Wat ooit was: samenwerking met FC Emmen

› andere clubs en andere spelletjes

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor diepFries » 14-05-2012 10:52

Frisian Viking schreef:[..]
Die 227.500 euro van Dost die jij aanhaalt zal de nieuwe club van Dost moeten gaan betalen.
Het gaat VAE waarschijnlijk niet zozeer omtrent wie dat op moet hoesten, zolang Emmen het maar krijgt. Zo'n bedrag is natuurlijk zeer welkom om de boel daar beter op de rit te krijgen.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 14-05-2012 18:51

Zowel Frisian Viking als diepFries hebben gelijk.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 14-05-2012 22:10

Zeinstra en de Groot blijven waarschijnlijk bij Emmen. Zeinstra is voor JL begrippen een behoorlijk goede keeper. Dus ik zou het een goede zaak vinden als hij bij Emmen gaat tekenen.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Frisian Viking » 15-05-2012 07:12

VeurAltiedEmmn schreef:Zowel Frisian Viking als diepFries hebben gelijk.

Dat ben ik wel gewend ;-) .
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 21-05-2012 14:00

Lipton schreef:Zeinstra en de Groot blijven waarschijnlijk bij Emmen. Zeinstra is voor JL begrippen een behoorlijk goede keeper. Dus ik zou het een goede zaak vinden als hij bij Emmen gaat tekenen.


Zeinstra heeft inmiddels een principe-akkoord bereikt met FC Emmen. Ervan uitgaande dat de handtekeningen binnenkort definitief gezet worden kan hij flink aan de bak volgend seizoen; hij krijgt concurrentie van Peter van der Vlag, die overkomt van Go Ahead Eagles en 480 (competitie)wedstrijden aan ervaring in het betaald voetbal heeft.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 30-08-2012 19:17

Het conflict met de voormalige partner SC Heerenveen is opgelost zegt Ronald Lubbers. ,,Er is over en weer wat met modder gesmeten, maar we zijn wel in gesprek gebleven. We zijn uiteindelijk tot een positieve afronding gekomen. Zo heeft FC Emmen het percentage bij doorverkoop van vroegere FC Emmen jeugdspelers die nu bij SC Heerenveen zijn teruggekregen. Er is nu geen band meer met SC Heerenveen hoewel de jeugdelftallen nog wel onder de naam RJO Heerenveen/Émmen in de competitie uitkomen. We kijken ondertussen hoe het verder met de jeugdopleiding moet. Er is een projectgroep in het leven geroepen die moet uitzoeken wat op langere termijn de beste constructuie is. Waarbij we de binding met de regio in het oog willen houden.''


FC Emmen heeft Jan van Erve als algemeen-directeur vastgelegd. Hij volgt interim-directeur Henk Hoekstra op die wel tot einde jaar werkzaamheden voor FC Emmen zal blijven verrichten. Van Erve (44) is ruim twaalf jaar in dienst van SC Heerenveen geweest.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 03-09-2012 17:48

Wel opvallend, want van Erve scheen met een aantal grote sponsoren niet meer door een deur te kunnen (of andersom). Univé is ook in Emmen toch een grote sponsor?
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 16-01-2013 19:52

Ter uwer info; FC Emmen start vanaf volgend seizoen weer met een volledige, zelfstandige jeugdopleiding. Met A-, B-, C- en D-junioren. Ik heb het hier reeds meerdere malen gezegd in het verleden, maar nu is het bewezen; FC Emmen heeft sc Heerenveen (of een andere club) niet nodig. We kunnen en gaan het helemaal zelf doen. Driewerf hoezee!
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Currahee » 16-01-2013 20:08

natuurlijk heb je geen andere club nodig. elk amateurteam heeft over het algemeen ook wel a, b, c en d junioren. De kunst is om talenten te stikken en ze te herkennen + goede begeleiding te geven. Dat blijkt pas na een aantal jaar of je dit goed gedaan hebt of niet
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 16-01-2013 20:13

Nou ja, voor een profclub zijn de kosten natuurlijk een stuk hoger normaal gesproken dan voor een amateurclub, omdat je (als het goed is) ook een stuk verder moet reizen. Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed voor elkaar komt, FC Emmen heeft altijd een goede jeugdopleiding gehad, onder andere Bas Dost, Mark-Jan Fledderus, Jos Hooiveld, Jürgen Locadia, Jelle ten Rouwelaar, Bas Sibum en Rick ten Voorde hebben hier (een deel van) de jeugdopleiding doorlopen. Voor een eerste divisie-ploegje is dat heel netjes, dacht ik zo.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Otsje P » 17-01-2013 08:26

VeurAltiedEmmn schreef:Voor een eerste divisie-ploegje is dat heel netjes, dacht ik zo.


Dat is ook zo. Nu hopen dat de club de zaken nu zo goed op een rijtje heeft, dat na 2 jaar de jeugdopleiding niet gaat worden wegbezuinigd om de club weer te redden.

Maar in principe gefeliciteerd. Kan me voorstellen dat je er blij mee bent.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 17-01-2013 11:56

Leuk hoor, een eigen opleiding in Emmen. Maar men moet daar wel gaan investeren natuurlijk. Ik heb FC Emmen C1 dit seizoen helemaal weggespeeld zien worden door Frisia C1. En daar word je als BVO natuurlijk niet vrolijk van.
Men moet er geld in steken, anders kun je het net zo goed niet doen. Een opleiding kost veel geld, vervoer voor de jongens, trainers, materialen en andere zaken zijn bijna niet te betalen voor een 1e divisie club. Ik hoop dat men het geld weet te vinden om er iets moois van te maken.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 17-01-2013 18:08

Het geld is er al. De financiering is rond. En over een tijdje staat er wel een goeie C1 hoor, de D1 won namelijk een paar weken terug nog met 1-6 van de D1 van de Voetbalacademie (FC) Twente. Aan talent geen gebrek hier. Ik zeg dat wij, mits het op deze voet doorgaat met de club, binnen vijf jaar (weer) een betere jeugdopleiding hebben dan sc Heerenveen (waar het gros van de beste talenten al jarenlang bij Emmen vandaan komen, ja, zelfs voor de samenwerking al).
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Calimero » 17-01-2013 18:13

Het geld om een geweldige voetbalopleiding op te zetten is er wel, maar kopje boven water houden met FC Emmen zelve lukt maar net. Ik vind je niet geloofwaardig, maar gun je het beste.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 17-01-2013 20:52

Waarom baseer je je aanname dat 'kopje boven water' houden 'maar net' lukt?
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Calimero » 17-01-2013 21:05

VeurAltiedEmmn schreef:Waarom baseer je je aanname dat 'kopje boven water' houden 'maar net' lukt?

Uh, uit het feit dat Emmen de afgelopen paar maanden heeft moeten knokken tegen een faillissement? Dat is niet van vandaag op morgen anders hoor, zeker niet wanneer de prestaties achter blijven en dit al vaker is gebeurd in het verleden.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 17-01-2013 21:56

EDIT: Ach, laat ook maar.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Surhuisterveen » 17-01-2013 22:51

Heel mooi voor je dat je clubje een jeugdopleiding heeft maar wanneer bedrijven de sponsoring stoppen dan is het gedaan met de club.
En in deze periode moet je zeker niet uitsluiten dat bedrijven de sponsoring stoppen.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 19-01-2013 12:49

In ieder geval de komende drie jaar is het voortbestaan van de club zeker gesteld, dus maak je niet druk.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor wald pyk » 19-01-2013 17:02

Niets is zeker in dit huidige klimaat van onzekerheid.
Je kan zo failiet zijn.
Van alles wat ik kwijt ben mis ik mijn geheugen het meest.
Avatar gebruiker
wald pyk
Superster
 
Berichten: 1771
Geregistreerd op: 21-05-2003 20:57
Woonplaats: boelenslaan

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 02-03-2013 15:41

Lipton schreef:Leuk hoor, een eigen opleiding in Emmen. Maar men moet daar wel gaan investeren natuurlijk. Ik heb FC Emmen C1 dit seizoen helemaal weggespeeld zien worden door Frisia C1. En daar word je als BVO natuurlijk niet vrolijk van.


Hier na vandaag nog iets aan toe te voegen, Lipton? :mrgreen:
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 02-03-2013 17:48

VeurAltiedEmmn schreef:
Hier na vandaag nog iets aan toe te voegen, Lipton? :mrgreen:


Dat is v.v Heerenveen die een na laatste staat in de 2e divisie, geen knap resultaat dus :mrgreen:
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 03-03-2013 16:35

Oh, dan weet een kereltje op twitter schijnbaar niet in welk elftal hij speelt.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lipton » 03-03-2013 16:40

VeurAltiedEmmn schreef:Oh, dan weet een kereltje op twitter schijnbaar niet in welk elftal hij speelt.


Haha, maakt niks uit, kan gebeuren ;)
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Jeroen » 13-03-2013 09:57

VeurAltiedEmmn schreef:In ieder geval de komende drie jaar is het voortbestaan van de club zeker gesteld, dus maak je niet druk.


Niets is zeker.

Sombere toekomst voor Emmen door plotselinge schuld
12/03/2013 16:47

De toekomst van FC Emmen is onzeker na het opstappen van voorzitter Ronald Lubbers en het verliezen van een rechtszaak. De club uit de Jupiler League heeft een openstaande schuld van vijftigduizend euro, die uiterlijk woensdag terugbetaald moet worden aan een investeerder. Ondanks een dwangbevel is Emmen niet voornemens dit te doen.

Emmen verloor afgelopen vrijdag een rechtszaak van dienstverleningsbedrijf Bikkel uit Hoogeveen. Dit was een van de investeerders van de Trots van Drenthe die onder druk van Lubbers afstand deden van hun rechten om de club weer gezond te maken. Bikkel spande een rechtszaak aan namens een vrijwilligster van de club, die hierdoor 25 duizend privégeld euro kwijt zou zijn geraakt.

Lubbers kreeg vorig seizoen bij zijn aanstelling als enig bestuurslid de absolute macht, waarna hij ervoor zorgde dat de gemeente zijn prioriteitsaandeel opgaf zodat FC Emmen tien jaar lang geen aflossing over een lening hoefde te betalen. De investeerdersgroep zag in totaal twee miljoen euro verdampen.

Emmen is niet van plan aan de eis van Bikkel te voldoen. Het bedrijf wilde wel van het bedrag afzien in ruil voor een commerciële tegenprestatie. Lubbers was niet bereid een uitzondering te maken en stapte op. Hij is bang dat de rij schuldeisers met het scheppen van een precedent alleen maar toeneemt. Emmen heeft in zijn begroting ook geen rekening gehouden met het betalen van vijftigduizend euro.

Dinsdag werd ook bekend dat SC Veendam, eveneens actief in de Jupiler League, zich in financiële rampspoed bevindt.

Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Knipecity » 14-03-2013 08:32

Bubbe schreef:Ga je heel makkelijk voorbij aan het feit dat er wel een basis is om een voortbestaan de komende jaren te verzekeren. Veendam zat eerder ook die situatie en je ziet in de meeste gevallen iemand opstaan die nog sentimenten voor de club heeft. De kans dat Veendam het nu weer gaat overleven is logischerwijs nu ook een stuk kleiner dan de vorige keer.

Maar het is niet voor niets dat er nu mensen/bedrijven te hulp schieten, dan doen ze niet in de wetenschap dat het over 2 maand alsnog voorbij is.

Emmen, Veendam en zo zijn er nog wel enkele, het zijn van die bodemloze putten. Vroeg of laat gaan ze een keer stuk. Continu moeten de gaten gevuld worden, maar dat houdt een keer op.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Superfries88' » 14-03-2013 10:49

Knipecity heeft wel een punt: het is iedere keer hetzelfde verhaal. Het gaat even goed en daarna worden clubs weer aan de rand van de afgrond gebracht. Alleen: het is te makkelijk om te veronderstellen dat de stekker er dan maar uit moet. Haarlem, RBC en AGOVV zijn de voorbije jaren al omgevallen en ik betwijfel of SC Veendam over enkele jaren nog bestaat. Daarnaast kan ik zo nog een vijftal clubs opnoemen die aan de rand van de afgrond hebben gestaan. Stuk voor stuk Jupiler League-clubs. Het is volgens mij tijd dat de ogen in Zeist open gaan. De vrijdagavond trekt geen extra supporters, de media staat niet te springen, een club moet per se zestien spelers onder contract hebben en zo zijn er nog wel een aantal belemmerende factoren. Dat is ook precies de reden dat de Topklassers geen zin hebben om de overstap te maken. Die zien meer nadelen dan voordelen.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Lardy » 14-03-2013 11:13

Superfries88' schreef:Knipecity heeft wel een punt: het is iedere keer hetzelfde verhaal. Het gaat even goed en daarna worden clubs weer aan de rand van de afgrond gebracht. Alleen: het is te makkelijk om te veronderstellen dat de stekker er dan maar uit moet. Haarlem, RBC en AGOVV zijn de voorbije jaren al omgevallen en ik betwijfel of SC Veendam over enkele jaren nog bestaat. Daarnaast kan ik zo nog een vijftal clubs opnoemen die aan de rand van de afgrond hebben gestaan. Stuk voor stuk Jupiler League-clubs. Het is volgens mij tijd dat de ogen in Zeist open gaan. De vrijdagavond trekt geen extra supporters, de media staat niet te springen, een club moet per se zestien spelers onder contract hebben en zo zijn er nog wel een aantal belemmerende factoren. Dat is ook precies de reden dat de Topklassers geen zin hebben om de overstap te maken. Die zien meer nadelen dan voordelen.


Mee eens, topklassers willen niet door al die eisen van de KNVB. Als ze die nou eens versoepelen wordt die drempel weggenomen en kunnen topklassers bouwen aan een goede basis. Ik denk dat het beste is om de Jupiler League wedstrijden op zaterdag middag te laten spelen. En voor een kwaliteitsinjectie is het misschien een idee om de beloftencompetitie af te schaffen en die gewoon in de reguliere competitie mee te laten doen, zoals ze dat ook in Spanje en Duitsland doen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor Knipecity » 14-03-2013 11:20

Eerlijk gezegd denk ik dat we teveel profclubs hebben in Nederland. Het is niet in stand te houden op deze manier.Wel opvallend is de verdeling van profclubs per provincie

Brabant is DE voetbalprovincie

Brabant: 4 eredivisieclubs en 4 Jupiler club op 2,4 miljoen inwoners (gemiddeld 300.000 inwoners per profclub)
Zuid Holland: 2 E en 3 J clubs op 3,5 miljoen inwoners (gemiddeld 700.000 inwoners per profclub)
Limburg: 2 E en 2 J-clubs op 1,1 miljoen inwoners (gemiddeld 275.000 inwoners per profclub)
Noord-Holland: 2 E en 2 J clubs op 2,7 miljoen inwoners (gemiddeld 675.000 inwoners per profclub)
Overijssel: 3 E en 1 J clubs op 1,1miljoen inwoners (gemiddeld 275.000 inwoners per profclub)
Friesland: 1 E en 1 J club op 0,65 miljoen inwoners ( gemiddeld 325.000 inwoners per profclub)
Groningen: 1 E en 1 J club op 0,6 miljoen inwoners (gemiddeld 300.000 inwoners per profclub)
Drenthe: 1 J club op 0,5 miljoen inwoners (gemiddeld 500.000 inwoners per profclub)
Flevoland: 1 J club op 0,4 miljoen inwoners (gemiddeld 400.000 inwoners per profclub)
Utrecht: 1 E club op 1,2 miljoen inwoners (gemiddeld 1,2 miljoen inwoners per profclub)
Gelderland: 2 E en 1 J club op 2 miljoen inwoners (genmiddeld 660.000 inwoners per profclub)
(inwonersaantallen volgens Wikipedia, afgerond)

Grappig om te zien. In principe zou in Drenthe genoeg ruimte moeten zijn voor een profclub, maar blijkbaar lukt het ze niet om het DE club van Drenthe te maken. Wellicht zorgt FC Drenthe voor meer draagvlak?
Overijssel en Limburg hebben de minste inwoners per club, maar met name in Limburg lijken ze daar last van te hebben. Vooral ook omdat 3 clubs daar dan weer in een klein deel van Limburg zitten.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Samenwerking met FC Emmen

Berichtdoor VeurAltiedEmmn » 14-03-2013 12:24

Storm in een glas water, heren. Zeer 'vriendelijk' dat jullie allemaal over de rug van mijn club je gelijk willen halen, maar FC Emmen blijft gewoon bestaan. Het einde is echt niet nabij om 60.000 euro, stelletje naïevelingen. Niet altijd alles geloven wat er de media in geslingerd wordt, zelfs niet door FC Emmen zelf.
VeurAltiedEmmn
Basisspeler
 
Berichten: 509
Geregistreerd op: 06-07-2009 08:40

VorigeVolgende

Keer terug naar Sport overig

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten