Daniël de Ridder

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Wizard » 22-01-2013 10:04

Numberr7 schreef:Van Basten vond, zo zei hij tegenover Eredivisie Live of NOS, dat het ontbrak aan iemand die het verschil kon maken voorin en dat de connectie tussen verdediging/middenveld naar de aanval ontbrak. Dan heb je mijns inziens dus veel meer aan De Ridder dan aan De Roon. De Roon speelde overigens een aardige pot, en had je gewoon als controleur kunnen laten staan. .

Eens, alleen is het moment waarop allesbepalend. Vaak zet je in de laatste minuten een breekijzer in en speel je met je basiselftal het gewenste positiespel. De wissel vlak voor tijd met De Roon (als breekijzer) voorin begrijp ik volkomen, maar was achteraf helaas niet doorslaggevend. Om De Ridder op '10' te zetten (zie voorgaande post) of een Pappa is voor je positiespel natuurlijk logisch.
Het is veel lastiger dan iedereen denkt. Namelijk, ga je vanaf de 70e minuut verzorgder positiespel spelen en meer op creativiteit leunen (Pappa of De Ridder op '10') of ga je voor meer strijd voorin (De Roon/Marecek). Aan beide was op dat moment behoefte.

Hopelijk speelt De Ridder of Pappa op '10' tegen PEC met een hangende controleur daarachter. Creativiteit is nu echt een 'must'.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor spuit-11 » 22-01-2013 11:49

Denken jullie echt dat we met De Ridder de oorlog winnen?

Vond het stuitend om te zien hoe hij zich voorbereide op de wissel. Hij kreeg het signaal dat hij er in zou komen, Toen duurde het echter nog circa 3 minuten voordat meneer klaar was om in te vallen. In alle rust kleertjes uitdoen, vetertjes strikken, even wat water drinken, en water in je haar doen, want dat moet natuurlijk wel goed zitten...

Ook al kom je er maar voor 5 minuten in, dat zijn toch de minuten waar je de hele week voor traint. Je krijgt op dat moment, ook al is het maar een minieme kans de kansnog wat te betekenen voor je team, en miscchien het verschil te maken. Maar dan sjok je wat het veld in, en de eerste 2 ballen die in je buurt komen ben je gewoon 3 stappen te laat...

Er zijn er veel meer in deze selectie, maar met de Ridder win je in elk geval de oorlog niet.
spuit-11
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 05-07-2007 11:23

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor pes5 » 22-01-2013 13:05

Ik zou liever Slagveer eens zien op rechtsbuiten. De Ridder heeft kansen zat gehad op die positie en op links loopt Djuricic al.
Ik vind onze aanval te kwetsbaar om met De Ridder op 10 te spelen. Finnbogason houdt geen bal bij zich en onze vleugel spelers maken acties, maar vooral over rechts mislukken die. Ik zie liever iemand die onze vleugels kan lanceren. Iemand als Hakim Ziyech bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door pes5 op 22-01-2013 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor RuudvanHuntelaar » 22-01-2013 13:15

spuit-11 schreef:Denken jullie echt dat we met De Ridder de oorlog winnen?

Vond het stuitend om te zien hoe hij zich voorbereide op de wissel. Hij kreeg het signaal dat hij er in zou komen, Toen duurde het echter nog circa 3 minuten voordat meneer klaar was om in te vallen. In alle rust kleertjes uitdoen, vetertjes strikken, even wat water drinken, en water in je haar doen, want dat moet natuurlijk wel goed zitten...

Ook al kom je er maar voor 5 minuten in, dat zijn toch de minuten waar je de hele week voor traint. Je krijgt op dat moment, ook al is het maar een minieme kans de kansnog wat te betekenen voor je team, en miscchien het verschil te maken. Maar dan sjok je wat het veld in, en de eerste 2 ballen die in je buurt komen ben je gewoon 3 stappen te laat...

Er zijn er veel meer in deze selectie, maar met de Ridder win je in elk geval de oorlog niet.


De Ridder moet zich voor de 5e keer melden bijna in blessure tijd !! Hoe denk je dat van Basten vroeger als speler daar zelf mee om zou zijn gegaan.
RuudvanHuntelaar
Wereldspeler
 
Berichten: 1044
Geregistreerd op: 01-07-2012 12:20

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Numberr7 » 22-01-2013 20:19

RuudvanHuntelaar schreef:
spuit-11 schreef:Denken jullie echt dat we met De Ridder de oorlog winnen?

Vond het stuitend om te zien hoe hij zich voorbereide op de wissel. Hij kreeg het signaal dat hij er in zou komen, Toen duurde het echter nog circa 3 minuten voordat meneer klaar was om in te vallen. In alle rust kleertjes uitdoen, vetertjes strikken, even wat water drinken, en water in je haar doen, want dat moet natuurlijk wel goed zitten...

Ook al kom je er maar voor 5 minuten in, dat zijn toch de minuten waar je de hele week voor traint. Je krijgt op dat moment, ook al is het maar een minieme kans de kansnog wat te betekenen voor je team, en miscchien het verschil te maken. Maar dan sjok je wat het veld in, en de eerste 2 ballen die in je buurt komen ben je gewoon 3 stappen te laat...

Er zijn er veel meer in deze selectie, maar met de Ridder win je in elk geval de oorlog niet.


De Ridder moet zich voor de 5e keer melden bijna in blessure tijd !! Hoe denk je dat van Basten vroeger als speler daar zelf mee om zou zijn gegaan.


Ik wil net zeggen. Het is dat er tegen Feyenoord een verlenging uitkwam (hij kwam in het veld bij 1-2 achter), maar anders had hij ook daar maar 2 minuten gespeeld. Ik vind het in het algemeen vrij belachelijk hoe laat Van Basten altijd wisselt in een wedstrijd waarbij het gewoon niet loopt. De reservespelers krijgen zo bar weinig vertrouwen.

Als iemand 70 minuten niks laat zien, dan komt het er de laatste 20 minuten ook niet uit. Er loopt tenslotte geen Makaay in de ploeg. Dus dan is wisselen de beste optie. Zowel voor het spel op dat moment, als voor het vertrouwen van de rest van je elftal.
Numberr7
Bankzitter
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 30-11-2012 23:08

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor spuit-11 » 24-01-2013 15:26

Zouden we hier weer een gevalletje "vriendin van hebben"

Numberrr7 :lol: :lol:
spuit-11
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 05-07-2007 11:23

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor TORCIDA » 24-01-2013 16:07

toch heeft number7 wel een punt.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Arnoud » 24-01-2013 16:14

Even terug in herinnering brengen: FC Utrecht - sc Heerenveen. 90ste minuut, Utrecht leidt met 3-1. Van Basten brengt Marco Papa in. Kan iemand me het nut van die wissel aangeven (extra tijd was meen ik 3 minuten en de gewisselde speler was niet zichtbaar geblesseerd) ?
Avatar gebruiker
Arnoud
Superster
 
Berichten: 1660
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:04
Woonplaats: aan De Fluezen

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor spuit-11 » 24-01-2013 16:25

Hij heeft inderdaad wel een punt dat de Ridder de laatste wedstrijden weinig kansen heeft gehad, maar daarvoor heeft hij genoeg kansen gehad...

Ook hebben ze net een trainingskamp met oefenwedstrijden achter de rug, blijkbaar heeft hij daar ook niet voldoende overtuigd. Als je dan ook al is het maar 5 minuten los mag, ga je toch juist alles er aan doen om nog het verschil te maken om het ongelijk van van Basten te bewijzen...

Een bal kan altijd goed vallen...
spuit-11
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 05-07-2007 11:23

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Numberr7 » 25-01-2013 00:02

spuit-11 schreef:Zouden we hier weer een gevalletje "vriendin van hebben"

Numberrr7 :lol: :lol:


Maar natuurlijk, dat blijkt uit alles...

Volgens mij praat ik in mijn laatste post(s) gewoon over het algemene wisselbeleid van Van Basten wat ik simpelweg niet kan volgen. En dan is De Ridder één van de logische spelers die je kan brengen om wel het verschil te maken als het niet loopt, evenals Pappa. En wie je ook inbrengt... iemand slechts 0 tot 5 minuten speeltijd geven slaat nergens op als je achter staat of gelijk staat. Bij een voorsprong kan ik het enigszins begrijpen in het kader van 'tijdrekken'. Al vind ik ook dat vaak respectloos naar spelers toe. Het is duidelijk dat Van Basten in zijn ogen 11 goede spelers heeft en 7 hele matige. Anders geef je hen ook wel een keer het vertrouwen.

Ik ben het er wel mee eens dat als je dan invalt, je jezelf helemaal de pleuris kan gaan lopen om je inzet te tonen. Maar in het geval De Ridder begrijp ik ook dat je niet erg gemotiveerd raakt van die late wissels. Hij is zes keer ingevallen in de competitie en daarbij viel hij in in de volgende minuten:
86'
90'
70'
90'
90'
88'

Motiverend....
Numberr7
Bankzitter
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 30-11-2012 23:08

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Otsje P » 25-01-2013 08:01

Numberr7 schreef:86'
90'
70'
90'
90'
88'

Motiverend....


1x in de 70e minuut, rest van de wissels nutteloos en waardeloos. Volkomen met je eens. Wisselen is altijd lastig, maar als je het doet moet je het op tijd doen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Knipecity » 25-01-2013 08:39

Van Basten zijn manier van wisselen gaat sowieso nergens over. Nu moet je als prof er altijd staan, maar steeds die wissels kort voor tijd, daar zou ik op een gegeven moment ook flink gedemotiveerd van raken.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor spuit-11 » 25-01-2013 12:04

@numberr7

Ik vermeld mijn vermoeden met een glimlach alleen omdat je tot nu toe alleen post in het forum van Daniel...

En hem ook behoorlijk verdedigd...

No offence...
spuit-11
Selectiespeler
 
Berichten: 225
Geregistreerd op: 05-07-2007 11:23

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Numberr7 » 25-01-2013 17:11

Ik snap 'm. Voor de duidelijkheid: Ik volg zijn carrière al sinds zijn Ajax-tijd en volg dan vaak de clubs waar hij speelt. Ik ben fan van zijn stijl van voetballen. Technisch vaardig, rust aan de bal, goede traptechniek, goed inzicht en liet ook vaak leuke technische hoogstandjes zien. Een speler waarvoor je naar het stadion komt. En zo zijn er meerdere spelers waar ik fan van ben die ik op de voet volg.

Ondanks dat ik daardoor niet geheel objectief over zal komen, probeer ik zijn spel en dat van Heerenveen wel objectief te beoordelen. Ik ben gewoon voetballiefhebber en kijk door de aanwezigheid van Van Basten, De Ridder en het geniale talent van Djuricic graag naar Heerenveen. En daarbij valt mij simpelweg op dat De Ridder goede statistieken heeft dit seizoen en dat hij (en samen met hem meerdere wisselspelers) erg weinig vertrouwen krijgt van Van Basten. En das zonde...
Numberr7
Bankzitter
 
Berichten: 7
Geregistreerd op: 30-11-2012 23:08

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor CrazyArgos » 29-01-2013 22:12

SC Heerenveen minimaal zes weken zonder De Ridder

29/01/2013 21:44

SC Heerenveen-trainer Marco van Basten kan voorlopig geen beroep doen op Daniël de Ridder. De 28-jarige aanvaller onderging afgelopen maandag een MRI-scan in het ziekenhuis, waarbij een nekhernia werd ontdekt.

Het is nog niet duidelijk hoelang zijn herstel zag vergen, maar gevreesd wordt voor een revalidatie van minimaal zes weken. Het wegvallen van de voormalige speler van onder meer Ajax, Celta de Vigo en Birmingham City is een tegenvaller voor de oefenmeester van Heerenveen, dat tot dusver een teleurstellend seizoen doormaakt.

De Ridder kwam afgelopen zomer transfervrij over van de Zwitserse club Grasshoppers. In Friesland tekende hij een contract voor een seizoen. De geboren Amsterdammer speelde tot nog toe vijftien wedstrijden waarin hij drie keer trefzeker was.


Die zijn we dus voorlopig kwijt.
CrazyArgos
Selectiespeler
 
Berichten: 261
Geregistreerd op: 22-04-2012 13:41
Woonplaats: Doezum

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Baggerraartje » 30-01-2013 08:05

CrazyArgos schreef:SC Heerenveen minimaal zes weken zonder De Ridder

29/01/2013 21:44

SC Heerenveen-trainer Marco van Basten kan voorlopig geen beroep doen op Daniël de Ridder. De 28-jarige aanvaller onderging afgelopen maandag een MRI-scan in het ziekenhuis, waarbij een nekhernia werd ontdekt.

Het is nog niet duidelijk hoelang zijn herstel zag vergen, maar gevreesd wordt voor een revalidatie van minimaal zes weken. Het wegvallen van de voormalige speler van onder meer Ajax, Celta de Vigo en Birmingham City is een tegenvaller voor de oefenmeester van Heerenveen, dat tot dusver een teleurstellend seizoen doormaakt.

De Ridder kwam afgelopen zomer transfervrij over van de Zwitserse club Grasshoppers. In Friesland tekende hij een contract voor een seizoen. De geboren Amsterdammer speelde tot nog toe vijftien wedstrijden waarin hij drie keer trefzeker was.


Die zijn we dus voorlopig kwijt.



Die waren we al kwijt... daar van basten hem toch nooit opstelde!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Zola » 30-01-2013 09:31

Wens hem sterkte. Maar gaan hem niet missen. deden we voorheen ook niet. Van Basten kan een ander lulletje zoeken die steeds in de 88e min mag invallen.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Neymar » 14-03-2013 13:48

Contract wordt niet verlengd. Geen verrassing natuurlijk.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor H-J » 14-03-2013 14:32

Neymar schreef:Contract wordt niet verlengd. Geen verrassing natuurlijk.

Volgens mij klopt de berichtgeving niet helemaal. Voor 1 april moet je aangeven op je bestaande contracten wilt verlengen, anders heb je een probleem. Het zou best zo kunnen zijn dat ze de Ridder een sterk verlaagde aanbieding gaan doen, maar dat men op dit moment zover nog niet is.

Maar uiteindelijk zal hij wel vertrekken na dit seizoen. :wink:
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Calimero » 14-03-2013 15:57

Het kan aan mij liggen hoor, maar ik zie nergens een bericht van de club zelf. Vooralsnog nergens bevestigd dus.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Voorstopper » 20-03-2013 10:59

De club meldt nu op de officiele site dat ze niet doorgaan met de Ridder. Goede zaak wat mij betreft.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Otsje P » 20-03-2013 12:26

Voorstopper schreef:De club meldt nu op de officiele site dat ze niet doorgaan met de Ridder. Goede zaak wat mij betreft.


En die tekst is nu aangepast. Ze zullen de éénzijdige optie in zijn contract niet lichten. Dat betekend echter niet dat ze definitief afscheid van hem gaan nemen. Verlenging zou in een later stadium dus nog een mogelijkheid kunnen zijn. De optie wordt niet gelicht in ieder geval.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Fanatic 4-ever » 20-03-2013 12:51

Voor 1 april moet dat doorgegeven worden toch? Dus zullen nog wel een paar berichten als deze volgen denk ik.
Corruption is everywhere, fight it!
Avatar gebruiker
Fanatic 4-ever
Superster
 
Berichten: 6181
Geregistreerd op: 17-12-2004 22:21
Woonplaats: Oudeschoot

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Neymar » 20-03-2013 13:22

Otsje P schreef:
Voorstopper schreef:De club meldt nu op de officiele site dat ze niet doorgaan met de Ridder. Goede zaak wat mij betreft.


En die tekst is nu aangepast. Ze zullen de éénzijdige optie in zijn contract niet lichten. Dat betekend echter niet dat ze definitief afscheid van hem gaan nemen. Verlenging zou in een later stadium dus nog een mogelijkheid kunnen zijn. De optie wordt niet gelicht in ieder geval.


Ja maar wat zou de reden zijn om met te verlengen? Mooie voetballer maar heeft het hier jammer genoeg niet laten zien. Volgend jaar kun je beter slagveer de kans geven op de vleugels.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Superfries88' » 20-03-2013 14:27

Fanatic 4-ever schreef:Voor 1 april moet dat doorgegeven worden toch?


Formeel is het 1 april, inderdaad. De Ridder had een deadline voor 15 maart.
Superfries88'
Superster
 
Berichten: 14965
Geregistreerd op: 06-03-2004 14:19

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor HUNTELAAR » 20-03-2013 15:19

Als je de Ridder aanhoudt, kun je speerpunt in beleid wel doorstrepen: jeugd de kans geven!
De Ridder belet de ontwikkeling van Ziyech, Slagveer en mogelijk Tannane, plus het feit dat Pappa er ook nog is.

Begrijp me niet verkeerd, voor basisspelers moet een vervanger worden gehaald: Djuricic en waarschijnlijk El Ghanassy, daarachter verdienen eerder genoemden de kans.
HUNTELAAR
Basisspeler
 
Berichten: 831
Geregistreerd op: 25-02-2005 19:49

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Erwin4ever » 24-03-2013 18:13

HUNTELAAR schreef:Als je de Ridder aanhoudt, kun je speerpunt in beleid wel doorstrepen: jeugd de kans geven!
De Ridder belet de ontwikkeling van Ziyech, Slagveer en mogelijk Tannane, plus het feit dat Pappa er ook nog is.

Begrijp me niet verkeerd, voor basisspelers moet een vervanger worden gehaald: Djuricic en waarschijnlijk El Ghanassy, daarachter verdienen eerder genoemden de kans.

Lijkt mij dat het vertrek van Djuricic ook intern opgevangen zal gaan worden. Pappa of Ziyech zullen volgend jaar ( mijns inziens ) de aanvallende positie op het middenveld moeten invullen. De Ridder zou daar ook graag spelen en is dus inderdaad een belemmering voor de doorstroming van de jeugd. Daarnaast heeft hij dit seizoen weinig toegevoegd en wederom laten zien blessuregevoelig te zijn.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Knipecity » 24-03-2013 19:09

Djuricic sppelt niet aanvallend op het middenveld hoor, maar linksbuiten. Die positie moet je dus invullen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Erwin4ever » 24-03-2013 19:36

Haha, is bekend dat hij daar speelt, echter ben ik van mening dat hij aanvallende middenvelder is, een "10".
Dat hij daar speelt is meer een noodgreep die goed uitgepakt heeft.
Dat er buitenspelers bij moeten ben ik met je eens, alhoewel ik geen idee heb wat er voor die posities bij de beloftes aan opties rond loopt. Zou het overigens niet erg vinden als ze El Ghanasy kunnen behouden.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Daniël de Ridder

Berichtdoor Otsje P » 25-03-2013 10:41

Erwin4ever schreef:Dat er buitenspelers bij moeten ben ik met je eens, alhoewel ik geen idee heb wat er voor die posities bij de beloftes aan opties rond loopt. Zou het overigens niet erg vinden als ze El Ghanasy kunnen behouden.


Als je El Ghanassy kunt behouden, dan kan die op zijn favoriete linksbuitenpositie spelen. Dan zal Slagveer de concurrentiestrijd op de rechterflank winnen van VLP. Dan heb je VLP op de bank, en misschien Pappa.

In principe heb je dus alle posities voor volgend seizoen wel bezet. Voor Gouweleeuw heb je met Otigba en Streutker ook goede opties achter de hand namelijk. Je hebt dus in ieder geval elke positie wel goed bezet. Als je dus gaat investeren, dan moet dat alleen gebeuren in spelers die echt klasse zijn en ons direct een stuk sterker maken.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten