Jukka Raitala

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Grimo » 01-03-2013 09:35

Lipton schreef:In de eerste paar potten vond ik hem een hele talentvolle back, maar daarna heeft hij een hele moeilijke periode gehad. Nu is hij gewoon goed bezig, en is hij misschien wel een van de betere linksbacks van de Eredivisie. En hij kan alleen nog maar beter worden, wat wil je nog meer?


Nou nou om iemand na een wedstrijd of 4 na de winterstop als "misschien wel een van de betere linksbacks van de Eredivisie" neerzetten vind ik wel heel opportunitisch. Ik weet dat je "misschien" zegt maar dan nog.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Otsje P » 01-03-2013 11:17

Grimo schreef:Nou nou om iemand na een wedstrijd of 4 na de winterstop als "misschien wel een van de betere linksbacks van de Eredivisie" neerzetten vind ik wel heel opportunitisch. Ik weet dat je "misschien" zegt maar dan nog.


Dat vind ik ook. Voor de winter speelde hij een aantal hele matige duels. Toen zij iedereen ook dat hij niet direct afgeschreven diende te worden. Dan moet hij nu ook niet direct omhoog geschreven worden. Eerst maar eens een constante serie van een wedstrijd of 8 a 9 spelen. Kijken we dan wel weer.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lipton » 01-03-2013 15:35

Grimo schreef:
Nou nou om iemand na een wedstrijd of 4 na de winterstop als "misschien wel een van de betere linksbacks van de Eredivisie" neerzetten vind ik wel heel opportunitisch. Ik weet dat je "misschien" zegt maar dan nog.


Zoveel goede spelers zijn er niet in Nederland, en zeker geen goede linksbacks. Noem jij er maar 5 die duidelijk beter zijn.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Otsje P » 01-03-2013 15:43

Lipton schreef:Zoveel goede spelers zijn er niet in Nederland, en zeker geen goede linksbacks. Noem jij er maar 5 die duidelijk beter zijn.


Blind.
Willems.
Martins Indi.
Pieters.
van Anholt.
Schilder.
Boillesen.
van Peppen.
Bulthuis.

Geen geweldige backs allemaal, maar wel beter dan Raitala. (vooralsnog)
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lipton » 01-03-2013 16:15

Otsje P schreef:Blind.
Willems.
Martins Indi.
Pieters.
van Anholt.
Schilder.
Boillesen.
van Peppen.
Bulthuis.

Geen geweldige backs allemaal, maar wel beter dan Raitala. (vooralsnog)


Die eerste paar namen zijn prima backs, en waarschijnlijk ook wel beter dan Raitala.
Maar van Boillesen heb ik nog nooit gehoord, blijkt iemand te zijn die in 3 seizoenen tijd 10 wedstrijden gespeeld heeft in de Eredivisie.
Railtala heeft een goede vorm te pakken na de winterstop, en zie hem eigenlijk alleen maar beter worden. Dus voor mij hoort hij wel bij de betere linksbacks van de Eredivisie. Want wees eerlijk, een Martins Indi is toch geen back?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Blizzard » 01-03-2013 18:45

Maar van Boillesen heb ik nog nooit gehoord, blijkt iemand te zijn die in 3 seizoenen tijd 10 wedstrijden gespeeld heeft in de Eredivisie.


Die jongen heeft inderdaad weinig kunnen voetballen. Heeft ontzettend veel pech met blessures gehad. De keren dat ik hem heb zien spelen maakte hij overigens wel een fantastische indruk. Moderne back met een grote actieradius en veel technisch vermogen. Was volgens mij ook gewoon basisspeler indien fit.
Een van de redenen waarom Ajax zo weinig haast lijkt te maken met een contractverlenging van Daley Blind is dan ook de aanwezigheid van Boilesen. Ze schijnen daar meer vertrouwen in de kwaliteiten van Boilesen te hebben en dat lijkt me niet onterecht mits nieuwe (grote) blessures uitblijven.

Railtala heeft een goede vorm te pakken na de winterstop, en zie hem eigenlijk alleen maar beter worden. Dus voor mij hoort hij wel bij de betere linksbacks van de Eredivisie.


Ik ben ook blij verrast met het spel van Raitala. Ik had hem uiteraard nog niet afgeschreven maar ik vond zijn prestaties voor de winterstop wel zorgwekkend. Nu pakt hij het gelukkig goed op. Als hij deze lijn doortrekt kan hij de eerste volwaardige linksback voor Heerenveen worden sinds 2004.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 1983 » 02-03-2013 14:38

Laten we niet te hard van stapel lopen. Hij haalt nu een paar wedstrijden eindelijk een acceptabel niveau, maar echt overhouden doet het nog steeds niet. En eerst nog maar eens zien of ie dat vasthoud. Dan is het redelijk, maar als ik hier dan al weer lees van goede vorm te pakken en een van de beter linksbacks van de Erdeivisie. Kom op he :roll:
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor 8board » 18-03-2013 23:26

Hyvä Jukka! Hyvä Jukka! Hyvä Jukka!
8board
Bankzitter
 
Berichten: 28
Geregistreerd op: 04-12-2007 13:34

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Knipecity » 19-03-2013 07:02

8board schreef:Hyvä Jukka! Hyvä Jukka! Hyvä Jukka!

Mooi!
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 19-03-2013 19:30

Feanatieke schreef:
Bubbe schreef:Hij heeft wel een punt. Jukka speelt de laatste tijd erg constant en erg goed.


En toch stond Kum in de basis. Dilemma. Wie zie jij liever op de linksback? Kum of Raitala? Ik neaam aan Raitala, vanwege je positiviteit (die ik deel overigens).


Hoeft helemaal geen dilemma te zijn , Kum naar het centrum en Zomer bank of tribune !
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor topcoach » 07-04-2013 17:10

waar verdient deze man zijn basis plaats aan ?
topcoach
Nieuw talent
 
Berichten: 123
Geregistreerd op: 17-02-2013 18:31

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 07-04-2013 17:18

topcoach schreef:waar verdient deze man zijn basis plaats aan ?


Geen enkele back blijft op de been als hij verantwoordelijk word gehouden voor 2 man !! Groningen maakte via Magnasco prima gebruik van het feit dat Djuricic nooit mee verdedigd , of niet mee hoeft te verdedigen. Als dit 2e het geval is ,wat mij logisch lijkt als je met een verdedigend middenveld speelt, dan lijkt het me ook logisch dat je als coach 1 van deze middenvelders belast met het opvangen van hun rechtsback.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Voorstopper » 07-04-2013 17:20

Het is ongeveer de enige plus van Van la Parra op de buiten, hij doet verdedigend zijn werk. Raitala was zeker ondermaats, verloor in de eigen 16 op de achterlijn een paar keer op onbegrijpelijke wijze de duels en oogt onzeker. Maar feit is wel dat Magnasco de hele wedstrijd op mocht stomen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Riverside » 07-04-2013 17:21

Hij leek op de goede weg na de winterstop, maar vandaag was het echt dramatisch wat Raitala liet zien. Werd aan alle kanten voorbij gelopen, en die eigen goal had ook wel voorkomen kunnen worden, knullig.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Knipecity » 07-04-2013 17:27

Zoals ik na Feyenoord al zei, deze jongen komt gewoon tekort. Iemand van dit niveau moet zelf op te leiden zijn.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Voorstopper » 07-04-2013 17:30

Toch blijf ik het vreemd vinden dat een jongen met afgelopen 2 seizoenen 29 wedstrijden 2e Bundesliga en 17 wedstrijden Primera Division (bij een subtopper) zo ontzettend matig speelt bij ons. Ik had dat in ieder geval niet verwacht. Maar we kunnen er niet omheen dat hij op dit moment niet goed genoeg presteert.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-04-2013 17:56

Knipecity schreef:Zoals ik na Feyenoord al zei, deze jongen komt gewoon tekort. Iemand van dit niveau moet zelf op te leiden zijn.


Klopt helemaal. Raitala is een middelmatige en een totale overbodige aankoop van 7 ton. Verdedigend is hij heel, heel matig met als vandaag als dieptepunt.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 07-04-2013 18:03

Hij wordt continue aangevallen door 2 man, die Magnasco. Hij speelde vandaag zwak, zeker. Maar er waren er meer. Bij de 1-0 wordt van Anholt binnendoor geklopt, kinderlijk niveau. Bij de 2-0 wordt Van Den Berg simpel omspeet, gevolg penalty. En buj de 3-0 gaat er ook aardig wat mis.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Baggerraartje » 14-04-2013 12:39

Waarom is deze man weer op linksback gezet ipv van kums...wat een drama is dit!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Hermano » 14-04-2013 15:55

Raitala geeft constant te veel ruimte weg aan de linkerkant. Natuurlijk staat hij soms tegenover 2 man aangezien Djuricic/El Ghanassy niet zo vaak meeverdedigen, maar het moet beter kunnen dan dit. Van Anholt zit er altijd bovenop en van zijn kant komt dan ook veel minder gevaar. Denk dat het beter is om Kum maar weer als linksback neer te zetten.
Avatar gebruiker
Hermano
Selectiespeler
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 25-04-2009 10:17

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor frisianbadboy » 14-04-2013 15:59

Denk dat het beter is om Kum maar weer als linksback neer te zetten.


Denk dat het beter is om zowat de gehele achterhoede maar te vervangen. Nu zal dat in de praktijk wel tegen vallen maar Kum, Zomer, Raitala en Kruiswijk zijn het allemaal net niet. Soms presteren ze een tijdje leuk maar om echt hogerop te komen voldoen al deze spelers niet. Achteruit lopen lijkt bijna bij al deze mannen standaard ingebakken. Om gek van te worden. Afscheid nemen van dit kwartet.
Laatst bijgewerkt door frisianbadboy op 14-04-2013 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt
frisianbadboy
Wereldspeler
 
Berichten: 1380
Geregistreerd op: 22-07-2008 18:11

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Heerenveen rules » 14-04-2013 19:15

Raitala is veel te druistig en staat vaak verkeerd. We zijn toe aan een goede linksback. En dan tonnen betalen voor zo'n beperkte speler. Wat een matige speler is dit. Breuer was een topper vergeleken Raitala. :mrgreen:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor paparazzi » 12-05-2013 16:17

Heerenveen rules schreef:Raitala is veel te druistig en staat vaak verkeerd. We zijn toe aan een goede linksback. En dan tonnen betalen voor zo'n beperkte speler. Wat een matige speler is dit. Breuer was een topper vergeleken Raitala. :mrgreen:



Nou nou. Zeg dat wel zeg!
Dit kan -echt- niet meer !!
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Appie_M » 13-05-2013 12:20

Je moet hem één ding nageven: Hij is niet wisselvallig en presteert al het hele seizoen constant. (Constant waardeloos is ook constant). We kunnen dan ook niet anders concluderen dat hij of al het hele seizoen zijn niveau niet haalt OF dat hij het gewenste niveau gewoon niet heeft. Hoe dan ook, wat mij betreft kan hij wel weer weg, misschien wil VVV of DKV hem nog voor een paar ton overnemen.

Ik denk dat we de achterhoede volgend seizoen het beste zo kunnen invullen: Kruiswijk - Otigba/Streuker - Kum/Aankoop - Van Anholt
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Appie_M » 13-05-2013 12:25

Bubbe schreef:
Appie_M schreef:Je moet hem één ding nageven: Hij is niet wisselvallig en presteert al het hele seizoen constant. (Constant waardeloos is ook constant). We kunnen dan ook niet anders concluderen dat hij of al het hele seizoen zijn niveau niet haalt OF dat hij het gewenste niveau gewoon niet heeft. Hoe dan ook, wat mij betreft kan hij wel weer weg, misschien wil VVV of DKV hem nog voor een paar ton overnemen.

Ik denk dat we de achterhoede volgend seizoen het beste zo kunnen invullen: Kruiswijk - Otigba/Streuker - Kum/Aankoop - Van Anholt


Niet mee eens, hij heeft een prima reeks gehad in de periode dat Heerenveen goed presteerde.
Echter hetzelfde probleem als Pappa: geen 433 speler. Na 2/3 seizoenen zal hij het wel begrijpen, maar op dit moment staat hij tactisch vaker verkeerd dan goed helaas.


Goed, behalve die 5 wedstrijden dan. 5 redelijke wedstrijden in een seizoen vind ik nog steeds te weinig.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 13-05-2013 12:40

Die Raitala is gewoon kapot gemaakt door de trainer. Die jongen had een matig begin, raakte geblesseerd en toen hij weer mocht opdraven is hij na een slechte wedstrijd weer gewisseld en dan er weer in, 1 foutje en er weer uit. Nu moest hij weer spelen omdat Kruiswijk niet kon spelen. Mismanagement van van Basten.

Dat zelfde geldt voor Zomer, eerste speelt hij altijd, dan zegt van Basten dat er beter verdedigers zijn dan Zomer en gaat hij banken. En nu speelt hij weer. Er is geen touw meer aan vast te knopen. Dit alles neemt niet weg dat Raitala gewoon matig speelt, maar van Basten maakt er ook een potje van.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor fuotbalgek » 17-05-2013 08:28

Hij is dus jarenlang gescout, dan denk ik door een blinde paard.
Deze man valt de laatste weken helemaal door de mand. Als wij goed voetballen dan valt hij niet op, als het minder gaat valt hij negatief op. Als Kruiswijk(goede cv, slechte back) je er nog uit speelt op die positie zegt genoeg.

Gister geen directe tegenstander, maar zo ongelofelijk slecht aan de bal dat je weer gaat verlangen naar Popov, Drost of Breuer om maar aan te geven hoe slecht deze man is. Werkelijk alles ingeleverd bij de tegenstander, totaal geen intentie om lekker mee te voetballen, op te stomen over links, zonder directe tegenstander. Toen hij er uit gehaald werd had dit achterin eigenlijk geen consequenties, had dus helemaal niet hoeven spelen.

Zeer lang contract gekregen, een enorme flater van Hansma. Zitten we voorlopig aan vast. Volgend jaar maar een tussenoplossing (v. Peppen?) en op eigen jeugd richten. Wat een aanfluiting deze speler.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Wizard » 17-05-2013 08:35

fuotbalgek schreef:Hij is dus jarenlang gescout, dan denk ik door een blinde paard.
Deze man valt de laatste weken helemaal door de mand. Als wij goed voetballen dan valt hij niet op, als het minder gaat valt hij negatief op. Als Kruiswijk(goede cv, slechte back) je er nog uit speelt op die positie zegt genoeg.
.


Ik ga weer eigenwijs doen (net als destijds met Kruiswijk), maar komt het inleveren van de bal door Raitala niet ook vnl. doordat medespelers hem te weinig zoeken en betrekken in het aanvalsspel. El Ghanassy loopt teveel met de bal en zoekt altijd de combinatie met het midden; hij kiest nooit voor de bal diep of tussendoor op Raitala. Je zag dat Raitala in de eerste wedstrijden (en nog steeds in het begin van de pot) er omheen wil, maar dat hij simpelweg de bal niet krijgt. Dit terwijl hij een behoorlijke voorzet in z'n linkerbeen heeft. Wanneer je de bal niet krijgt als opkomende linksback (want Raitala moet 't hebben van 't opkomen), en je medespelers lopen te weinig vrij, raakt menigeen de weg kwijt.
Uiteraard is hij verdedigend erg druistig en wild (wat bij te leren is), maar wanneer deze jongen meer wordt ingespeeld als opkomende linksback, ben ik ervan overtuigd dat hij menigeen hier gaat verbazen (in aanvallend opzicht).

Want voetballende kwaliteit heeft Raitala zeker. Zijn wilde capriolen komen dan ook altijd wanneer hij de bal heeft ingeleverd. Dat laatste aspect ligt uiteraard aan hem (is een mentaal issue, geen voetbaltechnische), maar natuurlijk ook deels aan het niet goed vrijlopen van medespelers.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Frisian Viking » 17-05-2013 08:47

Gister een paar prima voorzetten van hem gezien in ieder geval. Vond hem echt niet slecht spelen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Lardy » 17-05-2013 08:55

Vond em ook prima spelen. Hij had geen tegenstander maar dat is soms nog moeilijker voetballen. Hij moet of naar binnen komen en spits pakken of doordekken op hun half. Bij 4-3-3 heb je een tegenstander en klaar.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten