Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor mitrita » 15-03-2013 20:54

Niet dat het klopt natuurlijk, maar ik meld het toch even.
FC Emmen heeft met uitzendbureau Bikkel geen akkoord weten te bereiken over de vordering van ongeveer 62.000 euro. Dat meldt de noodlijdende eerstedivisionist in een persbericht.

Dat betekent dat de claim van de voormalige sponsor blijft staan. FC Emmen kan het bedrijf volgens directeur Jan van Erve niet gaan betalen, omdat er dan zeer waarschijnlijk andere schadeclaims tegen de club zullen worden ingediend.

Bovendien is er een zwaarwegende reden bij gekomen om de eis van Bikkel af te wijzen. Volgens de directie van de club is na een inventarisatie onder sponsors de conclusie gerechtvaardigd dat een belangrijke groep geldschieters twijfelt aan voortzetting van de financiële steun indien de club het uitzendbureau alsnog (gedeeltelijk) schadeloos stelt.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 25-03-2013 16:22

Jammer voor sommigen hier, maar FC Emmen en Bikkel hebben een akkoord bereikt, waarmee de problemen voor de club uit de wereld zijn.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 25-03-2013 18:50

Dat een club kan omvallen om 60.000 euro is natuurlijk behoorlijk zorgelijk. Ik hoop dat ze bij Emmen de zaken beter op orde gaan krijgen.
Riemer deed het overigens slimmer, die zette veel schulden om in sponsorcontracten.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor TORCIDA » 25-03-2013 19:35

Ti's een kwestie van tijd.....
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Rienk prins » 26-03-2013 14:24

Ik denk niet dat iemand hier een club een faillissement gunt, maar idd ook ik vraag mij af of er in de regio Drenthe genoeg draagvlak is voor een BVO. Kijk naar Veendam.
Blauw wit is ons hart!

En dat is één!
Rienk prins
Selectiespeler
 
Berichten: 356
Geregistreerd op: 18-08-2010 12:59

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 26-03-2013 17:24

Lipton schreef:Dat een club kan omvallen om 60.000 euro is natuurlijk behoorlijk zorgelijk. Ik hoop dat ze bij Emmen de zaken beter op orde gaan krijgen.
Riemer deed het overigens slimmer, die zette veel schulden om in sponsorcontracten.


Nogmaals, FC Emmen was niet omgevallen om 60.000 euro. Maar men vreesde dat wanneer men die 60.000 euro zou betalen, meer schuldeisers de Meerdijk zouden weten te vinden en dan kon het bedrag oplopen tot 645.000 euro. Dat is andere koek. Bovendien dreigden enkele hele grote sponsoren er mee te stoppen als 'hun' geld, bedoelt voor het 'nieuwe' FC Emmen, naar oude schuldeisers zou gaan. Men zat dus in een lelijke spagaat.
Maar nu Bikkel afziet van zijn claim is er niet zo heel veel meer aan de hand. De club zit netjes in categorie II van de KNVB, heeft een sluitende begroting en boekte over het afgelopen boekjaar 2 ton winst (al is dat grotendeels te danken aan de transferinkomsten van Bas Dost).
Bovendien lopen er, zeker voor eerste divisie-begrippen, nu een aantal zeer kundige mensen rondom de club. Ronald Lubbers, die vorige week nog volop werd geprezen ('ongekend in de voetballerij', 'presteerde het onmogelijke') in de VI, Erik Mulder (je weet wel, die 'vriend' van Riemer die door Johan Derksen een 'financieel genie' wordt genoemd) en ook de jullie wel bekende Jan van Erve. En zo zijn er nog wel een paar. Dat zijn geen koekenbakkers.
Dus maken jullie je nu maar niet druk over FC Emmen, dat komt helemaal goed.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor mitrita » 26-03-2013 19:53

Druk maken is een groot woord, maar het is duidelijk dat het in het algemeen met de clubs in de JL bepaald niet lekker gaat.
De KNVB zou daar ook wat meer oog voor moeten hebben.
Emmen is sowieso nooit één van de financieel sterksten geweest.
Het gevaar is nu weer even geweken lijkt mij daarom een betere constatering dan "het komt wel goed".
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Flying Tilster » 26-03-2013 23:28

mitrita schreef:Druk maken is een groot woord, maar het is duidelijk dat het in het algemeen met de clubs in de JL bepaald
niet lekker gaat. De KNVB zou daar ook wat meer oog voor moeten hebben.


Het lijkt wel duidelijk dat veel clubs het in de Jupiler League zich feitelijk niet kunnen veroorloven om zo'n 20 fulltime contractspelers te kunnen. Ze zouden eigenlijk weer terugmoeten naar semi-profs, alleen zullen dan veel spelers liever kiezen voor de Topklasse.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor forca hveen » 27-03-2013 12:02

mitrita schreef:Druk maken is een groot woord, maar het is duidelijk dat het in het algemeen met de clubs in de JL bepaald niet lekker gaat.
De KNVB zou daar ook wat meer oog voor moeten hebben.


De KNVB gaat er ook al naar kijken ;)
De KNVB wil volgende maand met de clubs uit de Jupiler League verder praten over de zorgelijke financiële toestand in de eerste divisie.

''Een slimmere bedrijfsvoering zou kunnen helpen om een club financieel gezond te maken'', aldus een woordvoerster van de voetbalbond dinsdag, een dag na het faillissement van sc Veendam.

In het laatste kwartaal van 2012 maakte de KNVB zijn zorgen over de toekomst van de eerste divisie al kenbaar.

''In januari zijn we met de Coöperatie Eerste Divisie en enkele clubs om de tafel gegaan. Er is toen afgesproken de organisatie van de clubs nog eens kritisch onder de loep te nemen.''

"Onder meer een slimmere bedrijfsvoering zou kunnen helpen om een club financieel gezond te maken. Dan moet je kijken naar alle facetten: sportief-technisch, organisatorisch en commercieel."

"De uitwerking van de gemaakte afspraken laat langer op zich wachten dan gepland. Daarom hebben wij opnieuw het initiatief genomen om alle partijen op korte termijn bij elkaar te roepen.''

De KNVB kreeg na het bankroet van Veendam kritiek. ''Maar het is een misverstand om te denken dat de KNVB de club financieel zal bijstaan."

"Wij ondersteunen waar mogelijk, maar gaan nooit op de stoel van de club zitten. Het is nadrukkelijk de verantwoordelijkheid van de club om de eigen bedrijfsvoering op orde te krijgen. Dat is ook de basis van het licentiesysteem, dat in samenspraak met de clubs tot stand is gekomen.''

De afgelopen week is ook geopperd om Veendam tot het einde van de competitie overeind te houden. ''Er bestaat binnen de KNVB geen potje voor dit soort situaties. Het overeind houden van een club zou indirect betekenen dat andere clubs moeten meebetalen."

"Daar komt bij dat clubs er dan een potje van mogen maken, omdat zij toch opgevangen worden als het misgaat. Dat is absoluut geen stimulans om op een gezonde manier met de bedrijfsvoering om te gaan.''
nu.nl van 26-3
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Gekko » 17-05-2013 08:29

Emmen is de volgende die uit het betaald voetbal kiepert. Onvoldoende draagvlak in de regio, en dan houdt het op net als bij Veendam.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor TORCIDA » 17-05-2013 12:19

dat riep ik ook al, maar veuraltiedemmen weet het beter. Het begon al met Bikkel en nu wordt het bikkelen voor Emmen.
maar ik ben benieuwd at vaemmen te melden heeft.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Calimero » 17-05-2013 13:14

Kan er niet om rouwen eigenlijk. Misschien wel de meest kleurloze club in de Eredivisie momenteel.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor camataru » 18-05-2013 12:06

Calimero schreef:Kan er niet om rouwen eigenlijk. Misschien wel de meest kleurloze club in de Eredivisie momenteel.


ze komen aardig in de buurt maar van top oss word ik ook niet warm. en Helmond en telstar boeit me ook helemaal niet.

Ps ze spelen nog steeds jupiler leaugue of EERSTE DIVISIE @ Calimero
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Calimero » 18-05-2013 13:12

Excuus, ik bedoelde ook betaald voetbal. ;)
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor tha boelie » 20-05-2013 15:02

Toch een paar leuke talenten overgehouden aan de samenwerking met Emmen.
tha boelie
Basisspeler
 
Berichten: 804
Geregistreerd op: 31-10-2010 01:31

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 05-06-2013 16:23

Haha, wat een grap. Jullie vinden weer een minder positief berichtje en proberen hun gelijk weer te halen. Niets aan het handje hoor, het meetmoment was tijdens de 'Affaire Bikkel', en die is al opgelost. Volgende meetmoment zit FC Emmen weer keurig in categorie II. Mét een eigen jeugdopleiding. Maar ik begrijp jullie wel hoor, jullie hoeven je natuurlijk niet druk te maken om jullie eigen cluppie, daar gaat het tenslotte allemaal crescendo!

:lol:
Laatst bijgewerkt door Superfries88' op 05-06-2013 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Let een beetje op je taalgebruik s.v.p.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor TORCIDA » 28-08-2013 10:25

Oei VAE, gevarenzone? ben jij nou zo naief of word je een rad voor je ogen gedraaid, jij was of zat toch zo dicht op de bron?
haha wat een grap dat FC Emmen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Boffy » 28-08-2013 11:51

Heeft Van Erve er zo´n zootje van gemaakt? :wink:
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lardy » 28-08-2013 13:03

VeurAltiedEmmn schreef: Volgende meetmoment zit FC Emmen weer keurig in categorie II.


Uhmmm..... :roll:
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 01-09-2013 12:49

Grappig. Weer hebben de heertjes een klok horen luiden en wederom weten ze totaal niet waar de klepel hangt. Ze vallen nog net niet over elkaar heen in de haast hun gelijk te proberen te halen. Maar helaas.
Was het jullie bekend dat je twee meetmomenten moet voldoen aan de eisen om te kunnen promoveren naar een hogere categorie? Nee hè? Nou, bij deze.
Was het jullie ook bekend dat dit pas het eerste meetmoment is ná de degradatie naar categorie I? Nee hè? Nou, bij deze.
Was het jullie ook bekend dat FC Emmen op dit moment voldoet aan de eisen om, straks bij het volgende meetmoment, te promoveren? Nee hè? Nou, bij deze.

Stelletje onbenullen.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor fuotbalgek » 01-09-2013 12:53

VeurAltiedEmmn schreef:Stelletje onbenullen.


Gefrustreerd? :wink: Het leven is zwaar voor een Emmen-supporter ...
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Superfries1996 » 01-09-2013 13:12

fuotbalgek schreef:
VeurAltiedEmmn schreef:Stelletje onbenullen.


Gefrustreerd? :wink: Het leven is zwaar voor een Emmen-supporter ...


Ik zou ook chagrijnig worden van een gemiddelde bezettingsgraad van 28% en degradatievoetbal in de Jupiler League.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Janstra » 01-09-2013 13:18

Eerst vertellen dat ze het volgende moment in categorie 2 zullen zitten en nu vertellen dat het niet mogelijk is... Wie is dan de onbenul?
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Superfries1996 » 01-09-2013 13:21

Bubbe schreef:
Superfries1996 schreef:
Ik zou ook chagrijnig worden van een gemiddelde bezettingsgraad van 28% en degradatievoetbal in de Jupiler League.


Hoho. FC Emmen heeft in jaren geen 11e gestaan hoor.


De afgelopen vijf jaar eindigde Emmen als 12e, 18e, 13e, 15e en 13e. Dat noem ik nou niet echt een hoogvlieger, zeg gerust degradatiekandidaat.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor 1983 » 01-09-2013 14:34

Pest die jongen nou niet zo :twisted: Laat hem lekker denken dat het ooit nog wat kan worden dat clubje van hem. Diep in zijn hart weet ie toch wel dat hetgeen dat hij lief heeft een lange pijnlijke dood aan het sterven is. Dat is voor hem heel vervelend, dat kan ik me voorstellen. Denk je maar eens in, dtel dat hert onze club zou zijn. Ik kan me zijn frustratie dus goed voorstellen maar wordt er niet veel anders van. En buiten die drie andere overgebleven die hards daar zal er niemand zijn die er een traan om laat. Daarbij, waarom hebben we het hier in godsnaam zoveel over dit nietszeggende clubje uit misschien wel het meest saaie gebied van Nederland? Fc Emmen, boeiend....
Laatst bijgewerkt door 1983 op 01-09-2013 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lardy » 01-09-2013 14:38

Er waren bij Emmen net zoveel toeschouwers als bij Achilles. Nog geen 2000. Aflopende zaak.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 23-09-2013 10:47

Sportief gezien gaat het nu wel lekker met FC Emmen, ze zitten al op de helft van het gehaalde punten van vorig seizoen. En dat is natuurlijk best knap.

Martinus lijkt het daar na een valse start ook wel goed te doen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Vorige

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten

cron