de Scouting

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: de Scouting

Berichtdoor Wizard » 26-01-2012 09:48

Lipton schreef:
Lardy schreef:En je zegt, tenzij je tegen iemand aanloopt. Maar als je in die landen niet scout, loop je ook niet tegen talenten aan.


Het heeft geen zin om spelers daar vandaan te halen puur omdat het te duur is. De aanpassing blijkt ook groot te zijn. Er worden vast genoeg spelers aangeboden uit dat soort landen bij sc Heerenveen.
Ik zou het alleen doen als je een groot talent tegen komt, die misschien als in Europa speelt, dat kan ook he...


Djuricic is fantatisch, Sulejmani ook. Mijn mening is dat 'wanneer' je goede contacten hebt in een bepaald gebied, de regio kent en de mensen/clubs, je daar ook op moet richten.
Ik ben er niet voor om hier en daar te scouten, maar juist heel gericht in/op een bepaald gebied. Het voormalige joegoslavië zou ik zeker kiezen aangezien daar de afgelopen 40 jaar fantatische spelers vandaan komen met veel techniek. De contacten in Scandinavië zijn ook erg goed, hoewel andere clubs als az en groningen daar ook steeds betere ingangen krijgen. Tegenwoordig zal je specifiek moeten scouten of je moet een superscout in huis hebben, die een speler op basis van 1-2 wedstrijden kan beoordelen en die je daarom van hot naar her kan sturen.
Ik zou zeggen: voormalig joego en scandinavië. Als je daarnaast nog ruimte hebt, zou ik ingang proberen te krijgen in en netwrken via personen in china en india (waar 't voetbal opkomende is)
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: de Scouting

Berichtdoor Jeroen » 26-01-2012 10:08

Goede contacten in het makelaarswereldje zijn misschien nog wel belangrijker dan een goede scout. FC Groningen werkt zelfs samen met een makelaarskantoor en gebruikt die mensen als een soort scout, ik dacht dat daar ook voornamelijk de Suarezjes vandaan kwamen.
Jeroen
Superster
 
Berichten: 8379
Geregistreerd op: 02-12-2002 14:15
Woonplaats: De Ommelanden

Re: de Scouting

Berichtdoor Lipton » 26-01-2012 11:00

Klopt, het gaat tegenwoordig echt niet meer om scouten alleen.

Voor Heerenveen gaat er misschien wel een markt open in Kroatie die in 2013 in de EU zal stappen.

Ik zal altijd voorstander blijven van het halen van spelers zoals Djuricic, die verdienen die "hoge" salaris echt wel terug met een leuke transfersom.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: de Scouting

Berichtdoor TWR22 » 28-01-2013 17:09

Hoofd Scouting (Hans de Jong) en Hansma kunnen niet meer door 1 deur met elkaar .... kon er ook nog wel bij.
100% achter Marco van Basten!
Avatar gebruiker
TWR22
Superster
 
Berichten: 4181
Geregistreerd op: 10-08-2007 13:00

Re: de Scouting

Berichtdoor Zola » 29-01-2013 11:04

Nou dat zit wel iets anders in elkaar. Hans de Jong ( 1 van de meest onsympathieke figuren van de club maar dat terzijde) heeft drie jaar terug een contract gekregen van drie jaar van Yme Kuiper. Een dik betaald contract als jeugdtrainer. De Jong zou toen de A junioren of beloften doen. Aangezien hij hier niet presteerde en niet gepruimd werd door door jeugdspelers en medecollega's trainers is hij van zijn functie van jeugdtrainer ontheven en overgezet tot scout. Met het huidige contract wat hij had was hij een te dure scout waardoor zijn contract te verlengen geen optie meer was. Sc wilde al eerder van hem af.
Avatar gebruiker
Zola
Basisspeler
 
Berichten: 638
Geregistreerd op: 01-03-2006 16:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: de Scouting

Berichtdoor Lardy » 08-01-2014 16:31

Hoe staat het er nu voor bij de scouting? Guus Klein is vertrokken per 1 jan.. Roderik van Kerkhof is sinds de zomer vertrokken, geen idee wat die man deed binnen de scouting maar is las het op de site van dat nieuwe bedrijf van Hansma. Ik las laatst dat we een nieuwe hoofd scouting hebben, maar volgens mij zijn de mutaties bij de scouting de laatste jaren ook niet meer bij te houden.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: de Scouting

Berichtdoor fuotbalgek » 08-01-2014 16:50

Riemer en Foppe kun je nu ook wel weer bij de scouting tellen!
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: de Scouting

Berichtdoor BK2007 » 08-01-2014 17:26

Sibon gaat ook scouten.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: de Scouting

Berichtdoor Harmiej » 09-04-2015 18:42

sc Heerenveen neemt per 30 juni 2015 afscheid van Erik Tammer. Tammer was als speler van de zomer van 1992 tot en met eind 1995 aan sc Heerenveen verbonden, in juli 2013 kwam hij onze scouting versterken.

Bron: SC-Heerenveen.nl
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Vorige

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten