Yassine El Ghanassy

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 17-03-2013 16:52

Superfries1996 schreef:
RuudvanHuntelaar schreef:Vond hem persoonlijk niet geweldig spelen , leed zeker in de eerste helft een aantal malen makkelijk balverlies of dreef zijn actie te ver door. Tweede helft ging dit wat beter , maar speelde geen goede wedstrijd. Maar je ziet aan alles dat wanneer deze jongen helemaal fit is en je kan hem op de rails houden dat het een prima aanwinst kan zijn voor ons.


Grappig, ik vond hem juist weinig balverlies lijden, zeker in vergelijking met VLP. Hij was alleen wat ongelukkig in de afronding.


VLP heeft een seizoenkaart wat betreft balverlies , mag dus nooit de graadmeter zijn :wink:
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Otsje P » 18-03-2013 11:39

Je gaat hem natuurlijk snel met VLP vergelijken. En dat doe ik ook. Ondanks het feit dat er, zeker in de 1e helft vrij veel mis ging, bleef hij wel zijn waarde houden. In de eerste helft geeft hij een leep handig voorzetje dat VLP nooit had gegeven, als hij het al gekund had. Bij Filip zijn 1e goal, houd El Ghanassy overzicht en geeft hij een prima pass. VLP zou altijd open gedraaid zijn om zelf te schieten.

El Ghanassy is veel handiger in de kleine ruimte, en heeft een veel betere basistechniek. Bovendien heeft hij overzicht (beter overzicht ook dan Assaidi, die keek weinig om zich heen)

El Ghanassy speelde eigenlijk niet goed, maar was toch erg gevaarlijk en van waarde. Dat beloofd nog wel wat, want ik denk dat hij nog steeds fitter wordt en meer ritme krijgt.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Ryback » 19-03-2013 03:02

Verschil tussen hem en vlp is groot. Vlp deed aan schijn gevaar stichten. Bij ghanassy weet je als hij voorin komt dat het echt gevaarlijk wordt.
Ryback
Selectiespeler
 
Berichten: 404
Geregistreerd op: 15-10-2008 13:29

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Neymar » 31-03-2013 00:42

Speelde weer aardig vandaag. Hoeveel zou hij moeten kosten mocht Heerenveen hem willen kopen?
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Voorstopper » 31-03-2013 08:57

Ligt nog tot 2016 vast bij Gent dus zal wel een centje op moeten leveren. Zie ons niet echt veel meer dan een miljoen betalen eigenlijk, maar huur met optie tot koop zou eventueel ook kunnen natuurlijk. Zou het wel een erg goede zet vinden.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 31-03-2013 11:10

Speelde ook gister geen geweldige wedstrijd , maar je ziet gewoon dat er heel veel potentie in zit !! Daarnaast beschikt hij in tegenstelling tot VLP wel over voetbalgogme en overzicht ! Maakt de goal ook zeer beheerst af , zie hem inderdaad graag blijven.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor oldtimer » 01-04-2013 17:07

Niet alles gaat goed, maar toch bij wijlen ongrijpbaar en ook bruikbaar in de kleine ruimte.
Mooi bijtijds aangehaakt gelukkig.
Voor mij toch de "man of the match" afgelopen zaterdag.
Eerder dan Finnbagason, al was die wel weer beslissend.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-04-2013 18:25

oldtimer schreef:Voor mij toch de "man of the match" afgelopen zaterdag.
Eerder dan Finnbagason, al was die wel weer beslissend.


Djuricic was geweldig zaterdag, dus terecht dat hij het werd...
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Superfries1996 » 01-04-2013 20:11

Was niet bijzonder goed nee, maar hij weet wel voor de 3e of 4e wedstrijd op rij (mede) het verschil te maken. Dat is knap.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Knipecity » 01-04-2013 20:37

We hebben gewoon weer een heerlijke voorhoede. Nog niet zo goed als verleden jaar maar wel goed.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Grimo » 01-04-2013 21:20

Ik vond Yassine helemaal niet zo bijzonder voetballen. Tamelijk onzichtbaar zelfs.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Lipton » 01-04-2013 22:17

Speelde geen goede wedstrijd, maar maakte natuurlijk een hele belangrijke goal. Je ziet wel aan alles dat hij heel goed kan voetballen, zou wel een versterking zijn als hij hier zou blijven.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Frisian Viking » 01-04-2013 23:09

Rendement van hem ligt hoger dan van Djuricic, dat zie je nu al. Niet altijd even goed en subliem als de Serviër, maar wel altijd beslissend, net als Finnbogasson.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Knipecity » 02-04-2013 10:45

Frisian Viking schreef:Rendement van hem ligt hoger dan van Djuricic, dat zie je nu al. Niet altijd even goed en subliem als de Serviër, maar wel altijd beslissend, net als Finnbogasson.

Tsja, dat is soms ook mazzel hebben. Djuricic zet zaterdag 2x Finnbogasson prachtig schuin voor de keeper. 1 keer zijnet en 1 keer voorlangs geschoten. Zeker die laatste mocht er wel in en zo mist Finnbogasson natuurlijk nog best veel kansen. Dus zo hoog is zijn rendement nou ook weer niet. 1 op de 4 behoorlijke kansen is raak. Daarom maakt hij tot nu toe ook nog niet 1 keer 3 goals per wedstrijd. Iets wat Dost wel een paar keer deed.

El Ghanassy is een stuk beter dan VLP, maar er kan nog veel beter. Die prachtige doeltrap van Nordfeldt, superstrak naar hem op rechts had hij bij de 2e paal moeten leggen, maar er kwam een te slappe voorzet waardoor een grote kans verloren ging.

Maar goed, ben verder wel tevreden met deze 3 heren.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor pes5 » 02-04-2013 15:40

El Ghanassy vond ik voor rust scherp ogen. Goede aannames en versnellingen. Na rust compleet onzichtbaar. Hij lijkt nog steeds niet op topniveau qua fitheid. Wel een uitstekende goal natuurlijk. Ik hoop wel dat ze deze jongen aan kunnen trekken. Hij ziet het spelletje wel, kan met beide benen iets en kan eigenlijk alleen maar beter worden door wedstrijden te spelen.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Blizzard » 02-04-2013 17:31

Speelt wat mij betreft ook volgend seizoen zijn thuiswedstrijden in het Abe Lenstra Stadion. Prima speler voor Heerenveen. Jammer dat hij nog een contract tot 2016 heeft bij Gent, het zal er daardoor niet gemakkelijker op worden om hem definitief over te nemen.
Avatar gebruiker
Blizzard
Superster
 
Berichten: 3644
Geregistreerd op: 29-03-2003 18:52

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Neymar » 02-04-2013 18:19

pes5 schreef:El Ghanassy vond ik voor rust scherp ogen. Goede aannames en versnellingen. Na rust compleet onzichtbaar. Hij lijkt nog steeds niet op topniveau qua fitheid. Wel een uitstekende goal natuurlijk. Ik hoop wel dat ze deze jongen aan kunnen trekken. Hij ziet het spelletje wel, kan met beide benen iets en kan eigenlijk alleen maar beter worden door wedstrijden te spelen.


Hij ziet het spelletje inderdaad. Daarom is hij echt tien klassen beter dan VLP (ben je al snel). Hij kan inderdaad alleen maar beter worden gaande hij fitter wordt en meer spelritme krijgt.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Knipecity » 02-04-2013 22:23

Geef deze jongen tijd en het kan een smaakmaker alla Assaidi worden. Hopen dat ze hem vast weten te leggen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Frisian Viking » 02-04-2013 23:00

pes5 schreef:El Ghanassy vond ik voor rust scherp ogen. Goede aannames en versnellingen. Na rust compleet onzichtbaar. Hij lijkt nog steeds niet op topniveau qua fitheid. Wel een uitstekende goal natuurlijk. Ik hoop wel dat ze deze jongen aan kunnen trekken. Hij ziet het spelletje wel, kan met beide benen iets en kan eigenlijk alleen maar beter worden door wedstrijden te spelen.

Zat er na een uur al flink doorheen. Conditioneel gewoon nog niet ver genoeg. En ondanks dat ik Van la Parra lang zo slecht niet vind als de meesten hier is dit wel een duidelijke verbetering ten opzichte van VLP. Achter alles wat hij doet zit een gedachte, geen idiote bewegingen en doet waarvoor hij in het veld staat. Zou graag zien dat hij hier blijft.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Beetle » 03-04-2013 14:42

Staat een mooi interview met hem in de VI. Verder heeft het Belgische Nieuwsblad.be (ondanks dat El Ghanassy niet met de Belgische pers praat) nog een artikel over hem vandaag geplaatst op hun website.


El Ghanassy: 'Ik moét naar het WK in Brazilië!'

Hoe zou het zijn met Yassine El Ghanassy ? De 22-jarige Belg speelt tegenwoordig de pannen van het dak bij het Nederlandse Heerenveen en droomt opnieuw van de Rode Duivels.


Afgelopen weekend scoorde El Ghanassy nog de goal van de zekerheid tegen titelkandidaat Feyenoord. Twee weken geleden deed hij hetzelfde tegen PSV. Na een zwarte tijd bij West Bromwich Albion, waar hij nauwelijks op of van de bank kwam, lijkt Yasinne El Ghanassy opnieuw boven water te komen.

'Ik wou naar Engeland en zou de mensen verwennen met mijn dribbels', zegt hij in Voetbal International over die periode. 'Maar het werd een grote teleurstelling. Manager Steve Clarke zag het wel in me zitten, maar hij had geen enkele reden om zijn basisteam te wijzigen. Ik moest me in het reserveteam bewijzen. Daar werd er heel fysiek gespeeld, iets wat mij niet ligt.

Heerenveen

'In december vroeg ik een transfer aan en Heerenveen hapte gretig toe. De Eredivisie en Marco Van Basten waren twee redenen die me enthousiast maakten', legt El Ghanassy zijn transfer uit. 'Van Basten is een fenomeen. Hij wordt altijd serieus genomen.'

Nationale ploeg

Nu de Rode Duivels op koers liggen richting Brazilië, wil de kleine flankspeler absoluut zijn kans grijpen. 'Ik weet dat ik in beeld kom als ik wekelijks mijn niveau haal. Zo werkt dat bij Marc Wilmots. Hij is een eerlijke trainer. Hij handelt zonder vooroordelen en kijkt puur naar de spelers die in vorm zijn. Ik moet me daar proberen tussen te knokken, door wekelijks te spelen. Alles draait om het WK in Brazilië. Daar wil ik niet bij zijn, daar moét ik bij zijn.

Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Knipecity » 03-04-2013 15:11

Assaidi zal deze zomer ook wel afhaken bij Liverpool. Misschien kunnen we hem huren of terugkopen. Ik stel voor Assaidi vanaf links en El Ghanassy vanaf rechts. Pappa of Ziyech achter Finnbogasson (als die blijft) en je hebt een aardige aanval 8)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Neymar » 03-04-2013 15:32

Knipecity schreef:Assaidi zal deze zomer ook wel afhaken bij Liverpool. Misschien kunnen we hem huren of terugkopen. Ik stel voor Assaidi vanaf links en El Ghanassy vanaf rechts. Pappa of Ziyech achter Finnbogasson (als die blijft) en je hebt een aardige aanval 8)


Met Ghanassy en Assaidi heb je dirbbel mania :lol:. Zou inderdaad een lekkere voorhoede zijn, maar denk niet dat Assaidi interesse zal hebben, geld he.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Knipecity » 03-04-2013 16:04

Ach je weet het nooit. Zou niet de eerste speler zijn die na mislukt avontuur terugkeert naar zijn oude club. Maar goed als bekend wordt dat hij weg mag zullen ook clubs van kaliber Ajax, Psv wel in de rij staan.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Beetle » 03-04-2013 16:12

Knipecity schreef:Ach je weet het nooit. Zou niet de eerste speler zijn die na mislukt avontuur terugkeert naar zijn oude club. Maar goed als bekend wordt dat hij weg mag zullen ook clubs van kaliber Ajax, Psv wel in de rij staan.


Sibon kwam twee keer terug.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor edaluz » 03-04-2013 19:19

Neymar schreef:Met Ghanassy en Assaidi heb je dirbbel mania :lol:. Zou inderdaad een lekkere voorhoede zijn, maar denk niet dat Assaidi interesse zal hebben, geld he.


:D En dan Samaras als spits, die heeft ook een leuke dribbel.

Maar Assaidi ligt nog zo goed in de markt en is jong, die is onhaalbaar.
want morgen wordt alles anders
edaluz
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 02-01-2008 19:49
Woonplaats: de hoofdstad

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Hinkelpikke » 03-04-2013 22:32

De 22-jarige Belg speelt tegenwoordig de pannen van het dak bij het Nederlandse Heerenveen en droomt opnieuw van de Rode Duivels.


Ook ietwat overdreven, maar hij doet het inderdaad leuk. Hij mag van mij wel een contract krijgen, denk dat het ook voor hemzelf het beste is. Bij Heerenveen is de kans op speeltijd reëel, zodat hij zich weer in de kijker kan spelen voor de Rode Duivels. We hebben het beste van deze jongen nog niet gezien in ieder geval.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Superfries1996 » 14-04-2013 17:48

Ook vandaag weer een goal en een assist, speelde wederom niet een fantastische wedstrijd, maar wat is hij dan toch belangrijk en zijn rendement hoog. Volgens mij heeft hij inmiddels zowel het aantal goals als assist van van la Parra al gemaakt/verbeterd. Nu hopen dat hij in de zomer overgenomen kan worden!
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 14-04-2013 19:42

Mooi om hem te zien aanzetten tijdens een dribbel , zit een prima versnelling op ! Maakt een fantastische goal , en de voorzet was weer prima op maat ! Lekkere speler om erbij te hebben , ben benieuwd of we hem binnen kunnen halen.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor forca hveen » 15-04-2013 15:09

Ik was in de veronderstelling dat in de eredivisie Zeefuik degene was met de dikke kont maar Thijs Römer vind El Ghanassy ook een dikke reet hebben :lol:

wat was de mooiste goal?
Dat was dat doelpunt van die jongen met die dikke reet! El Ganoui, ofzoiets. El Ghanassy?ja, hij! Wonderschoon. Hij nam hem in een keer uit de lucht en plaatste hem - ogenschijnlijk zonder moeite - in de lange hoek. Sowieso is die opmars van Heerenveen in de tweede seizoenshelft hartstikke knap.
Bron: AD
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Yassine El Ghanassy

Berichtdoor Neymar » 21-04-2013 23:35

Yassine El-Ghanassy doet het op huurbasis bij sc Heerenveen uitstekend, maar volgend seizoen speelt de Belg mogelijk in Griekenland. De 22-jarige linksbuiten staat namelijk in de belangstelling van Panathinaikos, waar Yannis Anastasiou nu de hoofdtrainer is. De tweevoudig Rode Duivel keert na dit seizoen in principe terug bij AA Gent, maar de gevallen topclub uit Athene wil daar dus een stokje voor steken. (Sportday)
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten