Jukka Raitala

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Voorstopper » 07-04-2013 16:30

Toch blijf ik het vreemd vinden dat een jongen met afgelopen 2 seizoenen 29 wedstrijden 2e Bundesliga en 17 wedstrijden Primera Division (bij een subtopper) zo ontzettend matig speelt bij ons. Ik had dat in ieder geval niet verwacht. Maar we kunnen er niet omheen dat hij op dit moment niet goed genoeg presteert.
The two most powerful warriors are patience and time.
Voorstopper
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-04-2013 16:56

Knipecity schreef:Zoals ik na Feyenoord al zei, deze jongen komt gewoon tekort. Iemand van dit niveau moet zelf op te leiden zijn.

Klopt helemaal. Raitala is een middelmatige en een totale overbodige aankoop van 7 ton. Verdedigend is hij heel, heel matig met als vandaag als dieptepunt.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor Bubbe » 07-04-2013 17:01

Bal stuit op bij het doelpunt, daar kan hij weinig aan doen.

Speelde de rest van wedstrijd erg slecht. Maar moeten niet vergeten dat hij de afgelopen maanden prima in vorm was.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Lardy » 07-04-2013 17:03

Hij wordt continue aangevallen door 2 man, die Magnasco. Hij speelde vandaag zwak, zeker. Maar er waren er meer. Bij de 1-0 wordt van Anholt binnendoor geklopt, kinderlijk niveau. Bij de 2-0 wordt Van Den Berg simpel omspeet, gevolg penalty. En buj de 3-0 gaat er ook aardig wat mis.
Lardy
Superster

Berichtdoor Baggerraartje » 14-04-2013 11:39

Waarom is deze man weer op linksback gezet ipv van kums...wat een drama is dit!
Baggerraartje
Superster

Berichtdoor Hermano » 14-04-2013 14:55

Raitala geeft constant te veel ruimte weg aan de linkerkant. Natuurlijk staat hij soms tegenover 2 man aangezien Djuricic/El Ghanassy niet zo vaak meeverdedigen, maar het moet beter kunnen dan dit. Van Anholt zit er altijd bovenop en van zijn kant komt dan ook veel minder gevaar. Denk dat het beter is om Kum maar weer als linksback neer te zetten.
Hermano
Selectiespeler

Berichtdoor frisianbadboy » 14-04-2013 14:59

Denk dat het beter is om Kum maar weer als linksback neer te zetten.

Denk dat het beter is om zowat de gehele achterhoede maar te vervangen. Nu zal dat in de praktijk wel tegen vallen maar Kum, Zomer, Raitala en Kruiswijk zijn het allemaal net niet. Soms presteren ze een tijdje leuk maar om echt hogerop te komen voldoen al deze spelers niet. Achteruit lopen lijkt bijna bij al deze mannen standaard ingebakken. Om gek van te worden. Afscheid nemen van dit kwartet.
Laatst bijgewerkt door frisianbadboy op 14-04-2013 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt
frisianbadboy
Wereldspeler

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-04-2013 18:15

Raitala is veel te druistig en staat vaak verkeerd. We zijn toe aan een goede linksback. En dan tonnen betalen voor zo'n beperkte speler. Wat een matige speler is dit. Breuer was een topper vergeleken Raitala. :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor paparazzi » 12-05-2013 15:17

Heerenveen rules schreef:Raitala is veel te druistig en staat vaak verkeerd. We zijn toe aan een goede linksback. En dan tonnen betalen voor zo'n beperkte speler. Wat een matige speler is dit. Breuer was een topper vergeleken Raitala. :mrgreen:

Nou nou. Zeg dat wel zeg!
Dit kan -echt- niet meer !!
Miereneukert!
paparazzi
Superster

Berichtdoor Appie_M » 13-05-2013 11:20

Je moet hem één ding nageven: Hij is niet wisselvallig en presteert al het hele seizoen constant. (Constant waardeloos is ook constant). We kunnen dan ook niet anders concluderen dat hij of al het hele seizoen zijn niveau niet haalt OF dat hij het gewenste niveau gewoon niet heeft. Hoe dan ook, wat mij betreft kan hij wel weer weg, misschien wil VVV of DKV hem nog voor een paar ton overnemen.

Ik denk dat we de achterhoede volgend seizoen het beste zo kunnen invullen: Kruiswijk - Otigba/Streuker - Kum/Aankoop - Van Anholt
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor Bubbe » 13-05-2013 11:22

Appie_M schreef:Je moet hem één ding nageven: Hij is niet wisselvallig en presteert al het hele seizoen constant. (Constant waardeloos is ook constant). We kunnen dan ook niet anders concluderen dat hij of al het hele seizoen zijn niveau niet haalt OF dat hij het gewenste niveau gewoon niet heeft. Hoe dan ook, wat mij betreft kan hij wel weer weg, misschien wil VVV of DKV hem nog voor een paar ton overnemen.

Ik denk dat we de achterhoede volgend seizoen het beste zo kunnen invullen: Kruiswijk - Otigba/Streuker - Kum/Aankoop - Van Anholt

Niet mee eens, hij heeft een prima reeks gehad in de periode dat Heerenveen goed presteerde.
Echter hetzelfde probleem als Pappa: geen 433 speler. Na 2/3 seizoenen zal hij het wel begrijpen, maar op dit moment staat hij tactisch vaker verkeerd dan goed helaas.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Appie_M » 13-05-2013 11:25

Bubbe schreef:
Appie_M schreef:Je moet hem één ding nageven: Hij is niet wisselvallig en presteert al het hele seizoen constant. (Constant waardeloos is ook constant). We kunnen dan ook niet anders concluderen dat hij of al het hele seizoen zijn niveau niet haalt OF dat hij het gewenste niveau gewoon niet heeft. Hoe dan ook, wat mij betreft kan hij wel weer weg, misschien wil VVV of DKV hem nog voor een paar ton overnemen.

Niet mee eens, hij heeft een prima reeks gehad in de periode dat Heerenveen goed presteerde.
Echter hetzelfde probleem als Pappa: geen 433 speler. Na 2/3 seizoenen zal hij het wel begrijpen, maar op dit moment staat hij tactisch vaker verkeerd dan goed helaas.

Goed, behalve die 5 wedstrijden dan. 5 redelijke wedstrijden in een seizoen vind ik nog steeds te weinig.
Appie_M
Superster

Berichtdoor Lardy » 13-05-2013 11:40

Die Raitala is gewoon kapot gemaakt door de trainer. Die jongen had een matig begin, raakte geblesseerd en toen hij weer mocht opdraven is hij na een slechte wedstrijd weer gewisseld en dan er weer in, 1 foutje en er weer uit. Nu moest hij weer spelen omdat Kruiswijk niet kon spelen. Mismanagement van van Basten.

Dat zelfde geldt voor Zomer, eerste speelt hij altijd, dan zegt van Basten dat er beter verdedigers zijn dan Zomer en gaat hij banken. En nu speelt hij weer. Er is geen touw meer aan vast te knopen. Dit alles neemt niet weg dat Raitala gewoon matig speelt, maar van Basten maakt er ook een potje van.
Lardy
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 17-05-2013 07:28

Hij is dus jarenlang gescout, dan denk ik door een blinde paard.
Deze man valt de laatste weken helemaal door de mand. Als wij goed voetballen dan valt hij niet op, als het minder gaat valt hij negatief op. Als Kruiswijk(goede cv, slechte back) je er nog uit speelt op die positie zegt genoeg.

Gister geen directe tegenstander, maar zo ongelofelijk slecht aan de bal dat je weer gaat verlangen naar Popov, Drost of Breuer om maar aan te geven hoe slecht deze man is. Werkelijk alles ingeleverd bij de tegenstander, totaal geen intentie om lekker mee te voetballen, op te stomen over links, zonder directe tegenstander. Toen hij er uit gehaald werd had dit achterin eigenlijk geen consequenties, had dus helemaal niet hoeven spelen.

Zeer lang contract gekregen, een enorme flater van Hansma. Zitten we voorlopig aan vast. Volgend jaar maar een tussenoplossing (v. Peppen?) en op eigen jeugd richten. Wat een aanfluiting deze speler.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Wizard » 17-05-2013 07:35

fuotbalgek schreef:Hij is dus jarenlang gescout, dan denk ik door een blinde paard.
Deze man valt de laatste weken helemaal door de mand. Als wij goed voetballen dan valt hij niet op, als het minder gaat valt hij negatief op. Als Kruiswijk(goede cv, slechte back) je er nog uit speelt op die positie zegt genoeg.
.

Ik ga weer eigenwijs doen (net als destijds met Kruiswijk), maar komt het inleveren van de bal door Raitala niet ook vnl. doordat medespelers hem te weinig zoeken en betrekken in het aanvalsspel. El Ghanassy loopt teveel met de bal en zoekt altijd de combinatie met het midden; hij kiest nooit voor de bal diep of tussendoor op Raitala. Je zag dat Raitala in de eerste wedstrijden (en nog steeds in het begin van de pot) er omheen wil, maar dat hij simpelweg de bal niet krijgt. Dit terwijl hij een behoorlijke voorzet in z'n linkerbeen heeft. Wanneer je de bal niet krijgt als opkomende linksback (want Raitala moet 't hebben van 't opkomen), en je medespelers lopen te weinig vrij, raakt menigeen de weg kwijt.
Uiteraard is hij verdedigend erg druistig en wild (wat bij te leren is), maar wanneer deze jongen meer wordt ingespeeld als opkomende linksback, ben ik ervan overtuigd dat hij menigeen hier gaat verbazen (in aanvallend opzicht).

Want voetballende kwaliteit heeft Raitala zeker. Zijn wilde capriolen komen dan ook altijd wanneer hij de bal heeft ingeleverd. Dat laatste aspect ligt uiteraard aan hem (is een mentaal issue, geen voetbaltechnische), maar natuurlijk ook deels aan het niet goed vrijlopen van medespelers.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Frisian Viking » 17-05-2013 07:47

Gister een paar prima voorzetten van hem gezien in ieder geval. Vond hem echt niet slecht spelen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Lardy » 17-05-2013 07:55

Vond em ook prima spelen. Hij had geen tegenstander maar dat is soms nog moeilijker voetballen. Hij moet of naar binnen komen en spits pakken of doordekken op hun half. Bij 4-3-3 heb je een tegenstander en klaar.
Lardy
Superster

Berichtdoor fuotbalgek » 17-05-2013 08:01

Kijk voor de grap nog maar eens hoeveel ballen hij ingeleverd heeft. Als je dan ook nog geen directe tegenstander heb voeg je heel weinig toe. Niet voor niks dat MvB hem er eerst af haalt, en niet zomer. Raitala is op meevoetballend vlak zo apathisch, en dan vinden mensen hem prima spelen. Sorry, maar wat hij toevoegt kan iedere willekeurige jeugdspeler.
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Wizard » 17-05-2013 08:22

fuotbalgek schreef:Kijk voor de grap nog maar eens hoeveel ballen hij ingeleverd heeft. Als je dan ook nog geen directe tegenstander heb voeg je heel weinig toe. Niet voor niks dat MvB hem er eerst af haalt, en niet zomer. Raitala is op meevoetballend vlak zo apathisch, en dan vinden mensen hem prima spelen. Sorry, maar wat hij toevoegt kan iedere willekeurige jeugdspeler.

Wat een onzin. MvB haalt hem er als eerste af omdat hij de vrije man is. Daarnaast moet je op Mulenga een fysiek sterke verdediger zetten en was er op dat moment meer behoefte aan een middenvelder/aanvaller erbij dan verdediger voor verdediger.
Hij levert ballen in omdat er geen duidelijkheid en samenhang is. Meevoetballend apathisch omdat hij de bal niet krijgt wanneer hij doorloopt en doordat El G alles terugkaatst naar het midden. Kijk aub even wat verder (de oorzaak) dan alleen naar 't gevolg.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor fuotbalgek » 17-05-2013 08:38

wat een lariekoek man, je ziet gewoon dat hij niet goed genoeg is. Heb voor de lol even gekeken wat hij tot nu toe heeft gekregen in de seizoensbeoordelingen van andere forum-gebruikers:

4,5
4
5
4,5
4

Dit zegt genoeg. Maar nee, prima voetballer hoor. Als je er tien messi's omheen zet :lol:
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor Lardy » 17-05-2013 08:49

fuotbalgek schreef:wat een lariekoek man, je ziet gewoon dat hij niet goed genoeg is. Heb voor de lol even gekeken wat hij tot nu toe heeft gekregen in de seizoensbeoordelingen van andere forum-gebruikers:

4,5
4
5
4,5
4

Dit zegt genoeg. Maar nee, prima voetballer hoor. Als je er tien messi's omheen zet :lol:

Nee, als je van Peppen noemt als vervanger, dan heb je ze op een rijtje. Die is 2 klassen minder dan Raitala, en als jij die serieus als opvolger wil dan heb jij het laatste jaar geen tv gekeken.
Lardy
Superster

Berichtdoor Calimero » 17-05-2013 09:02

Raitala heeft echt wel laten zien dat hij in potentie(!) een hele goeie linksback is. Probleem is echter dat deze jongen (vooral mentaal) toch flinke dreunen krijgt gedurende het seizoen. Wordt met regelmaat (soms terecht) gepasseerd en weet eigenlijk helemaal niet waar hij aan toe is. Op de een of andere manier geloof ik wel dat hij het in zich heeft en dat wij nog niet continue de Raitala hebben gezien die hij kan zijn.
Calimero
Superster

Berichtdoor Damaverick » 17-05-2013 12:52

Calimero schreef:Raitala heeft echt wel laten zien dat hij in potentie(!) een hele goeie linksback is. Probleem is echter dat deze jongen (vooral mentaal) toch flinke dreunen krijgt gedurende het seizoen. Wordt met regelmaat (soms terecht) gepasseerd en weet eigenlijk helemaal niet waar hij aan toe is. Op de een of andere manier geloof ik wel dat hij het in zich heeft en dat wij nog niet continue de Raitala hebben gezien die hij kan zijn.

Kan ik mij wel in vinden, maar ik ben ook van mening dat onze backs regelmatig in de steek worden gelaten door onze vleugelspelers.
Daardoor "verdrinken" onze backs regelmatig.
Bij van Anholt heb je nog het geluk dat het een bijtertje is en dat Gouweleeuw vaak nog wel voor goede rugdekking zorgt (als die er is), maar Raitala heeft naast zich de dit seizoen zeer matig spelende Zomer naast zich.

Al met al hoop ik dat hij zich alsnog wat meer gaat laten zien, ik heb ook het idee dat hij beter kan.
Damaverick
Nieuw talent

Berichtdoor 1983 » 20-05-2013 10:24

Het is gewoon een hele slechte aankoop geweest, van wat was het 8 ton??? Leuk dat ie het een keer aardig gedaan heeft tegen Messi, maar je kan hem niet op die ene wedstrijd beoordelen en denken die moet wel wat kunnen. En het is ook niet voor niets dat ie bij die clubs in Spanje en Duitsland mocht vertrekken. Als je hem beoordeeld op wat ie hier heeft laten zien dan is het zonde van het geld geweest wat mij betreft. Ik kan me niet voorstellen dat er in de jeugd niet een speler rondloopt die minstens hetzelfde had kunnen brengen, en anders valt het met die jeugdopleiding van ons ook wel wat mee. Zelfs de centrale verdedigers die dit jaar op die posities hebben gespeeld vond ik beter dan Raitala. Volgend jaar backup, want verkopen zal wel niet lukken en die Aktaou de kans geven.
1983
Superster

Berichtdoor Bubbe » 20-05-2013 10:30

Lardy schreef:
Nee, als je van Peppen noemt als vervanger, dan heb je ze op een rijtje. Die is 2 klassen minder dan Raitala, en als jij die serieus als opvolger wil dan heb jij het laatste jaar geen tv gekeken.

Heb jij Van Peppen de afgelopen twee seizoenen wel gevolgd vraag ik me dan af.
Hij heeft sowieso een voorsprong op Raitala, omdat Raitala helemaal niets begrijpt van het tactische spelletje in Nederland. Raitala is een leuke back in een goed draaiend Heerenveen, maar kan de kar niet trekken en voegt op dit moment helemaal niets toe aan het elftal.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Lardy » 20-05-2013 14:28

Bubbe schreef:Heb jij Van Peppen de afgelopen twee seizoenen wel gevolgd vraag ik me dan af.
Hij heeft sowieso een voorsprong op Raitala, omdat Raitala helemaal niets begrijpt van het tactische spelletje in Nederland. Raitala is een leuke back in een goed draaiend Heerenveen, maar kan de kar niet trekken en voegt op dit moment helemaal niets toe aan het elftal.

Zeker, en het is een jongen die aan de bal nog redelijk mee kan komen. Maar hij mist absolute snelheid, duelkracht en kan makkelijk gepasseerd worden. Hij begon het jaar aardig, maar hij heeft het laatste half jaar wel laten zien dat RKC wel zijn top is. Bovendien moet je die jongen om z'n leeftijd ook niet meer willen. Raitala vertrouwen geven en dan kan de jeugd zich lekker ontwikkelen.
Lardy
Superster

Berichtdoor Gearard » 20-05-2013 15:32

Lardy schreef:Zeker, en het is een jongen die aan de bal nog redelijk mee kan komen. Maar hij mist absolute snelheid, duelkracht en kan makkelijk gepasseerd worden.

Heb je het nou over Raitala? :wink:
Gearard
Beheerder

Berichtdoor Lardy » 15-09-2013 20:05

Nu Dijks weer geschorst gaat worden, het centrale duo niet uit elkaar moet worden gehaald en Kum totaal geen linksback is, wordt het maar weer tijd dat Raitala gaat spelen. Hij heeft misschien niet de fysiek van Dijks maar is voetballend beter. Ik heb wel vertrouwen in Raitala.
Lardy
Superster

Berichtdoor Appie_M » 15-09-2013 20:11

Ik blijf erbij dat Raitala vorig seizoen niet zo denderend was omdat hij naast de falende Zomer speelde. Dus moest hij naast zijn eigen taken ook nog de fouten van Zomer zien op te lossen. Een ondankbare taak dus. Daarom wil ik de volgende wedstrijd(en) graag Raitala op de plek van Dijks. Die jongen zal vast wel wat kunnen, was vorig seizoen gewoon basisspeler in de Primera Division en is de linksback van het Finse nationale team. Dan ben je geen pannekoek.
Appie_M
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 15-09-2013 21:40

Tien wedstrijden Raitala en ik denk dat we een hele degelijke back achterin hebben staan. Van Basten is vorig jaar niet goed met hem omgesprongen en heeft zijn moreel flink weten te knakken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers