Marten de Roon

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Marça » 10-03-2013 10:57

Freezeman schreef:Die man heeft een stel longen als een paard, geweldige.
Misschien niet de meest technisch begaafde speler maar wel een met de meeste inzet.


Fantastisch om te zien inderdaad. Viel vooral op in de laatste 15 minuten. Finnbogason bleef voorin hangen en Djuricic zag je bewust inhouden toen Derijck op een gegeven moment met de bal een de voet opkwam. Dan opeens vanuit het centrum komt De Roon aangesprint en gaat vervolgens ook nog Marcelo onder druk zetten, super!
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Hielke » 10-03-2013 11:34

Wat een heerlijke voetballer. Hij heeft een wat studentikoze uitstraling, maar is in het veld echt een bikkelaar. Samen met Joey van den Berg stond hij aan de basis van de overwinning. Prima aanwinst van Hansma, transfervrij ook nog. Mag ook weleens gezegd.
Avatar gebruiker
Hielke
Superster
 
Berichten: 5854
Geregistreerd op: 20-06-2007 08:26

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Grimo » 10-03-2013 11:40

Ebiede schreef:' als ie er niet bij is mis je hem pas'. Dat ben ik niet me je eens, dat was Radomksi.

De Roon en vd Berg hebben het vermogen om net zulke eikels te worden als Strootman en V Bommel. Heerlijk voor je ploeg vreselijk om tegen te spelen. (VD Berg beheerst het al redelijk)


Oh ja.. Dat was Radomski, dan kan iemand al niet meer z'on type speler zijn natuurlijk 8 jaar later...

Ik ben nog niet overtuigd van van der Berg. Hij is voor de duivel niet bang en bikkelt hard maar zijn handelingstempo mag wel om hoog op het middenveld. Vond het de eerste helft veel balverlies lijden.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Erwin4ever » 10-03-2013 14:04

Hielke schreef:Prima aanwinst van Hansma, transfervrij ook nog. Mag ook weleens gezegd.

Maar goed dat je beheerder bent, zijn hier mensen die je zouden willen bannen om deze uitspraak. :mrgreen:
Maar zeker weten een prima aanwinst, heel erg goed gezien van Hansma ( en scouting ).
Prima wedstrijd op het middenveld samen met vd Berg en Kums.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Marten de Roon

Berichtdoor pes5 » 10-03-2013 14:22

Erwin4ever schreef:Maar goed dat je beheerder bent, zijn hier mensen die je zouden willen bannen om deze uitspraak. :mrgreen:
Maar zeker weten een prima aanwinst, heel erg goed gezien van Hansma ( en scouting ).
Prima wedstrijd op het middenveld samen met vd Berg en Kums.


Want? Volgens mij heb ik in het begin van het seizoen geroepen dat De Roon juist wél een aankoop met visie is. Ik kan me nog goed voor de geest halen dat er toen een aantal leden riep, maar dat is juist een bankzitter!

Prima aanwinst. Goede, nuchtere jongen met nog voldoende groeipotentie.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor rust » 10-03-2013 14:27

Ebiede schreef:' als ie er niet bij is mis je hem pas'. Dat ben ik niet me je eens, dat was Radomksi.

De Roon en vd Berg hebben het vermogen om net zulke eikels te worden als Strootman en V Bommel. Heerlijk voor je ploeg vreselijk om tegen te spelen. (VD Berg beheerst het al redelijk)


Wat een onnozele opmerking zonder context :S Je mist radomski als hij er niet is maar ook De Roon mis je als hij er niet is. Radomski was een controleur en de Roon is werkelijk overal op het veld. Totaal verschillende spelers die op een andere manier belangrijk zijn voor een team.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Ebiede » 10-03-2013 14:36

Grimo schreef:
Oh ja.. Dat was Radomski, dan kan iemand al niet meer z'on type speler zijn natuurlijk 8 jaar later...



Op die manier bedoel ik het niet. Radomski was een stille dat is de Roon niet. Hij is duidelijk met zijn fysiek aanwezig en sleurt en bikkelt over het hele veld. Dan kun je naar mijn idee niet pas opvallen als je niet meedoet.

De jongen is erg nadrukkelijk aanwezig. Zit boven op zijn tegenstander, duikt vaak op in de 16 meter en is niet te beroerd om een tegenstander het bloed onder de nagels vandaan te halen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Marten de Roon

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 10-03-2013 14:39

Moderne middenvelder , met een prima loopvermogen, duel kracht en een fantastische mentaliteit !! Word met iedere wedstrijd zichtbaar beter , zou bij mij 1 van de eerste op het opstellings formulier zijn.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-03-2013 15:38

Erwin4ever schreef:Maar zeker weten een prima aanwinst, heel erg goed gezien van Hansma ( en scouting ).


Mag die man ook eens iets goed doen dan? Verder haalt hij voornamelijk miskleunen. Zijn taak is om goede spelers te halen en hij haalt er veel meer die er niks van bakken dan spelers die goed genoeg zijn.......

Maar de Roon is inderdaad een prima aanwinst, net als van den Berg.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Erwin4ever » 10-03-2013 20:08

Ach HR aast op de functie van Hansma en doet er alles aan om zoveel mogelijk aan de stoelpoten te zagen.
Waar hij bijvoorbeeld eerder El Ghansay neerzette als onzin huur, overbodige aanwinst en ( duidelijk met de ironie ) een tophuur, hoor je hem niet op het moment dat blijkt dat hij dit mogelijk verkeerd, en Hansma dit goed, heeft gezien.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-03-2013 20:14

Erwin4ever schreef:Ach HR aast op de functie van Hansma en doet er alles aan om zoveel mogelijk aan de stoelpoten te zagen.
Waar hij bijvoorbeeld eerder El Ghansay neerzette als onzin huur, overbodige aanwinst en ( duidelijk met de ironie ) een tophuur, hoor je hem niet op het moment dat blijkt dat hij dit mogelijk verkeerd, en Hansma dit goed, heeft gezien.

Dat is niet waar en ik deel de mening van HR betreffende El Ghanassy
Het is vrij onnozel om iemand te huren (zonder optie tot koop) voor 15 wedstrijden en van die 15 wedstrijden heeft hij ook nog 3 wedstrijden nodig om helemaal fit te worden.
Dat hij het gisteren goed deed, is inderdaad waar. Maar als VLP zich niet had verslapen had deze beste jongen gewoon op de bank gezeten en misschien 15 minuten gespeeld

En het is afwachten op van Basten volgende week weer een beroep op hem doet
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-03-2013 21:22

Erwin4ever schreef:Waar hij bijvoorbeeld eerder El Ghansay neerzette als onzin huur, overbodige aanwinst en ( duidelijk met de ironie ) een tophuur, hoor je hem niet op het moment dat blijkt dat hij dit mogelijk verkeerd, en Hansma dit goed, heeft gezien.


Haha, jij wilt na 60 minuten zeggen dat het een goede huur is......? Jij bent niet een beetje opportunistisch dan. Hij zou wissel staan en speelde alleen omdat VLP te laat was. Anders had hij nog 8 wedstrijden.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Marten de Roon

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 10-03-2013 22:44

Heerenveen rules schreef:
Hij zou wissel staan en speelde alleen omdat VLP te laat was.


Zegt ook veel over van Basten dat hij gewoon weer VLP had opgesteld. Hoeveel waarde moet ik hechten aan zijn selectie beleid als die samen hangt van toeval en geluk? El Ghanassy heeft in 50 minuten aangetoond dat hij over veel meer voetbalintelligentie, overzicht en vooral over een betere passing beschikt dan VLP, en toch had van Basten hem gewoon weer minimaal 80 minuten op de bank gehouden voor een ongeleid projectiel.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 10-03-2013 23:00

Kijk, daar ben ik het helemaal mee eens. Overigens stond op het opstellingenformulier dat ik onder ogen kreeg De Roon eerst wissel en Marecek er in. Ik dacht waar is die Van Basten nu weer mee bezig? Was dit een fout of zou Marecek bij de warming up niet fit genoeg zijn geweest voor de hele wedstrijd? Is speculeren, maar dat maakt het nog specialer. Dan zou onder normale omstandigheden Van Basten De Roon en El Ghanassy op de bank hebben gehad.....
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 10-03-2013 23:07

Knipecity schreef: Dan zou onder normale omstandigheden Van Basten De Roon en El Ghanassy op de bank hebben gehad.....


Tel uit je winst....
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Marten de Roon

Berichtdoor pes5 » 10-03-2013 23:38

We kunnen lang of kort lullen, maar het feit dat de opvolging van Narsingh en Assaidi dramatisch geregeld is, is gewoon een blunder van Hansma. Klaar, punt, uit. Dat heeft ons ook echt punten gekost.

Finnbogason, Nordfeldt en De Roon zijn echter prima aanwinsten. Daar mag je Hansma dan ook gerust credits voor geven.


Verder over De Roon. Prachtig om hem in actie te zien. Hij moet voetballend nog flink sterker worden, maar hij groeit met de week en er zit een goede kop op. Voordeel van het gebrek aan concurrentie is dat jongens als De Roon nu al veel verder zijn dan verwacht.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor pes5 » 10-03-2013 23:44

RuudvanHuntelaar schreef:
Zegt ook veel over van Basten dat hij gewoon weer VLP had opgesteld. Hoeveel waarde moet ik hechten aan zijn selectie beleid als die samen hangt van toeval en geluk? El Ghanassy heeft in 50 minuten aangetoond dat hij over veel meer voetbalintelligentie, overzicht en vooral over een betere passing beschikt dan VLP, en toch had van Basten hem gewoon weer minimaal 80 minuten op de bank gehouden voor een ongeleid projectiel.



Schei jij nu toch eens uit man met je ongefundeerde praatjes. Kletskoek, dat is het. Keer op keer als je met argumenten om je oren geslagen wordt, dan kruip je in je holletje. Om er vervolgens na een paar dagen weer uit te komen met de volgende flutteksten.

Er was geen enkele aanleiding om El Ghanassy in de basis te zetten. Het zegt ook genoeg dat hij na 50 minuten al op was. Met zo'n jongen begin je niet. Hij gaf zelf notabene ook al aan dat hij nog niet fit genoeg is.
Volkomen logisch om dan met Van la Parra te beginnen en evt met El Ghanassy als invaller. Die dan ondertussen bij de beloften weer ritme op kan doen. Natuurlijk ziet Van Basten ook dat El Ghanassy in principe beter is dan Van la Parra, maar er spelen meer dingen dan alleen kwaliteit aan de bal.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor pes5 » 10-03-2013 23:45

Knipecity schreef:Kijk, daar ben ik het helemaal mee eens. Overigens stond op het opstellingenformulier dat ik onder ogen kreeg De Roon eerst wissel en Marecek er in. Ik dacht waar is die Van Basten nu weer mee bezig? Was dit een fout of zou Marecek bij de warming up niet fit genoeg zijn geweest voor de hele wedstrijd? Is speculeren, maar dat maakt het nog specialer. Dan zou onder normale omstandigheden Van Basten De Roon en El Ghanassy op de bank hebben gehad.....


De Roon stond gewoon basis. Dat werd al vooraf in de loges gemeld. Fout op het formulier dus.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 11-03-2013 00:04

pes5 schreef:

Schei jij nu toch eens uit man met je ongefundeerde praatjes. Kletskoek, dat is het. Keer op keer als je met argumenten om je oren geslagen wordt, dan kruip je in je holletje. Om er vervolgens na een paar dagen weer uit te komen met de volgende flutteksten.


Mijn teksten houden je anders behoorlijk bezig aan je reacties te merken. Ik voel me gewoon niet geroepen om constant op jou zogenaamde argumenten te reageren, andersom is dit wel het geval ben ik nu wel achter. Als El Ghanassy niet fit genoeg is , moet je hem ook niet opnemen in je wedstrijd selectie , maar ja dat zal ook wel weer ongefundeerd zijn succes ermee. :wink:
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Otsje P » 11-03-2013 12:32

Heerenveen rules schreef:Haha, jij wilt na 60 minuten zeggen dat het een goede huur is......? Jij bent niet een beetje opportunistisch dan. Hij zou wissel staan en speelde alleen omdat VLP te laat was. Anders had hij nog 8 wedstrijden.


Dat is zeker te opportunistisch, maar het is wel duidelijk dat El Ghannasy gewoon een goede speler is. Bovendien is Hansma niet de gene die de opstelling maakt. Ik snap dat je niet ineens volledig om slaat over Hansma, en daar is ook geen reden voor. Maar met Nordfeldt, Finn, de Roon, van de Berg heeft Hansma een aantal prima spelers gehaald. Daarbij zijn Kum, Raitala en El Ghannasy in principe ook goede spelers voor ons. Dan kom ik al op 7 man. Daar staan beslist ook een aantal matige transfers tegenover, en het veel te laat op orde hebben van de selectie.

Volgens mij mislukken er gemiddeld meer transfers dan er slagen. Aan het eind van de rit kan Hansma de balans nog wel eens de goede kant op laten slaan. Al zie ik het niet gebeuren dat jij dat gaat toegeven :wink:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Flying Frisian » 11-03-2013 12:46

El Ghanassy heeft een eigen topic, derhalve het verzoek hier verder te gaan over Marten de Roon.
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Bouwe666 » 11-03-2013 17:16

Afbeelding

Soms zegt 1 foto genoeg!
Avatar gebruiker
Bouwe666
Selectiespeler
 
Berichten: 381
Geregistreerd op: 24-01-2010 02:21
Woonplaats: 0594

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Flying Frisian » 11-03-2013 19:46

Deze van tegen Boekarest is ook erg fraai Afbeelding
Flying Frisian
Superster
 
Berichten: 3159
Geregistreerd op: 26-04-2007 08:26

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 11-03-2013 20:10

Onze middenvelders blijven natuurlijk belachelijk weinig scoren, maar Marecek en De Roon zijn iig van de hatelijke 0 af.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Frisian Viking » 31-03-2013 04:22

De ware man van de wedstrijd. Wat een heerlijke voetballer, een genot om naar te kijken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Crash » 31-03-2013 08:49

Inderdaad ook voor mij de beste speler op het veld gisteravond! Hij zat overal tussen en won ontzettend veel belangrijke duels. Een topper in wording wanneer hij zijn balvehandelingstempo nog weet op te schroeven.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Otsje P » 31-03-2013 13:01

M.M.M.
Marathon Man Marten. Niet te stuiten deze jongen, hij blijft lopen en maakt alle tegenstanders gek. Ze krijgen geen moment rust. Bovendien zie je hem voetballend ook veel beter worden. Zijn handelingssnelheid is al een flink stuk verbeterd ten opzichte van een half jaar terug.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Knipecity » 31-03-2013 13:03

Is hij nu geschorst voor volgende wedstrijd?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Marten de Roon

Berichtdoor diny777 » 31-03-2013 13:19

Ik zie bij sommige wedstrijden weleens hoeveel een speler heeft gelopen.
Dat zou ik ook wel eens willen weten van Marten de Roon.
diny777
Basisspeler
 
Berichten: 534
Geregistreerd op: 19-11-2008 11:18
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Re: Marten de Roon

Berichtdoor Neymar » 31-03-2013 13:19

En hij blijft maar rennen en rennen en rennen. Longen van een paard.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 44 gasten