld, maar wel eens te nonchalant, wel voldoende (Vertrek)
Raitala: 4,5 - Voldoet niet aan de verwachtingen, misschien ook door het systeem, maar heeft niet kunnen overtuigen (Vertrek)
Kruiswijk: 7 - Heeft een heel aardig seizoen gekend, één van de verassingen voor mij persoonlijk (Blijven)
Kum: 6 - Heeft zijn nuttige wedstijden gespeeld, maar ook zeer matige. Deelt vaak in de malaise. (Back up)
Zuiverloon: 4 - Heeft in geen enkel opzicht een positieve indruk gemaakt, waarom ik een 4 geef, weet ik ook niet (Vertrek)

Kums: 6,5 - Beetje zelfde als Gouweleeuw; begon erg matig, heeft zich wel hersteld, maar niet als vorig seizoen (blijven)
Maracek: 5 - Te voorzichtig, gemiddelde voetballer, maar niet van toegevoegde waarde voor ons (Vertrek)
De Roon: 7 - Over het algemeen een goed seizoen, heeft zich goed ontwikkeld en is zelfs zo nu en dan bepalend (Blijven)
van den Berg: 6,2 - Erg moeilijk, bracht pit, soms wat te stevig, maar zakt nu wel weer wat weg (Twijfel)
Djuricic: 8 - Natuurlijk prachtige speler, erg belangrijk, sterk seizoen, maar ook iemand die wel snel meegaat in de malaise en soms functioneler mag spelen. (Vertrek)

de Ridder 5,5 - Liet enkele keer leuke dingen zien, maar over het algemeen te matig (Vertrek)
van la Parra 5,5 - Zelfde als de Ridder, voetbalt niet functioneel, te vaak matige voorzetting (Back up)
Pappa 5 - Heeft zich niet echt bewezen, maar heeft ook niet echt kans gehad in het elftal te groeien (twijfel)
El Ghanassy: 7 - Proberen over te nemen, doelgericht, technisch, gaat soms wat te ver door, wel erg belangrijk geweest (Blijven).
Finnbogason: 7,5 - Veel goals, maar mist wel fysieke kracht en voetballende vermogen, voor een mooi bedrag laten gaan (Vertrek).

Dan zou dit voor komend seizoen het elftal zijn wat overblijft:

------------------Nordfeldt--------------------
van Anholt - Otigba - Kruiswijk - Aankoop1
----------Kums ---------- de Roon------------
-------------------Aankoop2-------------------
--El Ghanassy---Aankoop3------Aankoop4

Verdedigend misschien nog wel iemand halen, ik vind Otigba en Kruiswijk achterin wel gedurfd, een nieuwe linksback is wel een must. Aankoop2 wordt erg belangrijk, dit is vaak ook een spelbepalende factor. Voor Aankoop3 zou ik voor een fysiek sterke spits gaan die ook een bal kan vasthouden, om ook de spelers er omheen meer kans te geven.
Aankoop4 zal gewoon een goede buitenspeler moeten zijn. Ik zit te denken aan Ziyech, maar ik weet niet of hij (net als Otigba) klaar is voor het grote werk.

Otigba en Ziyech (en waar mogelijk andere talenten) zou ik wel echt geen betrekken bij het eerste. Maar om ze gelijk in de basis op te nemen lijkt me met de kwetsbaarheid van nu een groot risico.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Hinkelpikke » 16-05-2013 23:09

Nordfeldt: 7 - Uitstekend solide seizoen, daar kunnen we kort over zijn.

Van Anholt: 7.5 - Voor mij persoonlijk dé verrassing. Nagenoeg elke wedstrijd een dikke voldoende gescoord.
Gouweleeuw: 5.5 - Misplaatst vedettegedrag, soms veel te nonchalant, zonde van zo'n goede voetballer. Veel succes bij AZ.
Zomer: 4 - Wint geen duel, heeft ons erg veel punten gekost, op zijn retour, etc. etc. etc.
Raitala: 4.5 - Heeft hij Messi ooit eens uit de wedstrijd gespeeld?
Kum: 5.5 - Redelijke backup. De keren dat hij speelde was het niet onaardig.
Kruiswijk: 6 - Boven verwachting gepresteerd.
Zuiverloon: 4 - Project Zuiverloon deel 2 jammerlijk mislukt. Helaas, maar met Pele hebben we een prima rechtsback.

Kums: 5.5 - Pover, soms vedettetrekjes, niet opvallend. Vorig jaar hobbelde hij mooi mee met het succes, nu deelt hij in de malaise.
Van den Berg: 6.5 - Met zijn inbreng is er meer gif in het team gekomen. Wint duels, zweept het team op, en laat bij vlagen aardig voetbal zien.
De Roon: 6.5 - Harde werker, prima instelling, blijft 90 minuten gaan. Zeer nuttig.
Marecek: 5.5 - Onopvallende kracht. 12 in een dozijn-voetballer. Van dergelijke spelers hebben we al genoeg, bovendien zijn De Roon, Kums en Van den Berg alle drie beter.

Finnbogason: 7.5 - Hulde voor deze man. In zo'n matig voetballend team zoveel doelpunten maken. Voetballend valt er nog wat te verbeteren, maar zijn doelpuntenproductie was prima.
Djuricic: 7.5 - Een van de beste spelers die ik hier heb zien voetballen. Technisch zo begaafd, we gaan hem ontzettend missen.
Van La Parra: 4.5 - Veel rennen, veel kappen en draaien, weinig rendement. Soms leuk, vaak niet.
De Ridder: 5 - Van tevoren was ik al sceptisch over deze aankoop, en die verwachting is helemaal waargemaakt. Paar leuke wedstrijdjes gespeeld, maar niet meer dan dat.
El Ghanassy: 6.5 - Bracht de nodige creativiteit in de ploeg, bovendien is zijn rendement ook niet verkeerd. Prima keuze om hem te huren, hoop hem zeker nog een seizoen hier te zien.
Pappa: 5.5 - Project mislukt wil ik nog niet zeggen, omdat hij het nog niet echt op 10 heeft kunnen laten zien. Maar de keren dat hij speelde oogde hij kwetsbaar, nonchalant en had hij een lage handelingssnelheid. Inzicht en een goede traptechniek heeft hij wel.

Verder hebben nog een aantal jeugdspelers de kans gehad, waarvan Otigba en Ziyech mij konden bekoren. Tannane en Valpoort daarentegen totaal niet. Slagveer en Uth te weinig gezien om te beoordelen.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor paparazzi » 17-05-2013 00:02

Nordfeldt: 7,5 - Dubbele aanwinst!

Van Anholt: 8 - Prima! En gaat nog veel beter worden. Is nog jong.
Gouweleeuw: 7.5 - Prima voetballer. Karakter minder.
Zomer: 5 - Is er niet beter op geworden. Achteruitloop voetballer!
Raitala: 4 - Brengt veel te weinig. Voor mij de miskoop van het seizoen!
Kum: 6,5 - Niet onaardig maar heeft nog tijd nodig om te groeien.
Kruiswijk: 7 - Netjes.
Zuiverloon: 4 - Volledig mislukt.

Kums: 5,5 - Kan beter! Had zijn jaar op de een of andere manier gewoon niet.
Van den Berg: 6.5 - Goeie instelling. Maar wel TE emotioneel! Dat gaat voor nog meer problemen zorgen.
De Roon: 6.5 - Harde werker, prima instelling, blijft 90 minuten gaan. Zeer nuttig.
Marecek: 5.5 - Is mij tegengevallen. Te weinig karakter! Heeft wel techniek.

Finnbogason: 7.5 - Meevoetballend drama. Scorend vermogen uitstekend. Zonder hem hadden we zeker nacompetitie gespeeld!
Djuricic: 8 - Hier kom je voor naar het stadion! Maar bij Benfica kan hij niet zoveel doorpingelen als hier. Daar zal hij toch echt oog voor z`n medespelers moeten hebben.
Van La Parra: 5 - Voert zijn actie`s te lang door. Enige dreiging gaat er soms vanuit maar daar heb je `t ook mee gezegd.
De Ridder: 6 - Konden zijn ervaring goed gebruiken! Jammer genoeg te weinig van kunnen zien.
El Ghanassy: 8 - Goeie voetballer! Proberen te halen!
Pappa: 6 - Heb hem te weinig aan `t werk gezien om hem goed te kunnen beoordelen. Wat ik heb gezien vond ik niet naar. Vrees echter dat ie net wat body tekort komt.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Neymar » 17-05-2013 07:40

Nordfeldt: 8 - Heeft i.m.o. heel wat punten voor ons gewonnen.

Van Anholt:7,5 - Heeft zich goed ontwikkeld, speelde goed.
Gouweleeuw: 6,5 - Speelde oké maar mag van mij wel weg.
Zomer: 2 - Afschuwelijk.
Raitala: 5 - Leuk geprobeerd maar niet goed genoeg voor ons.
Kum: 6 - Niet heel slecht maar sprong er ook niet echt uit.
Kruiswijk: 7 - Speelde veel goede wedstrijden.
Zuiverloon: 4 - Heeft niet echt veel gespeeld, had beter niet kunnen komen.

Kums: 6 - Af en toe acceptabel, vaak onder niveau. Lang niet de Kums van vorig jaar.
Van den Berg: 6 - Bracht wel pit en strijd, maar daar blijft het ook bij.
De Roon: 7 - Heeft me in veel wedstrijden wel positief verrast, loopt heel veel.
Marecek: 4 - Te braaf, anonieme voetballer.

Finnbogason: 8 - Het cijfer is puur op z'n doelpuntenproductie gebaseerd. Heel knap, voetballend heeft hij nog een lange weg te gaan.
Djuricic: 8,5 - Onze beste speler dit seizoen, had ook z'n mindere wedstrijden maar het talent straalt er vanaf.
Van La Parra: 4 - Van la Parra kan twee dingen. Vijf scharen, bal verzliezen OF toch erlangs komen en een afschuwelijke voorzet afgeven. Maar heeft wel het mooiste doelpunt van het seizoen gemaakt (oké dan maar een 4,5).
De Ridder: 5,5 - Had het hem zo gegund, jammer van z'n blessure.
El Ghanassy: 7,5 - Speelde goed, maar ik weet zeker dat hij nog zoveel beter kan. Zeker aantrekken!
Pappa: 6 - Erg jammer dat het er niet uit komt. Wel spannend en exotisch, hoop dat hij het volgend seizoen kan bewijzen.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Appie_M » 17-05-2013 08:17

Nordfeldt: 7,5 - Uitstekende keeper voor ons niveau. Betrouwbaar, solide en pakt punten voor de ploeg. Uitstekend seizoen gespeeld!

Van Anholt: 7 - Definitief doorgebroken dit seizoen, altijd fel bovenop de tegenstander, wint ondanks zijn geringe lengte veel kopduels en kan zelf ook goed voetballen. Heeft alle eigenschappen die een goede back moet hebben.
Gouweleeuw: 5,5 - Voetballend gezien een van de betere verdedigers in de eredivisie, maar laat verdedigend helaas nog wel eens eens steekje vallen. Begint ook misplaatste vedettetrekjes te krijgen. Maar lekker voor 1 á 2 miljoen aan de kazen verkopen.
Zomer: 5 - Goede verdedigende kopper, daar houd het mee op. Loopt veel te veel achteruit en is duidelijk op zn retour. Indien mogelijk verkopen en dan Otigba ervoor in de plaats.
Raitala: 4 - Kon mij niet overtuigen. Flets, onzeker en laat zich veel te vaak de kaas van het brood afsnoepen.
Kum: 5,5 - Speelde best redelijk als ie mee mocht doen. Helaas door blessures niet heel veel kunnen spelen.
Kruiswijk: 7 - Vorig seizoen om deze tijd had ie van mij mogen vertrekken. Heeft dit seizoen echter het ongelijk van mij en al zijn criticasters bewezen. Wat mij betreft de nieuwe linksback voor volgend seizoen, met Aktou daarachter.
Zuiverloon: 3 - De geboorte van zijn kind was het enige hoogtepunt voor hem dit seizoen

Kums: 5 - Speelde vorig seizoen goed, maar dit seizoen veel minder. Duidelijk niet de spelmaker die we nodig hebben.
Van den Berg: 6 - Speelt met veel gif in zijn spel, maar soms wat te veel. Goede speler als hij zijn koppie erbij houdt.
De Roon: 7 - Gehaald als nieuw talent, maar nu al onmisbaar in de basis. Speelt alsof ie hier al jaren in de basis staat.
Marecek: 5 - Onzichtbaar en brengt te weinig. Er spelen jongens in de beloften die beter zijn dan hem, dus bedanken voor bewezen diensten en terug laten gaan naar Anderlecht

Finnbogason: 7 - Scoort veel en heeft ons vaak gered dit seizoen. Iemand die in een team als dit 24 keer weet te scoren is een goede spits. Desondanks laten gaan bij een goed bod.
Djuricic: 8 - Ongrijpbaar, laat soms geweldige dingen zien. Zelfs als ie zijn dag niet heeft trekt hij alsnog wel 2 man naar zich toe, waardoor er voor anderen meer ruimte komt. We gaan hem volgend seizoen hééééél erg missen.
Van La Parra: 4,5 - Een momentenvoetballer. Speelt soms best leuk, maar veel te vaak niet. Kan leuk meekomen in een goed draaiend team als vorig seizoen, maar heeft dit seizoen op een paar momenten na niet laten zien dit niveau aan te kunnen.
De Ridder: 5 - Liet soms leuke dingen zien, maar heeft duidelijk drastisch ingeboet aan kwaliteit.
El Ghanassy: 7 - Erg leuke speler, technisch begaafd en heeft een goed inzicht. Proberen om definitief vast te leggen.
Pappa: 5 - Kon ondanks een paar leuke acties niet overtuigen. Ik weet niet of dat nou aan hemzelf lag, of aan het feit dat ie eigenlijk nooit een echte kans heeft gekregen. Volgend seizoen maar een herkansing geven met meer speelminuten.

Daarnaast vond ik Ziyech goed spelen in de wedstrijden dat hij meedoet. Wat mij betreft rijp voor een basisplek volgend seizoen. Ook Otigba komt eraan.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor fuotbalgek » 17-05-2013 08:43

Nordfeldt: 7 - Goede reflex, geweldige reddingen, toenemende uitstraling maar onzeker bij hoge ballen.

Van Anholt: 6,5 - heeft zich goed ontwikkeld maar is nog erg wisselvallig. Contract verlengen en rustig door laten ontwikkelen.
Gouweleeuw: 5 - Goede voetballer, matige verdediger. Vaak te ver van de man en te weinig mentaliteit om ooit een echte slachter te worden achterin.
Zomer: 4 - Altijd die handjes ... traag, niet wendbaar, verdedigend kwetsbaar, voorspelbare opbouw, straalt weinig uit.
Raitala: 3 - Zie mijn post in zijn topic. Afschrijven en opnieuw zoeken.
Kum: 6 - Mag je niet veel meer van verwachten, naar behoren. Pech met blessures. Zal nooit meer dan een 6 worden denk ik.
Kruiswijk: 7 - Transfervrij mogen vertrekken, je terug vechten en meer waardering krijgen dan andere verdedigers. Dát is mentaliteit. Goed seizoen, nu wat geld inleveren en verlengen.
Zuiverloon: 3,5 - Heeft van Anholt in zijn ontwikkeling geremd door te veel minuten van hem af te snoepen tot hij definitief door de mand viel.

Kums: 4,5 - Voor zijn kwaliteiten erg slecht seizoen. Verstopt zich te veel, kan het team niet bij de hand nemen.
Van den Berg: 6 - Mentaliteit heeft hij, agressie brengt hij. Voetballend echter beperkt, en fysiek onbeholpen.
De Roon: 7 - Ontwikkelt zich goed, enige man die van deze middenvelder volgend jaar de leiding kan gaan nemen op het veld.
Marecek: 5 - Handig voor de breedte, maakt het team niet beter. Uitzwaaien en verder zoeken

Finnbogason: 7 - Topscorer. Daarmee houdt het ook op bij hem. Scoren kan hij.
Djuricic: 9 - In dit team, in zo'n seizoen, nog zo uitblinken. Geweldige dingen van hem gezien. Zijn vertrek doet pijn in het hart, blijft weinig te genieten over ..
Van La Parra: 5,5 - Tactisch beperkt, technisch wisselvallig. Wel altijd er voor gaan, waardoor er altijd dreiging is. Snelheid blijft een wapen, Talan even aan zijn voorzet laten slijpen.
De Ridder: 4 - Niet fit, waarschijnlijk nooit geweest dit seizoen.
El Ghanassy: 6,5 - Goede zet in de winterstop, maar is niet meer dan 2 mil waard in mijn ogen. Onder dat bedrag aantrekken, ontegenzeggelijk kwaliteiten.
Pappa: 4,5 - Ziet zichzelf als gearriveerd uit zijn onvrede die hij laatst uitte, maar moet nog stappen maken om het in het Europese voetbal te maken. Handelingssnelheid, tactiek, effectiviteit .. het moet allemaal veel beter. Fysiek zeer teleurstellend, zal nooit op snelheid ergens langs gaan.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor geert23 » 17-05-2013 10:44

Nordfeldt: 7,5 - Heeft een fantastisch seizoen achter de rug, een van de betere keepers van de eredivisie. Af en toe wel een blunder, weet hij die zwakte weg te poetsen kan hij nog heel ver komen.

Van Anholt: 7 - Wat een speler! Wat heb ik genoten van hem, kwam als een jonkie bij de selectie maar vocht voor wat hij waard was en nu gewoon een vaste basisplek. Zoveel body maar ook snelheid, zet zijn man makkelijk van de bal af. Kan nog wel wat meer opkomen.
Gouweleeuw: 6 - Gewoon een prima verdediger, maar het probleem ligt hem bij zichzelf. Oogt niet gemotiveerd en heeft zich dit seizoen niet ontwikkeld. Eigenlijk staat hij al 1,5 jaar stil in zijn ontwikkeling.
Zomer: 5 - Matig seizoen achter de rug, lijkt het niet meer helemaal bij te kunnen houden. Mist spelinzicht en slimheid. Kan misschien wel goed koppen maar kopt meestal op de keeper.
Raitala: 4,5 - Had vorig jaar Messi in zijn zak maar liet zich toch volledig uitlopen door buitenspelers van het niveau RKC.
Kum: 5,5 - Begon fel, goed maar zakte al snel weer af. Toch denk ik dat hij een vaste waarde in het team kan worden.
Kruiswijk: 6,5 - Heeft me erg verrast, heeft zich van niemand wat aangetrokken en is gewoon zijn ding gaan doen. Terrecht dat van Basten hem speelminuten geeft.

ALGEMEEN VERDEDIGING: Veel geinvesteerd in de verdediging dit seizoen maar tevergeefs, aankopen als Kum, Raitala en Zuiverloon hebben dit seizoen weinig gebracht en de verdedigers die al aanwezig waren konden ook niet imponeren. Verrasingen waren voor mij Kruiswijk en van Aanholt.

Kums: 5,5 - Tsjah, vorig jaar een van de beter maar sinds we met drie controlerende middenvelders spelen is hij totaal ontzichtbaar en loopt er een beetje als janjoppes bij.
Van den Berg: 6 - Leuke speler maar ook niet meer dan dat, staat er eigenlijk alleen in grote wedstrijden.
De Roon: 6,5 - Goede speler, speelt echt met passie. Volgend jaar basis.
Marecek: 5 - Een voetballer, meer kan ik niet zeggen. Gewoon een allround speler, voegt niets toe.

Finnbogason: 7 - Heeft 24 keer gescoord wat knap is, maar speelt verder erg matig.
Djuricic: 7,5 - Heeft toch wel de drive die het team ondersteund maar heeft vaak op een verkeerd moment balverlies.
Van La Parra: 5,5 - Kan een goede wedstrijd spelen, maar 2 wedstrijden in het jaar is te weinig.
El Ghanassy: 7 - Fantastische speler, gelijk contracteren als het mogelijk is.
geert23
Selectiespeler
 
Berichten: 423
Geregistreerd op: 17-06-2006 08:55

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Feanfan 1 » 17-05-2013 17:15

Nordfeldt: 7,5 - Voor Heerenveen een hele goede keeper. Vaak de uitblinker, soms laat hij ook een houdbare bal doorgaan

Van Anholt: 8 - Aan inzet geen gebrek en werd alsmaar beter. Hij moet alleen 90 minuten lang 100% geblesseerd geconcentreerd blijven.

Gouweleeuw: 6 - Zeer wisselvallig

Zomer: 4 - Het is net van alles niks

Raitala: 3 - Wat een dramaspeler, zelfs de basisdingen kan hij niet

Kum: 5 - Oogt zelfverzekerd, maar het is een brok van onrust. In ieder geval niet iemand die zijn poot terugtrekt

Kums: 6 - Dit seizoen niet gezien. Normaal bij hem een goed teken. Zeer wisselvallig en van Basten weet ook niet wat hij er mee aan moet

Van den Berg: 6,5 - Goed begin, maar zakte ver terug. Pakte ook weer een paar onnodige kaarten

De Roon: 8 - Heeft zich na een aantal maanden aangepast aan het hogere niveau en een terechte basisplaats afgedwongen.
De longen van een paard en een goede mentaliteit. Voor mij de verrassing van het seizoen

Marecek: 5 - Hij kan van alles een beetje

Finnbogason: 8,5 - Als je in zo'n slecht (draaiend) team zoveel goals maakt verdien je alleen maar complimenten. Een spits wordt afgerekend op goals, de rest is voor mij minder belangrijk. Met Assaidi en Narsingh zou ook boven de 30 goals uitkomen

Djuricic: 7 - Hij kan goed voetballen, maar hij wil te vaak alles alleen doen. De wedstrijden dat hij topclubwaardig is, is op één hand te tellen

Van La Parra: 2 - Van de 10 wedstrijden speelt hij 1 goed en 1 redelijk. Hij voegt totaal niks toe, behalve ergernis bij supporters, maar ook medespelers. Hij kiest altijd de moeilijke oplossing

El Ghanassy: 7 - Weet niet wat ik van hem moet vinden. Speelde zeker niet slecht, maar hij heeft iets over zich dat me totaal niet aanstaat. De 12-15 wedstrijden die ik gezien heb leveren toch een ruime voldoende op
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Duo Maxwell » 17-05-2013 18:04

Nordfeldt - 7,5 prima constant seizoen.

Van Anholt - 7,0 de Anita van Heerenveen, bijterje.

Gouweleeuw - 5,0 wisselvallig seizoen.

Zomer - 3,0 heel matig seizoen.

Raitala - 5,0 heeft paar aardige wedstrijdjes gespeeld.

Van den Berg - 6,5 begon veelbelovend.

Kums - 5,5 wisselvallig seizoen.

De Roon - 7,0 samen met Van Anholt de verrassing van het seizoen.

El-Ghanassy - 7,0 blijkt een toegevoegde waarde te zijn.

Finnbogason - 7,5 scoort makkelijk, meevoetballend kan hij nog veel leren.

Djuricic - 7,0 wisselvallig, maar bij momenten briljant.

Wissels:

Van la Parra - 2,0 los van enkele hoogstandjes belachelijk slechte voetballer.

Kruiswijk - 6,5 meest constante verdediger.

Kum - 6,0 niet slecht ook niet heel goed.

Marecek - 5,0 verdedigend ok, aanvallend matig, voegt niet veel toe.

Pappa 5,5 verkeerd gebruikt.
Duo Maxwell
Basisspeler
 
Berichten: 512
Geregistreerd op: 18-05-2008 20:19

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Arnoud » 17-05-2013 18:48

12 in een dozijn-voetballer
. Ik zie deze uitdrukking nu voor de tweede keer langs komen. Een dozijn is 12. De uitdrukking is dan ook: 13 in een dozijn !
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor abegoal » 17-05-2013 19:56

Hij bedoelde: is een 12 in een elftal speler!
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Hinkelpikke » 17-05-2013 20:45

Arnoud schreef:Ik zie deze uitdrukking nu voor de tweede keer langs komen. Een dozijn is 12. De uitdrukking is dan ook: 13 in een dozijn !

Dat is inderdaad een vergissing, haha! Keurig opgemerkt. ;)
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor zweed1 » 17-05-2013 20:48

Nordfeldt: 7 - Uitstekend solide seizoen, daar kunnen we kort over zijn.

Van Anholt: 6.5 - Verdienstelijk maar moet nog veel leren, met name kort op de man zitten en verdedigend koppen.
Gouweleeuw: 5.0 - Misplaatst vedettegedrag, soms veel te nonchalant, zonde van zo'n goede voetballer. Veel succes bij AZ.
Zomer: 4 - Wint geen duel, heeft ons erg veel punten gekost, op zijn retour, etc. etc. etc.
Raitala: 4.5 - Onbegrijpelijk dat deze speler voor 8 ton is gehaald. Zit eigen jeugd in de weg.
Kum: 5.5 - Redelijke backup. Veel geblesseerd geweest nuttige invaller om achter de hand te hebben.
Kruiswijk: 6 - Net voldoende, te weinig rendement voor een speler met zo'n hoog salaris.
Zuiverloon: 2 - Onbegrijpelijk dat hij gehuurd is, heeft niets laten zien moet vrezen voor einde loopbaan.

Kums: 5.0 - Heeft een zeer matig seizoen gehad, speelde vorig jaar veel beter.
Van den Berg: 6.5 - Met zijn inbreng is er meer gif in het team gekomen. Wint duels, zweept het team op, en laat bij vlagen aardig voetbal zien.
De Roon: 7.0 - Harde werker, prima instelling, blijft 90 minuten gaan. Zeer nuttig.
Marecek: 5.0 - Onopvallende kracht. 12 in een dozijn-voetballer. Van dergelijke spelers hebben we al genoeg, bovendien zijn De Roon, Kums en Van den Berg alle drie beter.

Finnbogason: 8 - Hulde voor deze man. In zo'n matig voetballend team zoveel doelpunten maken. Voetballend valt er nog wat te verbeteren, maar zijn doelpuntenproductie was prima.
Djuricic: 7 - Een van de beste spelers die ik hier heb zien voetballen. Technisch zo begaafd, we gaan hem ontzettend missen. Nadeel is zijn beperkte rendement, teveel dribbelen en vastlopen soms.
Van La Parra: 4.0 - Veel rennen, veel kappen en draaien, weinig rendement. Reageert ook nog eens onprofessioneel richting publiek. Mist overzicht en goede voorzet.
De Ridder: 4 - Overbodige speler, heeft bijna niets laten zien. Mislukte paniekaankoop.
El Ghanassy: 7.0 - Bracht de nodige creativiteit in de ploeg, bovendien is zijn rendement ook niet verkeerd. Prima keuze om hem te huren, hoop hem zeker nog een seizoen hier te zien.
Pappa: 5.5 - Project mislukt wil ik nog niet zeggen, omdat hij het nog niet echt op 10 heeft kunnen laten zien. Maar de keren dat hij speelde oogde hij kwetsbaar, nonchalant en had hij een lage handelingssnelheid. Inzicht en een goede traptechniek heeft hij wel.

Verder hebben nog een aantal jeugdspelers de kans gehad, waarvan Otigba en Ziyech mij konden bekoren. Tannane en Valpoort daarentegen totaal niet. Slagveer en Uth te weinig gezien om te beoordelen.
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Lardy » 19-05-2013 19:07

Nordfeldt | 7,5 | Uitstekende keeper voor Heerenveen, goed seizoen achter de rug.
___________________________________________________________________________________________________________
Zuiverloon | 5 | Dramatisch seizoen, nauwelijks gespeeld en de keren dat hij dat deed was hij de minste op het veld.
Van Anholt | 7,5 | Voor het eerste in z'n carrière een vol seizoen gespeeld, erg goed. Nog niet constant, maar dat kan je net verwachten van zo'n jong ventje.
Gouweleeuw | 6,5 | Sterke wedstrijden waarin hij erg gemotiveerd was afgewisseld met dramatische wedstrijden waarin het leek alsof hij er geen zin in had.
Zomer | 6 | Niet zo slecht als sommigen beweren, maar je ziet dat het gewoon niet meer kan. Loopt veel achteruit, niet snel, en maakt het veld erg lang. Over en uit.
Kruiswijk | 7 | Beste verdediger van het seizoen, speelde sterk en erg constant.
Kum | 6 | Leuk als stand-in, maar absoluut geen basismateriaal. Leuk om erbij te hebben.
Raitala | 6,5 | Deze jongen speelde af en toe prima en soms dramatisch. Zit wel potentie in, hij speelde erg sterk de laatste 2 wedstrijden tegen Utrecht bijvoorbeeld.
___________________________________________________________________________________________________________
De Roon | 6,5 | In de topwedstrijden deed hij het aardig goed, vooral omdat wij de bal dan niet hadden. Ik vind het geen basismateriaal, komt voetballend te kort.
Marecek | 6,5 | Speler met veel potentie, is sterk, kan goed voetballen maar mist nog wat gif in zich. Ik vind het een nummer 6 en daar kan hij voor Heerenveen nog veel betekenen.
Kums | 6,5 | Beetje anoniem seizoen, wil hogerop en dat gun ik hem zeker. Of hij dat gaat redden betwijfel ik.
Van Den Berg | 6 | Ik vind het niks, maar hij is wel nuttig geweest in die reeks wedstrijden die wij wonnen, maar het sjokt als een oude veteraan over het veld en voetballend is het ondermaats.
Tannane | 6 | Prachtige, sierlijke speler met potentie, jammer dat hij dit seizoen vaak geblesseerd is geweest. Maar hij heeft toch nog 12 wedstrijden meegedaan, heel blijven en volgend jaar vlammen.
___________________________________________________________________________________________________________
Van La Parra | 5,5 | Voetballend komt hij tekort, en heeft het gewoon matig gedaan.
De Ridder | 6 | Lang geblesseerd natuurlijk, maar de keren dat hij mee deed vond ik het wel wat hebben, als hij er was gebeurde er altijd wel wat.
Finnbogason | 7,5 | Goalgetter pur sang, voetballend matig maar scoort makkelijk.
Djuricic | 8 | Rendement niet erg hoog, maar als hij speelt is het vaak spektakel, prachtige speler die we erg gaan missen.
El Ghanassy | 7,5 | Goede speler en is erg belangrijk geweest voor Heerenveen, hopelijk kunnen we hem behouden.
Pappa | 6 | Zesje voor de moeite, kan zeer goed voetballen maar weinig vertrouwen van de trainer gekregen. Hij kan dit jaar voorbereiding meedraaien en dan gaan we het zien volgend jaar.
___________________________________________________________________________________________________________
Van Basten | 6 | Is een goed uithangbord voor de club in deze roerige periodes intern. Helaas heeft hij er geen lijn in gekregen, geen vastigheden ingebouwd en zijn spelers niet beter geworden. Volgend jaar nog even aanzien maar anders lekker z'n contract laten uitdienen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Riverside » 19-05-2013 20:04

Nordfeldt: 8 - Voor ons een hele goede keeper. Heeft het in zich om een stap hoger te maken, maar ik hoop dat hij hier nog 1 of 2 jaar blijft. Uitstekend seizoen gedraaid.

Van Anholt: 7 - Het seizoen begonnen als middenvelder, maar op de rechtsback-positie één van de verrassingen van dit seizoen. Laatste weken wat minder op dreef, maar over het algemeen een ruime voldoende.
Gouweleeuw: 6 - Kan veel beter. Heeft een turbulent seizoen gekend; basisplaats, transferissues. Toch net een voldoende, heeft toch ook redelijk wat goede wedstrijden gespeeld.
Zomer: 4 - Onze slechtste centrale verdediger, niet sterk in de duels en aanvoerder-onwaardig. Op retour, proberen te slijten.
Raitala: 5 - Een paar goede wedstrijden gespeeld, maar net zoveel wedstrijden gespeeld waarin hij totaal de weg kwijt was. Voor de rest hobbelt hij wat mee en mist overtuiging. Kan prima vervangen worden.
Kum: 5.5 - Gehaald als wisselspeler, en voldoet aan die verwachtingen. Goede back-up, al zouden Streutker en Otigba zijn plaats ook prima in kunnen nemen.
Kruiswijk: 7 - Prima seizoen, heeft zich goed hersteld na wat mindere seizoenen. Als hij deze lijn vast weet te houden, dan kan hij ook volgend seizoen van waarde zijn.
Zuiverloon: 3 - Hoge verwachtingen, in Engeland en Spanje gespeeld en zou zich zonder problemen in de basis moeten spelen. Grootste tegenvaller van het seizoen.

Kums: 5.5 - Matig seizoen, kan veel beter. Teleurstellend dat hij het elftal niet op sleeptouw heeft kunnen nemen, zoiets had je toch wel van hem mogen verwachten.
Van den Berg: 6 - Voldoende voor zijn inbreng na de winterstop, zeker in de wedstrijden tegen de betere teams. Komt voetballend wel tekort op subtop-niveau. Prima jongen om erbij te hebben, maar volgend seizoen liever een voetballer op zijn plek.
De Roon: 7 - Verrassend goed gespeeld, maar net als bij Van den Berg, vooral nuttig in de wedstrijden tegen de top-5. Voetballend houdt het niet over. Wel nuttig, harde werker.
Marecek: 5 - Ik weet nog steeds niet goed wat hij kan. Waarschijnlijk van alles een beetje, daar schuilt dan ook het probleem. Een beetje het Raitala-verhaal, te weinig overtuiging.

Finnbogason: 7 - Voor zijn doelpuntenproductie verdient hij een 9, maar voetballend is het niet meer dan een 5. Is belangrijk geweest met zijn doelpunten, maar de laatste weken weinig waard.
Djuricic: 8 - Zonder twijfel onze beste voetballer, wanneer hij ontbreekt zie je dat meteen aan ons spel.
Van La Parra: 4.5 - Geen rendement, drijft acties te ver door. Doet zijn best, maar het kwam er dit seizoen totaal niet uit.
De Ridder: 5 - Overbodige aankoop, maar in de wedstrijden dat hij speelde deed hij aardig mee. Toch had zijn positie ook prima door een beloftenspeler kunnen worden ingevuld.
El Ghanassy: 7.0 - Goede zet geweest om hem te huren. Heeft even wat tijd nodig gehad, maar daarna heeft hij zijn waarde zeker laten zien. Proberen te houden, maar zal wel concessies tov zijn salaris moeten doen.
Pappa: 5 - Goede traptechniek, ziet het spelletje. Voor de rest mist hij duelkracht, is verrassend traag, en zwak in de omschakeling. Hier had je veel meer van mogen verwachten.

Van Basten: 6 - Presenteert de club goed naar de buitenwereld toe. Een keer uit zijn slof geschoten na Molde-thuis, maar heeft daarna er het beste van proberen te maken met het aanwezige spelersmateriaal. Minpunten vind ik dat hij er weinig lijn in heeft gekregen en te vaak vasthield aan falende spelers zoals Zomer en Van la Parra.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Voorstopper » 20-05-2013 13:57

Inderdaad, schandalig. Ik ben ook geen fan van van La Parra maar een 3 heeft hij toch zeker verdiend dit jaar.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Lardy » 20-05-2013 15:18

Bubbe schreef:(Lardy, hoe kun je in godsnaam zoveel hoge cijfers geven, na zo'n strontseizoen?)


Ligt eraan wat je verwacht. Ik zie hier 2, 3 en 4 langskomen, naar mijn idee slaat dat nergens op. Als ik iemand goed vind geef ik em een 7 of 8. Vind ik iemand gemiddeld spelen, dat wil zeggen de ene keer goed de andere keer wat minder, dan geef ik een 6 of 6,5. En een 5 als ik iemand gewoon niet goed genoeg vind. Heel simpel eigenlijk. En volgens mij heb ik niet erg hoge cijfers gegeven.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor FeanFanForLife » 20-05-2013 16:33

Nordfeldt | 7,5 |Prima keeper voor Heerenveen, mag nog wel wat meer heersen in het doelgebied. Hopelijk blijft hij nog 1-2 jaar.

Zuiverloon | 4 | Kwam terug, en wat hij speelde was gewoon niet goed.
Van Anholt | 7 | Echt een bijtertje, maar helaas niet 90 minuten lang. Lekker laten doorontwikkelen en dan komt het goed.
Gouweleeuw | 6,5 | Goede en slechte wedstrijden werden heel hard afgewisseld. Akkefietje met AZ was niet zo slim. Als hij blijft prima, gaat hij weg: ook prima.
Zomer | 5 | Traag, werkt teveel met z'n handen. Beste is eraf.
Kruiswijk | 6,5 |Doet z'n werk.
Kum | 6 |Prima in tijden van nood.
Raitala | 5 | Een echte verdediger zie ik niet in hem, dit seizoen was niet best.

De Roon | 6,5 | Kan een soort Svec worden, potentie is er zeker. Je weet pas wat hij doet, als hij niet meedoet.
Marecek | 6 | Wat hij speelde, vond ik meestal degelijk.
Kums | 6,5 | Weinig gezien, niet z'n beste seizoen.
Van Den Berg | 6 | Vechtlust heeft hij wel, maar wat veel onnodige, domme overtredingen maakt hij zeg.. Moet slimmer worden en zich wat leren in te houden.
Tannane | 6 | Prima voor nu, jammer van de blessures. Vasthouden voor de toekomst.

Van La Parra | 5,5 | Te egoïstisch en te weinig rendement.
De Ridder | 6 | Lang geblesseerd, verder weinig over te zeggen.
Finnbogason | 7,5 |Goaltjesdief nummer 1, voetballend is er nog meer uit te halen.
Djuricic | 7,5 | Prachtige voetballer, soms met té lange acties, maar wát een speler. Gaan we missen.
El Ghanassy | 6| Ja, maar een 6. Wat een egoïst is dat zeg, eerst zeuren dat je de bal niet krijgt en dan zelf alles daarna verprutsen. Daar hou ik niet van.
Pappa | 5 | Zit vast meer in, maar nu nog te weinig gezien. (te weinig kansen gekregen ook)

Van Basten | 6 | Tja, het is het allemaal nét niet.
FeanFanForLife
Wereldspeler
 
Berichten: 1204
Geregistreerd op: 02-02-2005 17:41
Woonplaats: Fryslân

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Fryskeboy22 » 20-05-2013 18:38

Nordfeldt: [ 8 ] we hebben met hem echt een topkeeper in huis, heeft ons vaak gered en ik heb het erg te doen met hem dat we een bagger verdediging voor hem hebben staan.

Van Anholt: [ 7 ] felle jongen die over het algemeen elke wedstrijd een dikke voldoende scoort, niks mis mee

Gouweleeuw: [ 7 ] samen met Pele onze enigste 2 echt goeie verdedigers, opbouwend sterk en speelde vaak goed, ook wel eens minder.

Kruiswijk: [ 6 ] niet een hele goede verdediger maar deed wel altijd zijn best.

Raitala: [ 6 ], niet altijd even gelukkig gespeeld, maar je ziet wel dat hij het in zich heeft om een goeie linksback te worden als hij meer vertrouwen krijgt.

Van den Bergh: [ 6,5 ] levert altijd veel strijd en passie en voetbalt goed mee, maar hij moet echt werken aan minder kaarten pakken.

De Roon: [ 7 ], heeft mij verrast, ik baalde dat Sc Heerenveen hem haalde want ik zag het totaal niet in hem zitten maar hij heeft het tegendeel waar gemaakt, nuttige speler.

Marco Pappa: [ 6 ], heel weinig gespeeld, maar heeft in zijn invalbeurten laten zien dat hij de wedstrijd kan laten kantelen en aanvallend goed te spelen, alleen Roda uit was een drama

Finnbogason: [ 9 ] wat is deze jongen toch belangrijk voor ons met al zijn doelpunten, moet je nagaan waar we hadden gestaan als hij niet bij ons speelde. wou eigenlijk een 8 geven maar heb er 9 van gemaakt puur alleen als bedankje dat hij zo belangrijk is.

DJURICIC [ 9 ] zelfde als Finny, erg belangrijk voor ons geweest, altijd genoten van hem!~

El-Ghanassy: [ 6,5] laat zien dat hij geweldig kan voetballen maar hij moet het egoistische van zich af gooien en gewoon ballen voorzetten i.p.v. 20,000 truckjes uit te halen.

Nu de onvoldoendes:
Marco Van Basten [ 5 ]: heb me erg gestoord aan hem met zijn late en vaak ook vreemde wissels en heeft te vaak hand boven het hoofd gehouden van de zwakste schakels i.p.v. Pappa of de jeugd de kans te geven

Ramon Zomer: [ 3 ], hopeloze verdediger, heeft ons heelveel punten gekost.

Chris Kum: [ 5 ], vaak geblesseerd, maar wanneer hij speelde vond ik hem niet denderend.

Van la Parra: [ 4 ], weinig goeds gedaan dit seizoen, veel ballen verprutst en voorzetten de tribunes in gejaagd. mag van mij snel vertrekken.

Marecek: [ 5 ], vaak wel redelijk maar hij is veel te lief en bovendien en beroerde schot.

Kums [ 5 ]: geen schim meer van wat hij eerst was.

Zuiverloon, De Ridder [ 3 ] beiden weinig betekend voor de club.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Heerenveen rules » 20-05-2013 19:11

Nordfeldt | 7,0 | Een ruime voldoende. Begon heel sterk maar pakte de laatste serie weinig punten voor ons. Heeft uitstraling en is een goede lijnkeeper
Zuiverloon | 2 | Dramatisch. Geen enkele wilskracht om er iets van te maken. Totale kansloze huur.
Van Anholt | 7 | Heeft zich prima ontwikkeld, maar is toch meer een middenvelder omdat hij niet meedogenloos genoeg is en nog wel eens verkeerd staat en een slaapmoment heeft (Arena, Utrecht thuis)
Gouweleeuw | 5| Verdedigend ruim onvoldoende, aan de bal ruim voldoende. Heeft nul uitstraling.
Zomer | 4 | Passé, weg ermee!
Kruiswijk | 7 |De beste verdediger van het seizoen! Hard werkend, stevig in de duels en niet meer de grijze muis.
Kum | 6 |Weinig opvallend. Niet goed, niet slecht.
Raitala | 4 | Positioneel slecht, verdedigend heel matig. Aan de bal wel voldoende. Acht ton voor zo'n beperkte speler is ongelooflijk.

De Roon | 7 | Toch wel de motor op het middenveld, hard werkend en veel meters makend. Kijk graag naar zulke spelers. Aan de bal moet het nog beter, maar hij is nog jong.
Marecek | 5 | Hoezo kleurloos!
Kums | 5 | Zie Marecek!
Van Den Berg | 6 | Leuk als ontregelaar, maar heeft een trage handelingssnelheid en is erg langzaam. Wel een goede mentaliteit.

Van La Parra | 5,5 | Als hij speelt dan gaat er toch altijd wel dreiging van hem uit, maar hij wil teveel
Finnbogason | 7 |Als je zoveel scoort is het knap, maar verder vind ik hem ontzettend matig. Het is een pure afmaker. Mede door hem kun je moeilijk heel aanvallend spelen want hij raakt 8 van de 10 ballen kwijt.
Djuricic | 7,5 | Met afstand de beste speler van de selectie. Ik kan van zo'n speler genieten al is hij dit seizoen te weinig beslissend geweest.
El Ghanassy | 7| Heeft leuke wedstrijden gespeeld. Durft een man te passeren en heeft een actie.
Pappa | 4 | Totale miskoop, kan niet mee met het niveau. Te licht en tactisch geen idee.

Van Basten | 6,5 | Ik ben enthousiast over de persoon van Basten. Hij is rustig, nuchter en betrokken. Als coach heeft hij de laatste tijd minder indruk gemaakt met aparte keuzes. 4-4-2 kiezen, bepaalde, falende spelers laten staan en weinig fanatisme en vastigheden in het elftal. Achtste worden met dit matige, passieloze materiaal is gewoon keurig.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Blizzard » 21-05-2013 21:07

Nordfeldt: 7,5 - Heerenveen zal niet zijn plafond zijn. Prima keeper. Heeft punten gepakt voor ons dit seizoen. Af en toe natuurlijk ook een slippertje maar de eindbalans valt zeker positief uit.
Van Anholt: 7 - Van nature geen rechtsback maar hij is wel het beste alternatief gebleken op die positie. Mag daar wat mij betreft blijven staan. Kan zich goed in een mannetje vastbijten en is wendbaar. Moet werken aan het opkomen, voorzet en verre inworp. Eigenschappen die bij een moderne vleugelverdediger horen.
Gouweleeuw: 6 - Op zich een prima speler maar ik had niet de indruk dat hij er altijd volledig voor ging. Heeft op zich wel de kwaliteiten voor een Nederlandse topclub maar dan moet hij wel wat aan zijn mentaliteit doen.
Zomer: 4,5 - Is een zwakke schakel gebleken. Altijd dat achteruit lopen. Natuurlijk ook enkele goede wedstrijden gespeeld maar over een heel seizoen was het onvoldoende.
Raitala: 5 - Heeft de verwachtingen nog niet waar kunnen maken. Blijkt het vooral moeilijk te hebben tegen een echte directe tegenstander. Verder wel een speler met een goede actieradius. Afwachten of hij in zijn tweede seizoen datgeen kan brengen wat er van hem verwacht wordt. Anders wordt het de zoveelste mislukte linksback.
Kum: 6 - Breuer 2.0
Kruiswijk: 7 - Heeft voor mij boven verwachting gepresteerd. Gewoon een degelijke verdediger met redelijk wat ervaring voor in de subtop. Verder niet iemand die iets extra's brengt maar kan ook niet iedereen doen.
Zuiverloon: 3 - Van iemand die Primera División en Premier League ervaring heeft verwacht je dat hij moeiteloos meedraait op dit niveau. Blijkt echter zelfs minder te presteren dan in zijn eerdere periode. Heel vreemd, zeker gezien zijn leeftijd zou hij nu richting zijn top moeten komen.
Kums: 5 - Al met al toch een flinke terugval tov vorig seizoen. Toen was hij mi één van de beste en belangrijkste spelers. Dit seizoen minder aanwezig en hij zakt veel vaker door de ondergrens.
Van den Berg: 6 - Goede start en wel iemand ontzettend die zijn best doet en waarschijnlijk goed in de groep ligt maar toch wel erg weinig handelingssnelheid en af en toe vreemde streken op het veld. Of hij een blijvertje in de basis is blijft voor mij afwachten. In ieder geval wel een prima speler om erbij te hebben.
De Roon: 7 - Na een moeizame start steeds nadrukkelijker aanwezig geweest. Uiteindelijk toch een goed debuutseizoen in de Eredivisie. Met name aan de bal moet het trouwens een stuk beter. Lijkt me wel een speler die veel in zichzelf investeert dus misschien kan hij ooit nog wel een stap maken.
Marecek: 6 - Op zich best een redelijke speler maar voegde niet al teveel toe. Dat kan trouwens ook aan de bezetting van het middenveld gelegen hebben met veel van dezelfde types. Geen nr 10 en ook geen nr 6 maar juist een ondersteunende allrounder die tussen die twee rollen in zit.
Finnbogason: 8 - Scoort ontzettend veel in een moeizaam draaiend team. Koele afmaker. Voetballend moet het uiteraard beter maar ik ben zeer tevreden over zijn prestaties.
Djuricic: 8 - Speler waar de genialiteit af en toe vanaf spat. Zal volgend seizoen bij Benfica met veel betere spelers om zich heen zeker stappen gaan maken. Ik vind zijn rendement qua goals/assist wel wat aan de lage kant voor iemand met zijn kwaliteiten en de vrije rol waarin hij mag voetballen.
Van La Parra: 5 - Alles of niet speler (meestal niets). Heeft denk ik veel behoefte aan individuele training (voorzet, videobeelden etc). Ik geloof wel dat hij de subtop aan moet kunnen maar dan moet er eerst nog wel wat gebeuren.
De Ridder: 4,5 - Voegde niets toe.
El Ghanassy: 7.5 - Je hoort vaak dat winteraankopen niets toevoegen maar deze speler deed dat zeker wel. Heeft uiteindelijk veel waarde gehad voor ons in de tweede seizoenshelft. Ik zou hem er graag bij hebben voor volgend seizoen.
Pappa: 4,5 - Onvoldoende gebracht. Wel een hele sierlijke voetballer en ik geloof dat je als trainer dit soort spelers ook een beetje een goed gevoel moet geven en niet aan hun lot over moet laten. Hopelijk redt hij het bij Heerenveen.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor AllardP » 21-05-2013 22:00

Leuk, cijfertjes! Komt er ook een algemeen klassement?

Nordfeldt: 7,5. Zeer talentvolle keeper, maar helaas ook een paar kostbare blundertjes. Kan nog veel beter dan hij nu al is.

Van Anholt: 7. Ook vooral omdat ik hem sympathiek vind. Qua inzet een tien, maar je ziet wel dat hij van nature geen verdediger is. Kan vast nog bijleren.
Gouweleeuw: 5,5. In de wedstrijden dat hij het kon opbrengen een absolute meerwaarde, maar liep over het algemeen veel te veel voor zichzelf te voetballen. Koning balverlies op gevaarlijke plekken.
Zomer: 5. Zou de aanvoerder moeten zijn, maar kan er maar niet voor zorgen dat de linies kort op elkaar spelen. Is vaak te laat en raakt (ondanks zijn ervaring) af en toe in paniek.
Raitala: 5. Speler die al jaren werd gevolgd en dan zo door het ijs zakken. Heel pijnlijk. Heb wel het idee dat hij veel beter kan, maar je kunt niet oneindig vertrouwen blijven geven.
Kum: 6. Had ik meer van verwacht gezien zijn prestaties bij Den Haag. Voetballend niet goed genoeg voor de backpositie en als centrale verdediger onrustig en matig in de kopduels.
Kruiswijk: 6,5. Misbruikt als linksback, maar toch een voldoende, omdat hij ten minste zijn taken uitvoert.
Zuiverloon: 3. Een klasse minder dan in zijn eerste periode. Je zou toch denken dat hij had bijgeleerd in het buitenland! Onbegrijpelijk zwak; welke club wil hem nou nog?

Kums: 5,5. Stuk minder dan vorig jaar en het werd gaandeweg het seizoen ook niet beter. Wederom een kandidaat voor de mental coach.
Van den Berg: 6,5. Eigenlijk te traag en te weinig wendbaar, maar ten minste iemand die energie in de wedstrijd steekt. Loopt zich helemaal kapot als de linies te ver uit elkaar spelen en is dan kwetsbaar.
De Roon: 7,5. Ook een echte aanjager, maar dan met minder domme kaarten en meer loopvermogen dan Van den Berg. Pas zijn eerste seizoen eredivisie, dus daar gaan we nog lol aan beleven.
Marecek: 5. Wat een kleurloze voetballer is dit! Heeft een mooie trap, maar scoort vrijwel nooit; dat zegt genoeg over de instelling waarmee hij op het veld staat. Niets meer dan opvulling, dus doe maar terug naar Brussel.

Finnbogason: 7,5. Moet je nagaan hoe veel goals hij had gemaakt in een functionerend team... Heeft natuurlijk zijn minder sterke kanten, maar zijn Inzaghi-achtige torinstinkt maakt dat meer dan goed.
Djuricic: 7. Topvoetballer natuurlijk, maar heeft het team helaas te weinig opgeleverd. Had zeer sterke fase aan het eind van het seizoen, maar begon ronduit matig.
Van La Parra: 5. Heeft snelheid en houdt het veld goed breed. Tot zover de sterke punten. Voorzet, schot, overzicht, handelingssnelheid (vijf scharen, kappen) en mentaliteit onvoldoende.
De Ridder: 5. Wie zijn cv kent, had dit kunnen verwachten. Heeft geen lichaam voor topsport: mist snelheid en explosiviteit (niet onbelangrijk als rechtsbuiten) en is bovendien zeer blessuregevoelig.
El Ghanassy: 6,5. Stukken beter dan VLP en mede verantwoordelijk voor het halen van de playoffs. Liep de laatste wedstrijden wel vooral voor zichzelf te ballen en gedroeg zich vervelend tegenover medespelers.
Pappa: 5. Pappa en Djuricic in één team is te veel van het goede en daar is hij het slachtoffer van geworden. Lijkt nu totaal ongemotiveerd en of dat nog goedkomt... Ook twijfels over zijn fysiek.

Van Basten: 5,5. Zeer sympathiek, leeft mee en zorgt voor positieve publiciteit. Als coach heb ik er een minder hoge pet van op: houdt te veel vast aan zijn eigen concept en de vaste basiself. Sommige jongens worden na een slechte wedstrijd geslachtofferd, anderen mogen ongestraft falen. Schuift met spelers (bv. Kruiswijk linksback) in plaats van de toptalenten uit het beloftenteam een kans te geven. Heeft geen plan B voor als het niet loopt.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor Knipecity » 22-05-2013 06:17

Nordfeldt: 8-
Van Anholt: 7
Gouweleeuw: 6,5
Zomer: 5,5
Raitala: 5
Kruiswijk: 6,5
Kum: 5,5
Zuiverloon:3

Kums:6
Marecek: 5,5
Vd Berg: 6,5
De Roon: 7

Vlp: 5,5
El Ghanassy: 6,5
Finnbogasson: 7,5
Djuricic: 8+

De Ridder:5
Van Basten:6-
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 22-05-2013 10:11

Nordfeldt : 7,5
van Anholt : 6,5
Gouweleeuw: 5,5
Zomer: 4
Raitala : 5
Kruiswijk : 6
Zuiverloon : 4

Kums: 5
Marecek : 5
van den Berg : 5,5
de Roon : 6

Vlp : 4,5
El Ghanassy : 6
Finbogasson: 7
Djuricic : 7
de Ridder : 5

van Basten : 4,5
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor André » 27-05-2013 19:02

Van Basten werd gehaald als trainer en dat vergt verwachtingen. En terecht. Het was wat mij betreft een goede zet van de directie om hem al op zo’n vroeg moment te presenteren. De directie zal ongetwijfeld de hoop hebben gehad dat spelers als Narsingh, Dost en Assaidi wellicht zouden gaan bijtekenen om te kunnen trainen onder Marco van Basten. Wellicht niet bij alle drie, maar toch.
Dat Dost zo uit zijn slof schoot en topscoorder werd, had niemand durven denken, maar dit was wel meteen het moment om hem te verkopen. Toen Narsingh ook nog eens vertrok was er meteen al duidelijk dat Assaidi ook zou gaan vertrekken. Dan begin je dus aan een seizoen waarin een compleet nieuwe voorhoede moet worden ingericht met spelers die zich nog moeten bewijzen en een trainer die nog niet heeft bewezen jonge talenten beter te kunnen maken. Een riskante zet.

Lange tijd heb ik Van Basten het voordeel van de twijfel gegeven. Hij kwam op mij over als een nuchtere man die op basis van zijn karakter goed bij onze club past en bovendien kwam hij leergierig over. Maar in de loop van het seizoen veranderde de leergierigheid in hardleersheid. Slecht wisselbeleid, wedstrijdanalyses die lang niet altijd het juiste beeld weergaven en een bepaalde voorkeur voor spelers die wekelijks aantoonden sc Heerenveen onwaardig te zijn.

Afgelopen seizoen heb ik geen enkele keer de gang naar het stadion gemaakt dat er na 90 minuten een ‘zekere’ driepunter bijgeschreven kon worden. Thuiswedstrijden tegen clubs als, met alle respect, ADO Den Haag, RKC Waalwijk, VVV Venlo, Heracles Almelo, NEC Nijmegen leverden 14 verliespunten op. Tel daarbij op een kansloze nederlaag tegen AZ dat op dat moment niet geheel vrij was nacompetitiezorgen en in kolderriek duel tegen Roda JC werd een ‘zekere’ winst uit handen gegeven. De thuisnederlaag tegen Utrecht kun je nog wegschrijven onder ‘ongelukkig’ maar met de hele voorgeschiedenis van thuiswedstrijden dit seizoen, past het net zo makkelijk in het rijtje van eerder genoemde wedstrijden.
Daarnaast waren er bijzonder moeizame overwinningen op PEC Zwolle, FC Groningen, NAC Breda en Willem II. Dan kun je toch wel concluderen dat de wedstrijden tegen Ajax, PSV, Feyenoord, Twente en Vitesse eerder als incident kunnen orden beschouwd dan dat we in die wedstrijden het ‘echte Heerenveen’ hebben gezien.
Thuisbalans: 8 gewonnen, 3 gelijk, 6 verloren en een negatief doelsaldo (-1). Onacceptabel!

Uit was het al niet veel beter, slechts 3 keer winst (allen na de winterstop) en een paar verrassende gelijke spelen tegen Vitesse, Feyenoord en Ajax. Een paar dikke nederlagen (PSV en Heracles) en schrijnende nederlagen tegen Groningen, Den Haag en Willem II. De meest pijnlijke nederlaag vond wat mij betreft plaats buitende krijtlijnen: het gezichtsverlies van de club sc Heerenveen.

Het falende transferbeleid (een jaar lang knokken voor Europees en het dan zo te grabbel gooien), de tweespalt binnen de club (zowel supporters, sponsoren als werknemers) en de negatieve spelopvatting. Een onherkenbaar sc Heerenveen. Een wedstrijd beginnen met 5 verdedigers aangevuld met defensieve middenvelders en kwalitatief arme aanvallers…

Een paar keer ben ik trots het stadion verlaten, met name in de week voor kerst. Thuis tegen Feyenoord voor de beker en de competitiewedstrijd daaropvolgend tegen Vitesse. Een agressief sc Heerenveen, een ploeg die de tegenstander opjoeg en de wil toonde om te winnen. De winterstop kon niet op een ongelukkiger moment komen.

Ik ga dan ook geen spelers individueel beoordelen met een cijfer. Ik zie spelers beoordeeld worden met een 7,5 of hoger. Dat gaat er bij mij niet in na zo’n seizoen. Als het niveauverschil binnen een paar maanden zo groot is, dan deugt er iets niet. We hebben na de winterstop de nodige mentaliteit bijgekocht in de vorm van Van der Berg. Dat hij op een aantal momenten de ontbrekende schakel was is veelzeggend over de toestand van dit sc Heerenveen. In het begin was ik positief over hem. Hij is van goede wil en legt de nodige werklust in het spel en dat zie ik graag. De laatste weken blonk hij echter uit in balverlies en slordigheden.

Djuricic heeft een genialiteit in zijn spel zitten en is terecht speler van het jaar geworden, maar hij werd pas belangrijk voor het team toen hij de vrije rol kreeg. Daarvoor hebben we veel punten laten liggen doordat hij met grote regelmaat zijn tegenstander liet lopen en onze verdediging volledig overlopen werd.

Nou vooruit dan een cijfer voor het seizoen: 5. Het aantal dieptepunten was nu eenmaal groter dan het aantal hoogtepunten.

Al met al een seizoen om snel te vergeten, maar ik verwacht dat we komend seizoen door alle onrust om de club heen weinig tot geen progressie zullen boeken ten opzichte van dit seizoen. Wellicht is dat het leermoment van dit seizoen: de verwachtingen niet al te hoog laten oplopen.
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler
 
Berichten: 1349
Geregistreerd op: 21-02-2003 17:19

Re: Seizoensbeoordelingen 2012/2013

Berichtdoor hm_DR88 » 27-05-2013 22:00

André schreef:Van Basten .............htingen niet al te hoog laten oplopen.


Zo mooi kan ik het niet zeggen. Compliment!
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten


Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron