Jukka Raitala

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jukka Raitala

Berichtdoor Superfries88' » 24-02-2013 00:13

Raitala speelde gewoon wéér een puike wedstrijd. Die jongen won de meeste duels keurig en raakte louter in de problemen door de tactische situatie bij Heerenveen. Er lag op zijn kant te veel ruimte waardoor hij veelvuldig tegenover een numerieke meerderheid stond. Dat is echt niet zijn fout, was eerder te wijten aan Djuricic. Het was wel duidelijk waarom Filip zijn plek op het middenveld kwijt is. Zelfs als buitenspeler is hij defensief al uiterst kwetsbaar, dus als middenvelder al helemaal.

Raitala heeft zijn plek nu wel verdiend, vind ik. Laat maar staan. Als hij zich zo blijft ontwikkelen een prima back voor Heerenveen.
Superfries88'
Superster

Berichtdoor Grimo » 24-02-2013 04:08

Helemaal met je eens Superfries. Raitala speelde een prima pot. Waarin hij vaak keuzes moest maken omdat Djuricic niet achter Rosales aan ging. Bewust of niet.
Zweed1 komt behoorlijk koekkoek over. Popiejopie doen over je scoutingsadvies..koekkoek!
Grimo
Superster

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-02-2013 09:44

Ik snap de negativiteit ook niet. Hij heeft naar mijn idee weinig fout gedaan. Ik geef het je te doen met zo'n luie linksbuiten voor je die weigert mee te verdedigen. Er is weinig gevaar bij hem weggekomen. Dikke voldoende wat mij betreft.
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor topcoach » 24-02-2013 09:54

Beste mensen, jullie hebben er allemaal verstand van getuige jullie commentaren hier. Waarom staat Raitala iedere keer met de handen op de rug op tien meter afstand te kijken hoe Rosales of iemand anders de bal voorgeeft ? Waarom staat hij op het moment dat Nordfeldt het spel dient te hervatten nooit een keer vrij aan de buitenkant ?
topcoach
Nieuw talent

Berichtdoor Heerenveen rules » 24-02-2013 09:58

topcoach schreef:Beste mensen, jullie hebben er allemaal verstand van getuige jullie commentaren hier. Waarom staat Raitala iedere keer met de handen op de rug op tien meter afstand te kijken hoe Rosales of iemand anders de bal voorgeeft ? Waarom staat hij op het moment dat Nordfeldt het spel dient te hervatten nooit een keer vrij aan de buitenkant ?

Als je er zelf zoveel verstand van hebt toptrainert, waarom vraag je het dan aan ons?
Heerenveen rules
Superster

Berichtdoor zweed1 » 24-02-2013 14:15

topcoach schreef:Beste mensen, jullie hebben er allemaal verstand van getuige jullie commentaren hier. Waarom staat Raitala iedere keer met de handen op de rug op tien meter afstand te kijken hoe Rosales of iemand anders de bal voorgeeft ? Waarom staat hij op het moment dat Nordfeldt het spel dient te hervatten nooit een keer vrij aan de buitenkant ?

Volgers de kenners knijpt hij steeds naar binnen. Dat betekent dat hij meer het centrum opzoekt. Daarom enorm veel ruimte op rechts.

Maar er is niemand speler of technische staf die dat opvalt en een einde maakt aan dat knijpen door wat anders te gaan staan.

Nee wij snappen er niet zoveel van !
zweed1
Superster

Berichtdoor topcoach » 24-02-2013 14:52

Beste mensen, mijn vraag was niet sarcastisch bedoeld! Ik ben er oprecht verbaasd over!
topcoach
Nieuw talent

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 24-02-2013 18:04

Je kan het Raitala toch niet kwalijk nemen dat Rosales steeds vrij kwam. Raitala had zijn handen al vol met de constante wissel werking tussen Gutiérrez en Tadic , die met hun loop acties de ruimte creëerde waar Rosales dankbaar gebruik van kon maken. Dit was een tactische ingreep die FC Twente na de rust vrij succesvol toepaste. Dan moeten de spelers onderling in de coaching bepalen hoe ze dat aan gaan pakken , en als dat niet gebeurd mag je verwachten dat er vanaf de bank iemand de coaching op zich neemt.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Berichtdoor Hinkelpikke » 24-02-2013 19:17

Het viel Raitala niet kwalijk te nemen dat Rosales keer op keer vrijstond. Dat kwam puur omdat Djuricic niet meeverdedigde. Daardoor kwam de rechterkant open te liggen en moest Marecek vaak doordekken. Nou was het voor ons geluk dat werkelijk geen enkele voorzet van Rosales in de eerste helft goed was, maar de eerste de beste bal in de tweede helft viel op het hoofd van Bulykin. Gelukkig is het goed afgelopen, maar het gevaar dat Twente stichtte, kwam van de rechterkant.
Heerenveen till I die!
Hinkelpikke
Wereldspeler

Berichtdoor topcoach » 24-02-2013 19:53

hoe hadden jullie dat opgelost ? wetende dat djuricic niet meeverdegigd en blijkbaar ook niet mee hoeft te verdedigen ? Vraag blijft staan waarom ook een raitela zich niet breed aanbiedt bij spelhervattingen vanuit Nordfeldt ! Waarom uberhaupt zoveel lange ballen vanachter uit ?
topcoach
Nieuw talent

Berichtdoor Surhuisterveen » 25-02-2013 10:09

Prima wedstrijd gespeeld. Lijkt wel of hij sterker is geworden. Vond hem eerst maar een iel mannetje.
SCH
Surhuisterveen
Superster

Berichtdoor Lipton » 25-02-2013 12:07

In de eerste paar potten vond ik hem een hele talentvolle back, maar daarna heeft hij een hele moeilijke periode gehad. Nu is hij gewoon goed bezig, en is hij misschien wel een van de betere linksbacks van de Eredivisie. En hij kan alleen nog maar beter worden, wat wil je nog meer?
Lipton
Superster

Berichtdoor Ryback » 01-03-2013 00:59

Heb vetrouwen in jullie opmerkingen en in hem, maar toch ik zie hem te ver van zijn aanvaller verdedigen, waardoor voorzetten bijna nooit gekeerd worden of de tegenstander krijgt meer ruimte om op afstand te schieten. elke speler heeft zn minpunten natuurlijk, maar straks tegen psv, ik denk dat hij in verdedigend opzicht niet heel veel ballen kan breken.
Ryback
Selectiespeler

Berichtdoor Grimo » 01-03-2013 08:35

Lipton schreef:In de eerste paar potten vond ik hem een hele talentvolle back, maar daarna heeft hij een hele moeilijke periode gehad. Nu is hij gewoon goed bezig, en is hij misschien wel een van de betere linksbacks van de Eredivisie. En hij kan alleen nog maar beter worden, wat wil je nog meer?

Nou nou om iemand na een wedstrijd of 4 na de winterstop als "misschien wel een van de betere linksbacks van de Eredivisie" neerzetten vind ik wel heel opportunitisch. Ik weet dat je "misschien" zegt maar dan nog.
Grimo
Superster

Berichtdoor Otsje P » 01-03-2013 10:17

Grimo schreef:Nou nou om iemand na een wedstrijd of 4 na de winterstop als "misschien wel een van de betere linksbacks van de Eredivisie" neerzetten vind ik wel heel opportunitisch. Ik weet dat je "misschien" zegt maar dan nog.

Dat vind ik ook. Voor de winter speelde hij een aantal hele matige duels. Toen zij iedereen ook dat hij niet direct afgeschreven diende te worden. Dan moet hij nu ook niet direct omhoog geschreven worden. Eerst maar eens een constante serie van een wedstrijd of 8 a 9 spelen. Kijken we dan wel weer.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Lipton » 01-03-2013 14:35

Grimo schreef:
Nou nou om iemand na een wedstrijd of 4 na de winterstop als "misschien wel een van de betere linksbacks van de Eredivisie" neerzetten vind ik wel heel opportunitisch. Ik weet dat je "misschien" zegt maar dan nog.

Zoveel goede spelers zijn er niet in Nederland, en zeker geen goede linksbacks. Noem jij er maar 5 die duidelijk beter zijn.
Lipton
Superster

Berichtdoor Otsje P » 01-03-2013 14:43

Lipton schreef:Zoveel goede spelers zijn er niet in Nederland, en zeker geen goede linksbacks. Noem jij er maar 5 die duidelijk beter zijn.

Blind.
Willems.
Martins Indi.
Pieters.
van Anholt.
Schilder.
Boillesen.
van Peppen.
Bulthuis.

Geen geweldige backs allemaal, maar wel beter dan Raitala. (vooralsnog)
Otsje P
Superster

Berichtdoor Lipton » 01-03-2013 15:15

Otsje P schreef:Blind.
Willems.
Martins Indi.
Pieters.
van Anholt.
Schilder.
Boillesen.
van Peppen.
Bulthuis.

Geen geweldige backs allemaal, maar wel beter dan Raitala. (vooralsnog)

Die eerste paar namen zijn prima backs, en waarschijnlijk ook wel beter dan Raitala.
Maar van Boillesen heb ik nog nooit gehoord, blijkt iemand te zijn die in 3 seizoenen tijd 10 wedstrijden gespeeld heeft in de Eredivisie.
Railtala heeft een goede vorm te pakken na de winterstop, en zie hem eigenlijk alleen maar beter worden. Dus voor mij hoort hij wel bij de betere linksbacks van de Eredivisie. Want wees eerlijk, een Martins Indi is toch geen back?
Lipton
Superster

Berichtdoor Blizzard » 01-03-2013 17:45

Maar van Boillesen heb ik nog nooit gehoord, blijkt iemand te zijn die in 3 seizoenen tijd 10 wedstrijden gespeeld heeft in de Eredivisie.

Die jongen heeft inderdaad weinig kunnen voetballen. Heeft ontzettend veel pech met blessures gehad. De keren dat ik hem heb zien spelen maakte hij overigens wel een fantastische indruk. Moderne back met een grote actieradius en veel technisch vermogen. Was volgens mij ook gewoon basisspeler indien fit.
Een van de redenen waarom Ajax zo weinig haast lijkt te maken met een contractverlenging van Daley Blind is dan ook de aanwezigheid van Boilesen. Ze schijnen daar meer vertrouwen in de kwaliteiten van Boilesen te hebben en dat lijkt me niet onterecht mits nieuwe (grote) blessures uitblijven.

Railtala heeft een goede vorm te pakken na de winterstop, en zie hem eigenlijk alleen maar beter worden. Dus voor mij hoort hij wel bij de betere linksbacks van de Eredivisie.

Ik ben ook blij verrast met het spel van Raitala. Ik had hem uiteraard nog niet afgeschreven maar ik vond zijn prestaties voor de winterstop wel zorgwekkend. Nu pakt hij het gelukkig goed op. Als hij deze lijn doortrekt kan hij de eerste volwaardige linksback voor Heerenveen worden sinds 2004.
Blizzard
Superster

Berichtdoor 1983 » 02-03-2013 13:38

Laten we niet te hard van stapel lopen. Hij haalt nu een paar wedstrijden eindelijk een acceptabel niveau, maar echt overhouden doet het nog steeds niet. En eerst nog maar eens zien of ie dat vasthoud. Dan is het redelijk, maar als ik hier dan al weer lees van goede vorm te pakken en een van de beter linksbacks van de Erdeivisie. Kom op he :roll:
1983
Superster

Berichtdoor 8board » 18-03-2013 22:26

Hyvä Jukka! Hyvä Jukka! Hyvä Jukka!
8board
Bankzitter

Berichtdoor Knipecity » 19-03-2013 06:02

8board schreef:Hyvä Jukka! Hyvä Jukka! Hyvä Jukka!

Mooi!
Knipecity
Superster

Berichtdoor Bubbe » 19-03-2013 11:43

Hij heeft wel een punt. Jukka speelt de laatste tijd erg constant en erg goed.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 19-03-2013 18:30

Feanatieke schreef:
Bubbe schreef:Hij heeft wel een punt. Jukka speelt de laatste tijd erg constant en erg goed.

En toch stond Kum in de basis. Dilemma. Wie zie jij liever op de linksback? Kum of Raitala? Ik neaam aan Raitala, vanwege je positiviteit (die ik deel overigens).

Hoeft helemaal geen dilemma te zijn , Kum naar het centrum en Zomer bank of tribune !
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Berichtdoor Bubbe » 20-03-2013 01:32

Ik denk dat Raitala zijn plek terugpakt nu Kum afwezig is wegens een blessure. (ook de reden waarom Raitala er uit ging dacht ik?) Hoop het ook iig.

Raitala begon niet erg bijzonder aan het seizoen, maar heeft na de winterstop laten zien dat hij het zeker wel in zich heeft.
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor topcoach » 07-04-2013 16:10

waar verdient deze man zijn basis plaats aan ?
topcoach
Nieuw talent

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 07-04-2013 16:18

topcoach schreef:waar verdient deze man zijn basis plaats aan ?

Geen enkele back blijft op de been als hij verantwoordelijk word gehouden voor 2 man !! Groningen maakte via Magnasco prima gebruik van het feit dat Djuricic nooit mee verdedigd , of niet mee hoeft te verdedigen. Als dit 2e het geval is ,wat mij logisch lijkt als je met een verdedigend middenveld speelt, dan lijkt het me ook logisch dat je als coach 1 van deze middenvelders belast met het opvangen van hun rechtsback.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler

Berichtdoor Voorstopper » 07-04-2013 16:20

Het is ongeveer de enige plus van Van la Parra op de buiten, hij doet verdedigend zijn werk. Raitala was zeker ondermaats, verloor in de eigen 16 op de achterlijn een paar keer op onbegrijpelijke wijze de duels en oogt onzeker. Maar feit is wel dat Magnasco de hele wedstrijd op mocht stomen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Voorstopper
Superster

Berichtdoor Gearard » 07-04-2013 16:21

Hij leek op de goede weg na de winterstop, maar vandaag was het echt dramatisch wat Raitala liet zien. Werd aan alle kanten voorbij gelopen, en die eigen goal had ook wel voorkomen kunnen worden, knullig.
Gearard
Beheerder

Berichtdoor Knipecity » 07-04-2013 16:27

Zoals ik na Feyenoord al zei, deze jongen komt gewoon tekort. Iemand van dit niveau moet zelf op te leiden zijn.
Knipecity
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers