Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenveen

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenveen

Berichtdoor xander » 22-02-2013 12:14

Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenveen

Een groep supporters van sc Heerenveen zal aanstaande zaterdag een stille tocht richting het Abe Lenstra Stadion organiseren, voor aanvang van de wedstrijd sc Heerenveen – FC Twente. Deze is gericht tegen de huidige machtsstrijd bij sc Heerenveen. Waar de club in het verleden naar buiten toe een baken van rust was, is het nu verworden tot een club vol chaos waarbij er twee kampen zijn ontstaan die elkaar in de media bevechten.

Wij als supporters nemen hier duidelijk afstand van, wij zijn deze situatie helemaal zat. Wij zetten zeker onze vraagtekens bij het huidige beleid van de directie van de club. Maar wij nemen ook duidelijk afstand van de huidige werkwijze van het ‘kamp van der Velde’ en het spel dat enkele sponsoren op dit moment (via de media) spelen. Wij roepen alle partijen op te stoppen met deze openbare machtsstrijd en wanvertoning in de media. Onze prachtige club wordt op deze manier een broeinest en is in dat geval ten dode opgeschreven!

Wij hebben niet de wijsheid voor de juiste oplossing, maar in onze ogen heeft de club een daadkrachtig, onafhankelijk en verbindende leiding nodig welke een groot draagvlak geniet. Het lost echter niets op om dit via de media te realiseren of elkaar op langs die weg te bevechten. Daarbij komt dat de huidige sportieve situatie misschien nog wel belangrijker is. Onze club staat slechts een punt boven de ‘streep’ en dit dreigt door de bovenstaande onder te sneeuwen. Het is van groot belang dat sc Heerenveen niet degradeert. Wij roepen daarom een ieder op om de ploeg op het veld zaterdag massaal te steunen.

Buiten het stadion zullen wij door middel van de stille tocht protesteren tegen de huidige gang van zaken. Wij roepen alle supporters die onze mening delen mee te lopen in deze stille tocht. Deze zal om 19.45 uur vanaf het Gemeenteplein in Heerenveen vertrekken, en zal leiden naar het Abe Lenstra Stadion.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor heerenveenown » 22-02-2013 12:39

Stille tocht klinkt toch wat triest.
Ook niet waar het voor bedoeld is, meer een protest mars.
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Superfries88' » 22-02-2013 14:00

Een protestactie is natuurlijk prima. Ik ben het volledig eens met de stelling dat de machtsstrijd moet eindigen en de club weer voorop moet staan, wat momenteel niet het geval is. Toch denk ik dat deze actie uit gaat draaien op een sof. Een stille tocht heeft een diepe betekenis en dat devalueer je eigenlijk met zo'n actie, mocht dat niet al een trend worden. Mocht er dan maar een kleine groep staan, dan bereik je er ook nog eens helemaal niets mee. Waarschijnlijk zal een meerderheid de schouders ophalen. Dat kan natuurlijk de insteek niet zijn, dus al met al geloof ik niet dat deze actie zinvol is.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor TORCIDA » 22-02-2013 14:10

wie organiseert dit eigenlijk?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor xander » 22-02-2013 14:18

Een groep supporters, vergunning is geregeld bovendien toestemming van de burgemeester en politie heb ik vernomen. Komt allen! Wij zijn Fries wij zijn een wij zijn sc Heerenveen!
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Eric » 22-02-2013 14:43

Een stille tocht? Kom op zeg...
Ben het niet vaak oneens met dingen die NN regelt, maar dit slaat de plank volledig mis in mijn ogen.

Edit: lees in een ander topic dat het niet van NN komt, excuus.
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor xander » 22-02-2013 14:54

Eric schreef:Een stille tocht? Kom op zeg...
Ben het niet vaak oneens met dingen die NN regelt, maar dit slaat de plank volledig mis in mijn ogen.

Edit: lees in een ander topic dat het niet van NN komt, excuus.

Waarom slaat het de plank volledig mis Eric? Het is ook nooit goed.
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Currahee » 22-02-2013 15:01

misschien was een benaming als protestmars beter geweest :) stille tocht klinkt zo zwaar als je het mij vraagd.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor mathysjorritsma » 22-02-2013 15:08

Stille tochten kunnen we toch maar beter houden als de club echt ten onder is gegaan.. Protestmars klinkt beter inderdaad @Currahee!!
mathysjorritsma
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 02-04-2011 20:42

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Ultras'01 » 22-02-2013 15:49

Staat NN, FF, supportersraad en/of supporterscooridinator hier ook achter?
Wij zijn HEERENVEEN
Ultras'01
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 11-01-2010 19:14
Woonplaats: lemmer

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Hinkelpikke » 22-02-2013 16:31

Kan dit niet beter een soort 'corteo' worden met veel geluid en kabaal? Een stiltetocht klinkt (en is) zo triest.
Heerenveen till I die!
Avatar gebruiker
Hinkelpikke
Wereldspeler
 
Berichten: 1408
Geregistreerd op: 03-06-2009 16:50

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Stiffie » 22-02-2013 16:54

Vertel mij waarom het een goed initatief is? Ze willen rust maar gooien zelf weer een bom in de media.
Waar is het voor en waar is het tegen? Wat willen ze precies bereiken met de tocht? ik begrijp niets van het wollige, onduidelijke statement.

Het zal ongetwijfelt goed bedoelt zijn maar ik kan er niets mee. Paniekvoetbal van meelevende supporters.

Maar veel succes ermee.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Feanfan 1 » 22-02-2013 17:19

TORCIDA schreef:wie organiseert dit eigenlijk?

Een paar kleine kinderen die alleen succes gewend zijn en nog niet heel lang bij Heerenveen komen.
Wat ik begrepen heb heeft Nieuw Noord niks met deze actie te maken.

Wel weet ik dat men druk bezig is om alles weer een eenheid te worden. Ik ben zelf enorm anti-Veenstra, maar er zijn bepaalde mensen bezig om alles weer een beetje op de rit te krijgen, in die mensen heb ik wel vertrouwen dat het goed komt. Dat heeft echter wel tijd nodig
Verder weet ik inhoudelijk ook niet veel meer en wil ik ook niet veel meer kwijt
Laatst bijgewerkt door Feanfan 1 op 22-02-2013 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor baasje » 22-02-2013 17:32

Wat een onzin.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Squerrel » 22-02-2013 19:36

Feanfan 1 schreef:
TORCIDA schreef:wie organiseert dit eigenlijk?

Een paar kleine kinderen die alleen succes gewend zijn en nog niet heel lang bij Heerenveen komen.

Wat ik begrepen heb heeft Nieuw Noord niks met deze actie te maken.


God krijgen we dat weer, als iemand (een groepering) zijn kop boven het maaiveld uitsteekt en eens een (terechte) actie wil maken dan zijn het direct weer kleine kinderen. Ik vind dat zo goedkoop.

En wat jij hebt begrepen? Er staat toch overal dat NN hier verder niks mee te maken heeft. En als je dan zelf zo anti Veenstra bent (wat ik overigens ook ben) dan trek je toch gvd zelf je bek es open ipv dit slappe gelul op internet.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor sch4-live » 22-02-2013 19:42

Squerrel schreef:
Feanfan 1 schreef:
TORCIDA schreef:wie organiseert dit eigenlijk?

Een paar kleine kinderen die alleen succes gewend zijn en nog niet heel lang bij Heerenveen komen.

Wat ik begrepen heb heeft Nieuw Noord niks met deze actie te maken.


God krijgen we dat weer, als iemand (een groepering) zijn kop boven het maaiveld uitsteekt en eens een (terechte) actie wil maken dan zijn het direct weer kleine kinderen. Ik vind dat zo goedkoop.

En wat jij hebt begrepen? Er staat toch overal dat NN hier verder niks mee te maken heeft. En als je dan zelf zo anti Veenstra bent (wat ik overigens ook ben) dan trek je toch gvd zelf je bek es open ipv dit slappe gelul op internet.


Dat dus.
sch4-live
Superster
 
Berichten: 2120
Geregistreerd op: 28-12-2005 11:22

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor forca hveen » 22-02-2013 19:55

Wanneer deze stille tocht is om stilte te creëren rondom heerenveen dan slaat het de plank volledig mis omdat de media er nu JUIST weer op duiken ;)
forca hveen
Superster
 
Berichten: 3357
Geregistreerd op: 29-01-2008 19:46

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Janstra » 22-02-2013 20:06

Squerrel schreef:
God krijgen we dat weer, als iemand (een groepering) zijn kop boven het maaiveld uitsteekt en eens een (terechte) actie wil maken dan zijn het direct weer kleine kinderen. Ik vind dat zo goedkoop.


Kom op een stille tocht! Dat verzin je toch niet als volwassene? Ik vind ook nogal kinderachtig overkomen. Ik snap sowieso niet hoe je erbij komt om voor dit de term stille tocht te gebruiken.
Janstra
Basisspeler
 
Berichten: 697
Geregistreerd op: 28-10-2011 11:30

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Squerrel » 22-02-2013 20:21

Janstra schreef:
Squerrel schreef:
God krijgen we dat weer, als iemand (een groepering) zijn kop boven het maaiveld uitsteekt en eens een (terechte) actie wil maken dan zijn het direct weer kleine kinderen. Ik vind dat zo goedkoop.


Kom op een stille tocht! Dat verzin je toch niet als volwassene? Ik vind ook nogal kinderachtig overkomen. Ik snap sowieso niet hoe je erbij komt om voor dit de term stille tocht te gebruiken.


Het gaat mij om de actie an sich en hoe ze dat dan noemen maakt me niet zoveel uit. Altijd maar weer dat "ow dat zijn natuurlijk kleine kinderen". Wat ik al zei, trek je bek dan zelf es open als je het er niet mee eens bent.
Bedankt Torcida:-)
Squerrel
Superster
 
Berichten: 4510
Geregistreerd op: 08-07-2003 08:30
Woonplaats: Onder de tjonger

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Riverside » 22-02-2013 20:24

Ik begrijp dat de stille tocht naar het stadion voert, maar wordt daar ook nog wat ondernomen? Of zoekt een ieder in stilte zijn plekje op in het stadion?
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor mathysjorritsma » 22-02-2013 20:49

Daar dacht ik dus ook al over na. Misschien is het wat om met z'n allen het veld op te klimmen en daar de polonaise voort te zetten.. :lol:
Sorry, maar ik snap echt niet waarom je een stille tocht zou houden. Protestmars, zoals al eerder naar voren werd gehaald, zal meer uithalen denk ik.

Uiteraard komen er hierop aanvallen, maar ik zal voor de zekerheid maar zeggen dat dit slechts mijn mening is.
mathysjorritsma
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 02-04-2011 20:42

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Stiffie » 22-02-2013 21:13

Heb nu het verhaal op Omrop Fryslan gehoord. Daar vond ik dat het goed uitgelegd werd, veel beter dan in het statement in de krant. Lets go blue white army! :stan: Wat overigens niet betekent dat ik meeloop.
Laatst bijgewerkt door Stiffie op 22-02-2013 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Beetle » 22-02-2013 22:38

Als Nieuw Noord maar niet Vak-P-erig gedrag gaat vertonen en de eerste 10 minuten niet op de tribune komt. Dat is zo afgezaagd. Dan maar juichen en achter de club staan.
Wéér uit!!!!
Avatar gebruiker
Beetle
Superster
 
Berichten: 3038
Geregistreerd op: 05-12-2002 16:42
Woonplaats: Cyberspace

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor xander » 22-02-2013 22:41

Beetle schreef:Als Nieuw Noord maar niet Vak-P-erig gedrag gaat vertonen en de eerste 10 minuten niet op de tribune komt. Dat is zo afgezaagd. Dan maar juichen en achter de club staan.

Heb ik iets gemist? Laat het hele stadion maar kolken ik wil zuid kunnen horen morgen!
Alle ballen op Henkie!
Avatar gebruiker
xander
Superster
 
Berichten: 4911
Geregistreerd op: 27-08-2005 15:00
Woonplaats: Oranjewoud

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor fries74 » 22-02-2013 22:47

Een "kille tocht" is misschien een betere benaming voor morgen.
Veenstra en Hansma oprotten!!
Avatar gebruiker
fries74
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 23-11-2010 23:32

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor mathysjorritsma » 23-02-2013 00:35

"Geen tocht", nog beter...
mathysjorritsma
Basisspeler
 
Berichten: 531
Geregistreerd op: 02-04-2011 20:42

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Sfeer » 23-02-2013 13:47

Dit is toch geen duidelijke mening? Veenstra rot op scanderen dat helpt nog meer dan dit.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Sfeer » 23-02-2013 13:50

Misschien staat dit volgens jullie te dicht bij de randstad, maar verhaal halen bij het hoofdgebouw werkt veel meer dan dit. Spandoeken, spreekkoren zo maak je iets duidelijk.

Niet met een stille tocht waar je ook nog eens geen partij kiest. Het lijkt me duidelijk? Tegen het huidige bestuur! Dus organiseer dan een corteo met fakkels, spandoeken en veel kabaal. Hier sta i.i.g niet achter.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Avatar gebruiker
Sfeer
Selectiespeler
 
Berichten: 207
Geregistreerd op: 23-02-2010 16:59

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Eric » 23-02-2013 14:57



Waarom slaat het de plank volledig mis Eric? Het is ook nooit goed.


1. Zoals aangegeven zorgt dit alleen maar voor meer media aandacht.

2. Jullie willen stilte rond de club? Kritiek mag dus niet meer? Hopelijk begrijpen jullie dat er hiermee de kant van veenstra wordt gekozen? Alle Kritiek naar veenstra is in mijn ogen terecht. Hoe riemer ea worden behandeld is schandalig. Veenstra wil juist iedereen kwijt die kritiek heeft. Stilte is op dit moment erg in zijn belang.

3. Een stille tocht wordt normaal gevoerd als iemand dood is. Hiervan is Nog lang geen sprake hoop ik.

4. Ik vrees voor jullie dat er lacherig op gereageerd gaat worden. Ik snap jullie bedoeling, maar voortaan misschien iets langer nadenken over dit soort acties. Alsnog succes vanavond :)
Avatar gebruiker
Eric
Superster
 
Berichten: 3079
Geregistreerd op: 08-12-2002 12:00
Woonplaats: Rotterdam

Re: Stille tocht tegen huidige machtsstrijd bij sc Heerenvee

Berichtdoor Reinder » 23-02-2013 14:59

Dit lees ik zojuist in de Leeuwarder Courant.
Klopt dit verhaal????

23 februari 2013
Fans tocht hebben stadionverbod

HEERENVEEN - Twee initiatiefnemers van de stille tocht die vanavond wordt gehouden om te protesteren
tegen de machtsstrijd bij SC Heerenveen, blijken een tijdelijk stadionverbod te hebben. Dat melden bronnen bij de club. De tocht, waarvoor een vergunning is aangevraagd, vertrekt om kwart voor acht vanaf het Gemeenteplein en eindigt bij het Abe Lenstra-stadion.
Heerenveen neemt het vanavond in het eigen stadion op tegen FC Twente.
Reinder
Bankzitter
 
Berichten: 23
Geregistreerd op: 11-02-2013 23:07

Volgende

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten